Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door Liberty » do mei 26, 2022 11:25 am

columbus schreef:
do mei 26, 2022 10:59 am
Zonde voor Feijenoord maar het zat er de de wedstrijd niet echt in. Toch mooi, in de eerste voorronde moeten beginnen en dan de finale halen. Ik had het ze wel gegund.

Ik snap verder het minderwaardig doen over de Conf. League niet zo goed. Met het budget wat Feijenoord heeft is dit toch het hoogst haalbare? Was dan de verachting de Rotterdammers wel even de CL zouden winnen. Het is best een knappe prestatie, en uiteindelijk verliezen ze van een veel rijkere ploeg met betere spelers en die ook gewoon een spits van 40 miljoen hebben lopen.
Wanneer Ajax in de Conf. League speelt dan hoop ik ook dat zij hem winnen. Ja, het betekent dat de club is afgedaald, maar dan nog blijft het gewoon een prijs.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » do mei 26, 2022 11:33 am

Liberty schreef:
do mei 26, 2022 11:25 am
columbus schreef:
do mei 26, 2022 10:59 am
Zonde voor Feijenoord maar het zat er de de wedstrijd niet echt in. Toch mooi, in de eerste voorronde moeten beginnen en dan de finale halen. Ik had het ze wel gegund.

Ik snap verder het minderwaardig doen over de Conf. League niet zo goed. Met het budget wat Feijenoord heeft is dit toch het hoogst haalbare? Was dan de verachting de Rotterdammers wel even de CL zouden winnen. Het is best een knappe prestatie, en uiteindelijk verliezen ze van een veel rijkere ploeg met betere spelers en die ook gewoon een spits van 40 miljoen hebben lopen.
Wanneer Ajax in de Conf. League speelt dan hoop ik ook dat zij hem winnen. Ja, het betekent dat de club is afgedaald, maar dan nog blijft het gewoon een prijs.
Gaat me dan ook niet om de prijs, als wij die zouden winnen ( of Feyenoord had hem gewonnen ) prima, maar het gaat over het spel.En het vertoonde spel in de Conference L. is toch van een zeer matig gehalte.Dat zou het dan ook van AJAX zijn is mijn idee ..

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Feyenoord

Bericht door columbus » do mei 26, 2022 11:42 am

Het was zeker matig, maar wat is de verwachting? Het is het derde Europese niveau met subtoppers uit de verschillende competities.

Wat mij een beetje ‘stoort’ is het laatdunkende geluid van “oh, het de Conf. League maar”. Ik denk dan, zing een toontje lager want ook voor Ajax geldt, 2 mindere seizoen en dat is het niveau waar je op speelt

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door Liberty » do mei 26, 2022 11:43 am

999 schreef:
do mei 26, 2022 11:33 am
Liberty schreef:
do mei 26, 2022 11:25 am
columbus schreef:
do mei 26, 2022 10:59 am
Zonde voor Feijenoord maar het zat er de de wedstrijd niet echt in. Toch mooi, in de eerste voorronde moeten beginnen en dan de finale halen. Ik had het ze wel gegund.

Ik snap verder het minderwaardig doen over de Conf. League niet zo goed. Met het budget wat Feijenoord heeft is dit toch het hoogst haalbare? Was dan de verachting de Rotterdammers wel even de CL zouden winnen. Het is best een knappe prestatie, en uiteindelijk verliezen ze van een veel rijkere ploeg met betere spelers en die ook gewoon een spits van 40 miljoen hebben lopen.
Wanneer Ajax in de Conf. League speelt dan hoop ik ook dat zij hem winnen. Ja, het betekent dat de club is afgedaald, maar dan nog blijft het gewoon een prijs.
Gaat me dan ook niet om de prijs, als wij die zouden winnen ( of Feyenoord had hem gewonnen ) prima, maar het gaat over het spel.En het vertoonde spel in de Conference L. is toch van een zeer matig gehalte.Dat zou het dan ook van AJAX zijn is mijn idee ..
Ach, de finale van de E.L. was ook niet best. En Rangers-Frankfurt geen aansprekend affiche.

Het niveau is niet hoog, maar er is geen Roma-fan die daar nu iets om geeft. En wanneer Ajax wint interesseert je dan als fan ook niets. In ieder geval niet in de eerste euforie. Later kijk je er anders tegen aan, maar dan staat de beker wel in de prijzenkast.

Bij VI denken ze blijkbaar dat heel Nederland trots is op Feyenoord: https://www.youtube.com/watch?v=iNQBv9bZLfU.
Dat is dan ook echt weer onzin. Het is ergens ook wel goed dat Feyenoord niet heeft gewonnen, want die onzin is nu al erg genoeg. Kan je je voorstellen wat we allemaal te horen zouden krijgen als ze echt gewonnen hadden.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door Liberty » do mei 26, 2022 11:45 am

columbus schreef:
do mei 26, 2022 11:42 am
Het was zeker matig, maar wat is de verwachting? Het is het derde Europese niveau met subtoppers uit de verschillende competities.

Wat mij een beetje ‘stoort’ is het laatdunkende geluid van “oh, het de Conf. League maar”. Ik denk dan, zing een toontje lager want ook voor Ajax geldt, 2 mindere seizoen en dat is het niveau waar je op speelt
Precies. Ook mijn gedachte. Met 7 titels in 12 seizoenen tijd heeft Ajax een fantastische periode achter zich. Dit kan zomaar afgelopen zijn en dan zijn we blij met de Conf. League als alternatief.

Hoogmoed komt voor de val zegt de open deur.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » do mei 26, 2022 11:52 am

columbus schreef:
do mei 26, 2022 11:42 am
Het was zeker matig, maar wat is de verwachting? Het is het derde Europese niveau met subtoppers uit de verschillende competities.

Wat mij een beetje ‘stoort’ is het laatdunkende geluid van “oh, het de Conf. League maar”. Ik denk dan, zing een toontje lager want ook voor Ajax geldt, 2 mindere seizoen en dat is het niveau waar je op speelt
Ja, dan zullen er hier velen ook zeggen dat het " maar " de Conference L. is is mijn idee.Ik denk dat de meeste hier dit " succes " van Feyenoord of welke club dan ook in de Conference L. in perspectief kan plaatsen.Tenminste ik zou dat bij AJAX ook gewoon kunnen, mijn inziens is dat dus ook het punt van " supporter " zijn , het in perspectief plaatsen.of je nu wint of verliest ..

Ik hoorde zo'n Afellay roepen dat deze prestatie van Feyenoord net zo groot ( of misschien zelfs groter ) is als toen AJAX de halve Finale Champions L haalde .. Dan is er toch iets mis met je heb ik het idee ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord

Bericht door Jöhnk » do mei 26, 2022 11:55 am

Dat klopt, Liberty, als Feyenoord had gewonnen dan hadden we extreem veel bagger over ons heen gekregen.

De conference League is letterlijk en figuurlijk een derderangs toernooi. Dat is nu eenmaal zo. Maar het blijft een prijs, dat is ook zo. En als je in de finale staat wil je die winnen.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door LucaS » do mei 26, 2022 11:55 am

Rooie schreef:
do mei 26, 2022 10:57 am
LucaS schreef:
do mei 26, 2022 8:35 am
Nederland is 2e op de uefa ranglijst over afgelopen seizoen. Dat kan niet alleen komen door gunstige lotingen en het nieuwe tournooi
Huh? Hoe trek je deze conclusie? Dat komt toch juist door dit nieuwe toernooi?

Hoeveel procent van de coëfficiënt van dit jaar is behaald in de Conference League? Is dat ergens terug te vinden?
Niet alleen nl doet mee in het nwe tournooi, dat geldt volgens mij voor alle landen

Hier iig de prestaties per club. Bij 4 Nlse clubs staat Cle, maar dat geldt natuurlijk niet voor alle wedstrijden

https://kassiesa.net/uefa/data/method5/ccoef2022.html
I think I lost my fucking headache

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Feyenoord

Bericht door columbus » do mei 26, 2022 12:06 pm

999 schreef:Ik hoorde zo'n Afellay roepen dat deze prestatie van Feyenoord net zo groot ( of misschien zelfs groter ) is als toen AJAX de halve Finale Champions L haalde .. Dan is er toch iets mis met je heb ik het idee ...
Ja dat las ik ook. En het slaat natuurlijk nergens op. Ik snap dat constante vergelijken ook totaal niet. De prestatie van Ajax was natuurlijk top net als de prestatie van Feijenoord nu erg knap is gezien het budget en waar ze vandaan komen. Zijn allebei mooi voor het Nederlandse voetbal maar totaal niet te vergelijken.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Dubbel » do mei 26, 2022 12:14 pm

999 schreef:
do mei 26, 2022 11:52 am
Ik hoorde zo'n Afellay roepen dat deze prestatie van Feyenoord net zo groot ( of misschien zelfs groter ) is als toen AJAX de halve Finale Champions L haalde .. Dan is er toch iets mis met je heb ik het idee ...
Was ik al bang voor. De laatste fase van de Conference league vetroebelt het beeld dat we hebben van Europees voetbal. Je speelt tegen ploegen die uitgeschakeld zijn in de EL of niet eens door de EL voorrondes kwamen. En die spelen dan ineens een Europese finale. Het niveau was gisteren schrikbarend laag. Heel veel ballen verdwenen zomaar over de zijlijn en er viel al met al bijzonder weinig vernuft te ontdekken. Goede spelers spelen vaak een lelijke finale maar middelmaat maakt er helemaal een potje van. Leuk als het jouw ploegie is maar anders totaal oninteressant.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord

Bericht door Jöhnk » do mei 26, 2022 12:17 pm

Nou, de prestatie van Ajax was natuurlijk grootser. De Champions League staat mijlenver boven de Conference League. In die zin kun je het best vergelijken. Er is een gedefinieerde rangschikking in deze toernooien.

Je zou natuurlijk wel kunnen beargumenteren dat naar Feyenoord-maatstaven de finale ECL ongeveer gelijk is aan de CL-finale naar Ajax-maatstaven. Zo zou je ook kunnen zeggen dat het kampioenschap van Emmen in de KKD net zo knap is als het kampioenschap van Ajax in de eredivisie. Maar dat wordt al gladder ijs.

Helemaal lastig vergelijken wordt het als men andere disciplines betrekt. De finaleplaats van Feyenoord in de ECL is ongeveer een even grote prestatie als de finaleplaats van S10 bij het Eurovisiesongfestival.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door Liberty » do mei 26, 2022 12:24 pm

Ach ja joh, over een paar dagen is iedereen wel weer vergeten dat Feyenoord in de finale stond (behalve de kakkerlakken zelf natuurlijk).

Wat mij meer verbaast, en dit is al eerder opgemerkt, is dat er zo weinig wordt gezegd over de rellen in Rotterdam gisteravond.

Volgens mij worden journalisten al jarenlang bedreigd door elementen van het legioen want de stilte is behoorlijk opvallend. En zo gaat het al jaren. Het is de grootste paupergroep van Nederland zo ongeveer, het gaat elke keer weer mis maar ze worden met fluwelen handschoentjes aangepakt door de media.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Arthur » do mei 26, 2022 12:30 pm

Ik vind de vergelijkingen met Ajax 17 en 19 sowieso een beetje zinloos. In alledrie de gevallen is er geen prijs gewonnen en is er niks tastbaars gepakt. In 1980 stonden we ook in de halve finale EC 1, dat weet bijna niemand meer. Zo zal het ook met deze edities gaan.
Je moet de prijs winnen om het seizoen te vereeuwigen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord

Bericht door Jöhnk » do mei 26, 2022 12:42 pm

Je moet in de vijftig zijn of ouder om die halve finale bewust te hebben meegemaakt, dat zal ook meespelen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » do mei 26, 2022 12:42 pm

Arthur schreef:
do mei 26, 2022 12:30 pm
Ik vind de vergelijkingen met Ajax 17 en 19 sowieso een beetje zinloos. In alledrie de gevallen is er geen prijs gewonnen en is er niks tastbaars gepakt. In 1980 stonden we ook in de halve finale EC 1, dat weet bijna niemand meer. Zo zal het ook met deze edities gaan.
Je moet de prijs winnen om het seizoen te vereeuwigen.
Ja, dat ben ik wel met je eens.Maar goed dat schreef ik ook al eerder. Kijkend naar de finale zag ik ook heel weinig individuele kwaliteit, stuiterballen, ballen over de zijlijn bij uittrap en kansloze tactiek ( zeker de eerste helft ) van b.v. Feyenoord.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord

Bericht door Yopii » do mei 26, 2022 12:53 pm

columbus schreef:
do mei 26, 2022 11:42 am
Het was zeker matig, maar wat is de verwachting? Het is het derde Europese niveau met subtoppers uit de verschillende competities.

Wat mij een beetje ‘stoort’ is het laatdunkende geluid van “oh, het de Conf. League maar”. Ik denk dan, zing een toontje lager want ook voor Ajax geldt, 2 mindere seizoen en dat is het niveau waar je op speelt
Het tegengeluid, toch? Relativeren kan geen kwaad. Inmiddels lijkt het net alsof F. de Europese top heeft bestormd.

Een voorbeeld: Dessers en Trauner vielen gisteren door de mand.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Feyenoord

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mei 26, 2022 1:06 pm

Laten we ons niet druk maken, die havenslaven hebben gisteren verloren, jankende kakkerlakken overal, het is een prima Hemelvaartsdag!
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog? op do mei 26, 2022 1:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Feyenoord

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mei 26, 2022 1:06 pm

Laten we ons niet druk maken, die havenslaven hebben gisteren verloren, jankende kakkerlakken overal, het is een prima Hemelvaartsdag!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord

Bericht door Yopii » do mei 26, 2022 1:08 pm

Ik maak me zeker niet druk. :neutral.gif:

Het was een win-winsituatie gisteren: óf F. verloor, of Mourinho. :smallgrin.gif:

De jonkies (Geertruida, Malacia) waren de besten. Dat zegt wel iets.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Feyenoord

Bericht door Nihad » do mei 26, 2022 1:11 pm

Dat klopt wel. In 97 stonden we ook in de halve finale, maar wie praat daar nog over? Zelfs de finale van 96 is vergeten.

Zelfs gewonnen prijzen worden vergeten. Wie heeft het nog over het PSV van 1988?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Feyenoord

Bericht door Nihad » do mei 26, 2022 1:16 pm

Yopii schreef:
do mei 26, 2022 1:08 pm
Ik maak me zeker niet druk. :neutral.gif:

Het was een win-winsituatie gisteren: óf F. verloor, of Mourinho. :smallgrin.gif:

De jonkies (Geertruida, Malacia) waren de besten. Dat zegt wel iets.
Die Malacia is een topper.
Ik vond Slot gister heel professioneel overkomen. Teleurgesteld maar ook realistisch en kritisch.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Feyenoord

Bericht door Nihad » do mei 26, 2022 1:17 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do mei 26, 2022 1:06 pm
Laten we ons niet druk maken, die havenslaven hebben gisteren verloren, jankende kakkerlakken overal, het is een prima Hemelvaartsdag!
:headbang.gif:

Ik geniet met volle teugen. Vanavond maar Rijnmond Sport kijken :666.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » do mei 26, 2022 1:21 pm

Wat te denken van dit gisteren, het zal allemaal wel er bij horen maar toch
Programma Conference League Finale
Maandag
20.00 uur, ESPN: Voetbalpraat, met o.a. Martijn Krabbendam en Michel van Egmond

Dinsdag
18.30 uur, YouTube: 'De Warming Up', met Sanne van Dongen, Qucee en Frank van der Slot
18.45 uur, ESPN: persconferentie Feyenoord (live)
19.30 uur, ESPN2: laatste training Feyenoord (live)
22.30 uur, ESPN: Talkshow 'Feyenoord in de Finale', met o.a. Hans Kraay Jr.

Woensdag
12.00 uur, ESPN: hele middag live updates vanuit Tirana en Rotterdam
19.00 uur, ESPN: live voorbeschouwing vanuit Tirana
21.00 uur, ESPN: Finale Feyenoord - AS Roma (commentaar: Vincent Schildkamp)
Mocht best wat kosten bij ESPN ..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » do mei 26, 2022 1:48 pm

Nihad schreef:
do mei 26, 2022 1:17 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do mei 26, 2022 1:06 pm
Laten we ons niet druk maken, die havenslaven hebben gisteren verloren, jankende kakkerlakken overal, het is een prima Hemelvaartsdag!
:headbang.gif:

Ik geniet met volle teugen. Vanavond maar Rijnmond Sport kijken :666.gif:
Ik heb gisteren even geluisterd naar Radio Rijnmond. :blush.gif:
Genieten! :biggrin.gif:
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord

Bericht door Yopii » do mei 26, 2022 1:55 pm

999 schreef:
do mei 26, 2022 1:21 pm
Wat te denken van dit gisteren, het zal allemaal wel er bij horen maar toch
Programma Conference League Finale
Maandag
20.00 uur, ESPN: Voetbalpraat, met o.a. Martijn Krabbendam en Michel van Egmond

Dinsdag
18.30 uur, YouTube: 'De Warming Up', met Sanne van Dongen, Qucee en Frank van der Slot
18.45 uur, ESPN: persconferentie Feyenoord (live)
19.30 uur, ESPN2: laatste training Feyenoord (live)
22.30 uur, ESPN: Talkshow 'Feyenoord in de Finale', met o.a. Hans Kraay Jr.

Woensdag
12.00 uur, ESPN: hele middag live updates vanuit Tirana en Rotterdam
19.00 uur, ESPN: live voorbeschouwing vanuit Tirana
21.00 uur, ESPN: Finale Feyenoord - AS Roma (commentaar: Vincent Schildkamp)
Mocht best wat kosten bij ESPN ..
Hebben zendtijd te vullen. Verder is er weinig meer.

Plaats reactie