PSV 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Jöhnk » wo jun 29, 2011 10:18 am

Baseman schreef:Je maakt trouwens nog steeds dezelfde fout, PSV mag het geld van de gemeente niet gebruiken voor aankopen. Maar PSV krijgt en leent vanwege het doorgaan van deze deal wel iets van 40 miljoen Euro extra van de sponsoren, blijkbaar mag een gedeelte daarvan wel gebruikt worden voor transfers.
Ahum, jij meldt steeds dat er een transferpotje van iets meer dan 10 miljoen is, en nu blijkt dat PSV richting de 20 miljoen gaat maak ik steeds dezelfde fout? Lijkt me een beetje de omgekeerde wereld.

En dan heb ik het nog niet gehad over de zogenaamde verplichting van een kloppede begroting. Het zal je niet verbazen dat de jaarlijks kosten ruimschoots toenemen als je zo tekeergaat op de spelersmarkt. Salarissen en afschrijvingen en zo. En dat terwijl men juist moest bezuinigen. :confused.gif:

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2011-2012

Bericht door LucaS » wo jun 29, 2011 10:25 am

Baseman schreef:Oneens.
En als je dit meent, dan heb je ook weinig begrepen van de overeenkomst tussen de gemeente en PSV...dit kost de belastingbetaler namelijk geen cent.
Of jij hebt het niet begrepen, dat kan ook natuurlijk. Het kost de belastingbetaler namelijk 49 miljoen euro. Daarvoor in de plaats krijgt de belastingbetaler een stuk grond ter waarde van 49 miljoen. Een stuk grond waar die zelfde belastingbetaler vervolgens helemaal niets mee kan doen. In het bedrag dat PSV jaarlijks betaalt, zit bij lange na niet genoeg boven de rente die de gemeente zelf betaalt om ook nog eens de geleende 49 miljoen mee af te lossen. Ergo, de belastingbetaler heeft een, voor haar, waardeloos stuk grond gekocht voor 37 miloen*. Als dit zo'n zakelijke goede deal is voor de belastingbetaler, waarom doet de gemeente Rotterdam dan niet hetzelfde voor Feyenoord?
Ik vind Strootman en Mertens goede spelers, maar te duur.
Je maakt trouwens nog steeds dezelfde fout, PSV mag het geld van de gemeente niet gebruiken voor aankopen. Maar PSV krijgt en leent vanwege het doorgaan van deze deal wel iets van 40 miljoen Euro extra van de sponsoren, blijkbaar mag een gedeelte daarvan wel gebruikt worden voor transfers.
Alle euro's die binnenkomen zijn euro's. Er is niet een stapeltje waarop staat 'gemeente, deze niet gebruiken voor aankopen'. Feit is dat als de gemeente niet had gesteund deze aankopen er niet waren gekomen. Het is niet voor niets dat de deal bekend gemaakt werd onmiddellijk na goedkeuring door de raad gisteren.
Vanwege de deal met de gemeente is PSV helemaal niet meer noodlijdend, daarbij komt er nog zo'n 40 miljoen extra binnen dankzij de sponsoren.
We moeten nog maar even wachten of dat echt waar is. De acute problemen zijn opgelost, maar door deze aankopen is het onmogelijk dat de lasten zijn verlaagd met de geplande 10 miljoen. Dat zal wellicht wel het geval zijn als Engelaar en Toivonen verkocht zijn, maar als dat niet gebeurt, zit PSV al gelijk en tegen de afspraken in met hogere salaris- en afschrijvingskosten. Er wordt dus een voorschot genoemn op verkoop van spelers, in deze situatie onverantwoordelijk en eigenlijk schandalig.


* Aankoop 49 miljoen
Ontvangen van PSV boven de renteverplichting van de gemeente is jaarlijks 3 ton
3 ton x 40 = 12 miljoen
Kosten voor de belastingbetaler voor onbruikbare grond = 49 mijoen - 12 miljoen
Laatst gewijzigd door LucaS op wo jun 29, 2011 10:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Duke » wo jun 29, 2011 10:27 am

Baseman schreef:.....
Heb je ook staan juichen voor Sanders en Brands, Base?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2011-2012

Bericht door joey » wo jun 29, 2011 10:28 am

Baseman schreef:Je maakt trouwens nog steeds dezelfde fout, PSV mag het geld van de gemeente niet gebruiken voor aankopen. Maar PSV krijgt en leent vanwege het doorgaan van deze deal wel iets van 40 miljoen Euro extra van de sponsoren, blijkbaar mag een gedeelte daarvan wel gebruikt worden voor transfers.
Krijgt? PSV leent dat geld toch?
Of ze vervolgens dermate hoge bedragen moeten uitgeven aan spelers is weer een andere discussie, maar noodlijdend is PSV dus niet meer.
PSV heeft geen geld achter de hand, anders had men de gemeente niet nodig gehad. Zou het niet raadzaam zijn geweest om reserves op te bouwen in plaats van het geld te steken in spelers die misschien wat gaan brengen maar misschien ook niet?
De enige jeugd die momenteel het niveau aankan is Labyad en hij gaat voldoende speeltijd krijgen.
De jeugd die eraan komt is nog te jong, die jongens zijn 16 en 17 (Depay, Ritzmaier en Locadia). Mokthar (19) krijgt nu de kans zich te laten zien en Tamata (21) is de vaste backup van Pieters en Manolev.

Maar ik ben het met je eens dat het nogal vreemd is om eerst te zeggen dat de jeugd een kans moet krijgen om vervolgens 3 spelers aan te trekken, waarbij er ook nog een spits gekocht moet worden. Ik snap het wel (de aankopen komen niet in de plaats van de jeugd), maar ben dan duidelijker hierover.
Ach, dat verhaal van Brands stamt van een paar weken geleden. Intussen heeft men meer geld kunnen lenen en is het verhaal dus achterhaald. PSV wil niet met de jeugd werken, PSV wil kopen. Dat past ook bij de traditie van de club.

Geeft niets, hoor. Het zorgt voor duidelijkheid. De aloude stellingen worden betrokken. Ajax zet in op de jeugd en zal de concurrentie op dat punt afschudden, PSV koopt, Twente is de ambitieuze subtopper die zichzelf overschat en Feyenoord... Feyenoord saneert voor de zoveelste keer, waarschijnlijk opnieuw zonder succes.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Oscarito » wo jun 29, 2011 10:29 am

Ik als PSV'er snap op dit moment helemaal niets van de huidige gang van zaken...
Nogmaals blijkt maar weer eens dat zodra clubs geld hebben ze bijkans meteen gek worden.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV 2011-2012

Bericht door GangstaRiB » wo jun 29, 2011 10:33 am

PSV maakt in principe dezelfde keuze als Feyenoord een paar jaar geleden. Ze investeren hun laatste geld in Mertens/Strootman/Wijnaldum en een spits en ze hopen daarmee kampioen te worden. Als dat niet lukt, moet er volgens mij serieus een pas op de plaats gemaakt worden. Het enige verschil is dat PSV zich niet in de schulden steekt, maar dat ze volgend jaar (bij het niet halen van de CL) geen aankopen kunnen doen of verplicht moeten verkopen. Wat dat betreft geen man overboord.

Alleen ben ik van mening dat PSV geen kampioen of 2de gaat worden met de huidige selectie. Die is namelijk niet veel sterker geworden na het vertrek van Affelay en Doedelzak. Ze hebben wel dezelfde type spelers teruggekocht, maar die zijn (nog) niet beter dan eerdergenoemden. Verder is de verdediging (incl keeper) de achilleshiel van PSV en daar doen ze niks aan. Verder hoeft PSV maar één keer te verliezen en Rutten's positie staat direct weer onder druk. Want dat sluimert natuurlijk ook gewoon door... niemand kan Rutten meer luchten of zien.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Michael_B » wo jun 29, 2011 10:44 am

GangstaRiB schreef:PSV maakt in principe dezelfde keuze als Feyenoord een paar jaar geleden. Ze investeren hun laatste geld in Mertens/Strootman/Wijnaldum en een spits en ze hopen daarmee kampioen te worden. Als dat niet lukt, moet er volgens mij serieus een pas op de plaats gemaakt worden. Het enige verschil is dat PSV zich niet in de schulden steekt, maar dat ze volgend jaar (bij het niet halen van de CL) geen aankopen kunnen doen of verplicht moeten verkopen. Wat dat betreft geen man overboord.
Dat was dit jaar toch ook al zo?
Face your fears and live your dreams, No Fear

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV 2011-2012

Bericht door GangstaRiB » wo jun 29, 2011 10:47 am

De Dominee schreef:
GangstaRiB schreef:PSV maakt in principe dezelfde keuze als Feyenoord een paar jaar geleden. Ze investeren hun laatste geld in Mertens/Strootman/Wijnaldum en een spits en ze hopen daarmee kampioen te worden. Als dat niet lukt, moet er volgens mij serieus een pas op de plaats gemaakt worden. Het enige verschil is dat PSV zich niet in de schulden steekt, maar dat ze volgend jaar (bij het niet halen van de CL) geen aankopen kunnen doen of verplicht moeten verkopen. Wat dat betreft geen man overboord.
Dat was dit jaar toch ook al zo?
Zou kunnen. Maar ze hebben natuurlijk 20 miljoen binnengehaald met de verkoop van Doedelzak en Affelay, dus in dat opzicht zijn die transfers nog wel te verantwoorden.... al is het enorm veel geld voor Nederlandse subtoppers.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Michael_B » wo jun 29, 2011 10:57 am

20? Affelay leverde toch geen reet op?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Marillion » wo jun 29, 2011 11:08 am

De bedragen die worden genoemd zijn meestal ook geen netto opbrengst voor de club.

Maar goed. Ik vind het prima hoor. Er is geen geld van de gemeente geïnvesteerd. De sponsors staan in de rij om desnoods anoniem geld te doneren. PSV is financieël hartstikke gezond en gaat een zeer zonnige toekomst tegemoet. Echt waar. Niets aan de hand mensen!
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV 2011-2012

Bericht door GangstaRiB » wo jun 29, 2011 11:09 am

De Dominee schreef:20? Affelay leverde toch geen reet op?
Doedezak 14 miljoen, Affelay zal wel rond de 5 miljoen uitkomen inclusief bonussen (het was 3,5 miljoen transfergeld geloof ik)... dus dat is pakweg 20 miljoen...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Jöhnk » wo jun 29, 2011 11:09 am

Inderdaad, Marillion. De goed-nieuws-machine laat natuurlijk het bruto bedrag uitlekken, terwijl daar nog bepaalde percentages van af moeten. Ik begrijp bijvoorbeeld dat Dszudszak door Lemic is weggebracht.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Baseman » wo jun 29, 2011 11:16 am

Jöhnk schreef:Ahum, jij meldt steeds dat er een transferpotje van iets meer dan 10 miljoen is, en nu blijkt dat PSV richting de 20 miljoen gaat maak ik steeds dezelfde fout? Lijkt me een beetje de omgekeerde wereld.
Ik heb steeds gezegd dat PSV een potje had van 10 miljoen, onafhankelijk van de deal met de gemeente.
Nu die deal is doorgegaan komt er zo'n 40 miljoen extra bij dankzij de sponsoren en daarvan mag PSV blijkbaar wel een gedeelte uitgeven aan transfers. En/of PSV kan de volledige transfersom van Doedel nu wel volledig gebruiken, dat zou namelijk betekenen dat PSV in totaal ruim 20 miljoen uit kan geven.
En dan heb ik het nog niet gehad over de zogenaamde verplichting van een kloppede begroting. Het zal je niet verbazen dat de jaarlijks kosten ruimschoots toenemen als je zo tekeergaat op de spelersmarkt. Salarissen en afschrijvingen en zo. En dat terwijl men juist moest bezuinigen.
Op dit moment staat de transferbalans op ongeveer -4 miljoen (Doedel min Strootman, Mertens en Wijnaldum).
Daarbij zitten deze aankopen onder het salarisplafond.
Ik ben het wel helemaal met je eens dat PSV Engelaar moet zien te slijten, dat scheelt enorm in de salariskosten en hij is nu overbodig. Mocht hij blijven dan heeft PSV een probleem. Maar goed, ik hoop dat er van alles gaande is buiten de media om.
LucaS schreef:Het kost de belastingbetaler namelijk 49 miljoen euro.
De gemeente = de belastingbetaler?
In het bedrag dat PSV jaarlijks betaalt, zit bij lange na niet genoeg boven de rente die de gemeente zelf betaalt om ook nog eens de geleende 49 miljoen mee af te lossen.
De gemeente lost de lening dan ook niet af, ze verdient 20 jaar lang 3 ton per jaar en na deze 20 jaar wordt zowel de lening als de betaling van PSV herzien.
Er is niet een stapeltje waarop staat 'gemeente, deze niet gebruiken voor aankopen'. Feit is dat als de gemeente niet had gesteund deze aankopen er niet waren gekomen. Het is niet voor niets dat de deal bekend gemaakt werd onmiddellijk na goedkeuring door de raad gisteren.
Klopt.
Je vergeet alleen het feit dat PSV aan moet tonen bij de gemeente dat ze het ontvangen geld hebben gebruikt om schulden af te lossen en leningen te herfinancieren, daarbij wordt de jaarlijkse begroting ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeente en deze begroting moet sluitend zijn zonder dat Europees voetbal mee is genomen.
Duke schreef:Heb je ook staan juichen voor Sanders en Brands, Base?
Nee, maar ik vind wel dat Sanders geweldig werk heeft geleverd,
Over Brands ben ik nu wat minder positief...de spelers vind ik niet verkeerd, de bedragen wel.
joey schreef:Krijgt? PSV leent dat geld toch?
Niet alles wordt geleend, een gedeelte bestaat uit verhoogde bijdragen van sponsoren.
PSV heeft geen geld achter de hand, anders had men de gemeente niet nodig gehad. Zou het niet raadzaam zijn geweest om reserves op te bouwen in plaats van het geld te steken in spelers die misschien wat gaan brengen maar misschien ook niet?
Zoals al eerder aangegeven gebruikt PSV een gedeelte van het geld om het eigen vermogen flink op te hogen.
Het is mij een raadsel waarom je er vanuit gaat dat PSV 80 miljoen op gaat maken en geen reserve opbouwt, lees je de berichtgeving hierover wel???
PSV wil niet met de jeugd werken, PSV wil kopen. Dat past ook bij de traditie van de club.
Zucht, daar ga je weer met je Jomanda uitspraken.
Wat is er gebeurt met de Joey die redelijk objectief tegen zaken aan kon kijken en vaak verstandige en weloverwogen uitspraken deed?
GangstaRiB schreef:PSV maakt in principe dezelfde keuze als Feyenoord een paar jaar geleden.
Met als hele groot verschillen dat de spelers die PSV nu koopt zo'n 10 jaar jonger zijn dan de spelers die Feyenoord toen kocht en dat deze spelers bij PSV niet tot de grootverdieners behoren.
Verder is de verdediging (incl keeper) de achilleshiel van PSV en daar doen ze niks aan.
Jawel, maar vooralsnog wil niemand Isaksson kopen...
Volgens het ED is PSV trouwens bezig met een verdediger.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2011-2012

Bericht door joey » wo jun 29, 2011 11:27 am

Zucht, daar ga je weer met je Jomanda uitspraken.
Wat is er gebeurt met de Joey die redelijk objectief tegen zaken aan kon kijken en vaak verstandige en weloverwogen uitspraken deed?
Daar hoef je geen Jomanda voor te zijn. De krant lezen is genoeg.

PSV gaat vijf nieuwe spelers halen. 3 tot nu toe +2. Voegen we hieraan toe de spelers die er nog zijn en blijkbaar niet vervangen worden (Isaksson, Marcelo, veteraan Bouma, Hutchinson, Lens, Toivonen) en we komen aan een basisteam met welgeteld één speler uit de opleiding en die is nog in de dertig ook. Vertel mij maar eens waar die jeugdspelers dan moeten spelen. Reken ik Engelaar en Maza niet eens mee.
Laatst gewijzigd door joey op wo jun 29, 2011 11:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2011-2012

Bericht door LucaS » wo jun 29, 2011 11:33 am

Baseman schreef:[Op dit moment staat de transferbalans op ongeveer -4 miljoen (Doedel min Strootman, Mertens en Wijnaldum).
Zo mag je niet rekenen, want zo werkt de boekhouding niet. Met Dudel verdwijnt een jaarlijkse afschrijvingspost ad 1,5 miljoen van de begroting, met de drie aankopen tot nu toe komen er extra afschrijvingen bij ter grootte van ongeveer 3,5 miljoen. De jaarlijkse lasten nemen door de transfers dus met 2 miljoen toe.
Daarbij zitten deze aankopen onder het salarisplafond.
I

Deze drie verdienen samen minder dan Dudel alleen? Ook hier een toename van de jaarlijkse kosten met zo'n miljoen.
Ik ben het wel helemaal met je eens dat PSV Engelaar moet zien te slijten, dat scheelt enorm in de salariskosten en hij is nu overbodig. Mocht hij blijven dan heeft PSV een probleem. Maar goed, ik hoop dat er van alles gaande is buiten de media om.
PSV gokt dus dat er verkocht wordt. Nogmaals, onverantwoordelijk, vraag maar na bij Ajax, dat op een gegeven moment bijna 40 A-selectiespelers onder contract had, ook omdat het alvast ging kopen in de hoop/verwachting dat spelers die weg mochten ook daadwerkelijk verkocht zouden worden.
De gemeente = de belastingbetaler?
Zeker, of betalen Eindhovenaren geen belastingen aan de gemeente? De gemeente heeft oha maar twee belangrijke inkomsten, dat zijn heffingen en belastingen. Beide inkomsten worden opgehoest door de belastingbetaler.
De gemeente lost de lening dan ook niet af, ze verdient 20 jaar lang 3 ton per jaar en na deze 20 jaar wordt zowel de lening als de betaling van PSV herzien.
Een lening die nooit en te nimmer afgelost hoeft te worden? Die willen ze in Griekenland ook graag, misschien kan je de gegevens van de verstrekker van deze lening aan ze doorgeven.
Je vergeet alleen het feit dat PSV aan moet tonen bij de gemeente dat ze het ontvangen geld hebben gebruikt om schulden af te lossen en leningen te herfinancieren, daarbij wordt de jaarlijkse begroting ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeente en deze begroting moet sluitend zijn zonder dat Europees voetbal mee is genomen.
En wat is de sanctie?
Met als hele groot verschillen dat de spelers die PSV nu koopt zo'n 10 jaar jonger zijn dan de spelers die Feyenoord toen kocht en dat deze spelers bij PSV niet tot de grootverdieners behoren.
Je mag er niet van uit gaan dat de spelers dusdanig slagen dat ze voor hetzelfde of voor meer verkocht kunnen worden. Ook hier, vraag aan Ajax dat ook met geld smeet op het moment dat het kon.
Volgens het ED is PSV trouwens bezig met een verdediger.
En een spits..
ALs er niet wordt verkocht (Engelaar!) dan gaat die sluitende begroting al in jaar 1 niet lukken
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Lionel » wo jun 29, 2011 11:38 am

Baseman is een beetje de weg kwijt als ik het zo lees allemaal.

Ik heb het een tijdje 'opgenomen' voor PSV omdat ik dacht dat die Sanders en Brands een verstandige mannen waren (na het lezen van wat interviews). Maar deze gasten zijn nog erger dan de koekenbakkers die er bij Ajax rondliepen :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door 999 » wo jun 29, 2011 12:06 pm

Depla gaat PSV-salarissen niet controleren

EINDHOVEN - Verantwoordelijk wethouder Staf Depla van de gemeente Eindhoven gaat niet controleren of PSV zich houdt aan de eerder afgesproken salarisnorm van 1 miljoen euro. "Wij gaan daar als gemeente niet over", aldus Depla.

Reddingsplan was voorwaarde voor komst Strootman en Mertens
Volgens hem is het vooral van belang dat de club zich houdt aan het financiële raamwerk, zoals dat met de gemeente is overeengekomen. Daarin staat dat PSV een aantal bancaire ratio's moet nakomen en voor een positief eigen vermogen moet zorgen.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Harm » wo jun 29, 2011 1:08 pm

Ik ben het absoluut niet eens met de gemaakte keuzes, mar ik moet base wel even verdedigen inzake de salarissen. Enkele grootverdieners als kromkamp (1,8) ,en koevermans zijn nu weg. Dat levert ruimte op. Maar of je die ruimte dan maar moet benutten? Ik denk van niet.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Michael_B » wo jun 29, 2011 1:50 pm

Dat levert geen ruimte, maar beperkt het tekort.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Demosthenes » wo jun 29, 2011 2:20 pm

Heb geen idee of de aankopen voor een winnend PSV zullen zorgen, maar PSV wordt er wel sterker door, ongeacht de coach die er zit en ongeacht welke jeugdspeler er zou kunnen doorbreken, want daar heeft PSV zich nooit zorgen om gemaakt. Een jeugdspeler breekt bij PSV door ondanks het beleid, niet dankzij het beleid, dat gericht is op kopen; de vraag is of geldproblemen bij Ajax ook niet voor het opstellen van jeugdspelers heeft gezorgd en wat Ajax zou doen als "het de lucht boven De Toekomst, al of niet gebakken, voor veel geld aan de gemeente Amsterdam zou verkopen."

Van wie is de grond op "De Toekomst", is die van Ajax of van de gemeente?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Ajaciedjuh » wo jun 29, 2011 2:23 pm

Volgens mij is dat van Ajax (in ruil voor de grond 'De Meer').
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Harm » wo jun 29, 2011 2:35 pm

De Dominee schreef:Dat levert geen ruimte, maar beperkt het tekort.
Ik reageerde dan ook olucas die stelde dat alleen het salaris van dszudszak verdween.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Michael_B » wo jun 29, 2011 2:44 pm

Die salarissen moeten toch ook verdwijnen om weer gezond te worden? Dan kan je er toch niet 3 andere (ongetwijfeld vrij forse) salarissen tegenover zetten? Dan ga je gewoon op dezelfde voet door.

Overigens lijken Feyenoorders na de 10-0 en de transfer van Wijnaldum steeds meer 'haat' richting PSV te krijgen. Enkelen reppen zelfs al over 'erger dan de neuzen'. Zou toch wat zijn.
Face your fears and live your dreams, No Fear

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2011-2012

Bericht door LucaS » wo jun 29, 2011 2:50 pm

Harm heeft gelijk vwb de salarissen
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2011-2012

Bericht door joey » wo jun 29, 2011 3:27 pm

Erger dan de Neuzen? Kennen die lui hun eigen geschiedenis niet? Toen Gullit en Nielsen van F. naar PSV vertrokken klonken er totaal geen protesten. En die spelers waren heel wat beter dan Wijnaldum.
Ajaciedjuh schreef:Volgens mij is dat van Ajax (in ruil voor de grond 'De Meer').

Yep, grond en complex zijn eigendom van Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie