Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord

Bericht door Wouter » wo mei 25, 2022 11:23 pm

Ik erger me op dit vlak wel eens aan de hypocrisie van de media. Bij Feyenoord wordt dit altijd een beetje goedgepraat. Het Legioen is nou eenmaal "enthousiast". Het Legioen is vooral gewelddadig. Ook in vergelijking met het publiek bij de meeste andere clubs.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33280
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Feyenoord

Bericht door zeux » wo mei 25, 2022 11:25 pm

Wouter schreef:Het altijd bewierookte Legioen misdraagt zich weer flink in het centrum van Rotterdam.
Boos dat ze nu wéér twintig jaar moeten wachten op een finale.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord

Bericht door Wouter » wo mei 25, 2022 11:47 pm

Gewoon tuig dat uit is op rellen en sensatie.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Feyenoord

Bericht door Nihad » wo mei 25, 2022 11:47 pm

Ja ze moeten ook al nog 13 jaar wachten ofzo op een landstitel. Twintig jaar op een finale en misschien ook nog jaren op een beker.

En ze wachten al 17 jaar op winst in de Arena.

Valt niet mee kakkerlakken te zijn.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord

Bericht door Wouter » do mei 26, 2022 7:07 am

Dat valt nog reuze mee. :confused.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Toppie » do mei 26, 2022 7:08 am

Het is stil aan de overkant :smallgrin.gif: Ben nog aan het nagenieten :blackcat.gif:
:ajax.gif:

Ik rij zo langs de Kuip zal zo even zwaaien vanaf de brienenoord :neutral.gif: :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord

Bericht door peter » do mei 26, 2022 8:09 am

Ben ik te cynisch als ik al die hosanna verhalen wat temper? Ik hoor al die Feyenoorders roepen dat ze “er enorm ziek van zijn maar dat morgen de trots overheerst van wat er allemaal is gepresteerd”.

Maar is dat “alles” dan het uitschakelen van clubs als Union, Slavia Praag en Olympique Marseille? Het is toch ook weer niet dat we de afgelopen maanden hebben zitten watertanden hoe dit Feyenoord de ene na de andere (sub)topper heeft “weggespeeld”. Ze hebben met afgrijselijk voetbal L’OM uitgeschakeld. Ik weet dat het verwachtingspatroon ontzettend laag is daar, maar er wordt nu gedaan alsof het bijna onmogelijke is gepresteerd. Nou ja, nu ik er langer over nadenk is het misschien ook wel zo. Tegen Dritta ging het bijna mis en dat is normaal gesproken wel het referentiekader.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door Jinne » do mei 26, 2022 8:28 am

Als Nederlandse top 3 moet je in de kleine CL altijd makkelijk de kwartfinale kunnen halen. Daarna ben je een beetje afhankelijk van de loting. Van alle Nederlandse clubs heeft Vitesse het relatief het knapste gedaan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord

Bericht door Wouter » do mei 26, 2022 8:28 am

Peter schreef:
do mei 26, 2022 8:09 am
Ben ik te cynisch als ik al die hosanna verhalen wat temper? Ik hoor al die Feyenoorders roepen dat ze “er enorm ziek van zijn maar dat morgen de trots overheerst van wat er allemaal is gepresteerd”.

Maar is dat “alles” dan het uitschakelen van clubs als Union, Slavia Praag en Olympique Marseille? Het is toch ook weer niet dat we de afgelopen maanden hebben zitten watertanden hoe dit Feyenoord de ene na de andere (sub)topper heeft “weggespeeld”. Ze hebben met afgrijselijk voetbal L’OM uitgeschakeld. Ik weet dat het verwachtingspatroon ontzettend laag is daar, maar er wordt nu gedaan alsof het bijna onmogelijke is gepresteerd. Nou ja, nu ik er langer over nadenk is het misschien ook wel zo. Tegen Dritta ging het bijna mis en dat is normaal gesproken wel het referentiekader.
Er zijn ook vele jaren geweest dat Nederlandse clubs eraf gingen tegen Differdange, Lausanne Sports, Zulte Waregem etc. etc. He? In dat licht bezien is het gewoon een uitzonderlijk succesvol jaar geweest voor het Nederlandse voetbal.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door LucaS » do mei 26, 2022 8:35 am

Nederland is 2e op de uefa ranglijst over afgelopen seizoen. Dat kan niet alleen komen door gunstige lotingen en het nieuwe tournooi
I think I lost my fucking headache

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Feyenoord

Bericht door Andriy Demchenko » do mei 26, 2022 9:08 am

Peter schreef:
do mei 26, 2022 8:09 am
Ben ik te cynisch als ik al die hosanna verhalen wat temper? Ik hoor al die Feyenoorders roepen dat ze “er enorm ziek van zijn maar dat morgen de trots overheerst van wat er allemaal is gepresteerd”.

Maar is dat “alles” dan het uitschakelen van clubs als Union, Slavia Praag en Olympique Marseille? Het is toch ook weer niet dat we de afgelopen maanden hebben zitten watertanden hoe dit Feyenoord de ene na de andere (sub)topper heeft “weggespeeld”. Ze hebben met afgrijselijk voetbal L’OM uitgeschakeld. Ik weet dat het verwachtingspatroon ontzettend laag is daar, maar er wordt nu gedaan alsof het bijna onmogelijke is gepresteerd. Nou ja, nu ik er langer over nadenk is het misschien ook wel zo. Tegen Dritta ging het bijna mis en dat is normaal gesproken wel het referentiekader.
De lat ligt bij ons een stukje hoger, desalniettemin snap ik de blijdschap bij Feyenoord wel. Kijk dit lijstje eens door en dan snap je het ook wel denk ik: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... _Feyenoord
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Historicus » do mei 26, 2022 9:18 am

Nihad schreef:
wo mei 25, 2022 10:34 pm
Ik wou net zeggen. Finales zijn er om te winnen zei Huntelaar ooit. Daarbij wonnen we zelf de finale van 95 ook niet met mooi voetbal ofzo.

Feyenoord heeft gewoon niet de kwaliteit niet om het verschil te maken. Het is vooral middelmaat.
Maar in Wenen toen was wel de intentie om aanvallend te spelen. Van Gaal wisselde zelfs twee middenvelders voor Kluivert en Kanu als ik me niet vergis. De insteek was niet om er een saaie pot van te maken. De finale tegen Gremio was ook hemeltergend.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door Liberty » do mei 26, 2022 9:24 am

Andriy Demchenko schreef:
do mei 26, 2022 9:08 am
Peter schreef:
do mei 26, 2022 8:09 am
Ben ik te cynisch als ik al die hosanna verhalen wat temper? Ik hoor al die Feyenoorders roepen dat ze “er enorm ziek van zijn maar dat morgen de trots overheerst van wat er allemaal is gepresteerd”.

Maar is dat “alles” dan het uitschakelen van clubs als Union, Slavia Praag en Olympique Marseille? Het is toch ook weer niet dat we de afgelopen maanden hebben zitten watertanden hoe dit Feyenoord de ene na de andere (sub)topper heeft “weggespeeld”. Ze hebben met afgrijselijk voetbal L’OM uitgeschakeld. Ik weet dat het verwachtingspatroon ontzettend laag is daar, maar er wordt nu gedaan alsof het bijna onmogelijke is gepresteerd. Nou ja, nu ik er langer over nadenk is het misschien ook wel zo. Tegen Dritta ging het bijna mis en dat is normaal gesproken wel het referentiekader.
De lat ligt bij ons een stukje hoger, desalniettemin snap ik de blijdschap bij Feyenoord wel. Kijk dit lijstje eens door en dan snap je het ook wel denk ik: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... _Feyenoord
Je koopt er alleen niets voor wanneer je met lege handen staat.
Zo voelde het voor mij in 2017 uiteindelijk ook: mooi toernooi, trots op het feit dat Ajax in de finale staat.
Maar uiteindelijk heb je er helemaal niets aan want de cup staat ergens anders.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Zuidema » do mei 26, 2022 9:24 am

Liberty schreef:
wo mei 25, 2022 9:59 pm
En het is gelopen zoals je lang van te voren zag aankomen: beter voetballen, het idee hebben dat er wat te halen valt en uiteindelijk tot de conclusie komen dat je eigenlijk kansloos was.
Hoe zei een roemrucht Amsterdams orakel dat ook al weer? ''Italianen kenne niet van je winne, maar je ken wel van ze verlieze.''

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door Liberty » do mei 26, 2022 9:26 am

Historicus schreef:
do mei 26, 2022 9:18 am
Nihad schreef:
wo mei 25, 2022 10:34 pm
Ik wou net zeggen. Finales zijn er om te winnen zei Huntelaar ooit. Daarbij wonnen we zelf de finale van 95 ook niet met mooi voetbal ofzo.

Feyenoord heeft gewoon niet de kwaliteit niet om het verschil te maken. Het is vooral middelmaat.
Maar in Wenen toen was wel de intentie om aanvallend te spelen. Van Gaal wisselde zelfs twee middenvelders voor Kluivert en Kanu als ik me niet vergis. De insteek was niet om er een saaie pot van te maken. De finale tegen Gremio was ook hemeltergend.
Dat kan zo zijn, maar het hoeft niet zo. Als Ajax in 2019 in staat was geweest om een wedstrijd dood te maken zoals Man Utd dat twee jaar daarvoor ook kon dan hadden ze in de finale van de C.L. gestaan.

De intentie om goed te voetballen moet er altijd zijn, maar als het nodig is dan is gewoon elke bal het stadion uitroeien ook goed.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » do mei 26, 2022 9:28 am

Zuidema schreef:
do mei 26, 2022 9:24 am
Liberty schreef:
wo mei 25, 2022 9:59 pm
En het is gelopen zoals je lang van te voren zag aankomen: beter voetballen, het idee hebben dat er wat te halen valt en uiteindelijk tot de conclusie komen dat je eigenlijk kansloos was.
Hoe zei een roemrucht Amsterdams orakel dat ook al weer? ''Italianen kenne niet van je winne, maar je ken wel van ze verlieze.''
Ach, we hebben toch weer een zeer matige wedstrijd gezien, mijn inziens bestaat heel die conference l. uit heel matige wedstrijden ...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » do mei 26, 2022 9:48 am

Zijn de meeste wedstrijden niet gewoon zeer matig als je niet direct betrokken bent?

Het toernooi voorziet toch wel in een behoefte. Clubs die in de CL niets te zoeken hebben kunnen hier voor een prijs gaan. Ja, er zitten dus ook mindere clubs tussen maar als je een beetje geluk hebt krijg je echt wel één of twee mooie tegenstanders. Kijk naar de Europese campagne van Vitesse. Dat is toch gewoon ontzettend mooi voor zo'n club?

Mourinho slaat weer eens door. Aan de andere kant heeft AS Roma nu wel een Europese prijs in de kast staan. Vinden ze bij Lazio toch niet leuk. Het is wel bijna misdadig om met zulke prachtige clubkleuren zo afgrijselijk te voetballen. Maar dat is een ander verhaal.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » do mei 26, 2022 9:53 am

Marillion schreef:
do mei 26, 2022 9:48 am
Zijn de meeste wedstrijden niet gewoon zeer matig als je niet direct betrokken bent?
Nee, bij mij dus niet.Ik kan best genieten van andere wedstrijden ..

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Feyenoord

Bericht door Nihad » do mei 26, 2022 9:56 am

Andriy Demchenko schreef:
do mei 26, 2022 9:08 am
Peter schreef:
do mei 26, 2022 8:09 am
Ben ik te cynisch als ik al die hosanna verhalen wat temper? Ik hoor al die Feyenoorders roepen dat ze “er enorm ziek van zijn maar dat morgen de trots overheerst van wat er allemaal is gepresteerd”.

Maar is dat “alles” dan het uitschakelen van clubs als Union, Slavia Praag en Olympique Marseille? Het is toch ook weer niet dat we de afgelopen maanden hebben zitten watertanden hoe dit Feyenoord de ene na de andere (sub)topper heeft “weggespeeld”. Ze hebben met afgrijselijk voetbal L’OM uitgeschakeld. Ik weet dat het verwachtingspatroon ontzettend laag is daar, maar er wordt nu gedaan alsof het bijna onmogelijke is gepresteerd. Nou ja, nu ik er langer over nadenk is het misschien ook wel zo. Tegen Dritta ging het bijna mis en dat is normaal gesproken wel het referentiekader.
De lat ligt bij ons een stukje hoger, desalniettemin snap ik de blijdschap bij Feyenoord wel. Kijk dit lijstje eens door en dan snap je het ook wel denk ik: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... _Feyenoord
Poef zeg. Die gasten hebben sinds 2002 letterlijk niks gepresteerd in Europa. Beschamende resultaten.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Feyenoord

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mei 26, 2022 10:15 am

LucaS schreef:Nederland is 2e op de uefa ranglijst over afgelopen seizoen. Dat kan niet alleen komen door gunstige lotingen en het nieuwe tournooi
Ik denk dat onze 18 uit 6 in de groepsfase CL er iets mee te maken heeft.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door LucaS » do mei 26, 2022 10:42 am

Zeker, maar er is ook over de hele linie bijzonder goed gepresteerd. Zelfs Vitesse heeft behoorlijk bijgedragen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » do mei 26, 2022 10:50 am

Marktwaarde spelers aanzienlijk toegenomen door finaleplaats
Feyenoord loopt 2 miljoen euro mis: nu dikke plus scoren op transfermarkt
author avatar
Door VALENTIJN DRIESSEN

Updated 2 uur geleden
Vandaag, 07:20
in VOETBAL

TIRANA - Feyenoord kon tegen AS Roma de magische grens van 15 miljoen euro aan inkomsten breken. Bij het winnen van de finale van de Conference League had financieel directeur Pieter Smorenburg nog eens twee miljoen euro uitgekeerd gekregen van de UEFA en was de geldteller gestopt bij 15,8 miljoen euro voor de Rotterdammers. Los van de ticketverkoop gedurende het derde Europese voetbaltoernooi waarin Feyenoord met de finale meegerekend negentien keer in actie is gekomen. Negen wedstrijden daarvan werden in de Kuip gespeeld.

Hoewel deze miljoenenbedragen heel welkom zijn in Rotterdam waar het financieel nog altijd behelpen is, vallen de inkomsten uit de CFL in het niet bij die van de Champions League. Zo ontving kampioen Ajax zonder een wedstrijd te spelen een startpremie van de Europese voetbalbond van ruim 36 miljoen euro voor de groepsfase.

Het verschil in begroting tussen Ajax, PSV en Feyenoord blijft aanzienlijk met respectievelijk 160 miljoen euro, 85 miljoen en 65 miljoen. Wil de Rotterdamse club dit gat met de twee concurrenten kleiner maken dan zal het zich moeten kwalificeren voor de veel lucratievere Champions League.

"Het is niet te verwachten dat het finaleteam van Tirana ook weer aan de aftrap staat van het nieuwe voetbalseizoen"

Omdat het nieuwe stadion er (voorlopig) niet komt en de commerciële inkomsten slechts mondjesmaat zal toenemen, moet Feyenoord vooral een dikke plus gaan scoren op de transfermarkt. Met het bereiken van de finale van de CFL staan de spelers van de club in het middelpunt van de belangstelling en is de marktwaarde aanzienlijk toegenomen.

Feyenoord-coach Arne Slot tijdens de trainingssessie voorafgaand aan de Conference League-finale tegen AS Roma
Feyenoord-coach Arne Slot tijdens de trainingssessie voorafgaand aan de Conference League-finale tegen AS RomaⒸ ANP
Het is daarom niet te verwachten dat het finaleteam van Tirana ook weer aan de aftrap staat van het nieuwe voetbalseizoen. Waarvoor Feyenoord overigens is geplaatst voor de groepsfase van de Europa League met een startpremie van bijna vier miljoen euro.

"Vier internationals vertegenwoordigen zomaar een waarde van meer dan 55 miljoen euro"
Feyenoorders die grote aantrekkingskracht op de topclubs uitstralen zijn spelers als de Colombiaanse aanvaller Luis Sinisterra, de zelfopgeleide middenvelder Orkun Kökcü met een Turks paspoort, de Argentijnse centrumverdediger Marcos Senesi en linksachter Tyrell Malacia uit de eigen opleiding. Deze vier internationals vertegenwoordigen zomaar een waarde van meer dan 55 miljoen euro.


Alleen zal Feyenoord een afweging moeten maken tussen het verkopen van spelers en de sportieve aspiraties. Want uiteindelijk bepaalt het laatste de waarde van het eerste. Niet voor niets is de clubleiding in Rotterdam bezig om het contract van het groeibriljant Sinisterra open te breken, te verlengen en te verbeteren zodat hij zich op een nog hoger niveau in de kijker kan spelen en een nog hoger transferbedrag dan de geschatte 18 tot 20 miljoen euro van nu op te brengen.
Leuk, maar ben je wel 4 spelers kwijt ( voor in principe een heel laag bedrag ) , moet je er 4 voor terug halen of te wel jeugd inpassen.Zijn of lukt dat niet met transfers zakt Feyenoord door de ondergrens ..
Analyse Valentijn Driessen
’Mourinho leert Slot lesje en geeft Van Gaal steuntje in rug’
author avatar
Door VALENTIJN DRIESSEN

Updated 2 uur geleden
Vandaag, 00:18
in VOETBAL

Zijn de Feyenoorders er toch ingestonken, in de val van José Mourinho. Waarin ook Ajax liep in 2017. De Portugees was na zijn ontslag in april 2021 bij Tottenham Hotspur afgeschreven als toptrainer, maar maakte zijn reputatie als Europese finalekoning een jaar nadien wederom waar.


Ditmaal bij AS Roma waarmee Mourinho z’n quintet winnende Europese finales voltooide na FC Porto (tweemaal), Internazionale en Manchester United.

Terwijl Feyenoord voor het eerst een Europese finale verloor na een Europa Cup I in 1970 en twee UEFA Cups in 1974 en 2002. Twintig jaar na dato is het trainer Arne Slot niet gelukt, waar Bert van Marwijk er met Feyenoord wel in slaagde tegen Borussia Dortmund.


Cynisch afbraakvoetbal
Het blijft cynisch afbraakvoetbal wat Mourinho propageert en ook laat uitvoeren. Hoewel akelig om te zien en moeilijk tegen te spelen, is het niet verboden. ’We hoeven niet te winnen, maar mogen niet verliezen’ is Mourinho’s credo. Daarmee win je finales.

"Het meest gevreesde scenario ging steeds dieper in de koppies van de Feyenoorders zitten"
Slot dacht een dag voor de ontmoeting in Tirana een antwoord op Mourinho’s visie te hebben zonder zijn vertrouwde voetbalfilosofie en favoriete systeem geweld aan te hoeven doen. Hoewel hij eerder dit seizoen met zijn elftal regelmatig grote moeite had om met zijn 4-3-3-formatie een 5-3-2-systeem te verslaan.


Ontregelen
Natuurlijk beheerst een ploeg als AS Roma, gecoacht door Mourinho, het ontregelen van het spel beter dan iedere andere tegenstander die Feyenoord trof dit memorabele seizoen. Toch mochten de Feyenoorders de schuld ook bij zichzelf zoeken. De finale in Tirana als het ultieme momentum van het seizoen bleek verlammend te werken. Behoudens een flitsende eerste vijf minuten en twintig minuten direct na rust lukte het de équipe maar niet om de schroom van zich af te gooien. Het volste vertrouwen in wat Feyenoord het hele seizoen had gedaan ontbrak bij de ploeg.

Mourinho kust de Conference League

Dat werd nog eens versterkt vanaf de 32e minuut toen de Rotterdammers op achterstand kwamen. De van huis uit solide Trauner speelde een dramatisch finale en dook half onder een voorzet door. Aursnes, normaal zo betrouwbaar, ging als een jonge juffrouw het duel in. Bijlow schatte de bal verkeerd in en zakte te vroeg door zijn knieën, waarmee hij Zaniolo de 1-0 op een presenteerblaadje gaf.

Gevreesd scenario
Vanaf dat moment ging het meest gevreesde scenario steeds dieper in de koppies van de Feyenoorders zitten: dat Karsdorp en consorten de wedstrijd een uur lang zouden lamleggen. Inderdaad ging het zo en de moedeloosheid om de Romeinse muur nog te kunnen afbreken, kroop met de minuut meer in de Rotterdamse ploeg. Het antwoord kwam niet van de Feyenoord-bank, niet van Slot en niet van de vijf invallers en zo kondigde het finaleverlies zich aan.

"Het steuntje van Mourinho in de rug van ’vriend’ Van Gaal was de tweede nederlaag van de avond"
Treurig en vanzelfsprekend een enorme domper. Na zo’n geweldig seizoen toch met lege handen staan terwijl de nieuwe trainer Slot de club in ultrakorte tijd nieuw leven had ingeblazen. Iedereen die Feyenoord een warm hart toedraagt was weer trots op de club en de manier waarop het team zich presenteerde: dominant en aanvallend.

Van Gaal
Feyenoord heeft zichzelf beloond met eeuwige herinneringen. Weliswaar zonder prijs, maar het smaakt naar meer. Laat dit het startpunt zijn om wel een hoofdprijs te pakken komend seizoen.


En Mourinho? Hij zal zijn ’vriend’ Louis van Gaal, er met het resultaat tegen Feyenoord ongetwijfeld van overtuigd hebben dat de bondscoach van Oranje op de goede weg is met het loslaten van de Hollandse School en de Nederlandse voetbalidentiteit. Helaas was dat de tweede nederlaag van de avond na de voor Feyenoord al verloren Conference League-finale.
De T.
Laatst gewijzigd door 999 op do mei 26, 2022 11:00 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door Rooie » do mei 26, 2022 10:57 am

LucaS schreef:
do mei 26, 2022 8:35 am
Nederland is 2e op de uefa ranglijst over afgelopen seizoen. Dat kan niet alleen komen door gunstige lotingen en het nieuwe tournooi
Huh? Hoe trek je deze conclusie? Dat komt toch juist door dit nieuwe toernooi?

Hoeveel procent van de coëfficiënt van dit jaar is behaald in de Conference League? Is dat ergens terug te vinden?

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Feyenoord

Bericht door columbus » do mei 26, 2022 10:59 am

Zonde voor Feijenoord maar het zat er de de wedstrijd niet echt in. Toch mooi, in de eerste voorronde moeten beginnen en dan de finale halen. Ik had het ze wel gegund.

Ik snap verder het minderwaardig doen over de Conf. League niet zo goed. Met het budget wat Feijenoord heeft is dit toch het hoogst haalbare? Was dan de verachting de Rotterdammers wel even de CL zouden winnen. Het is best een knappe prestatie, en uiteindelijk verliezen ze van een veel rijkere ploeg met betere spelers en die ook gewoon een spits van 40 miljoen hebben lopen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » do mei 26, 2022 11:16 am


Plaats reactie