PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma mar 30, 2015 11:48 am

Baseman schreef: Klopt, en gezien enkele reacties is dat een eenmalige fout geweest.
Dat je het allemaal zo serieus neemt... Dat probleem heb ik bij jou nou nooit. :smallgrin.gif:
LucaS schreef: Volgens mij betaalden ze ook iets van 50 miljoen voor die joker uit de verdediging van Brazilie.
Waarom vind bijna iedereen David Luiz slecht? :confused.gif:

Hij verdedigt altijd vooruit (en neemt daarmee idd risico's), hij heeft een prima trap in beide poten, een geweldig schot in z'n rechter en hij kan fantastisch koppen. En hij is nog snel ook.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma mar 30, 2015 1:23 pm

wimpey schreef: Waarom vind bijna iedereen David Luiz slecht? :confused.gif:

Omdat hij tijdens het WK een parodie was op een verdediger (van 50 mln euro).

Ik ga hem toch niet volgen tijdens die lullige competitiewedstrijdjes in Frankrijk/Engeland en tijdens de CL.
Die goal tegen Chelsea was ook geen klasse, maar puur geluk. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mar 31, 2015 10:52 am

Baseman schreef:
wimpey schreef:en zie ik Baseman weer in dit topic posten...
Klopt, en gezien enkele reacties is dat een eenmalige fout geweest.
Joh trek het je allemaal niet zo aan. Yopi komt met een (in jouw ogen bezopen) mening, jij gaat er met gestrekt been in en vervolgens is het weer kommer en kwel? Lekker laten gaan.

Overigens heb ik die Depay dit jaar amper een fatsoenlijke pot zien spelen. Zou me erg verbazen als een topclub daar in juli voor aanklopt.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di mar 31, 2015 11:15 am

Baseman zal even moeten bijkomen van wat Wimpey heeft geschreven. Hij gelooft vast liever dat Depay voor de gevulde koeken in Eindhoven is gebleven.

Misschien haalt MU Depay? Anders zou ik het niet weten.

wimpey

Bericht door wimpey » di mar 31, 2015 11:34 am

Yopi schreef: Misschien haalt MU Depay? Anders zou ik het niet weten.
MU moet volgend seizoen presteren en weer richting Europese top gaan. Dan heb je in je aanval een gesettelde speler van (bijna) topniveau nodig en geen wispelturig talent.

Neem aan dat di Maria met flink verlies verpatst wordt. Blijven over Januzaj (home grown) en Young (Engels international). Zou Depay veel meer leveren dan die twee doen? Ik denk het niet. Dus ik neem aan dat MU in een hoger segment dan Depay gaat shoppen. Iemand als Roberto Firmino bijv.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di mar 31, 2015 11:53 am

Logisch gezien heb je gelijk. Maar wat is logisch? Destijds bij Barcelona haalde LVG Boudewijn Zenden. Hij heeft het nu eenmaal erg op Nederlandse spelers.

Het hangt ook van de vraagprijs af. Voor een (naar Engelse begrippen) zacht prijsje kun je de gok wel nemen. In de hoop dat die jongen zich fors kan verbeteren. Op dit moment heeft hij natuurlijk niet het niveau voor de top.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr apr 17, 2015 10:22 am

'PSV sinds 1986 statistisch de beste van Nederland'
Vrijdag, 17 april 2015 om 09:10

Het moet wel heel raar lopen wil PSV dit seizoen niet de kampioen van Nederland worden. De Eindhovenaren spelen zaterdag tegen sc Heerenveen en bij een overwinning is de schaal binnen. Harrie Timmersmans, voorzitter van de supportersvereniging, is blij dat zijn club eindelijk weer een titel pakt. Het duurde langer dan hij had verwacht, hij is eraan gewend om prijzen te pakken met de club.

“Mijn eerste kampioenschap maakte ik mee in 1986”, zegt Timmersmans tegen Metro. “Sindsdien is PSV statistisch gezien de beste. Dat er dan een club is uit de hoofdstad die meer sterren op hun shirt heeft staan, doet daar niks aan af. Zij haalden de meeste titels in het jaar nul”, doelt de bestuurder van de supportersclub op Ajax.

Timmersmans zegt dat hij niet verwacht had dat het zo lang zou duren voor PSV weer kampioen zou worden. “Ik kan me niet herinneren wanneer het de laatste keer was dat ik zo emotioneel was onder een kampioenschap.”

VZ
Wel toevallig dat hij net 1986 pakt. In 1985 en in 1983 werd die club uit de hoofdstad namelijk kampioen haha.

Een echte calimero als voorzitter van de supportersvereniging. Ik dacht dat ze daar overheen aan het groeien waren, maar blijkbaar zit het toch nog vrij diep. Ik vind het in ieder geval erg komisch. :biggrin.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr apr 17, 2015 10:39 am

Over het algemeen vind ik PSV-supporters grappige mensen, ik weet niet hoe dat komt. Nu ook weer: de naam Ajax krijgt ie blijkbaar niet uit z'n mond. :biggrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » vr apr 17, 2015 12:26 pm

Duke schreef:Over het algemeen vind ik PSV-supporters grappige mensen, ik weet niet hoe dat komt.
Ik ken niet één psv-supporter eigenlijk.

psv is voor mij de Kerkhofjes en Van Raay. Een soort vrijmetselaarsgilde voor heikneuters.

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr apr 17, 2015 12:38 pm

wimpey schreef:Een soort vrijmetselaarsgilde voor heikneuters.
Mag ik deze alvast nomineren voor uitspraak van het jaar? :ajaxsmiley.gif:

Ik heb helaas fam die die club support, maar goed die wonen dan ook in Eindhoven.

En ik ken zelfs twee personen in de regio Amsterdam die fan zijn. Laat ik het erop houden dat ze allebei uit het buitenland zijn gekomen toen ze een jaar of 5/6 waren en dat het net de toptijd van Romario was toen. Dat laatste geven ze allebei als reden.

Maar die verongelijktheid van die supportersvereniging voorman, heerlijk. Hoe Calimero wil je zijn.

Arthur

Bericht door Arthur » vr apr 17, 2015 12:39 pm

Ik vind het vooral mooi dat dat soort mensen de naam Ajax niet uit hun mond krijgt. Toppunt was wel dat Rutten het als trainer van PSV een paar jaar geleden zelfs over 'die club uit Amsterdam' had. Ze kunnen best af en toe eens kampioen worden, maar zo zullen ze altijd klein blijven.

wimpey

Bericht door wimpey » vr apr 17, 2015 12:42 pm

beelzebub schreef: Maar die verongelijktheid van die supportersvereniging voorman, heerlijk. Hoe Calimero wil je zijn.
Ik heb het gevoel dat menig psv-ert vooral psv-ert is vanwege het gehate 020.

Ze roepen bij de huldiging straks 3 * psv olé olé olé en dan wordt het 'helemaal niets in 020' ingezet. Dat is wel een vreemd fenomeen wanneer je 7 jaar niets wint.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr apr 17, 2015 1:00 pm

Arthur schreef:Ik vind het vooral mooi dat dat soort mensen de naam Ajax niet uit hun mond krijgt. Toppunt was wel dat Rutten het als trainer van PSV een paar jaar geleden zelfs over 'die club uit Amsterdam' had. Ze kunnen best af en toe eens kampioen worden, maar zo zullen ze altijd klein blijven.
Die herinner ik me nog. PSV was op trainingskamp in Spanje, en Strootman was geblesseerd. Rutten verkondigde: over een week is Strootman weer fit, dus dat is slecht nieuws voor die club uit Amsterdam.

Zouden PSV en Ajax dan tegen elkaar spelen over een week? Nee, die wedstrijd stond vier maanden later pas op het programma. :excited.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr apr 17, 2015 1:10 pm

Haters will hate... Het gekke is dat zelfs hun spelers daar vatbaar voor lijken. Ze stonden laatst 14 punten voor, maar zo'n Wijnaldum en Maher gingen desondanks flink door het lint. Die haat en het bijbehorende minderwaardigheidscomplex kan ik niet vatten.

Deze titel hebben ze trouwens verdiend. Het zou van de zotte zijn geweest wanneer Ajax met dit veldspel weer kampioen zou zijn geworden. Ik zie in 15/16 liever goed voetbal van Ajax, beloond met een 2e plek dan bagger met een 1e plek.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr apr 17, 2015 1:27 pm

wimpey schreef:
Ik zie in 15/16 liever goed voetbal van Ajax, beloond met een 2e plek dan bagger met een 1e plek.
Jeetje wat een ommezwaai, Wimpey. Ik heb je weleens iets anders zien zeggen hierover.
Whitey on the moon.

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr apr 17, 2015 1:34 pm

Na vier kampioenschappen op rij is ons buikje aardig gevuld. :ajaxsmiley.gif:

Ik heb in 2004 ook geroepen dat Koeman weg moest. Want ondanks twee kampioenschappen, een kwartfinale CL en een 2e plek met 83 punten was het spel soms niet om aan te gluren en leek het alsof het team per wedstrijd geprepareerd werd door TBS. Prima in de CL, maar toch niet in de competitie....

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr apr 17, 2015 1:34 pm

De afgelopen 4 jaar waren ook veelal bagger met een kampioenschap tot gevolg.

wimpey

Bericht door wimpey » vr apr 17, 2015 3:00 pm

GangstaRiB schreef: Jeetje wat een ommezwaai, Wimpey. Ik heb je weleens iets anders zien zeggen hierover.
:confused.gif:

Ik vind dat Ajax in 2011, 12 en 13 met regelmatig goed voetbal terecht kampioen is geworden. In 2014 en 2015 is het bagger.

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 17, 2015 6:24 pm

Het is zo grappig dat PS fans niet zo lang geleden een grote mond hadden dat Ajacieden altijd naar vervlogen tijden teruggrepen om te 'bewijzen' dat ze de beste waren. Ook een bijzondere termijn, kijk dan gewoon over de afgelopen 25 jaar (evenvaak kampioen, maar Ajax wel meer KNVB bekers, CL, supercup en wereldbeker. Maar goed, waarom zo lang, hou het bij 5 jaar. Of 1. Dan is PSV de beste van afgelopen jaar. :aai.gif:

Tenminste, als ze meer dan 2 punten halen uit de komende 4 wedstrijden.
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr apr 17, 2015 7:34 pm

Wij zijn Ajax. Dat kunnen ze niet handelen, daar in Eindhoven (elders buiten Amsterdam ook niet, trouwens. So what.)

Wouter

Bericht door Wouter » vr apr 17, 2015 9:37 pm

Ik houd meer van Ajax dan van PSV. Ik herinner me immers diverse prachtige thuiswedstrijden tegen Ajax. Tegen PSV is het altijd ellende.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr apr 17, 2015 9:38 pm

Omdat jullie je altijd met liefde door die kutboeren van achteren laten nemen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Wouter

Bericht door Wouter » za apr 18, 2015 9:03 pm

Nou zeg, ik moet bij nader inzien Baseman toch wel gelijk geven als hij zegt dat het niveau hier soms tot Nieuw Amsterdams Peil daalt. Ik zou bijna de admin erbij roepen.

Aangezien we het toch over de duvel hebben: Baseman, gefeliciteerd met de titel!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za apr 18, 2015 9:14 pm

Vitesse laat zich toch altijd met liefde naar de slachtbank leiden tegen PSV. Dat is al vele seizoenen het geval.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Zuidema

Bericht door Zuidema » za apr 18, 2015 9:33 pm

Gefeliciteerd met de titel, Baseman! :biggthumpup.gif:

Soms werden de punten wel eens op het nippertje binnengeharkt, maar veerkracht tonen en kunnen doorgaan tot het gaatje is ook een kwaliteit. Al met al dus dik verdiend wat mij betreft. Hopelijk schudt dit Ajax weer goed wakker. We waren toch wel een tikkie te zelfgenoegzaam geworden met die 4 titels.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Plaats reactie