AZ

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: AZ

Bericht door Duke » vr aug 07, 2020 1:25 pm

Het ontbreekt hem in ieder geval niet aan zelfvertrouwen: http://karimaachboun.nl/karim-aachboun-2/
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ

Bericht door Marillion » vr aug 07, 2020 2:37 pm

Nou zeg, nooit zo sterk wat mij betreft. Jezelf ontzettend voorstaan op de klanten waarvoor je wel eens iets gedaan hebt.

Mijn ervaring is dat dit inhoudelijk in de praktijk dan vaak enorm blijkt tegen te vallen als het gaat om omvang en kwaliteit van een klus. Zie je ook vaak bij algemene bedrijfspresentaties. Klanten als ABN AMRO, Ahold, Heineken etcetera. En dat is dan omdat ze een keer via via iemand hebben gedetacheerd voor een schappelijk uurtarief. Als je echt goed bent heb je dit soort promotie niet nodig.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AZ

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr aug 07, 2020 4:05 pm

Ah, ik weet het weer, dit is die mafkees die als juridisch adviseur besloot de rechtbank te wraken namens een benadeelde partij in het Gökmen T. proces, de Utrechtse tramschutter. Werd overigens glansrijk afgewezen. dit is zo’n type dat geen advocaat is of kan worden en dan net doet alsof, als “juridisch adviseur”, die dan ook niet gebonden wordt aan gedragsregels c.a.

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AZ

Bericht door Yopii » za aug 08, 2020 9:33 am

Moet haast wel, want waarom sleept hij AZ mee in zo'n onzalig avontuur, met weinig kans van slagen en veel kans op reputatieschade?

Sowieso maakt AZ de laatste tijd een hooghartige indruk. Wij weten er alles van, zelfgenoegzaamheid is de dood in de pot, zeker in de sport.

Wouter
Berichten: 18634
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: AZ

Bericht door Wouter » za aug 08, 2020 10:01 am

De KNVB had mijns inziens een keuze tussen de Europese tickets verdelen op basis van de stand van 2019-2020 of op basis van de eindstand van 2018-2019. Met die tweede optie was AZ nog slechter af geweest.

Ik snap echt niet wat ze denken te bereiken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ

Bericht door Marillion » za aug 08, 2020 10:26 am

Dat vraag ik me ook af. Helemaal in het begin was het misschien nog het gevoel van het moment omdat ze het gat hadden gedicht en Ajax wankelde. Men dacht terecht dat er wellicht wat te halen was en dan is het natuurlijk een domper als je die kans in rook ziet opgaan.

Nu krijg ik de indruk dat ze zich laten meeslepen door verkeerd advies. Het hele optreden van AZ is nu al maanden een flater. Men is niet open, sterker nog, de directie wil niet eens commentaar leveren en laat de trainer daarvoor opdraaien. Het minste wat je kan doen is je verantwoordelijkheid nemen en zeggen wat je doet en waarom. Dat moet je weghouden bij de selectie en de technische staf. Dit is sowieso slecht voor het imago van AZ. Ajax is doorgaans niet bepaald geliefd bij andere supportersgroepen maar je ziet vrijwel overal dat men het oneens is met deze zoektocht van AZ. Dat zegt wel iets.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7846
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AZ

Bericht door elliquido » za aug 08, 2020 1:57 pm

Dat heeft ook te maken met de prestaties van ajax in europa de afgelopen jaren. Dat is natuurlijk gevoel, maar ajax heeft ook een soort sportief recht op deze plek, al is dat feitelijk onjuist. Dat zal zeker meewegen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

AZ

Bericht door Trab » zo aug 09, 2020 11:04 pm

Lekker voor ze! En gewoon niks laten horen die uefa hè? Heerlijk :)

Protesterend AZ 'gewoon' in de koker voor voorronde CL-loting

Maandag om 12.00 uur wordt er in het Zwitserse Nyon geloot voor de tweede voorronde van de Champions League. De Europese voetbalbond UEFA meldt op zijn officiële website dat AZ een van de teams is die hoort tegen wie het over ruim twee weken moet gaan spelen.
AZ heeft een protest ingediend tegen de Europese ticketverdeling van de KNVB, maar heeft vooralsnog niets gehoord van de UEFA. De Europese bond heeft de Alkmaarse ploeg doodleuk in de loting van maandagmiddag opgenomen en lijkt zodoende niet van plan te zijn om nog iets te gaan wijzigen.

Bij de loting is er een Champions Path en een League Path. AZ zit in laatstgenoemde categorie en zal maandag gekoppeld worden aan Besiktas (Turkije), Viktoria Plzen (Tsjechië) of Rapid Wien (Oostenrijk). Alle ontmoetingen in de tweede voorronde worden dit seizoen over één duel gespeeld, achter gesloten deuren. De wedstrijden staan voor 25 en 26 augustus op het programma.
De winnaars gaan door naar de derde kwalificatieronde, terwijl de verliezers mogen instromen in de derde kwalificatieronde voor de Europa League.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ

Bericht door LucaS » zo aug 09, 2020 11:56 pm

Achterlijke zeikclub
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AZ

Bericht door Jöhnk » ma aug 10, 2020 8:33 am

Waar moest de UEFA dan op reageren? Die hadden AZ toch terugverwezen naar de KNVB?

AZ kwam daarna met de fantasiedatum 3 augustuS waarop de UEFA een besluit zou nemen, maar dat betrof slechts de deadline voor nationale bonden om hun deelnemerslijst in te sturen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: AZ

Bericht door Duke » ma aug 10, 2020 8:53 am

Heeft Karim al gereageerd op deze overduidelijke fout van de UEFA?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ

Bericht door LucaS » ma aug 10, 2020 9:04 am

Iedereen doet gemeen tegen ons!
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AZ

Bericht door Jöhnk » ma aug 10, 2020 9:10 am

NL media gaat mee in het kulverhaal dat de UEFA verantwoording had moeten afleggen aan AZ.

https://www.vi.nl/nieuws/protesterend-a ... -cl-loting

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AZ

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 10, 2020 9:55 am

Zo ver ik me kan herinneren heeft de KNVB al lang uitgesproken dat de verdeling definitief is, in afstemming met de Uefa. Het verhaal van 3 augustus komt volgens mij puur vanuit AZ.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AZ

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 10, 2020 10:07 am

Ja, die 3 augustus is verder nergens terug te vinden. Much ado about nothing.

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AZ

Bericht door Yopii » ma aug 10, 2020 10:49 am

Wat een mafkezen bij AZ, die Eenhoorn voorop.

Ik ben geen bewonderaar van de UEFA, maar in dit geval kon het toch niet anders? Nationale bonden beslissen over nationale geschillen. Pas als de internationale regels (zoals FFP) worden geschonden, komt de UEFA in beeld.

De redenering van AZ klopt ook niet. Een team kan twee keer van een directe concurrent verliezen en toch kampioen worden. Onderlinge duels zijn in het kader van een competitie over negen maanden een momentopname.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AZ

Bericht door Jöhnk » ma aug 10, 2020 11:11 am

Gaat AZ naar CAS? Ik hoop het wel. :smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AZ

Bericht door Yopii » ma aug 10, 2020 11:32 am

Blijkbaar niet.


https://www.az.nl/nl/nieuws/AZ-start-ge ... gprocedure

De benadering van de UEFA heeft ontmoedigend gewerkt. :smallgrin.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AZ

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 10, 2020 11:48 am

Zou geweldig zijn als die Aachboun nu reageert met dat Eenhoorn “het onjuist ziet”...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ

Bericht door Marillion » ma aug 10, 2020 12:13 pm

Ze zien nu waarschijnlijk ook wel in dat de UEFA hun protest niet serieus neemt en dat het ze ook aan tijd ontbreekt om door te zeuren.

De selectie moet zich op deze confrontatie richten en dan helpt het niet als er onrust is. Viktoria Plzen klinkt als een te nemen eerste horde als je graag CL wil spelen. Ik gun het die spelersgroep verder ook van harte. Ze hebben gewoon een heel leuk elftal.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AZ

Bericht door Yopii » ma aug 10, 2020 12:13 pm

:smallgrin.gif:

Wat een afgang, de UEFA heeft AZ op ongekende wijze te kakken gezet.

Alvast vol bravoure aankondigen naar het CAS te gaan en dat dan niet doen, hoe bont wil je het maken?

Het zal niet alleen die advocaat zijn, blijkbaar geloofde de top van AZ heftig dat het onrecht was aangedaan. Alleen jammer dat verder niemand het zag. :hypocrite.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AZ

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 10, 2020 12:33 pm

Ik herhaal: Aachboun is géén advocaat.

Na net de berichtgeving er eens op nageslagen te hebben blijkt het vooral Aachboun geweest die over dit onderwerp in de pers heeft gesproken; AZ nauwelijks.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ

Bericht door Marillion » ma aug 10, 2020 12:36 pm

Klopt, de directie zweeg in alle toonaarden. Alleen Arne Slot wilde af en toe iets zeggen.

Ik denk dat de directie stiekem ook wel wist hoe laat het was. Maar dat ze zich hebben laten verblinden door de gedachte aan extra inkomsten, gek gemaakt door die adviseur. Wie weet hebben ze die wel harder nodig dan we weten. Dat gedoe met het stadion zal een duur geintje zijn geweest en er zijn zo uit m'n hoofd geen grote transfers geweest.

Hoe dan ook, het is nu echt tijd voor die groep om zich op die voorronde te richten. Ik hoop dat ze het halen.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AZ

Bericht door Yopii » ma aug 10, 2020 12:48 pm

Eenhoorn ook, hoor.

https://www.parool.nl/sport/robert-eenh ... gle.com%2F

Dat lijkt me nogal logisch, want hij is de directeur en dus eindverantwoordelijke.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AZ

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 10, 2020 1:03 pm

Ah, Eenhoorn mag kritiekloos wat vertellen aan het Parool. Zijn uitspraken leveren bij mij heel wat kritische vragen op, zeker omdat op geen enkel moment de hand in eigen boezem wordt gestoken. Zielig.

Plaats reactie