AZ

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ

Bericht door LucaS » do aug 29, 2019 8:46 pm

Binnenkort 4 rechtstreekse plaatsen in CL
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AZ

Bericht door zeux » do aug 29, 2019 8:46 pm

Het kijkplezier daalt met dit geschuif. En dan moet de tweede verlenging nog...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: AZ

Bericht door Khraa » do aug 29, 2019 8:47 pm

Ze mogen nu wel affluiten. Dit gaat niets meer worden.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AZ

Bericht door elliquido » do aug 29, 2019 9:44 pm

Bizarre wedstrijd
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: AZ

Bericht door Alexander » do aug 29, 2019 9:55 pm

Beter voor het NL voetbal dit. Ik vind AZ wel een sympathieke club. Proberen het met een goed opgezette eigen jeugd en is volgens mij de enige club in NL waar iets van beleid wordt gemaakt. Waarom heb je er een hekel aan Wimpey?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AZ

Bericht door zeux » do aug 29, 2019 9:57 pm

Gazet van Antwerpen:
Het zag er lange tijd héél mooi uit voor Antwerp, ondanks een domme rode kaart voor Mbokani. Maar een tweede domme rode kaart, dit keer van doelpuntenmaker Lamkel Zé, nekte de Great Old finaal. De verlengingen waren er te veel aan. Geen poules, wel nog een zware nederlaag na een episch duel met vijftien (!) gele kaarten.
Een volksverhuis brengt onvermijdelijk files met zich mee. Honderden fan misten de aftrap op de Heizel, maar geen probleem: er waren er toch al een stuk of 20.000 aanwezig, die er een enorm feest van maakten.

Het eerste wapenfeit: Lamkel Zé die een verloren bal recht tot in de perstribune trapte – hebben we iets verkeerds geschreven, Didier? Zijn tweede knal was beter – die leverde de eerste corner op. Ook de eerste grote kans was voor de Kameroener. Refaelov was heel AZ te snel/slim af met zijn vrijschop, maar de controle van Lamkel Zé was net niet goed genoeg – anders was het na 5 minuten al 0-1. Na 10 minuten had het óók gekund: Rodrigues buffelde een corner van Refaelov richting doel, Bizot pakte uit met een topsave.

Lamkel Zé linksback

De Nederlanders kwamen er een half uur lang totaal niet aan te pas. Al die technisch vaardige spelers zaten in de zak van beren als Haroun, Batubinsika en ook Seck – terug uit schorsing. Trainer Arne Slot keek machteloos toe vanaf de zijlijn, terwijl Laszlo Bölöni zag dat het goed was. Dat zelfs Lamkel Zé erg gedisciplineerd speelde, soms zelfs linksback was.

Ook achterin had AZ het knap lastig, zeker Vlaar. Tien minuten voor rust gaf hij de bal knullig mee met Refaelov. De Israëliër mikte de opgelegde kans op Bizot, De Sart knalde de rebound wild naast. Zo morsen met de mogelijkheden: gevaarlijk. Nog geváárlijker: met tien tegen elf spelen. Mbokani pakte dom geel voor protest en daarna nog dommer geel toen hij fel doorging op Vlaar. Dan ben je zo ervaren, heb je al 59 Europese duels gespeeld en daarin twintig keer gescoord, en laat je je in zo’n belangrijke match zo snel uitsluiten. Nondedieu!

Niet dat AZ er meteen van profiteerde, het raakte nog altijd niet door de rode muur. Terwijl de fans hem al even zwaar op de korrel aan het nemen waren, floot Sidiropoulos af. Bölöni, die zelf al geel op zak had voor protest, wou hem nog om uitleg vragen, maar daar moest de Griek niets van weten. Vlak na rust nog meer gedoe. Rodrigues werd diep gestuurd, Wuytens hinderde hem met zijn arm. De Belg mocht blij zijn dat de bal niet op de stip ging – hij werd meteen erna gewisseld.

Truitje uit

Stilaan kregen de bezoekers kansen, levensgrote zelfs. Boadu mocht een voorzet volledig vrijstaand inkoppen en mikte meters naast. Ook Stengs kreeg een goeie kopkans, maar dit keer stond Bolat pal. De held tegen AZ tien jaar geleden hadden we zelfs nog niet moeten vernoemen.

Eens stevig counteren, was de bedoeling van Antwerp. Het lukte zo moeilijk, tot plots invaller Hongla de diepte in spurtte en een perfecte voorzet afleverde richting zijn landgenoot. Juist ja, Lamkel Zé – hij kopte hard overhoeks binnen. Het Koning Bosuilstadion werd knettergek en spijtig genoeg Lamkel Zé ook. Hij liep meteen de piste op richting spionkop, sprong de hekken op en… kreeg zijn tweede gele kaart. Dat zijn de regels, maar dat hij niet begrepen. Hij trok zijn shirt nog uit, ging er de bezoekende bank mee uitdagen en verdween onder daverend applaus.

Goal na goal

Negen tegen elf, het werd stilaan episch. AZ kon nu constant komen, maar Boadu bleef missen. Slot werd zot. Bölöni telde de minuten af, de seconden zelfs. Maar het waren er nog zo veel… En het kon niet uitblijven. Vlak voor het einde waaide een voorzet tot voor de linker van Stengs, die Bolat overhoeks geen kans gaf. 1-1 – verlengingen. Ga er maar aan staan, Antwerp zijnde, met twee man minder. Van tactiek was amper nog sprake, Seck ging zelfs in de spits lopen.

Opnieuw gebeurd het onvermijdelijke: Druijf maakte er al snel 1-2 van. Ook die van AZ gingen vieren op de hekken, we noteerden nóg maar eens twee gele kaarten. Met de penaltyfout die Batubinsika vervolgens beging zaten we al aan vijftien (!) stuks, ongelofelijk. Koopmeiners maakte er vanaf de stip 1-3 van, boeken toe. Een Vitosha Sofia-wonder zat er echt niet meer in, hoor. Het werd ook nog 1-4 via Gudmundsson. Na opstootjes in de tribune lag de wedstrijd nog een tijdje stil, het was nochtans tijd dat het gedaan was. Antwerp verlaat Europa, en hóé.
Wat een heerlijk losse schrijvers zijn het toch.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: AZ

Bericht door Gaizka1985 » vr aug 30, 2019 6:17 am

Alexander schreef:Beter voor het NL voetbal dit. Ik vind AZ wel een sympathieke club. Proberen het met een goed opgezette eigen jeugd en is volgens mij de enige club in NL waar iets van beleid wordt gemaakt. Waarom heb je er een hekel aan Wimpey?
Naast Ajax?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: AZ

Bericht door Jinne » vr aug 30, 2019 7:56 am

zeux schreef: Wat een heerlijk losse schrijvers zijn het toch.
Lol. Slot werd zot.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ

Bericht door Mano » vr aug 30, 2019 8:50 am

Voetballers en verstand.

Je speelt een wedstrijd en ziet de tegenstander geel krijgen omdat hij na een doelpunt in de hekken klimt.
gelukkig z'n 2de waardoor de wedstrijd kantelt.


30min later scoor je zelf. Wat doe je?
je gaat de hekken in!!

ben je dan een complete randdebiel of niet??? :confused.gif: :biggrin.gif:
ik zou als coach pislink zijn!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ

Bericht door Marillion » do okt 03, 2019 5:34 pm

Vreemd avondje Europa Cup bij AZ. Een thuiswedstrijd tegen Manchester United. Dat zou dus normaal gesproken een hoogtepunt moeten zijn. Maar straks kunnen we kijken naar een wedstrijd in een voor de helft gevuld stadion met een verschrikkelijke kunstgrasmat. Mensen mogen kennelijk alleen een kaartje kopen als ze een seizoenskaart hebben.

Manchester is volledig uit vorm en komt ook niet met de beste formatie. Op zich dus best een kans voor een stunt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ

Bericht door 999 » do okt 03, 2019 5:42 pm

Of niet ... :smallgrin.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AZ

Bericht door Mr. Ajax » do okt 24, 2019 9:21 am

Een stel vrienden van mij zijn half december een paar dagen in Amsterdam en willen de uitwedstrijd tegen AZ bezoeken. Ik zie dat je voor deze wedstrijd een AZ-clubkaart moet hebben om kaarten te kopen, en dat dat alleen met een NL bankrekening kan. Heeft iemand hier ervaring met wedstrijdbezoeken bij AZ en/of weet iemand of er een makkelijkere manier voor ze is om kaarten te regelen?

Alvast bedankt :).
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ

Bericht door Marillion » do okt 24, 2019 9:36 am

Zal denk ik lastig zijn. Dat potje is neem ik aan ook nog eens in Den Haag en daar zijn we niet zo populair dus de voorwaarden voor AZ publiek zullen ook streng zijn.

Je zult het denk ik moeten hebben van mensen die al een AZ clubcard hebben.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ

Bericht door Marillion » do okt 24, 2019 7:48 pm

AZ na drie speelrondes in de EL op een 2e plaats in de poule. Het begon dit seizoen allemaal nogal stroef maar inmiddels doen ze het erg leuk. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AZ

Bericht door elliquido » do okt 24, 2019 8:21 pm

Psv start ook scherp kan een mooi potje worden zondag
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: AZ

Bericht door Jinne » vr okt 25, 2019 6:59 am

Marillion schreef:Zal denk ik lastig zijn. Dat potje is neem ik aan ook nog eens in Den Haag en daar zijn we niet zo populair dus de voorwaarden voor AZ publiek zullen ook streng zijn.

Je zult het denk ik moeten hebben van mensen die al een AZ clubcard hebben.
In Den Haag hadden ze daar geen zin in. Volgens mij is het de bedoeling dat het weer in Alkmaar kan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AZ

Bericht door Mr. Ajax » vr okt 25, 2019 9:37 pm

Jinne schreef:
Marillion schreef:Zal denk ik lastig zijn. Dat potje is neem ik aan ook nog eens in Den Haag en daar zijn we niet zo populair dus de voorwaarden voor AZ publiek zullen ook streng zijn.

Je zult het denk ik moeten hebben van mensen die al een AZ clubcard hebben.
In Den Haag hadden ze daar geen zin in. Volgens mij is het de bedoeling dat het weer in Alkmaar kan.
Thanks, Marillion en Jinne. :biggthumpup.gif:

Ga maandag gewoon even bellen en dan zien we hoe en wat.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AZ

Bericht door Cruijff » vr nov 01, 2019 12:38 pm

Reactie van Stengs op zijn voorselectie in het Oranje van Koeman:

https://www.youtube.com/watch?v=ETdaTimJhgo

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ

Bericht door Mano » ma nov 04, 2019 8:15 am

We kunnen hier wel beginnen met posten aangezien zij op dit moment de grootste concurrent zijn :hypocrite.gif:

Moet zeggen dat ze een leuk team hebben.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

De Dominee
Berichten: 5804
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: AZ

Bericht door De Dominee » ma nov 04, 2019 9:14 am

Wat vinden we van:

- Slot als vervanger van Ten Hag?
- Wijndal als vervanger van Nico?
- Koopmeiners als 6?
- Stengs als vervanger van Ziyech?
- Boadu als 9?

Persoonlijk vind ik Slot een interessante optie als opvolger van Ten Hag, al is het wellicht snel voor hem. Voetbalgek, duidelijke methodes en visie, modern, aanvallend. Samen met Bosz nummer 1 en 2 kandidaten wat mij betreft.

Wijndal kan interessant zijn als Nico vertrekt en Castillo niet blijkt te voldoen tijdens zijn huurperiode. Voor Salah-Edine komt komend seizoen te vroeg. We hebben natuurlijk ook Martinez nog, maar die speelt nu als 6. Wijndal is aanvallend sterk en verdedigend ook behoorlijk.

Koopmeiners vind ik lastig. Slimme speler, lijkt goed te positioneren en heeft een goede pass. Of hij dit ook kan op een hoger niveau vraag ik me af, misschien gaat het dan te snel.

Stengs vind ik persoonlijk gehyped en te statisch. Brengt geen diepgang en ook soms grote delen van wedstrijden afwezig. Meer een Berghuis dan een Ziyech.

Boadu vind ik een fantastische spits. We hebben echter Traore al dus lijkt mij onnodig.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10269
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: AZ

Bericht door WP_Legend » ma nov 04, 2019 9:27 am

Boadu heeft nog wel veel kansen nodig... Maar goed hij is nog jong. Ben bang voor het Zivkovic effect.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AZ

Bericht door peter » ma nov 04, 2019 10:44 am

AZ is de hype nu. Ik denk dat Ajax daar niet al teveel in mee moet gaan. Al die jongens zijn peperduur en individueel vraag ik me of ze de prijs waard zijn die ze zullen vragen.

Het was natuurlijk bijzonder dat Wijndal op de bank plaats moest nemen vorig jaar. Talent was duidelijk zichtbaar. Ajax had hem toen moeten oppikken in plaats van Castillo of Pierie.

Stengs is heel sierlijk, maar moet echt stappen maken in zijn présence. Hij doet me wel wat denken aan de Ziyech van Twente. Veel uit stilstand en weinig arbeidsethos. Mooie balbehandeling en ook wel een goed overzicht, maar ik vraag me af of het genoeg is. Ik zie veel meer in Ihattaren. Verder ben ik benieuwd of hij mee kan op een hoger trainingsniveau. Ik vind het een risico met zijn blessureverleden.

Koopmeiners is een waterdrager. Zal 15 miljoen kosten, maar vraag me af of je daar niet iets beters voor kan halen. Hij is goed, begrijp me niet verkeerd, maar vergelijk dat eens met een Martinez. Kost de helft en is denk ik al verder.

Boadu is een heel goede spits. Als je dan toch iemand wil halen vanuit Alkmaar, dan zou ik hem halen. Amsterdammer, verrekte jong nog en veel groeipotentie. Kost waarschijnlijk 15 miljoen, maar dan heb je wel een jongen die uit kan groeien tot een topspits. Met Tadic, Traoré en hem heb je dan centraal in ieder geval een mooie bezetting. Moet je overigens wel investeren in een wat meer klassieke buitenspeler.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ

Bericht door 999 » ma nov 04, 2019 10:46 am

+1 ..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ

Bericht door Marillion » ma nov 04, 2019 10:58 am

Half AZ opkopen lijkt me wat overdreven. Maar ze doen het wel ontzettend goed. Een jong elftal dat aantrekkelijk en herkenbaar voetbal speelt. :biggthumpup.gif:

Die uitwedstrijd vlak voor de winterstop gaat een mooie wedstrijd worden. Hopelijk tegen die tijd weer gewoon in Alkmaar op een grasveld.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: AZ

Bericht door Jinne » ma nov 04, 2019 12:48 pm

Stengs en Wijndal zijn toch allebei Mino?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie