PSV 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Rooie » ma mar 12, 2012 9:30 pm

Peter schreef:
“We hebben gekeken naar de periode vanaf de winterstop en als je wat langer kijkt, is het probleem dat het drie jaar achtereen mis is gegaan.”
Aldus Brands. We mogen blij zijn dat hij achtereen zegt en niet achterin. Dat geeft hoop! :headbang.gif:
Ze hebben Bambi toch al als versterking aangetrokken?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Bert » ma mar 12, 2012 10:32 pm

Waar ik op doel, Wim, is dat je je mag afvragen of Brands een beslissende stem heeft bij PSV. Of lag die stem bij Sanders en/of Rutten?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Oscarito » di mar 13, 2012 8:09 am

Bertje schreef:Brandts is toch TM, niet TD? Gaat hij wel over het aanblijven van de trainer?
Het kan mij een worst wezen of hij een stem heeft gehad in het aanblijven van de trainer of niet. Dat is absoluut niet de vraag die je moet stellen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Duke » di mar 13, 2012 10:00 am

'Zit je lekker, Marcel Brands, met je half miljoen euro en je witte BMW?'
OPINIE - Willem Vissers − 13/03/12, 09:48

vk opinie Technisch directeur zijn bij een voetbalclub als PSV; het zal een heidens karwei zijn, maar soms lijkt het toch verdacht veel op de meest overschatte, veiligste baan in het voetbal. Dat stelt Willem Vissers, sportverslaggever van de Volkskrant.


Heerlijk, zo'n baan als technisch manager bij een voetbalclub, laten we zeggen PSV. Lekker voetbal kijken. Een veilige job ook, zelfs in tijden van crisis. Terwijl de hoon van het volk op de trainer neerdaalt, zit jij, Marcel Brands, op de tribune met je half miljoen euro per seizoen en je witte BMW netjes in het parkeervak.

Op een zwarte maandag trek je een mooi pak aan. Nee, geen stropdas. Voor je neus in de perskamer van het stadion staat een fles water. De algemeen directeur vertelt dat de trainer is ontslagen. Jij zegt af en toe ook iets, een beetje binnensmonds. Dat je ook verantwoordelijk bent. (Blabla, gaap-gaap.)

Gevolgen heeft dat niet, want je bent dus technisch manager. Je bent van de lange termijn. Is dat even een opluchting. Eind 2010 zei je in de krant, met zelfkennis: 'Als ik het voor het zeggen zou hebben, win je waarschijnlijk geen wedstrijd, want ik kies vaak voor mooie voetballers met wie je de oorlog niet wint.'

Blijkbaar heb je toch nog te veel voor het zeggen gehad, als je naar PSV kijkt, jouw club. Wees nu eens eerlijk? Fijne voetballers hoor, maar (nog) geen grote karakters. Jong spul vooral, op de groei gekocht. In je eerste jaar bij de nieuwe club, vorig seizoen dus, kwam je laat binnen van AZ en had je nauwelijks tijd om je stempel op de ploeg te drukken.

Je kende de transfervrije Hutchinson nog van je tijd bij AZ. Marcelo stond ook al op de radar. Een plezier dat PSV aan hen beleeft! In de winterstop trok je geen opvolger aan toen de beste voetballer van de club, Afellay, naar Barcelona vertrok. Dat kostte misschien de titel, maar dat was toch vooral het probleem voor de trainer.

Het liefst had je in de zomer afscheid genomen van Rutten, Fred voor jou, want het nieuwe PSV werd jouw PSV, en een beetje dat van Fred dan. Je gaf hem, terwijl hij eigenlijk een bouwer is, een trits nieuwe spelers én een laatste kans. Misschien was het gehalte mooiweervoetballers iets te hoog, maar dat moest eerst blijken. De trainer mocht met al die nieuwelingen een winnend elftal formeren. Dan ging jij kijken.

Als het spel zich voor je ogen ontrolde, dacht je regelmatig: tja, op dat transferbeleid van Fred en mij is best iets aan te merken. Gelukkig heeft de grote baas, directeur Sanders, gezegd dat we geen kampioen hoeven te worden.

Maar de laatste weken zakte de sporadisch overtuigende ploeg door de ondergrens. Sanders en jij konden niet anders dan de trainer ontslaan. Soms dacht je in een moment van overpeinzing aan een paar jaar geleden, toen je de door jou aangetrokken Ronald Koeman na een maand of vijf wegstuurde bij AZ. De maatschappelijke verontwaardiging over een afkoopsom, nadat DSB Bank net was omgevallen met al zijn gevolgen voor de regio, was jouw zaak niet. De curatoren vonden het goed, dus was het goed.

In het begin van dit seizoen presenteerde je Mertens, Strootman en Wijnaldum op de dag dat Sanders zijn financiële reddingsplan met de gemeente had dichtgetimmerd. Maatschappelijke verontwaardiging over gemeenschapsgeld en voetbal? Nee, daarbij kon jij je niets voorstellen.

Weet je, het is eigenlijk wel lekker zo, die lange termijn bewaken. Technisch directeur; het zal een heidens karwei zijn, maar soms lijkt het toch verdacht veel op de meest overschatte, veiligste baan in het voetbal.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: PSV 2011-2012

Bericht door beelzebub » di mar 13, 2012 11:04 am

Komend weekeind keert Engelaar weer terug in de basis. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Marillion » di mar 13, 2012 11:12 am

Spuit 11 wil ook weer even in de publiciteit:

'Ontslag Rutten was onvermijdelijk'

AMSTERDAM - Volgens erevoorzitter Harry van Raaij was het een kwestie van tijd alvorens PSV trainer Fred Rutten op straat zou zetten. De 75-jarige oud-bestuurder noemt de beslissing van de huidige algemeen directeur Tiny Sanders dan ook onvermijdelijk.

"Ik denk dat Fred de beslissing van de directie om het tij proberen te keren ook begrijpt", laat Van Raaij optekenen in De Telegraaf.
Volgens Van Raaij was het een moeilijke beslissing voor Sanders en technisch manager Marcel Brands. "Het probleem was dat de overige leden van de technische staf en spelers aan hen rapporteerden en iedereen volledig achter Rutten stond. Als er een vertrouwensbreuk tussen de groep en trainer is, wordt een ontslag veel makkelijker."

Hiddink
De erevoorzitter zet daarbij zijn vraagtekens bij de rol van Brands. "Natuurlijk moet je concluderen dat het gezien de kwaliteiten van de selectie qua resultaten niet goed ging. Maar persoonlijk ben ik niet voor een constructie met een technisch directeur."
Daarbij spreekt Van Raaij van geluk dat hij in zijn periode kon beschikken over Guus Hiddink. "Ik had destijds het geluk dat ik alles in één hand kon leggen bij Guus."

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Baseman » di mar 13, 2012 12:25 pm

We worden kampioen!!! :biggthumpup.gif: :headbang.gif: :yes.gif:
Om maar even positief te blijven, slechter dan de afgelopen weken kan het namelijk niet...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Thijs » di mar 13, 2012 12:28 pm

Natuurlijk wel!

Verliezen van Heerenveen-thuis, uit de Europa League, uit de beker geknikkerd worden in Heerenveen, een pak op je broek krijgen in de ArenA.

Ik zie nog voldoende mogelijkheden. :headbang.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Bert » di mar 13, 2012 1:53 pm

Oscarito schreef:
Bertje schreef:Brandts is toch TM, niet TD? Gaat hij wel over het aanblijven van de trainer?
Het kan mij een worst wezen of hij een stem heeft gehad in het aanblijven van de trainer of niet. Dat is absoluut niet de vraag die je moet stellen.
Wat is dan precies de vraag die je je moet stellen? Ik lees hier dat Brands Rutten ontslaat om zijn eigen straatje schoon te vegen. Dan is dat wel degelijk een vraag die je jezelf moet stellen. Net als je je kunt afvragen of hij de selectie mag samenstellen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Mr. Ajax » di mar 13, 2012 2:32 pm

Thijs schreef:Natuurlijk wel!

Verliezen van Heerenveen-thuis, uit de Europa League, uit de beker geknikkerd worden in Heerenveen, een pak op je broek krijgen in de ArenA.

Ik zie nog voldoende mogelijkheden. :headbang.gif:
:ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Marillion » di mar 13, 2012 2:34 pm

Heerenveen zal in ieder geval uit zijn op revanche voor de dikke nederlaag in de thuiswedstrijd.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Lionel » di mar 13, 2012 2:43 pm

Heerenveen stelt ook niét heel veel voor..
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Thijs » di mar 13, 2012 3:01 pm

Als ze 3 keer kunnen scoren uit bij AZ kunnen ze er ook zeker twee inleggen in Eindhoven.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Baseman » di mar 13, 2012 3:51 pm

Thijs schreef:Natuurlijk wel!

Verliezen van Heerenveen-thuis, uit de Europa League, uit de beker geknikkerd worden in Heerenveen, een pak op je broek krijgen in de ArenA.

Ik zie nog voldoende mogelijkheden.
Dat is niet slechter, dat is op de huidige voet doorgaan :wink.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: PSV 2011-2012

Bericht door beelzebub » di mar 13, 2012 4:08 pm

FREO: Fred Rutten Eindelijk Opgerot.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door wimpey » di mar 13, 2012 4:11 pm

Bertje schreef:Waar ik op doel, Wim, is dat je je mag afvragen of Brands een beslissende stem heeft bij PSV. Of lag die stem bij Sanders en/of Rutten?
Het lijkt me een paradox dat TM / TD Brands niet 'leading' is op technisch gebied.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door wimpey » di mar 13, 2012 4:14 pm

Baseman schreef: Om maar even positief te blijven, slechter dan de afgelopen weken kan het namelijk niet...
Het is dezelfde wat nichterige selectie.

En het lijkt me stug dat Marcelo en Manolev ineens met het koppie leren spelen.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Oscarito » di mar 13, 2012 4:55 pm

Bertje schreef:
Oscarito schreef:
Bertje schreef:Brandts is toch TM, niet TD? Gaat hij wel over het aanblijven van de trainer?
Het kan mij een worst wezen of hij een stem heeft gehad in het aanblijven van de trainer of niet. Dat is absoluut niet de vraag die je moet stellen.
Wat is dan precies de vraag die je je moet stellen? Ik lees hier dat Brands Rutten ontslaat om zijn eigen straatje schoon te vegen. Dan is dat wel degelijk een vraag die je jezelf moet stellen. Net als je je kunt afvragen of hij de selectie mag samenstellen.
De vragen die je moet stellen zijn, hoe is PSV in deze situatie terecht gekomen en wie zijn de verantwoordelijken daarvoor?
Daarnaast is het gevoerde beleid goed voor de lange termijn? Al het andere vind ik daarbij ondergeschikt.

Ik heb echt het gevoel dat ze de club naar de klote aan het helpen zijn. Dat is al jaren aan de gang maar afgelopen zomer vond ik wel het toppunt hoor.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door generaal » di mar 13, 2012 6:13 pm

Het is natuurlijk geen toeval dat maart de traditionele maand is voor Rutten om de boel in te laten storten. Nee, Marcelo en Derijck zijn geen wereldverdedigers. Maar dat zijn Wisgerhof en Douglas ook niet. Als Van Bommel volgend jaar terugkeert, scheelt dat al een slok op een borrel. Die kan met Strootman het controlerende én dirigerende blok voor de verdediging orkestreren. Wanneer Toivonen fit is, speelt hij op 10, en Wijnaldum op rechts. Als Toivonen geschorst/geblesseerd is, of in moet vallen voor Matavz, speelt Wijnaldum op 10, en Lens op rechts.

Labyad zal ook wel verkassen, en stuur dan maar meteen Engelaar, vetje Bouma, VOH, en Isaksson mee. Dan nog iemand als Gouweleeuw halen, en je bent klaar voor volgend seizoen. Met 'slechts' drie nieuwe spelers (Van Bommel, Jorgensen, en nog een cv die het liefst ook kan backen), en Zoet die terugkomt van verhuur, staat er dan al een heel wat beter elftal dan afgelopen seizoen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

PSV 2011-2012

Bericht door jabu » di mar 13, 2012 7:08 pm

En war moeten ze dat van bekostigen als ze de CL niet halen?

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Lionel » di mar 13, 2012 7:19 pm

Wajong jongeren in Eindhoven
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Marillion » di mar 13, 2012 7:20 pm

Ben ik ook wel benieuwd naar. Het contract van Engelaar loopt overigens nog tot 2013 door. Die raken ze dus alvast niet kwijt. En in januari heeft Brands nog aangegeven dat hij wil verlengen met Bouma.

Gelukkig hebben ze absoluut geen risico's genomen met de investeringen van afgelopen seizoen. Want anders zouden ze bij tegenvallende resultaten zomaar in de problemen kunnen komen. :hypocrite.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door generaal » di mar 13, 2012 7:22 pm

Jabu schreef:En war moeten ze dat van bekostigen als ze de CL niet halen?
Van Bommel hoef je alleen salaris te betalen (Isaksson verdwijnt, dus zijn kostenpost dekt dat salaris nagenoeg volledig), Jorgensen is al binnen. Blijft Gouweleeuw over.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door peter » di mar 13, 2012 7:24 pm

PSV gaat een aantal Feyenoordjaren tegemoet. Mark my words.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door zeux » di mar 13, 2012 7:37 pm

Peter schreef:PSV gaat een aantal Feyenoordjaren tegemoet. Mark my words.
Je weet het niet.

Als het inderdaad aan Rutten lag, hoeft p$v komend weekend maar luizig van Heerenveen te winnen - hebben ze ervaring in - en tegen Ajax overeind te blijven (en wie weet te winnen, kans is er, laten we eerlijk zijn) en dan hebben Faber en Cocu de boel misschien weer aan de praat. En kunnen ze nog gewoon pardoes kampioen worden. Of tweede, wat nog uitzicht op CL geeft.

Denken dat p$v nu verzuipt, vind ik vooralsnog wishful thinking. Al wish ik het zelf ook. :-)

Eerst zien, dan geloven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie