NEC 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » wo jul 13, 2011 7:02 am

Humor? :withstupid.gif:




Goed...wellicht leuk leesvoer voor tussen de ontbijthappen door... :hypocrite.gif:
Bellen met Renesse: Melvin Platje

De A-selectie van N.E.C. is tot en met 16 juli op trainingskamp in Renesse. Omdat we graag horen hoe het de spelers en technische staf daar vergaat, bellen we deze week dagelijks met Renesse. Op die manier leggen we spelers en trainer onder andere door N.E.C. supporters ingestuurde vragen voor. Als eerste is het de beurt aan nieuweling Melvin Platje: "Het balletje gaat net wat sneller rond."

We spreken Melvin Platje rond het middaguur. Vanochtend kwam de selectie aan in Renesse, waarna allereerst een stuk gejogd werd. "Vervolgens hebben we even geluncht en nu moeten we allemaal onze rust pakken, aangezien er om 16.30 uur weer getraind gaat worden", vertelt Platje. De aanvaller maakt nu twee weken deel uit van de selectie van N.E.C. en dat bevalt hem opperbest: "Ik kende alleen Marco van Duin, die ook bij Volendam gezeten heeft. De rest van groep was nieuw voor me. Het is een leuke groep, waar ook nog eens veel voetbal in zit. Het klopt precies bij het beeld dat ik vooraf van N.E.C. had. Het goede gevoel dat ik kreeg bij de gesprekken voor mijn transfer, is er daarom nog steeds."

Natuurlijk zijn er nogal wat verschillen tussen N.E.C. en Volendam, waar Platje het afgelopen seizoen nog speelde: "N.E.C. is natuurlijk een grotere club. Op de trainingen merkte ik bovendien al meteen dat het balletje net wat sneller rondgaat", zo reageert hij op een door supporter Geron Derksen ingestuurde vraag. "Er zit gewoon meer kwaliteit in deze groep. Ik kon gelukkig aanhaken, maar moest in het begin echt wel even wennen. Maar goed, daar is de voorbereiding ook voor natuurlijk."

Platje is tevreden over hoe de voorbereiding tot nu toe verlopen is: "Tegen Beuningse Boys en AWC hebben we goede uitslagen neergezet en afgelopen zaterdag troffen we met Nordsjaelland de eerste serieuze tegenstander. Ook die test hebben we aardig doorstaan." Zelf speelde Platje in de eerste drie wedstrijden veelal 'vanaf rechts'. Maar wat is nu eigenlijk zijn favoriete positie, zo vroeg N.E.C. supporter Joep Jansen zich af. "Het allerliefst speel ik centraal in de spits, maar in het systeem dat we nu onder Alex Pastoor spelen, vind ik het ook prima om vanaf rechts te spelen. Ik moet van de trainer veel naar binnen knijpen, zodat ik alsnog vaak voor het doel van de tegenstander uitkom. Een tactiek die in mijn ogen prima past bij mijn manier van spelen."

Melvin Platje was populair in Volendam. Door de doelpunten die hij maakte én door zijn manier van voetballen. Zijn band met het Volendamse publiek was dan ook prima. "De sfeer op de tribunes krijg je natuurlijk mee op het veld, dat is een belangrijke wisselwerking. Het is mooi als de supporters achter je staan. Bij Volendam was dat zo, hopelijk krijgt dat in Nijmegen een vervolg." En op de vraag van Geron Derksen, die wil weten wat er volgens Platje op een eventueel spandoek aan zijn adres zou moeten staan: "Pfoe, dat is nou eens een echt moeilijke vraag. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Wat wel belangrijk is, is dat het in ieder geval een groot doek zou moeten zijn. Een klein doekje zie je nu eenmaal niet goed als je op het veld staat."

Gespannen was Platje niet, toen hij voor het eerst het trainingsveld van N.E.C. betrad. "Ik ben niet zo snel gespannen. Ik had er gewoon ontzettend veel zin in. Door de play-offs die ik met Volendam nog heb gespeeld, heb ik een korte vakantie gehad, maar dat maakt me niks uit. Ik kon namelijk niet wachten om in Nijmegen aan de gang te gaan. Tot nu toe is het nog geen moment tegengevallen. Ook in de groep ben ik goed opgevangen. We hebben een selectie met aardige, rustige jongens. Ook ikzelf houd me rustig. Ik ben natuurlijk pas twee weken bij de club, dan ga je niet meteen op de voorgrond treden. Dit trainingskamp is dan ook ideaal om iedereen beter te leren kennen."

Tot slot de prangende vraag van Jordi Croonen en Jaimy Overbeek: hoe vaak denkt Platje komend seizoen te gaan scoren in het shirt van N.E.C.? "Ik heb voor komend seizoen een paar doelstellingen", begint hij. "Ik wil hard werken en goed spelen voor het team, maar natuurlijk heb ik ook een doelpuntenaantal in mijn hoofd. Bij Volendam scoorde ik afgelopen seizoen inclusief de play-offs 26 keer, maar dit jaar ben ik heel tevreden als ik tussen de 10 en 15 keer scoor. Moet te doen zijn, toch?"

Door Teun van Thiel
Bellen met Renesse: Bram Nuytinck

De A-selectie van N.E.C. is tot en met 16 juli op trainingskamp in Renesse. Omdat we graag horen hoe het de spelers en technische staf daar vergaat, bellen we deze week dagelijks met Renesse. Op die manier leggen we spelers en trainer onder andere door N.E.C. supporters ingestuurde vragen voor. Als tweede is het de beurt aan Bram Nuytinck: "Ik ben er helemaal klaar voor."

De selectie van N.E.C. is sinds maandochtend in het Zeeuwse Renesse voor een trainingskamp van een week. Op dag twee moest er ook door Bram Nuytinck alweer twee keer getraind worden. "We hebben vandaag twee buitentrainingen gedaan met daarin ook tactische gedeeltes. Dat is niet heel anders dan de normale dagindeling in Nijmegen, maar het is dan ook vooral belangrijk dat er een goed groepsgevoel ontstaat." Met dat gevoel zit het volgens de verdediger wel snor. "Iedereen had er al veel zin in van tevoren. Veel trainen, maar toch ook veel rust pakken tussendoor. En dat gevoel zet zich hier door. Er is niemand die het hier niet leuk vind. Een goed hotel, lekker bezig zijn; ja, het bevalt hier erg goed."


Het trainingskamp is voor de selectie mede belangrijk door de aanwezigheid van een aantal nieuwe spelers. Volgens Nuytinck passen die zich allemaal goed aan. "Het klikt goed met iedereen. Alle nieuwe jongens liggen goed in de groep en kunnen op dezelfde manier mee als de spelers die vorig seizoen al wel bij N.E.C. speelden." Met de terugkeer van de verhuurde Pavel Čmovŝ zit er ook een extra centrale verdediger in de selectie. Dezelfde positie als die van Nuytinck. Toch is hij blij met de komst van de Tsjech. "Natuurlijk is het een concurrent voor mijn plek, maar dat zijn Ramon Zomer en Rens van Eijden ook. Maar we hebben elkaar ook nodig om beter te worden. Daarnaast is Pavel een heel aardige jongen. We kunnen goed met elkaar opschieten en op het veld klikt het goed."

Het trainingskamp lijkt dus vooral bedoeld te zijn voor het groepsproces. Op het fysieke vlak hoeft er dan ook niet veel te gebeuren voor Nuytinck. "Ik ben er helemaal klaar voor. Sinds vorig jaar speel ik vaker op mijn vaste positie centraal achterin en ik wil gewoon laten zien hoe goed ik ben. De lijn van afgelopen seizoen wil ik nu door gaan trekken." Supporter Pim dacht in de oefenwedstrijd tegen Nordsjealland zelfs te zien dat ook zijn loopsnelheid nog beter is geworden. "Ik heb daar de laatste tijd niet specifiek op getraind. Na het seizoen moest ik mee met Jong Oranje. Daarna heb ik maar twee weken vakantie gehad, waarin ik mijn rust heb genomen. Dus ik ben daar niet ineens heel veel in gegroeid. Misschien was het vorig jaar gewoon nog niet opgevallen."

Het is nog maar anderhalf jaar geleden sinds Nuytinck zijn doorbraak beleefde in het eerste van N.E.C. Daarna is het snel gegaan. Kimberly van Elst wil daarom weten hoe Nuytinck deze ontwikkeling voor zichzelf beleeft. "Het is echt een heel goed gevoel. Toen ik voor het eerst mocht meespelen was ik nog jong en moest ik nog alles leren over spelen in de eredivisie. En nu speel ik regelmatig wedstrijden in de basis. Zowel voor N.E.C. als voor mijzelf een goed teken. Het is toch alweer mijn elfde seizoen bij N.E.C. Ik heb de club dus ieder jaar kunnen overtuigen van mijn kwaliteiten. Om dan door te breken bij de club waar je zolang actief bent, is heel mooi."

Met nog drie volle dagen te gaan, staat er nog veel op het programma voor N.E.C. tijdens het trainingskamp. Met eerst de oefenwedstrijd tegen Oud-Heverlee Leuven. "We gaan natuurlijk spelen voor de winst, maar in de oefencampagne is dat wel minder belangrijk dan in de competitie. De spelers moeten elkaar vooral goed leren kennen." Na deze vrienschappelijke partij blijft N.E.C. nog twee dagen in Renesse. "Donderdag hebben we een groepsactiviteit staan. Lekker een middag er tussenuit. En dan vrijdag weer twee keer trainen. Een mooi programma in een fijne week."

En dan is er natuurlijk nog de vraag die iedereen aan elke voetballer wil stellen: Hoeveel doelpunten wil je dit seizoen maken? Zo ook Maarten Nijenhuis. "Het maakt mij niet zoveel uit hoeveel ik scoor. Ik verdedig liever goed en dat ik niet scoor dan andersom. Maar ik zorg bij corners en vrije trappen wel voor gevaar met mijn kopkracht. Dan kan het altijd een keer raak zijn. Dat zijn uiteraard mooie momenten. Maar het is geen doel op zich voor dit seizoen. Laat mij maar vooral heel goed spelen."

Door: Roel Klein


http://www.nec-nijmegen.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » ma jul 18, 2011 7:13 pm

Cillessen: "Ik ga niet zomaar weg bij NEC"

NEC Nijmegen-doelman Jasper Cillessen vertrekt niet zomaar bij de Gelderse club. Het talent staat naar verluidt in de belangstelling van de Belgische kampioen Racing Genk.

"Mijn Vlaams is wel beter geworden, omdat ik een jaar naast Björn Vleminckx heb gezeten", grapt Cillessen om de interesse vanuit Genk tegenover Omroep Gelderland. "Maar ik heb zelf nog niks gehoord. Dus kan ik er niet veel over zeggen. En daarom focus ik mij nu volledig op NEC. Ik denk dat we er een mooi seizoen van kunnen maken, we hebben veel kwaliteit in de selectie."

Cillessen: "Ik ga ook niet zomaar weg bij NEC. Ik ben een jongen van de club, ik zit hier al elf jaar. Toen ik terugkwam met het Nederlands elftal uit Brazilië, ben ik eerst even langs De Goffert gereden. Als ik toch weg zou gaan, moet NEC er ook beter van worden."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » wo jul 20, 2011 7:24 am

Gemeente ontkent staatssteun NEC; brief wekt verbazing

woensdag 20 juli 2011 | 07:45 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 20 juli 2011 | 07:55


Afbeelding
Het complex De Eendracht van NEC.
Foto: Jaap van Essen/De Gelderlander


NIJMEGEN – De gemeente Nijmegen heeft zich niet schuldig gemaakt aan het verlenen van staatssteun aan NEC. Dat is de strekking van een brief van zeven kantjes die de gemeente deze week heeft gestuurd aan de Europese Commissie. Het betoog is een reactie op een klacht die bij de Europese Commissie was ingediend door een inwoner van Nijmegen.

Die klacht had betrekking op de zogenaamde Eendrachtdeal. Omdat NEC afzag van het recht om trainingscomplex De Eendracht terug te kopen van de gemeente, keerde de gemeente in de herfst van 2010 2,2 miljoen euro uit aan de voetbalclub. Ongeoorloofde staatssteun, vindt de klager.

Onzin, stelt de gemeente. „We hebben dat uitgebreid juridisch laten toetsen, van staatssteun is geen sprake”, zegt de Nijmeegse wethouder Bert Frings. „We zijn ervan overtuigd dat onze schriftelijke reactie ertoe zal leiden dat de Europese Commissie geen verder onderzoek instelt.” Voornaamste argument: er is een ‘marktconforme’ deal met NEC gesloten.

De gemeentebrief leidde gisteren onmiddellijk tot politieke commotie. VVD en D66 vragen zich af of B en W in hun antwoordbrief aan Europa wel het héle verhaal vertellen. Ze vinden het vooral vreemd dat met geen woord gerept wordt over de second opinion die naar de Eendrachtdeal is uitgevoerd. Daarin staat dat NEC géén keihard recht had om De Eendracht terug te kopen van de gemeente; daaruit leidde in ieder geval de VVD af dat de 2,2 miljoen euro die de gemeente overmaakte aan NEC, feitelijk een soort gift is.

De gemeente bestrijdt dat. Wanneer de Europese Commissie besluit of er een vervolgonderzoek naar de Eendrachtdeal komt, is nog niet duidelijk. De commissie voert momenteel ook een vooronderzoek uit naar vermeende staatssteun aan Vitesse, Willem II en MVV.


http://www.gelderlander.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » wo jul 20, 2011 9:14 am

Ik ken die regeltjes niet, maar als het staatssteun blijkt te zijn dan moet het maar weer mooi teruggedraaid worden.
De staat hoeft niet op te draaien voor het geklungel van een voetbalclub.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » wo jul 20, 2011 9:15 am

Best. Wel landelijke aanpak dan! :biggthumpup.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » wo jul 20, 2011 12:11 pm

Natuurlijk... niet alleen NEC hoeft de dupe daar van te worden.

Als een privé investeerder in een club wil investeren moet hij dat zelf weten. De staat hoeft dat niet te doen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » wo jul 20, 2011 5:32 pm

Fejzullahu schemert met Zweedse interesse


Erton Fejzullahu kan terugkeren naar zijn voormalig werkgever Mjällby AIF. De Zweedse club heeft bij NEC voorzichtig geïnformeerd naar 'de situatie' van de aanvaller.

De 23-jarige linksbuiten kan in Nijmegen vooralsnog niet overtuigen. Het afgelopen halfjaar werd hij uitgeleend aan het Deense Randers AC. Bij NEC staat hij nog tot medio 2013 onder contract. Daar maakt hij nu ook de voorbereiding mee, meldt De Gelderlander.

NEC staat niet onwelwillend tegenover een vertrek van de vleugelaanvaller. "Mjällby heeft zich gemeld", bevestigt technisch directeur Carlos Aalbers. "Wij hebben de club de benodigde informatie verstrekt. Het is nu afwachten of ze in Zweden vervolgstappen nemen. Van onderhandelingen is nog geen sprake. Wij wachten af."

In 2009 nam NEC de beloftevolle aanvaller over van Mjällby. In zijn eerste seizoen kwam hij nog tot 29 duels (3 goals). Afgelopen seizoen speelde hij voor zijn uitleenbeurt slechts acht duels namens de Nijmeegse eredivisionist.
Toch is het best een leuke voetballer... dat heeft hij laten zien... maarja...
Laat gaan laat gaan.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » za jul 23, 2011 11:30 am


Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » za jul 23, 2011 3:57 pm

Dan gok ik er zo maar op dat dat niet doorgaat...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » di jul 26, 2011 2:15 pm

Neee, niet meteen gaan blazen... die IJslander komt 2 maanden later... :smallgrin.gif:


Maare...

20-jarige speler van Manchester City op proef
Geplaatst op: 26-07-11 om: 13:36 door:

NEC heeft in de afgelopen periode een goede relatie opgebouwd met Manchester City. Uit dit contact is onder andere de wedstrijd Jong NEC - Manchester City Beloften tot stand gekomen.

Deze wedstrijd die aanstaande vrijdag 29 juli zou worden gespeeld, is geannuleerd in verband met blessures bij Manchester City. De club heeft aangegeven dat men deze wedstrijd in een latere fase zal spelen.

De 20-jarige middenvelder Abdisalam Ibrahim van Manchester City zal de komende week bij NEC op proef komen om te zien of het past in de doelstelling van beide clubs dat de speler zich bij NEC verder kan ontwikkelen.

Bron: NEC-Nijmegen.nl

...aldus ForzaNEC.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » di jul 26, 2011 7:37 pm

Zal wel te duur, te oud, te onervaren of te eigenwijs zijn ofzo...in ieder geval geen directe versterking...

Da's mijn voorspelling.. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » wo jul 27, 2011 5:20 pm

Wie oh wie wordt de extra spits?


Rick ten Voorde op huurbasis naar RKC
woe. 27 juli 2011

NEC meldt vandaag op haar website Rick ten Voorde dit seizoen op huurbasis voor RKC Waalwijk speelt.

Carlos Aalbers op de officiële website: " Onlangs hebben we het contract van Rick ten Voorde verlengd, waarbij een duidelijke afspraak is gemaakt. Indien Rick niet direct voor een basisplaats bij NEC in aanmerking zou komen, mag hij verhuurd worden. Ondanks het feit dat we zelf niet breed in de aanvallers zitten, is het ook onze verantwoordelijkheid om de ontwikkeling van de speler niet te stagneren en hiermee komen we onze afspraken na. We hopen na dit seizoen een nog betere speler terug te krijgen, waarbij nu automatisch zijn contract met één jaar wordt verlengd tot 2014, aldus Aalbers."

Wij wensen Rick veel succes bij RKC en hopen hem volgend seizoen weer in De Goffert te zien ballen!


http://www.detrouwehonden.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » wo jul 27, 2011 6:50 pm

Hier begrijp ik niets van. Niet dat ik zo'n ten Voorden Fan ban, maar als je al niet ruim in de spitsen zit dan doe je zoiets niet... nu speelt Schone in de spits... dat werkt natuurlijk niet.

Vreemd verhaal. Net nu zijn contract is verlengt (die snapte ik al niet, want het is niet zo'n goede voetballer).

het zal wel.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » do jul 28, 2011 8:06 am

I.t.t. jij zie ik wel iets in Ricky...laat hem maar veel spelen en zich ontwikkelen bij een andere club, waar hij wel speeltijd krijgt...


Gisteren nog in de Goffert gezeten?
N.E.C. met 0-1 onderuit tegen Real Mallorca


Eerste nederlaag in voorbereiding voor N.E.C.


Afbeelding

N.E.C. nam het in de voorlaatste wedstrijd van de oefencampagne op tegen het Spaanse Real Mallorca. De club van trainer Michael Laudrup eindigde vorig seizoen als zeventiende in de Primera División en heeft onder andere Nederlander Gianni Zuiverloon binnen de gelederen. Trainer Alex Pastoor moest het deze wedstrijd stellen zonder o.a. Niels Wellenberg, Erton Fejzullahu (ziek geweest) en Ryan Koolwijk (geschorst na zijn twee gele kaarten tegen FC Eindhoven). Rens van Eijden speelde daarom als verdedigende middenvelder.

In de eerste tien minuten gebeurde er nauwelijks wat in het met 4000 toeschouwers gevulde Goffertstadion. De eerste opwinding ontstond toen Pereira leek te ontsnappen aan Bram Nuytinck, maar de verdediger herstelde knap en blokte het Spaanse schot voordat Cillissen op de proef gesteld kon worden. Even later had de doelman ook al weinig moeite met een afstandsschotje van oud-Feyenoorder Jonathan de Guzman. Pas na een half uur ontstond iets van gevaar aan de andere kant van het veld. Mallorca-doelman Dudu Aouate bokste langs een corner van Lasse Schöne, maar wist in tweede instantie toch redding te brengen. Vlak voor rust leek N.E.C. alsnog op voorsprong te komen. Stef Nijland zette Lasse Schöne vrij voor de keeper, maar die wist de inzet van de Deen te keren. Ook de rebound van Melvin Platje strandde op de Spaanse doelman.

De eerste tien minuten na rust waren eveneens weinig opwindend. Kansen werden aan beide kanten niet gecreëerd en op het middenveld werd wederzijds veel balverlies geleden. Het was dan ook niet verrassend dat er een verkeerde pass van Pavel Cmovs aan te pas moest komen om de wedstrijd open te breken. Real Mallorca tikte het namelijk snel uit, spits Victor ontsnapte aan buitenspel, omspeelde Jasper Cillissen en kon eenvoudig de 0-1 binnen tikken. Het betekende meteen ook het eerste tegendoelpunt voor N.E.C. in de huidige oefencampagne. Met nog een half uur te spelen maakten Nathaniel Will, Stef Nijland en Rens van Eijden plaats voor Navarone Foor, Leroy George en Remy Amieux. Laatstgenoemde moest noodgedwongen vijf minuten later alweer het veld verlaten na een vieze overtreding van Ximo, die terecht de rode kaart kreeg van scheidsrechter Pieter Vink. Cayfano Latupeirissa kwam in het veld voor Amieux, Goossens zakte een linie naar de linksbackpositie.

N.E.C. gooide het wat meer op de aanval, maar kwam in eerste instantie niet verder dan een voorzet van de gretige Leroy George, die in de handen van doelman Dudu Aouate belandde.
Een tweede voorzet van George was beter, maar Lasse Schöne raakte de bal verkeerd en miste jammerlijk. Vijf minuten later deed Melvin Platje hetzelfde na een afgemeten voorzet van Nick van der Velden. Zeldzaam hoogtepuntje in de tweede helft was een fraai schot van veertig meter van Marti Crespi, die Cillessen ver voor zijn doel zag staan. De Groesbeker was echter net op tijd terug om de bal over de lat te tikken. Lasse Schöne deed aan de overkant nog een poging met een afstandsschot, maar zijn inzet verdween net naast het Spaanse doel. Het bleef 0-1 en zo betekende het eerste tegendoelpunt van deze jaargang ook meteen de eerste nederlaag.

Door Teun van Thiel

N.E.C. - Real Mallorca 0 - 1
Scoreverloop:
53' Victor 0 - 1

Opstelling N.E.C. : Cillessen, Cmovs, Nuytinck, Zomer, Will (57' Amieux, 64' Latupeirissa), Van der Velden, Van Eijden (57' Foor), Goossens, Nijland (57' George), Schone, Platje.
http://www.nec-nijmegen.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » do jul 28, 2011 8:10 am

Iets anders...
Edo Ophof en Bas Wolberink in Raad van Commissarissen van N.E.C. Holding BV

Edo Ophof en Bas Wolberink treden per 1 augustus 2011 toe tot de Raad van Commissarissen van N.E.C. Holding BV.


Edo Ophof gaat de portefeuille technische zaken vervullen binnen de Raad van Commissarissen. Ophof (52 jaar) speelde tussen 1976 en 1980 vier seizoenen voor N.E.C. alvorens hij werd verkocht aan Ajax. In totaal speelde hij 269 wedstrijden in het betaalde voetbal en 15 wedstrijden voor het Nederlands Elftal. Sinds 2000 is Ophof directeur/eigenaar van TMI (Technische Metaal Industrie) Rhenen. Ophof was al lid van het bestuur van Stichting Administratie Kantoor N.E.C. Holding BV. Hij verruilt deze functie nu voor die van Commissaris.

Bas Wolberink (40 jaar) gaat de portefeuille financiële zaken binnen de Raad van Commissarissen behartigen. Wolberink heeft Accountancy gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam en is partner van Crowe Horwarth. Dit is een organisatie op het gebied van accountancy, belastingadvies, juridische zaken, corporate finance en payroll services met onder meer een kantoor in Nijmegen.

Zowel Wolberink als Ophof treden in samenspraak met de investeerders van N.E.C. toe tot de Raad van Commissarissen van de N.E.C. Holding BV. Samen met Jan van Teeffelen (voorzitter en MVO), Maudie Derks (commercie) en Johan van Kastel (supportersbeleid, accommodatie en veiligheid) bestaat de Raad van Commissarissen nu weer uit vijf leden. De statutaire directie van N.E.C. Holding bestaat uit Jacco Swart (algemeen directeur) en Carlos Aalbers (technisch directeur).


http://www.nec-nijmegen.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » do jul 28, 2011 8:21 am

En mocht je andere ambities hebben...
...kost een slordige 1300 pleuro, maar dan heb je wellicht ook iets. :neutral.gif:


Cursus voetbaljournalistiek in Goffertstadion

Samenwerking tussen FHJ en VI. Fontys Hogeschool Journalistiek start dit najaar in samenwerking met weekblad Voetbal International in stadion De Goffert in Nijmegen met een leergang voetbaljournalistiek.

Tijdens tien bijeenkomsten en twee excursies worden potentiële voetbaljournalisten geschoold in het ambacht van het schrijven van een wedstrijdverslag, het componeren van een scherpe column en het afnemen van een spraakmakend interview. Maar ook de research krijgt aandacht en de uitgever laat weten wat van een moderne voetbalverslaggever wordt verwacht.

'Ben ik nou degene die zo slim is, of ben jij zo dom? Ik heb namelijk met die spelers afspraken en wie geeft het recht over die spelers wat te zeggen als die spelers dat niet willen." Dat kreeg de huidige technisch directeur van Vitesse, Ted van Leeuwen, te horen toen hij in een vorig leven als voetbalverslaggever volgens Louis van Gaal 'domme vragen' stelde.

Jaren later kreeg NOS Langs de Lijnverslaggever Andy Houtkamp het aan de stok met Van Gaal na AZ-Roda. "Ik vind jou een nare jongen omdat jij het niet altijd goed ziet. ……. Maar goed, je kunt ook denken dat jij de specialist bent en ik de leek."

Het valt ook niet altijd mee. Je bent dag en nacht bezig je te ontwikkelen als trainer of speler en dan komt er zo'n wijsneus die tijdens de gym als laatste gekozen werd even vertellen wat je fout doet.

Voetbal verdient serieuze journalistieke aandacht. Er gaan miljarden in de sector om, supporters worden gek van vreugde of hebben slapeloze nachten en wie iemand zoekt die nog nooit van de sport gehoord heeft, is de rest van zijn leven dolende.

De cursusdeelnemer krijgt onder meer te horen en te zien hoe een scherpe column te schrijven of uit te spreken, hoe binnen zeer korte tijd een pakkend wedstrijdverslag te schrijven, wanneer een interview geslaagd is en hoe om te gaan met persvoorlichting en zaakwaarnemers.

De leergang staat open voor iedereen die zich wil bekwamen in het vak en die met voetbaljournalistiek zijn brood wil verdienen. Plaats van handeling: stadion De Goffert in Nijmegen en trainingscomplex Zoudenbalch van FC Utrecht. Tijdstip 19.00 -22.00. Ook vinden er buiten de tien lesavonden twee excursies plaats een naar TV-opname van Voetbal International in Hilversum en naar een voetbalwedstrijd.

Onder meer Willem Vissers van de Volkskrant (Winnaar Hard Gras-prijs voor de beste sportjournalistieke prestatie van het jaar 2010), Antoinnette Scheulderman (winnares De Luis), Tom Knipping (onderzoeksjournalist) , Michel van Egmond (o.a. 'Wandelen met Cruijff') en directeur Dick Holstein (allen VI) en freelance journalist Marcel Rözer, auteur van onder meer 'Deze neger buigt voor niemand' (over Winston Bogarde), hebben inmiddels hun medewerking aan de reeks masterclasses en workshops toegezegd. Ook mede-initiatiefnemer van de leergang, Iwan van Duren (onder meer winnaar Nico Scheepmakerbeker), maakt zijn opwachting en onder voorbehoud Barbara Barend. De cursus is een initiatief van Iwan van Duren van VI en FHJ-docenten Theo Dersjant en Ton Bennink. Deelname aan de workshops en masterclasses is gelimiteerd. De sessies starten op 6 oktober in het N.E.C.-stadion in Nijmegen.

Meer informatie op www.voetbaljournalistiek.wordpress.com.


http://www.nec-nijmegen.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » zo jul 31, 2011 7:46 am

NEC laat sterke indruk achter

zaterdag 30 juli 2011 | 19:52 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 30 juli 2011 | 21:45


Afbeelding
Stef Nijland in duel met Real Mallorca-speler Zuiverloon.
Foto: DG


NIJMEGEN - NEC heeft een goede generale repetitie afgeleverd voor de start van de competitie. De Nijmeegse eredivisionist overtuigde zaterdagavond tegen de Franse middenmoter Valenciennes en kwam uit op 1-1. In de matige bevolkte Goffert, slechts een paar duizend fans kwamen op het duel af, liet NEC frisse combinaties en veel positiewisselingen zien.

De equipe van coach Alex Pastoor kreeg voor rust ook kansen, maar John Goossens produceerde een afzwaaier en de uitbraak van Stef Nijland werd doorzien door doelman Nicolas Penneteau. De keeper had na 38 minuten evenwel geen verweer op de vrije trap van de huurling van PSV. Nijland krulde de bal van pakweg twintig meter haarfijn in de hoek: 1-0.

Vallenciennes, fysiek ijzersterk en goed ingespeeld, kreeg ook kansen, maar Gael Danic schoot in kansrijke positie voorlangs. Na 28 minuten redde Cillessen twee keer achter elkaar ternauwernood op inzetten van Remi Gomis. Na rust kwam bij NEC onder andere de proefspeler Abdisalam Ibrahim (Manchester City) in het veld. Hij zag na 57 minuten de gelijkmaker.

Danic toonde de defensieve kwetsbaarheid van Nathaniel Will. De Fransman ging er op links vandoor, maar scoorde vervolgens uiterst gelukkig. De door Cillessen gekeerde inzet caramboleerde via Ramon Zomer in het doel: 1-1. Enkele minuten later stonden NEC en Valenciennes met tien man. Melvin Platje en Gomis werden na een opstootje met rood van het veld gestuurd. Het duel werd er niet minder boeiend om. NEC kreeg kans via invaller Rens van Eijden en Nijland (2x). Doelman Cillessen had intussen reflexen nodig om Puijol en Carlos Sanchez van het scoren te houden.

Opstelling NEC: Cillessen; Cmovs, Nuytinck, Zomer (64. Van Eijden), Will; Van der Velden (46. Platje), Koolwijk (70. Foor), Goossens (46. Ibrahim); George, Schöne (21. Latupeirissa), Nijland.

© Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door 666 » zo jul 31, 2011 3:30 pm

Anders Breivik gaat geen supporter van NEK worden.
808 Teletekst zo 31 jul
***VOETBAL******************************
**** Man.City verhuurt Ibrahim aan NEC
***************************************

**NEC heeft Abdisalam Ibrahim aan de
selectie toegevoegd.De Nijmeegse club
huurt de 20-jarige middenvelder voor
één jaar van Manchester City.Ibrahim
maakt sinds 2007 deel uit van de jeugd
van Manchester City.Hij is geboren in
Somalië,maar beschikt over de Noorse
nationaliteit.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » zo jul 31, 2011 8:04 pm

nu.nl
'Breivik niet krankzinnig verklaard'
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » di aug 02, 2011 2:09 pm

Het zit de koning van niet echt mee... :excited.gif:


Mark Otten breekt zijn neus

dinsdag 02 augustus 2011 | 13:51 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 02 augustus 2011 | 13:53

Afbeelding
Foto: ANP

BOEDAPEST - In de eerste weken bij zijn nieuwe club Ferencvaros zit het oud-NEC’er Mark Otten nog niet mee. Met twee punten uit de eerste drie wedstrijden is de competitiestart allerminst sterk van de Hongaarse topclub. En ook Otten zelf bleef het ongeluk zondag in de verloren wedstrijd van ‘Fradi’ tegen Debreceni (1-0) niet bespaard.

De 25-jarige verdediger brak in duel met opponent Adamo Coulibaly zijn neus. "Al na een kwartier kreeg ik zijn elleboog op mijn neus”, beschrijft Otten de ongelukkige actie van de Fransman. “De komende tijd speel ik dus met een masker.”

Otten, direct basisspeler bij de 28-voudig kampioen, heeft het prima naar zijn zin in Boedapest en schoot in zijn eerste competitiewedstrijd meteen een vrije trap binnen. Desondanks spreekt hij van een moeizaam begin van zijn ploeg. “De start is teleurstellend en bij een club als deze is dat meteen reden tot crisis, ja. De manier waarop we punten verspelen is vooral pijnlijk, veel onnodige persoonlijke fouten. We verliezen eigenlijk steeds van onszelf en dat zijn de pijnlijkste nederlagen.”

In de voorrondes van de Europa League werd Ferencvaros uitgeschakeld door het Noorse Aalesunds FK, waardoor de ploeg zich met Otten nu helemaal kan richten op de competitie.

© Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » di aug 02, 2011 2:26 pm

Da's niet erg... daar voetbal je niet mee... :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » wo aug 03, 2011 8:10 am

Platje: "NEC voelt net als het buitenland"
Melvin Platje is terug in de Eredivisie. De aanvaller verruilde deze zomer FC Volendam voor NEC Nijmegen. De voetbalwereld noemt Platje 'authentiek', zelf wil hij alleen maar zijn best doen.

"Authentiek? Weet ik veel, ik doe gewoon mijn best. Gewoon lekker voetballen en het niet moeilijker maken dan het is. Als een trainer me voor de wedstrijd tien taken meegeeft, ben ik op het veld er alweer zes vergeten", zegt Platje in gesprek met Voetbal International.

De 22-jarige aanvaller is blij met zijn transfer. In de voorbereiding kreeg hij een goede indruk van de club en de manier van werken van trainer Alex Pastoor. "Bij NEC voelt het net alsof ik in het buitenland speel. Alleen dan zonder het mooie weer", zegt Platje.

"Een voorbereiding is voor een voetballer eigenlijk nooit heel leuk, maar deze keer is het goed bevallen. We deden alles met de bal. Ik heb ook een heel goed gevoel bij deze trainer. Ik kon uit meer clubs kiezen, maar na een gesprek met trainer Alex Pastoor had ik mijn keuze gemaakt."
Ik dacht dat het in Nijmegen nog wel meeviel, maar het schijnt toch echt het buitenland te zijn. :1evil.gif:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » wo aug 03, 2011 8:18 am

Alles buiten de Randstad is toch buitenland, BanJovi? :aai.gif: :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » do aug 04, 2011 7:53 am

Voorbeschouwing: sc Heerenveen - NEC
Geplaatst op: 03-08-11 om: 11:52 door:

Door: Bülbül

Het Abe Lenstra Stadion in Frieslad fungeert zaterdagavond als toneel van sc Heerenveen – NEC en leidt daarmee het nieuwe Eredivisieseizoen in voor beide clubs. De missie is aan de vooravond van de nieuwe jaargang duidelijk voor zowel de noordelingen als de Nijmegenaren: zichzelf na 34 competitiewedstrijden terugvinden in het linkerrijtje.

Alex Pastoor neemt per 1 juli jongstleden de honneurs waar in De Goffert. De 44-jarige keuzeheer volgt Wiljan Vloet op, die na een periode van anderhalf jaar koos voor een functie als algemeen directeur bij eerstedivisionist Sparta Rotterdam. Hij steekt zijn ambities niet onder stoelen of banken: ''Ik houd van logisch voetbal waarbij bijvoorbeeld veel aandacht wordt besteed aan het vrijlopen. We gaan aanvallend en proberen mooi voetbal te spelen'', beloofde Pastoor, die Excelsior vorig jaar in de hoogste Nederlandse klasse hield, al bij de eerste training.

De geboren Amsterdammer kende met zijn equipe een degelijke oefencampagne ter voorbereiding op het nieuwe seizoen. Met de amateurverenigingen Beuningse Boys (11-0) en AWC Wijchen (0-7) werden korte metten gemaakt, terwijl ook de Deense bekerwinnaar FC Nordsjælland (0-1), de Belgische Eersteklasser Oud-Heverlee Leuven (0-2) en eerstedivisionist FC Eindhoven (0-1) klop kregen van de Gelderse formatie. De laatste twee vriendschappelijke duels verliepen acceptabel met een nederlaag tegen Real Mallorca (0-1), uitkomend in de Spaanse Primera Divisón, en een gelijkspel met Noord-Franse Valenciennes (1-1). Balans na zes oefenwedstrijden: vijf overwinningen, één puntendeling en één verliespartij, met de doelcijfers 23-2.

NEC verloor deze zomer een aantal dragende krachten. Zo signeerden topscorer Björn Vleminckx en patron Niki Zimling een contract bij de Belgische topclub Club Brugge en kozen middenvelders Bas Sibum en Lorenzo Davids voor een Duits avontuur bij respectievelijk Alemannia Aachen en promovendus FC Augsburg. Daarentegen stond de komst van Ryan Koolwijk, Stef Nijland (huur), Melvin Platje, Nick van der Velden en Abdisalam Ibrahim (huur) naar de Keizerstad. Verder bestaat de kans dat sterkhouders als Lasse Schöne, John Goossens en Jasper Cillessen de club nog voor het sluiten van de transfermarkt eind deze maand de rug toekeren, al lijkt de club zelf ook nog niet klaar met het aantrekken van nieuwelingen.

De bespelers van De Goffert maakten een tamme indruk tegen Real Mallorca, dat de afgelopen jaargang in Spanje afsloot met een zeventiende plaats, en gingen uiteindelijk met minimaal verschil de boot in. Ook tegenstander Heerenveen kruiste in aanloop naar de seizoensouverture de degens met de Spaanse eindlandbewoners. De Friezen verloren met 0-2 en brachten daarmee het aantal nederlagen in de voorbereiding op twee. Eerder was het Belgische AA Gent (1-4) al te sterk gebleken. De manschappen van Ron Jans, die ondanks een teleurstellend debuutjaar nog altijd actief is bij Heerenveen, werkten verder nog zes andere oefenmatchen af. Balans: zes maal winst en twee keer verlies, met de doelcijfers 34-13.

Heerenveen moet het komend weekeinde in elk geval stellen zonder Geert Arend Roorda. De talentvolle middenvelder, die ook nog even aan NEC werd gelinkt, werd ondanks interesse van het Belgische Standard Luik behouden voor De Superfriezen, maar brak enkele dagen na het afketsen van die transfer zijn kleine teen en mist zodoende de competitiestart. Trainer Jans is niet te spreken over zijn huidige spelersgroep: ''We hebben een smalle selectie. Ik geloof niet dat wij elke wedstrijd met dezelfde elf zullen starten'', aldus de oefenmeester, die afgelopen zomer spelers als Christian Grindheim, Philip Haglund, Calvin Jong-A-Pin, Gerry Koning en Mika Väyrynen zag vertrekken.

SC Heerenveen – NEC staat zaterdagavond onder leiding van scheidsrechter Reinold Wiedemeijer. De 43-jarige Veldenaar wordt in het Abe Lenstra Stadion geassisteerd door Dhr. Buijk en Dhr. Hoksbergen. Dhr. Gerritsen fungeert als vierde official.


http://www.forzanec.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » do aug 04, 2011 2:08 pm

Cillessen neemt transfergeruchten ‘voor kennisgeving’ aan

woensdag 03 augustus 2011 | 15:44 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 03 augustus 2011 | 16:12


Afbeelding
Jasper Cillessen. Foto: ANP

NIJMEGEN - Jasper Cillessen neemt de geruchten over zijn overgang naar Ajax ‘voor kennisgeving’ aan. De Amsterdamse club moet eerst NEC officieel benaderen, voordat de doelman aan een overgang denkt. ,,Zolang dat niet gebeurt, kan ik hier niets mee”, verklaart de talentvolle keeper van de Nijmeegse eredivisionist.

Niet alleen Cillessen wordt in verband gebracht met Ajax, dat na het vertrek van eerste keus Maarten Stekelenburg een nieuwe doelverdediger nodig heeft. Ook Gabor Babos, de tweede keeper van NEC, Michel Vorm (FC Utrecht) en Przemyslaw Tyton (Roda JC) worden in die context genoemd.

Lees meer in De Gelderlander van donderdag 4 augustus

© Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.

Plaats reactie