Vitesse

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Wouter
Berichten: 18992
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » ma mei 20, 2024 3:59 pm

Hertog weggesaneerd.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse

Bericht door Ramona » ma mei 20, 2024 6:31 pm

Sandro schreef:
Wouter schreef:
ma mei 20, 2024 8:52 am
Kortom: eigenlijk moet je uit eigenbelang meedoen aan de crowdfunding!
Er tegenover staat dan weer het cafeetje hier in de buurt waar elke week een dronken Vitesse menigte overlast staat te geven. Dat zal verdwijnen. Maar wat gaan al die lui doen als Vitesse failliet is? Vinden die niet gewoon iets anders om te gaan rellen?
Gisteren konden ze zich nog ‘goed’ amuseren, zag ik. Afbeelding

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13417
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vitesse

Bericht door Nihad » ma mei 20, 2024 11:16 pm

Hoop oprecht dat Vitesse blijft bestaan en zelfs na 1 jaar weer terug is in de eredivisie. Het blijft een van de grotere clubs in Nederland met een groot stadion.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse

Bericht door peter » di mei 21, 2024 6:32 am

Yopii schreef:
zo mei 19, 2024 8:56 am
Het is wel apart dat Vitesse geen straf krijgt, mocht het gered worden. Die 18 punten aftrek waren een wassen neus, de club was toch wel gedegradeerd.

Wist ook niet dat er in Arnhem zoveel ramptoeristen waren: opeens loopt het storm. :smallgrin.gif:
Vond ze anders verrassend aardig spelen tegen ons. Waarmee ik niet zeg dat ze het anders hadden gehaald, maar in the end had het denk ik nog niet eens zo heel veel gescheeld. Spelen aanmerkelijk beter dan een Excelsior of een RKC.

Poeder II
Berichten: 49
Lid geworden op: vr jan 16, 2015 9:59 am
Locatie: Mooiste stad van Overijssel

Re: Vitesse

Bericht door Poeder II » di mei 21, 2024 7:01 am

Druk is eraf en ze moeten bijna allemaal een nieuwe werkgever vinden,.... maar idd het was best aardig om naar te kijken.

Poeder II
Berichten: 49
Lid geworden op: vr jan 16, 2015 9:59 am
Locatie: Mooiste stad van Overijssel

Re: Vitesse

Bericht door Poeder II » di mei 21, 2024 7:02 am

Wouter schreef:
ma mei 20, 2024 3:59 pm
Hertog weggesaneerd.
Prima toch,.... het was geinig gevonden maar nooit echt Vitesse dna.

Yopii
Berichten: 19022
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Vitesse

Bericht door Yopii » vr mei 24, 2024 11:22 am

Vitesse krijgt dramatisch bericht: bijna alle spelers willen vertrekken uit Arnhem


Vitesse heeft er een kopzorg bij: bijna alle selectiespelers gaan of willen de club verlaten. Trainer John van den Brom zal daardoor vanaf nul moeten beginnen aan zijn monsterklus in Arnhem.

"Ze willen niet de eerste divisie in, zo is me gemeld", laat Van den Brom optekenen door De Gelderlander. Onder anderen Eloy Room, Carlens Arcus, Mica Pinto, Dominik Oroz, Melle Meulensteen, Mathijs Tielemans en Amine Boutrah hebben zich gemeld met een vertrekwens. De kersverse trainer van Vitesse beseft dat er voor die spelers 'beweging op de transfermarkt' zal moeten komen.

Daar komt bovenop dat ook Nicolas Isimat-Mirin, Marco van Ginkel, Markus Schubert, Toni Domgjoni uit hun contract lopen en de club zullen verlaten. Davy Pröpper stopt definitief vanwege knieproblemen en huurlingen Kacper Kozlowski, Adrian Mazilu, Fodé Fofana, Paxten Aaronson, Anis Hadj-Moussa, Ramon Hendriks, Mexx Meerdink en Joel Voelkering Persson keren allemaal terug naar hun eigen club of hebben inmiddels al een andere werkgever hebben gevonden.

De conclusie: op dit moment bestaat de kern van 'het nieuwe Vitesse' uit een handjevol spelers. Het gaat om Enzo Cornelisse, Thomas Buitink, Gyan de Regt en Miliano Jonathans. Keeper Tom Bramel, Giovanni van Zwam en Jordi Altena lopen uit hun contract, maar kunnen wellicht een verlenging tegemoet zien, terwijl Andy Visser mogelijk van een amateurcontract naar een profverbintenis kan gaan.
Logisch, ze hebben allemaal laten zien dat ze eredivisiewaardig zijn. :hypocrite.gif:

Wouter
Berichten: 18992
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » vr mei 24, 2024 12:04 pm

Is eigenlijk juist fantastisch nieuws, want een Arcus verdient krankzinnig veel geld voor zo'n ongelooflijke prutsverdediger. Oroz ook.

Misschien kunnen ze op deze manier wel naar een spelersbudget van 2 miljoen i.p.v. 3 miljoen.

Als Vink en Perez op TV nou eens lyrisch gaan doen over Oroz en Arcus neemt Feyenoord ze misschien wel over.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41114
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » vr mei 24, 2024 1:37 pm

Lijkt me inderdaad alleen maar gunstig. Degraderen kun je komend seizoen niet. Dus maak zoveel als mogelijk schoon schip en begin opnieuw met veel jonge spelers.

FC Groningen heeft laten zien hoe snel het soms ook weer de goede kant op kan gaan.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18992
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » vr mei 24, 2024 3:05 pm

Zouden Arcus en Oroz door hebben dat ze nergens anders meer zo veel kunnen verdienen, en dat heel Arnhem in polonaise over de John Frostbrug loopt als ze vertrekken? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33680
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Vitesse

Bericht door zeux » vr mei 24, 2024 8:14 pm

Wouter schreef:
vr mei 24, 2024 3:05 pm
Zouden Arcus en Oroz door hebben dat ze nergens anders meer zo veel kunnen verdienen, en dat heel Arnhem in polonaise over de John Frostbrug loopt als ze vertrekken? :smallgrin.gif:
Überhaupt de behoorlijke arrogantie: de heren hebben geen zin in de Eerste Divisie en willen 'hogerop' blijven spelen. Staan de 'hoperop'-teams wel in de rij voor hen? Hebben zij zelf bewezen dat ze 'hogerop' kunnen voldoen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse

Bericht door Ramona » do mei 30, 2024 9:18 pm

Deadline is tegenwoordig wel een heeeeel rekbaar begrip. :baaa.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41114
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » vr mei 31, 2024 6:53 am

Ik snap dat wel mits de club op de goede weg is. Uiteindelijk is de KNVB er toch voor de clubs en moeten zij niet de stekker uit een club trekken als er kansen zijn.

Het stopt uiteraard wel ergens want op enig moment moet je weten hoe de competitie eruit gaat zien. Maar deze periode zou ik Vitesse ook wel gunnen.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18992
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » vr mei 31, 2024 1:16 pm

https://www.vitesse.nl/nieuws/2024/de-w ... nanciering

Reijntjes communiceert tenminste wel eerlijk en duidelijk.

50-50 of ze die vijf a zes miljoen bij elkaar gaan schrapen, gok ik.

Van die krankzinnig hoge vaste lasten komen ze nooit meer af, en daardoor kan de club nauwelijks zijn eigen broek op houden in de eerste divisie. Ik denk dat als ze het nu overleven het over een of twee jaar alsnog gedaan is.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41114
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » vr mei 31, 2024 3:05 pm

Kunnen ze de overeenkomst met het stadion opzeggen of zit de club daar nog jaren aan vast tenzij ze failliet gaan?

Ik kan me voorstellen dat investeerders best iets willen doen. Dat bedrag stelt eigenlijk niets voor. Maar dat er vooral weerstand is om de zakken van het Gelredome te vullen. Dan kun je beter failliet gaan om vervolgens te proberen door te starten zonder die verplichting. Al zul je dan wel bereid moeten zijn om tijdelijk elders te gaan spelen zodat je kunt zoeken naar een nieuwe oplossing.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18992
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » vr mei 31, 2024 8:01 pm

Als Ajax nou zes miljoen betaalt voor Oroz en Arcus is het probleem opgelost. :hypocrite.gif:

Yopii
Berichten: 19022
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Vitesse

Bericht door Yopii » za jun 01, 2024 10:25 am

Voor wat hoort wat... Wat heeft Vitesse Ajax te bieden? :smallgrin.gif:

Plaats reactie