ADO Den Haag

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door peter » ma aug 15, 2022 3:19 pm

Je weet nu al dat een Dirk Kuijt lekker met Wesley Sneijder zit na te babbelen over hoe slecht het allemaal wel niet gaat. "Ja het houdt gewoon op als je niet weet wanneer je collectief druk moet zetten he. Dat zien ze dus gewoon niet. Wat een kutvoetballers". :biggrin.gif:

Een paar dagen voor de start van de competitie was Kuijt nog lyrisch over zijn selectie. Het kan snel verkeren.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door wimpey » ma aug 15, 2022 4:49 pm

Dirk zou er rimpels van krijgen! :hypocrite.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door Andriy Demchenko » ma aug 15, 2022 6:07 pm

wimpey schreef:
ma aug 15, 2022 4:49 pm
Dirk zou er rimpels van krijgen! :hypocrite.gif:
Ik denk dat er weinig trainers met botox zijn. Ronald de Boer heeft zich wijselijk ver van het trainersvak gehouden.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door 999 » do aug 18, 2022 9:17 am

Kuyt bij ADO in wespennest?
Technisch manager en oud-international Daryl Janmaat.

Krachten rond Haagse club komen los na twee nederlagen
DEN HAAG Voor Dirk Kuyt (42) is zijn eerste klus als hoofdtrainer bij ADO Den Haag er hoe dan ook één die bagage oplevert met eeuwigheidswaarde voor zijn trainerscarrière. Hij begon het karwei met de droom om deze slapende reus wakker te schudden. Twee nederlagen verder in de Keuken Kampioen Divisie is het alsof hij zijn hoofd in een wespennest heeft gestoken. Direct deugt er weinig rond ADO. Wat is er nu weer aan de hand?

De overname door de Amerikaanse investeringsmaatschappij Bolt moest een zegen zijn voor ADO na de blamage met het Chinese United Vansen. Intussen schijnt eigenaar en multimiljardair David Blitzer het stadion alleen nog van foto’s te kennen en beweren boze tongen dat zetbaas Ignacio Beristain een schrikbewind voert. De Spanjaard, die jarenlang een functie bij Adidas bekleedde, werd eerder door Bolt ’gestald’ bij het Portugese Estoril, dat naast FC Augsburg en Crystal Palace één van de vele clubs is die in handen zijn van de Amerikanen.

Beristain zou de nog lerende technisch manager Daryl Janmaat als loopjongen gebruiken. De Spanjaard houdt het technisch beleid voor het eerste elftal voornamelijk in eigen hand. Tussendoor moest de jeugdafdeling enkele van zijn zoons gedurende hun vakantieperiode in Nederland opnemen in de diverse jeugdteams van ADO Den Haag. Kuyt zou communiceren met iedereen bij het eerste elftal en vooral zijn technische stafleden John Metgod en Chris van der Weerden, maar verder nauwelijks enig contact hebben met andere mensen binnen de club. ,,Of ik me daar bewust van weg houd? Ik proef en voel dat mijn energie en aandacht moeten uitgaan naar het veld en resultaat halen”, aldus trainer-coach Kuyt.

Voor Kuyt is het lang niet zo zwart-wit. Hij heeft met technisch manager Janmaat juist veel contact. „Voor mij is alles heel duidelijk, misschien voor andere mensen niet helemaal. Daryl is aangesteld als technisch manager, maar ook in opleiding, lerend. Men moet niet vergeten waar de club vandaan komt. Vorig jaar is de club in een heel moeilijke situatie overgenomen en ik merk dat er sindsdien enorm veel stappen zijn gemaakt en er stapje voor stapje structuur komt in deze club. Misschien is het goed dat we daar als club binnenkort eens meer duidelijkheid over geven, maar de tijd is er in het voetbal niet altijd. Ik voel in ieder geval op míjn gebied, op het voetbaltechnische, dat er heel veel structuur komt. Ik heb een heel goede connectie met Daryl. Het is ook mijn eerste job, als hoofdtrainer, en wij vormen echt een team.”

Na het kamp Martin Jol zou ADO Den Haag nu door het kamp van de bekende zaakwaarnemer Rob Jansen worden geleid. Kuyt, Janmaat, Metgod en Van der Weerden hebben nauwe banden met Rob Jansen en zijn zoon. Jansen bracht Kuyts beschikbaarheid als hoofdtrainer voor ADO onder de aandacht van de Spanjaard Beristain en directeur Edwin Reijntjes. Kuyt: ,,Er zijn altijd mensen die negatieve energie willen verspreiden, die vaak ver van de waarheid ligt. Op het moment dat ik hulp nodig heb met aantrekken van spelers, dan krijg ik alle hulp van de technische mensen en Daryl, waarmee ik dus dagelijks contact heb. Ik richt me alleen op de langetermijnvisie met mijn team. Over andere plekken binnen de club kan ik niet oordelen.”

De druk wordt na het verlies tegen Heracles (4-0) en Den Bosch (0-2) opgevoerd voor het duel bij MVV. Directeur Reijntjes verkondigde bij Kuyts aantreden ’gewoon promoveren’ als doelstelling. Kuyt:. „Hier liggen kansen en tegelijkertijd moeilijkheden, maar daar gaat mijn hart sneller van kloppen.”
De T.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door Andriy Demchenko » vr aug 19, 2022 7:53 pm

Na vijftien seconden al achter tegen MVV, dubbele gevoelens....enerzijds heerlijk, anderzijds baal ik als een stekker dat hij nooit coach van Feyenoord werd toen de mogelijkheid er lag.Ruststand twee = een voor us MVV.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door Andriy Demchenko » vr aug 19, 2022 8:56 pm

En 3-1

Drie wedstrijden negen tegendoelpunten en dan moet de top KKD nog langskomen. :biggrin.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door Marillion » za aug 20, 2022 12:15 pm

Andriy Demchenko schreef:
vr aug 19, 2022 7:53 pm
Na vijftien seconden al achter tegen MVV, dubbele gevoelens....enerzijds heerlijk, anderzijds baal ik als een stekker dat hij nooit coach van Feyenoord werd toen de mogelijkheid er lag.Ruststand twee = een voor us MVV.
Misschien moet hij toch eens proberen of ze hem daar wel begrijpen. :666.gif:
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door Andriy Demchenko » za sep 03, 2022 7:36 am

Nou jong Ajax hield hem in het zadel vorige week, deze week weer verloren uit bij Willem II.

ADO kwam in Tilburg tot slechts vijf schoten, waarvan er geen enkele op doel ging. 'We zijn vergeten te voetballen. Er lagen ruimtes en de jongens kunnen die bespelen. Als de tegenstander inzakt, moet je aan de bal laten zien wat je kan. Dat kunnen we echt wel. Ik heb geprobeerd om het aan te sturen, daardoor heb ik nu een schorre stem. Het kan gebeuren dat een tegenstander inzakt. Dan moeten wij het spel maken en dat hebben we niet gedaan.'

doet denken aan die ene leraaer die de boel nooit onder controle had ''ik heb ze nog gezegd dat ze die thuiswerkpdracht moesten maken''
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door Marillion » za sep 03, 2022 10:00 am

Andriy Demchenko schreef:
za sep 03, 2022 7:36 am
Nou jong Ajax hield hem in het zadel vorige week....
Bewust. Het was toch zonde geweest als hij nu al buiten had gestaan. :hypocrite.gif:

Wat hij vooral goed doet is zichzelf buiten schot houden. Hij heeft het toch uitgelegd? Ze snappen hem gewoon niet. Het ligt aan de spelers! Genieten voor zo lang als het duurt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door Marillion » za sep 10, 2022 8:58 am

Dominee Dirk na het gelijkspel tegen Jong AZ over de acties van het publiek tegen hem:
..."Ik heb zelf een behoorlijk dikke huid, maar ik vind het echt lastig voor mijn spelers", vervolgde Kuijt bij Omroep West. "Ik had gehoopt dat het publiek achter de groep ging staan om hen te steunen. Dat hebben zij nodig."

"Ik denk dat de supporters net dat beetje verschil hadden kunnen maken om ons over dat dode punt heen te helpen en de wedstrijd vandaag te winnen. Nu voelde je toch eigenlijk vanaf het begin al een beetje een negatieve sfeer."...
Eerst lag het aan de spelers die hem niet begrepen. Nu ligt het aan de supporters. Hij gaat lekker Dirk. :ajaxsmiley.gif:
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door columbus » za sep 10, 2022 1:14 pm

Ongelooflijk weer.

De knvb en clubs zouden echt moeten stoppen met oud-spelers een papiertje te geven en het hoofdtrainerschap kado te doen. Het is een vak, een vak je moet leren en niet ineens kan omdat zelf aardig kon voetballen. Zorg dat je als beginnend trainer een visie creëert en dit kan vertalen naar trainingsvormen, leer een een groep managen, ga bij andere clubs rondkijken, stage lopen.

En net als met jonge spelers die te snel vertrekken waar je later niets meer van hoort geldt dat ook voor trainers. Hoeveel oud spelers zijn nu echt in 1x geslaagd als trainer. Dat zijn er bar weinig

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 11, 2022 8:20 am

columbus schreef:
za sep 10, 2022 1:14 pm
Ongelooflijk weer.

De knvb en clubs zouden echt moeten stoppen met oud-spelers een papiertje te geven en het hoofdtrainerschap kado te doen. Het is een vak, een vak je moet leren en niet ineens kan omdat zelf aardig kon voetballen. Zorg dat je als beginnend trainer een visie creëert en dit kan vertalen naar trainingsvormen, leer een een groep managen, ga bij andere clubs rondkijken, stage lopen.

En net als met jonge spelers die te snel vertrekken waar je later niets meer van hoort geldt dat ook voor trainers. Hoeveel oud spelers zijn nu echt in 1x geslaagd als trainer. Dat zijn er bar weinig
100%.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door Jöhnk » zo sep 11, 2022 9:26 am

Bijna alle trainers zijn oud-spelers…

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: ADO Den Haag

Bericht door raymon » zo sep 11, 2022 12:59 pm

ADO-directeur Edwin Reijntjes gaf tegen Omroep West aan dat het gesprek tussen de fans en Kuijt rustig verliep. De bestuurder was niet van plan om Kuijt de laan uit te sturen. 'We laten ons niet onder druk zetten, we hebben nog vertrouwen in Kuijt. De komende weken moet er gepresteerd worden. We hopen op een snelle kentering.'
Dit is meestal een teken dat het snel gebeurd is. :1evil.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door 999 » ma sep 12, 2022 10:53 am

Fans verstoren training Kuyt bij ADO
Dirk Kuyt

AMSTERDAM Als teken dat ze van trainer Dirk Kuyt afwillen, zwaaide vrijdag een deel van de aanhang van ADO Den Haag met witte zakdoekjes tijdens de thuiswedstrijd tegen Jong AZ. In de slotminuut redde de club toen een puntje: 2-2. Zondag kwamen zo’n dertig supporters verhaal halen bij Kuyt op het trainingscomplex van de club in Rijswijk. Zij eisten een gesprek met de oefenmeester en die gaf daaraan gehoor.

Overigens was er na een tip over het ongewenste bezoek en berichten op sociale media om te rellen bij de zondagtraining voldoende politie op de been om te zorgen dat het niet uit de hand liep. Ingrijpen bleek uiteindelijk niet nodig. Vrijdag had Kuyt, die na zes wedstrijden vier punten heeft gehaald met ADO, gezegd dat hij hoopte dat de fans achter het elftal zouden blijven staan. ,,Ik begrijp de reactie en wij zullen er als team voor moeten zorgen dat we de onvrede bij de achterban kunnen wegnemen.” Hoewel de 42-jarige Katwijker het gesprek zondag aanging met het groepje fans liet hij ze wel weten dat dit geen normale gang van zaken is. Maandag speelt Kuyt met ADO Den Haag bij Jong Utrecht.
De T.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: ADO Den Haag

Bericht door raymon » ma sep 12, 2022 8:49 pm

Je gunt het 'm eigenlijk niet :smallgrin.gif: maar zou het na vanavond afgelopen zijn met Dirkje?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door Andriy Demchenko » di sep 13, 2022 2:52 am

raymon schreef:
ma sep 12, 2022 8:49 pm
Je gunt het 'm eigenlijk niet :smallgrin.gif: maar zou het na vanavond afgelopen zijn met Dirkje?
Hoezo, aan hem ligt het niet. [Wat een verschil met Ten Hag die bij Man Utd gewoon de straftraining meeliep en daarmee aangaf zelf onderdeel van het proces te zijn]



VI.nl

Kuijt beleeft in Den Haag een valse start van zijn trainerscarrière. Op bezoek bij laagvlieger Jong FC Utrecht hoopte ADO zich te herpakken, maar in plaats daarvan ontsnapten de bezoekers pas in de slotfase aan een nederlaag (1-1).

Achteraf stond Kuijt de media strijdbaar te woord. 'Ik heb vertrouwen in mezelf. Ik geloof in het feit dat ik de spelers en de groep beter kan maken. Aan mij ligt het niet, maar als we het willen doen, moeten we het met z'n allen doen', zei de 42-jarige Katwijker tegen ESPN.

'Ik stop mijn ziel en zaligheid erin en ben bereid voor de club, de spelers en de staf te strijden en te werken. Ik denk dat we het kunnen. De handdoek zal ik niet gooien, dat heb ik nooit gedaan. Ik ben een strijder, dat zal ik altijd blijven', aldus Kuijt.

De trainer werd daarop gevraagd of hij misschien baat zou hebben bij een ervaren mentor. 'Ik denk dat ik al twee ervaren mentoren naast me heb', reageerde Kuijt. 'Ik ben heel tevreden over mijn staf. John Metgod en Chris van der Weerden, als mensen op Wikipedia kijken wat zij aan ervaring hebben als voetballer en als assistent… Ze staan me iedere dag bij.'

Komende vrijdag wacht voor Kuijt en consorten een zware test. Dan gaat ADO op bezoek bij koploper PEC Zwolle.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door Marillion » di sep 13, 2022 8:09 am

Ik had echt nooit gedacht dat ik nog zo van hem zou gaan genieten. Heerlijk dit. Laat 'm vooral trainer blijven daar. :666.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door peter » di sep 13, 2022 8:16 am

Aan mij ligt het niet, maar als we het willen doen, moeten we het met z'n allen doen', zei de 42-jarige Katwijker tegen ESPN.
Dit is toch geniaal. :drecul.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door Andriy Demchenko » di sep 13, 2022 1:24 pm

Peter schreef:
di sep 13, 2022 8:16 am
Aan mij ligt het niet, maar als we het willen doen, moeten we het met z'n allen doen', zei de 42-jarige Katwijker tegen ESPN.
Dit is toch geniaal. :drecul.gif:
Ikhoop dat hij aanblijft, voor je het weet is hij analist en heb je Mario Been II
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: ADO Den Haag

Bericht door Liberty » di sep 13, 2022 1:45 pm

Andriy Demchenko schreef:
di sep 13, 2022 1:24 pm
Peter schreef:
di sep 13, 2022 8:16 am
Aan mij ligt het niet, maar als we het willen doen, moeten we het met z'n allen doen', zei de 42-jarige Katwijker tegen ESPN.
Dit is toch geniaal. :drecul.gif:
Ikhoop dat hij aanblijft, voor je het weet is hij analist en heb je Mario Been II
Mario Been II? Wil dat zeggen dat hij dat hij naar Feyenoord gaat en daar ook een wedstrijd met 10-0 verliest?

Want daar teken ik voor, zeker wanneer het tegen Ajax is.
Tijd voor iets nieuws.

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: ADO Den Haag

Bericht door Mano » di sep 13, 2022 3:31 pm

Andriy Demchenko schreef:
di sep 13, 2022 1:24 pm

Ikhoop dat hij aanblijft, voor je het weet is hij analist en heb je Mario Been II
Oe, die is wel slecht als analist. Je kan open deuren in trappen maar zoveel :excited.gif:
Ik heb hem nog niet op iets interessants kunnen betrappen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door Andriy Demchenko » vr sep 30, 2022 8:05 pm

0-3 tegen JPSV achter :biggrin.gif: :biggrin.gif: :biggrin.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door 999 » vr sep 30, 2022 8:10 pm

:smallgrin.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door Andriy Demchenko » za okt 29, 2022 7:06 am

''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Plaats reactie