PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » zo feb 02, 2014 7:20 pm

Dit PSV mist gif, slopers en een echte afmaker. Matavz is veruit de beste spits, maar die kan alleen presteren als de andere tien ook functioneren. Dat is hier duidelijk niet het geval. Er zijn vijf spelers die het niveau voor de Nederlandse top hebben. Zoet, Wijnaldum, Narsingh, Park en Matavz. Huurling Ruiz kan het niveau ook aan, maar brengt te weinig voor de hoge investering die Brands onverantwoord deed. Rekik, Depay en Maher zijn talentjes, die vooral heel hard moeten werken aan hun nederigheid. Hendrix komt er wel. Bakkali moet eerst maar een seizoen aan Heerenveen of Groningen worden verhuurd en de rest is het citeren van de naam niet eens waard.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33984
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » zo feb 02, 2014 7:33 pm

Hadden ze nu Koevermans maar gehad.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wouter
Berichten: 19053
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » zo feb 02, 2014 7:41 pm

Het zat PSV ook wel tegen hoor. Strafschop door de neus geboord, keeper van RKC die de wedstrijd van zijn leven speelt, ballen die er niet in willen etc.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: PSV

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo feb 02, 2014 8:39 pm

Maar daar staat tegenover dat RKC Van Peppen niet meer heeft.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma feb 03, 2014 8:59 am

Het lag natuurlijk allemaal aan Toivonen dat psv niet vooruit te branden was (is), maar Maher is dé miskoop van het seizoen.

Lijkt me exit-Cocu (en Brands). Die groep neemt een loopje met de trainer.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PSV

Bericht door Le T. » ma feb 03, 2014 10:23 am

wimpey schreef:Lijkt me exit-Cocu (en Brands). Die groep neemt een loopje met de trainer.
Eigenlijk neemt de club een loopje met de groep. Eigenlijk kun je het niet maken om zoveel talenten stil te zetten in hun ontwikkeling, die hebben recht op een goede trainer.

Je kunt ze allicht zelf heel veel verwijten, maar als elke speler zijn niveau niet haalt en ze allemaal slechter spelen na een half jaar deze trainer dan voor een half jaar training van hem, dan moet je naar de trainer kijken. Het is ook niet gewoon een kwestie van dat de klad er even in zit of dat het elftal een overwinning en vertrouwen nodig heeft. Nee, er zit geen lijn in, spelers weten niet wat ze moeten doen, maar moeten zelf wat verzinnen nadat ze de bal hebben aangenomen, spelers lopen elkaar in de weg en botsen tegen elkaar op. Zoals Adriaanse zegt, dat is trainbaar.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma feb 03, 2014 10:43 am

Le T. schreef: Je kunt ze allicht zelf heel veel verwijten,
Mensen die het (grote) talent niet hebben kun je weinig verwijten. De gebreken van Bruma, Maher, Willems e.c. vallen dit seizoen niet 'zomaar' spontaan uit de lucht. Tenminste, voor mensen die wat verder kijken dan hun neus lang is en over de waan van het moment heen kijken...

Bij psv ontbreekt (al jaren) de heldere visie en de eenheid van denken en handelen. En complementaire kwaliteiten. Rutten en Advocaat zijn bewezen trainer: ook zij strandden. Vraag is of Co Adriaanse psv aan de praat zou krijgen. Bij een vergelijkbaar jong Ajax strandde hij als trainer.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » ma feb 03, 2014 10:44 am

PSV heeft een lastige groep, lijkt me. Er lopen wat eikeltjes in rond. Maher gisteren die niet begreep waarom hij gewisseld werd, want hij speelde best goed... :confused.gif:

Cocu is - in de periode- Brands - al de derde trainer die het niet aan de praat krijgt, na Rutten en Advocaat. Dan is er méér aan de hand. Brands scout geen team, hij scout spelers die hij denkt met winst te kunnen verkopen.

De spelers worden ook overschat, vind ik. Zo bijzonder is het allemaal niet.

Natuurlijk zou een absolute toptrainer er meer van kunnen maken. Maar die zou ook meteen de helft van de selectie eruit trappen.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PSV

Bericht door Le T. » ma feb 03, 2014 11:58 am

wimpey schreef:Bij psv ontbreekt (al jaren) de heldere visie en de eenheid van denken en handelen. En complementaire kwaliteiten. Rutten en Advocaat zijn bewezen trainer: ook zij strandden. Vraag is of Co Adriaanse psv aan de praat zou krijgen. Bij een vergelijkbaar jong Ajax strandde hij als trainer.
Nee, hij strandde niet zozeer als trainer als wel als slijmbal. Wat was het ook alweer? 1 punt achter de kop en wat was het puntentotaal? Vraag me af of De Boer er wel eens beter voor heeft gestaan.

Volgens mij moet je zo'n jonge ploeg zoveel mogelijk voorkauwen, dat geeft ze houvast en als ze in elke situatie meteen weten wat ze moeten doen, dan kunnen ze ook werklust tonen en levert dat ook op. Als je verkeerd staat kun je wel achter de bal aanlopen, maar dan ben je telkens te laat en dan dooft het vuur na een paar keer vanzelf. Dan lijkt mij dat je voor die groep zo'n hork van een controlfreak moet hebben. Niet een trainer van het type "de spelers moeten het zelf zien". Dus Advocaat is dan niet zo geschikt, Rutten heeft het maar bij één club laten zien. Adriaanse is wel een trainer van het soort dat dit PSV goed zou kunnen gebruiken, of hij dan zelf ook de ideale kandidaat is, is een ander verhaal.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma feb 03, 2014 12:14 pm

Le T. schreef: Nee, hij strandde niet zozeer als trainer als wel als slijmbal. Wat was het ook alweer? 1 punt achter de kop en wat was het puntentotaal? Vraag me af of De Boer er wel eens beter voor heeft gestaan.
1e seizoen was niet veel soeps en in het 2e seizoen kwam daar meteen Celtic-thuis overheen. Dan wordt de lucht dun voor een trainer van een topclub. Het is geschiedvervalsing om te beweren dat Adriaanse het als trainer van Ajax geweldig deed.
Volgens mij moet je zo'n jonge ploeg zoveel mogelijk voorkauwen, dat geeft ze houvast en als ze in elke situatie meteen weten wat ze moeten doen, dan kunnen ze ook werklust tonen en levert dat ook op.
Misschien kauwt Cocu het wel geweldig voor: weten wij veel... Het ontbreekt daar aan van alles: Brands heeft een schots en scheef in elkaar getimmerde selectie neergezet, gehypt talent overschat zichzelf en dan ook nog een rookie voor de groep.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PSV

Bericht door Le T. » ma feb 03, 2014 12:36 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Nee, hij strandde niet zozeer als trainer als wel als slijmbal. Wat was het ook alweer? 1 punt achter de kop en wat was het puntentotaal? Vraag me af of De Boer er wel eens beter voor heeft gestaan.
1e seizoen was niet veel soeps en in het 2e seizoen kwam daar meteen Celtic-thuis overheen. Dan wordt de lucht dun voor een trainer van een topclub. Het is geschiedvervalsing om te beweren dat Adriaanse het als trainer van Ajax geweldig deed.
Klopt, maar hij had al wel een enorme puinhoop gesaneerd, en was aan het bouwen. Maar er worden nog wel eens wisselende maten aangelegd, een vriendje van de Telecruijff was met dezelfde resultaten en spel opgehemeld.
Misschien kauwt Cocu het wel geweldig voor: weten wij veel... Het ontbreekt daar aan van alles: Brands heeft een schots en scheef in elkaar getimmerde selectie neergezet, gehypt talent overschat zichzelf en dan ook nog een rookie voor de groep.
Nee, dat doe hij niet. Misschien probeert hij het wel, maar het is duidelijk te zien dat het hem niet lukt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » ma feb 03, 2014 12:47 pm

De positie van Adriaanse was niet langer houdbaar. De spelers sprongen een gat in de lucht toen hij eruit gekinkeld werd.

Zijn fout was dat hij het eerste jaar per se wilde aantonen dat hij wel degelijk toptalenten had opgeleid. Kwam hij aanzetten met Bobson, Hosé, Cruz, Van der Gun en nog wat van die klunzen. Tegen de tijd dat hij erachter kwam dat hij het met die jongens niet ging redden, was zijn krediet op.

Adriaanse heeft doodgewoon gefaald bij Ajax. De druk was te hoog voor hem.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma feb 03, 2014 12:57 pm

Le T. schreef: Klopt, maar hij had al wel een enorme puinhoop gesaneerd, en was aan het bouwen. Maar er worden nog wel eens wisselende maten aangelegd, een vriendje van de Telecruijff was met dezelfde resultaten en spel opgehemeld.
Koeman haalde toch echt beduidend meer uit exact dezelfde groep dan Adriaanse deed. Prima trainer verder hoor... Ik vind hem ook een interessante en welbespraakte man.

Hij is 65+. Ik denk niet dat hij het zichzelf aan moet doen om nog met figuren als Depay, Bruma, Maher en Willems aan de slag te gaan. Of met zo'n Clasie. Ik denk dat Adriaanse zich enkel kapot zou ergeren.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: PSV

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma feb 03, 2014 1:00 pm

Nee, een vriendje van Cruijff was (ook) niet opgehemeld met dezelfde resultaten. Ik meen me ter herinneren dat we twee thuiswedstrijden achter elkaar verloren (1 -toen- traditioneel van PSV, maar ook van NAC of NEC), tegen een andere laagvlieger uit gelijk hadden gespeeld en thuis met bloed, zweet en tranen met zijn 10-en van Twente wonnen; en dat toen de maat vol was. Het voetbal was niet goed. De opvolgende resultaatstrainer Koeman had een andere (overigens ook allesbehalve Ajax-waardige) spelopvatting, maar wist daarmee wel prijzen te winnen. Maar dat een Cruijffadept langer de hand boven hoofd zou zijn gehouden (na eerder al de ontluisterende nederlaag en uitschakeling tegen en door Celtic. Voor de CL) laat staan opgehemeld, is een gotspe.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » ma feb 03, 2014 1:04 pm

Hij werd uitgelachen door de spelers omdat hij elke week Galasek een 9 gaf en de rest een 6.

Adriaanse moet werken in een beschermde omgeving, anders gaat hij zich vreemd gedragen.

GangstaRiB
Berichten: 16896
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV

Bericht door GangstaRiB » ma feb 03, 2014 3:22 pm

Yopi schreef:De positie van Adriaanse was niet langer houdbaar. De spelers sprongen een gat in de lucht toen hij eruit gekinkeld werd.

Zijn fout was dat hij het eerste jaar per se wilde aantonen dat hij wel degelijk toptalenten had opgeleid. Kwam hij aanzetten met Bobson, Hosé, Cruz, Van der Gun en nog wat van die klunzen. Tegen de tijd dat hij erachter kwam dat hij het met die jongens niet ging redden, was zijn krediet op.

Adriaanse heeft doodgewoon gefaald bij Ajax. De druk was te hoog voor hem.
Ach nu doet De Boer hetzelfde met talenten als Van Rhijn, Lukoki en nog meer van dat verdriet. Hij haalt er net iets meer uit vanwege een falende concurrentie, maar speltechnisch ontloopt het elkaar niks.

Als je met AZ en Willem 2 zo kan presteren, dan ben je een bovengemiddelde trainer.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma feb 03, 2014 3:36 pm

GangstaRiB schreef: Ach nu doet De Boer hetzelfde met talenten als Van Rhijn, Lukoki en nog meer van dat verdriet. Hij haalt er net iets meer uit vanwege een falende concurrentie, maar speltechnisch ontloopt het elkaar niks.
Ja, nét iets meer. :biggrin.gif:
Als je met AZ en Willem 2 zo kan presteren, dan ben je een bovengemiddelde trainer.
Wanneer je als rookie met Ajax, na 7 jaar nix, 3 keer op rij kampioen wordt niet... :hypocrite.gif:

Stevens werd met RJC 2e, Foppe met H'veen ook. Stevie Mac werd met Twente kampioen. Een piek hebben zoveel trainers. Diepe dalen kennen de meesten ook.

Ik ontken trouwens niet dat Adriaanse een prima trainer is. Wél dat ie voor Ajax de juiste man was destijds.

GangstaRiB
Berichten: 16896
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV

Bericht door GangstaRiB » ma feb 03, 2014 3:55 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Ach nu doet De Boer hetzelfde met talenten als Van Rhijn, Lukoki en nog meer van dat verdriet. Hij haalt er net iets meer uit vanwege een falende concurrentie, maar speltechnisch ontloopt het elkaar niks.
Ja, nét iets meer. :biggrin.gif:
Als je met AZ en Willem 2 zo kan presteren, dan ben je een bovengemiddelde trainer.
Wanneer je als rookie met Ajax, na 7 jaar nix, 3 keer op rij kampioen wordt niet... :hypocrite.gif:

Stevens werd met RJC 2e, Foppe met H'veen ook. Stevie Mac werd met Twente kampioen. Een piek hebben zoveel trainers. Diepe dalen kennen de meesten ook.

Ik ontken trouwens niet dat Adriaanse een prima trainer is. Wél dat ie voor Ajax de juiste man was destijds.
Ik ontken ook niet dat FdB een slechte coach is.
Echter, de rust die FdB gegund is zou in andere jaren misschien ook wel goed gewerkt hebben voor andere trainers. Zeker trainers die van te voren weten dat ze het met talenten moeten doen omdat hun voorganger al het geld verbrast heeft.

Lionel
Berichten: 47653
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » ma feb 03, 2014 4:00 pm

Frank werd kampioen na 7 maanden. Rust creeer je ook zelf.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PSV

Bericht door Le T. » ma feb 03, 2014 4:11 pm

Yopi schreef:De positie van Adriaanse was niet langer houdbaar.
Onzin, als het bestuur hem wil houden dan houden ze hem. De wil ontbrak.
De spelers sprongen een gat in de lucht toen hij eruit gekinkeld werd.
Winter en Witschge misschien, de een teveel waterdrager om tot leider gebombardeerd te worden, zie Park, en de ander moest wijken voor een talent. Spelers baalden wel eens van het hard trainen, maar menigeen zag ook wel dat dat goed was, dat wil niet zeggen dat alle restjes van de patatgeneratie er ook zo over dachten.
Zijn fout was dat hij het eerste jaar per se wilde aantonen dat hij wel degelijk toptalenten had opgeleid. Kwam hij aanzetten met Bobson, Hosé, Cruz, Van der Gun en nog wat van die klunzen. Tegen de tijd dat hij erachter kwam dat hij het met die jongens niet ging redden, was zijn krediet op.
Van der Gun was best een aardige voetballer, had als hij niet zo vaak geblesseerd was best kunnen uitgroeien tot het niveau Pienaar. Bobson had best talent, Van Basten haalde hem nog bij het Nederlands elftal toen al veel duidelijker was dat hij niet alles uit zijn talent ging halen. Maar zo'n Van Basten werd dan wel met open armen binnengehaald.
Adriaanse heeft doodgewoon gefaald bij Ajax. De druk was te hoog voor hem.
Voor het bestuur, en voor de een is de druk altijd hoger dan voor de ander.
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Nee, een vriendje van Cruijff was (ook) niet opgehemeld met dezelfde resultaten. Ik meen me ter herinneren dat we twee thuiswedstrijden achter elkaar verloren (1 -toen- traditioneel van PSV, maar ook van NAC of NEC), tegen een andere laagvlieger uit gelijk hadden gespeeld en thuis met bloed, zweet en tranen met zijn 10-en van Twente wonnen; en dat toen de maat vol was. Het voetbal was niet goed. De opvolgende resultaatstrainer Koeman had een andere (overigens ook allesbehalve Ajax-waardige) spelopvatting, maar wist daarmee wel prijzen te winnen. Maar dat een Cruijffadept langer de hand boven hoofd zou zijn gehouden (na eerder al de ontluisterende nederlaag en uitschakeling tegen en door Celtic. Voor de CL) laat staan opgehemeld, is een gotspe.
En De Boer krijgt bijna helemaal geen kritiek als hij na 3 jaar hameren op het systeem en dat hij daar naartoe werkt en spelers daarom eruit mikken op het moment supreme, als die stap omhoog in Europa voor het oprapen ligt, kick and rush gaat spelen met 11 tegen 10 met een miskoop van een verdediger in de spits.... Hij krijgt ook nauwelijks kritiek voor de te slechte jeugdspelers die hij maar bleef opstellen, laat staan voor de kneuzenkermis die hij erbij heeft gekocht.

Nee, de benadering van trainers en de argumenten daarbij is nogal selectief, om het aardig te zeggen.

Dat was natuurlijk veel beschamender dan Adriaanse die de rotzooi van Cruijff's Wouters had opgeruimd en een tactische misser had helemaal aan het begin van het seizoen. Trainers buiten de gunstelingenzone van Cruijff mogen de rotzooi van diens mislukte discipelen opruimen, zodra er dan weer met eer gestreken kan worden moet er een vriendje van Cruijff komen. Geen greintje krediet voor de schoonmakers, even wachten tot ze zover zijn dat een Cruijffkluns een goed startpunt heeft en dan begint de aanval van de Telegraaf.
wimpey schreef:Koeman haalde toch echt beduidend meer uit exact dezelfde groep dan Adriaanse deed. Prima trainer verder hoor... Ik vind hem ook een interessante en welbespraakte man.
Koeman is/was tactisch wel degelijk, maar ook iemand bij wie de sfeer in de spelersgroep steeds slechter wordt. En hij had het natuurlijk makkelijk, een elftal van Adriaanse overnemen is wat makkelijker dan een van Wouters of Van Basten.
Hij is 65+. Ik denk niet dat hij het zichzelf aan moet doen om nog met figuren als Depay, Bruma, Maher en Willems aan de slag te gaan. Of met zo'n Clasie. Ik denk dat Adriaanse zich enkel kapot zou ergeren.
Ik vraag me ook af of hij het vuur nog heeft. Ook heb ik het idee dat hij het een beetje kwijt is, teveel gericht is geraakt op rommelen met beperkte spelers, zijn commentaren getuigden van steeds meer van een bescheiden perspectief. Ajax had zijn magnum opus moeten worden, toen was hij op zijn piek.

Maar goed. Waar het mij om ging is dat je met jonge talentvolle selecties van tegenwoordig beter een hork van een controlfreak als trainer kunt hebben die de spelers wel eens vervloeken, dan zo'n ouderwetse trainer of omhooggevallen ex-international die vindt dat de spelers het zelf zo onderhand moeten zien. De Boer, met al zijn tekortkomingen, is wel zo'n trainer, Cocu blijkbaar niet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma feb 03, 2014 4:13 pm

GangstaRiB schreef: Ik ontken ook niet dat FdB een slechte coach is.
Klopt. :biggrin.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma feb 03, 2014 4:20 pm

Le T. schreef: Onzin, als het bestuur hem wil houden dan houden ze hem. De wil ontbrak.
Het werd ze ook makkelijk gemaakt want de prestaties ontbraken.

En als ik dan lees dat Zlatan zegt dat Adriaanse niet met de spelers communiceerde... Tja, daar ga je dan met je 'alles voorkauwen'.

Zijn tijd als trainer lijkt me passé. Ik blijf hopen op dat voetbal-analitische programma op de Nederlandse buis. Met Adriaanse als 'main analyst'. Hij ziet het spel en kan zijn bevindingen duidelijk verwoorden. Wanneer je hem dan niet omringt door figuren als de fam. Mulder, dan kan hij ononderbroken zijn verhaal duidelijk over de bühne brengen. Dat zou dan het eerste voetbalprogramma zijn waarvoor ik thuis zou blijven.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33984
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » ma feb 03, 2014 4:27 pm

Gaat het hier nu ook al over Adriaanse? :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » ma feb 03, 2014 10:15 pm

Alleen Witschge en Winter, ja vast. :smallgrin.gif:
Zlatan in zijn biografie schreef:Ik had al gehoord dat hij een soort Gestapo was, maar dat het zo erg was...
Chivu kon Adriaanse ook niet uitstaan. Dat viel te lezen in zijn biografie.

En zo waren er meer.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48022
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » ma feb 03, 2014 10:31 pm

Cambuur uit en Twente thuis deze week. Dat moet zes punten zijn, want anders is het exit. Het gat met de nummer 16 is 7 punten. :smallgrin.gif:

Plaats reactie