De TV rechten

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33925
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jan 14, 2008 10:44 am

Kabelgigant biedt op voetbalrechten

door Jaap de Groot
AMSTERDAM - Zesko Holding BV is de troef die de Eredivisie CV achter de hand heeft inzake de biedingen op de voetbalrechten, waarvoor aanstaande donderdag de deadline is gesteld.

Volgens goed ingelichte bronnen zal de Nederlandse marktleider een spectaculair bod doen op alle rechten, dus de live-uitzendingen, samenvattingen, radio en telefonie.

Zesko is begin 2007 ontstaan uit een fusie tussen de kabelaanbieders Casema, @Home en Multikabel. Door dit samengaan is een nieuwe Nederlandse marktleider ontstaan. Vooralsnog bereiken de drie bedrijven 3,5 miljoen huishoudens (50% van de markt) en is Zelko met 1,2 miljoen breedbandinternet-, 500.000 digitale tv- en 450.000 telefonieaansluitingen de grootste aanbieder.

De drie bedrijven gaan in mei 2008 definitief onder een, nu nog onbekende, naam werken. Het brede voetbalaanbod moet het concern op alle fronten stevig op de markt zetten. De voetbalrechten leveren in totaal zo’n 70 miljoen euro per jaar op. Zesko zou voor het totaalpakket rond de 100 miljoen euro overhebben.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma jan 14, 2008 10:51 am

Is het geen vereiste dat ieder huishouden toegang zou moeten hebben tot het voetbal?
Face your fears and live your dreams, No Fear

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma jan 14, 2008 10:53 am

De Dominee schreef:Is het geen vereiste dat ieder huishouden toegang zou moeten hebben tot het voetbal?
Zoiets ja. Voor de rest wel lekker dat een partij zich aandient, anders wordt het echt sappelen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jan 14, 2008 5:13 pm

De Dominee schreef:Is het geen vereiste dat ieder huishouden toegang zou moeten hebben tot het voetbal?
Punt is dat er een Satelliet aanbod is.Daardoor heeft elk huishouden toegang tot het voetbal.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma jan 14, 2008 5:40 pm

de samenvattingen moeten volgens de mediawet wel op een open kanaal te zien zijn.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jan 14, 2008 6:31 pm

Dat zal dan wel geen probleem zijn, Zesko zal wel voor de live wedstrijden gaan ..

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13404
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma jan 14, 2008 7:40 pm

Kijken of ik een leuke personeelskorting krijg. :headbang.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jan 15, 2008 10:06 am

Zorgen om eredivisie via kabelbedrijf

Van onze parlementaire redactie

DEN HAAG, dinsdag

De Tweede Kamer is ongelukkig met het nieuws dat drie kabelmaatschappijen een bod willen doen op de tv-voetbalrechten van de eredivisie.

PvdA en CDA zijn bang dat Casema, @Home en Multikabel, nu verenigd in kabelbedrijf Zesko Holding, hun positie zullen misbruiken door bijvoorbeeld de kabeltarieven op te schroeven. Zij willen dan ook opheldering van minister Plasterk (Onderwijs).

PvdA-Kamerlid Martijn van Dam wijst erop dat de kabelmaatschappijen nu tv-zenders gaan beconcurreren, terwijl de zenders voor de doorgifte van hun programma’s afhankelijk zijn van diezelfde kabelmaatschappijen. Bovendien kunnen de kabelaars bepalen wie over een open net kan beschikken, wat een voorwaarde is om de voetbalrechten te kunnen verwerven. Hij wil ook weten of de minister kan optreden tegen Zesko indien het bedrijf de rechten in de wacht sleept en het tarief voor het standaardpakket verhoogt.

Zijn CDA-collega Joop Atsma maakt zich ook grote zorgen over de tarieven die kabelmaatschappijen in rekening brengen. In zijn ogen zijn die al jaren te hoog. Hij pleit er voor een klein bedrag te vragen voor de vaste aansluiting en een apart bedrag voor alle zenders die je ontvangt.

Afbeelding

De T.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33925
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jan 17, 2008 9:06 am

'Voetbal komt terecht bij kabelaars'
Door MARK LANGESLAG en CHRIS VAN NIJNATTEN

ROTTERDAM - Kenners gaan er van uit dat kabelbedrijf Zesko er met de voetbalrechten vandoor gaat. De grote vraag is aan wie het de samenvattingen doorverkoopt. RTL of toch de NOS?

Donderdag tussen 10.00 en 12.00 uur brengen geïnteresseerden in een gesloten envelop hun bod uit bij de ECV, waarin de achttien clubs uit de Eredivisie zijn vertegenwoordigd. Bij de vorige veiling in 2004 werd het recordbedrag van 70 miljoen euro per jaar opgehaald. John de Mol, net met Talpa begonnen, betaalde 35 miljoen euro voor de samenvattingen. Versatel kocht voor 30 miljoen de live-rechten.

Sportmarketingdeskundige Frank van den Wall Bake is ervan overtuigd dat de Eredivisie nu ‘zeker 100 miljoen euro per jaar’ uit de markt haalt. De samenvattingen gaan minder opleveren, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de opbrengsten voor de live- wedstrijden, zegt hij.

Nu kijken circa 200.000 mensen live voetbal via betaal-tv, maar dat kan oplopen tot een miljoen kijkers, voorspelt Van den Wall Bake. ,,Nu zit het bij Tele2 en moet je maandelijks een vast bedrag betalen. Of je nu kijkt of niet. Straks krijg je creatieve abonnementen. Je rekent per wedstrijd af en als je een seizoenskaart bij FC Twente koopt, kun je daar voor een mooie prijs de uitduels via tv bij kopen.’’

Marketingdeskundige Marcel Beerthuizen denkt dat de grote kabelbedrijven hun slag gaan slaan. Hij verwacht dat Zesko (een fusie tussen Casema, @Home en Multikabel) een verbond sluit met UPC en in één klap het hele pakket koopt. De kabelaars gaan dan zelf met de live-rechten de markt op om daarmee hun aanvullende pakketten waardevoller te maken. De samenvattingen verkopen ze door aan RTL, verwacht hij. ,,Daar zijn we net aan gewend en bovendien hebben ze het format verbeterd en meer op de behoefte van de tv-kijker gericht. En op de commerciële tv heb je nu eenmaal meer mogelijkheden voor sponsoring dan bij de publieke omroep. Dit zou wel betekenen dat er weer een nieuwe partij is die het leeuwendeel van de rechten verkrijgt. Maar ik denk dat de clubs het geld zwaarder laten wegen.’’

Van den Wall Bake denkt ook dat Zesko een sleutelrol gaat spelen. De kabelgigant, verwacht hij, zal een consortium vormen met de ECV, een mediabedrijf en een financiële partij, ‘waarbij je John de Mols investeringsmaatschappij Cyrte niet moet uitsluiten’.

De ECV zit dan op rozen, vervolgt hij, want ze participeren in een bedrijf, waarbij ze geen enkel financieel risico lopen. Elk jaar krijgen de clubs gegarandeerd 100 miljoen binnen; de financier neemt het aanlooprisico.

In deze constructie verkoopt Zesko het live-voetbal door aan betaalzender Sport1, zodat ook mensen in het UPC-gebied zich kunnen abonneren. De samenvattingen, zegt Van den Wall Bake, geven ze in sublicentie aan de NOS. ,,Zeker omdat die pas na 20.00 uur mogen worden uitgezonden, denken ze daar de meeste kijkers te trekken. Aan de andere kant: de clubs verwachten in de nabije toekomst veel geld binnen te halen met het gokken op voetbalduels. Het gokmonopolie van de staat, waar Den Haag halsstarrig aan vast houdt, is onhoudbaar. Brussel staat legaal gokken al lang toe. De partij die gaat uitzenden, moet beloven daar aandacht aan te besteden. De vraag is hoever de NOS daarin wil gaan.’’

Ook een buitenlandse partij kan er nog met de buit vandoor gaan, zegt Beerthuizen. ,,Denk aan Sky. Of Setanta, dat onlangs alle voetbalrechten in Engeland kocht. Voor dat soort partijen is Nederland interessant, omdat hier de mogelijkheden op het gebied van digitale sportrechten nog ongebreideld zijn. Ik geloof niet in verhalen dat het voetbal een miljoen kijkers kwijt is. Het is nog steeds razend populair. Mensen volgen het product, waar je het ook uitzendt. Daarom zullen partijen ook niet schuwen marketinggeld voor nieuwe producten in te zetten en dus meer voor de rechten te betalen dan ze eigenlijk waard zijn.’’

Ook op de radio wordt het spannend. Beerthuizen verwacht dat NOS Langs de lijn de live-rechten behoudt. Van den Wall Bake zet zijn kaarten op BNR Nieuwsradio. ,,Dat is commercieel toch interessanter. En het is voor BNR hét middel om zich in de kijker te spelen.’’

Beerthuizen betwijfelt of de beslissing vandaag al valt. ,,Er komt vast een tweede ronde, zodat alle voorstellen kunnen worden geoptimaliseerd en het voetbal maximale zekerheid kan verkrijgen.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33925
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr jan 18, 2008 9:15 am

Alleen NOS in race voor voetbal op tv
Door MARK LANGESLAG en CHRIS VAN NIJNATTEN

ROTTERDAM - Alleen de NOS blijkt nog in de race te zijn voor de samenvattingen van het eredivisievoetbal op televisie. RTL, dat nu nog de wedstrijdbeelden uitzendt, is onverwacht afgehaakt.

RTL Nederland heeft de ECV, waarin de achttien clubs uit de hoogste voetbalcompetitie zijn vertegenwoordigd, gisteren laten weten ‘onder de huidige omstandigheden’ niet geïnteresseerd te zijn.

Het mediabedrijf vindt de voorwaarden die de ECV stelt ‘te ingewikkeld’, zeggen ingewijden. De mogelijkheid bestaat dat RTL later alsnog een bod uitbrengt. SBS is definitief afgehaakt.

De NOS, die tot drie jaar geleden altijd de samenvattingen uitzond, heeft ongeveer 10 miljoen euro per jaar over voor de samenvattingen, zo melden bronnen in de voetbal- en tv-wereld. Dat bedrag is een tegenvaller voor de ECV. John de Mol kocht de beelden drie jaar geleden nog voor 35 miljoen euro per jaar. Ook de biedingen op de live-beelden, waarmee de ECV het grote geld hoopt binnen te halen, zijn lager dan verwacht.

Hier strijden vier partijen om de rechten: KPN, Tele2 , Sport1 en kabelbedrijf Zesko (een fusie tussen Casema, @Home en Multikabel), dat samen een bod uitbracht met Canal Digitaal, aanbieder van satelliet-tv. Buitenlandse interesse bleef vooralsnog uit. De vergadering van de mediacommissie van de ECV is gisteren wegens de lage biedingen opgeschort.

Opvallend is het bod van de pas opgerichte tv-zender Het Gesprek. Het kanaal wil wedstrijdbeelden om op vrijdag en maandag programma’s te maken met voor- en nabeschouwingen. Beoogd presentator is Frits Barend, die er het wekelijkse sportprogramma FC Het Gesprek presenteert.

Kabelbedrijf Zesko bood niet alleen op de live-rechten, maar ook op de samenvattingen en voor- en nabeschouwingen. Maar bronnen binnen de ECV laten weten dat het onwaarschijnlijk is dat één partij het hele tv-pakket krijgt. Dat houdt in dat Zesko alleen kans zou maken op de live-beelden.

Op de radio zijn er vier gegadigden. Naast de huidige rechtenhouder NOS Langs de Lijn zijn dat onder meer BNR Nieuwsradio en de nog jonge commerciële zender 100% NL. ,,We hebben een goed bod gedaan,’’ bevestigt directeur Herbert Visser van 100% NL.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr jan 18, 2008 10:15 am

Voetbal terug bij de NOS :onfire.gif: !

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13404
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » vr jan 18, 2008 12:15 pm

Zesko ontkent trouwens dat het vast staat dat ze een bod gaan uitbrengen op de rechten.

Ze overwegen het, maar niks is zeker.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
DCLXVI
Berichten: 666
Lid geworden op: za nov 06, 2004 12:22 am
Locatie: Top Secret Beroep: Kwade Genius Schoenmaat: 42 Übermoderator Incognito
Contacteer:

Bericht door DCLXVI » do jan 24, 2008 7:05 am

SylvievdVaart schreef:Acht uur samenvattingen is een kuttijdstip! Ik ga dan mooi Boer zoekt Vrouw checken. Pffff...

OK, ik weet dat je volgens de kleine lettertjes geen privegegevens van AjaxTalkers mag posten, maar ik riskeer de ban toch maar.

IK HEB DE WARE IDENTITEIT VAN SYLVIE EN LUCAS ONTDEKT!!! SYLVIE IS HELEMAAL GEEN VROUW!!!


Afbeelding
Curator van de handelingsonbekwaam verklaarde, in een aftandse Polo rondtuffende WeekendCees

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jan 25, 2008 9:42 am

Zo klein ben ik helemaal niet!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr jan 25, 2008 10:17 am

Voor de rest is de gelijkenis zeer treffend, toch?

:hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za feb 09, 2008 1:01 pm

ECV vraagt nieuw bod op tv-rechten

RIJSWIJK - De voetbalclubs uit de eredivisie hebben alle mediabedrijven gevraagd een nieuw bod te doen op de televisierechten. De Eredivisie CV (ECV) hoopt daarmee op hogere bedragen dan uit de eerste biedingsronde. Ook de SBS-groep (SBS6, Net5 en Veronica), die in de eerste ronde geen bod uitbracht op de rechten voor de samenvattingen, is gevraagd langs te komen voor een gesprek.


De ECV was zaterdag onbereikbaar voor een nadere toelichting, maar directielid Jan de Jong van de NOS bevestigde dat ook de publieke omroep binnenkort bij de ECV langsgaat voor een gesprek. „De vraag is of wij ons bod willen heroverwegen. Op zich is dat niet bijzonder. Het is gewoon de tweede biedingsronde. Bij de vorige veiling ging dat precies zo.”

Aan het einde van dit voetbalseizoen loopt het bestaande driejarige contract af met RTL (samenvattingen) en Tele2 (live-voetbal) ter waarde van ongeveer 70 miljoen euro.
De T.
Ontevreden

"We kunnen wel concluderen dat de ECV niet tevreden is over de biedingen uit de eerste ronde", zegt een woordvoerder van kabelmaatschappij Zesko Holding, dat op de live-rechten biedt. "Wij hebben overigens geen uitnodiging gekregen, maar dat is ook niet nodig. We zijn al in gesprek met de ECV."

Voorwaarden

De koepel van de achttien eredivisieclubs is in de tweede ronde ook bereid de voorwaarden in het veilingdocument - de tender - aan te passen. Een van die eisen, het verschuiven van de aanvangstijd van de samenvattingen op zondag van 19.00 naar 20.00 uur, stuitte op veel weerstand.

Invloed

"De ECV heeft zich altijd het recht voorbehouden om eenzijdig voorwaarden te stellen. De mediabedrijven hadden daar geen invloed op. Het komt wat vreemd over als er nu ineens wel te praten valt over die voorwaarden. Maar het kan geen kwaad voor ons", aldus de woordvoerder van Zesko.
Nu.nl

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za feb 09, 2008 1:09 pm

Probleem is dat Nederland slechts 16 miljoen inwoners telt, de mega tvrechten inkomsten kunnen nooit gehaald worden in een klein land als Nederland.

In Frankrijk zijn de tv rechten voor 700 miljoen verkocht, hier kunnen wij niet tegen op in Nederland. Kijk alleen al even waar een maatschappij 700 miljoen op terug moet verdienen...

Aantal abonnees + commerciele inkomsten..


Ik denk dat de clubs uiteindelijk zelf de markt opgaan met de tv rechten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za feb 09, 2008 1:16 pm

Ik denk dat de clubs uiteindelijk zelf de markt opgaan met de tv rechten.
Pay TV ?, dan denk ik dat ze zichzelf in de vingers snijden ...

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za feb 09, 2008 1:21 pm

Voetske schreef:
Ik denk dat de clubs uiteindelijk zelf de markt opgaan met de tv rechten.
Pay TV ?, dan denk ik dat ze zichzelf in de vingers snijden ...
Denk het niet.. AJAX kan haar wedstrijden makkelijker en in totaal voor meer verkopen dan aan vel verschillende landen en maatschappijen, aangezien het merk AJAX nog aardig sterk is en door de hele wereld veel aanhangers / fans heeft.

Nu moet het totale pakket verkocht worden en daar heeft de helft van de wereld geen / niet zoveel geld voor over...

Ik denk alleen dat het de kleine clubs kapot gaat maken..

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » za feb 09, 2008 5:09 pm

Wat een lachertje dit. De Mol doet niet meer mee en dat weten de andere bieders ook. Ze zijn massaal onder het bedrag van vorig jaar gaan zitten en opeens is er een tweede ronde. Als ik de bieder was zou ik nu nog lager bieden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za feb 09, 2008 5:26 pm

Zlatan Son of God schreef:
Voetske schreef:
Ik denk dat de clubs uiteindelijk zelf de markt opgaan met de tv rechten.
Pay TV ?, dan denk ik dat ze zichzelf in de vingers snijden ...
Denk het niet.. AJAX kan haar wedstrijden makkelijker en in totaal voor meer verkopen dan aan vel verschillende landen en maatschappijen, aangezien het merk AJAX nog aardig sterk is en door de hele wereld veel aanhangers / fans heeft.

Nu moet het totale pakket verkocht worden en daar heeft de helft van de wereld geen / niet zoveel geld voor over...

Ik denk alleen dat het de kleine clubs kapot gaat maken..
Nu ook dat denk ik dat dat wel tegen zal vallen, maar dit gaat over Nederlandse markt.Natuurlijk, AJAX - Feyenoord, daar zullen best wat kijkers of af komen.Maar dat zijn niet de echte diehards die ook voor AJAX - Rkc +- 12 euro of meer willen neer tellen .. denk ik ...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za feb 09, 2008 5:28 pm

Spijker schreef:Wat een lachertje dit. De Mol doet niet meer mee en dat weten de andere bieders ook. Ze zijn massaal onder het bedrag van vorig jaar gaan zitten en opeens is er een tweede ronde. Als ik de bieder was zou ik nu nog lager bieden.
De reden dat men minder biedt zou/is zijn omdat men tevreden is over de voorwaarden ..
***************************************
Strijd om voetbalrechten nog open

***************************************
` De eredivisieclubs zijn bereid een
aantal voorwaarden voor het uitzenden
van de voetbalduels te laten vallen.De
ECV,waarin de clubs samenwerken,is niet
tevreden over de eerder uitgebrachte
biedingen op de tv-rechten.

Alle partijen zijn uitgenodigd om weer
te komen praten.De uitnodiging geldt
voor partijen die vorige maand een bod
uitbrachten,maar ook voor zenders en
bedrijven die toen niet meededen.

De ECV verbond aan het verkrijgen van
de tv-rechten strenge voorwaarden.Zo
mochten samenvattingen zondag niet voor
20.00 uur beginnen.Ook moesten spotjes
van sponsors worden uitgezonden.
***************************************

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33925
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za feb 09, 2008 6:12 pm

Nieuwe veiling voetbal op tv
Door MARK LANGESLAG

De strijd om de tv-rechten van het eredivisievoetbal begint weer van voren af aan. De biedingen vallen de ECV, waarin de clubs uit de hoogste voetbalcompetitie zijn verenigd, zó tegen dat alle belangstellende zenders zijn uitgenodigd voor een nieuw gesprek.

Uit een brief die de ECV deze week naar onder meer NOS, RTL en SBS heeft gestuurd, blijkt dat ook over de voorwaarden voor het uitzenden van live-wedstrijden en samenvattingen valt te praten. En zelfs over het vroeger dan acht uur uitzenden van de samenvattingen op zondagavond. Een woordvoerder van SBS bevestigt de ontvangst van de brief, maar wil niet op de inhoud ingaan.

De ECV heeft de tender, waarin minutieus staat beschreven hoe zenders het voetbal op tv moeten brengen, definitief losgelaten. Alle partijen zijn opnieuw gevraagd voor een onderhoud in een poging de biedingen omhoog te krijgen. Daarbij staat alles weer ter discussie, ook de verplichting talloze reclamespots voor sponsors van de ECV en gokspelletjes uit te zenden.

De ECV dacht voor de biedingprocedure zeker 100 miljoen euro per jaar voor de tv-rechten te vangen, maar is mijlenver van dat doel verwijderd. De clubs zagen half januari tot hun ontsteltenis RTL en SBS afhaken vanwege de strenge voorwaarden. Alleen de NOS bood, 12 miljoen per jaar, op de samenvattingen. Drie jaar geleden betaalde John de Mol nog 35 miljoen euro per jaar voor de wedstrijdflitsen.

Ook de biedingen op de live-rechten vallen tegen. Belangrijkste kanshebber lijkt kabelgigant Zesko (een fusie tussen Casema, @Home en Multikabel), dat samen met Canal Digtaal een bod van ruim 40 miljoen euro uitbracht. De ECV wil, schrijft zij deze week in de brief, met commerciële zenders ook praten over de mogelijkheid een eigen eredivisiekanaal op te richten. ECV-directeur Alex Tielbeke wilde gisteren niet reageren.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13816
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo feb 10, 2008 5:10 pm

Ziet die ECV dan niet gewoon dat het voetbal compleet ruk is en dat daarom niet bereid is om echt diep in de buidel te tasten.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 11, 2008 11:58 pm

Mediabedrijven doen tweede bod op voetbalrechten


EINDHOVEN - De mediabedrijven die belangstelling hebben getoond voor de televisierechten van de eredivisie voetbal zijn dezer dagen bij de Eredivisie CV (ECV) op gesprek geweest. Tot dinsdag 12.00 uur krijgen ze de kans om een tweede bod uit te brengen.


Directielid Jan de Jong van de NOS zei maandag tijdens een forumdiscussie georganiseerd door de supportersvereniging van PSV dat hij eerder die dag op bezoek was geweest bij de ECV. Directeur Alex Tielbeke van de ECV bevestigde dat ook de concurrerende bieders zoals SBS en RTL langs zijn geweest.

De NOS en ECV hebben maandag niet over geld gesproken maar wel over de toekomst van het voetbal in Nederland, zei De Jong in een toelichting. Tijdens de discussie bleek dat de publieke omroep en de voetbalclubs nog steeds ernstig verdeeld zijn over het begintijdstip van de samenvattingen op zondag.

De Jong noemde het nieuwe aanvangstijdstip van 20.00 uur dat de ECV heeft voorgesteld 'onbespreekbaar'. Het voetbal dreigt door die verschuiving weer veel televisiekijkers te verliezen, meent de NOS. Directeur Tielbeke van de ECV zegt dat 20.00 uur 'vaststaat'.

De NOS wilde maandagavond niet zeggen of er reden is haar eerste bod te wijzigen. De mediacommissie van de ECV beoordeelt de nieuwe biedingen deze week en stelt een advies op. Eind februari valt de finalebeslissing, aldus Tielbeke.
De T.

Plaats reactie