Hoofdpijndossier ja, maar hadden ze dat niet zelf kunnen voorkomen? Even een weekje wachten tot na de nacompetitie bijvoorbeeld. Wat moeten de mensen bij NAC wel niet denken?Duke schreef:Het zal inderdaad een hoofdpijndossier zijn voor de KNVB. Maar wel goed dat ze optreden, anders was Twente er wel heel makkelijk vanaf gekomen.Sandro_Calaaabro schreef:Vaag hoor. Dit kun je toch niet maken richting de clubs die promotie/degradatie spelen? Volkomen onduidelijk wat daar nu mee gebeurt. Als het gunstig uitpakt voor de knvb dan halen Willem II en De Graafschap het en dan degradeert Twente en blijft Cambuur behouden zonder dat ze ervoor hebben moeten spelen (?). Maar als Willem II verliest als club die eigenlijk geen nacompetitie had hoeven spelen, wat gebeurt er dan met die Jupiler League club die recht heeft op promotie?
Wat een geblunder dit allemaal.
FC Twente
Moderator: mods
Re: FC Twente
"Hate it or love it, the underdog's on top".
- InnerHarbour
Ah dat scoort natuurlijk lekker bij de boterophunhoofdhebbende achterban.
Dik Wessels: 'Ik zie dit als het westen tegen het oosten'

Dik Wessels: 'Ik zie dit als het westen tegen het oosten'
YNWA
De emoties lopen hoog op bij de aanhang van FCT. Van www.fctwente.net:

Pfff.Ik hoop oprecht dat die van Oostveen morgen dood neervalt op zijn kantoor.

Tja, zulke reactie(s) kun/kon je verwachten.Ik hoorde ( gisteren Derksen in de voorbeschouwing op Sevilla - Liverpool ) dat Fc Groningen en Feyenoord hadden aangedrongen ( gelobbyd ) voor harde sancties tegen Fc Twente.Als dit waar is is dat ook niet erg netjes ..
Blij met de punten ...
Derksen was altijd de beste vriend van Joop.
Welk belang heeft F. daarbij?

Welk belang heeft F. daarbij?

-
Zei Derksen nog waarom Feyenoord dat deed? Ik zie zo geen reden, of was dat na zeven nederlagen in de competitie?Tja, zulke reactie(s) kun/kon je verwachten.Ik hoorde ( gisteren Derksen in de voorbeschouwing op Sevilla - Liverpool ) dat Fc Groningen en Feyenoord hadden aangedrongen ( gelobbyd ) voor harde sancties tegen Fc Twente.Als dit waar is is dat ook niet erg netjes ..

Ik kan me voorstellen dat Feyenoord een aantal jaren geleden eenzelfde behandeling te wachten stond, maar dat durft de knvb niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Misschien wat oud zeer omdat Twente destijds beter heeft gepresteerd en er spelers naar Enschede vertrokken. Als clubs op een zware straf hebben aangedrongen is dat wat mij betreft overigens wel dubieus. Let nou gewoon op je eigen winkel en laat dit over aan de mensen die er over gaan.
Het verschil zit hem er in dat Feyenoord voor zover ik weet destijds niet heeft geprobeerd om de boel te besodemieteren. Ze hadden 'gewoon' hun financiële huishouding heel slecht voor elkaar. De straf voor Twente is zo zwaar omdat aan het licht is gekomen dat zaken bewust achter zijn gehouden of anders zijn gepresenteerd.
Het verschil zit hem er in dat Feyenoord voor zover ik weet destijds niet heeft geprobeerd om de boel te besodemieteren. Ze hadden 'gewoon' hun financiële huishouding heel slecht voor elkaar. De straf voor Twente is zo zwaar omdat aan het licht is gekomen dat zaken bewust achter zijn gehouden of anders zijn gepresenteerd.
Nil volentibus arduum
-
Zou Feyenoord geld terug willen voor de spectaculaire winteraankoop: Tapia van Twente, speelde volgens vi.nl drie wedstrijden voor Feyenoord?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
De jupiler league clubs willen Twente ook niet en hebben collectief bezwaar gemaakt.
Dan wordt het de Topklasse.
Wat denken ze? Dat de KNVB dit terugdraait, tenzij het juridisch niet anders kan?
Het oordeel van de LC:
http://www.fctwente.net/forum/attachmen ... ntid=22887

Wat denken ze? Dat de KNVB dit terugdraait, tenzij het juridisch niet anders kan?
Het oordeel van de LC:
http://www.fctwente.net/forum/attachmen ... ntid=22887
-
- AT Toto winner 15/16
Wat slaat dat op? Hun zijn toch helemaal geen partij in deze? Er zal wel weer een hoop gepolderd worden met als uiteindelijke resultaat dat Twente toch in de Eredivisie mag blijven.Sandro_Calaaabro schreef:De jupiler league clubs willen Twente ook niet en hebben collectief bezwaar gemaakt.

Kwestie van opkomen voor de eigen belangen. Op zich niks mis mee, maar denk dat de stem van de JL clubs niet zo zwaar zal wegen. Mbt de playoffs hebben ze wel een terecht punt.brigade zuid schreef:Wat slaat dat op? Hun zijn toch helemaal geen partij in deze? Er zal wel weer een hoop gepolderd worden met als uiteindelijke resultaat dat Twente toch in de Eredivisie mag blijven.Sandro_Calaaabro schreef:De jupiler league clubs willen Twente ook niet en hebben collectief bezwaar gemaakt.
De KNVB heeft hier ook niet om gevraagd. Het is nooit het juiste moment. Dus wat de nacompetitie betreft, soit.
LC kan niet anders want het alternatief is een boete van niets.
LC kan niet anders want het alternatief is een boete van niets.
Je kan toch wel een weekje wachten tot de nacompetitie klaar is?
Dat had gekund, ja.
Maar misschien was er een dringende reden om zo snel mogelijk met dit nieuws naar buiten te komen? Ik denk aan periode die staat voor beroep, enz. Dat van die nacompetitie zullen ze bij de KNVB ook bedacht hebben.
De supporters van Twente hebben al een nieuw suikeroompje op het oog, lees ik:
http://www.fctwente.net/page/contentite ... s?id=61627
Wanneer leren fans eens dat het een puinhoop wordt met dat soort lui? Er zijn maar bar weinig zakenlui die het verstand en de nuchterheid hebben om een voetbalclub te leiden.
Maar misschien was er een dringende reden om zo snel mogelijk met dit nieuws naar buiten te komen? Ik denk aan periode die staat voor beroep, enz. Dat van die nacompetitie zullen ze bij de KNVB ook bedacht hebben.
De supporters van Twente hebben al een nieuw suikeroompje op het oog, lees ik:
http://www.fctwente.net/page/contentite ... s?id=61627
Wanneer leren fans eens dat het een puinhoop wordt met dat soort lui? Er zijn maar bar weinig zakenlui die het verstand en de nuchterheid hebben om een voetbalclub te leiden.
-
- AT Toto winner 15/16
Ach zoveel veranderd er toch niet, je moet gewoon winnen met nu als extra bonus dat als je verliest je er misschien toch in blijft. Andere clubs moeten eens niet zo piepen, daar wordt ik mogelijk nog vermoeider van dan dat gehuil uit Enschede.Sandro_Calaaabro schreef:Je kan toch wel een weekje wachten tot de nacompetitie klaar is?
Twente moet goed gestraft worden, dat is duidelijk. Maar je (Yopi) doet net alsof het helemaal gepland is wat ze bij de KNVB doen. Niks wijst erop dat dat zo is. Ze weten niet wat ze hiermee aan moeten en dat blijkt uit de beslissingen die ze nemen (licensie intrekken en weer verlenen) en vooral het moment waarop.
Mwah, alsof ik weet wat precies de overwegingen waren van de KNVB...
Een gokje: de normale optie was geweest de licentie intrekken. Als gevolg daarvan mag je een storm aan protest verwachten. Vandaar deze (opportunistische) oplossing.
KNVB heeft er belang bij dat de regels worden nageleefd. Met een boete van een half miljoen geef je een verkeerd signaal af.

Een gokje: de normale optie was geweest de licentie intrekken. Als gevolg daarvan mag je een storm aan protest verwachten. Vandaar deze (opportunistische) oplossing.
KNVB heeft er belang bij dat de regels worden nageleefd. Met een boete van een half miljoen geef je een verkeerd signaal af.
-
Ja, nu is het een stuk rustiger... Een oplossing die juridisch (nog) niet kan, voordat de promotie-degradatie wedstrijden zijn gespeeld.
- Jinne
- Site Admin
Vooral de argumentatie vind ik zwak: Twente zou fluitend kampioen worden in de JL... Voor veel clubs die nooit aan de Eredivisie zullen ruiken is een bezoekje aan de Grolsch Veste toch mooi meegenomen. Al is het natuurlijk wat er overblijft van Twente bij degradatie. Buiten het middenveld is het niet veel.brigade zuid schreef:Wat slaat dat op? Hun zijn toch helemaal geen partij in deze? Er zal wel weer een hoop gepolderd worden met als uiteindelijke resultaat dat Twente toch in de Eredivisie mag blijven.Sandro_Calaaabro schreef:De jupiler league clubs willen Twente ook niet en hebben collectief bezwaar gemaakt.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- Jinne
- Site Admin
Vooral de argumentatie vind ik zwak: Twente zou fluitend kampioen worden in de JL... Voor veel clubs die nooit aan de Eredivisie zullen ruiken is een bezoekje aan de Grolsch Veste toch mooi meegenomen. Al is het natuurlijk wat er overblijft van Twente bij degradatie. Buiten het middenveld is het niet veel.brigade zuid schreef:Wat slaat dat op? Hun zijn toch helemaal geen partij in deze? Er zal wel weer een hoop gepolderd worden met als uiteindelijke resultaat dat Twente toch in de Eredivisie mag blijven.Sandro_Calaaabro schreef:De jupiler league clubs willen Twente ook niet en hebben collectief bezwaar gemaakt.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Ik wil eerst wel eens zien of ze degradatie uberhaupt overleven. Met een beetje pech zitten er geen clausules in de contracten en moeten ze spelers een dik Eredivisie salaris blijven betalen. Sponsors haken misschien wel af. Sowieso zullen de inkomsten (onder meer tv gelden) afnemen. En de club staat er natuurlijk al heel slecht voor.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Met het komende kort geding speelt Twente nu alles of niets. Ofwel Eredivisie, ofwel vierde klasse district oost.
Op basis hiervan zou ik geneigd zijn te denken dat de KNVB gelijk krijgt: http://www.ad.nl/ad/nl/1443/FC-Twente/a ... nten.dhtml
En zo niet, dan ligt het eerder voor de hand dat de licentie ingetrokken wordt dan dat Twente terug kan keren in de Eredivisie. De rechter zal (denk ik) niet oordelen dat de KNVB de licentie niet in had mogen treffen, eerder dat het terugplaatsen in de Jupiler League niet kan. Hoe dan ook een interessante casus.
En zo niet, dan ligt het eerder voor de hand dat de licentie ingetrokken wordt dan dat Twente terug kan keren in de Eredivisie. De rechter zal (denk ik) niet oordelen dat de KNVB de licentie niet in had mogen treffen, eerder dat het terugplaatsen in de Jupiler League niet kan. Hoe dan ook een interessante casus.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
De garantstelling van de gemeente is slechts geldig als ze in de eredivisie blijven, gaan ze naar de JL dan gaan ze gezien hun schuldenlast gewoon falliet (gebrek aan tv-gelden en heel wat spelers transfervrij doordat ze eerst al hun licentie verloren en pas daarna opnieuw kregen) en trekt ook de gemeente de toegezegde leningen in.Marillion schreef:Ik wil eerst wel eens zien of ze degradatie uberhaupt overleven. Met een beetje pech zitten er geen clausules in de contracten en moeten ze spelers een dik Eredivisie salaris blijven betalen. Sponsors haken misschien wel af. Sowieso zullen de inkomsten (onder meer tv gelden) afnemen. En de club staat er natuurlijk al heel slecht voor.
Wat Twente nu doet is m.a.w. heel erg logisch, ze moeten wel voor eredivisie gaan. Alles daaronder en ze kunnen het shaken. Overigens een teken aan de wand dat Twente aangaf dat ze El Azzouzi nog een seizoen willen huren en Ajax kort daarop aangeeft dat hij aan Sparta wordt verhuurd.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko