Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » di feb 25, 2014 10:59 am

Arthur schreef:Ik kan me niet herinneren dat er 20 jaar geleden elk weekend een fout werd gemaakt die een ploeg punten kostte, terwijl dat inmiddels wel het geval is.
Zag je 20 jaar geleden ook alle situaties drie keer terug vanuit verschillende hoeken? Denk het niet he?

Wij als publiek zien tegenwoordig alles. Elke wedstrijd is op televisie en het stadion hangt vol met camera's. En passant is het spel ook nog eens veel fysieker geworden Het tempo ligt vele malen hoger. De scheidsrechter moet het echter nog steeds met dat ene fluitje doen. En met twee assistent scheidsrechters die bij buitenspel situaties soms zo ongeveer op de slechtst denkbare positie staan om de situatie te beoordelen.

De oplossing voor problemen met arbitrage ligt voor een belangrijk deel in het toepassen van technische hulpmiddelen. Zolang het voetbal daar niet aan wil blijf je regelmatig tegen fouten aanlopen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » di feb 25, 2014 11:00 am

20 jaar geleden was er geen discussie over de overtreding van Marsman en het buitenspelgeval van Castaignos. Nu zijn er 25 meer camera's opgesteld.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Demosthenes » di feb 25, 2014 11:04 am

Rishi schreef:20 jaar geleden was er geen discussie over de overtreding van Marsman en het buitenspelgeval van Castaignos. Nu zijn er 25 meer camera's opgesteld.
Maakt uit, maar het was geen buitenspel :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Yopi » di feb 25, 2014 11:27 am

Rishi schreef:20 jaar geleden was er geen discussie over de overtreding van Marsman en het buitenspelgeval van Castaignos. Nu zijn er 25 meer camera's opgesteld.
Onderschat de invloed van de media niet. Eén blunder en een scheidsrechter wordt afgemaakt voor heel Nederland.

Brutaal van Koe dat hij zo praat over de arbitrage. Na al die strafschoppen. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Arthur » di feb 25, 2014 11:32 am

Marillion schreef:De oplossing voor problemen met arbitrage ligt voor een belangrijk deel in het toepassen van technische hulpmiddelen. Zolang het voetbal daar niet aan wil blijf je regelmatig tegen fouten aanlopen.
Je kunt het ook omdraaien: het voetbal wil er niet aan omdat er dan minder gemanipuleerd kan worden. Een daadwerkelijk redelijk argument tegen hulpmiddelen heb ik nog nooit gehoord.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord

Bericht door Jöhnk » di feb 25, 2014 11:47 am

Yopi schreef:
Rishi schreef:20 jaar geleden was er geen discussie over de overtreding van Marsman en het buitenspelgeval van Castaignos. Nu zijn er 25 meer camera's opgesteld.
Onderschat de invloed van de media niet. Eén blunder en een scheidsrechter wordt afgemaakt voor heel Nederland.

Brutaal van Koe dat hij zo praat over de arbitrage. Na al die strafschoppen. :excited.gif:
Komt juist door al die strafschoppen, denk ik. Hij denkt daardoor recht te hebben op drie strafschoppen per wedstrijd.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Feyenoord

Bericht door Le T. » di feb 25, 2014 11:59 am

Duke schreef:
Le T. schreef:
Duke schreef: Het grappigste was nog dat Jan Mulder opperde dat het misschien geen buitenspel was omdat er een verdediger (bijna) op één lijn stond. Maar daar was geen discussie over mogelijk, het was gewoon buitenspel!
Ik vond het juist wel een interessant punt. Vooral omdat dit soort discussies meestal niet worden gevoerd op basis van de regels, en niet op basis van een zorgvuldige vaststelling van de feiten.

Zo begon dat punt vanuit de veronderstelling dat de grens had moeten vlaggen, en het ontbreken van hinderlijkheid dan door de scheidsrechter moet worden vastgesteld. Is dat nog wel zo? Volgens mij is die regel van meer dan 5 jaar geleden, en is dat niet meer de praktijk.

Het andere interessante is dat de hoek van de camera niet optimaal was, het moment van stilzetten van het beeld misschien niet helemaal juist, en het echt niet veel scheelde. Want een verdediger kan ook met zijn hiel iemand binnen spel houden. Niet alles is wat het lijkt.
Helemaal met je eens, zo duidelijk was dat buitenspel helemaal niet. Ze kunnen toch altijd zo'n mooi lijntje er naast zetten? Ik heb het niet gezien.
En hoe trek je dat lijntje? Als het om centimeters gaat dan moet je dus niet alleen het exacte moment van spelen hebben, waarbij 25 frames/seconde vaak te weinig blijken, je moet die lijn ook heel precies trekken, vanuit een vaak in meerdere richtingen schuine kijkhoek, door een bolvormige lens, naar een bollend veld (afwatering, halve meter hoogteverschil) waarvan je hoopt dat de lijnen er kaarsrecht op getrokken zijn.
Marillion schreef: Zag je 20 jaar geleden ook alle situaties drie keer terug vanuit verschillende hoeken? Denk het niet he?

Wij als publiek zien tegenwoordig alles.
Dat is dus een misvatting. "We", criticasters van de scheidsrechter, doen alsof we alles zien. Van wat we niet zien doen we alsof het er ook niet is, en van wat we wel kunnen zien bekijken we ook maar een deel. In ieder geval de commentatoren die de scheidsrechter dan onterecht beschuldigen.

Zo is het nu weer als feit gepresenteerd dat die keeper een overtreding maakte tegen Immers, maar ging daar niet een overtreding door Immers aan vooraf? En als de scheids dat als niet te stevig het duel ingaan interpreteerde, dan is het op zich ook niet raar om de keeper ook wat meer fysieke inzet te gunnen. Daar komt dan ook nog bij dat in de slowmotion alles opzettelijk lijkt, en in de superslomo helemaal. Dan hebben we in de CL vaak ook een nogal opvallende selectie van momenten voor de superslomo, waardoor je een vertekend beeld krijgt.
Yopi schreef:Scheidsrechters zijn vooral met zichzelf bezig. Met hun eigen prestatie, met het cijfer dat ze krijgen. Ze zijn bang voor kritiek: van de kant van de trainers, van het analyserende volkje op de televisie.

Partijdig? Ik geloof er geen zak van. Niet bewust, tenminste.
Niet met dat oogmerk lijkt me, maar ik proef wel vaak angst om in het nadeel van een partij te fluiten. Je weet dat de pleuris uitbreekt als je die goal in de laatste minuut afkeurt, ook al is dat terecht. Je weet dat je bakken kritiek krijgt wanneer je vroeg in de wedstrijd een penalty en rood geeft aan de keeper. Je weet dat als je per ongeluk in het nadeel van Ajax fluit je aan de schandpaal wordt genageld. Je weet dat als je per ongeluk Feijenoord benadeeld, je een tijdje Rotterdam niet in kunt. De aanhang van Cambuur kan gewoon niet zoveel kabaal maken.

We hebben een paar geleden zelfs gehad dat een Twentesupporter die ook voorzitter van de KNVB was heel veel kabaal ging maken en een scheidsrechter op non-actief gezet kreeg omdat een zo beslissende blunder in die fase van de competitie echt niet kon, niet in het nadeel van Twente althans. Angst voor de Twentse scheidsrechtersbazen is ook een factor. Dan fluit je toch liever in het nadeel van de tegenstander, dat zijn splitsecondbeslissingen, je hoeft maar even 'o jee, wat maak ik nu allemaal los' te denken en de beslissing is al gecorrumpeerd.

Dat van Kesler vond ik echt schandalig, en van die scheidsrechterscommissie ook. Die had Ajax meteen moeten dagvaarden, hup kort geding, Kesler moet zijn bek houden en die scheidsrechter moeten een wedstrijd krijgen. Puur voor de eerlijkheid van de competitie.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Feyenoord

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 25, 2014 12:07 pm

Zegt de club die het meest van allemaal bevoordeeld wordt in thuiswedstrijden ........ die punten streept Koetje uiteraard niet weg.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door Thijs » di feb 25, 2014 12:20 pm

HAHAHA, Ronald Koeman op Twitter:
Ronald KoemanVerified account
‏@Koeman1963
De AD net gelezen! Fijn om te lezen dat ze de club uit hun stad zo steunen!
Afbeelding

Helemaal de weg kwijt daar.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Feyenoord

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 25, 2014 12:22 pm

Het zal een opgefokt sfeertje zijn as zondag. Nu zaak voor Ajax om rustig te blijven en genadeloos toe te slaan! :1evil.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » di feb 25, 2014 12:23 pm

Natuurlijk heel 'slim' van Koeman. Doet nu net alsof ze geen kampioen zijn geworden door de scheidsrechters. En die idioten in de Kuip trappen daar in. IQ-loos volk.
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door Thijs » di feb 25, 2014 12:30 pm

Er wordt deze dagen een heel gefrustreerd sfeertje gecreëerd, wat me doet denken aan dat 110% anti 020-gedoe van FC Groningen 6 jaar geleden.

Bij die club ging destijds ook iedereen erin mee, niet alleen de supporters maar ook hun clubleiding. Iedereen fokte elkaar zo op waardoor het helemaal mis ging en ze hun eigen stadion in de fik staken..

Zie dit nu in Rotterdam eigenlijk ook gebeuren. Koeman geeft de scheids de schuld, iedereen voelt zich genaaid, de complottheorieën komen weer tevoorschijn en voor die schuimbekkende havenarbeiders op de tribune is dit koren op de molen om zondag echt helemaal uit hun plaat te gaan.

Ik hoop maar dat het gezonde verstand zal zegevieren.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » di feb 25, 2014 12:31 pm

Ajaciedjuh schreef:Het zal een opgefokt sfeertje zijn as zondag. Nu zaak voor Ajax om rustig te blijven en genadeloos toe te slaan! :1evil.gif:
Ach, dat is het vooraf altijd. Gewoon zorgen dat we ons eigen spel spelen. Als je eenmaal voorkomt is het ook daar gewoon gedaan met de sfeer. Kun je een speld horen vallen.

Koeman gebruikt het sentiment wel heel opzichtig om de zaak op scherp te zetten. Ajax moet gewoon professioneel blijven. We hebben het betere elftal dus waarom zouden we daar niet winnen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » di feb 25, 2014 12:34 pm

Probleem is dat ik dit Ajax ook niet echt overtuigend vind. Dat baart me enigszins zorgen.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door LucaS » di feb 25, 2014 12:37 pm

Ajax kan redelijk ontspannen spelen. Tenminste, verlies is op geen enkele wijze echt een ramp.
I think I lost my fucking headache

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Baseman » di feb 25, 2014 12:48 pm

Jawel, dat is slecht voor PSV :1evil.gif:
Winnen dus!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord

Bericht door Jöhnk » di feb 25, 2014 12:49 pm

Ik vind verliezen van Feyenoord wel een ramp hoor, Lucas. :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » di feb 25, 2014 12:53 pm

LucaS schreef:Ajax kan redelijk ontspannen spelen. Tenminste, verlies is op geen enkele wijze echt een ramp.
:frusty.gif:

Are you out of your mind...? Wij wonen volgens mij echt in een geheel ander universum...

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door LucaS » di feb 25, 2014 12:54 pm

Jöhnk schreef:Ik vind verliezen van Feyenoord wel een ramp hoor, Lucas. :blush.gif:
Verliezen is altijd klote, en zeker tegen Feyenoord. Maar voor de kampioenskansen is het geen ramp, dat bedoel ik. Gelijk tegen Feyenoord en thuis winnen tegen Twente en dan kan het nauwelijks mis volgens mij.
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » di feb 25, 2014 1:21 pm

LucaS schreef:
Jöhnk schreef:Ik vind verliezen van Feyenoord wel een ramp hoor, Lucas. :blush.gif:
Verliezen is altijd klote, en zeker tegen Feyenoord. Maar voor de kampioenskansen is het geen ramp, dat bedoel ik. Gelijk tegen Feyenoord en thuis winnen tegen Twente en dan kan het nauwelijks mis volgens mij.

Zwaar Ajax onwaardige instelling. Je staat extreem in de pole-position voor de landstitel en dan wil jij gaan calculeren, een rekensom maken hoe de landstitel binnen te slepen. :blackcat.gif:

Echt een mentaliteit waarmee je je beter bij PSV (netwerk) kunt aanmelden.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door Jinne » di feb 25, 2014 1:35 pm

Soccernews.nl - Feb 2013
Na afloop van de wedstrijd Feyenoord - PSV liepen de gemoederen tussen de spelers hoog op. Bij de kleedkamers greep Jeremain Lens Joris Mathijsen bij de keel, wat tot een massale duw- en vechtpartij leidde.

Ronald Koeman keurde tegenover RTV Rijnmond het gedrag van Lens af. "Ik heb de beelden teruggezien. Het verhaal klopt. Lens stond hier al te wachten toen ik naar binnen liep. Op beeld zie ik dat hij Mathijsen bij zijn keel grijpt", opent de trainer van Feyenoord.

Vervolgens raakten meerdere spelers en begeleiders betrokken bij het incident. "Daarna is er commotie ontstaan waar spelers van beide elftallen bij betrokken waren. Lens is een international. Agressiviteit moet je tonen binnen de lijnen en niet uit frustratie na de wedstrijd", besluit Koeman.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Demosthenes » di feb 25, 2014 2:22 pm

Lens is een international. Agressiviteit moet je tonen binnen de lijnen en niet uit frustratie na de wedstrijd", besluit Koeman.
Mooi voorbeeld, al is Pelle geen international :ajaxsmiley.gif: zelfs niet van San Marino.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord

Bericht door Jöhnk » di feb 25, 2014 2:35 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef:Overigens was de F goal dan ook buitenspel. Deze foto staat op AN:

Afbeelding
Scherp. :biggthumpup.gif:
Ene Blabla heeft het nu ook aangekaart op FN. http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML ... post423692

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Demosthenes » di feb 25, 2014 2:36 pm

Ene Blabla heeft het nu ook aangekaart op FN. http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML ... post423692
Die heeft zo een rode kaart te pakken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » di feb 25, 2014 2:41 pm

Daar hebben ze helemaal geen interesse in. Voor veel van die gasten bestaat hun hele supportersleven uit het in stand houden van het gevoel dat alles en iedereen tegen Feyenoord is. Als er hier en daar een draai aan een verhaal gegeven moet worden dan moet dat maar. Toegeven dat ze zelf ook wel eens een gelukje hebben is er niet bij. Het is Feyenoord tegen de rest van de wereld.

Laat ze maar lekker gaan. Met zo'n instelling zal er daar nooit iets veranderen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie