PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » di dec 17, 2013 7:53 am

Joey kent alle spelers, trainers en directiemensen bij PSV dermate goed dat hij precies weet hoe ze zijn, denken en handelen :smallgrin.gif:

Jong PSV heeft gisteren een kansloos Dordrecht afgedroogd met 3-0, waarna de trainer van Dordt zijn frustraties de vrije loop liet.
Hij klaagde dat PSV met maar liefst 5 selectiespelers speelde, dat waren echter de totaal uit vorm zijnde en jongste speler op het veld Bakkali, de 18 jarige Brenet, de vaste speler van Jong PSV en zelden bij het 1e spelende Van Ooijen, de al het hele seizoen bij Jong PSV spelende Manolev en uitblinker Jozefzoon.
Toen Dordt eerder van Jong PSV won waren het nog maar jochies die te licht waren voor de JL, nu was het echter competitievervalsing, kansloos figuur :drecul.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » di dec 17, 2013 9:52 am

Dat is flauw, Baseman. We kunnen allemaal precies volgen wat Brands doet.

Maar zeg eens, heb jij nog vertrouwen in die man?

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » di dec 17, 2013 10:06 am

Natuurlijk heeft hij dat. Er staat een op papier redelijke selectie. Veel jonge talentvolle spelers... Niemand had kunnen verwachten dat ze zo slecht zouden presteren. Ook niemand hier. Anders was iemand hartstikke rijk geworden!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » di dec 17, 2013 10:16 am

Het zal in de tweede seizoenshelft ook weer beter gaan. Ik heb het al een paar keer aangegeven, in het begin van het seizoen zat alles mee en nu zat alles tegen. Straks komen ze ergens in het midden uit. Niet goed genoeg om voor de titel te spelen maar PSV gaat daar wel kort achter eindigen.

Over Brands zou ik als PSV supporter overigens niet bijzonder enthousiast zijn. Hij heeft voornamelijk goed verkocht. Die bedragen zijn echt top, zeker als je kijkt naar de kwaliteit van de spelers die zijn verkocht. De rest van zijn werk ben ik niet van onder de indruk.
Nil volentibus arduum

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » di dec 17, 2013 12:42 pm

Yopi schreef:Dat is flauw, Baseman. We kunnen allemaal precies volgen wat Brands doet.
Ja?
Dus jij weet precies wat er in zijn gedachten omgaat en er wat er allemaal achter de schermen gebeurt?

Inderdaad flauw, maar de stelligheid waarmee jij over Brands praat en oordeelt is net zo flauw.
Maar zeg eens, heb jij nog vertrouwen in die man?
Waarom niet?
Marillion schreef:Ik heb het al een paar keer aangegeven, in het begin van het seizoen zat alles mee en nu zat alles tegen. Straks komen ze ergens in het midden uit. Niet goed genoeg om voor de titel te spelen maar PSV gaat daar wel kort achter eindigen.
Lijkt me ook, mits iedereen de 2e seizoenshelft wel fit blijft.
Al vind ik dit PSV goed genoeg voor de titel, maar dat komt ook door de zwakte van de concurrentie.
Ajax presteert de 1e seizoenshelft net zo matig als de afgelopen 3 jaar, alleen hadden ze toen een achterstand van gemiddeld 9 punten op de koploper...nu zijn dat er 2.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di dec 17, 2013 12:48 pm

Baseman schreef: Al vind ik dit PSV goed genoeg voor de titel
Dan heb je boter op je hoofd, vrees ik. psv heeft na 17 wedstrijden al 28 verliespunten. Da's meer dan Ajax de afg. 2 seizoenen na 34. psv mist m.i. in iedere linie kwaliteit om om de titel mee te doen.

Ik had psv voor het seizoen als 5e ingeschat. Daar zullen ze ook wel zo ongeveer belanden...

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » di dec 17, 2013 12:52 pm

wimpey schreef:Dan heb je boter op je hoofd, vrees ik.
Ik denk eerder dat jij de verliespunten voor de topclubs dit seizoen hebt gemist...die zijn echt enorm.
Als dit PSV naar hun mogelijkheden voetbalt draaien ze bovenin mee, maar dat zegt ook veel over de concurrentie.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di dec 17, 2013 1:05 pm

Baseman schreef: Ik denk eerder dat jij de verliespunten voor de topclubs dit seizoen hebt gemist...die zijn echt enorm.
Vitesse ligt 13 (!) punten voor, heeft 15 verliespunten. Ajax ligt 11 (!) punten voor, heeft 17 verliespunten.

Tussen die ploegen en psv zitten nog een stuk of 6 clubs. Hoe jij dan in psv een titelkandidaat herkent, is me echt een raadsel. Geen beker en geen EL meer.

psv is simpelweg bij lange na niet goed genoeg. Je hebt een aantal pijlers nodig om een kampioensploeg op te kunnen bouwen. Zie je überhaupt zulke pijlers bij psv?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » di dec 17, 2013 1:14 pm

Baseman schreef:
wimpey schreef:Dan heb je boter op je hoofd, vrees ik.
Ik denk eerder dat jij de verliespunten voor de topclubs dit seizoen hebt gemist...die zijn echt enorm.
Als dit PSV naar hun mogelijkheden voetbalt draaien ze bovenin mee, maar dat zegt ook veel over de concurrentie.
Tja, en als Ajax naar zijn mogelijkheden had gevoetbald, was de vierde titel op rij al bijna binnen.

PSV kan beter maar Ajax zeker ook.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » di dec 17, 2013 1:15 pm

Volgens mij begrijp je mijn posts niet...
Ik zeg namelijk nergens dat PSV nog een kampioenskandidaat is, ik zeg dat dit PSV voldoende kwaliteiten heeft om mee te doen voor de titel. Helemaal dit seizoen, waarin alle kandidaten ontzettend veel punten verspelen. Dat is wat anders dan dat PSV nog steeds een kandidaat is, het moge duidelijk zijn dat het kampioenschap ondertussen geen optie meer is.

Edit: Yopi, Ajax presteert net zo goed/slecht als de afgelopen 3 seizoenen...het is dit seizoen dus de concurrentie die veel slechter presteert.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di dec 17, 2013 1:21 pm

Baseman schreef: ik zeg dat dit PSV voldoende kwaliteiten heeft om mee te doen voor de titel.
Na ja, oneens. Ik kan dat ook vrij makkelijk onderbouwen. :smallgrin.gif:

Je hebt een achterhoede met spelers die zelden of nooit de nul houden, een onevenwichtig middenveld en een a-produktieve voorhoede. Plus een rookie-trainer die geen kloon van FdB maar MVB is. En nog eens een directie die zwalkt en onduidelijk is.

Hoe je daarmee kampioen wil worden: enlighten me. Zó slecht is de eredivisie nou ook weer niet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » di dec 17, 2013 1:42 pm

Ik denk ook dat dit PSV de kwaliteiten niet heeft. Ik denk dat PSV na een makkelijk begin enorm snel tot topploeg is gebombardeerd, en dat men daar na nu elke goede (of minder slechte) wedstrijd weer de bevestiging van ziet.

Zo zie je maar weer: het is vaak de eerste indruk die telt. Zelfs als Ajax kampioen wordt (al geef ik Vitesse meer kans), dan zullen sommigen alsnog ontevreden zijn over dit seizoen omdat Ajax in september niet goed was en geen 'kampioen van de transferperiode' is geworden. Is hetzelfde mechanisme.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » di dec 17, 2013 1:48 pm

PSV heeft ook zeker geen kampioenswaardige selectie. Daarvoor missen ze teveel kwaliteiten. Ze komen de poulefase van de EL niet eens door... :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » di dec 17, 2013 4:59 pm

PSV staat 6 punten voor op RKC. En dat ook nog eens door een toevalsgoal in de laatste minuut van de onderlinge wedstrijd. Anders waren het er 3 geweest.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » di dec 17, 2013 9:30 pm

En Ajax had van RKC moeten winnen... zo kunnen we blijven doorgaan he;-)
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » wo dec 18, 2013 6:36 am

Dat begrijp ik wel, maar ik gaf het voorbeeld dat er niet heel veel verschil zit tussen PSV en punten om aan te geven dat het wellicht wat optimistisch is om te beweren dat PSV een kampioenswaardige selectie heeft dit seizoen.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » wo dec 18, 2013 9:10 am

Laten we de kampioen van de laatste 5 seizoenen eens kort de revue laten passeren. Gemene deler: een degelijk fundament. En daar bovenop een aantal spelers met individuele extra's. AZ had bijv. EH en Dembélé, Twente had Ruiz, Perez en Janssen en wij hadden bijv. Vertonghen en Eriksen.

Waarbij ik het nog altijd onvoorstelbaar vind dat dát Twente 86 punten pakte. Maar ik heb in dit topic geleerd dat dat de hand van toptrainer McClaren is geweest.

Kijkend naar psv zie ik wél spelers met individuele extra's. Maar absoluut geen fundament. Al jaren trouwens. Maar psv (Brands) zet dan ook in op individu i.p.v. op balans.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » wo dec 18, 2013 10:35 am

wimpey schreef:Laten we de kampioen van de laatste 5 seizoenen eens kort de revue laten passeren. Gemene deler: een degelijk fundament. En daar bovenop een aantal spelers met individuele extra's. AZ had bijv. EH en Dembélé, Twente had Ruiz, Perez en Janssen en wij hadden bijv. Vertonghen en Eriksen.

Waarbij ik het nog altijd onvoorstelbaar vind dat dát Twente 86 punten pakte. Maar ik heb in dit topic geleerd dat dat de hand van toptrainer McClaren is geweest.

Kijkend naar psv zie ik wél spelers met individuele extra's. Maar absoluut geen fundament. Al jaren trouwens. Maar psv (Brands) zet dan ook in op individu i.p.v. op balans.
Klopt inderdaad. Ze hebben een paar spelers die ook best bij ons zouden renderen in het systeem. Alleen hebben zij zelf geen systeem.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » wo dec 18, 2013 10:47 am

Faber lijkt trouwens bij PSV te blijven.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door raymon » wo dec 18, 2013 2:21 pm

Duke schreef:Faber lijkt trouwens bij PSV te blijven.
Ik denk dat Faber hoopt dat Cocu het niet lang gaat volhouden in Eindhoven zodat hij de regie over kan nemen..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » wo dec 18, 2013 2:43 pm

Ja, dat was ook de eerste gedachte die mij mij opkwam. In dat geval heb ik alleen slecht nieuws voor hem. Want ik schat in dat PSV bij een eventueel vertrek/ontslag van Cocu niet naar hem gaat maar naar iemand met wat meer status. Daarbij verwacht ik uberhaupt niet dat ze Cocu nu op straat zetten want dan is alle geloofwaardigheid bij Sanders en Brands weg.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » do dec 19, 2013 10:52 pm

Mark van Bommel pakt toch nog een prijs:
Mark van Bommel wint Brabantse Oeuvreprijs

19 december 2013 Omroep Brabant

Mark van Bommel heeft tijdens het eerste Brabantse Sportgala de Oeuvreprijs gekregen voor zijn carrière als voetballer. Tijdens het Brabantse Sportgala werden Jeffrey Herlings (Motorcross) en Marianne Vos respectievelijk Brabants Sportman en Sportvrouw van het Jaar.

Bron: PN
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: PSV

Bericht door SylvievdVaart » do dec 19, 2013 10:57 pm

Mark gun ik het wel.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » do dec 19, 2013 11:31 pm

Echt waar? :baaa.gif:

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: PSV

Bericht door SylvievdVaart » do dec 19, 2013 11:37 pm

Ja hoor. Mark en Ronald W., daar heb ik een zwak voor.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Plaats reactie