NAC 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

NAC 2011-2012

Bericht door Duke » vr jun 17, 2011 10:12 am

Karelse gaat het niet makkelijk krijgen, schat ik zo in.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: NAC 2011-2012

Bericht door T82 » vr jun 17, 2011 11:31 am

‘Allrounder’ Martin La Cruz kiest voor NACDoor: Mafkees Jeugdinternational Martin La Cruz maakt de overstap naar NAC. De aanvaller komt over van Sparta. La Cruz zal zich komend seizoen aansluiten bij het A1-elftal van NAC. De international van Oranje Onder 15 en 16 jaar is in Breda op meerdere posities inzetbaar.

,,Het is moeilijk een keuze te maken waar ik het beste tot mijn recht kom”, aldus de 17-jarige speler. ,,Ik kan als links- en als rechtsbuiten spelen, maar ook als schaduwspits. Al die posities voelen lekker aan voor me. Ik zie het straks wel als het seizoen begint. Ik kijk er in ieder geval enorm naar uit om bij NAC aan de slag te gaan.”

Goed bezig daar bij de jeugd van NAC.

Bron: B-side Rats, Sport Promotion

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: NAC 2011-2012

Bericht door T82 » vr jun 17, 2011 11:40 am

Edit: Leonardo weg, mooie opruiming!

Veel te smalle selectie (*edit: inmiddels wat minder smal!), vooral achterin, tot nu toe. En dan zal er voorin ook nog wel wat weg gaan.

Ten Rouwelaar
(Van Fessem)

Janse - Botteghin - Luijckx - Zonneveld
(Koenders - Buijs - Gorter)

Gudelj - Bonevacia - Schilder
(Bouwman - Gilissen - Van der Pluijm)

Jozefzoon - Amoah - Lurling
(Kolk - Schalk - Bayram )

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: NAC 2011-2012

Bericht door T82 » do jul 21, 2011 8:39 am

Exact een jaar geleden in de topic NAC 2010-2011:
T82 schreef:
D_skilled schreef:Hoe zit het met Ömer Bayram?
Bayram speelt voor zover ik het volg weinig in de voorbereiding. Afgelopen zaterdag bij NAC - Plymouth geweest en toen was het negentig minuten afzien met Kolkka en Leonardo aan de zijkanten. Dan had zo'n Bayram met zijn snelheid en een hoop enthousiasme het vast beter gedaan. Maar ik denk niet dat we verder veel van die jongen hoeven te verwachten bij NAC. Dat doe ik veel meer van Gudelj. Is inmiddels een grote sterke vent geworden die tegen Plymouth lekker op het randje speelde (als rechtshalf). Laatste deel speelde hij centraal achterin.
Gisteren voor de tweede keer Bayram een hele wedstrijd zien spelen en ik kom terug op dat stuk hierboven. Die jongen kan voor NAC een erg goede speler worden: snel, constant in beweging, kan passeren, veel flair, eist ballen op... Kortom, in deze vorm een verbetering ten opzichte van Leonardo en Lurling.

Aan de rechterkant stond Jozefzoon. De slechtste NAC-speler van de avond. Werkelijk alles ging fout, op één aardig schot uit de tweede lijn na. Met Kras, Overtoom, Slijngard, Godee (kan best in de eredivisie spelen), Koenders, Schilder, Bonevacia en dus Jozefzoon was het aantal ex-Ajacieden behoorlijk groot.

De tip van de maand trouwens: Alex Schalk. Ziet er veelbelovend uit!

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: NAC 2011-2012

Bericht door T82 » do jul 21, 2011 9:02 am

21 juli 2011
VI onder de indruk van Schalk


Talent uit eigen kweek… oew Ratreporter is er dol op. Het paradepaardje van onze opleiding is op dit moment onomstotelijk Alex Schalk. Vorig jaar topscorer van de Eredivisie voor A-junioren, en door de verschillende coaches verkozen tot beste speler van diezelfde competitie. Dan mogen we toch eigenlijk wel gewoon spreken van de beste jeugdspeler van Nederland. Zo dachten er meer over, dus Schalk had aan het einde van vorig seizoen de clubs uit binnen- en buitenland voor het uitkiezen. De jongeling uit Prinsenbeek maakte echter een voor hedendaagse begrippen opmerkelijke keuze; hij bleef gewoon bij zijn grote liefde NAC.

Uiteraard trok dit ook de aandacht van de persmuskieten van Voetbal International, die na hun vermakelijke verslag van de wedstrijd tegen TSC blijkbaar honger kregen naar meer. Ook bij het duel tegen de Zeeuwse selectie van afgelopen zaterdag gaven zij namelijk acte de présence. Reden genoeg voor de subjectivo’s van De Rat om hieronder weer schaamteloos over te schakelen in de copy/paste modus:

Als een schim in een bergetappe fietst een gezin door de regen o weg naar Camping Zon en Zee. Dat is even rechtdoor, maar wij slaan linksaf. Je zult maar drie weken op de camping staan. We gaan vrijwel zeker naar de natste zomer sinds 1930. Dat waren zo’n beetje de laatste flarden radio die we hoorden als we achter Bergen op Zoom de provincie Zeeland induiken. Zendmasten zijn geknakt. De radio zwijgt. We gaan naar Yerseke. Het 6.200 inwoners telende dorpje was even groot nieuws vorige week. Inwoner J. Hoogerland vloog het prikkeldraad ion. En was ineens een bekende Nederlander. “Ik ga door, ik ben een Zeeuw.”, had hij gezegd. Maar de polonaise lopen ze hier nier zo snel. Het leven is een serieuze zaak. En de lokale voetbalclub bestaat negentig jaar. Dus zijn de mensen nu aan de slag op het sportpark. Daar speelt de Zeeuwse selectie tegen NAC uit Breda. Hoogerland moet vlak voor de aftrap lossen uit het peloton, horen we. Wij gaan op zoek naar iemand die ook zomaar binnen een paar weken een bekende Nederlander kan zijn. De naam is Schalk. Alex Schalk. Vorige week zagen w e hem al drie keer scoren in Oosterhout. ‘De Bomber van Breda’noemen ze hem al. Schalk werd afgelopen seizoen gekozen tot de beste A-junior van Nederland. Beter dan die van ajax. Beter dan die talenten van feyenoord of psv. Schalk werd ook nog topscorer van de hoogste jeugdcompetitie van ons land (en won met zijn team de beker! , ratd.). En deze weken mag hij met de selectie mee om zich voor te bereiden op zijn eerste seizoen in de Eredivisie™. We zien een kleine afgeladen tribune en twee partytenten geschikt voor feestjes tot vijftig personen. Maar het aantal auto’s staat in geen enkele verhouding tot het aantal toeschouwers. En ja hoor. Daar staat het NAC-legioenvolk weer aan het bier in het clubhuis. Zo nu en dan wordt de tussenstand doorgegeven door de diehards buiten in de regen: 0-1, 0-2, 0-3. In de ruimte waar de vrijwilligers even een bakkie kunne halen staat de tv aan. Een kudde jochies mag er niet in. Voor je het weet staat iedereen binnen. We zien de renners zwoegen langs de hoge pieken van de Pyreneeën. De Zeeuwen kijken al even zwijgend toe. Wij trotseren de wind en regen en gaan eens achter de dug-out van NAC-trainer John Karelse staan. Ook zo’n Zeeuw. Karelse lijkt zo weggelopen uit een Fisherman’s Friend reclame. Handen diep in de zakken, met een zwarte muts diep over zijn oren en zijn grote lijf diep in winterse regenkleding. Terwijl iedereen staat te schuilen, gaat Karelse helemaal op in de wedstrijd. “Door-dek-ken! Vast-zet-ten!”. Als een misthoorn draagt zijn stem over het veld. NAC speelt goed en scherp tegen de Zeeuwse selectie. Maar dan is er toch een foute pass. Karelse slaakt een knetterende vloek. Dit is nou niet precies wat de organisatie in gedachten had bij het negentigjarig bestaan. Donkere blikken priemen richting de Bredase bank. Als nu de bliksem inslaat, geloof ik in een hogere macht. Maar het gebeurt niet. In de tweede helft krijgt Schalk speelminuten. Hij heeft inderdaad iets weg van Gerd Müller. Qua bouw dan. Het NAC publiek is er weer helemaal bij. Zou ‘Der Bomber’het nu weer doen? Bam. Dat is zijn eerste. Boem. Zijn tweede. En bats zijn derde. Dertien heeft hij er nu al in de voorbereiding. U snapt het al. Het seizoen is nog niet begonnen of er is alweer een ster geboren in Breda. NAC Breda wint uiteindelijk met 10-0 en wij zoeken de jongen op die er nu dus al dertien in heeft liggen. Bij de cornervlag valt hij in de armen van een man. Zo ziet geluk er uit. De man knijpt hem bijna fijn. Het is zijn vader. Een man met Geel en Zwart bloed. Al sinds jaar en dag verzorger bij NAC. Trots kijkt hij hoe zijn zoon met fans op de foto gaat en handtekeningen uitdeelt. We kijken het aan en spreken het ventje aan. “Dat is mijn vader. Dit is toch ook ongelooflijk. Ik speel met Mike Zonneveld. Moet je nagaan. Toen ik als jongetje van acht achter het doel stond, schoot hij al die kogels op doel.” Schalk maakt een stevige indruk. psv, celtic, machester city, feyenoord. Waar kon hij niet tekenen? “Ik weet het allemaal niet precies. Op een gegeven moment heb ik niet eens meer met makelaars gepraat. Iedereen belde maar. Ik wil gewoon bij NAC spelen. Vorig jaar maakte ik mijn debuut. Man, dat gevoel toen ik mijn naam op het lichtbord zag staan. Dat is veel waard. Daarbij heb ik ook nog helemaal niks laten zien. Van de jeugd naar de Eredivisie™ is een enorme stap. Het is echt niet zo dat je die stap zomaar even maakt. De afgelopen weken was het zwaar.” Een stevige handdruk en daar gaat hij met zijn vader. Eigenlijk is het geweldig dat het geld bij NAC Breda even op is. Des te groter is de kans dat we dit soort jongen straks ook echt aan het werk gaan zien.Amen.

Bron: De Rat, VI

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: NAC 2011-2012

Bericht door 999 » di jul 26, 2011 9:38 pm

Levante ontspoort in oefenduel met NAC Breda

26/07/2011 21:24

De oefenwedstrijd tussen NAC Breda en Levante is na 58 minuten gestaakt door scheidsrechter Jeroen Ketting. De bezoekers uit Spanje hadden toen al alles uit de kast gehaald om het duel te laten ontsporen.

De irritaties begonnen al voordat de wedstrijd begon. Levante wilde niet met de bal spelen waar NAC Breda altijd mee speelt en eiste dat er gespeeld zou worden met de zelf meegenomen bal. NAC en Ketting weigerden zodat de Spanjaarden boos de kleedkamer opzochten.

Het leek erop dat de ploeg zijn spullen ging pakken, maar verschenen later alsnog op het veld. Vanaf het eerste fluitsignaal oogde Levante uiterst geagiteerd en lieten zich zien met enkele harde tackles en met veel theatraal misbaar bij overtredingen van de Brabanders.

Na een klein uur spelen ontspoorde de wedstrijd definitief. Donny Gorter werd op schandalige wijze onderuit gehaald door Valdo en kreeg direct rood van arbiter Ketting. De stoppen sloegen toen volledig door bij de spelers van de Primera División-club. In het opstootje na de rode kaart kreeg Anthony Lurling een klap van een Levante-speler.

Ketting probeerde de boel te kalmeren door een rustpauze in te lassen, maar besloot al snel de wedstrijd definitief te staken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: NAC 2011-2012

Bericht door Jöhnk » di jul 26, 2011 9:47 pm

Hoezo kreeg Donny Gorter rood terwijl hij onderuit werd gehaald? :confused.gif:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

NAC 2011-2012

Bericht door jabu » di jul 26, 2011 9:51 pm

Het zijn ook altijd dezelfden die de klappen moeten opvangen :smallgrin.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: NAC 2011-2012

Bericht door Michael_B » wo jul 27, 2011 7:18 am

Jeroen Ketting, oud Ajax en Haarlem speler?
Face your fears and live your dreams, No Fear

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: NAC 2011-2012

Bericht door D_skilled » zo aug 07, 2011 3:31 pm

Voor de Ajacieden. Jozefzoon en Bonevacia staan in de basis tegen FC Twente.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: NAC 2011-2012

Bericht door Rooie » za aug 20, 2011 7:59 pm

'De ingebrachte ervaring' helpt niet erg veel, staat alleen maar te schutteren. 0-1 Groningen.

0-2, ziet er beroerd uit.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: NAC 2011-2012

Bericht door peter » za aug 20, 2011 8:49 pm

Het ging dus ten koste van Bonevacia en Jozefzoon. Die jongens kunnen het blijkbaar ook niet helpen.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: NAC 2011-2012

Bericht door Rooie » za aug 20, 2011 8:52 pm

Peter schreef:Het ging dus ten koste van Bonevacia en Jozefzoon. Die jongens kunnen het blijkbaar ook niet helpen.
Uiteraard niet. Het lijkt nu al op een soort van noodgreep, ervaring brengt vastigheid.

Weinig kwaliteit in de ploeg en een trainer die nog hartstikke groen is.

Die Schalk is wel een mannetje. Elke wedstrijd dreigend bij z'n invalbeurt en legt er nu ook één in.

En 2-2 Lurling, prima afgemaakt. Groningen schuttert wederom na een voorsprong in een uitwedstrijd.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NAC 2011-2012

Bericht door Banjavi » za aug 27, 2011 4:03 pm

NAC Breda gaat mogelijk een hele grote vis binnenhalen. De Bredase club is in gesprek met drievoudig Eredivisie-topscorer Mateja Kezman.


De 32-jarige aanvaller staat welwillend tegenover een terugkeer naar de Eredivisie. "Ik heb na mijn vertrek bij PSV bij veel grote clubs een fantastische tijd gehad, maar nergens hebben ik en mijn gezin ons zo thuis gevoeld als in Nederland", zegt de Servisch international tegenover VI. "NAC Breda heeft interesse en ik heb interesse in NAC Breda. We gaan nu kijken of we nader tot elkaar kunnen komen. Wat mij betreft zou het geweldig zijn. Nederland is mijn tweede vaderland."

Kezman zit na zijn vertrek bij South China uit Hong Kong zonder club. De oud-aanvaller van onder meer Chelsea, Atlético Madrid, Fenerbahçe, Paris Saint Germain en Zenit St Petersburg stond tussen 2000 en 2004 onder contract bij PSV. Voor de Eindhovenaren scoorde Kezza maar liefst 105 doelpunten in 122 competitiewedstrijden.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: NAC 2011-2012

Bericht door 666 » za aug 27, 2011 4:17 pm

Gaat NAC zich een uitgebluste bejaarde laten aansmeren die zelfs in hongkong niet meer aan de bak komt? Sinds Fenerbahce 2007/8 scoort ie geen deuk in een pakkie boter meer.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: NAC 2011-2012

Bericht door Thijs » di sep 06, 2011 8:28 am

NAC verkoopt Amoah voor een paar ton aan een Turkse promovendus. Kan aan mij liggen maar volgens mij lijkt me dit geen verstandige zet als je al zo'n matig elftal hebt.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: NAC 2011-2012

Bericht door Duke » di sep 06, 2011 8:37 am

Nee, die gaan het nog erg lastig krijgen dit seizoen. Maar goed, als het alternatief is dat je failliet gaat....
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: NAC 2011-2012

Bericht door T82 » di sep 06, 2011 8:49 am

Duke schreef:Nee, die gaan het nog erg lastig krijgen dit seizoen. Maar goed, als het alternatief is dat je failliet gaat....
Inderdaad. Niemand bij NAC wil de voetballer Amoah missen dit seizoen. Maar als we Sjoerd Mossou moeten geloven vangt NAC € 450.000,- voor Amoah. Daarnaast verdient hij dat bedrag ook nog eens ongeveer per jaar. Is dan een uitstekende deal voor een club die nog altijd hard moet bezuinigen.

Het gerucht gaat dat NAC zijn vertrek waarschijnlijk zal opvangen met 1 of 2 transfervrije spelers. Bruins en Lasnik worden genoemd. Wellicht Boussaboun. Zou beter zijn als Schalk niet meteen vol aan de bak moet een heel seizoen lang. Misschien dat Henk Vos nog tijd heeft...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: NAC 2011-2012

Bericht door Jöhnk » zo sep 11, 2011 1:45 pm

Onze man in Breda doet het weer. 1-0 NAC!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: NAC 2011-2012

Bericht door goodfella » zo sep 11, 2011 1:52 pm

:headbang.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: NAC 2011-2012

Bericht door Rooie » zo sep 11, 2011 1:53 pm

Hij doet dat echt altijd tegen Feyenoord :biggthumpup.gif:

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: NAC 2011-2012

Bericht door T82 » za sep 17, 2011 12:02 pm


Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: NAC 2011-2012

Bericht door peter » za sep 17, 2011 12:07 pm

De Ajaxboys niet in de basis dus. Bonevacia valt nog wel even in, maar Josefzoon niet. Wordt niets zo.

Die Schalk heeft wel potentie. Eens zien hoe hij zich ontwikkelt.

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: NAC 2011-2012

Bericht door T82 » za sep 17, 2011 12:34 pm

Peter schreef:De Ajaxboys niet in de basis dus. Bonevacia valt nog wel even in, maar Josefzoon niet. Wordt niets zo.

Die Schalk heeft wel potentie. Eens zien hoe hij zich ontwikkelt.
Jozefzoon is net geblesseerd geweest. Bayram is sowieso beter volgens mij. Gilissen is echter niet beter dan Bonevacia. Die zou ik zeker nog omwisselen. Ajax wilde Schalk vorig jaar nog hebben he...

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: NAC 2011-2012

Bericht door D_skilled » za sep 17, 2011 4:42 pm

Ben je bijgedraaid over Bayram? In het verleden vond je het niet veel. Een enthousiaste renpaard. Niet in dezelfde bewoordingen, maar dezelfde strekking.

Plaats reactie