PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58951
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » vr apr 26, 2024 3:27 pm

+1.

Yopii
Berichten: 18530
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » vr apr 26, 2024 3:49 pm

100%, zij stonden nota bene in Dortmund alweer te feesten in het uitvak omdat ze dan maar voor de titel gingen.
Apart is dat. :confused.gif:
Dan is het leuk dat je iedereen in Nederland oprolt maar zat er in Europa dus blijkbaar niet zoveel in.
Dortmund was te pakken, en Atletico Madrid is ook geen wereldtop op dit moment. Je moet er alleen zelf wel in geloven.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58951
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » za apr 27, 2024 5:27 am

Psv loopt wel het risico, zo als wij dat " vruuger " ook hebben mogen ervaren, dat eredivisie tegenstanders volgend seizoen veel meer met de dubbele bus tactiek aan een wedstrijd zullen gaan beginnen.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11938
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PSV

Bericht door Zuidema » za mei 04, 2024 10:38 pm

Over de coach, die nooit wat won en niet gewenst werd door de ''beleidsbepalers'' van Ajax. En toen maar met overmacht de titel pakte bij een (aarts)rivaal.
De methode-Bosz onder de loep: zo is PSV-coach als manager, innovator en winnaar

Maarten Wijffels 04-05-24, 07:00 Laatste update: 10:30

Peter Bosz (60) staat voor aanvallend, dominant en aantrekkelijk voetbal. Dit seizoen zette hij in rap tempo PSV naar zijn hand. Wat is zijn methode als trainer? En wie is hij als manager, vernieuwer en winnaar? Een vierluik over de man met een plan, die de landstitel terugbracht naar Eindhoven.

Peter Bosz, de trainer
Juli 2023. Op trainingskamp in het Oostenrijkse Windischgarsten galmt een stem over het veld. ,,Jordan! Je moet lopen en niet praten!’’ ,,Olivier, nu wandel je wéér in de omschakeling!’’ De stem is van Peter Bosz. Hij is net begonnen met wat hij altijd doet als hij ergens nieuw is als trainer: spelers ervan overtuigen dat ze moeten sprinten. Dat ze alles op de hoogste intensiteit moeten doen: aanvallen, verdedigen, omschakelen.

Bij PSV viel hem iets op in zijn eerste weken: sommige van zijn selectieleden hadden wel érg veel aansporing nodig. Jordan Teze, Patrick van Aanholt, Olivier Boscagli: in het begin stonden ze in elke training met sprints onderaan. Dus vroeg Bosz: ,,Jongens, hoe denken jullie het dan in de wedstrijd wél te brengen?’’ Teze dacht gevat te zijn: ,,Trainer, ik sta altijd goed.’’ Bosz meteen: ,,Grootste lulverhaal dat ik ooit heb gehoord! Je moet meer doen op de training.’’

Ze hebben enorme stappen gemaakt, constateerde hij maanden later in een groot kerstinterview. In een notendop is dat het verhaal van dit kampioensjaar: de intensiteit lag van meet af aan hoger dan vorig seizoen. Daardoor werd het lastiger om van PSV te winnen. Spelers die vorig seizoen ook al wedstrijden konden beslissen onder Ruud van Nistelrooij, zijn fysiek nog meer gaan doen.

Trainer is Peter Sylvester Bosz al 24 jaar. Ooit, in 2000, begon hij onderaan, bij de amateurs. Dat was destijds een atypische keuze voor iemand met zijn spelersachtergrond. De cursus deed hij samen met mannen als Erwin Koeman, Danny Blind, Edward Sturing, Ton Lokhoff en Ruud Krol.

Bosz: ,,Ieder van ons kreeg bij de diploma-uitreiking de vraag: wat ga je doen met dit papiertje? Vrijwel iedereen zei: beginnen als assistent. En dan veilig bij de jeugd van een profclub waar je al had gespeeld. Ik zei: ‘Ik heb het diploma gehaald om hoofdtrainer te zijn.’

En dat ben ik meteen gaan doen. Bij AGOVV, toen nog amateurs. Alles zelf regelen en opzetten. Met vallen en opstaan doorgronden wat het vak inhoudt. We zijn nu vele jaren verder en onderweg heb ik eigenzinnige keuzes gemaakt waarmee ik op mijn bek ben gegaan en succes heb geboekt. Ik denk nog regelmatig aan hoe waardevol het is geweest om helemaal onderaan de ladder te beginnen.’’

In de loop van de decennia kruisten veel collega’s zijn pad. Bekende en onbekende namen, van wie hij leerde en dingen overnam. Een belangrijke inspirator was zo’n onbekende naam, Albert Capellas. Bosz leerde hem in 2013 kennen bij Vitesse. Capellas had acht jaar bij FC Barcelona rondgelopen en bracht als assistent nieuwe inzichten in hoe je positiespel traint.

Capellas trok vanuit zijn Barça-achtergrond de beeldende vergelijking met Superman, de filmheld. Op zijn thuisplaneet Krypton moest die opboksen tegen een grotere weerstand (zwaartekracht) dan hij ervoer op aarde. En omdat hij dat gewend was, was hij op aarde tot meer in staat. Daar kon hij alles optillen.

Bosz: ,,In de Supermantheorie van Albert moeten wij als trainers zorgen dat de trainingen altijd moeilijker zijn dan de wedstrijd. Want dan krijg je ook de spanning erbij. En de tegenstander.’’ Ook daar werd op die julidagen in Windischgarsten een begin mee gemaakt.

Peter Bosz, de manager
Aan Gertjan Verbeek kleeft het imago dat hij de sloophamer hanteert en letterlijk meteen het halve stadion verbouwt als hij ergens nieuw binnenkomt. Zo is het niet bij Peter Bosz, maar ook híj verandert vaak meteen zaken als manager.

Bij Bayer Leverkusen bedong hij een andere plek voor de trainerskamer. Bij PSV liet hij het kantoortje veranderen waar de staf zit. Hij hoeft geen eigen ruimte, wil juist tussen collega’s zitten, zegt Bosz erover. ,,En het liefst heb ik iederéén bij elkaar. Ook voor pak ’m beet de video-assistenten is het belangrijk te horen waar we mee bezig zijn.’’

Sfeer is sowieso belangrijk. ,,Een spelersgroep voelt meteen of het in de staf wel of niet botert onderling. En sowieso: ik ben altijd om 07.00 uur ’s morgens op de club en zelden voor 18.00 uur thuis. Dan wil ik het tussendoor wel naar mijn zin hebben.’’

De manager Bosz gelooft in verantwoordelijkheden delen. Hij heeft geen enorm ego, geeft experts de ruimte en die mogen ook gerust door de club zelf zijn neergezet. Werken met alleen ‘eigen vertrouwelingen’? Voor hem hoeft dat niet. Het bleek toen PSV voorstelde om Stijn Schaars als jonge assistent in de staf op te nemen. ‘Prima idee’, was het antwoord.

Over het managen van een selectie is hij gaandeweg zijn carrière anders gaan denken: eerst liet hij spelers nog meepraten over speelwijze/tactiek. Maar daar laat hij allang geen ruimte meer voor. Zoals een geestverwant als Feyenoord-trainer Arne Slot dat ook niet doet. Zij vinden dat trainers zelf een duidelijk voetbalidee moeten overbrengen.

Wat Bosz wél wil: discussie over dat idee met zijn assistenten. Wat hij vaak doet, is iets op tafel gooien en zeggen: zondag Feyenoord-uit, hoe gaan we druk zetten? Het antwoord wil hij dan niet direct. Hij wil dat ze er thuis over nadenken en dan hoort hij het de volgende dag wel.

Jerdy Schouten achterin tegen Feyenoord? Dat was op dat moment nogal wat. Bij verlies zou iedereen hebben gezien dat een succesfor­mu­le was ontmanteld.

Langs die weg kwam de misschien wel belangrijkste voetbalbeslissing van dit succesjaar tot stand. Voor Feyenoord - PSV van 3 december overwoog Bosz om André Ramalho uit het elftal te halen en Jerdy Schouten achterin neer te zetten. Met de kennis van nu vindt iedereen dat logisch, maar op dat moment was het nogal wat.

PSV had de eerste dertien competitieduels op rij gewonnen met Schouten op het middenveld naast Joey Veerman. Bij verlies in de Kuip zou het verschil met Feyenoord van zeven naar vier punten zijn gegaan. Én bij verlies zou iedereen hebben gezien dat een succesformule was ontmanteld.

Bosz: ,,Ik had zelf een idee waarom ik dat wilde gaan doen, maar ik wilde eerst van mijn staf horen hoe zij erover dachten. Stijn Schaars zei meteen: ‘Ik zou Schouten daar neerzetten.’ Bij zulke belangrijke beslissingen kun je soms net even dat zetje gebruiken, net even die extra bevestiging, óf juist het tegenovergestelde. Want ik wil dat ze met argumenten komen. Niet volstaan met: mijn gevoel zegt dat..’’

Zijn valkuil als manager? Te aardig zijn. Louis van Gaal wees hem daar eens op na zijn ontslag bij Borussia Dortmund. Bosz had nagelaten spits Aubameyang weg te sturen, toen die wekenlang de boel saboteerde. De trainer dacht mee met de club, want Aubameyang vertegenwoordigde een kolossale transferwaarde. ,,Oke, zei Louis, en nou ben jíj weg... Daar heb ik wel van geleerd.’’

Peter Bosz, de vernieuwer
Het was maart 2020 en in de trainerskamer bij Bayer Leverkusen keken we naar een bal van 500 euro. Huh? ,,Ja, 500’’, zei Bosz nog eens. ,,Zoveel kost één trainingsbal met een chip erin.’’ Hij wees om het hoekje. Daar lagen de mobiele oplaadpunten voor nog wel twintig zogenoemde ‘i-ballen’.

Als eerste club ter wereld trainde Leverkusen er dagelijks mee. Zo werden data verzameld in een pilotproject. ,,In het voetbal meet iedereen al een tijdje hoeveel kilometer spelers lopen’’, zei Bosz. ,,Maar eigenlijk wil je weten: heeft iemand ook góéd gelopen?

,,Goed in de zin van: goed in jouw speelwijze. Aan zinloos gedraaf heb je niks. Maar dat kan alleen als naast de spelers ook de bal een sensor heeft.’’ Hij sloot af met een knipoog: ,,500 euro. Maal twintig is 10.000. Je begrijpt: als spelers nu een bal in de struiken jagen, zoeken we na de training extra goed.’’

Naast de trainer en de manager is er ook de vernieuwer. ,,Ik houd van ambitieuze mensen. Die anders denken. Dat wil ik in mijn vak ook’’, zei Bosz in 2010 als trainer van Heracles, gebogen over stapels papieren vol uitgeprinte data, toen nog geen gangbare bezigheid in het betaald voetbal.

Bij Leverkusen vertelde hij over middenvelder Charles Aránguiz. ,,Die kan het spel zo versnellen dat je zijn data tot norm zou kunnen maken. Zo van: 3,2 seconden lopen met de bal is al te veel in hoe wij willen spelen. Juist de bal moet bewegen. Want: beweegt de bal, dan beweegt ook de tegenstander. En als ze veel moeten bewegen, worden ze sneller moe.’’

En wat hij ook leuk vond aan pionieren met die chip in de bal: ,,Je krijgt inzicht in hoe hoog de bal gaat bij passes. Het is een stokpaardje van me: ik wil strakke passes over de grond. Heb een enorme hekel aan hobbelpassjes of balletjes met een pisboog. ‘Kein Hoppelbälle!’, roep ik hier altijd.’’

Bij PSV werkt Bosz nu met een methode die hij ontwikkelde met Terry Peters, de fysieke trainer met wie hij al jarenlang samenwerkt. De belangrijkste kenmerken van Bosz’ speelwijze heeft Peters in data omgezet. Zo meten ze hoe snel of langzaam een speler anticipeert. Handig bijvoorbeeld als ze met Joey Veerman bezig zijn om diens ‘rouwmomenten’ in wedstrijden eruit te krijgen. Dat zijn die twee seconden teleurstelling na balverlies.

Een datafreak is Bosz overigens niet. Na een wedstrijd zijn er maar een paar data die hij echt belangrijk acht. Expected goals? Oninteressant. Hoeveel ‘diepteloopjes’ er waren? Ja, dát wil hij weten. Want: essentieel in zijn speelwijze. Bosz eist van aanvallers en offensieve middenvelders dat die veel sprints zonder bal maken tot achter de laatste lijn van de tegenpartij. Guus Til is er bijvoorbeeld goed in. Die maakt altijd diepte en geeft áltijd gas. Of het nou regent, waait, vriest of uitbundig de zon schijnt.

Waar de spelers bij PSV inmiddels aan gewend zijn, is dat er na wedstrijden een drankje beschikbaar is met het omgekeerde effect van Red Bull. Bosz ontwikkelde het samen met de clubarts van Leverkusen. Doel: het adrenalinepeil sneller omlaag brengen. Om zo te komen tot een betere nachtrust.

Bij Leverkusen, de kersverse kampioen van de Bundesliga en onderdeel van het Bayer-concern, lopen ze sowieso voorop met innovaties op het gebied van gezondheid/herstel. Bosz kreeg er een professor van Harvard University op bezoek, een expert in slaapgedrag. ,,Die man kijkt hoofdschuddend naar de gewoonte in voetbal om ‘s morgens om 10.30 uur te trainen’’, vertelde Bosz destijds. ,,Dat is te vroeg. Dan is het lichaam nog bezig met ontwaken. Spelers nemen informatie niet maximaal op. 15.30 uur ‘s middags, dat is de beste trainingstijd.’’ Bij Leverkusen trainde hij daarom standaard al een uur later, om half twaalf. ,,En soms inderdaad om half vier.’’

Peter Bosz, de winnaar
‘Mooi voetbal, maar hij wint nooit een prijs, die Bosz.’ Van dat stigma is hij nu voor altijd af. Het grappige is dat eigenlijk meteen het omgekeerde geldt: er is geen andere Nederlandse trainer die op drie niveaus de beste is geweest. Bosz werd eerder algemeen amateurkampioen met AGOVV en kampioen van de eerste divisie met Heracles. Daarnaast haalde hij met meerdere clubs een bekerfinale en met Ajax de finale van de Europa League.

Wat opvalt: zowel in zijn ene jaar Ajax (2016/2017) als nu bij PSV incasseerde zijn ploeg de minste tegengoals in de competitie. Het contrasteert met een etiket dat Bosz ook weleens krijgt opgeplakt, dat van ‘kamikazecoach’. Maar juist aan de verdedigende organisatie besteedt hij de meeste tijd. Bosz noemt dat zelf ‘de invloed van Pep Guardiola’, na Johan Cruijff zijn grootste inspirator en voorbeeld.

Bosz: ,,Ik vroeg me altijd af: waarom is Guardiola drie dagen bezig met alleen maar het analyseren van de tegenstander? Toen ik het boek Herr Pep las (dat Guardiola schreef over zijn tijd bij Bayern München, red.), begrijp ik het: Guardiola zoekt en zoekt. Welke spelers staan er bij de tegenstander vrij als wij aanvallen? Dan weet hij: wie van mijn eigen team moeten doordekken. En ook: waar op het veld en wanneer.’’

Zo werkte Bosz in Amsterdam en doet hij dat nu in Eindhoven. ,,Als je zoals PSV 60 of 70 procent balbezit hebt in een wedstrijd, moet je wel veel aandacht geven aan die andere 30 procent. Vooruit verdedigen is een van de belangrijkste spelprincipes die ik hanteer. Om die reden. Ik roep altijd: ‘Ongeacht de stand: doordekken verplicht!’ En ja, óók bij een 0-1 voorsprong in de Kuip of de Arena.’’
AD.nl
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: PSV

Bericht door Toppie » zo mei 05, 2024 1:08 pm

Gefeliciteerd P!$¥££ fans :666.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58951
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » zo mei 05, 2024 1:32 pm

Kut club.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9373
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: PSV

Bericht door Dubbel » zo mei 05, 2024 1:48 pm

Wel een titel met een asterisk er naast. Waarom? Als een club zijn beste speler, spits en aanvoerder tijdens de vele interland breaks thuis houdt en rust geeft terwijl de spits van de concurrentie tegelijkertijd namens Mexico de halve wereld over vliegt om een zwaar programma te spelen dan is het niet zo gek als de een in de eredivisie uitblinkt terwijl de pijp bij ander na de winterstop wel zo'n beetje leeg is. En maar juichen als nen Luuk weer eens een wedstrijd beslist want dan wordt je dus kampioen..

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: PSV

Bericht door Toppie » zo mei 05, 2024 3:38 pm

Dubbel schreef:
zo mei 05, 2024 1:48 pm
Wel een titel met een asterisk er naast. Waarom? Als een club zijn beste speler, spits en aanvoerder tijdens de vele interland breaks thuis houdt en rust geeft terwijl de spits van de concurrentie tegelijkertijd namens Mexico de halve wereld over vliegt om een zwaar programma te spelen dan is het niet zo gek als de een in de eredivisie uitblinkt terwijl de pijp bij ander na de winterstop wel zo'n beetje leeg is. En maar juichen als nen Luuk weer eens een wedstrijd beslist want dan wordt je dus kampioen..
Ben bang volgens seizoen ook :blush.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: PSV

Bericht door Toppie » zo mei 05, 2024 3:38 pm

Toppie schreef:
zo mei 05, 2024 3:38 pm
Dubbel schreef:
zo mei 05, 2024 1:48 pm
Wel een titel met een asterisk er naast. Waarom? Als een club zijn beste speler, spits en aanvoerder tijdens de vele interland breaks thuis houdt en rust geeft terwijl de spits van de concurrentie tegelijkertijd namens Mexico de halve wereld over vliegt om een zwaar programma te spelen dan is het niet zo gek als de een in de eredivisie uitblinkt terwijl de pijp bij ander na de winterstop wel zo'n beetje leeg is. En maar juichen als nen Luuk weer eens een wedstrijd beslist want dan wordt je dus kampioen..
Ben bang volgend seizoen ook :blush.gif:

Wouter
Berichten: 18810
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » zo mei 05, 2024 3:58 pm

Een idioot heeft zijn vingers van zijn hand geblazen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33850
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » zo mei 05, 2024 7:01 pm

Voormalig PSV-doelman Georg Koch (52) heeft niet lang meer te leven: ‘Hele puinhoop werd vorig jaar ontdekt’

De voormalig Duitse doelman Georg Koch heeft niet lang meer te leven. De oud-keeper van PSV heeft alvleesklierkanker. Zijn laatste wens is om de clubs die hij heeft gediend de komende tijd nog een laatste keer te bezoeken.

De 1,93 meter lange doelman uit Bergisch Gladbach (tien kilometer ten oosten van Keulen) speelde 213 wedstrijden in de Bundesliga en 165 duels op het tweede niveau in Duitsland. Koch kwam in juli 1997 na vijf seizoenen bij Fortuna Düsseldorf naar PSV, maar bleef uiteindelijk slechts drie maanden in Eindhoven.

Koch keepte in augustus 1997 in de strijd om de Johan Cruijff Schaal tegen bekerwinnaar Roda JC (3-1 winst) en de eerste drie competitieduels, waarin PSV zeven punten pakte. Vanaf september speelde Koch nooit meer voor PSV, waar toenmalig trainer Dick Advocaat al snel Ronald Waterreus zijn eerste doelman maakte. Koch kreeg naar eigen zeggen geen echte kans van Advocaat en lag al snel in de clinch met zijn concurrent/collega Waterreus. Koch keerde op 15 maart 2001 nog wel eens terug in Eindhoven, toen hij met FC Kaiserslautern met 0-1 won bij PSV in de kwartfinales van de UEFA Cup.

Een jaar geleden werd bij de voormalige doelman kanker vastgesteld. De artsen gaven hem nog maar zes maanden, maar Koch weet zijn leven al aardig te rekken. ,,Ik ga dood, zoveel is zeker. Maar het is nog niet duidelijk wanneer de goede Heer mij zal meenemen”, zei Koch tegen ‘Bild am Sonntag’.

,,De hele puinhoop werd vorig jaar ontdekt tijdens een routineonderzoek. Ik voelde me al een tijdje niet zo lekker en mijn bloedwaarden waren slecht”, aldus de oud-profvoetballer. Dingen waar ik vroeger vijf seconden voor nodig had, kosten me nu een minuut. Maar ik moet in het reine komen met de ziekte. Klagen helpt niet en is nooit mijn ding geweest”, zegt Koch.

,,Als je op de kankerafdeling van het ziekenhuis bent geweest en je ziet hoeveel ellende er is en dat het ook kleine kinderen treft, dan kan ik het anders zien en tot de conclusie komen: ik heb een geweldig leven gehad.”

Tijdens een wedstrijd voor Austria Wien in 2008 ontplofte er vuurwerk in de buurt van Koch. Hij kreeg daardoor een instorting van de bloedsomloop en schade aan zijn oor. Als gevolg daarvan kreeg hij problemen met zijn evenwicht en moest hij in 2009 zijn carrière beëindigen. Sindsdien was Koch jarenlang werkzaam als keeperstrainer en teammanager, tot vorig jaar nog bij Viktoria Köln in de 3. Liga.

In het interview gaf Koch aan dat hij graag nog een wedstrijd wil bezoeken van elke club waar hij onder de lat heeft gestaan. Koch keepte in eigen land voor Fortuna Düsseldorf, Arminia Bielefeld, FC Kaiserslautern, Energie Cottbus en MSV Duisburg. Buiten Duitsland speelde hij naast zijn korte periode bij PSV ook nog voor Dinamo Zagreb (39 duels) en Rapid Wien (9 duels). PSV speelde zondag de kampioenswedstrijd tegen Sparta (4-2), maar sluit het seizoen over twee weken af met de thuiswedstrijd tegen RKC Waalwijk.

Geïnspireerd door Sven-Göran Eriksson
Koch is bij zijn laatste wens wellicht geïnspireerd door Sven-Göran Eriksson. De 76-jarige Zweed heeft ook nog maar kort te leven door kanker en was onlangs de coach van de Liverpool Legends tegen de Ajax Legends op een volgepakt Anfield. Eriksson was de afgelopen weken ook te gast bij zijn oude clubs IFK Göteborg en Benfica, waar hij samen met de spelers waarmee hij successen boekte op het veld kwam.

Dat gebeurde zondag ook in Genua bij de huidige Serie B-club Sampdoria, waar Eriksson van 1992 tot 1997 succesvol was. Naast zijn toenmalig sterspeler Roberto Mancini was ook Clarence Seedorf aanwezig. ,,Natuurlijk wilde ik bij de huldiging van Eriksson zijn. Ik ben hem zeer dankbaar, want hij heeft mij opgevangen toen ik als tiener van Ajax naar het buitenland ging. Ik heb in één jaar bij Sampdoria zoveel van hem geleerd. Dat zal ik nooit vergeten”, zei Seedorf, die na 34 duels voor Sampdoria in 1996 meteen weer verkaste naar Real Madrid.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33492
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV

Bericht door zeux » zo mei 05, 2024 7:08 pm

Zuidema schreef:
za mei 04, 2024 10:38 pm
Over de coach, die nooit wat won en niet gewenst werd door de ''beleidsbepalers'' van Ajax. En toen maar met overmacht de titel pakte bij een (aarts)rivaal.
:1evil.gif: :666.gif: :blackcat.gif: :oops.gif:

Deze is (ook) op het conto van Sar toch?

De AD die Ajax te gronde heeft gericht met zijn wanbeleid. Als überhaupt van 'beleid' sprake was.

Wat een godvergeten puinhoop.

Bosz was een no brainer.

:eusa_naughty.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: PSV

Bericht door Toppie » zo mei 05, 2024 8:32 pm

Bosz had het met dit zooitje ook niet gered
Laatst gewijzigd door Toppie op di mei 07, 2024 7:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12884
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Liberty » zo mei 05, 2024 8:44 pm

Vermoedelijk had de selectie er ook wel anders uitgezien.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33492
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV

Bericht door zeux » zo mei 05, 2024 10:22 pm

Liberty schreef:Vermoedelijk had de selectie er ook wel anders uitgezien.
+1
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47323
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » ma mei 06, 2024 6:32 am

zeux schreef:
zo mei 05, 2024 7:08 pm
Zuidema schreef:
za mei 04, 2024 10:38 pm
Over de coach, die nooit wat won en niet gewenst werd door de ''beleidsbepalers'' van Ajax. En toen maar met overmacht de titel pakte bij een (aarts)rivaal.
:1evil.gif: :666.gif: :blackcat.gif: :oops.gif:

Deze is (ook) op het conto van Sar toch?

De AD die Ajax te gronde heeft gericht met zijn wanbeleid. Als überhaupt van 'beleid' sprake was.

Wat een godvergeten puinhoop.

Bosz was een no brainer.

:eusa_naughty.gif:
Ik blijf het bijzonder vinden wat Bosz in de Eredivisie heeft gepresteerd met dit PSV. En dat Edje hem niet moest.

Dan hadden wij Schouten gehad in plaats van Tahirovic en Mannsverk. Bosz had Bergwijn en Berghuis ook aan het lopen kunnen zetten.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18530
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma mei 06, 2024 8:18 am

Bosz was bij zijn clubs sinds Ajax niet bepaald een succes. Dat het bij PSV goed gegaan is, wil niet zeggen dat dat hier ook het geval zou zijn geweest.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12884
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Liberty » ma mei 06, 2024 8:29 am

Hij zou er in ieder geval niet zo'n puinhoop van hebben gemaakt. Ajax zou er veel beter voor staan.

En met Bosz zouden er andere spelers zijn gekomen. Dat geloof ik wel.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47927
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » ma mei 06, 2024 9:06 am

Er zijn weinig zekerheden in het leven, maar Bosz is natuurlijk wel een veel betere trainer dan Steijn en Schippie. Heeft ook op een heel ander niveau geacteerd. Als we nationaliteit weg denken, dan zijn er opeens misschien wel 500 trainers te vinden die een beter CV dan deze twee heren hebben. :drecul.gif:

Yopii
Berichten: 18530
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma mei 06, 2024 9:17 am

Dat lijkt me duidelijk.

Steijn was een complete misser, die had op geen enkel punt het niveau. Wat Schip betreft, niemand wil de credits voor zijn aanstelling, dat zegt genoeg.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40942
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » ma mei 06, 2024 11:45 am

Het had ook twee kanten op gewerkt. Niet alleen hadden wij een betere trainer gehad dan nu het geval was. PSV had hem niet gehad.

Bij zowel de transfer van Bosz als Lang die kant op was dat ook mijn gevoel. Ik was niet helemaal honderd procent overtuigd dat Ajax nou voor hun moest gaan. Maar ik zag ze niet graag naar Eindhoven vertrekken. Van met name Bosz hebben we denk ik heel veel last gehad. Lang heeft toch zoals ook in eerdere jaren weer best wat blessureleed gehad.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47927
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » ma mei 06, 2024 12:10 pm

Lang in plaats van Forbs was niet gek geweest. :hypocrite.gif:

Ze hebben daar gekozen voor jongens van wie we op voorhand weten dat ze beter zijn dan de rest van Nederland. Misschien gaat het ze geen schokkende bedragen opleveren of een mooie volgende stap naar een (echte) topclub, maar je weet wel dat ze er vrij snel zullen staan. Ik hoop alleen maar dat dit een wijze les is voor Ajax. Niet dat we nog twee jaar aanmodderen met zogenaamde talenten die op punt van doorbreken staan.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58951
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » ma mei 06, 2024 12:16 pm

peter schreef:
ma mei 06, 2024 12:10 pm
Lang in plaats van Forbs was niet gek geweest. :hypocrite.gif:

Ze hebben daar gekozen voor jongens van wie we op voorhand weten dat ze beter zijn dan de rest van Nederland. Misschien gaat het ze geen schokkende bedragen opleveren of een mooie volgende stap naar een (echte) topclub, maar je weet wel dat ze er vrij snel zullen staan. Ik hoop alleen maar dat dit een wijze les is voor Ajax. Niet dat we nog twee jaar aanmodderen met zogenaamde talenten die op punt van doorbreken staan.
Mwah .. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33850
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » ma mei 06, 2024 12:16 pm

Marillion schreef:
ma mei 06, 2024 11:45 am
Het had ook twee kanten op gewerkt. Niet alleen hadden wij een betere trainer gehad dan nu het geval was. PSV had hem niet gehad.

Bij zowel de transfer van Bosz als Lang die kant op was dat ook mijn gevoel. Ik was niet helemaal honderd procent overtuigd dat Ajax nou voor hun moest gaan. Maar ik zag ze niet graag naar Eindhoven vertrekken. Van met name Bosz hebben we denk ik heel veel last gehad. Lang heeft toch zoals ook in eerdere jaren weer best wat blessureleed gehad.
Lang heeft toch uiteindelijk niet veel gespeeld dit seizoen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58951
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » ma mei 06, 2024 12:21 pm

En dat weet je van te voren .. Dat is toch achteraf .. Maar Lang is en past toch 4 keer beter bij AJAX dan Forbs ..

Plaats reactie