AZ

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AZ

Bericht door Yopii » di dec 10, 2019 11:57 pm

Zo leuk is dat niet. Nog even alles verpesten voor de winterstop, zelfs PSV terug in de race helpen... :1evil.gif:

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AZ

Bericht door wimpey » wo dec 11, 2019 8:55 am

Yopii schreef:Anders is de boot aan.
Een gelijkspel zou toch prima zijn? :confused.gif:

De Europese top zal niet onder de indruk zijn geweest van Beek, Ziyech, Blind e.c. Ze waren vooral boos, ongecontroleerd en kwetsbaar. Een etage lager (ED, EL) zou het toch moeten lukken? Wanneer ze niet à la mbesv compleet imploderen tenminste.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AZ

Bericht door zeux » wo dec 11, 2019 9:46 am

wimpey schreef: Een etage lager (ED, EL) zou het toch moeten lukken?
Ik begrijp die 'etalage lager' niet.

Volgens mij zitten daar genoeg ploegen niveau Valencia of beter.

Sevilla, Sporting, Arsenal, Eintracht/Standard, Man United, Mönchengladbach, Roma, Porto.

Ik denk dat het overschatting is dat je die zo maar even opzij schuift. Dat wordt geen walk in the park. En zeker niet zoals ze gisteren speelden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: AZ

Bericht door Arthur » wo dec 11, 2019 9:54 am

Geen van die ploegen is momenteel beter of even goed als Valencia.

Uiteraard wordt het wel tegen iedereen lastig als je zo speelt als gisteren.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AZ

Bericht door wimpey » wo dec 11, 2019 10:11 am

Arthur schreef:Geen van die ploegen is momenteel beter of even goed als Valencia.

Uiteraard wordt het wel tegen iedereen lastig als je zo speelt als gisteren.
Valencia was zwak man. Die 2 clowns in het centrum bijv. De enige echt goede speler vond ik die Rodrigo.

Zoals ik het zag vond ik Tadic balvast. Die zat er goed in. Maar van dat platform werd door de spelers daaromheen totaal geen gebruik gemaakt. First touch van Beek en Ziyech was gisteren absoluut niet in orde. Die houterige CVs zouden in de kleine ruimte hun poten hebben gebroken, wanneer je vanaf Tadic zuiver en kort gecombineerd had.

Dé kans werd door Lang om zeep geholpen met die omhaal. Promes of Neres legt die bal op Ziyech. Da's kwaliteit.

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ

Bericht door LucaS » wo dec 11, 2019 1:47 pm

Eens hoor, ik lees.dat het kwam omdat Ajax gehandicapt was. Gelul, een aantal spelers is gewoon een beetje uit vorm. Idd o.a. Beek en Ziyech
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AZ

Bericht door Lionel » wo dec 11, 2019 2:48 pm

Kans van Donny in het begin :blush.gif:

Ziyech is niet in vorm. Ziyech heeft geen medespelers om zich heen die in vorm zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AZ

Bericht door Monkey Tonk » vr dec 13, 2019 12:17 am

wimpey schreef:
Arthur schreef:Geen van die ploegen is momenteel beter of even goed als Valencia.

Uiteraard wordt het wel tegen iedereen lastig als je zo speelt als gisteren.
Valencia was zwak man. Die 2 clowns in het centrum bijv. De enige echt goede speler vond ik die Rodrigo.

Zoals ik het zag vond ik Tadic balvast. Die zat er goed in. Maar van dat platform werd door de spelers daaromheen totaal geen gebruik gemaakt. First touch van Beek en Ziyech was gisteren absoluut niet in orde. Die houterige CVs zouden in de kleine ruimte hun poten hebben gebroken, wanneer je vanaf Tadic zuiver en kort gecombineerd had.

Dé kans werd door Lang om zeep geholpen met die omhaal. Promes of Neres legt die bal op Ziyech. Da's kwaliteit.
Ajax was gewoon te gehaast en onnauwkeurig. In plaats van iets langzamer en gecontroleerder te spelen liep Ajax zichzelf voorbij. Ze wilden Valencia overrompelen, terwijl dat helemaal niet nodig was. Wat me opviel is dat er geen greintje spelvreugde in zat.

De goal was de fout van eerst Lang en daarna Veltman. Ik heb het niet nagekeken, en ga het ook niet meer kijken, maar het irriteerde me zeer dat Lang de bal weer onnodig weggaf. Valencia speelde de bal toen snel rond en kwam uit bij de vrije man op rechts. Toen stapte Veltman niet. Dus Valencia profiteerde precies van die twee zwakste broeders in het team. Ik heb nog helemaal nooit een verdediger horen zeggen dat hij niet stapte omdat hij dacht dat er een schot kwam. Totale onzin. Waar zit hij met zijn kop? (ook al die corner in het begin; ik had toen meteen zonder pardon Schuurs ingebracht).

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AZ

Bericht door wimpey » vr dec 13, 2019 9:04 am

Het begon bij Veltman, die een linie wilde overslaan. Dat werd nog gecorrigeerd. Toen Lang die in de as een achterlijke pass gaf. En toen Veltman weer.

Iedereen die Ajax de laatste pak 'm beet 8 jaar volgt, zal niet verbaasd zijn over Veltman. Hij is op z'n best een degelijke speler in een goed draaiend team. En op z'n slechtst een zenuwpees, die je de kop kost. Hij kost je in London en dinsdag 3 punten. En de volgende ronde CL.

Dat is niet zijn schuld, maar een opeenstapeling van beleidsfouten van Ajax. Veltman had al voor een club uit het rechterrijtje van een topcompetitie moeten spelen. Maar: Magallan, Schuurs (die er in de zomer nog niet klaar voor was), Alvarez die vlees noch vis is. Wöber makkelijk laten gaan, de zinloze aankoop Pierie.

Neem aan dat Veltman tot de winterstop naast Blind staat en dat Schuurs daarna een reeks wedstrijden krijgt.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13335
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: AZ

Bericht door Nihad » vr dec 13, 2019 10:34 am

Klopt, Veltman is niet goed genoeg. Hij is nooit goed genoeg geweest. Hij is op zijn best een redelijke rechtsback, maar zelfs op die positie pakt hij domme kaarten (denk maar aan Schalke uit met 2 gele kaarten en dus rood of Barcelona thuis met rood etc).
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AZ

Bericht door Lionel » vr dec 13, 2019 10:39 am

wimpey schreef:Het begon bij Veltman, die een linie wilde overslaan. Dat werd nog gecorrigeerd. Toen Lang die in de as een achterlijke pass gaf. En toen Veltman weer.

Iedereen die Ajax de laatste pak 'm beet 8 jaar volgt, zal niet verbaasd zijn over Veltman. Hij is op z'n best een degelijke speler in een goed draaiend team. En op z'n slechtst een zenuwpees, die je de kop kost. Hij kost je in London en dinsdag 3 punten. En de volgende ronde CL.

Dat is niet zijn schuld, maar een opeenstapeling van beleidsfouten van Ajax. Veltman had al voor een club uit het rechterrijtje van een topcompetitie moeten spelen. Maar: Magallan, Schuurs (die er in de zomer nog niet klaar voor was), Alvarez die vlees noch vis is. Wöber makkelijk laten gaan, de zinloze aankoop Pierie.

Neem aan dat Veltman tot de winterstop naast Blind staat en dat Schuurs daarna een reeks wedstrijden krijgt.
Ik kan vrij veel volgen in je verhaal maar hoezo is Chelsea uit de schuld van Veltman?

Schuurs is niet goed genoeg mensen. Als Lille 1 of 2 kansen had benut hadden we hem hier uitgescholden. Dat Lille de kansen mist was niet zijn verdienste. Zijn we vergeten hoe hij gedold werd op de achterlijn in de voorrondes? Dat is gewoon inzicht, omgaan met je fysiek. Die jongen mist echt teveel nog.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ

Bericht door 999 » vr dec 13, 2019 10:43 am

wimpey schreef:Het begon bij Veltman, die een linie wilde overslaan. Dat werd nog gecorrigeerd. Toen Lang die in de as een achterlijke pass gaf. En toen Veltman weer.

Iedereen die Ajax de laatste pak 'm beet 8 jaar volgt, zal niet verbaasd zijn over Veltman. Hij is op z'n best een degelijke speler in een goed draaiend team. En op z'n slechtst een zenuwpees, die je de kop kost. Hij kost je in London en dinsdag 3 punten. En de volgende ronde CL.

Dat is niet zijn schuld, maar een opeenstapeling van beleidsfouten van Ajax. Veltman had al voor een club uit het rechterrijtje van een topcompetitie moeten spelen. Maar: Magallan, Schuurs (die er in de zomer nog niet klaar voor was), Alvarez die vlees noch vis is. Wöber makkelijk laten gaan, de zinloze aankoop Pierie.

Neem aan dat Veltman tot de winterstop naast Blind staat en dat Schuurs daarna een reeks wedstrijden krijgt.
Je kan je ook afvragen wat Mazraoui aan het doen is op het middenveld, terwijl hij positioneel gezien zijn kant open laat .Balverlies Lang oke, maar Veltman kijkt niet wat de rest van de verdediging aan het doen is.Nou is vooral de chemie tussen Blind ( de op bouwer ) en De Ligt ( de Breker ) sowieso moeilijk te vervangen met een naar AJAX begrippen w.b. transfersom speler.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13335
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: AZ

Bericht door Nihad » vr dec 13, 2019 11:07 am

Klopt.

Frenkie en Matthijs waren meer dan heel goede voetballers. Matthijs was ook een leider en Frenkie een regisseur. En vergeet Lasse niet. Nee we hebben te veel ingeleverd. Nu zie je het bekende fenomeen dat we in de jaren 90 ook hebben gezien; modale spelers die bovenzich uitstuigen in een topteam, maar wanneer de vedette vertrekken weer terugvallen naar dat modale niveau (Mazrouai, Nico, etc)
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ

Bericht door 999 » vr dec 13, 2019 11:21 am

Precies.AJAX verliest na 1 succesjaar 2 van zijn beste spelers." Vroeger " waren er ergens wel weer een of twee te vinden die dat gat weer invulden.Nu moet je kopen omdat wat er achter zit niet of nog niet het niveau heeft dan wel gewoon te jong is. Ik schrijf de aankopen nog niet af ( niet dat ik ze goed vind ) daarnaast gaan we aankopen steeds vergelijken met spelers die een AJAX achtergrond hebben en gewoon buiten categorie al zijn of daar dicht tegen aanzitten.En volgend seizoen zal dat niet weer anders zijn.Ik heb het al eerder gezegd, er is geen vervanger te vinden voor de Ligt of de Jong waardoor je het spelletje weer kan spelen wat je het beste beheerste vorig seizoen.Dan krijg je het onvermijdelijke je levert in scenario .. Want ondanks de goede wedstrijden ook in dit CL seizoen is er t.o.v. middenveld en as en achterhoede gewoon 200% ingeleverd ...

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AZ

Bericht door Monkey Tonk » vr dec 13, 2019 11:45 am

Ajax was meer dan goed genoeg voor de volgende ronde van de CL. Bestolen tegen Chelsea. Een bankrover van 100 miljoen gaat jaren achter de tralies als hij voor de ogen van de wereld zijn kunstje flikt. Bij voetbal 'moet je niet zeuren'.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ

Bericht door 999 » vr dec 13, 2019 12:00 pm

Nee dat is dus steeds het misverstand, in het totaal was AJAX niet goed genoeg voor overwinteren in de CL. deze keer.Daarvoor is de selectie gewoon te smal w.b. kwaliteit .Dat zie je nu dus duidelijk als er twee basisspelers geblesseerd zijn.Das een gegeven en moet je als " kleine " club in al dat CL. geweld gewoon accepteren ...

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AZ

Bericht door wimpey » vr dec 13, 2019 12:13 pm

Lionel schreef: Ik kan vrij veel volgen in je verhaal maar hoezo is Chelsea uit de schuld van Veltman?
Nou, hij geeft 2 pingels weg. Pakt een compleet achterlijke kaart aan de zijlijn. Staat bij de 2-4 aan de verkeerde kant van Tammy Abraham. Genoeg?
Die jongen mist echt teveel nog.
Nog. Misschien. Bij Veltman weten we al een jaar of 8 zeker dat ie teveel mist.
999 schreef:Nee dat is dus steeds het misverstand, in het totaal was AJAX niet goed genoeg voor overwinteren in de CL. deze keer.Daarvoor is de selectie gewoon te smal w.b. kwaliteit .Dat zie je nu dus duidelijk als er twee basisspelers geblesseerd zijn.Das een gegeven en moet je als " kleine " club in al dat CL. geweld gewoon accepteren ...
Ja. Het zou allemaal veel minder worden dit seizoen. En desondanks hebben we kunnen genieten met volle teugen. We moeten gewoon kappen met vergelijken. Het is meer dan prima zo. Het dippie is te verklaren.

Die VCL misschien? Dat kost zoveel energie (m.n. mentaal), daar hangt zoveel vanaf. Dat in combi met onwijs veel spelers die ook een groot deel van de zomer al door moesten spelen met hun landen... Onze sterkhouders zijn gewoon (begrijpelijkerwijs) op. Ze hebben het fantastisch gedaan. En hun vervangers zijn een stuk minder.

Minimaal 1 punt tegen AZ en 3 tegen ADO, door in de beker. Dan staat Ajax er fantastisch voor, halverwege. Met vaak oogstrelend spel. Dikke prima.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AZ

Bericht door Monkey Tonk » vr dec 13, 2019 12:16 pm

999 schreef:Nee dat is dus steeds het misverstand, in het totaal was AJAX niet goed genoeg voor overwinteren in de CL. deze keer.Daarvoor is de selectie gewoon te smal w.b. kwaliteit .Dat zie je nu dus duidelijk als er twee basisspelers geblesseerd zijn.Das een gegeven en moet je als " kleine " club in al dat CL. geweld gewoon accepteren ...
Dat is het verhaal achteraf aanpassen aan het resultaat. Als iemand je portemonnee jat en je kunt geen treinkaartje kopen zeg je toch ook niet dat je dan maar meer geld mee had moeten nemen?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ

Bericht door 999 » vr dec 13, 2019 12:24 pm

Monkey Tonk schreef:
999 schreef:Nee dat is dus steeds het misverstand, in het totaal was AJAX niet goed genoeg voor overwinteren in de CL. deze keer.Daarvoor is de selectie gewoon te smal w.b. kwaliteit .Dat zie je nu dus duidelijk als er twee basisspelers geblesseerd zijn.Das een gegeven en moet je als " kleine " club in al dat CL. geweld gewoon accepteren ...
Dat is het verhaal achteraf aanpassen aan het resultaat. Als iemand je portemonnee jat en je kunt geen treinkaartje kopen zeg je toch ook niet dat je dan maar meer geld mee had moeten nemen?
Verhaal aanpassen achteraf ?.Met in totaal AJAX niet goed genoeg bedoel ik dat op het moment dat er dus blessures ( schorsingen ) komen, het inleveren is w.b. kwaliteit.Wij hebben geen bank net als Barcelona of Manchester C. Daar kon je e klok op gelijk zetten .

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ

Bericht door 999 » vr dec 13, 2019 12:26 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef: Ik kan vrij veel volgen in je verhaal maar hoezo is Chelsea uit de schuld van Veltman?
Nou, hij geeft 2 pingels weg. Pakt een compleet achterlijke kaart aan de zijlijn. Staat bij de 2-4 aan de verkeerde kant van Tammy Abraham. Genoeg?
Die jongen mist echt teveel nog.
Nog. Misschien. Bij Veltman weten we al een jaar of 8 zeker dat ie teveel mist.
999 schreef:Nee dat is dus steeds het misverstand, in het totaal was AJAX niet goed genoeg voor overwinteren in de CL. deze keer.Daarvoor is de selectie gewoon te smal w.b. kwaliteit .Dat zie je nu dus duidelijk als er twee basisspelers geblesseerd zijn.Das een gegeven en moet je als " kleine " club in al dat CL. geweld gewoon accepteren ...
Ja. Het zou allemaal veel minder worden dit seizoen. En desondanks hebben we kunnen genieten met volle teugen. We moeten gewoon kappen met vergelijken. Het is meer dan prima zo. Het dippie is te verklaren.

Die VCL misschien? Dat kost zoveel energie (m.n. mentaal), daar hangt zoveel vanaf. Dat in combi met onwijs veel spelers die ook een groot deel van de zomer al door moesten spelen met hun landen... Onze sterkhouders zijn gewoon (begrijpelijkerwijs) op. Ze hebben het fantastisch gedaan. En hun vervangers zijn een stuk minder.

Minimaal 1 punt tegen AZ en 3 tegen ADO, door in de beker. Dan staat Ajax er fantastisch voor, halverwege. Met vaak oogstrelend spel. Dikke prima.
Zeker te weten ..

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ

Bericht door Mano » ma dec 16, 2019 2:28 pm

Mano schreef:Inmiddels is het gelijk (voor op doelsaldo) als we verliezen tegen AZ.

Kan een hele zuur week voor Ajax worden. 6 punten verliezen in de competitie en EL spelen.
En dat werd het dus...


Hoe schat iedereen de kansen van AZ voor het kampioenschap?
Ik merk dat iedereen (de pers) een beetje lacherig doet, zo van; ze draaien lekker maar gaan ze niet volhouden.

Ik betwijfel dat. Er zit veel voetbal in het elftal en zolang er geen blessures komen, houden ze dit nog wel een tijdje vol.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AZ

Bericht door Yopii » ma dec 16, 2019 2:40 pm

Eerlijk gezegd viel AZ me een beetje tegen. Best een aardig team, maar ik kan me niet voorstellen dat het in de return een probleem voor Ajax zal zijn als Ajax compleet is. AZ heeft een goed collectief maar ook matige spelers als Clasie en De Wit. De ondergrens bij Ajax ligt een stukje hoger.

Ajax miste een rits spelers; daarbij werkte de klap van dinsdag nog door. AZ was al geplaatst en liet de wedstrijd tegen MU donderdag in de tweede helft lopen.

Ajax wordt 'gewoon' kampioen. :ajaxscarf.gif:

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AZ

Bericht door Lionel » ma dec 16, 2019 3:41 pm

Yopii schreef:Eerlijk gezegd viel AZ me een beetje tegen. Best een aardig team, maar ik kan me niet voorstellen dat het in de return een probleem voor Ajax zal zijn als Ajax compleet is. AZ heeft een goed collectief maar ook matige spelers als Clasie en De Wit. De ondergrens bij Ajax ligt een stukje hoger.

Ajax miste een rits spelers; daarbij werkte de klap van dinsdag nog door. AZ was al geplaatst en liet de wedstrijd tegen MU donderdag in de tweede helft lopen.

Ajax wordt 'gewoon' kampioen. :ajaxscarf.gif:
Ik vond AZ echt matig. Niks gezien van goed of leuk voetbal hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ

Bericht door 999 » ma dec 16, 2019 3:42 pm

En dat tegen een gemankeerd AJAX ... Dit was typisch een 0 - 0 wedstrijd maar Schuurs en Onana vergaten dat ...

De Dominee
Berichten: 5803
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: AZ

Bericht door De Dominee » ma dec 16, 2019 9:43 pm

AZ wordt gehyped, net als hun spelers. Een fit Ajax had ze met 0-4 afgedroogd. Des te pijnlijker dat we juist nu 5 spelers moesten missen
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie