PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: PSV

Bericht door Sandro » do aug 22, 2019 7:14 am

Ik lig er ook niet direct wakker van hoor, maar ik snap wel dat ze een speler als dit willen hebben.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: PSV

Bericht door Gezond verstand » do aug 22, 2019 7:16 am

LucaS schreef:Nou heeft PSV inmiddels ook wel meer aandacht voor spelers uit de opleiding dan Ajax

van Ajax, niet dan Ajax.

Zoet, Sadilek, Ihattaren, Hendrix, Bergwijn, Lammers en Affalay.

Daar staan tegenover:

Blind, Mazraoui, Dest, Veltman, Donny, Lang, Ekkelenkamp, De Wit, Eiting, Siempie en Promes.

Ja, PSV doet meer met eigen jeugd LucaS
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » do aug 22, 2019 10:13 am

Volgens mij zijn het er bij PSV meer. Maar kijk ook even naar de basis van de ploegen.
Ajax 3 als Veltman straks gewoon weer op de bank zit, en dan tel ik Blind mee
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » do aug 22, 2019 10:18 am

PSV scheen vorige week met een flink aantal spelers uit de opleiding gespeeld te hebben. Geen idee of het waar is. Maar wat boeit het?

Ajax haalt de halve finale van de CL. PSV haalt de voorronde voor de CL niet eens.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PSV

Bericht door Mr. Ajax » do aug 22, 2019 10:22 am

LucaS schreef:Volgens mij zijn het er bij PSV meer. Maar kijk ook even naar de basis van de ploegen.
Ajax 3 als Veltman straks gewoon weer op de bank zit, en dan tel ik Blind mee
Leg even uit hoe je meer eigen jeugd bij psv dan bij Ajax telt.

En waarom zou je Blind niet meetellen?
Gezond verstand schreef:
LucaS schreef:Nou heeft PSV inmiddels ook wel meer aandacht voor spelers uit de opleiding dan Ajax

van Ajax, niet dan Ajax.

Zoet, Sadilek, Ihattaren, Hendrix, Bergwijn, Lammers en Affalay.

Daar staan tegenover:

Blind, Mazraoui, Dest, Veltman, Donny, Lang, Ekkelenkamp, De Wit, Eiting, Siempie en Promes.

Ja, PSV doet meer met eigen jeugd LucaS
Sadilek is op zijn 16e bij psv gekomen. Als je dat als eigen jeugd telt dan hebben wij er ook wel nog een paar.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » do aug 22, 2019 10:28 am

O ja, wie dan?

In onze basis staan met Blind, vd Beek en Nous 3 spelers uit de opleiding, waarvan 1 zo'n beetje de duurste aankoop ooit
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » do aug 22, 2019 10:33 am

Maar hoezo is Blind geen eigen jeugd?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » do aug 22, 2019 10:35 am

Heb ik ook Luuk. Ik vind dat je jongens als Blind niet meer als eigen jeugd kan rekenen in deze fase. Het gaat toch juist om de doorstroming vanuit de academie naar Ajax-1. Als je je hele elftal nu volbouwt met Alderweireld, Vertonghen, Blind, Promes, Suarez en Malen en Bergwijn koopt voor 50 miljoen, dan reken je jezelf onterecht rijk.

Ik kom bij Ajax nu niet verder dan Donny en Mazraoui. En dat is karig helaas.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » do aug 22, 2019 10:38 am

Veltman speelt de afgelopen weken toch ook gewoon in de basis?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » do aug 22, 2019 10:48 am

Het gaat er mij meer om dat van de huidige kern van 18-20 er bijna geen talent meer bij zit. Het gat tussen de talentenfabriek en Ajax-1 lijkt me groter tee worden. En dat komt ook met name omdat we veel aankopen herbergen die niet goed genoeg zijn voor Ajax-1, maar die nog wel bij de kern van 20 behoren. Dat is killing voor je opleiding.
Zo'n Gakpo tel je niet als basisspeler nu, maar zit er wel dicht tegen aan. Ihattaran idem dito. De jongens die er bij ons het dichtst tegenaan zitten zijn Dani de Wit en Ekkelenkamp. Niet op basis van de kwaliteiten die ik ze toe dicht, maar op basis van de plekjes bij de selectie. Als ik dat dan afzet tegen de kwaliteiten van de talenten van PSV, dan vind ik dat we nu een heel matige doorstroom hebben. Zo'n Dani de Wit wordt in januari al 22 nota bene.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: PSV

Bericht door Alexander » do aug 22, 2019 10:49 am

Er komt niet mega veel door afgelopen 1,5 jaar uit de jeugd, maar om nou te zeggen dat PSV het veel beter doet gaat me ook weer wat te ver.

Wat voor mij wel duidelijk is, is dat degene die het nu voor het zeggen hebben bij Ajax in de jeugdopleiding middelmaat is en al zeker geen vernieuwers zijn. Ik geloof dat iedere speler die onder Jonk in de jeugdopleiding zat, daar erg enthousiast over is. Zal toch geen toeval zijn dat de grootste 2 talenten in de afgelopen 15 jaar tot wasdom zijn gekomen onder zijn bewind?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » do aug 22, 2019 11:07 am

Ik zeg niet dat PSV het beter doet, ik zie alleen bij PSV de focus verschuiven naar de opleiding en bij Ajax naar aankopen.

Je doelt op de Ligt en vd Beek? Ik vind het nogal opportuun om de kwaliteit van die spelers nu juist aan die 2.jaartjes onder Jonk toe te schrijven van de minimaal 10 jaar opleiding. Als die tijd zulke wonderen kon verrichten, waarom zijn het er dan maar 2?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door raymon » do aug 22, 2019 11:23 am

LucaS schreef:Ik zeg niet dat PSV het beter doet, ik zie alleen bij PSV de focus verschuiven naar de opleiding en bij Ajax naar aankopen.

Je doelt op de Ligt en vd Beek? Ik vind het nogal opportuun om de kwaliteit van die spelers nu juist aan die 2.jaartjes onder Jonk toe te schrijven van de minimaal 10 jaar opleiding. Als die tijd zulke wonderen kon verrichten, waarom zijn het er dan maar 2?
Denk je dat het zou kunnen dat PSV niet meer zo veel geld heeft om spelers te kopen, dus moet je je wel focussen op jeugd. Ajax doet dat al jaren maar kan nu ook spelers halen die een kwaliteitinjectie geven. Dus wordt het misschien lastiger voor de eigen jeugd maar zou de kwaliteit moeten verhogen. Zoals ik het zie krijgt de jeugd nog steeds volop de kans alleen moeten ze er harder voor werken.

Zodra PSV geld heeft gaan ze weer kopen, dat geef ik je op een briefje.

Ook belangrijk om te kijken hoeveel eigen jeugd een toptransfer naar het buitenland maken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » do aug 22, 2019 11:35 am

raymon schreef:
LucaS schreef:Ik zeg niet dat PSV het beter doet, ik zie alleen bij PSV de focus verschuiven naar de opleiding en bij Ajax naar aankopen.

Je doelt op de Ligt en vd Beek? Ik vind het nogal opportuun om de kwaliteit van die spelers nu juist aan die 2.jaartjes onder Jonk toe te schrijven van de minimaal 10 jaar opleiding. Als die tijd zulke wonderen kon verrichten, waarom zijn het er dan maar 2?
Denk je dat het zou kunnen dat PSV niet meer zo veel geld heeft om spelers te kopen, dus moet je je wel focussen op jeugd. Ajax doet dat al jaren maar kan nu ook spelers halen die een kwaliteitinjectie geven. Dus wordt het misschien lastiger voor de eigen jeugd maar zou de kwaliteit moeten verhogen. Zoals ik het zie krijgt de jeugd nog steeds volop de kans alleen moeten ze er harder voor werken.

Zodra PSV geld heeft gaan ze weer kopen, dat geef ik je op een briefje.

Ook belangrijk om te kijken hoeveel eigen jeugd een toptransfer naar het buitenland maken.
Bij Feyenoord is dat hetzelfde.

Ajax heeft ook een flink aantal spelers op jonge leeftijd gekocht. Frenkie, Schuurs, Onana. En daar zijn ze mee aan de slag gegaan. Vind ik ook prima hoor.

Er zijn ook flink wat toptalenten (op hun leeftijd) weggegaan. Redan, Dilrosun etc.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: PSV

Bericht door De Dominee » do aug 22, 2019 12:47 pm

Bij Ajax komen er weer prachtige lichtingen aan. Dat het na de vorige prachtige lichting (Nouri, Frenkie, Mazraoui, Donny, Ligt, Kluivertje oa) even 2 jaar wat minder is moet kunnen. Dilrosun, Redan, Familia Castillo en Malen zijn natuurlijk (oa) vertrokken.

Salah - Edinne, Timber, Gravenberch, Taylor, Unuvar, Brobbey, Hansen, Rensch etc komen eraan. En dan laat ik wat twijfelgevallen en jeugdaankopen als Jensen, Kuhn, Traore, Kotarski, Fitz - Jim en Hillen voor het gemak nog even achterwege.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PSV

Bericht door Mr. Ajax » do aug 22, 2019 1:25 pm

De Dominee schreef:Bij Ajax komen er weer prachtige lichtingen aan. Dat het na de vorige prachtige lichting (Nouri, Frenkie, Mazraoui, Donny, Ligt, Kluivertje oa) even 2 jaar wat minder is moet kunnen. Dilrosun, Redan, Familia Castillo en Malen zijn natuurlijk (oa) vertrokken.

Salah - Edinne, Timber, Gravenberch, Taylor, Unuvar, Brobbey, Hansen, Rensch etc komen eraan. En dan laat ik wat twijfelgevallen en jeugdaankopen als Jensen, Kuhn, Traore, Kotarski, Fitz - Jim en Hillen voor het gemak nog even achterwege.
Ik verwacht vooral dat Salah-Eddine, Taylor en Unuvar een bepalende rol gaan spelen straks. Gravenberch hoor er qua talent ook bij, maar bij hem heb ik andere twijfels. Timber, Brobbery, Rensch en in mindere mate Hansen vind ik een niveau of twee lager. Ik zie in ze niet heel veel meer dan waterdragers als ze het eerste halen.

Maar de stelling dat de jeugd meer kans krijgt bij psv (oid) is gewoon grote onzin.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » do aug 22, 2019 1:33 pm

En wat stelt de eigen jeugd dan voor als je niet wint van een stel Noren?
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » do aug 22, 2019 2:24 pm

Peter schreef:Heb ik ook Luuk. Ik vind dat je jongens als Blind niet meer als eigen jeugd kan rekenen in deze fase. Het gaat toch juist om de doorstroming vanuit de academie naar Ajax-1. Als je je hele elftal nu volbouwt met Alderweireld, Vertonghen, Blind, Promes, Suarez en Malen en Bergwijn koopt voor 50 miljoen, dan reken je jezelf onterecht rijk.

Ik kom bij Ajax nu niet verder dan Donny en Mazraoui. En dat is karig helaas.
En dat bij een generatie die alle kansen kreeg en bovendien optimaal begeleid werd.

Zou Frenkie nu nog de kans krijgen? Hij speelde in het begin lang niet altijd goed en had regelmatig pijntjes.

Het allerbelangrijkste is dat spelers fouten mogen maken. Voor een deel kun je die fouten er proberen uit te halen in de laatste fase van de opleiding, vanaf de B tot en met JA, maar jonge spelers blijven jonge spelers. Het wordt echter lastig om die fouten te accepteren op het moment dat er zoveel geld wordt uitgegeven dat CL halen noodzaak is. Jonge spelers kunnen falen en hun falen kan er zelfs toe leiden dat je geen CL speelt.

Ik vind dan ook dat Ajax op het verkeerde spoor zit. Te veel aankopen die geen directe kwaliteitsimpuls zijn maar wel de doorstroming frustreren. Zou Gravenbergh zoveel minder zijn dan Marin?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door raymon » do aug 22, 2019 2:50 pm

Yopii schreef:
Peter schreef:Heb ik ook Luuk. Ik vind dat je jongens als Blind niet meer als eigen jeugd kan rekenen in deze fase. Het gaat toch juist om de doorstroming vanuit de academie naar Ajax-1. Als je je hele elftal nu volbouwt met Alderweireld, Vertonghen, Blind, Promes, Suarez en Malen en Bergwijn koopt voor 50 miljoen, dan reken je jezelf onterecht rijk.

Ik kom bij Ajax nu niet verder dan Donny en Mazraoui. En dat is karig helaas.
En dat bij een generatie die alle kansen kreeg en bovendien optimaal begeleid werd.

Zou Frenkie nu nog de kans krijgen? Hij speelde in het begin lang niet altijd goed en had regelmatig pijntjes.

Het allerbelangrijkste is dat spelers fouten mogen maken. Voor een deel kun je die fouten er proberen uit te halen in de laatste fase van de opleiding, vanaf de B tot en met JA, maar jonge spelers blijven jonge spelers. Het wordt echter lastig om die fouten te accepteren op het moment dat er zoveel geld wordt uitgegeven dat CL halen noodzaak is. Jonge spelers kunnen falen en hun falen kan er zelfs toe leiden dat je geen CL speelt.

Ik vind dan ook dat Ajax op het verkeerde spoor zit. Te veel aankopen die geen directe kwaliteitsimpuls zijn maar wel de doorstroming frustreren. Zou Gravenbergh zoveel minder zijn dan Marin?
Kun jij betere jeugdspelers opnoemen dan Tadic, Ziyech, Neres, Nico?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » do aug 22, 2019 3:09 pm

Yopii schreef:
Peter schreef:Heb ik ook Luuk. Ik vind dat je jongens als Blind niet meer als eigen jeugd kan rekenen in deze fase. Het gaat toch juist om de doorstroming vanuit de academie naar Ajax-1. Als je je hele elftal nu volbouwt met Alderweireld, Vertonghen, Blind, Promes, Suarez en Malen en Bergwijn koopt voor 50 miljoen, dan reken je jezelf onterecht rijk.

Ik kom bij Ajax nu niet verder dan Donny en Mazraoui. En dat is karig helaas.
En dat bij een generatie die alle kansen kreeg en bovendien optimaal begeleid werd.

Zou Frenkie nu nog de kans krijgen? Hij speelde in het begin lang niet altijd goed en had regelmatig pijntjes.

Het allerbelangrijkste is dat spelers fouten mogen maken. Voor een deel kun je die fouten er proberen uit te halen in de laatste fase van de opleiding, vanaf de B tot en met JA, maar jonge spelers blijven jonge spelers. Het wordt echter lastig om die fouten te accepteren op het moment dat er zoveel geld wordt uitgegeven dat CL halen noodzaak is. Jonge spelers kunnen falen en hun falen kan er zelfs toe leiden dat je geen CL speelt.

Ik vind dan ook dat Ajax op het verkeerde spoor zit. Te veel aankopen die geen directe kwaliteitsimpuls zijn maar wel de doorstroming frustreren. Zou Gravenbergh zoveel minder zijn dan Marin?
Zou hij wel moeten zijn. Anders is het een kutaankoop. Dat is dus een mooie open deur. Ajax moet geen kut aankopen meer doen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV

Bericht door zeux » do aug 22, 2019 4:38 pm

Peter schreef:Heb ik ook Luuk. Ik vind dat je jongens als Blind niet meer als eigen jeugd kan rekenen in deze fase.
Dat is toch klinklare onzin? Blind heeft heel de jeugd doorlopen toch? Ook al voetbalt hij 25 jaar bij Ajax, het blijft eigen jeugd. Die paar jaartjes ManU waren onderdeel rijpingsproces.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » do aug 22, 2019 4:55 pm

Zijn aanwezigheid en niveau zeggen echter niks over de opleiding anno nu. Die dingen zeggen ook niks over de prioriteit die Ajax op dit moment geeft aan het inpassen van eigen jeugd.

Dat gezegd hebbende: jongens als Van de Beek en De Ligt zijn ook in een geheel andere context opgeleid en ingepast.

Van mij mag je Blind eigen jeugd noemen, maar welke conclusie verbind je daar dan aan?

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PSV

Bericht door Mr. Ajax » do aug 22, 2019 5:40 pm

Jöhnk schreef:Zijn aanwezigheid en niveau zeggen echter niks over de opleiding anno nu. Die dingen zeggen ook niks over de prioriteit die Ajax op dit moment geeft aan het inpassen van eigen jeugd.
Prima, daar heb je gelijk in. Maar dan tel je Zoet en Hendrix ook niet mee bij psv. Wat blijft er dan over daaro?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PSV

Bericht door Mr. Ajax » do aug 22, 2019 5:46 pm

Yopii schreef:
Peter schreef:Heb ik ook Luuk. Ik vind dat je jongens als Blind niet meer als eigen jeugd kan rekenen in deze fase. Het gaat toch juist om de doorstroming vanuit de academie naar Ajax-1. Als je je hele elftal nu volbouwt met Alderweireld, Vertonghen, Blind, Promes, Suarez en Malen en Bergwijn koopt voor 50 miljoen, dan reken je jezelf onterecht rijk.

Ik kom bij Ajax nu niet verder dan Donny en Mazraoui. En dat is karig helaas.
En dat bij een generatie die alle kansen kreeg en bovendien optimaal begeleid werd.

Zou Frenkie nu nog de kans krijgen? Hij speelde in het begin lang niet altijd goed en had regelmatig pijntjes.

Het allerbelangrijkste is dat spelers fouten mogen maken. Voor een deel kun je die fouten er proberen uit te halen in de laatste fase van de opleiding, vanaf de B tot en met JA, maar jonge spelers blijven jonge spelers. Het wordt echter lastig om die fouten te accepteren op het moment dat er zoveel geld wordt uitgegeven dat CL halen noodzaak is. Jonge spelers kunnen falen en hun falen kan er zelfs toe leiden dat je geen CL speelt.
We leiden geen talenten op om talenten op te leiden. We leiden talenten op als deel van een strategie met uiteindelijke doel om prijzen te winnen. Als je talenten niet goed genoeg zijn - en je zult altijd met mindere lichtingen te maken hebben - dan moet je betere spelers van buitenaf halen, want het doel blijft prijzen winnen. We zijn geen dorpsamateurclub.

Zijn er in jouw ogen op dit moment talenten uit eigen jeugd die beter zijn dan een Tadic, Neres, Tagliafico, Martinez of Ziyech? Marin maakt (nog) geen goede indruk, maar welk talent uit eigen jeugd zou jij op die plek neerzetten? De Wit? Ekkelenkamp?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Johanzonen
Berichten: 32
Lid geworden op: vr jan 11, 2019 8:29 am

Re: PSV

Bericht door Johanzonen » do aug 22, 2019 5:53 pm

Mr. Ajax schreef:
LucaS schreef:Volgens mij zijn het er bij PSV meer. Maar kijk ook even naar de basis van de ploegen.
Ajax 3 als Veltman straks gewoon weer op de bank zit, en dan tel ik Blind mee
Leg even uit hoe je meer eigen jeugd bij psv dan bij Ajax telt.

En waarom zou je Blind niet meetellen?
Gezond verstand schreef:
LucaS schreef:Nou heeft PSV inmiddels ook wel meer aandacht voor spelers uit de opleiding dan Ajax

van Ajax, niet dan Ajax.

Zoet, Sadilek, Ihattaren, Hendrix, Bergwijn, Lammers en Affalay.

Daar staan tegenover:

Blind, Mazraoui, Dest, Veltman, Donny, Lang, Ekkelenkamp, De Wit, Eiting, Siempie en Promes.

Ja, PSV doet meer met eigen jeugd LucaS
Sadilek is op zijn 16e bij psv gekomen. Als je dat als eigen jeugd telt dan hebben wij er ook wel nog een paar.
Zoet ook pas op zijn 15e. Noemen ze allemaal eigen jeugd daar, maar o wee als wij hetzelfde doen.

Plaats reactie