ADO Den Haag

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door InnerHarbour » di jan 05, 2016 3:37 pm

De NYT en Wang
Wang, in an interview in his Beijing office, said he was merely recalculating his strategy, but he also pointedly said that he was under no obligation to do more than he had.

“After I pay the takeover, the club is mine,” he said. “It is my business in terms of how much I will invest in the club.”
Veel geluk ADO.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door Marillion » di jan 05, 2016 4:58 pm

Ik weet niet of die extra investeringen voorwaarden waren voor de verkoop. Maar als dat niet zo is hebben ze bij ADO geen poot meer om op te staan. Dan hebben ze nu gewoon te maken met een eigenaar die doet waar hij zin in heeft en waarvan het volledig onduidelijk is wat nu echt zijn plannen met de club zijn.

Onvoorstelbaar dat een club zich in zo'n positie weet te manoeuvreren. Het moet toch mogelijk zijn om in een stad als Den Haag een Eredivisieclub te laten bestaan zonder dit soort kunstgrepen?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door zeux » di jan 05, 2016 5:20 pm

Marillion schreef: Onvoorstelbaar dat een club zich in zo'n positie weet te manoeuvreren.
Ik vind het wel voorspelbaar hoor.

Gek laten maken door een bundel geld.

Deal was een accident waiting to happen. Duurde toch ook al maanden voordat alles rond was, met veel onduidelijkheid? Teken aan de wand.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door InnerHarbour » di jan 05, 2016 5:26 pm

Marillion schreef:Het moet toch mogelijk zijn om in een stad als Den Haag een Eredivisieclub te laten bestaan zonder dit soort kunstgrepen?
Tja dat hoor ik hier in de mooie Residentie al 30 jaar iedereen tegen elkaar zeggen maar niemand doet wat. Ze hebben er geen trek in of willen niet te veel investeren. Eigen schuld, mede verantwoordelijk voor het opheffen van de mooiste club van Den Haag, Holland Sport, als ze weer degraderen zie ik dat met een glimlach gebeuren.
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: ADO Den Haag

Bericht door GangstaRiB » do jan 07, 2016 2:19 pm

Marillion schreef:Ik weet niet of die extra investeringen voorwaarden waren voor de verkoop. Maar als dat niet zo is hebben ze bij ADO geen poot meer om op te staan. Dan hebben ze nu gewoon te maken met een eigenaar die doet waar hij zin in heeft en waarvan het volledig onduidelijk is wat nu echt zijn plannen met de club zijn.

Onvoorstelbaar dat een club zich in zo'n positie weet te manoeuvreren. Het moet toch mogelijk zijn om in een stad als Den Haag een Eredivisieclub te laten bestaan zonder dit soort kunstgrepen?
Welkom in de wondere wereld van het voetbal waar onervaren/incapabele mensen ineens met miljoenen bedragen te maken krijgen. Waarom zou je een contract juridisch laten onderzoeken als er een lekkere worst voor je neus wordt gehouden.

Uiteindelijk zal er wel weer wethouder op staan om de boel voor een symbolisch bedrag over te nemen enzo. Net zoals dat moet gebeuren bij RKC en andere clubs die op het randje staan. Laat het maar lekker klappen. Teveel prof clubs in dit kleine kikker landje.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door Marillion » do jan 07, 2016 5:32 pm

Het opvallende is juist dat betrokken mensen vaak wel capabel zijn. Dat wil zeggen, dat ze in het verleden in het bedrijfsleven succesvol zijn geweest. Dit overigens in zijn algemeenheid want ik ken de betrokken mensen bij ADO niet. Maar iedere keer weer zie je gebeuren dat er bij voetbalclubs grote risico's worden genomen omdat dromen de overhand neemt ten opzichte van de realiteit. De ene keer betekent dat bijna het faillissement van een club en de andere keer heb je niets meer te zeggen in eigen huis.

Het zijn daarbij meestal ook helemaal niet zulke ingewikkelde constructies. Je kunt met een beetje gezond verstand vaak wel raden welke kant het op gaat. Dan mag je toch verwachten dat mensen die verantwoordelijk zijn zich niet direct laten verleiden door het eerste de beste mooie verhaal.

Overigens zijn supporters vaak geen haar beter. Kijk maar naar het gemak waarmee die vaak bereid zijn om met miljoenen te smijten voor een aankoop omdat je dat wel eventjes terug zal verdienen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door zeux » di jan 26, 2016 8:09 am

Welke macht heeft de KNVB als het echt uit de hand loopt met die Chinees? Ik lees dat nergens terug.

Er is toezicht vanuit de bond op de financiën, maar als een eigenaar de club laat rotten, kunnen ze dan ook ingrijpen en bijvoorbeeld de club van hem afpakken of hem dwingen te verkopen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door InnerHarbour » di jan 26, 2016 8:18 am

GangstaRiB schreef:Uiteindelijk zal er wel weer wethouder op staan om de boel voor een symbolisch bedrag over te nemen enzo. Net zoals dat moet gebeuren bij RKC en andere clubs die op het randje staan. Laat het maar lekker klappen. Teveel prof clubs in dit kleine kikker landje.
Helemaal met je eens, als Hagenaar weiger ik ook maar een stuiver van mijn belastinggeld aan die club uit te geven.
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: ADO Den Haag

Bericht door GangstaRiB » di jan 26, 2016 9:20 am

zeux schreef:Welke macht heeft de KNVB als het echt uit de hand loopt met die Chinees? Ik lees dat nergens terug.

Er is toezicht vanuit de bond op de financiën, maar als een eigenaar de club laat rotten, kunnen ze dan ook ingrijpen en bijvoorbeeld de club van hem afpakken of hem dwingen te verkopen?
Kan de KNVB dat ook met Ajax onder Overmars en Sar? :smallgrin.gif:

ADO is wat dat betreft een bedrijf en die kunnen failliet gaan. De KNVB kan er misschien iets van vinden, maar de financien zijn de verantwoordelijkheid van de club. Vind het allemaal erg knullig. Het beloofde geld wordt alvast uitgegeven en als het geld niet komt, zit de club direct in moeilijkheden. Is er dan niks geleerd van het Sport7 debacle? Laat het mismanagement niet lonen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: ADO Den Haag

Bericht door Bert » di jan 26, 2016 9:22 am

zeux schreef:Er is toezicht vanuit de bond op de financiën, maar als een eigenaar de club laat rotten, kunnen ze dan ook ingrijpen en bijvoorbeeld de club van hem afpakken of hem dwingen te verkopen?
Dat lijkt me niet. De KNVB gaat over de licentie voor het spelen van betaald voetbal.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door zeux » di jan 26, 2016 9:24 am

Bert schreef:
zeux schreef:Er is toezicht vanuit de bond op de financiën, maar als een eigenaar de club laat rotten, kunnen ze dan ook ingrijpen en bijvoorbeeld de club van hem afpakken of hem dwingen te verkopen?
Dat lijkt me niet. De KNVB gaat over de licentie voor het spelen van betaald voetbal.
Het maximale is dus de licentie intrekken, waardoor de facto het voetbalbedrijf ontzield is en dus feitelijk niet meer bestaat.

Zou de uiterste methodiek kunnen zijn de licentie onder deze naam/clubstructuur te stoppen en een nieuwe club op te richten?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door Jöhnk » di jan 26, 2016 10:02 am

Dat krijg je er dus van als je wanbeleid voert, in financiële problemen komt, en de club in de uitverkoop moet doen! Maar uiteraard krijgt die Chinees de schuld.

Volgens mij heeft Wang er trouwens nooit een geheim van gemaakt dat hij ADO in de eerste plaats als vehikel zag om het voetbal in China te verbeteren. Nu gaan ze daar in Den Haag opeens over klagen, en weigeren ze jeugdtrainers naar China te sturen. Ik begrijp Wang wel dat hij zijn geld niet zomaar in de bodemloze put gooit.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door Dubbel » di jan 26, 2016 4:48 pm

InnerHarbour schreef:Tja dat hoor ik hier in de mooie Residentie al 30 jaar iedereen tegen elkaar zeggen maar niemand doet wat. Ze hebben er geen trek in of willen niet te veel investeren. Eigen schuld, mede verantwoordelijk voor het opheffen van de mooiste club van Den Haag, Holland Sport, als ze weer degraderen zie ik dat met een glimlach gebeuren.
'Van der Burch: 'Wij noemden ze altijd ADO-2. Een beetje om te zieken. Was niet echt beledigend bedoeld hoor, gewoon een beetje voeren. ''Hé, daar heb je ADO-2''.'
http://www.volkskrant.nl/sport/een-gek- ... r~a658238/

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door InnerHarbour » di jan 26, 2016 5:02 pm

Ha, ha, ha, die Theo, ik ben hem later wel tegengekomen, geen onaardige man, is in de systeemplafonds gegaan na het voetballen.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door Marillion » di mar 08, 2016 4:40 pm

KNVB geeft ADO 5.000 euro boete voor apengeluiden bij duel met Ajax

De aanklager betaald voetbal heeft ADO Den Haag een schikkingsvoorstel gedaan van 10.000 euro boete, waarvan 5.000 euro voorwaardelijk, vanwege de racistische spreekkoren in de thuiswedstrijd tegen Ajax op 17 januari.
De voorwaardelijke boete heeft een proeftijd van één jaar. De Haagse Eredivisieclub heeft tot maandag 14 maart 12.00 uur de tijd om te laten weten of het akkoord gaat met de straf. De aanklager kwam tot het schikkingsvoorstel na onderzoek naar de maatregelen van ADO om de spreekkoren te voorkomen, te stoppen en de sancties die na afloop werden opgelegd.

Naar zijn oordeel heeft de huidige nummer elf van de Eredivisie vooraf en na afloop goed opgetreden. De aanklager vindt wel dat ADO tijdens de wedstrijd meer had moeten doen om de apengeluiden te stoppen of een herhaling te voorkomen. Op basis van camerabeelden identificeerde ADO na de wedstrijd 21 daders, die tijdens het duel keer op keer apengeluiden maakten richting Ajax-middenvelder Riechedly Bazoer. Zij kregen allemaal een landelijk stadionverbod opgelegd.

Bron: nusport.nl
En dat was het dan weer. Tijdens de wedstrijd weigeren clubs en arbitrage om gewoon in te grijpen en proberen ze de verantwoordelijkheid bij een jonge speler neer te leggen. Na afloop krijgen een aantal supporters een stadionverbod en de KNVB doet de boeken toe met een bescheiden boete voor de thuisclub.

Op deze manier kom je hier dus niet vanaf. Dat er achteraf is geprobeerd om individuen te identificeren en te bestraffen is positief. Maar alles bij elkaar was dit nu niet bepaald een treffend voorbeeld van krachtig ingrijpen wanneer er iets gebeurd dat niet in een stadion thuis hoort.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door Cruijff » di apr 19, 2016 10:05 pm

Volgens het AD wordt Wim Deetman commissaris bij Ado den Haag.
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... Haag.dhtml


Dezelfde Deetman als van deze beroemde foto dus. :biggrin.gif:

Afbeelding

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: ADO Den Haag

Bericht door beelzebub » vr jun 17, 2016 12:22 pm

Hmmz, Petro naar ADO als nieuwe trainer... Wat zou hij zeggen over Wang?

"Haai ies main vrient"
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: ADO Den Haag

Bericht door Sandro » zo aug 14, 2016 9:16 am

Petro is in ieder geval duidelijk weer terug.
Petrovic bereid zelf te betalen voor ADO-doelwit Becker

Ajacied Sheraldo Becker wil dolgraag naar Den Haag, maar van een overgang is nog altijd geen sprake. En dat zint ADO-coach Zeljko Petrovic niet. De Montenegrijn zou het "verschrikkelijk" vinden als de door hem beloofde transfer geen doorgang vindt. "Als het moet, betaal ik hem zelf. Waarom niet? Twee, drie of vier ton maakt mij niets uit. Het gaat mij niet om geld, maar om menselijke principes." (Bron: FOX Sports)
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 14, 2016 11:14 am

Haha, blijft een schitterend figuur die Petrovic. Begint het seizoen met 2 overwinningen trouwens, ze staan nu bovenaan.
Ajax!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door InnerHarbour » wo nov 30, 2016 9:20 am

Het is weer goed mis tussen Ado en Wang, leuk stukje van Bral in het AD.
Ni hao!

Kent u het sprookje van de Haagse ooievaar en de peking-eend? Er was eens een vreemde eend in de bijt. De bijt is de favoriete kaakbeweging van de Haagse ooievaar. Maar de ooievaar kreeg deze exotische eend niet doorgeknaagd.

Nu, een paar jaar later, is het sprookje veranderd in een nachtmerrie. Het geduld van de ooievaar raakt op. Hij krijgt kramp in z'n kaken. Maar de eend blijft zich vreemdsoortig gedragen. De eend eist het aftreden van twee commissarissen en als het zou kunnen een derde. De ooievaar, op zijn beurt, bijt nu eindelijk door. De pekingeend moet aan zijn financiële verplichtingen voldoen. Ieder sprookje kent een einde en wij, supporters van ADO en Hagenezen en Hagenaars met een groengeel hart, hadden gehoopt op een gelukkig eind. De eend komt per slot van rekening uit China en daar schijnt een happy end gebruikelijk te zijn.

Helaas, de ooievaar wordt gedwongen zijn kaken te laten kraken. En hoe dat afloopt? Het is buigen of barsten, meneer Wang.

Toegegeven: u bent niet op een juiste manier ontvangen in Den Haag. Er was veel weerstand omdat er zo lang zoveel onduidelijk was over uw komst en vooral de komst van uw centen. Dat maakt geen goede eerste indruk. Maar toen de deal uiteindelijk rond was, speelde u een partijtje voetbal met de selectie op het kunstgras. Dat veld zou u als eerste aanpakken: ons werd door u een écht grasveld beloofd. U was namelijk van plan om Barcelona of Real Madrid uit te nodigen, en die spelen niet op kunstgras. U beloofde ons spelers van allure.

U, meneer Wang, was onze ridder op het witte paard. Maar we hadden eerlijk gezegd geen idee wie u was. ADO-speler Vito Wormgoor vertolkte al in 2014 onze gevoelens: 'De enige Chinees die ik heb gesproken is de Chinees op de hoek.'

Een van de belangrijkste oorzaken van de ontstane situatie - het voorbestaan van de club is in direct gevaar - is het cultuurverschil. Althans, zo wordt stellig beweerd door China-kenners. Wij begrijpen elkaar niet. Daar zit een kern van waarheid in. De verschillen zijn groot - u schrijft achterstevoren en u vindt waarschijnlijk hetzelfde van ons - maar dit betreft iets heel anders. Dit betreft financieel fatsoen. En fatsoen, is ons geleerd, moet je doen.

Al sinds u de club kocht wordt er door u gehamerd op het genereren van eigen inkomsten bij ADO. Over uw eigen afgesproken bijdrage spreekt u niet. Op dit moment is er zelfs een acuut probleem: geld dat beloofd is, wordt niet overgemaakt. Uw eigen club verkeert in zwaar weer. De ooievaar staat doodstil in het gras. Hij verroert zich niet. Nu nog niet. Zojuist heeft hij een dagvaardiging naar u gestuurd. De eend is gelakt.

Ik hoop oprecht dat u de beeldspraak kunt waarderen, het is geenszins mijn bedoeling u voor het Chinese hoofd te stoten. Het is wél mijn bedoeling om namens de Haagse bevolking in z'n algemeniteit dringend een vraag te stellen: wat wilt u met ADO? Laat onze mooie club, een onlosmakelijk deel van ons Haagse dna, niet in de soep draaien. Een ooievaar is geen haaienvin, wij smaken stukken minder. Al zijn we makkelijker te vangen.

Meneer Wang, de kaken zijn hier ietwat uit de kom geknaagd. De stemming is niet jofel te noemen en dan druk ik mij nog zacht uit. Teleurstellende resultaten op het veld kunnen we aan, daar hebben we helaas veel ervaring mee. Maar de club moet gezond kunnen meedraaien.

Veel mensen bij de club, zo niet alle, worden aangesproken op een bizarre situatie waaraan ze part noch deel hebben. Denk u eens in wat dit betekent voor de medewerkers. Van de dame achter de balie tot directeur Mattijs Manders. Voor veel managers is een baan in de sport een droom, maar de bestuurscultuur is totaal anders.

De waan van de wekelijkse winst (in ons geval: verlies) speelt een grote rol. Wie betaalt, bepaalt. De carrière van een manager bij een voetbalclub is, statistisch bewezen, twee keer zo kort als in het bedrijfsleven. Dat gemiddelde wordt door ADO flink laag gehouden. En daar moeten we vanaf.

We moeten af van de onzekerheid. Dat kan alleen met een stabiele club. Is het niet op het veld, dan toch zeker in de organisatie. Daar rommelt het al veel te lang. Het is te danken aan de inzet van velen dat we nog zo ver gekomen zijn. Daarom is het tijd om uw kaarten op tafel te leggen. Wij willen een eigenaar in de letterlijke zin des woords: eigen en aardig. Toon ons de andere Wang. De ware Wang. Niet de behangWang.

Hier buiten het stadion, vanwaar ik u deze brief schrijf, is het min 5 graden. De gevoelstemperatuur binnen is nog vele graden lager. Ik hoop dan ook vurig dat mijn betoog u aanspoort om de zaak te lijmen nu het nog kan. De vrije val waarin wij thans terechtkomen voorspelt voor zowel de ooievaar als voor de eend een onzeker, duister einde. Daarom wens ik dat het sprookje tóch goed afloopt. Dat de eend niet zo vreemd is.

Wees onze ridder op het witte paard. Laat het zien, voordat we definitief besluiten om u door te slikken.

Met de warmst mogelijke groet,

Sjaak Bral
YNWA

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door Jöhnk » wo nov 30, 2016 9:45 am

Aardig stukje, inderdaad.

Al vind ik eigenlijk dat ze bij ADO niet zo moeten janken. Dit komt er nu van als je financieel wanbeleid voert en je club in de uitverkoop moet. Eigen schuld; dikke bult.

Het beste zou uiteindelijk zijn als Wang ADO failliet liet gaan. Dan is meteen voor iedereen duidelijk dat dit soort constructies niet werkt.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: ADO Den Haag

Bericht door Thijs » wo nov 30, 2016 9:46 am

Sorry, maar kan hier toch wel van genieten. Typisch gevalletje van je ziel verkopen aan de duivel voor heel veel geld en denken dat je het goed voor elkaar hebt...uiteindelijk loopt het altijd slecht af.

Waarom zou je je lot in handen leggen van één of andere maffe Chinees? Je eigen identiteit verloochenen voor wat geld, gadverdamme. Om Jan van Speyk te citeren: "Dan liever de lucht in!"
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door elliquido » wo nov 30, 2016 11:58 am

Let the motherfuckers burn (op hun blaren)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: ADO Den Haag

Bericht door beelzebub » di jan 31, 2017 9:13 pm

Haha, deze is ook mooi. Wij hebben bij Ajax eSporter Koen Weijland onder contract (http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic.php?f=38&t=12873) staan. ADO had vijf dagen geleden ene Andries Smit gecontracteerd om FIFA etc. te spelen namens de club. Hij is vandaag ontslagen, omdat hij supporter van Ajax blijkt te zien. GENIAAL! :ajaxsmiley.gif:

P.S. Alle bronnen wijzen naar de Twitter van ene Hardcorehooligan.nl , maar toch.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door InnerHarbour » di feb 07, 2017 7:09 am

Als je dit leest weet je dat het einde nabij is. :smallgrin.gif:
Petrovic kan nog altijd rekenen op de steun van de vorige maand aangestelde manager voetbalzaken Jeffrey van As. ,,Of hij de tijd krijgt? Wat mij betreft wel. Natuurlijk maak ik me zorgen, maar ik ben niet in paniek. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat we erin blijven zonder dat we nacompetitie hoeven te spelen. Er zijn meer clubs waar wel wat aan de hand is’’, aldus Van As.
ADO-leiding staat achter coach Petrovic]
YNWA

Plaats reactie