Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » za sep 13, 2014 10:49 pm

Toch moeten we over 8 dagen wel een beetje uitkijken voor fey. fllledje flutten had bedacht om Clasie vandaag rust te geven. :smallgrin.gif: Heel slim gedaan, 3 punten naar de maan. :smallgrin.gif: Toornstra begon op de bank, in de rust werden Mathijsen en Boëtius gewisseld, waarschijnlijk omdat ze beiden een wanprestatie leverden. In normale doen loopt Boëtius de Ajax backs wel een aantal keer in een wedstrijd voorbij.

Toornstra is in principe toch wel een erg goede middenvelder en die Kazim Richards zou volgens de commentaren een erg indrukwekkende entree hebben gemaakt. Nu moet ik zeggen dat in de samenvatting zijn kopgoal een erg sterk staaltje was en die omhaal die net naast de paal verdween was helemaal een kunststukje. Vermeer kan met enige regelmaat een dag hebben waarop niemand een bal achter hem getrapt krijgt.

Al met al lopen er bij Feyenoord diverse spelers rond die Ajax pijn kunnen doen. Die Luke Wilkshire is ook geen verkeerde back, de tijd dat een deel van het elftal structureel met enorme droeftoeters als Östlund en Lucius moest worden opgevuld lijkt in Rotterdam-Zuid (voorlopig?) voorbij.

Voor het vertrouwen is dit wel een lekkere start voor Kenneth. :smallgrin.gif: Volgende week dus De Klassieker, in de tussentijd ballen wij Europees in de Arena tegen PSG en spelen die kakkies op donderdagavond een uitwedstrijd in Sevilla.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » za sep 13, 2014 10:56 pm

zeux schreef:
Marillion schreef:Eerlijk is eerlijk. Prima doelpunt van die Kazim. Gelukkig kopen ze er niets voor. Ze hebben nu één uit drie in eigen huis. Hopelijk volgende week één uit vier.
Ja, die was solide ingekopt. Omhaal ging er ook bijna in.
Twee niet normaal goede momenten hoor.

Zo atletisch en kracht gecombineerd met functionele techniek, dat zie je niet heel vaak voorbijkomen in de Eredivisie.
Goed, het zijn slechts 2 momenten, maar niet bepaald momenten waarvan ik verwacht dat Joël Veltman ze adequaat zal kunnen verdedigen........ :blush.gif:


Maar ondertussen verliezen ze wel gewoon weer een thuiswedstrijd tegen Willem II. :biggrin.gif: Uitgerekend in de week dat ze weer over een eventueel kampioenschap begonnen te praten. :drecul.gif: Classic. :biggrin.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Demosthenes » za sep 13, 2014 11:31 pm

OP AT, vandaag geschreven, na de nederlaag van Feyenoord (tegen Willem II)
Toch moeten we over 8 dagen wel een beetje uitkijken voor fey
Zo on-Ajax, zo wereld(lees: Ajax)vreemd, Ajax hoort toch niet uit te kijken voor een ploeg die thuis niet van Utrecht en Willem II kan winnen?

In 2014 is het realiteit; na het zien (alleen tweede helft) van Ajax-Heracles, moet ik toegeven: Ajax moet uitkijken als Willem II op bezoek komt, Willem II verslaat nummer twee uit de competitie en, bijna vergeten, natuurlijk ook uitkijken als het tegen Feyenoord moet, die Kazim, de "Zimling-van-Feyenoord", de hele wereldtop heeft zitten slapen. Ja, hij zal wel scoren tegen Ajax, hij is immers groot en sterk (Kan hij ook voetballen?)

Eerst even op FN gekeken, is na een nederlaag altijd genieten. Supporters slaan dan door en dan verschijnt er om de haverklap een bericht van de administrator, iets over een automatische waarschuwing. Ooit in het leven geroepen toen het internet nog lezers telde i.p.v. posters, nu is het vooral overbodige vulling. Ik las zo'n bericht om 22.33.15 uur (meten is weten, zal Jongkind zeggen), het was van de administrator, bericht nummer 16.775.160 (16 miljoen, zevenhonderdvijfenzeventigduizend honderdzestig) om 22.39.15 uur (Het moet toch nauwkeuriger kunnen) las ik dezelfde waarschuwing en weer met het nummer 16.775.160. Even dacht ik dat het een soort administratienummer van de admin was, want ik kwam dat bericht nog drie keer tegen. Zouden het in werkelijkheid dus ruim 80 miljoen waarschuwingen zijn geweest? Ik zie het al voor me (Nee, maak je geen zorgen, het is digitaal, ik snap dat het automatisch gaat) een fanatieke 60+-er in een Rotterdamse afvloeiingsregeling krijg als een soort taakstraf de taak (als straf) administrator te zijn op FN.

Op AT zal ook wel zo'n functie zijn en na het zien van Ajax - Heracles (alleen tweede helft), lijkt het mij geen overbodige "functie", ook al leest niemand die berichten, wat was Ajax slecht, vanavond. Zlatan zal, hoop ik, na de 0-3 om vervanging vragen, hij wil voor 23.59 uur terug zijn in Parijs.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » zo sep 14, 2014 8:39 am

Soms moeten jullie toch wel blij zijn met mijn one-liners?
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Yopi » zo sep 14, 2014 9:09 am

Demosthenes schreef:Zo on-Ajax, zo wereld(lees: Ajax)vreemd, Ajax hoort toch niet uit te kijken voor een ploeg die thuis niet van Utrecht en Willem II kan winnen?
Het blijft wel F, hoor. Ajax moet altijd uitkijken in de Kuip, al is het maar vanwege de ambiance.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23049
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door raymon » zo sep 14, 2014 9:15 am

Lionel schreef:Soms moeten jullie toch wel blij zijn met mijn one-liners?
Ik vind Demo's stukjes altijd zeer leuk om te lezen. Vooral de feitjes die hij erin verwerkt. Snap best dat sommige posters dat niet leuk vinden om te lezen. Feiten dragen niet altijd bij tot een onderbuik discussie.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Feyenoord

Bericht door zeux » zo sep 14, 2014 9:53 am

Raymon schreef:
Lionel schreef:Soms moeten jullie toch wel blij zijn met mijn one-liners?
Ik vind Demo's stukjes altijd zeer leuk om te lezen. Vooral de feitjes die hij erin verwerkt. Snap best dat sommige posters dat niet leuk vinden om te lezen. Feiten dragen niet altijd bij tot een onderbuik discussie.
Yes, me too. En scherp soms. Ook dat zal niet altijd convenient zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16908
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Feyenoord

Bericht door GangstaRiB » zo sep 14, 2014 10:16 am

Droom ik ineens dat die Kazim Kazim een Obiku rol gaat vervullen..... :blackcat.gif:
Fysiek sterke gozer die Veltkneus met huid en haar oppeuzelt.

Zou wel typisch iets zijn voor zo'n wedstrijd. Ook had je een keer die duurbetaalde prof die bij Excelsior rondliep in dienst van Feyenoord, Connoly. Die kreeg het ook een keer zeldzaam op de heupen tegen Ajax.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » zo sep 14, 2014 11:43 am

Demosthenes schreef:OP AT, vandaag geschreven, na de nederlaag van Feyenoord (tegen Willem II)
Toch moeten we over 8 dagen wel een beetje uitkijken voor fey
Zo on-Ajax, zo wereld(lees: Ajax)vreemd, Ajax hoort toch niet uit te kijken voor een ploeg die thuis niet van Utrecht en Willem II kan winnen?
Begrijp me niet verkeerd, we horen daar gewoon te winnen en daar reken ik ook op.
Maar in de praktijk hebben we daar de afgelopen 7 jaar veel te vaak met 2-2 of 1-1 gelijk gespeeld, ook in seizoenen dat het elftal van Feyenoord nog een stuk nadrukkelijker met voornamelijk kneuzen gevuld was.

De doelpuntrijke inhaalrace onder Martin Jol in de 2e seizoenshelft van 2009/2010 was een indrukwekkende reeks, maar tevens werden toen net na de jaarwisseling volstrekt onnodig 2 punten ingeleverd bij de wedstrijd in de Kuip (en daardoor was de achterstand net iets te groot geworden om nog in te lopen.)
Ajax lijkt bij deze wedstrijd regelmatig met de verkeerde instelling het veld in te gaan, zowel onder De Boer als onder Jol als onder Van Basten heeft dat helaas meer punten gekost dan mij lief is.
Demosthenes schreef:Op AT zal ook wel zo'n functie zijn en na het zien van Ajax - Heracles (alleen tweede helft), lijkt het mij geen overbodige "functie", ook al leest niemand die berichten, wat was Ajax slecht, vanavond. Zlatan zal, hoop ik, na de 0-3 om vervanging vragen, hij wil voor 23.59 uur terug zijn in Parijs.
Groot gelijk heeft die Zlatan! Stappen in Parijs op woensdagavond is best leuk!
Demosthenes schreef:die Kazim, de "Zimling-van-Feyenoord", de hele wereldtop heeft zitten slapen. Ja, hij zal wel scoren tegen Ajax, hij is immers groot en sterk (Kan hij ook voetballen?)
Ja. Hij kan ook zeer behoorlijk voetballen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Demosthenes » zo sep 14, 2014 11:51 am

@Raymond en Zeux,
Leuk om ook eens iets anders te lezen dan dat voor mijn berichten de schaar moet worden gebruikt :ajaxsmiley.gif: Het is digitaal (dan is moord niet het einde van een leven) en dat is maar goed ook.


Zeven jaar voor Leidse schaarmoord
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/ ... oord.dhtml

Lang geleden mijn favoriete schrijver(sduo) van detectives: Ellery Queen, vooral de zgn. Wrightsville murders deden het goed.

Afbeelding
http://en.wikipedia.org/wiki/Ellery_Queen
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Feyenoord

Bericht door zeux » zo sep 14, 2014 11:53 am

Ellery Queen.

Jij bent écht oud! :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Demosthenes » zo sep 14, 2014 3:18 pm

zeux schreef:Ellery Queen.

Jij bent écht oud! :ajaxsmiley.gif:
Ja, maar het feit dat ik boeken van voor de Tweede Wereldoorlog las (Het is jaren zestig, dat ik ze las) betekent niet dat ik zelf ook uit die tijd kom, ik ben van na de Tweede Wereldoorlog (en verbazing daarover snap ik, hoeft niet vermeld te worden :ajaxsmiley.gif: )
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door brigade zuid » zo sep 14, 2014 4:14 pm

Yopi schreef:
Demosthenes schreef:Zo on-Ajax, zo wereld(lees: Ajax)vreemd, Ajax hoort toch niet uit te kijken voor een ploeg die thuis niet van Utrecht en Willem II kan winnen?
Het blijft wel F, hoor. Ajax moet altijd uitkijken in de Kuip, al is het maar vanwege de ambiance.
Die zogenaamde ambiance heeft ons andere jaren ook nauwelijks in de weg gezeten. Nee ik eis gewoon een overwinning tegen dit slechte fnoord.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » zo sep 14, 2014 5:57 pm

brigade zuid schreef:Die zogenaamde ambiance heeft ons andere jaren ook nauwelijks in de weg gezeten. Nee ik eis gewoon een overwinning tegen dit slechte fnoord.
Klopt, die ambiance is voor een groot deel een mythe. Zelfs Willem II met een aantal spelers die nog niet eerder een seizoen in de Eredivisie voetbalden in de gelederen zette Feyenoord gisteravond voor schut in die op de grondvesten trillende Kuip van ze.

Desondanks is het 1. gewoon een feit dat Feyenoord de afgelopen 10 jaar thuis een aantal zeer makkelijk gegeven of zelfs gewoon onterechte strafschoppen toebedeeld kreeg in de Klassieker 2. diverse Ajax spelers als een stel pannenkoeken in de Kuip rondliepen. Demy de Zeeuw die liep te miepen dat hij bij corners opeens aanstekers en plastic bekers toegeworpen kreeg ("dat deden ze als ik hier met Go Ahead Eagles of AZ speelde nooit") was toch wel een triest dieptepunt.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9129
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Feyenoord

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 14, 2014 9:34 pm

Ik moet altijd zo lachen om die cameraman die met zijn camera op en neer zwaait als de "kolkende" kuip weer eens "ontploft" als gescoord wordt en net doet of ie zijn apparaat niet meer in bedwang heeft omdat het stadion een metertje los komt van de grond. Je ziet het wel eens voorbij komen in een samenvatting op studio sport. Hilarisch!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » ma sep 15, 2014 9:33 am

Laat ze dat waanbeeld maar lekker in stand houden. Ondertussen is het in De Kuip nauwelijks anders als in een willekeurig ander eredivisie stadion. Als het niet goed gaat kun je een speld horen vallen.

Zondag maar eens kijken of we het daar weer stil kunnen krijgen. :666.gif:
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8593
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Alexander » ma sep 15, 2014 9:56 am

Wordt de hoogste tijd, een overwinning bij de kakkies.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Yopi » ma sep 15, 2014 10:20 am

Vermeer is een stomkop. Zondag al, topdrukte voor zijn doel. :aai.gif:

@Demo: Ellery Queen? We hebben een hoop van die boekjes naar de papierbak gebracht toen we het huis van mijn grootvader moesten uitruimen. :666.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Demosthenes » ma sep 15, 2014 10:38 am

Yopi schreef:Vermeer is een stomkop. Zondag al, topdrukte voor zijn doel. :aai.gif:

@Demo: Ellery Queen? We hebben een hoop van die boekjes naar de papierbak gebracht toen we het huis van mijn grootvader moesten uitruimen. :666.gif:
Ik neem aan dat je grootvader niet van mijn leeftijd was en dan zou het zo kunnen zijn dat er mooie boeken zijn weggegooid (na ± 1971, na het overlijden van een van de twee schrijvers/neven, werd het minder), boeken van misschien voor de Tweede Wereldoorlog, boeken die zich afspelen in Wrightsville. Zelf heb ik, noodgedwongen, want ik had te veel geld uitgegeven, al mijn "Queens" begin jaren zeventig verkocht. Ik heb er, eind jaren zeventig, tweedehands weer veel teruggekocht, maar niet meer die mooie exemplaren van daarvoor, op "Ten days wonder" (is verfilmd) uit 1948 na.
Op http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=Ell ... rder&rt=nc zie je dat de prijsverschillen groot zijn.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » ma sep 15, 2014 12:50 pm

Alexander schreef:Wordt de hoogste tijd, een overwinning bij de kakkies.
De laatste keer hebben we daar ook gewoon gewonnnen. Maar ik ben het met je eens hoor, het is altijd de hoogste tijd voor een overwinning daar. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » di sep 16, 2014 10:39 am

Het konijn Fred

Er droop blinde paniek uit de ogen van Fred Rutten. Hij keek in de camera als een konijn in de koplampen van een naderende auto. Hoe het kwam, vroeg de verslaggever.

Het liefste had Fred gezwegen. Of had ie alleen een drieletterig scheldwoord in de microfoon gebraakt (wat moet je anders zeggen als je net thuis van Willem II hebt verloren?). Maar in plaats daarvan probeerde Fred een verklaring te vinden.

De zin die volgde kwam met zoveel horten en stoten over zijn lippen dat het pijn deed om ernaar te luisteren: "Ja ehh misschien heeft 't te maken met ehhhh ja…. ehhh je hebt de wisselvalligheid misschien heeft 't te maken ehhh met ehh aantal factoren die daar een rol in kunnen spelen."

Ach, Fred toch. Arme, arme Fred toch. Ik heb medelijden met alle voetbaltrainers van de hele wereld (behalve met José Mourinho, want die is de enige die ’s avond keihard lachend thuis komt en tegen zijn vrouw zegt: "Ze geloven het nog steeds!"), maar het meest met Fred Rutten.

Fred draagt het leed van alle trainers op zijn rug. Fred ziet eruit alsof hij elk moment in huilen uit kan barsten. Roep één keer heel hard boe tegen hem en hij moet een jaar in therapie.

Kroonprins
Niet lang geleden was Fred de kroonprins van het Nederlandse trainersgilde. Hij zat rechtop in de dug-out en het matje in zijn nek glom van trots. Maar tegenwoordig hangen de wallen van Fred op zijn kin en is de blik in zijn ogen zo hol dat het echoot als hij knippert. Ik zie hem nog staan in een PSV-colbertje, tegenover een paar honderd halvegaren met een capuchonnetje op die riepen dat hij moest oprotten.

Ik denk dat Fred heel veel verstand van voetbal heeft. En het lijkt me ook een enorm lieve man. Zo eentje die de buurvrouw helpt met het uitladen van de boodschappen en met een brok in zijn keel een tientje in de collectebus van de kinderboerderij stopt. Fred zou een geweldige conciërge op een middelbare school zijn - uit de categorie die je een warme chocomel geeft als je uit de klas bent gestuurd bij wiskunde.

Loodgieter, ook iets voor Fred. Of assistent-manager van een middelgrote supermarkt in Markelo, en in zijn vrije tijd trainer van de C2 van de plaatselijke voetbalclub. Vooruit, misschien wel van Heracles of Zwolle - in een stad of dorp waar voetbal nog leuk is.

Morren
Maar trainer van Feyenoord, ik weet het niet. Fred met zo'n F op zijn stropdas - het klopt niet. Fred Rutten in De Kuip is net als Fredsj als spits in het Braziliaanse elftal: verdwaald in een parallel universum. De competitie is nog geen vijf wedstrijden onderweg of Freds positie staat al weer onder druk.

Alsof hij er iets aan kan doen dat zijn beste spelers onder zijn kont zijn verkocht. De supporters zijn boos, de assistenten morren en de vijfde colonne slijpt de messen.

En Fred maar uitleggen wat er mis ging. Te beleefd, te keurig, te lief. Zinloze verklaringen als voetnoten in de kroniek van een aangekondigd ontslag.

Eigenlijk zou Fred moeten doen wat ieder konijn doet dat bijna wordt aangereden.

Rennen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33998
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Feyenoord

Bericht door Duke » di sep 16, 2014 11:01 am

Ik mis een bron, en een schrijver (niet onbelangrijk bij een column), Thijs Zonneveld als ik me niet vergis?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » di sep 16, 2014 11:12 am

Ohja, het vermelden van bronnen is officieel ook een regel op dit forum, toch? Mea culpa. :smile-ajax.gif:

Thijs Zonneveld op NUsport is inderdaad de bron. Hier een linkje naar het origineel! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33998
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Feyenoord

Bericht door Duke » di sep 16, 2014 11:33 am

Dank je. :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door brigade zuid » do sep 18, 2014 8:38 pm

Wat een kutverdediging heeft fnoord zeg. Dit MOET gewonnen worden hoor zondag.

Plaats reactie