Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » do jul 31, 2014 4:30 pm

Marillion schreef:Natuurlijk had hij druk moeten zetten. Dat doet hij waarschijnlijk niet omdat hij bang is om, al dan niet op snelheid, het duel te verliezen. Maar door achteruit te blijven lopen en dan ook nog je tegenstander alle ruimte te geven maak je het wel heel makkelijk.

Ik denk dat we dit seizoen nog veel plezier gaan hebben van het dynamische duo Boulahrouz en Matthijssen.
Dat laatste zeker. Heel 010 is een drama.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Feyenoord

Bericht door El Clavo » vr aug 01, 2014 7:58 am

GangstaRiB schreef:
El Clavo schreef:
Gaat hij ook nog een stuk schrijven waarin de Turken met kapmessen en zwaarden op foto's staan?
Maar moet je het allemaal normaal vinden dan?
Ach, ik hoor eerlijk gezegd niets nieuws toch? Ik kan me herinneren dat er jaren terug al over, volgens mij, Dries Boussata z'n moeder werd gezongen. Iets met een snor enzo.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » vr aug 01, 2014 8:21 am

Hij schrijft gewoon een stukje op zijn eigen blog over dat wat hij heeft gezien. Dat moet toch kunnen?

Ondertussen Martin van Geel in de bocht. Die geeft aan dat je niet zomaar even een nieuwe spits haalt. Daar gaan maanden overheen. Nou, ben benieuwd met welke speler hij dan uiteindelijk gaat komen. Dat zal dan niet één of andere voor de hand liggende keuze zijn. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door brigade zuid » vr aug 01, 2014 8:30 am

Haha maanden.. Ik denk dat ze gewoon blijven gokken op Bas Dost en mocht dat 5 voor 12 toch niet lukken dan volgt er een of andere paniekaankoop.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » vr aug 01, 2014 8:36 am

Ik sluit niet uit dat ze die Guidetti weer gaan proberen te huren. Die komt toch nergens aan de bak. Afgelopen seizoen toch 6 keer ingevallen bij Stoke dus die is lekker in vorm.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Feyenoord

Bericht door columbus » vr aug 01, 2014 9:33 am

'Moet ik als de sodemieter een dure spits halen?'

Kansloos en machteloos was Feyenoord woensdag tegen Besiktas (1-2), in de derde voorronde van de Champions League. Met een uitgekleed elftal, want de Rotterdamse club kon het verlies van vier belangrijke spelers nog geenszins opvangen. De verwijten richting de clubleiding zijn niet van de lucht. Technisch directeur Martin van Geel bijt terug. 'De kritiek is veel te gemakkelijk.'

Ruben Schaken was nogal uitgesproken na de wedstrijd. De frustratie zat diep na het verlies tegen Besiktas, óók over de samenstelling van de selectie. Hij wees specifiek naar jullie, als directie, die hij een gebrek aan daadkracht verwijt op de transfermarkt. Snapt u die frustratie?
Martin van Geel: 'We hebben het daar intern met elkaar over gehad. De conclusie? Dat niemand bij Feyenoord zich dient te verschuilen achter excuses. Wij als directie niet, maar ook de spelers niet. Wij werken hier al jarenlang heel hard aan een klimaat van optimaal, maximaal presteren. Van eigen verantwoordelijkheid. Daarin geldt: geen excuses zoeken, nooit naar anderen wijzen. Kritiek leveren mag, altijd, maar dan wel intern. Dit Feyenoord had niet van Besiktas hoeven verliezen. Als dat vervolgens wél gebeurt, dan heeft iedereen daarin zijn eigen verantwoordelijkheid. Wij als clubleiding, maar óók de spelers in het veld. Niet jezelf achter iets of iemand anders verschuilen als je verliest.'

Maar na Feyenoord-Besiktas kun je toch niet anders concluderen dat deze selectie niet sterk genoeg was? Jullie speelden om een Champions League-plek, met Wesley Verhoek en Mitchell te Vrede in de basis.
'Er zijn vier belangrijke spelers vertrokken, dat klopt. Maar dat is toch inherent aan voetbal? Daar heeft toch elke Nederlandse club mee te maken? Hoe vaak hebben PSV en Ajax dat niet meegemaakt in deze fase van het seizoen, óók rond voorrondeduels? Ik vind dat daar in ons geval nu wel erg veel nadruk op wordt gelegd. Het ís gewoon niet zo dat je als Nederlandse club zomaar even een nieuwe spits haalt. Dat is een proces van maanden, waarin tal van factoren een rol spelen. Het is een doorlopend proces. Met Bilal Basaçikoglu en Luke Wilkshere hebben we er nu twee spelers bij met wie we al heel lang bezig waren. Natuurlijk hadden we die liever een paar weken eerder gehad. Maar zo simpel werken die dingen natuurlijk niet.'

Het is toch logisch dat spelers en supporters teleurgesteld zijn over het Feyenoord van woensdagavond? Die snakken alweer jaren naar Europees voetbal - en zien vervolgens een elftal dat significant minder is dan een paar maanden geleden.
'Natuurlijk begrijp ik dat. Die teleurstelling van deze nederlaag voel ik zelf ook hè. Maar een jaar geleden hielden we de selectie wél bij elkaar, destijds tegen alle verwachtingen in. En ook toen redden we het niet tegen Koeban Krasnodar, mét Pellè en al die andere jongens. In voetbal is niet alles zwartwit. Je kunt niet zomaar alles bij elkaar optellen. Elke omstandigheid is anders.'

Maar Feyenoord heeft toch ook ambities? Een speler zoals Jordy Clasie wil vooruitgang en perspectief zien. Op deze manier wordt het alleen maar moeilijker om een dergelijke speler te behouden.
'Als Feyenoord geen ambities had, hadden we nooit zo kunnen presteren als de afgelopen jaren, met drie topklasseringen in de Eredivisie. Vergeet niet dat deze club financieel gezien van heel ver komt. We hebben heel gericht beleid gemaakt om Feyenoord weer gezond te krijgen. Een euro geven we pas uit als die eerst binnen is. Onze jeugd krijgt alle ruimte, ook nu weer. Moeten we dat nu opeens overboord gaan gooien? Feyenoord heeft financieel jarenlang aan het infuus gelegen. Dat hebben jullie als media veroordeeld - en terecht. Maar dan moeten we nu als de sodemieter een dure spits kopen? Omdat de helikopter tijdens de open dag anders te leeg is? Of om voor één wedstrijd tegen Besiktas een groot risico te nemen?'

Niemand vraagt Feyenoord om lukraak met miljoenen te smijten. Integendeel. Maar het vertrek van Pellè, De Vrij, Martins Indi en Janmaat kwam toch niet helemaal uit de lucht vallen?
'Van een aantal jongens was de kans groot dat ze zouden vertrekken, maar dat proces werd door het WK wel versneld. Ook van die mogelijkheid waren we ons vooraf bewust, natuurlijk. Maar wij gaan niet alvast een nieuwe speler kopen als we zelf nog niet definitief zaken hebben gedaan. Als een deal nog niet rond is. Dat doen we gewoon niet meer. Hoezeer sommige media ook proberen de druk op te voeren.'
Ome Martin heeft gewoon zijn huiswerk niet gedaan. Wat is dat toch met voetbalclubs hier in Nederland? Krijg altijd het gevoel bij Nederlandse clubs dat ze voor een verrassing staan wanneer er spelers vertrekken. Wat is er toch in vredesnaam met al die scouts aan de hand? Doen die hun werk niet goed? Worden ze met een slecht plan op pad gestuurd? En waarom komen clubs weer uit bij de 'vaste' namen?

Men wist bijvoorbeeld in de winterstop al dat de kans enorm groot zou zijn dat Pelle zou vertrekken. Dan zeg je tegen je scouts, ga eens goed kijken naar een speler met dergelijke kwaliteiten met een maximale prijs pak hem beet 5 miljoen. Dat moet toch wel lukken?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » vr aug 01, 2014 10:28 am

Marillion schreef:Ik sluit niet uit dat ze die Guidetti weer gaan proberen te huren. Die komt toch nergens aan de bak. Afgelopen seizoen toch 6 keer ingevallen bij Stoke dus die is lekker in vorm.
John Guidetti staat bij vrijwel alle zaakwaarnemers en clubs op de zwarte lijst aangezien hij al een paar seizoenen lang aardige ladingen cocaïne zijn neus in werkt. Waar Jonathan Reis nog 3 of 4 keer een nieuwe kans kreeg gooit ook Manchester City hem niet zomaar op straat omdat dit zowel behoorlijk wat kapitaalvernietiging als reputatieschade met zich meebrengt.

Maar hier heb je dus meteen de verklaring waarom Manchester City al 3 à 4 seizoenen met die Guidetti loopt te leuren maar hem telkens maar nergens kan droppen. Voor zover jullie uit dat opgefokte gedoe van hem al niet zeer duidelijke parallellen hadden getrokken met Maradona in 1994 bij Argentinië-Griekenland.

Alleen het onwetende (?) Stoke City hapte nog toe voor Guidetti, maar ook daar vonden ze al snel dat hij naast een niet heel fabelachtige voetballer, vooral ook een ongeleid projectiel is. En Martin van Geel & co zijn dus ook zeer terughoudend om hem te huren of te kopen. Dat had Feyenoord allang weer kunnen doen, er is werkelijk niemand die met hen concurreert om zijn handtekening. Bij fey mikken ze duidelijk op een stabieler soort spits maar verbaas je niet als straks John Guidetti toch als konijn uit de hoge hoed komt. Als ze zo doorgaan met prutsen is hij de enige die de Kuip weer aan de kook kan brengen. :smile-ajax.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door Thijs » vr aug 01, 2014 10:36 am

Je zou toch helemaal gek worden als Feyenoord-supporter. Valt me nog eigenlijk wel mee hoe rustig het is. Hoe zouden wij reageren na zoveel succesloze jaren, een leeggekocht team, een bulk geld op de bank, en vervolgens weer een kutseizoen tegemoet?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » vr aug 01, 2014 10:43 am

Ja, die lui daar zijn echt extreem tam. Dat 'legioen' schuimbekt doorgaans ook maar maximaal 90 minuten, eergister tegen Besiktas volgens mij maar een minuut of 10. Toen ze 0-1 achterkwamen viel de boel al stil, simpelweg gelatenheid.

Ik vind dat ze ook nog veel te vriendelijk zijn richting iemand als Wijnaldum die z'n club en stad verraadt om naar PSV te gaan wat nog nieteens een grotere club is (vervolgens ook 2 van de 3 seizoenen onder fey eindigt :smallgrin.gif:) en die in Rotterdam blijft wonen en nog steeds dagelijks handtekeningen staat uit te delen aan werklozen in Feyenoord shirts.

Het viel me al vaker op wanneer ik Klassiekers in de Kuip bezocht en los tussen het thuispubliek zat. Na afloop in de tram of trein eigenlijk helemaal geen grote teleurstelling. Eerder gelatenheid en acceptatie. Ze weten dat ze de mindere zijn en hebben zich daar op voorhand al bij neergelegd. Geboren losers .......

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Feyenoord

Bericht door InnerHarbour » vr aug 01, 2014 10:54 am

Wat een flauwekul! Mensen zijn geen losers omdat ze fan van een club zijn dat minder goed presteert dan een ander. Net zo goed dat jij je geen houding hoeft aan te meten omdat je fan bent van Ajax. Het is allemaal triviaal, tijdverdrijf, een hobby, hoe je bent in het dagelijkse leven daar gaat het om, niet wie je favoriete club is.

Mmmmmmmm, misschien neem ik je opmerking die net zo goed tongue in cheek kan zijn iets te letterlijk. :smile-ajax.gif:
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op vr aug 01, 2014 12:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord

Bericht door wimpey » vr aug 01, 2014 11:16 am

Cruijff schreef: Ik vind dat ze ook nog veel te vriendelijk zijn richting iemand als Wijnaldum die z'n club en stad verraadt om naar PSV te gaan wat nog nieteens een grotere club is (vervolgens ook 2 van de 3 seizoenen onder fey eindigt :smallgrin.gif:) en die in Rotterdam blijft wonen en nog steeds dagelijks handtekeningen staat uit te delen aan werklozen in Feyenoord shirts.
Wat stel je voor: geweld? :confused.gif: Wijnaldum pakt bij psv veel meer dan in z'n eigen stad. Klaar.
Cruijff schreef: Alleen het onwetende (?) Stoke City hapte nog toe voor Guidetti, maar ook daar vonden ze al snel dat hij naast een niet heel fabelachtige voetballer, vooral ook een ongeleid projectiel is.
Ja, dat Stoke is wel bijzonder. Anders haal je Bojan niet. :excited.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door Thijs » vr aug 01, 2014 11:42 am

Ik schaam me om Feyenoorder te zijn'

Feyenoordsupporters zijn boos over de spreekkoren door een deel van de aanhang tegen moslims. Woensdag klonken tijdens de wedstrijd tegen de Turkse club Besiktas spreekkoren als 'Allah, je moeder is een hoer!'

Op YouTube zijn diverse filmpjes opgedoken waar de Feyenoord fans de teksten scanderen.

Tara Lewis zat als Feyenoordfan in het publiek. Volgens haar was de sfeer al vanaf het begin van de wedstrijd niet goed. Na de 1-0 achterstand werd de situatie in de Kuip grimmiger.

De spreekkoren zwelden aan en ze zag dat er vanuit het thuisvak dingen werden gegooid naar een buitenlands uitziende Feyenoordfan. Die haalde volgens Lewis zijn seizoenskaart uit zijn portemonnee, zwaaide ermee en riep: “Kameraden, toch? Zijn jullie mijn kameraden?”. Daarop kreeg hij nog een paar biertjes naar hem toegegooid en een fluim.
Lewis verliet de Kuip met een ongekende frustratie over de uit de hand gelopen spanningen in de eigen gelederen van de Feyenoordaanhang. ''Was dit altijd al zo? Is een groot deel van Nederland gewoonweg stilletjes racist? Of was dit een incident? Ik hoop dat iemand het me kan vertellen, want ik weet het niet meer. Een ding weet ik, en dat is dat ik me vandaag schaam om Feyenoorder te zijn'', aldus Lewis.

De Europese voetbalbond UEFA heeft een onderzoek aangekondigd naar de ongeregeldheden en spreekkoren tijdens Feyenoord-Besiktas.

De Supportersvereniging Feyenoord laat weten de spreekkoren buiten proporties te vinden. Ze denken niet dat onderzoek zin heeft. Sommige groepen laten zich nu eenmaal niet corrigeren en dat is schandalig, aldus een woordvoerder.
Rijnmond
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Yopi » vr aug 01, 2014 11:50 am

De spreekkoren zwelden aan en ze zag dat er vanuit het thuisvak dingen werden gegooid naar een buitenlands uitziende Feyenoordfan. Die haalde volgens Lewis zijn seizoenskaart uit zijn portemonnee, zwaaide ermee en riep: “Kameraden, toch? Zijn jullie mijn kameraden?”. Daarop kreeg hij nog een paar biertjes naar hem toegegooid en een fluim.
:excited.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Feyenoord

Bericht door Ramona » vr aug 01, 2014 11:51 am

Nee, de Hollanders zijn lieverdjes. Bah. Megawok! :kots:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord

Bericht door wimpey » vr aug 01, 2014 12:18 pm

Yopi schreef:
De spreekkoren zwelden aan en ze zag dat er vanuit het thuisvak dingen werden gegooid naar een buitenlands uitziende Feyenoordfan. Die haalde volgens Lewis zijn seizoenskaart uit zijn portemonnee, zwaaide ermee en riep: “Kameraden, toch? Zijn jullie mijn kameraden?”. Daarop kreeg hij nog een paar biertjes naar hem toegegooid en een fluim.
:excited.gif:
Idioten heb je overal... Ik was er woensdag in A'dam-Oost bijv. getuige van dat een Mocro in het wild stond te pissen. Een meisje sprak hem daar op aan. Dat had die "k@nkerh*er die hij in d'r kont zou neuken" beter niet kunnen doen. Deze lafaard greep niet in. Blauwe plekken en bloed in combi met mes tussen ribben staat me niet zo goed...

Dat geroep in het stadion over het beroep van die moeder, moet ik dat erg vinden?

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Feyenoord

Bericht door Ramona » vr aug 01, 2014 12:26 pm

Dat kun je laten glijden, evt., hoewel ik die spreekkoren ook te simpel voor woorden vind; maar je eigen supporters zo aanpakken? :confused.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord

Bericht door wimpey » vr aug 01, 2014 12:32 pm

Ramona schreef:Dat kun je laten glijden, evt., hoewel ik die spreekkoren ook te simpel voor woorden vind; maar je eigen supporters zo aanpakken? :confused.gif:
Simpel, natuurlijk... Maar wanneer iemand een liedje zingt over de mama van Jezus: boeit me voor geen meter...

Voor mij is het simpel, Ramona: ik probeer mijn medemens (ongeacht kleur, religie, geslacht, positie in de samenleving etc. etc.) relaxed, met warmte en respect en een lach op m'n kop en in m'n ogen aan te spreken en te behandelen. Er zijn zoveel geweldige mensen, alleen is het jammer dat een dun laagje het voor de overgrote meerderheid regelmatig weet te verkloten. Dat is nu eenmaal zo, daar hebben we geen invloed op. Ene oor in, andere uit. De volgende mens die ik tegenkom is weer totaal OK. Zo sta ik erin. Bevalt me goed.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Feyenoord

Bericht door Ramona » vr aug 01, 2014 12:44 pm

wimpey schreef:
Ramona schreef:Dat kun je laten glijden, evt., hoewel ik die spreekkoren ook te simpel voor woorden vind; maar je eigen supporters zo aanpakken? :confused.gif:
Simpel, natuurlijk... Maar wanneer iemand een liedje zingt over de mama van Jezus: boeit me voor geen meter...

Voor mij is het simpel, Ramona: ik probeer mijn medemens (ongeacht kleur, religie, geslacht, positie in de samenleving etc. etc.) relaxed, met warmte en respect en een lach op m'n kop en in m'n ogen aan te spreken en te behandelen. Er zijn zoveel geweldige mensen, alleen is het jammer dat een dun laagje het voor de overgrote meerderheid regelmatig weet te verkloten. Dat is nu eenmaal zo, daar hebben we geen invloed op. Ene oor in, andere uit. De volgende mens die ik tegenkom is weer totaal OK. Zo sta ik erin. Bevalt me goed.
Klopt; die rotte appels verpesten het. Of ze nu groen of paars zijn. Als we maar blijven proberen te relativeren en niet direct de hele groep paars of groen als rotte appel te zien; dan zijn we al een heel eind. :biggthumpup.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door brigade zuid » vr aug 01, 2014 1:04 pm

Spreekkoren moet je niet zo serieus nemen en bovendien, wie zegt mij dat Allah's moeder geen hoer was.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » vr aug 01, 2014 1:10 pm

InnerHarbour schreef:Wat een flauwekul! Mensen zijn geen losers omdat ze fan van een club zijn dat minder goed presteert dan een ander. Net zo goed dat jij je geen houding hoeft aan te meten omdat je fan bent van Ajax. Het is allemaal triviaal, tijdverdrijf, een hobby, hoe je bent in het dagelijkse leven daar gaat het om, niet wie je favoriete club is.
Nee, dat is dus niet zo IH. Ajax - vs feyemoord is een tegenstelling van Bijbelse proporties.

Een Klassieker / potje voetbal in de Kuip is geen zaak van leven of dood. Het is nog veel belangrijker.


Jij vindt Liverpool toch ook sort of feyenoorders en dus enorme losers? In Engeland heeft het iets meer met toeval te maken, kom je uit het Noorden van Londen op de wereld in een bepaalde wijk dan ben je voor de Spurs of voor Arsenal. Kom je uit Liverpool aan een bepaalde kant van de Merseyside dan is het logisch dat je Everton aanhangt. Kom je uit Birmingham, Manchester, York of Londen of whatever place maar spreekt glamour en David Beckham gedrag je aan..? Dan past Man United wel bij je.

Maar in Nederland is het, op een paar verknipte types na die in Spijkenisse of Schiedam-Zuid de pech van een slechte opvoeding hebben gehad een levenskeuze. Ajax of Feyenoord. De figuren (en lelijke wijven) die in rood-witte shirtjes met Fortis, Opel of Stad Rotterdam Verzekeringen rondlopen is echt een bepaald type. Doorgaans slecht gekleed, leven in een heel klein wereldje, zijn gevuld met onvrede.


Ik erger me ook regelmatig aan van die Teletekst Ajax fans die in plat nep Amsterdams lopen te blaten dat we de allerbeste zijn. Doe ff normaal of houd in ieder geval je kop dicht denk ik dan. Maar als Ajacied ben je nu eenmaal wél beter dan een feyemoorder of een philips gloeilamp die geen club maar een gesubsideerde fabriek aanhangt. :ajax.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » vr aug 01, 2014 1:18 pm

Thijs schreef:Lewis verliet de Kuip met een ongekende frustratie over de uit de hand gelopen spanningen in de eigen gelederen van de Feyenoordaanhang. ''Was dit altijd al zo? Is een groot deel van Nederland gewoonweg stilletjes racist? Of was dit een incident? Ik hoop dat iemand het me kan vertellen, want ik weet het niet meer. Een ding weet ik, en dat is dat ik me vandaag schaam om Feyenoorder te zijn'', aldus Lewis.

De Europese voetbalbond UEFA heeft een onderzoek aangekondigd naar de ongeregeldheden en spreekkoren tijdens Feyenoord-Besiktas.
Dit zit trouwens vrij diep geworteld in de Feyenoord aanhang. Zo heel lang is het niet geleden dat donkere spelers, ook van de eigen club, in de Kuip telkens oerwoudgeluiden te horen kregen en dat een groot deel van de harde kern weigerde te juichen voor doelpunten van Gaston Taument of Regi Blinker.

Op een gegeven moment wordt dat lastig wanneer je halve team opeens uit 'apen' bestaat en diezelfde Taument eigenhandig aartsrivaal Ajax een keer over de knie legt. Dan kun je niets anders doen dan, al is het tegen je natuur in, die 'roetmoppen' te omarmen.

Maar het neemt niet weg dat een schrikbarend groot gedeelte van de Feyenoord aanhang uit eencellige opgefokte idioten bestaat die niet alleen vooroordelen maar gewoonweg echt een hekel aan 'joden' zwarten, islamieten en andere 'vreemdelingen' hebben.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Feyenoord

Bericht door GangstaRiB » vr aug 01, 2014 1:22 pm

Laatste keer dat ik in de Arena was, zat er ook zo'n malloot een donkere speler van de tegenpartij uit te jouwen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door brigade zuid » vr aug 01, 2014 1:23 pm

Ik dacht dat er ook al enige tijd een groep negers in de harde kern van fnoord zit, beter bekend als de 'relnegers'.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » vr aug 01, 2014 1:33 pm

brigade zuid schreef:Ik dacht dat er ook al enige tijd een groep negers in de harde kern van fnoord zit, beter bekend als de 'relnegers'.
Dat klopt inderdaad. Ook dat is uit racisme voortgekomen. De harde kern van Feyenoord haalde regelmatig zijn gram op allochtone inwoners door de frustratie met geweld op hen bot te vieren. Ook wanneer Feyenoord bijv tegen Nancy of een Duitse club speelde ging men met messen en ploertendoders bepaalde wijken in om Algerijnen en Turken te lijf te gaan.

Een decennium of wat terug merkte het autochtone groepje Feyenoord jongeren echter dat de negers in Rotterdam niet met zich lieten spotten. Regelmatig werden SCF en FIIIR figuren in Rotterdam opeens in elkaar gebeukt door kleurlingen die vaak ook nog bij hen in de wijk bleken te wonen.

Zoals vrijwel overal in de geschiedenis zijn die ruziënde plukjes negers en fnoord harde kerners maar gaan samensmelten tot een gezamenlijke groep want de hele tijd in je eigen straat de ruiten ingooien vonden ook deze lekker slimmer types op een gegeven moment wat minder snugger.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Feyenoord

Bericht door InnerHarbour » vr aug 01, 2014 4:30 pm

Cruijff schreef:
InnerHarbour schreef:Wat een flauwekul! Mensen zijn geen losers omdat ze fan van een club zijn dat minder goed presteert dan een ander. Net zo goed dat jij je geen houding hoeft aan te meten omdat je fan bent van Ajax. Het is allemaal triviaal, tijdverdrijf, een hobby, hoe je bent in het dagelijkse leven daar gaat het om, niet wie je favoriete club is.
Nee, dat is dus niet zo IH. Ajax - vs feyemoord is een tegenstelling van Bijbelse proporties.

Een Klassieker / potje voetbal in de Kuip is geen zaak van leven of dood. Het is nog veel belangrijker.


Jij vindt Liverpool toch ook sort of feyenoorders en dus enorme losers? In Engeland heeft het iets meer met toeval te maken, kom je uit het Noorden van Londen op de wereld in een bepaalde wijk dan ben je voor de Spurs of voor Arsenal. Kom je uit Liverpool aan een bepaalde kant van de Merseyside dan is het logisch dat je Everton aanhangt. Kom je uit Birmingham, Manchester, York of Londen of whatever place maar spreekt glamour en David Beckham gedrag je aan..? Dan past Man United wel bij je.

Maar in Nederland is het, op een paar verknipte types na die in Spijkenisse of Schiedam-Zuid de pech van een slechte opvoeding hebben gehad een levenskeuze. Ajax of Feyenoord. De figuren (en lelijke wijven) die in rood-witte shirtjes met Fortis, Opel of Stad Rotterdam Verzekeringen rondlopen is echt een bepaald type. Doorgaans slecht gekleed, leven in een heel klein wereldje, zijn gevuld met onvrede.


Ik erger me ook regelmatig aan van die Teletekst Ajax fans die in plat nep Amsterdams lopen te blaten dat we de allerbeste zijn. Doe ff normaal of houd in ieder geval je kop dicht denk ik dan. Maar als Ajacied ben je nu eenmaal wél beter dan een feyemoorder of een philips gloeilamp die geen club maar een gesubsideerde fabriek aanhangt. :ajax.gif:
Zelden zoveel onzin bij elkaar gezien, je lijkt de alter ego van Le.T wel alles voor een beetje aandacht, nou die heb ik je alweer veel te veel gegeven.
YNWA

Plaats reactie