Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Feyenoord

Bericht door columbus » di sep 22, 2020 2:35 pm

Dat denk ik ook

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord

Bericht door peter » wo sep 23, 2020 9:07 am

Als de scouts van internationale subtoppers zondag hebben gekeken, dan zal er heus geen bod komen op Senesi. In ieder geval niet voor het bedrag dat Feyenoord in gedachten heeft. Zelfde geldt voor die Kokcu en Berghuis. Of Giovanni moet vanuit China nog snode plannen hebben.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Feyenoord

Bericht door El Clavo » wo sep 23, 2020 9:12 am

Ik krijg toch wel steeds meer respect voor Aboutaleb hoor. zat gisteren bij Jinek en was heel duidelijk. Als het zondag weer misgaat is de volgende wedstrijd zonder publiek.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord

Bericht door Yopii » wo sep 23, 2020 9:18 am

Ajaciedjuh schreef:
di sep 22, 2020 2:33 pm
columbus schreef:
di sep 22, 2020 2:25 pm
Dus over 2 weken speelt Feijenoord voor een lege Kuip
Ik denk dat alle clubs tegen die tijd zonder toeschouwers spelen.
Denk het ook.

Supporters kunnen zich niet inhouden. Wat een verrassing. :hypocrite.gif:

Blijkbaar vinden ze dat bij clubs ook niet zo nodig (Feyenoord, Gudde), zolang de toeschouwers maar komen. Op die manier voelt de politiek zich uiteraard geschoffeerd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » wo sep 23, 2020 10:30 am

Tja, en dat alles omdat blijkbaar 1.5 meter afstand houden ( zeker in open lucht/open stadion ) zo verrekte moeilijk is ..

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » wo sep 23, 2020 11:14 am

Maar bij Feyenoord zijn het toch mongolen? Waarom lukt het Ajax wel?
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 23, 2020 11:48 am

Lionel schreef:
wo sep 23, 2020 11:14 am
Maar bij Feyenoord zijn het toch mongolen? Waarom lukt het Ajax wel?
Dit dus... Wat er afgelopen weekend in de kuip gebeurde zag je toch nergens anders in Nederland?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » wo sep 23, 2020 1:24 pm

Ik heb niet overal gekeken maar dit is toch vrij makkelijk toe te passen? 13.000 man, stadion voor 50.000 man. Dan heb je dus 3 stoeltjes tussen ieder persoon. Er kunnen ook niet meer dan 4-5 mensen bij elkaar zitten want meer kunnen er niet in een auto. En dan riepen ze dat ze 400 man hadden ingezet... blijkbaar zijn die mensen ongeschikt of durven ze niet in te grijpen. Dat laatste snap ik wellicht wel. Maar als clubleiding moet je dit toch zien vanuit het bordes?
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Feyenoord

Bericht door GangstaRiB » wo sep 23, 2020 2:20 pm

Lionel schreef:
wo sep 23, 2020 1:24 pm
Ik heb niet overal gekeken maar dit is toch vrij makkelijk toe te passen? 13.000 man, stadion voor 50.000 man. Dan heb je dus 3 stoeltjes tussen ieder persoon. Er kunnen ook niet meer dan 4-5 mensen bij elkaar zitten want meer kunnen er niet in een auto. En dan riepen ze dat ze 400 man hadden ingezet... blijkbaar zijn die mensen ongeschikt of durven ze niet in te grijpen. Dat laatste snap ik wellicht wel. Maar als clubleiding moet je dit toch zien vanuit het bordes?
#ikdoenietmeermee

Er valt met doorgesnoven types niet te praten, dus eenmaal in het stadion gaan al die simpelen bij elkaar staan en schuimbekken.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » wo sep 23, 2020 2:58 pm

En dan kick je ze er toch uit? Je weet exact wie je binnen laat.. Uiteindelijk kan het niet zo moeilijk zijn. Haal dan maar de politie erbij. Krijgen ze een boete en een aantekening.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » vr sep 25, 2020 11:22 am

Dromen van Kimmich
Bart Nieuwkoop: een van drie spelers uit kampioensploeg Feyenoord

ROTTERDAM Vleugelverdedigers staan meer in de schijnwerpers dan ooit. Een van Feyenoords recordtransfers is die van Rick Karsdorp. Ajax weet dat het Sergiño Dest aan Bayern München of Barcelona gaat slijten en PSV was een eeuwigheid op zoek naar een geweldige linksback. Bart Nieuwkoop (24) weet dat er nog altijd goud blinkt aan de horizon.

Je debuteerde al vijf jaar terug, werd kampioen met Feyenoord en je kende blessureleed. Waar sta je nu in je carrière?

Nieuwkoop: „Dit is een belangrijk seizoen voor mij. Ik heb nog een contract voor één jaar. Ik wil sowieso een nieuw contract afdwingen en laten zien dat ik in de basis van Feyenoord thuishoor. Ik zit in een lekkere flow, al maanden. Op zulke momenten voel ik me vrij, ben ik gretig in het veld, zit ik kort op mijn man en heb ik het gevoel dat ik elk duel win als ik het rechtstreekse gevecht aanga.”

Dus dit jaar gaat het record eraan? Jij gaat meer dan twintig wedstrijden in een seizoen halen?

„Haha, ik was vorig seizoen op de goede weg. Door de coronacrisis werd het seizoen plotseling afgebroken. Maar het is waar dat ik in de jaren ervoor een paar keer pech heb gehad. Maar daar zat bijvoorbeeld ook een hersenschudding tussen, dus het waren niet altijd de spieren of de hamstrings. Het zou mooi zijn als ik dit jaar dat aantal van twintig kan overtreffen. Ik heb heus wel eens gebaald in het verleden, maar dat zet ik makkelijk opzij. Mensen moeten je geen stempel geven als dat niet hoort. Door heel hard te werken sta ik er nog steeds. Niemand kan mij verwijten dat ik bij Feyenoord niet alles geef. Ik ga altijd volle bak om topfit en sterk te zijn.”

Hoe is je relatie met Dick Advocaat, geeft hij je perspectief?

„Toen ik na het uitbreken van de coronacrisis terugkwam van de uitleenperiode bij Willem II, waar ik het hele seizoen zou blijven, heb ik een gesprek met hem gehad. Hij heeft aangegeven dat hij mij bij Willem II had gevolgd en dat hij een positief gevoel had. Zijn woorden waren letterlijk: ’Laat het zien hier’. Veel meer hoefde hij niet te zeggen tegen mij. Dat was voor mij voldoende. Ik ben keihard aan de slag gegaan en ik denk dat ik een prima voorbereiding op het seizoen kende.”

Met John de Wolf is er een oud-verdediger met veel ervaring in de staf. Heb je daar wat aan?

„Ja, hij bespreekt dingen goed. Voor de wedstrijd tegen FC Twente nam hij Lutsharel Geertruida en mij apart. Dan laat hij beelden zien, wijst ons op de kwaliteiten van onze tegenstanders en hoe we dingen kunnen oplossen. Het is prettig om iemand met zoveel ervaring als verdediger onder de trainers te hebben.”

Maar je grote voorbeeld als rechtsback?

„Dat is toch een verdediger als Joshua Kimmich van Bayern München. Als ik hem zie spelen in de Champions League, denk ik altijd: dat is nou wereldklasse. Hij maakt zoveel meters op de rechterflank en is zo super aan de bal. Ik maak ook graag de meters, zoek de ruimte graag en geef mijn tegenstander helemaal geen ruimte. Ik denk niet aan het buitenland, ik wil gewoon nog voor jaren de rechtsback van Feyenoord zijn. Dat is mijn grote doel.”

Van het kampioensteam zijn er niet veel over bij Feyenoord.

„Steven Berghuis, Nicolai Jørgensen en ik inderdaad. Ik ben verhuurd geweest, maar Feyenoord verlengde daarvoor al mijn contract en daar sprak vertrouwen uit. Ik ben er ook trots op dat ik nog steeds bij deze club zit. Ik vind het fijn om achter een man als Steven te spelen op de rechterflank. Ik ben er niet mee bezig of hij nog wel of niet kan vertrekken. In de groep spreken we daar ook niet over. Het team staat en wij vinden het goed zoals het is. We hopen gewoon dat het zo blijft.”

Je had afgelopen weken nog wat anders aan je hoofd?

„Mijn dochter werd zes weken te vroeg geboren en verbleef afgelopen veertien dagen nog in het ziekenhuis. Dat was in het begin spannend, ze kreeg sondevoeding en lag in een couveuse. Nu gaat het hartstikke goed en ik weet dat ze snel thuiskomt. Het zit in je achterhoofd, maar zorgt niet voor extra stress.”
De T.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » za sep 26, 2020 12:21 pm

Berghuis krijgt standje
Steven Berghuis

Advocaat niet gediend van openlijke kritiek

door

Marcel van der Kraan

ROTTERDAM Dick Advocaat heeft Steven Berghuis intern tot de orde geroepen na zijn uitbarsting rond de laatste wedstrijd van Feyenoord tegen FC Twente. Berghuis uitte forse kritiek en zei dat Feyenoord nooit met overtuiging voetbalt.

Advocaat is niet gediend van dat soort harde woorden over het elftal en vindt dat Berghuis zijn kritiek in de kleedkamer had moeten geven. „Er mag best wat worden gezegd, een aantal dingen dat hij benoemde klopt ook”, zegt de oefenmeester van de Rotterdammers. „Er zijn spelers nog niet in vorm en het moet beter, maar zeg dat dan wel op de goede plek. Hij is misschien een beetje gefrustreerd door alles wat er speelt, maar een aanvoerder en een trainer moeten de groep beschermen. Dat heb ik hem ook zelf verteld een aantal dagen terug.”

Met de woorden ’door alles wat er speelt’ wekt Advocaat de indruk dat er op de achtergrond een onzekere situatie rond het aanblijven van Berghuis bestaat. „Ik moet hier nu verder geen antwoord op geven”, aldus Advocaat. „Dat moet ik pas doen na 5 oktober.” Daarmee doelt hij op de laatste dag dat de transfermarkt dit jaar open is.

Op de vraag van een verslaggever of Berghuis deze dingen heeft geroepen omdat hij weg wil, zegt Advocaat: „Dat weet ik niet, dat zou je aan hem moeten vragen…”

Volgens de trainer is het gemoed van de speler inmiddels een stuk beter. „Hij liep vandaag met een goed gevoel rond”, vervolgde Advocaat. ,,Ik zag ook weer een lach, ja. Of hij straf heeft gekregen? Ik ben niet zo’n man van straffen. Ik kan als trainer beter duidelijk vertellen hoe ik het zie.”
De T.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Gaizka1985 » zo sep 27, 2020 12:27 pm

Feyenoord loopt te ploeteren tegen ADO, 1-1 nu.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » zo sep 27, 2020 12:34 pm

Aardige goal Senesi.
IK GELOOF!!!!!!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Gaizka1985 » zo sep 27, 2020 12:42 pm

Penalty Ado gestopt door Bylow, maar moet over om Bylow te vroeg van de lijn kwam :drecul.gif:

En 2-2!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord

Bericht door Jöhnk » zo sep 27, 2020 1:01 pm

Hoeveelste strafschop voor Feyenoord is dit al dit seizoen?

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Gaizka1985 » zo sep 27, 2020 1:05 pm

Jöhnk schreef:
zo sep 27, 2020 1:01 pm
Hoeveelste strafschop voor Feyenoord is dit al dit seizoen?
Haha, ik had ingezet op Feyenoord scoort uit strafschop, quotering stond op 4. :biggthumpup.gif:

Maar Feyenoord oogt heel matig, titelstrijd gaat tussen ons en PSV.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » ma sep 28, 2020 9:46 am

Juweeltje Senesi maskeert veel
Leroy Fer (l.) omhelst Marcos Senesi na diens prachtdoelpunt.

Dick Advocaat en aanvoerder Steven Berghuis hebben verschillende visies op speelwijze

ROTTERDAM Het laatste wat je wilt, als de transferdeadline nadert, is dat je beste spelers nog even de show stelen. Trainer Dick Advocaat is bij Feyenoord blij dat hij eindelijk zijn defensie goed bezet heeft, maar dan maakt Marcos Senesi tegen ADO Den Haag (4-2) even de mooiste goal van het Eredivisie-weekeinde.

De Argentijnse centrale verdediger produceerde een van de vier doelpunten tegen ADO Den Haag en dat was een treffer die her en der in Europa wel even voorbij zal komen. Senesi wordt al maandenlang gevolgd door Italiaanse clubs, waaronder Napoli, en dus blijft het ook rond hem nog even spannend richting 6 oktober, de dag dat de transfermarkt sluit.

Datzelfde geldt, zo weet iedere Feyenoord-aanhanger, ook voor Steven Berghuis. Hij was afgelopen seizoen topscorer van de Eredivisie en is dat op dit moment opnieuw. Met vier doelpunten in drie wedstrijden haalt hij goede cijfers en is het begrijpelijk dat er Duitse en Italiaanse clubs zijn die overwegen om in de laatste week nog een bod op hem te doen.

Berghuis moet dan besluiten of hij bij die clubs gelukkiger denkt te worden dan bij Feyenoord en of die clubs ook bereid zijn om hem financieel zoveel te bieden dat het opeens interessanter is om midden in de coronacrisis naar het buitenland te verhuizen. De aanvaller is de best verdienende speler van Feyenoord en de club heeft met een salaris van bijna twee miljoen euro vorig seizoen alles in het werk gesteld om hem nog een jaar te behouden.

Berghuis zegt dat er voor hem nog niets concreet is geworden en dat hij pas over een transfer nadenkt als een van de clubs, die hem wekelijks bekijken, wél een bod neerlegt bij Feyenoord. „Daarna kan ik er pas wat van vinden”, aldus Berghuis, die ook is gelinkt aan de Amerikaanse MLS-club Inter Miami. „Miami? Een leuke vakantiebestemming op dit moment. Echt, het is nog niet aan de orde.”

De aanvoerder van Feyenoord kwam dankzij de ruime zege op ADO Den Haag een stuk vrolijker van het veld dan een week eerder. Hij had vooral genoten van het doelpunt van Senesi. „Dat is toch geweldig, als je zo’n goal maakt? Dat overkomt je niet elke week”, was hij oprecht blij voor de Argentijn.

Senesi’s fabuleuze omhaal, een kwartier na rust, kwam op een goed moment. Feyenoord had er in de eerste helft wederom een potje van gemaakt. De Hagenaars kregen drie prima kansen, maar prikten slechts één keer raak. De jonge Lutsharel Geertruida maakte voor de pauze wel al weer gelijk (1-1).

Tussen een deel van de selectie, waarbij Berghuis niet onder stoelen of banken steekt hoe hij graag wil voetballen met Feyenoord, en Advocaat bestaat een verschil van inzicht over de speelwijze. Vooral de aanvallers willen het liefst de boel voorin snel vastzetten (hoog druk zetten, heet dat in voetbaltermen). Advocaat denkt dat niet al zijn spelers daarvoor de kwaliteiten bezitten.

De oefenmeester van de Rotterdammers zorgt wel dat hij de baas blijft. Hij schroomt niet om spelers halverwege al te laten douchen als ze niet voldoende brengen. ’Aankoop’ Bryan Linssen en Orkun Kökcü konden na één helft in de kleedkamer achterblijven. Advocaat zei dat er ’nog wel drie voor in aanmerking kwamen’, maar dit duo worstelde het meest met zichzelf.

Hun vervangers waren Luciano Narsingh en de Portugese aanwinst Joao Teixeira. Precies die twee spelers maakten na de rust het verschil. Narsingh zorgde voor vuur op de linkerflank en schoof de 3-2 binnen, nadat Shaquille Pinas vanaf de penaltystip voor ADO had gescoord. Teixeira leidde de laatste strafschop in die Berghuis vervolgens benutte (4-2).

Met vier goals erbij heeft Feyenoord in drie duels zeven keer gescoord en is het een van de meest productieve ploegen in de Eredivisie. Geen reden voor tevredenheid, vindt Advocaat. „Nee, het spel moet duidelijk beter. Daar kunnen we aan werken, maar we hadden vandaag opnieuw punten kunnen verliezen en dat mag thuis echt niet gebeuren.”

Feyenoord-ADO Den Haag 4-2 (1-1). 11. Arweiler 0-1, 27. Geertruida 1-1, 57. Senesi 2-1, 69. Pinas (strafschop) 2-2, 71. Narsingh 3-2, 83. Berghuis (strafschop) 4-2. Scheidsrechter: Higler. Toeschouwers: 13.000. Gele kaart: Haps, Fer (Feyenoord), Pinas (ADO Den Haag).

Nicolai Jørgensen plotseling verdwenen
Feyenoorder Nicolai Jørgensen verlaat De Kuip.

ROTTERDAM Tijdens de warming-up voor de wedstrijd tussen Feyenoord en ADO Den Haag ging het opeens mis in het bovenbeen van Nicolai Jørgensen. De Deense spits voelde iets verkeerd in een spier en wist dat het foute boel was. Juist de man die dacht dat hij eindelijk fysiek de oude was na veel blessureleed moest afhaken.

Jørgensen pakte zijn spullen en verdween meteen. Trainer Dick Advocaat had geen gelegenheid meer om met hem te praten. Toen hem na afloop werd gevraagd wat er exact aan de hand is met zijn aanvaller en hoe lang deze is uitgeschakeld, antwoordde de Hagenaar: „Goede vraag. Ik heb hem niet meer gezien na afloop. Hij had iets aan een spier en was ineens verdwenen.”

Omdat Mark Diemers, de van Fortuna Sittard overgenomen middenvelder, met een knieprobleem ook al moest afhaken en de coach in de rust zelf Bryan Linssen en Orkun Kökcü uit het elftal haalde, eindigde Feyenoord met een totaal andere ploeg dan in de eerste twee wedstrijden. Robert Bozenik en Jens Toornstra waren de vervangers van Jørgensen en Diemers.

Advocaat had er een beetje de pest in na afloop omdat zijn ploeg verre van goed voetbalt, maar hij wil niet met excuses blijven komen. „Je wilt dingen verbeteren, maar het gaat allemaal moeizaam. Dan moet je op het laatste moment weer iemand anders op de plek van Jørgensen zetten. We zitten al twee weken te wachten op onze Servische huurling Uros Spajic.”

De Portugees Joao Teixeira maakte Advocaat wel blij. „Je zag dat hij meteen het verschil maakte. Maar hij zit weer in de situatie dat hij fysiek nog niet zo ver is om een hele wedstrijd te spelen. Je kan wel zien wat hij kan.”

’Woord nu aan de spelers’
ROTTERDAM Dick Advocaat wil in de nabespreking de komende 24 uur duidelijke taal van de spelers horen. De coach vindt dat Feyenoord wat meer moet inzakken en ruimte moet zoeken bij balverovering. De spelers denken daar anders over. Advocaat: „Ik heb nu steeds het woord gedaan, laten zij het nu maar eens zeggen. Daar moet je wel mee oppassen, besef ik.” Hij zal de beelden er waarschijnlijk bij pakken. „Want mij is wel een aantal dingen opgevallen en daar wil ik het graag over hebben. Wat zij graag willen en ik niet, moeten we bespreekbaar maken.”

Advocaat stelt dat hij op goede voet staat met zijn spelers en dat er geen sprake is van een serieus probleem. „Er zit geen onwil in deze groep. Maar ik blijf denken dat wij ruimte nodig hebben om te voetballen. Zij willen het omdraaien en vroeg storen. Dat hebben we vandaag geprobeerd. Dat probeert ook een aantal ploegen in Nederland en in het buitenland. Ik vraag me af of dit voor ons verstandig is. Het is ook geen excuus voor ons matige spel.”
De T.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » vr okt 02, 2020 6:37 pm

Twee spelers van Feyenoord,van wie de
namen niet zijn bekendgemaakt,hebben
vrijdag positief getest op corona.Zij
gaan in quarantaine en ontbreken in
het duel van zondag.
Nos.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord

Bericht door peter » vr okt 02, 2020 7:40 pm

Wel goed dat ze de namen niet bekend maken. Als zondag blijkt dat Berghuis en Senesi niet bij de selectie zitten vanwege familie omstandigheden, dan hebben wat dat maar te geloven. :hypocrite.gif:

Dit wordt nog wat. Wat dat betreft positief dat we een vrij brede selectie hebben. Bij Feyenoord heb je een groot probleem als er 2 a 3 basisspelers ontbreken. Zelfde geldt voor AZ en PSV.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door Jinne » vr okt 02, 2020 10:03 pm

Het zouden Marsman en Burger zijn dus niet echt een probleem. De laatste is nu ook verhuurd aan Sparta.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » za okt 03, 2020 10:57 am

Advocaat heeft er genoeg van
Het lijkt erop dat Dick Advocaat het niet meer zo naar zijn zin heeft bij Feyenoord. Hij etaleert nogal wat chagrijn. Spits Bozenik krijgt iedere week verbaal en non-verbaal het signaal van Advocaat dat hij er weinig van kan, maar door eeuwige blessures bij Jørgensen moet hij wel op Bozenik terugvallen. Verder willen de spelers tactisch vooruit verdedigen en de tegenstander vastzetten, maar Dick wil liever achteruit. Tegen clubs van het niveau ADO Den Haag en Sparta moet je als Feyenoord gewoon vooruit lopen en de tegenstander afjagen. Dan laat hij ten overstaan van iedereen ook nog horen dat hij geen hoge pet op heeft van de talenten van Feyenoord en dan liever niemand op de bank zet. Geen reclame voor je jeugdopleiding. Gewoon niet handig. Als zulke jonge spelers alsnog bij de selectie komen, denken ze van: ik zit erbij, maar eigenlijk vindt die trainer me niet goed genoeg.

Advocaat heeft moeite z’n frustraties te verbergen. Na zo’n goed seizoen als het vorige wilde hij doorpakken, verbeteren en groeien met Feyenoord. Tegelijkertijd wist Advocaat toen hij bijtekende dat de financiële situatie niet rooskleurig was in Rotterdam. Advocaat moest verder met dezelfde selectie, versterkingen konden vooral transfervrij worden opgehaald en dan wordt hij ook nog eens met blessures geconfronteerd van belangrijke spelers als Botteghin en Jørgensen.

Ik kan wel enig begrip opbrengen voor Advocaats opstelling, maar hij moet wel enige positiviteit blijven uitstralen naar zijn spelers. Anders slaat z’n chagrijn over op de ploeg. Dan kan het te laat zijn, want hoe haal je dat gevoel weer uit die koppies?

Het zal Advocaat ook frustreren hoe gemakkelijk Ajax zich deze week weer versterkt met Sean Klaiber en ook hoopt Davy Klaassen binnen te halen. Lachend betalen ze vijf miljoen euro aan FC Utrecht en naar Werder Bremen willen ze zo tien, elf miljoen euro overmaken. In die vijver heeft Feyenoord niets te zoeken. In Rotterdam zouden ze een moord plegen om zulke bedragen te ontvangen voor hun spelers en om dat te kunnen betalen voor versterkingen.

Het verschil tussen Ajax en de rest van de Eredivisie groeit zo snel, maar eens zal Ajax ook tegen de financiële grenzen oplopen en minder te besteden hebben. Vermoed ik. Maar dat kan nog wel even duren als ze internationaal op Champions League-niveau actief blijven. Dat podium is ervoor verantwoordelijk dat eigen jeugdspelers als Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong, Donny van de Beek en Sergiño Dest allemaal voor 25 miljoen euro of veel meer aan Europese topclubs worden verkocht werden. Die aanwas van talent zal trouwens niet structureel vol te houden zijn.

Overigens was het goed om te zien dat Vitesse zich bij voorbaat niet wilde neerleggen bij de suprematie van Ajax. Met het mes tussen de tanden werden de Ajacieden onder druk gezet en bij balbezit zocht Vitesse razendsnel de diepte. Dat is exact waar Ajax kwetsbaar is, maar uiteindelijk zorgt het surplus aan kwaliteit dat ze ook de moeilijke duels in de Eredivisie beslissen.

Wel lieten routiniers als Dusan Tadic en Daley Blind zich enorm kennen door los te gaan op Riechedly Bazoer. Ja, die was blij geweest en stond te juichen toen hij scoorde. Dat mocht niet van Tadic en Blind. Of ze zich niet druk konden maken over andere zaken. Geweldig hoe Bazoer en Oussama Tannane tekeer gingen in de Johan Cruijff ArenA. Als Tannane aan de bal komt, ga je op het puntje van je stoel zitten. Hij loopt mensen zo voorbij.

Alleen ontbreekt bij beiden de stabiliteit. Daarom spelen ze inmiddels bij Vitesse. Kunnen ze iedere week opbrengen wat ze tegen Ajax opbrachten, dan speelt Bazoer bij Ajax en is hij speler van het Nederlands elftal en speelt Tannane op een hoger niveau. Alleen lukt ze dat helaas niet en ik denk ook niet dat zoiets ooit het geval zal zijn.
Kieft, De T.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » ma okt 05, 2020 9:54 am

Teixeira missing link
Joao Teixeira geeft het spel van Feyenoord extra glans tegen Willem II. De Portugees verzorgt twee assists.

FOTO’S

RENÉ

BOUWMAN

Berghuis prijst nieuwkomer: ’Kwaliteiten die wij nog niet hadden’

TILBURG Ondanks een voorbereiding vol hindernissen en een moeizame competitiestart door blessures en coronabesmettingen staat Feyenoord na vier speelronden bovenaan in de Eredivisie met evenveel punten als PSV en SC Heerenveen, maar een beter doelsaldo. „We hebben grote ambities en willen echt meedoen om die titel. Dan zijn dit soort prestaties nodig”, aldus een opgetogen aanvoerder Steven Berghuis na de prima 4-1 zege op bezoek bij Willem II.

Nog maar twee weken geleden, na het 1-1 gelijkspel tegen FC Twente, was Berghuis bijzonder kritisch over het niveau dat Feyenoord haalde. „Ik sta nog steeds achter die woorden. Het was niet persoonlijk bedoeld richting iemand, maar het ging over ons als Feyenoord. De kritiek was nodig om elkaar beter te maken.”

Ditmaal sprak Berghuis juist lovende woorden over Feyenoord, dat opvallend veel routine in de ploeg heeft met in Tilburg doelman Justin Bijlow (22) als benjamin en acht spelers van 26 en ouder in het elftal. „Ik heb genoten van hoe we in de tweede helft hebben gespeeld. Dit past bij onze ambities. Dan is dit, zeker in balbezit, de norm. Het voelt ook lekker. De tegenstander heeft op een gegeven moment geen schijn van kans meer en weet ook niet meer waar ze moeten lopen. Daar worden we blij van.”

In de afgelopen weken is een aantal puzzelstukjes op zijn plek gevallen bij Feyenoord, waarbij met name de rol van de Portugese middenvelder Joao Carlos Teixeira in het oog springt. De 27-jarige middenvelder kwam vorige week tegen ADO Den Haag al overtuigend in de ploeg en kreeg in Tilburg voor het eerst een basisplaats, wat ten koste ging van Orkun Kökcü. Met twee assists, bij de 1-1 van Ridgeciano Haps en de 1-3 van Berghuis, werd het basisdebuut van de man uit Braga een groot succes.

Berghuis prees het optreden van de technisch begaafde Teixeira. „Ik denk dat dat wel een link op het middenveld is die we vorige jaren niet hebben gehad. Frank (Arnesen, red.) en de club hebben goed werk geleverd. Hij is een echte voetballer op het middenveld, die vooruit kijkt, creëert en deze wedstrijd twee assists aflevert. Ik denk dat hij een middenvelder is die kwaliteiten bezit die wij nog niet hadden”, aldus Berghuis.

De aanvoerder kon nog niet het verlossende woord spreken dat hij ook na de transferdeadline nog bij Feyenoord is, maar gaf wel aan dat de kans dat hij de deur nog achter zich dicht zal trekken klein is. „De uren gaan voorbij. Daardoor komt er meer zekerheid. Op dit moment speelt er niets concreets. Zoals ik al zo vaak heb uitgesproken, ben ik hartstikke blij hier. Er moet echt een club komen die bij me past en dan vallen er best wel veel clubs af”, aldus de Feyenoord-aanvoerder, die tegen Willem II met twee goals zijn seizoenstotaal na vier speelronden opvoerde tot zes.

Teixeira was niet de enige debutant bij Feyenoord. Door het wegvallen van Lutsharel Geertruida vanwege een positieve coronatest moest nieuwkomer Uros Spajic eerder dan gepland aan de bak. „Het was vervelend dat er vrijdagavond weer wat voorviel, maar daar heeft elke ploeg mee te maken op dit moment”, verzuchtte Advocaat. „Spajic heeft maar drie keer meegetraind, maar stond direct heel volwassen en gecontroleerd te spelen.”

De Feyenoord-trainer heeft al meerdere keren aangegeven niet tevreden te zijn over de breedte van zijn selectie, maar is wel te spreken over de kwaliteit van de basiskern. „We hebben vorig jaar al bewezen dat we een heel aardig elftal hebben. Nu hebben we er ook nog wat jongens bij, zoals Teixeira en Spajic, die het deze wedstrijd uitstekend deden. Als dat zich doorzet, is dat alleen maar positief. De rest trekt zich daar ook aan op.”

De ervaren oefenmeester had in Tilburg met veel plezier gekeken naar zijn elftal en in de tweede helft echt genoten op de bank. „Willem II had hier veertien wedstrijden niet meer verloren en is normaal een leuke ploeg om te zien, maar ditmaal heb ik ze niet gezien. Dat is ook de verdienste van Feyenoord. Als je zo volwassen en dominant kan spelen als wij in de tweede helft hebben gedaan, dan is dat een lust voor het oog.”

Willem II-Feyenoord 1-4 (1-1). 13. Pavlidis 1-0, 22. Haps 1-1, 48. Linssen 1-2, 56. Berghuis 1-3, 77. Berghuis 1-4. Scheidsrechter: Lindhout. Gele kaart: Peters (Willem II), Spajic (Feyenoord).

Teixeira missing link
Joao Teixeira geeft het spel van Feyenoord extra glans tegen Willem II. De Portugees verzorgt twee assists.

FOTO’S

RENÉ

BOUWMAN

Berghuis prijst nieuwkomer: ’Kwaliteiten die wij nog niet hadden’

TILBURG Ondanks een voorbereiding vol hindernissen en een moeizame competitiestart door blessures en coronabesmettingen staat Feyenoord na vier speelronden bovenaan in de Eredivisie met evenveel punten als PSV en SC Heerenveen, maar een beter doelsaldo. „We hebben grote ambities en willen echt meedoen om die titel. Dan zijn dit soort prestaties nodig”, aldus een opgetogen aanvoerder Steven Berghuis na de prima 4-1 zege op bezoek bij Willem II.

Nog maar twee weken geleden, na het 1-1 gelijkspel tegen FC Twente, was Berghuis bijzonder kritisch over het niveau dat Feyenoord haalde. „Ik sta nog steeds achter die woorden. Het was niet persoonlijk bedoeld richting iemand, maar het ging over ons als Feyenoord. De kritiek was nodig om elkaar beter te maken.”

Ditmaal sprak Berghuis juist lovende woorden over Feyenoord, dat opvallend veel routine in de ploeg heeft met in Tilburg doelman Justin Bijlow (22) als benjamin en acht spelers van 26 en ouder in het elftal. „Ik heb genoten van hoe we in de tweede helft hebben gespeeld. Dit past bij onze ambities. Dan is dit, zeker in balbezit, de norm. Het voelt ook lekker. De tegenstander heeft op een gegeven moment geen schijn van kans meer en weet ook niet meer waar ze moeten lopen. Daar worden we blij van.”

In de afgelopen weken is een aantal puzzelstukjes op zijn plek gevallen bij Feyenoord, waarbij met name de rol van de Portugese middenvelder Joao Carlos Teixeira in het oog springt. De 27-jarige middenvelder kwam vorige week tegen ADO Den Haag al overtuigend in de ploeg en kreeg in Tilburg voor het eerst een basisplaats, wat ten koste ging van Orkun Kökcü. Met twee assists, bij de 1-1 van Ridgeciano Haps en de 1-3 van Berghuis, werd het basisdebuut van de man uit Braga een groot succes.

Berghuis prees het optreden van de technisch begaafde Teixeira. „Ik denk dat dat wel een link op het middenveld is die we vorige jaren niet hebben gehad. Frank (Arnesen, red.) en de club hebben goed werk geleverd. Hij is een echte voetballer op het middenveld, die vooruit kijkt, creëert en deze wedstrijd twee assists aflevert. Ik denk dat hij een middenvelder is die kwaliteiten bezit die wij nog niet hadden”, aldus Berghuis.

De aanvoerder kon nog niet het verlossende woord spreken dat hij ook na de transferdeadline nog bij Feyenoord is, maar gaf wel aan dat de kans dat hij de deur nog achter zich dicht zal trekken klein is. „De uren gaan voorbij. Daardoor komt er meer zekerheid. Op dit moment speelt er niets concreets. Zoals ik al zo vaak heb uitgesproken, ben ik hartstikke blij hier. Er moet echt een club komen die bij me past en dan vallen er best wel veel clubs af”, aldus de Feyenoord-aanvoerder, die tegen Willem II met twee goals zijn seizoenstotaal na vier speelronden opvoerde tot zes.

Teixeira was niet de enige debutant bij Feyenoord. Door het wegvallen van Lutsharel Geertruida vanwege een positieve coronatest moest nieuwkomer Uros Spajic eerder dan gepland aan de bak. „Het was vervelend dat er vrijdagavond weer wat voorviel, maar daar heeft elke ploeg mee te maken op dit moment”, verzuchtte Advocaat. „Spajic heeft maar drie keer meegetraind, maar stond direct heel volwassen en gecontroleerd te spelen.”

De Feyenoord-trainer heeft al meerdere keren aangegeven niet tevreden te zijn over de breedte van zijn selectie, maar is wel te spreken over de kwaliteit van de basiskern. „We hebben vorig jaar al bewezen dat we een heel aardig elftal hebben. Nu hebben we er ook nog wat jongens bij, zoals Teixeira en Spajic, die het deze wedstrijd uitstekend deden. Als dat zich doorzet, is dat alleen maar positief. De rest trekt zich daar ook aan op.”

De ervaren oefenmeester had in Tilburg met veel plezier gekeken naar zijn elftal en in de tweede helft echt genoten op de bank. „Willem II had hier veertien wedstrijden niet meer verloren en is normaal een leuke ploeg om te zien, maar ditmaal heb ik ze niet gezien. Dat is ook de verdienste van Feyenoord. Als je zo volwassen en dominant kan spelen als wij in de tweede helft hebben gedaan, dan is dat een lust voor het oog.”

Willem II-Feyenoord 1-4 (1-1). 13. Pavlidis 1-0, 22. Haps 1-1, 48. Linssen 1-2, 56. Berghuis 1-3, 77. Berghuis 1-4. Scheidsrechter: Lindhout. Gele kaart: Peters (Willem II), Spajic (Feyenoord).
De t.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Feyenoord

Bericht door WP_Legend » ma okt 05, 2020 3:21 pm

Teixeira is echt heel goed, hadden wij ook goed kunnen gebruiken...

Ajax Rules
Berichten: 31177
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Ajax Rules » ma okt 05, 2020 4:56 pm

Hoe is het toch mogelijk dat niemand Berghuis ophaalt voor 8M? Desnoods een laagvlieger in de Bundesliga ofzo.....

Het zit Feyenoord niet tegen wat dat betreft.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Plaats reactie