ADO Den Haag

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door mattie » di feb 07, 2017 11:02 am

Mijn god hoe slim is dit....
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door 999 » di feb 07, 2017 11:04 am

En is ontslagen ..

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door Duke » di feb 07, 2017 11:17 am

:biggrin.gif:

Het geeft maar weer eens aan dat je als trainer je koffers kunt gaan inpakken als het bestuur zegt achter je te staan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door 999 » di feb 07, 2017 11:33 am

Petrovic per direct weg bij ADO Den Haag
32 min geleden
Zeljko Petrovic is niet langer de trainer van ADO Den Haag. Volgens de Haagse voetbalclub hebben de Servische trainer en ADO in goed onderling overleg afscheid van elkaar genomen.

ADO staat op dit moment zestiende in de Eredivisie. Afgelopen weekeinde werd thuis met 0-2 verloren van Vitesse. Over de opvolging van Petrovic is nog geen besluit genomen. Assistent-trainer Ekrem Kahya neemt voorlopig het roer over.


"Het was een moeilijke beslissing", stelt algemeen directeur Mattijs Manders in een verklaring. "Zeljko heeft een tijd lang met een smalle selectie moeten werken en heeft veel pech gehad met blessures. Daarbij was het ook te vaak onrustig rondom de club, maar geloof mij dat Petrovic iedere dag zijn ziel en zaligheid heeft ingezet voor onze club, maar soms werkt het gewoon niet meer."

Van As
Ook manager voetbalzaken Jeffrey van As vindt dat er verandering nodig was om ADO weer boven de degradatiestreep te krijgen. "De spelersgroep is inmiddels uitgebreid en Petrovic heeft er keihard aan gewerkt en er alles aan gedaan, maar wij hebben het idee dat de groep iets anders nodig heeft. In ons gesprek werd duidelijk dat onze trainer het in grote lijnen met ons eens was. Dus hebben wij gekeken naar het belang van ADO en in die lijn een beslissing moeten nemen. Een lastige beslissing, omdat Zeljko een prachtig mens is die het vuur uit de schenen heeft gelopen voor ADO en ook in moeilijke tijden een rots in de branding is geweest."

Eerste
Petrovic is pas de eerste Eredivisie-trainer die dit seizoen wordt ontslagen. Vorig jaar maakten vier trainers het seizoen niet af: Alfred Schreuder (ontslagen, FC Twente), Dwight Lodeweges (ontslag genomen, sc Heerenveen), Peter Bosz (vertrokken naar Maccabi Tel Aviv) en Henk de Jong (ontslag genomen, Cambuur Leeuwarden).

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door Duke » di feb 07, 2017 11:53 am

Zo'n Van As is onmogelijk serieus te nemen naar zo'n move. Ik vond het toch al geen uithangbord voor een zichzelf respecterende voetbalclub, maar nu helemaal niet meer.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door InnerHarbour » di feb 07, 2017 12:03 pm

Ik had niet verwacht dat het in 4 uurtjes zou gebeuren toen ik dat stukje vanmorgen plaatste.
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: ADO Den Haag

Bericht door Sandro » di feb 07, 2017 6:40 pm

Het kan gek lopen. Heel verrassend bovenaan aan het begin van het seizoen, met Kastaneer die alles in goud deed veranderen, en toch nog als eerste trainer ontslagen worden!
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door Marillion » di feb 07, 2017 7:56 pm

Jeffrey van As schreef: .....Een lastige beslissing, omdat Zeljko een prachtig mens is die het vuur uit de schenen heeft gelopen voor ADO en ook in moeilijke tijden een rots in de branding is geweest."
Nou, dat is niet niks.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door 999 » do jun 22, 2017 6:02 pm

Den Haag trekt handen af van ADO

De gemeente Den Haag wil niet langer
verantwoordelijkheid dragen voor het
financiële beleid van de eredivisieclub
ADO.Den Haag heeft daarom besloten het
prioriteitsaandeel van de club terug te
geven.

Het gemeentebestuur schrijft grote
bezwaren te hebben tegen de begroting
die door de ADO-directie is ingediend
bij de KNVB.De gemeente had daar geen
goedkeuring voor gegeven.De club zou
langdurige verplichtingen willen
aangaan die onvoldoende zijn gedekt.

Ook zou grootaandeelhouder Hui Wang te
veel macht krijgen.De club kampt al
lange tijd met geldgebrek.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: ADO Den Haag

Bericht door GangstaRiB » vr jun 23, 2017 10:15 am

Geen enkele gemeente moet zich verantwoordelijk houden voor het financiele beleid van een voetbalclub. Als belastingbetaler heb ik geen trek om een overbetaalde linksback financieel te onderhouden. Goede beslissing derhalve van Den Haag.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door InnerHarbour » vr jun 23, 2017 10:44 am

Als ado morgen kopje onder gaat zeg ik enkel, jaren te laat.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door Cruijff » zo sep 16, 2018 2:31 am


ADO Den Haag-trainer Fons Groenendijk sprak van een gitzwarte avond na de pijnlijke 0-7 thuisnederlaag tegen PSV. Aanvoerder Aaron Meijers deelde in de malaise, maar ergerde zich ook aan Luuk de Jong.

Bij een 0-2 stand benadeelde Meijers zijn ploeg met een domme actie. De linksback werd geprovoceerd door De Jong en kon zich niet inhouden. Meijers trok de PSV-spits aan zijn nek en De Jong ging naar de grond. 'Laat ik vooropstellen: ik vind Luuk de Jong een goede speler, maar wat hij nu deed...', zocht Meijers achteraf naar woorden bij FOX Sports.

'Hij blokkeert mijn weg, dus ik geef hem volgens mij een heel licht duwtje. Hij is twee meter en hij gaat vallen als een kleine jongen, dat vind ik heel slecht van hem. Dat heb ik hem ook verteld. Ik heb de beelden nog niet teruggezien, maar als drie man er naar gekeken hebben zal het waarschijnlijk wel een penalty zijn. Het is niet slim van mij, dat zeker', erkende hij.

'Maar voor mijn gevoel maakt hij eerst obstructie. Ik vind dat hij niet mag vallen. Hij is twee meter en schreeuwt als een kleine jongen. Ik had totaal niet verwacht dat Nijhuis daar een strafschop voor zou geven. Maar nogmaals: waarschijnlijk was het dom van mij.'

https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal ... ailsignout

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door Cruijff » zo sep 16, 2018 2:32 am

Groenendijk
Meijers' trainer haalde hem na een klein uur naar de kant. 'Het was geen slimme actie van hem en hij had al geel. Daarom heb ik hem ook gewisseld, hetzelfde geldt voor Tom Beugelsdijk', over de wedstrijd was Groenendijk droevig gestemd. 'Ik ben vooral heel teleurgesteld. Het is een gitzwarte avond voor ons. Ik heb heel veel fouten gezien die ik normaal gesproken niet zie bij mijn spelers. Je kunt altijd zeggen dat PSV meer kwaliteit heeft, maar dat wil niet zeggen dat je zo makkelijk de goals moet weggeven en zo door de ondergrens moet gaan. Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt hier, dit is een absoluut dieptepunt.'

De ADO-coach was realistisch. 'Het ging blij vlagen te snel voor ons. Dan ben je overal te laat. Als je zo verschrikkelijk veel fouten maakt, help je een tegenstander ook wel in de wedstrijd. Dit was een verloren avond waar niet tegenaan te coachen valt. We moeten dit verwerken, want dit is een behoorlijke tik. Daarbij mag je het natuurlijk ook nooit opgeven, zoals wij deden. Dat heb ik nog nooit eerder gezien. Als je de laatste goals ziet, dan geven wij het gewoon op, dat wil ik niet nog een keer meemaken.'
https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal ... ailsignout

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door Marillion » zo sep 16, 2018 8:51 am

Groenendijk schreef: ....Dit was een verloren avond waar niet tegenaan te coachen valt.....
Aha, het lag dus niet aan de coach maar aan zijn spelers. Groenendijk is er nog altijd goed in om te zeuren over anderen. Maar volgens mij is hij toch degene die de opstelling maakt en verantwoordelijk is voor de tactiek.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door elliquido » zo sep 16, 2018 8:55 am

Tegen de 1e 3 goals is niet tegenop te coachen. 3e klasse b reserves niveau
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door Cruijff » zo sep 16, 2018 2:35 pm

Ik heb dit weekend ODIN'59 - Noordwijk gezien en een week eerder De Dijk - Jong FC Groningen en nu zat ik vandaag 40 minuten van AZ - Feyenoord te kijken en ik schrok echt van het niveau.

Schrikken in de zin van de handelingssnelheid, de balaanname, bij een hoop spelsituaties de domste herhaaldelijk de keuzes maken en ook tussen de ploegen de sprintsnelheid van een aantal spelers vergeleken. In Alkmaar scoorden deze twee Eredivisieploegen op alle 4 de punten minder.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door wimpey » ma sep 17, 2018 10:20 am

elliquido schreef:Tegen de 1e 3 goals is niet tegenop te coachen. 3e klasse b reserves niveau
Het was de wedstrijd van het jaar niet he. Dan is uitverdedigen via het centrum blijkbaar 'normaal'.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door Cruijff » ma sep 17, 2018 10:43 am

wimpey schreef:
elliquido schreef:Tegen de 1e 3 goals is niet tegenop te coachen. 3e klasse b reserves niveau
Het was de wedstrijd van het jaar niet he. Dan is uitverdedigen via het centrum blijkbaar 'normaal'.
Toch blijft het ook gewoon Ado den Haag hè.
Als Ajax ze een beetje opjaagt en vastzet verdedigen ze ook door het midden uit.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: ADO Den Haag

Bericht door Sandro » zo nov 04, 2018 7:16 pm

Sjezus wat een blunder van die keeper, Groothuizen. Niet slecht dat we die hebben laten gaan.

Het is wel de wet van Murphy voor hem dat die bal dan precies richting paal gaat, waardoor hij lastig een sliding kan inzetten.

https://streamable.com/a4l5e
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: ADO Den Haag

Bericht door Wouter » zo nov 04, 2018 8:03 pm

Al die koddige momenten maken de eredivisie toch geweldig om naar te kijken? :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: ADO Den Haag

Bericht door wimpey » ma dec 02, 2019 11:01 am

The Fonz is ermee gekapt.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: ADO Den Haag

Bericht door Thijs » ma dec 02, 2019 11:15 am

Jammer voor hem, aardige vent. Hopelijk voor hem nu een leukere club dan ADO, dat ik nu al helemaal van harte een mooie degradatie gun.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: ADO Den Haag

Bericht door GangstaRiB » ma dec 02, 2019 11:35 am

Bijzonder dat zulke clubs altijd underachieven. Relatief grote achterban, groot stadion, etc.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: ADO Den Haag

Bericht door Nihad » ma dec 02, 2019 11:36 am

Gelukkig degraderen nummer 17 en 18 direct. Hopelijk kunnen we ASO Den Haag inruilen voor een club als NAC. Veel leuker stadion en fans.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: ADO Den Haag

Bericht door Duke » ma dec 02, 2019 11:36 am

Er zijn al aardig wat trainers gesneuveld dit seizoen, gevoelsmatig meer dan andere jaren. En dan zit Van Bommel er nog steeds...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie