AZ

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AZ

Bericht door Jöhnk » vr sep 24, 2021 11:53 am

Toch apart dat ze hun beste spelers hebben verkocht voor best redelijke prijzen maar amper iets hebben teruggehaald. Dat zet wellicht ook hun kamikazeactie van vorig jaar, toen ze zich voor lul zetten met kansloze, semi-juridische manoeuvres, in perspectief. Geldnood breekt wet.

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AZ

Bericht door Yopii » vr sep 24, 2021 12:08 pm

Precies, want anders dan AZ wil doen geloven had het echt wel kwaliteit gehaald als het mogelijk was geweest. Zo duur was Joey Veerman ook weer niet.


AZ wil als topclub beschouwd worden, maar zo werkt het niet. Wel meer clubs hebben een tijdje leuk meegedraaid: Twente, Vitesse, Roda zelfs in het grijze verleden. Dat duurt meestal één lichting, dan zakt de betreffende club weer weg. Een topclub bewijst zich over een veel langere periode.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: AZ

Bericht door Frank » za sep 25, 2021 1:23 pm

Tja, die topclub(s) krijgen ook over langere periode meer geld binnen dan de clubs die jij noemt.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: AZ

Bericht door Rooie » do sep 30, 2021 6:23 pm

Ik zie ze voor het eerst dit seizoen spelen, maar dit is wel schrikken. Bedroevend niveau. Jablonec een klasse beter tot nu toe.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AZ

Bericht door zeux » do sep 30, 2021 7:50 pm

Ook gewonnen, Ze sprokkelen allemaal wel lekker voor de coëfficiëntenlijst...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AZ

Bericht door Trab » do sep 30, 2021 8:31 pm

Zeux schreef:Ook gewonnen, Ze sprokkelen allemaal wel lekker voor de coëfficiëntenlijst...
Ja gaat lekker vanavond Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: AZ

Bericht door Rooie » do sep 30, 2021 8:33 pm

Die Conference League legt Nederland tot nu toe geen windeieren.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: AZ

Bericht door Toppie » zo okt 17, 2021 12:35 pm

Zo speel je Utreg weg :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: AZ

Bericht door Zuidema » zo okt 17, 2021 12:38 pm

Welnee. Utreg heeft zijn hoofddoel voor elk seizoen nu al gehaald. Namelijk winnen van Ajax. Hierna mogen ze weer groots en meeslepend lopen kloten.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: AZ

Bericht door Andriy Demchenko » zo okt 17, 2021 2:28 pm

Toppie schreef:
zo okt 17, 2021 12:35 pm
Zo speel je Utreg weg :smallgrin.gif:
Ik raad je aan de tweede goal van AZ te kijken, zo slecht dat het bijna matchfixing lijkt.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: AZ

Bericht door Frank » wo nov 03, 2021 10:32 am

Afas neemt na 12 jaar afscheid van AZ

Afas Software stopt na twaalf seizoenen als hoofdsponsor van AZ. De naamgever van het stadion en trainingscomplex speelde een belangrijke rol in de wederopstanding van de Noord-Hollandse club.

Het familiebedrijf uit Leusden schonk de Alkmaarders het vertrouwen toen de club door het faillissement van DSB Bank zonder geldschieter kwam. Met Afas op het shirt won AZ in 2013 de KNVB-beker. Bovendien werd in twaalf Afas-seizoenen tien keer Europees voetbal afgedwongen. De jeugdopleiding maakte met Afas als partner eveneens furore.

Robert Eenhoorn, algemeen directeur van AZ, is Afas zeer erkentelijk: ‘We kwamen van ver, maar zij hebben de club door dik en dun gesteund.’ Ook Afas-topman Bas van der Veldt kijkt terug op een goede samenwerking. In 2010 was dit avontuur niet zonder risico’s. Maar het sponsorschap bleek een schot in de roos. ‘Buiten de landelijke bekendheid die het ons familiebedrijf heeft gebracht, is het een prachtig voorbeeld dat financiële stabiliteit leidt tot succes,’ verklaart Van der Veldt. Sinds de samenwerking is Afas uitgegroeid tot één van de meest gerenommeerde softwarebedrijven van Nederland. Eenhoorn: ‘AZ is dan ook trots een bijdrage te hebben kunnen leveren aan de groei en bekendheid van het merk.’

Circus

AZ moet dus op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor en partners voor het wedstrijdshirt, het gerenoveerde stadion en de jeugdopleiding. Net als Ajax heeft de Noord-Hollandse club een voorcontract getekend met de gok-organisatie Unibet. Het contract met Afas loopt nog tot het einde van dit seizoen.

Afas heeft overigens meerdere sponsoractiviteiten. Het softwarebedrijf verbond zijn naam aan het Circustheater. Afas Live en het Afas Theater in Leusden zorgen ook voor naamsbekendheid.
Bron: Computable.nl
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AZ

Bericht door zeux » do mar 17, 2022 8:55 pm

AZ op achterstand.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ

Bericht door 999 » do mar 17, 2022 9:15 pm

En dit was ook niet verwacht ..

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AZ

Bericht door GangstaRiB » do mar 17, 2022 9:24 pm

Gaan ze nu tweeten dat een club met een begroting van 10 miljoen hen heeft verslagen? :hypocrite.gif:

Weet u nog, na de uitschakeling in de beker was het geen schande om te verliezen van een club met een budget van 160 miljoen.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: AZ

Bericht door Jinne » ma aug 01, 2022 9:01 pm

Bazoer naar AZ. Dus geen grote buitenlandse klapper financieel
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: AZ

Bericht door Wouter » ma aug 01, 2022 9:07 pm

Ben benieuwd met wie hij daar op de vuist gaat. Bij Vitesse ging het om Jay-Roy Grot. Die kan niet voetballen, maar ik moet er niet aan denken om met die reus te gaan knokken. Lef heeft Bazoer dus wel.

Dus vooruit, ik zet in op Martins Indi. :biggrin.gif:

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AZ

Bericht door wimpey » di aug 02, 2022 8:47 am

Die-hard Vitesse-man Bazoer duldde geen Waal-trash bij zijn club? :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ

Bericht door 999 » wo aug 03, 2022 11:31 am

’speelwijze dundee: hijs naar voren’
Europees duel AZ heeft speciaal tintje voor Nick van der Velden
AMSTERDAM Voor Nick van der Velden (41) heeft het tweeluik van AZ met Dundee United, in de derde voorronde van de Conference League, een speciaal tintje. De voormalig speler en huidig jeugdtrainer van de Alkmaarse club speelde in het seizoen 2016/’17 welgeteld 24 duels voor de Schotten. „AZ kan zijn borst natmaken”, zegt Van der Velden, die in het seizoen 2008/’09 deel uitmaakte van de kampioensploeg van Louis van Gaal en in 2015 met FC Groningen de KNVB-beker won.

Wat is de mooiste herinnering aan je tijd in Schotland?

Van der Velden: „Eigenlijk was mijn tijd bij Dundee één groot, onvergetelijk avontuur. Het was de eerste keer dat ik met mijn gezin in het buitenland was en we hebben het echt naar ons zin gehad. De Schotten zijn vriendelijke en oprechte mensen. Mijn eerste goal – tegen Queen of the South – was direct mijn mooiste.”

Wie is in jouw ogen de favoriet om door te gaan naar de play-off, waarin Riga FC of Gil Vicente de tegenstander is?

„Pfoe, dat wordt me vast niet in dank afgenomen in Dundee, maar dat is AZ. Op basis van de kwaliteiten in de selectie moet AZ als winnaar uit de strijd kunnen komen.”

Is Pascal Jansen nog bij je langs geweest voor tips?

„Nee, maar dat is ook logisch, hoor. AZ heeft in het verleden wel vaker tegen Schotse clubs gespeeld, dus Pascal weet wat hij kan verwachten. En voor alle details over Dundee United is er ook nog een trainer die kant op geweest. De analyse is gemaakt.”

Waarom is Dundee United een niet te onderschatten tegenstander?

„Omdat ze een heel ander soort voetbal spelen dan we in Nederland gewend zijn. Fysiek en conditioneel zijn de Schotten heel sterk. Vergeet het maar dat Dundee United gaat opbouwen. Ze geven een hijs naar voren en gaan het gevecht om de tweede bal aan. AZ zal zich daartegen moeten wapenen om te kunnen domineren.”

Op welke speler moet AZ vooral letten?

„Dat is de spits: Steven Fletcher. 35 jaar oud, maar loeisterk. Hij speelde in de Premier League voor Wolverhampton Wanderers, Sunderland, Sheffield Wednesday en Stoke City en tussendoor voor Olympique Marseille. In de voorbereiding was hij trefzeker.”

Welke sfeer is te verwachten op Tannadice Park?

„Het is dit seizoen voor het eerst in tien jaar dat Dundee United weer Europees voetbal speelt. Hier leven de fans voor. AZ moet zich er geen zand door in de ogen laten strooien dat de capaciteit ’maar’ 14.500 toeschouwers is, want in Schotland is je team ondersteunen iets anders dan hier. Het is niet zo dat het vak met de harde kern zingt en de rest stil is. Echt iedereen schreeuwt en zingt mee. Dat geeft het team een boost, waardoor het voor Dundee United makkelijker wordt negentig minuten lang volle bak te gaan.”

Waar kan AZ donderdag Dundee United pijn doen?

„Sowieso in de counter. Maar in algemene zin door onder het fysieke geweld van Dundee United vandaan te voetballen. Met de technisch vaardige en snelle spelers van AZ komen er altijd kansen. Het is belangrijk om een van de eerste kansen te benutten. Dan kan de Schotse storm gaan liggen.”

Ga je mee naar Schotland?

„Ik wilde er dolgraag heen, maar ik kan en wil het niet maken ten opzichte van mijn eigen team AZ onder 15 en AZ onder 18, waar ik voor mijn UEFA-A-cursus stage loop. De eerste trainingsweek wil ik vanzelfsprekend bij de jongens zijn. Maar volgende week thuis in Alkmaar ben ik er hoe dan ook bij.”
De T.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: AZ

Bericht door Toppie » zo okt 23, 2022 11:48 am

Van koploper naar sloper gewoon 2-0 achterstand

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ

Bericht door 999 » zo okt 23, 2022 12:27 pm

Az past nu de Feyenoord methode toe, irritante overtredingen hopende dat er eentje door de vingers wordt gezien en ze dan weg zijn richting excelsior doel ..

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: AZ

Bericht door Jinne » ma nov 14, 2022 7:26 pm

Alex Kroes die nog als TD in beeld bij ons was nu naar AZ. Wel in een vage International Football rol. Dus ik weet niet wat ie echt gaat doen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: AZ

Bericht door Duke » di nov 15, 2022 2:34 pm

Van Go Ahead Eagles naar de Nederlandse top: Alex Kroes gaat aan de slag bij AZ

Een paar maanden na zijn vertrek bij Go Ahead Eagles gaat Alex Kroes bij AZ aan de slag als directeur international football strategy. In Alkmaar gaat hij samenwerken met algemeen directeur Robert Eenhoorn en directeur voetbalzaken Max Huiberts.

In mei verkocht hij zijn meerderheidsbelang in Go Ahead Eagles aan Kees Vierhouten. Een aanbieding van Ajax zou de reden zijn voor zijn vertrek uit Deventer, maar de overstap naar Amsterdam kwam er niet.

Kroes had bij Go Ahead Eagles sinds 2019 60 procent van de aandelen in handen, alvorens hij die verkocht aan Vierhouten. Het vertrek van de medeoprichter van SEG was kwam als een donderslag bij heldere hemel. In 2019 liet hij nog weten grote plannen te hebben met de Deventer club. Zo moest Go Ahead Eagles structureel de veertiende club van Nederland worden, met een begroting van rond de 12,5 miljoen euro.

Hoger level
Kroes tilde Go Ahead Eagles tijdens zijn dienstverband letterlijk en figuurlijk naar een hoger level. Hij promoveerde met de club naar de eredivisie. Mede door het transferbeleid van Kroes groeide het eigen vermogen van Go Ahead de afgelopen jaren. Dankzij uitgaande transfers van Sam Beukema, Jay Gorter, Luuk Brouwers en Ragnar Oratmangoen kan de club ook de komende jaren blijven bouwen.

Kroes gaat per 1 december aan de slag in Alkmaar, waar hij zal samenwerken met algemeen directeur Robert Eenhoorn en directeur voetbalzaken Max Huiberts. Belangrijkste taak van Kroes is de exploitatie van de voetbalexpertise van AZ in binnen- en buitenland.

Kroes is er erg trots dat hij deel mag gaan uitmaken van AZ. Hij ziet de club als de benchmark van Nederland en wil helpen om het ogenschijnlijke plafond van mogelijkheden te doorbreken.
www.ad.nl

Inderdaad een bijzondere (en vage) functie.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: AZ

Bericht door Jinne » di jan 10, 2023 10:35 am

Matthew Ryan naar AZ. Was bij Club Brugge wel een goede keeper, maar daarna niet echt meer succesvol geweest. Ook op het WK een blunder tegen de Argies.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: AZ

Bericht door Jinne » za jan 28, 2023 10:40 pm

Mooi potje tegen Utrecht. 5-5 en nog bezig.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ

Bericht door Marillion » zo jan 29, 2023 11:21 am

Net de samenvatting gezien. Wat een wedstrijd zeg. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie