Vitesse

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Vitesse

Bericht door Jöhnk » zo sep 02, 2018 4:45 pm

Spelers zoals De Ligt. :hypocrite.gif:

Wouter
Berichten: 19004
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » zo sep 02, 2018 4:49 pm

Dat schreef ik ja. De meeste spelers worden beter tot ze een jaar of 28 zijn en daarna geleidelijk minder.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Vitesse

Bericht door Gezond verstand » zo sep 02, 2018 5:42 pm

Wouter schreef:Pal na die 1-1 tegen Heracles kon Ten Hag er nog geen klote van. :excited.gif:
Daarvoor ook al niet, een half jaar klote voetbal met een spelvisie die absoluut niet bij Ajax paste. En na een paar goede wedstrijden ben ik nog altijd niet overtuigd, in tegenstelling tot een opportunist die op zaterdag roept "we pakken jullie" en op zondag na de wedstrijd "maar wij zijn wel veel zwakker dan vorig jaar, dus het verrast niet"
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Wouter
Berichten: 19004
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » zo sep 02, 2018 5:43 pm

Wie schreef "We pakken jullie?" :confused.gif:

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Vitesse

Bericht door Gezond verstand » ma sep 03, 2018 9:50 am

Wouter schreef:
Thuis verliezen van PSV kan gebeuren, maar van Ajax? Dat zijn normaal drie zekere punten!
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Wouter
Berichten: 19004
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » ma sep 03, 2018 1:36 pm

Da's ironie achteraf.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Vitesse

Bericht door Gezond verstand » ma sep 03, 2018 3:04 pm

vooraf had je ook zulke stoere praat. Het woord angstgegner nam je in de mond bijvoorbeeld.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Wouter
Berichten: 19004
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » ma sep 03, 2018 6:28 pm

Nou, nou, wat een "stoere praat". Dat woord stond in alle kranten. En ook in de postings van veel Ajacieden hier.

Ik had vooraf de hoop dat Ajax niet geconcentreerd zou beginnen na de CL. Helaas bleek het tegenovergestelde het geval. Vitesse heeft duidelijk een mindere ploeg dan vorig seizoen (een minder goede achterhoede vooral), maar Ajax speelde in dat eerste half uur echt bizar goed. Als ze dat niveau vaker halen, komen ze die poulefase van de CL wel door.
Laatst gewijzigd door Wouter op ma sep 03, 2018 6:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vitesse

Bericht door InnerHarbour » ma sep 03, 2018 6:37 pm

Wouter schreef: Als ze dat niveau vaker halen, komen ze die poulefase van de CL wel door.
Omdat Bayern, Benfica en AEK van hetzelfde Mickey Mouse niveau zijn als Vitas? :confused.gif:
YNWA

Wouter
Berichten: 19004
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » ma sep 03, 2018 6:51 pm

Natuurlijk speelde Vitesse klote, maar bepaalde dingen kun je toch wel zien aan deze wedstrijd, en vooral aan dat eerste half uur. De combinaties werden bijvoorbeeld "on-Nederlands" snel uitgevoerd, een keer raken, veel beweging. Dat is voor elke verdediging moeilijk te behappen.

Zulk snel aanvalsvoetbal heb ik al lang niet meer gezien in de eredivisie.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33692
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Vitesse

Bericht door zeux » ma sep 03, 2018 7:01 pm

Wouter schreef:Natuurlijk speelde Vitesse klote, maar bepaalde dingen kun je toch wel zien aan deze wedstrijd, en vooral aan dat eerste half uur. De combinaties werden bijvoorbeeld "on-Nederlands" snel uitgevoerd, een keer raken, veel beweging. Dat is voor elke verdediging moeilijk te behappen.

Zulk snel aanvalsvoetbal heb ik al lang niet meer gezien in de eredivisie.
Ik heb de wedstrijd tegen Vitesse - helaas - niet gezien. Wat mij opviel tegen Kiev is dat Ten Hag van 'tandems' houdt. Achter een speler met de bal staat steeds een andere, waarheen gepasst kan worden als de speler vast loopt (er is echt steeds een speler kort op de speler met de bal aanspeelbaar), die afvallende ballen op kan pakken, die in kan schuiven. Een aanval is een soort trekharmonica. En steeds korte passes met zo min mogelijk kans op balverlies. En als het kan een lange cross pass, vooral Ziyech doet dat graag richting linksvoor.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vitesse

Bericht door InnerHarbour » ma sep 03, 2018 9:02 pm

Wouter schreef:Natuurlijk speelde Vitesse klote, maar bepaalde dingen kun je toch wel zien aan deze wedstrijd, en vooral aan dat eerste half uur. De combinaties werden bijvoorbeeld "on-Nederlands" snel uitgevoerd, een keer raken, veel beweging. Dat is voor elke verdediging moeilijk te behappen.

Zulk snel aanvalsvoetbal heb ik al lang niet meer gezien in de eredivisie.
Ik heb Ajax tegen Kiev gezien en erover geschreven, tegen Vitas de goals. Het was het eerste afstandsschot van Z in een jaar dat erin vliegt en daarna laat men Huntelaar zo vrij als een vogel inkoppen. Beide goals hadden niets met goed voetbal te maken maar als je na 7 minuten met 0-2 voorstaat gaat het een stuk makkelijker. Het gaat Ajax voor de wind op dit moment maar staar je er niet blind op, tegen Heracels 10 dagen geleden was alles nog kut en leiden in last en nu zou Ajax de groepsfase doorkomen. :confused.gif:

We gaan het zien maar ik zet er geen stuiver op.
YNWA

Wouter
Berichten: 19004
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » ma sep 03, 2018 9:44 pm

Als je alleen de samenvatting ziet kun je het niet goed beoordelen. Over die eerste twee doelpunten heb je gelijk, maar als je de hele wedstrijd had gezien (of in ieder geval het eerste half uur) had je kunnen zien dat Ajax diverse malen met één keer raken-voetbal door de defensie heen sneed. Dat was echt heel goed, die snelheid en accuraatheid. In Nederland zie je meestal dat de ballen over de zijlijn verdwijnen als het tempo een beetje omhoog gaat. Bij Ajax gisteren niet.

Wouter
Berichten: 19004
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » ma sep 03, 2018 10:10 pm


Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vitesse

Bericht door InnerHarbour » di sep 04, 2018 7:07 am

Wouter schreef:Als je alleen de samenvatting ziet kun je het niet goed beoordelen. Over die eerste twee doelpunten heb je gelijk, maar als je de hele wedstrijd had gezien (of in ieder geval het eerste half uur) had je kunnen zien dat Ajax diverse malen met één keer raken-voetbal door de defensie heen sneed. Dat was echt heel goed, die snelheid en accuraatheid. In Nederland zie je meestal dat de ballen over de zijlijn verdwijnen als het tempo een beetje omhoog gaat. Bij Ajax gisteren niet.
Oh ik wil best wel aannemen dat ze goed gespeeld hebben maar als je na 7 minuten met 2-0 voorstaat en de tegenstander gaat komen....... Ik moet het nog maar eens zien tegen een tegenstander die de bus parkeert en daar goed in is, iets waar Portugezen over het algemeen wel aardig in zijn, deed Heracles dat?
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11936
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Vitesse

Bericht door Sandro » di sep 04, 2018 7:26 am

Dat deed Heracles inderdaad. Met Neres 'op 10' zat er tegen Vitesse heel veel beweging (dynamiek schijn je dan te moeten zeggen) in de aanval. Veel positiewisselingen. Als dat erin blijft dan gaan we nog een heel mooi seizoen tegemoet.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wouter
Berichten: 19004
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » vr sep 07, 2018 8:52 pm

Arnold gaat weer trainen, lees ik. Wat had Ajax geluk dat Hij geblesseerd was.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse

Bericht door Ramona » vr sep 07, 2018 10:18 pm

Wouter is nog zuur... :aai.gif:

Wouter
Berichten: 19004
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » vr sep 07, 2018 10:38 pm

Natuurlijk. Want stel je voor wat er gebeurd was als Amazing Arnold had meegedaan. Huntelaar had halverwege samen met Tadic snotterend het veld verlaten. Ziyech zou zijn uitgefloten door het hele uitvak omdat hij zich steeds weer stuk had gelopen op Arnold. Arnold had De Ligt geklopt bij hoekschoppen van Vitesse. Johnk had hier op het forum gebriest dat Arnold tegen Ajax altijd beter zijn best doet dan tegen PSV. Wimpey had Ten Hag een provinciale boer gevonden die tactisch afgetroefd werd door meesterbrein Slutsky. Sandro was met zijn rug naar het veld gaan zitten, terwijl vergeetachtige Arnhemmers hem vroegen wat Vitesse vorig jaar ook alweer tegen Ajax had gedaan. Sandro had daar geheel ten onrechte iets spottends in gezien.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse

Bericht door Ramona » vr sep 07, 2018 10:52 pm

:drecul.gif: :biggthumpup.gif:

Wouter
Berichten: 19004
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » vr sep 07, 2018 10:56 pm

Je kunt wel lachen, maar Fox heeft beloofd dat Arnold topscorer gaat worden dit seizoen.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse

Bericht door Ramona » vr sep 07, 2018 10:58 pm

Jullie zien wel vaker luchtkastelen! :blackcat.gif:

Wouter
Berichten: 19004
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » vr sep 07, 2018 11:00 pm

Daardoor zitten wij niet in de KeukenKampioenDivisie, lieverd. :aai.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse

Bericht door Ramona » vr sep 07, 2018 11:11 pm

Toch zou ik niet willen ruilen, schat.

Wouter
Berichten: 19004
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » vr sep 07, 2018 11:17 pm

Gelukkig maar. Verliezen van Ajax is al een schande, maar onder Jong Ajax (of eigenlijk toen Jong Jong Ajax) eindigen in de hoe-heette-het-ook-alweer-voordat-het-Keukenkampioendivisie-heette-divisie...Pfff... :excited.gif:

Oh, wacht, ik bedenk me net dat jij volgens wimpey eigenlijk voor PSV bent...

Plaats reactie