PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma mar 07, 2022 9:55 pm

De Dominee schreef:
ma mar 07, 2022 5:47 pm
Ik was geen fan van Veerman, maar de PSV'ers zijn lyrisch over zijn eerste optredens.
Iets met een kinderhand? Geen idee, hoor. Ik zie de branies niet spelen...

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » do mar 10, 2022 10:48 pm

Open huis bij psv.

Psv/kop


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » do mar 10, 2022 10:54 pm

Ha .. handbal uitslag ..4 - 4 , ze dachten appeltje eitje ..

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33692
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV

Bericht door zeux » vr mar 11, 2022 12:38 pm

Nu.nl:
PSV krijgt lening van 30 miljoen, maar mag geld niet in nieuwe spelers steken
11 maart 2022 10:43
Laatste update: een uur geleden
172 NUjij-reacties
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email
PSV heeft bij vijf verschillende bedrijven een lening van in totaal 30 miljoen euro afgesloten, zo heeft de club vrijdag bekendgemaakt. De Eindhovenaren gaan het geld gebruiken om te investeren in jeugdcomplex De Herdgang en het Philips Stadion.

Het is niet de bedoeling dat PSV het bedrag aanwendt om "directe versterkingen voor het eerste elftal te doen", zo schrijft de club. Wel krijgt de technische leiding de mogelijkheid om "strategische investeringen op de spelersmarkt te doen".

Daarmee bedoelt PSV dat spelers op jonge leeftijd worden aangekocht om ze vervolgens op te leiden voor het eerste elftal. Dat is in het recente verleden gebeurd met Noni Madueke en Mauro Júnior, die momenteel basisspelers zijn in de ploeg van trainer Roger Schmidt. Zij kunnen dan met grote winst worden verkocht.

De vijf bedrijven en ondernemers die de lening ter beschikking hebben gesteld zijn EDCO Eindhoven, Frank van Gool, Koninklijke Jumbo Foodgroep, Maarten Franken en Royal Swinkels Family Brewers. Zij vormen samen Partnerfonds 2.

PSV kondigde vorig jaar nog aan dat het om een lening van 50 miljoen euro zou gaan, maar dat bedrag is om onduidelijke redenen naar beneden bijgesteld. Robert van der Wallen, voorzitter van de raad van commissarissen van PSV, is de spil achter de miljoeneninjectie voor de club.

Algemeen directeur Toon Gerbrands is blij met de kapitaalinjectie voor PSV.
Algemeen directeur Toon Gerbrands is blij met de kapitaalinjectie voor PSV. Foto: Pro Shots
'Blijven volledig baas in eigen huis'

Algemeen directeur Toon Gerbrands is blij met de miljoeneninjectie voor PSV. "De vijf partners denken op een geweldige manier met PSV mee en zorgen ervoor dat het fundament onder onze club weer verder verstevigd is."

"Wij verwachten door deze keuze onze concurrentiepositie nationaal en internationaal te versterken. Het bedrag dat PSV ontvangt, wordt door de partijen in de vorm van een achtergestelde lening verstrekt. Hierdoor zijn de liquiditeitssituatie en de balanspositie van PSV sterk verbeterd."

PSV hoeft pas over tien jaar de lening af te lossen. De club kan zelf bepalen of dat eerder gebeurt. "PSV geeft geen zeggenschap uit handen en blijft volledig baas in eigen huis", benadrukt Gerbrands, die na dit seizoen stopt als algemeen directeur en wordt opgevolgd door Marcel Brands.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door Arthur » vr mar 11, 2022 1:03 pm

Tja, als je het geld niet met voetbal bij elkaar kunt spelen zul je elke keer weer bij moeten lenen.
Lijkt me wel een bodemloze put worden eerlijk gezegd.

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » vr mar 11, 2022 1:18 pm

PSV staat nu dus virtueel achter Feyenood op de Europese coefficientenlijst, zo diep zijn wij nooit gezonken. LASK Linz, Viktoria Pilzen, Rode Ster Belgrado staan ze dus ook doodleuk onder.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Lionel
Berichten: 47594
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » vr mar 11, 2022 4:44 pm

Klasse beleid hoor…
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13834
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Jinne » vr mar 11, 2022 5:26 pm

Zou fijn zijn voor drukte van hun programma als ze deze ronde toch nog overleven.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41125
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » vr mar 11, 2022 5:43 pm

Jinne schreef:
vr mar 11, 2022 5:26 pm
Zou fijn zijn voor drukte van hun programma als ze deze ronde toch nog overleven.
Ja, inderdaad. Maar wel met twee zware wedstrijden. Deze was wat dat betreft wel in orde als ik het zo lees.

Wat die investering betreft. Dit is dus geen "stadhuisplein investering".

Is hetzelfde bericht als een tijdje geleden alleen dus voor een minder hoog bedrag. Als ze willen investeren in hun jeugdcomplex en het stadion kan het best wat helpen. Ik zie echter wel een ontsnappingsclausule met de woorden strategische investering op de transfermarkt. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » zo mar 13, 2022 12:16 pm

999 schreef:
do mar 10, 2022 10:54 pm
Ha .. handbal uitslag ..4 - 4 , ze dachten appeltje eitje ..
Die Veerman stond assists te geven. Voor Kopenhagen.

Bij d'n brain is de hele achterhoede van het niveau van die van Ajax de laatste wedstrijden. En al jaren bovendien.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: PSV

Bericht door Toppie » do mar 17, 2022 7:27 pm

P¥$¥€€ op ⚘️

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41125
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » do mar 17, 2022 8:28 pm

PSV moet het weer doen voor Nederland in Europa!

Prima dit. Extra belasting voor hun blessuregevoelige aanvalslinie.
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: PSV

Bericht door Frank » do mar 17, 2022 10:14 pm

Andriy Demchenko schreef:
vr mar 11, 2022 1:18 pm
PSV staat nu dus virtueel achter Feyenood op de Europese coefficientenlijst, zo diep zijn wij nooit gezonken. LASK Linz, Viktoria Pilzen, Rode Ster Belgrado staan ze dus ook doodleuk onder.
Ik snap niet goed hoe dit tegenwoordig werkt. PSV heeft volgens de UEFA Country Coefficients lijst op de site van Bert Kassies tot vandaag 14,5 punt gehaald, maar in de UEFA 5-year Club Ranking staan voor dit seizoen slechts 7 punten genoteerd.

Vervallen sinds dit jaar de punten die je in hogere toernooien hebt behaalt als je van CL naar EL naar ECL gaat of zo?

Meen me te herinneren als je als club vroeger 3de werd in de CL en dus verder ging in de EL. dat de behaalde punten in de CL dan gewoon bleven tellen voor je club ranking.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41125
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » vr mar 18, 2022 9:29 am

Ik heb geen idee hoe dat zit. Maar Bert Kassies heeft altijd gelijk.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Thijs » vr mar 18, 2022 9:57 am

Frank schreef:
do mar 17, 2022 10:14 pm
Ik snap niet goed hoe dit tegenwoordig werkt. PSV heeft volgens de UEFA Country Coefficients lijst op de site van Bert Kassies tot vandaag 14,5 punt gehaald, maar in de UEFA 5-year Club Ranking staan voor dit seizoen slechts 7 punten genoteerd.

Vervallen sinds dit jaar de punten die je in hogere toernooien hebt behaalt als je van CL naar EL naar ECL gaat of zo?

Meen me te herinneren als je als club vroeger 3de werd in de CL en dus verder ging in de EL. dat de behaalde punten in de CL dan gewoon bleven tellen voor je club ranking.
Die 14,5 punt (16,5 inmiddels, overwinning van gisteren is nu meegeteld) wordt gebruikt om het landen-coëfficiënt te bepalen. Dat zijn níet de punten die voor de club zelf gelden. Dat landencoëfficiënt is zoals we weten vooral belangrijk voor een 2e CL-plek over 2 jaar.

De 9 (7+2 gisteravond) punten voor PSV tellen op de club-ranglijst, wat bepaalt in welke pot PSV komt met lotingen. Feyenoord heeft goed gescoord in de conference-poule, PSV niet zoveel gewonnen in de EL-poule. Vandaar dat Feyenoord hoger staat dan PSV.

De conference league blijkt dus echt een uitkomt voor het Nederlandse voetbal, want een overwinning van Vitesse op NS Mura telt voor de ranglijst net zo zwaar als de 4-0 van Ajax op Dortmund.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41125
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » vr mar 18, 2022 10:26 am

Ik ben er nog niet helemaal uit of dat laatste nu goed is of niet. Het voelt een beetje oneerlijk maar het is misschien wel een middel om de verschillen tussen de landen niet te groot te laten worden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13422
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: PSV

Bericht door Nihad » vr mar 18, 2022 10:38 am

Het is mooi voor ons als Nederland zijnde om zo op een makkelijke manier punten te sprokkelen, maar verder stelt die Conference League geen ene klote voor.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: PSV

Bericht door Frank » vr mar 18, 2022 11:02 am

Thijs schreef:
vr mar 18, 2022 9:57 am
Frank schreef:
do mar 17, 2022 10:14 pm
Ik snap niet goed hoe dit tegenwoordig werkt. PSV heeft volgens de UEFA Country Coefficients lijst op de site van Bert Kassies tot vandaag 14,5 punt gehaald, maar in de UEFA 5-year Club Ranking staan voor dit seizoen slechts 7 punten genoteerd.

Vervallen sinds dit jaar de punten die je in hogere toernooien hebt behaalt als je van CL naar EL naar ECL gaat of zo?

Meen me te herinneren als je als club vroeger 3de werd in de CL en dus verder ging in de EL. dat de behaalde punten in de CL dan gewoon bleven tellen voor je club ranking.
Die 14,5 punt (16,5 inmiddels, overwinning van gisteren is nu meegeteld) wordt gebruikt om het landen-coëfficiënt te bepalen. Dat zijn níet de punten die voor de club zelf gelden. Dat landencoëfficiënt is zoals we weten vooral belangrijk voor een 2e CL-plek over 2 jaar.

De 9 (7+2 gisteravond) punten voor PSV tellen op de club-ranglijst, wat bepaalt in welke pot PSV komt met lotingen. Feyenoord heeft goed gescoord in de conference-poule, PSV niet zoveel gewonnen in de EL-poule. Vandaar dat Feyenoord hoger staat dan PSV.

De conference league blijkt dus echt een uitkomt voor het Nederlandse voetbal, want een overwinning van Vitesse op NS Mura telt voor de ranglijst net zo zwaar als de 4-0 van Ajax op Dortmund.
Wat ik dan nog steeds niet snap is dat de 22 punten voor Ajax in beide gevallen hetzelfde is?
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Thijs » vr mar 18, 2022 11:18 am

Dat heeft er volgens mij (dit moet ergens op Berts website staan) mee te maken dat punten uit kwalificatierondes wel meetellen voor het landencoëfficiënt, maar niet voor de clubcoëfficiënt.
Dit geldt zelfs voor die tussenronde waarin PSV Maccabi uitschakelde, geloof ik.

Ajax heeft zich direct geplaatst, dus dat betekent:
4 punten kwalificatie CL
6 x 2 punten na 6x winst groepsfase
1 x 5 punten na overwintering CL
1 x 1 punt na gelijkspel in Lissabon

4+12+5+1 = 22

Ah ik zie het al. PSV is natuurlijk vanuit de CL naar de EL naar de conf-league gekukeld en heeft daardoor geen bonuspunten gevangen. Feyenoord werd 1e in de conf-poule en kreeg daar ook 2 punten voor.
Zie https://kassiesa.net/uefa/groupwinners2021.html
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Wouter
Berichten: 19003
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » vr mar 18, 2022 1:18 pm

Thijs schreef:
vr mar 18, 2022 9:57 am
Frank schreef:
do mar 17, 2022 10:14 pm
Ik snap niet goed hoe dit tegenwoordig werkt. PSV heeft volgens de UEFA Country Coefficients lijst op de site van Bert Kassies tot vandaag 14,5 punt gehaald, maar in de UEFA 5-year Club Ranking staan voor dit seizoen slechts 7 punten genoteerd.

Vervallen sinds dit jaar de punten die je in hogere toernooien hebt behaalt als je van CL naar EL naar ECL gaat of zo?

Meen me te herinneren als je als club vroeger 3de werd in de CL en dus verder ging in de EL. dat de behaalde punten in de CL dan gewoon bleven tellen voor je club ranking.
Die 14,5 punt (16,5 inmiddels, overwinning van gisteren is nu meegeteld) wordt gebruikt om het landen-coëfficiënt te bepalen. Dat zijn níet de punten die voor de club zelf gelden. Dat landencoëfficiënt is zoals we weten vooral belangrijk voor een 2e CL-plek over 2 jaar.

De 9 (7+2 gisteravond) punten voor PSV tellen op de club-ranglijst, wat bepaalt in welke pot PSV komt met lotingen. Feyenoord heeft goed gescoord in de conference-poule, PSV niet zoveel gewonnen in de EL-poule. Vandaar dat Feyenoord hoger staat dan PSV.

De conference league blijkt dus echt een uitkomt voor het Nederlandse voetbal, want een overwinning van Vitesse op NS Mura telt voor de ranglijst net zo zwaar als de 4-0 van Ajax op Dortmund.
En terecht, want Mura won van Tottenham, terwijl Tottenham van Ajax won, dat Dortmund vernederde.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: PSV

Bericht door Frank » vr mar 18, 2022 3:20 pm

Ze mogen aan de bak, geloot tegen Leicester City.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41125
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » vr mar 18, 2022 6:19 pm

Leuke tegenstander. Wat mij betreft is PSV één van de kandidaten voor de winst van het toernooi. Ik denk zelfs de grootste kandidaat. Wel onder één voorwaarde. Dat de aanvallers fit blijven.
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: PSV

Bericht door Frank » vr mar 18, 2022 8:48 pm

Mwah, zolang Feyenoord er ook nog in ziet is PSV (gezien de onderlinge wedstrijden) voor mij geen favoriet.

Ook Leicester en Roma vlak ik niet uit als winnaar
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Wouter
Berichten: 19003
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » vr mar 18, 2022 8:50 pm

Frank schreef:
vr mar 18, 2022 8:48 pm
Mwah, zolang Feyenoord er ook nog in ziet is PSV (gezien de onderlinge wedstrijden) voor mij geen favoriet.

Ook Leicester en Roma vlak ik niet uit als winnaar
Roma is niks joh. Zou in de eredivisie zevende staan of zo.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13422
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: PSV

Bericht door Nihad » vr mar 18, 2022 9:11 pm

Frank schreef:
vr mar 18, 2022 8:48 pm
Mwah, zolang Feyenoord er ook nog in ziet is PSV (gezien de onderlinge wedstrijden) voor mij geen favoriet.

Ook Leicester en Roma vlak ik niet uit als winnaar
:smallgrin.gif:

Competitie van niks joh. Kakkerlakken zouden bij eventuele winst wel net doen of ze de champions league hebben gewonnen, maar het boeit niemand iets.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Plaats reactie