FC Twente

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: FC Twente

Bericht door Yopi » ma apr 04, 2016 11:13 am

wimpey schreef:
Zitten best verstandige reacties bij. Gezien het denkniveau van de doorsnee Tukker.
En onverstandige...

Joop, Aldo en anderen, houd jullie rug recht ! En laat je niet dwingen tot iets waar jullie niet achter staan. Een schreeuwende minderheid verandert niets aan het feit dat de zwijgende meerderheid jullie eeuwig dankbaar zal zijn voor wat jullie voor onze mooie club hebben betekend. Jullie hebben jezelf niet verrijkt ten koste van onze FCT, zoveel is duidelijk. Dat er fouten zijn gemaakt , is wel duidelijk, maar overal waar gewerkt word, worden deze gemaakt. Jammer dat bij onheil altijd met het vingertje gewezen moet worden en een zondebok moet worden gezocht. De mensen die dit doen schreeuwen het hardst en zijn ook degenen die hun frustraties vaker uiten via dit soort fora. Jammer, want ik en de meerderheid van de echte fans zullen jullie eeuwig dankbaar zijn voor alle mooie tijden !!!
Fraude moet je keihard aanpakken. Anders is het wachten op volgende fraudegevallen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma apr 04, 2016 9:34 pm

En weer drie punten aftrek. De volgende straf is intrekking van de licentie.
Eredivisie klaagt bij KNVB over FC Twente

De Eredivisie CV (ECV) heeft bij de KNVB zijn beklag gedaan over FC Twente. Er is vooral boosheid onder de kerngezonde degradatiekandidaten en clubs die de afgelopen jaren tv-gelden zijn misgelopen door oneerlijke concurrentie van de Tukkers.

ECV-commissaris Eric Gudde bevestigt in een interview met VI de onrust achter de schermen. 'Ik wil nadrukkelijk stellen dat ik hierop antwoord geef met de pet op van ECV-bestuurder en niet als Feyenoord-directeur, maar ik kan kan niet ontkennen dat dit leeft in de Eredivisie. De ECV-commissarissen - Toon Gerbrands, Henk Kivits en ik - worden door diverse clubs benaderd met logische vragen. Excelsior en Cambuur zitten keihard in categorie 3. Dus die doen alles keurig volgens de regels en voelen zich nu onheus behandeld.'

FC Twente moest onlangs voor de derde keer zijn jaarrekening intrekken. De noodlijdende club rekent als gevolg daarvan op een nieuwe straf, sanctie nummer vier alweer. Bij de vijfde overtreding verliest FC Twente zijn licentie. Voor het leveren van de halfjaarcijfers over het lopende seizoen heeft FC Twente uitstel gekregen tot 1 mei, maar dan is de competitie al bijna ten einde. Gudde: 'Het zou bizar zijn als ergens in augustus een beslissing valt ten nadele van FC Twente. Hoe ga je dat oplossen met clubs die al zijn gedegradeerd?'

Niet alleen de degradatiekandidaten zijn boos. 'De mediagelden worden verdeeld op basis van de sportieve ranglijst over meerdere jaren. Een plaatsje hoger kan vijf tot zeven ton schelen.' De onvrede is aangekaart door Henk Kivits, die commissaris is bij zowel de ECV als de KNVB. 'Hij heeft de signalen overgebracht. Niemand zit te wachten op de liquidatie van FC Twente, maar ik snap heel goed dat clubs zich boos maken nu blijkt dat het niet zuiver is gegaan.'
www.vi.nl

Zou op 1 mei dan echt het doek vallen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

elliquido

Bericht door elliquido » ma apr 04, 2016 9:50 pm

Met een Feyenoorder en PSV'er in het bestuur voorzie ik geen voortvarendheid met het intrekken can die licentie.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Skampie

Bericht door Skampie » di apr 05, 2016 5:25 am

Welnee... Menig jupiler league club was al lang eruut geflikkerd, maar het is Twente...

En deze 3 punten stelt natuurlijk ook geen fuck voor. Zegaan Europa toch niet in en er is nu ook geen degradatiestress.... Het zal ze daar waarschijnlijk een totzorg zijn... Deze totaal nutteloze puntenmindering.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di apr 05, 2016 8:06 am

elliquido schreef:Met een Feyenoorder en PSV'er in het bestuur voorzie ik geen voortvarendheid met het intrekken can die licentie.
Zal Gerbrands het voor elkaar krijgen als zich het volgende scenario voor doet:
Ajax verliest van Twente, PSV wint nog vijf keer en wordt kampioen met één punt voorsprong. Twente heeft er een nog grotere puinhoop van gemaakt dan wat nu bekend is en Gerbrands stemt voor intrekking van de licentie: PSV zes punten kwijt (twee overwinningen), Ajax mist één punt en is kampioen.
Wie denkt er serieus dat de licentie wordt ingetrokken?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano

Bericht door Mano » di apr 05, 2016 8:17 am

Demosthenes schreef: Zal Gerbrands het voor elkaar krijgen als zich het volgende scenario voor doet:
Ajax verliest van Twente, PSV wint nog vijf keer en wordt kampioen met één punt voorsprong. Twente heeft er een nog grotere puinhoop van gemaakt dan wat nu bekend is en Gerbrands stemt voor intrekking van de licentie: PSV zes punten kwijt (twee overwinningen), Ajax mist één punt en is kampioen.
Ik denk dat Licentie wordt ingetrokken maar pas per einde seizoen. Tevens zou bovenstaand scenario te zuur zijn voor betrokken partijen. Ik denk dat punten behouden blijven bij een eventueel intrekken vergunning.
1 mei is erg dichtbij eind seizoen, die 2 wedstrijdjes spelen en daarna valt het doek.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di apr 05, 2016 9:04 am

Het moet niet nog erger worden; zo kampioen geworden? :ajaxsmiley.gif:
Twee Enschedeërs aangehouden bij grote actie tegen illegaal gokken

Voetbal
De actie is gericht tegen een organisatie die vermoedelijk op grote schaal illegale gokmogelijkheden op voetbalwedstrijden aanbiedt in Nederland en Duitsland.
http://www.tubantia.nl/regio/enschede-e ... -1.5892035
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » di apr 05, 2016 10:31 am

Demosthenes schreef:
Wie denkt er serieus dat de licentie wordt ingetrokken?
Betwijfel het ook. Imageschade voor het NL voetbal enzo. Bij een cluppie als Haarlem ging het om een paar ton, als ik me niet vergis. Bij Twente is op grote schaal jarenlang gefraudeerd door de engnekken Monsterman en vd Laan. Die waren out of touch met de realiteit.

Aan de andere kant, zie Glasgow Rangers.

Curieus: op 1 mei is het Ajax - Twente. De dag waarop die club z'n licentie kan verliezen. Theoretisch kan Ajax kampioen worden wanneer de resultaten tegen Twente geskipt zouden worden. Alleen al daarom zal een besluit v.w.b. Twente over het seizoen heen worden getild: Gerbrands zit in een 3-koppig bestuur met Gudde en ene Kiviet, die daar over gaan. Als ik het correct begrepen heb, tenminste....

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di apr 05, 2016 10:40 am

De KNVB gaat daarover, niet de ECV. Maar die Kieviet heeft dus blijkbaar wel een dubbele pet op...

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di apr 05, 2016 12:12 pm

Het lijkt me overigens niet dat de KNVB op die zondag 1 mei gaat beslissen dat Twente uit de competitie genomen wordt. Zoiets doe je niet omdat:
- het een wedstrijddag is;
- het de een na laatste competitieronde is en je het als KNVB eenvoudig weg niet kan maken om de competitie zó op zijn kop te gooien dat voor de laatste speelronde ineens het aantal punten boven en onderin de competitie dramatische gevolgen kan hebben voor kampioens- en degradatiekandidaten;
- het de wedstrijd is dat mijn welpen meegaan en ze al sinds 20 maart vanaf 18.35 uur hopen en bidden dat Ajax dan kampioen wordt en zij er dan bij zijn.

elliquido

Bericht door elliquido » di apr 05, 2016 12:30 pm

Maar De "degradanten" zullen de druk zwaar opvoeren
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di apr 05, 2016 12:53 pm

elliquido schreef:Maar De "degradanten" zullen de druk zwaar opvoeren
Mijn steun ervoor is onvoorwaardelijk. :ajaxsmiley.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » wo mei 11, 2016 2:58 pm

Twente komt andere clubs tegemoet

FC Twente gaat de andere clubs in de
eredivisie financieel compenseren omdat
ze zijn benadeeld door de wanpraktijken
van Twente op financieel vlak.Over de
hoogte van de regeling worden geen
mededelingen gedaan.

Twente heeft volgens de zeventien clubs
door oneerlijk financieel beleid succes
geboekt.De andere clubs zijn daar zowel
sportief,als financieel door gedupeerd.
Ze vinden daarnaast dat het Nederlandse
voetbal in diskrediet is gebracht.

Naast het financiële gebaar,komt Twente
ook de fans van de bezoekers tegemoet.
Mocht Twente de licentie behouden,dan
mogen de bezoekende supporters volgend
seizoen gratis naar binnen
.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mei 11, 2016 3:44 pm

Uitgerekend aan de bezoekende fans van alle 17 Eredivisieclubs wil men, mits de licentie wordt behouden, gratis toegang geven.

Oftewel: 'sorry dat we dmv financiële doping een aantal seizoenen vals hebben gespeeld, hier hebben jullie een cadeautje?' :confused.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mei 18, 2016 2:06 pm

Om 17.00 persconferentie. Gerucht: FC Twente naar de JL.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=278238

999

Bericht door 999 » wo mei 18, 2016 2:16 pm

Dat zou wel heel drastisch zijn ...
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mei 18, 2016 2:34 pm

Edwin Struis, adjunct van de Nieuwe Revu en schrijver voor Helden en Trouw op Twitter:

Breaking: #knvb straft @fctwente vanwege financieel wanbeleid met aftrek van 23 punten, zodat het net onder #cambuur eindigt #degradatie
Uh moet de nacompetitie voor degradatie/promotie dan opnieuw beginnen of zijn die nog niet begonnen?
YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mei 18, 2016 2:54 pm

999 schreef:Dat zou wel heel drastisch zijn ...
Waarom? :confused.gif:

Bedrog moeten ze keihard aanpakken. Anders beloon je geknoei.

999

Bericht door 999 » wo mei 18, 2016 2:58 pm

Yopi schreef:

Dat begrijp ik, maar je straft de spelers die daar dus helemaal niks aan kunnen doen.
Blij met de punten ...

Sandro

Bericht door Sandro » wo mei 18, 2016 2:59 pm

InnerHarbour schreef:
Edwin Struis, adjunct van de Nieuwe Revu en schrijver voor Helden en Trouw op Twitter:

Breaking: #knvb straft @fctwente vanwege financieel wanbeleid met aftrek van 23 punten, zodat het net onder #cambuur eindigt #degradatie
Uh moet de nacompetitie voor degradatie/promotie dan opnieuw beginnen of zijn die nog niet begonnen?
Die is al gevorderd tot de laatste ronde. Opnieuw beginnen lijkt me geen optie. Misschien spelen we dan met 17 ipv 18 ploegen volgend seizoen? Het is gissen. We horen het zo wel.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mei 18, 2016 3:02 pm

999 schreef:
Yopi schreef:

Dat begrijp ik, maar je straft de spelers die daar dus helemaal niks aan kunnen doen.
Die gaan er snel vandoor, als ze kunnen. Wie geen andere club vindt hoort in de JL thuis.

Er zijn maar weinig Buffons in de voetbalwereld.

Het lulligste is het natuurlijk voor de fans. Vooral voor die fans die niet meededen aan de Joop-hype, en die Doyen liever buiten de deur hielden. Misschien zijn dat er niet eens zo veel.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo mei 18, 2016 3:12 pm

Ziyech is dan een koopje!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo mei 18, 2016 3:23 pm

Twente verliest licentie, Ajax kampioen en FdB is ineens een wereldtrainer :ajaxsmiley.gif: met vijf uit zes. Zal niet gebeuren.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mei 18, 2016 3:23 pm

Het lijkt me helder dat alle wedstrijden van Twente uit het afgelopen seizoen dan moeten worden geschrapt. Beetje lullig wel voor PSV. Hebben ze de huldiging al gehad en moeten ze alsnog de schaal inleveren bij Ajax. Maar ja, het is niet anders.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » wo mei 18, 2016 3:33 pm

Yopi schreef:
Het lulligste is het natuurlijk voor de fans. Vooral voor die fans die niet meededen aan de Joop-hype, en die Doyen liever buiten de deur hielden. Misschien zijn dat er niet eens zo veel.
Dit bedoel ik dus, wat konden de spelers er aan doen dat Joop de zaak aan het besodemieteren was ?.
Blij met de punten ...

Plaats reactie