PSV 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2011-2012

Bericht door joey » do jun 30, 2011 1:29 pm

Dank!

In elk geval interessant om te zien wat er van die jongen wordt. Hij heeft een mooie trap. Ik had hem eigenlijk in Oranje onder 17 verwacht, maar dat team zit natuurlijk vol Feyenoorders.

PSV heeft een paar aardige talenten in huis. Labyad, Depay... In welk team gaat Depay spelen? Ik zie hem op psv.nl nergens bij staan.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door D_skilled » do jun 30, 2011 1:31 pm

Depay traint met het eerste mee. Spelen doet hij dit seizoen in de beloften.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2011-2012

Bericht door joey » do jun 30, 2011 1:48 pm

Depay komt toch uit Utrecht? Blijkbaar scout PSV daar beter dan Ajax.

Wat vind jij van de opleiding van PSV in vergelijking met die van Ajax?
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door D_skilled » do jun 30, 2011 2:10 pm

Depay (Sparta) kon ook naar Ajax, maar kwam daar in een gastgezin en dat genoot zijn voorkeur.

PSV doet niet écht aan opleiden, vind ik. Halen veel te veel spelers weg bij andere BVO's. De reden van een te klein achterland? :confused.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2011-2012

Bericht door joey » do jun 30, 2011 2:31 pm

Dat is altijd hun smoes, maar daar geloof ik weinig van. Ze scouten tot in de Randstad en ze hebben een kudde Belgen lopen. Het probleem zit 'm daar denk ik toch in de doorstroming. Hoeveel spelers uit de eigen opleiding hebben het echt gemaakt? De kans om in het eerste te komen is bij Ajax maar ook bij F. veel groter. Daardoor haalt PSV niet de beste jeugdspelers binnen.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51980
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door wimpey » do jun 30, 2011 4:30 pm

D_skilled schreef: Halen veel te veel spelers weg bij andere BVO's. De reden van een te klein achterland? :confused.gif:
Wat vind je van Strootman, Mertens en Wijnaldum voor 18 miljoen? Zeker gezien de financiele situ van psv...
Jöhnk schreef:Hier moet je natuurlijk om lachen. Wat een clowns zeg. Vooral die Brands.
Dat volk dat helemaal uit hun pannetje gaat omdat psv erin is geslaagd om voor het luttele sommetje van 13 mio 2 neo-internationals aan te trekken. Priceless.

Lionel
Berichten: 47508
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Lionel » do jun 30, 2011 5:46 pm

Ik heb het filmpje 2x gezien. Dacht dat het een grap was. Maar het komt dus gewoon van PSV TV. Ze worden he-le-maal gek! Ongelooflijk :drecul.gif: :drecul.gif:
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door D_skilled » do jun 30, 2011 10:10 pm

wimpey schreef:
Wat vind je van Strootman, Mertens en Wijnaldum voor 18 miljoen? Zeker gezien de financiele situ van psv...
Paar pagina's terug al gegeven. Ik vind het absurd dat er voor deze drie spelers zoveel geld uitgegeven is. Strootman is een vooruitgang. Mertens is attractiever om te zien dan Dzsudzsák, maar z'n rendement ligt lager. Wijnaldum is een heel behoorlijk talent, maar staat al een aantal jaren stil in z'n ontwikkeling. Er moeten zeker ook nog spelers verkocht gaan worden, want anders zit je met een paar dure klanten.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Epi Drost » do jun 30, 2011 10:33 pm

Er zijn zat clubs met een stuk minder bestaansrecht dan PSV die ook overheidssteun hebben gekregen. Dus daar stoor ik me niet zo aan. Wel vind ik het absurd dat een club met een recente, moeilijke financiele geschiedenis 18 miljoen uitgeeft aan drie onbewezen spelers. De les lijkt maar niet geleerd te worden in het Nederlandse voetbal. Ik heb het idee dat Ajax eindelijk begrijpt dat je niet zo moeilijk hoeft te doen wat spelers betreft. Als de basis goed is renderen spelers vanzelf. PSV maakt een krampachtige indruk. Die proberen koste wat kost aan te haken. Kan niet goed gaan, sorry.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

PSV 2011-2012

Bericht door jabu » do jun 30, 2011 10:47 pm

En Twente heeft het natuurlijk al heel lang begrepen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2011-2012

Bericht door joey » do jun 30, 2011 11:01 pm

De VI meldt dat Engelaar boos is op de leiding van PSV. De kritiek van Sanders en Brands op de spelers (te weinig inzet,blabla) is hem in het verkeerde keelgat geschoten. Daarover:
Zelfs vier weken vakantie hebben zijn verbolgenheid over de mededeling van Sanders en Brands niet verdreven. Die irritatie neigt zelfs naar woede, maar dat heeft nog een andere reden. De club vond het noodzakelijk om naar buiten te brengen dat hij te zwaar op de begroting drukt en dat er daarom te praten valt over een vertrek. Hoewel de veertienvoudig international beseft dat hij geen sterk seizoen heeft gespeeld, is het volgens hem niet chique dat PSV hem openlijk in de categorie slechte prijs-kwaliteitverhouding plaatst. Engelaar wil daarom dolgraag weg bij PSV, maar voelt zich door de gebeurtenissen nog niet geroepen om zich heel coöperatief op te stellen. Hij heeft nog een verbintenis voor twee jaar. Dat levert hem 3,5 miljoen euro op. Zijn jaarsalaris, exclusief premies, bredraagt namelijk 1,75 miljoen euro. Deze garantie laat hij vanzelfsprekend niet zomaar lopen. Dat moet elders gecompenseerd worden, wat hem op voorhand een dure jongen maakt. Een transfervrije status zou de oplossing zijn, maar dat wil PSV op dit moment nog niet overwegen.
Ook schrijft de VI dat het krediet van Rutten danig is afgenomen. Twee van de zes commissarissen zouden het niet meer in hem zien zitten. De directie steunt hem nog en heeft legt de schuld bij de spelers, maar dat brengt Rutten in de problemen. Als hij het oordeel van de directie onderschrijft, laten de spelers hem vallen. De spelers zijn namelijk helemaal niet blij met de uitspraken van Sanders en Brands.Daarom heeft Rutten erheel voorzichtig afstand van genomen, hij noemde de uitspraken emotioneel en het gevolg van teleurstelling. Rutten weigert ook om Engelaar af te schrijven. 'Zolang hij hier is, maak ik gebruik van hem.'
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Jöhnk » do jun 30, 2011 11:09 pm

@Epi: het gekke is dat PSV financieel op dit moment niets groter is dan Twente. En dan bedoel niet dat Twente gezonder is, maar gewoon dat Twente net zoveel inkomsten heeft. Daar merk je alleen weinig van.

Dus financieel zit het verschil 'm vooral in de keuzes die de clubs maken. Twente kiest voor een behoudende koers waar PSV bewust meer risico's neemt, uiteraard in het achterhoofd houdend dat de gemeente toch wel bijspringt als het misgaat.

Maar wat is wijsheid? Misschien verschilt het per club. PSV kan zich blijkbaar van alles permitteren. Dan zou ik er ook naar handelen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Baseman » vr jul 01, 2011 6:21 am

D_skilled schreef:Mertens is attractiever om te zien dan Dzsudzsák, maar z'n rendement ligt lager.
Vorig seizoen in de Eredivisie kwam hij in 31 wedstrijden tot 10 goals en 17 assists, in alle competities kwam hij in 49 wedstrijden tot 14 goals en 24 assists.
Haal de penalties weg bij Doedel en Mertens heeft stats die erg dicht in de buurt komen van Doedel...
Jöhnk schreef:Twente kiest voor een behoudende koers waar PSV bewust meer risico's neemt
Twente heeft enkele jaren geleden 20 miljoen Euro geleend van de gemeente om hiermee de jeugdopleiding te verbeteren en om spelers te kopen. Het is maar wat je behoudend noemt.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

PSV 2011-2012

Bericht door jabu » vr jul 01, 2011 6:50 am

Behoudend is dat Twente er blijkbaar voor past om 5 miljoen voor Wijnaldum met zijn eenjarige contract neer te tellen, terwijl PSV dit zonder blikken en blozen doet nadat ze net ruim 13 miljoen aan twee andere erediviespelers hebben uitgegeven.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Marillion » vr jul 01, 2011 8:17 am

En dit moet kennelijk de volgende aankoop worden:

'PSV wil Amerikaan Ream aantrekken'

PSV heeft concrete interesse in Tim Ream. Volgens verschillende Amerikaanse media zal de 23-jarige centrale verdediger op korte termijn zijn huidige club New York Red Bulls verlaten voor de nummer drie van het afgelopen eredivisieseizoen.

“Er is veel belangstelling voor Tim”, vertelde Reams zaakwaarnemer Patrick McCabe onlangs al aan de site MLSsoccer. “Hij wil zeker ooit in Europa spelen.” De linksbenige Ream was vorige maand met het nationale team van de Verenigde Staten actief op de Gold Cup. Voor de New York Red Bulls speelde hij sinds 2010, toen hij werd gedraft, 41 wedstrijden op rij in de Major League Soccer.

PSV versterkte zich eerder deze week al met Dries Mertens en Kevin Strootman, die beiden overkomen van FC Utrecht. Bovendien zijn de Eindhovenaren in onderhandeling met Feyenoord over de komst van Georginio Wijnaldum.

Bron:Nusport.nl
© ANP
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Jöhnk » vr jul 01, 2011 10:41 am

Baseman schreef:
D_skilled schreef:Mertens is attractiever om te zien dan Dzsudzsák, maar z'n rendement ligt lager.
Vorig seizoen in de Eredivisie kwam hij in 31 wedstrijden tot 10 goals en 17 assists, in alle competities kwam hij in 49 wedstrijden tot 14 goals en 24 assists.
Haal de penalties weg bij Doedel en Mertens heeft stats die erg dicht in de buurt komen van Doedel...
Beetje overdreven. Volgens de VI waren het 13 assists.
Twente heeft enkele jaren geleden 20 miljoen Euro geleend van de gemeente om hiermee de jeugdopleiding te verbeteren en om spelers te kopen. Het is maar wat je behoudend noemt.
Zou kunnen, maar ik heb het over de huidige situatie. Ik vind het opvallend dat twee clubs die in principe evenveel te makken hebben zo verschillend kunnen opereren.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Baseman » vr jul 01, 2011 10:50 am

Marillion schreef:En dit moet kennelijk de volgende aankoop worden:
Hij is blijkbaar transfervrij, maar ik ken hem verder niet.
Jöhnk schreef:Beetje overdreven. Volgens de VI waren het 13 assists.
Oh, excuus dan!
In ieder geval geen slechte cijfers van Mertens, ondanks een mindere seizoenshelft.
Zou kunnen, maar ik heb het over de huidige situatie. Ik vind het opvallend dat twee clubs die in principe evenveel te makken hebben zo verschillend kunnen opereren.
Ik betwijfel of Twente evenveel te makken heeft als PSV nu, aangezien Twente ruim 4 miljoen leent van de gemeente om hun stadion uit te kunnen breiden. Of ze stoppen bijna al het beschikbare geld in deze uitbreiding en hebben nog extra nodig van de gemeente, dat kan natuurlijk ook.

Daarbij is 5 miljoen voor Wijnaldum ook een flink bedrag.
Wel opvallend dat ze nu, volgens Feyenoord, een erg laag bod hebben gedaan op Fer.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2011-2012

Bericht door LucaS » vr jul 01, 2011 10:52 am

Toch wel bijzonder dat Utrecht, met toch een heel matig seizoen en eindklassering, 4 van haar spelers kwijtraakt aan topclubs.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Jöhnk » vr jul 01, 2011 10:53 am

@Base: ik vind Mertens ook een heel aardige voetballer hoor. Maar tegelijkertijd schat ik hem lager in dan Dszudszak.

Lionel
Berichten: 47508
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Lionel » vr jul 01, 2011 11:16 am

Die Base lult ook alles krom wat eerst recht was in zijn ogen. Mertens te vergelijken met Doedszak :drecul.gif:

En Twente is financieel stukken gezonder dan PSV. PSV speelt gewoon Russisch roulette.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2011-2012

Bericht door LucaS » vr jul 01, 2011 12:09 pm

Ik ben wel benieuwd of :pcangry.gif: MAZA :pcangry.gif: volgend jaar nog speelt, met die koopwoede van PSV
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2011-2012

Bericht door jabu » vr jul 01, 2011 1:47 pm

Gelukkig hebben ze de optie in zijn contract nog eventjes gelicht...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2011-2012

Bericht door joey » vr jul 01, 2011 3:10 pm

http://twitter.com/#!/ElfrinkRik

Rutten wil EH dus wel hebben. Zouden ze wachten om de prijs te drukken?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door 999 » vr jul 01, 2011 4:30 pm

Ik zou er alles aan doen om hem niet naar Psv te laten vertrekken ..

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door goodfella » vr jul 01, 2011 4:52 pm

Baseman schreef:
Marillion schreef:En dit moet kennelijk de volgende aankoop worden:
Hij is blijkbaar transfervrij, maar ik ken hem verder niet.
Jöhnk schreef:Beetje overdreven. Volgens de VI waren het 13 assists.
Oh, excuus dan!
In ieder geval geen slechte cijfers van Mertens, ondanks een mindere seizoenshelft.
Zou kunnen, maar ik heb het over de huidige situatie. Ik vind het opvallend dat twee clubs die in principe evenveel te makken hebben zo verschillend kunnen opereren.
Ik betwijfel of Twente evenveel te makken heeft als PSV nu, aangezien Twente ruim 4 miljoen leent van de gemeente om hun stadion uit te kunnen breiden. Of ze stoppen bijna al het beschikbare geld in deze uitbreiding en hebben nog extra nodig van de gemeente, dat kan natuurlijk ook.

Daarbij is 5 miljoen voor Wijnaldum ook een flink bedrag.
Wel opvallend dat ze nu, volgens Feyenoord, een erg laag bod hebben gedaan op Fer.
Had psv nu wel of geen financiele problemen? Jammer dat je mij nooit gelijk hebt willen geven, slappeling die je bent.

Plaats reactie