Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord

Bericht door Jöhnk » wo nov 20, 2019 7:49 pm

Als deze man een goede TD is dan heeft hij dat altijd goed verborgen gehouden. Wat een puinhoop maakte hij er weer van bij Anderlecht.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » wo nov 20, 2019 8:46 pm

Jöhnk schreef:Als deze man een goede TD is dan heeft hij dat altijd goed verborgen gehouden. Wat een puinhoop maakte hij er weer van bij Anderlecht.

Jup.
Frank Arnesen zit wat mij betreft in het rijtje Martin Sturkenboom, Han Berger, Wilco van Schaik.

Zo'n "overlever" waar de voetballerij vol mee zit. Geen noemenswaardige kwaliteiten, wel telkens een nieuw baantje.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Gezond verstand » do nov 21, 2019 2:44 am

De 54-jarige Smorenburg was tot voor kort financieel directeur van K3Delta, een bedrijf in zand, grind en klei.
En nu gaat hij aan de slag bij Feyenoord, een bedrijf in drijfzand.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord

Bericht door Yopii » vr nov 22, 2019 12:37 pm

Jöhnk schreef:Als deze man een goede TD is dan heeft hij dat altijd goed verborgen gehouden. Wat een puinhoop maakte hij er weer van bij Anderlecht.
Bij PSV leidde hij ook het verval in dat uiteindelijk bijna leidde tot een faillissement. Meneer ging 'heel Nederland en België stofzuigen'. Vervolgens zat PSV opgescheept met een leger miskopen.

Hij is ook een rommelaar, past wel in het duistere circuit van Abramovitsj en zo. Misschien hoopt F. met hem via bepaalde kanalen huurlingen binnen te halen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Feyenoord

Bericht door Duke » za nov 23, 2019 12:01 pm

Feyenoord-jeugd snoeihard over eigen opleiding: ‘We zijn volledig voorbijgestreefd’

Feyenoord zet naar eigen zeggen vol in op de jeugd, maar tegelijkertijd ligt de eens zo geprezen opleiding steeds meer onder vuur. Prestaties zijn pover, de sfeer angstig. Talenten en andere betrokkenen durven alleen anoniem te praten. ,,Het slaat allemaal nergens op wat wij doen.’’

Door Mikos Gouka

Dirk Kuyt speelt vandaag met het hoogste jeugdelftal van Feyenoord, Onder 19, tegen NAC. Het wordt in Brabant erop of eronder voor de Rotterdamse ploeg, die de kampioens­poule nog wil halen. Maar Feyenoord staat twaalfde en moet minimaal als achtste eindigen. En dan heeft de ploeg van Kuyt nog niet eens tegen Ajax en PSV gespeeld.

Wie de nationale jeugdselecties op een rijtje zet, ziet daar steeds minder spelers van Feyenoord tussen staan. En dat terwijl de club recent nog aangaf alle pijlen op de jeugdopleiding te richten. Waar gaat het toch fout? Stel die vraag op jeugdcomplex Varkenoord en de naam van Richard Grootscholten valt. Clubicoon Jan Boskamp schudde recent bij Veronica ­Inside zijn hoofd en zei: ,,We hebben daar bij de jeugd wel drie jaar verloren hè.’’ Boskamp, nauw bevriend met de op Varkenoord bepalende mensen Wim Jansen en Stanley Brard, doelde met die uitspraak op de periode van april 2016 tot en met november 2018, de tijd waarin Grootscholten hoofd opleidingen was.

Maar de Westlander is inmiddels al een jaar weg. Moest Feyenoord, tussen 2010 en 2015 nog uitgeroepen tot de beste opleiding van Nederland, dan zoveel rotzooi opruimen? Binnen de jeugdopleiding staan de mensen die over de situatie willen praten nog net niet in een wachtrij opgesteld, maar ze doen hun verhaal wel vrijwel allemaal op basis van anonimiteit. ,,Ik moet ook verder hier’’, klinkt het bijna in alle gevallen.

In mei schreef NRC Handelsblad een ronkend stuk over de kritiek op Varkenoord. Ook toen bleven alle bronnen, volgens de schrijver ruim dertig, anoniem. In de Kuip haalden ze na publicatie slechts de schouders op.

Leegroven
Zoals de kanttekeningen van toenmalig algemeen directeur Jan de Jong ook al werden betiteld als ‘kritiek van iemand die niet weet waar hij over praat’. De Jong was op een dag eens naar Varkenoord gewandeld. Daar stelde hij de vraag of de jeugdscouting eigenlijk wel zo indrukwekkend was, omdat Feyenoord jaarlijks buurman Sparta moest leegroven.

In 2018 haalde Feyenoord Gjivai Zechiël, Jayden Candelaria, Tijme Wessels, Jessy Basfield en Rivas Manahutu weg bij Sparta. Een jaar later benaderde Feyenoord weer vier spelertjes van Sparta onder 8 jaar (van wie er uiteindelijk eentje de overstap maakte). En dan waren er nog twee spelers die werden benaderd door Feyenoord, maar voor Ajax kozen.

De officiële reactie van Feyenoord op het kritische artikel in NRC was ontkennend van toon. ‘De Academy draait op volle toeren’, ‘de opleiding is kwalitatief top’ en ‘de opleiding gaat met de tijd mee’, dat waren letterlijke ­zinnen in de tekst.

Ik wilde een stap maken om me beter te ontwikke­len en ik had het gevoel dat dat bij Feyenoord niet meer ging lukken.

Steven van der Sloot
Toen Willem van Hanegem in zijn column in deze krant aangaf dat hij van alle kanten te horen kreeg dat Dirk Kuyt te vaak trainingen schrapte omdat hij zelf ergens een potje met andere oud-voetballers wilde spelen of omdat hij per se een duel van Feyenoord 1 wilde bijwonen, was de reactie in de Kuip er ook eentje van hoofdschudden. Oftewel: onzin.

Jaap Stam kreeg bij het begin van zijn kortstondigde trainerschap te horen dat de jeugdopleiding hem zo’n zeven potentiële eerste elftalspelers zou leveren. Maar die potentie zag Stam in de praktijk helemaal niet terug. En bij de Nederlandse jeugdelftallen blinken de Feyenoord-talenten ook bepaald niet uit, als ze überhaupt nog in actie komen.

De Rotterdamse opleiding is niet meegegaan met zijn tijd, zeggen ex-jeugd­trainers. ,,We zoeken altijd naar nieuwe dingen, alleen lopen we er niet zo mee te koop’’, reageerde Brard in VI. En de kritiek op de oude garde onder de jeugdtrainers, zoals Cor Adriaanse (63), die niet zouden willen moderniseren? ,,Niet leuk om die verhalen te lezen. Er zijn hier mensen die in de goede tijd alle credits kregen en die nu werden beschadigd. Ik heb daar grote moeite mee, want je praat over goede collega’s.’’

Maar de goede tijd, zoals Brard het noemt, daar heeft de huidige lichting talenten helemaal niets mee te maken. Neem toptalent Steven van der Sloot, tot vorig seizoen aanvoerder van Feyenoord Onder 17. Hij vond het afgelopen zomer wel welletjes in Rotterdam-Zuid en verhuisde naar Ajax. ,,Ik wilde een stap maken vanaf Feyenoord om me beter te ontwikkelen en ik had het gevoel dat dat bij Feyenoord niet meer ging lukken’’, zei hij erover op de website ajax1.nl.

Zijn generatiegenoot Melayro Bogarde, net als Van der Sloot recent ­actief met Oranje onder 17 op het WK in Brazilië, trok al eerder naar Hoffenheim. Tegen VI zei hij deze maand: ,,Ik leer hier meer dan bij Feyenoord. Ik train regelmatig één op één met een trainer, bij Feyenoord deed je alles samen.’’

Deze krant sprak met meerdere talentvolle jeugdspelers die nog wel bij Feyenoord spelen, én met mensen uit hun omgeving. Ook zij benadrukken stuk voor stuk dat ze alleen anoniem hun verhaal kunnen doen. ,,Gezien mijn persoonlijke toekomst in de voetballerij en bij Feyenoord’’, laat een hoog aangeschreven jeugdvoetballer weten, doelend op eventuele straffen. ,,Ik stoor mij, en met mij heel veel anderen, aan de dagelijkse gang van zaken op Varkenoord. Ik vertel dit, zodat de buitenwereld het weet en de jeugdspelers en de welwillende medewerkers bij de jeugdopleiding eindelijk vooruit kunnen.’’

Kuyt en Adriaanse
De kritiek op Kuyt, die trainingen schrapte om zelf te kunnen voetballen, of op Adriaanse, die het van schreeuwen en schelden zou moeten hebben, was terecht en welkom, stelt een andere speler. ,,Adriaanse roept nu voortdurend ‘zal mijn schuld wel weer zijn’, als er iets misgaat’’, stelt een ingewijde op Varkenoord.

Dirk Kuyt gebruikte zijn column in De Telegraaf om te reageren op de kritiek van Van Hanegem. Verwijzend naar een recent bezoekje aan zijn voormalige club Liverpool: ‘Geen paniek, dat deed ik pas nadat ik de twee trainingen met Feyenoord Onder 19 van die dag had afgewerkt’.

Op Varkenoord zeggen ze dat er na de column van Van Hanegem inderdaad geen training meer is geschrapt. Maar het draait natuurlijk allemaal niet om één of twee traininkjes meer of minder. Een andere speler uit het hoogste jeugdelftal van Feyenoord, getraind door Kuyt en Adriaanse, wil dat best uitleggen. Hij vertelt dat hij schrikt van de verhalen van jeugdspelers bij Ajax en PSV, hoe professioneel het er daar aan toegaat, vergeleken bij Varkenoord. ,,Die clubs speelden wij vroeger van de mat, daar is niets meer van over’’, zegt hij. ,,Wij zijn volledig voorbijgestreefd.’’

Maar Feyenoord won vorig seizoen met Kuyt toch tweemaal van het bewierookte Ajax Onder 19? De jeugdspeler: ,,Voetballend waren zij toen al beter. Factoren als een slecht veld, veel thuispubliek en het terughalen van Kökçü, Burger en Geertruida speelden een grote rol in die resultaten.’’

Jeugdspeler Feyenoord
Waar gaat het dan fout in bijvoorbeeld de laatste fase van de opleiding? Met Dirk Kuyt, voorbestemd om ooit hoofdtrainer te worden in de Kuip, is er een voormalig topspeler die de jeugd het laatste zetje moet geven. ,,Eigenlijk is elke training onder Kuyt en Adriaanse precies hetzelfde’’, zegt een jeugdspeler. ,,Het begint met een warming-up onder leiding van looptrainer Rick Cost. Daarna doen we een pass- en trapvorm. Dan een positiespel en een partijspel als afsluiting. Dat klinkt normaal, maar als spelers voelen we dat we alleen beter worden van de warming-up. Daar zit de uitdaging en de vernieuwing, we merken daar dat we fysiek stappen maken. Soms komt er ook een bal bij, dat is de enige technische vorm die wij op de training doen. Ja, de looptrainer die ons techniek wil bijbrengen, terwijl de trainers daar dus geen inspanning aan leveren.’’

De trainingen zijn in de ogen van de spelers ‘oefeningen uit­voeren om het uitvoeren’, zo stelt dezelfde jeugdspeler. ,,Achter­liggende gedachtes zitten er niet bij. Het is doen om het doen. De pass- en trapvorm wordt altijd geleid door Cor Adriaanse. Zijn vormen stammen uit de oudheid. Twee passes en de vorm is alweer voorbij. Iedereen doet alles op de automatische piloot.’’

Binnen de jeugdopleiding van Feyenoord werd lange tijd wel gehoopt op instroming in de voetbalpiramide, zoals de reserves van Ajax, PSV, AZ en FC Utrecht nu actief zijn in de eerste divisie en die van enkele andere clubs in de hoogste amateurklasses. Zo niet Feyenoord, vooral omdat toenmalig technisch directeur Martin van Geel er fel op tegen was.

Te veel spelers
Een gevolg is dat Dirk Kuyt bij Onder 19 nu veel te veel spelers tot zijn beschikking heeft, van prille talenten tot jongens die tussen wal en schip zijn beland. Een van de spelers: ,,Positiespel is bij Feyenoord de bal in de ploeg houden. Op welke manier en op welk moment we druk zetten, dat heb ik nog nooit gehoord van een trainer. Partijspellen hetzelfde verhaal. Ik krijg weleens het idee dat ze een bal in het midden gooien en denken ‘zoek het maar uit’. Het enige wat wij van de kant horen is dat we moeten omschakelen. En het commentaar als er iets fout gaat.

,,Technisch en tactisch doen wij niks op trainingen. Nou, alleen voor een belangrijke wedstrijd. Dan moeten wij in formatie staan, doen alsof de bal naar een ‘virtuele rechtsback’ wordt gespeeld en dan in die richting lopen om die virtuele tegenstander onder druk te zetten. Het slaat allemaal nergens op wat wij doen.’’

Het in augustus geopende nieuwe trainingscomplex is hyper­modern. Qua faciliteiten is alles dan ook dik in orde, beaamt een jeugdspeler. ,,Het komt mede door de trainers. De meesten zitten er al jaren, met dezelfde oude ideeën. Naar nieuwe trainers wordt niet geluisterd of ze zijn al snel weer vertrokken.’’ Melvin Boel, trainer van Feyenoord Onder 17, is pas 32 jaar en wordt als positief voorbeeld genoemd. Een jeugdspeler: ,,Maar Boel wordt door de andere trainers niet serieus genomen.’’

Dat is bij Dirk Kuyt een compleet ander verhaal. Kuyt staat op een voetstuk. ,,Wat keek ik tegen die man op’’, zegt een jeugdspeler. ,,Maar hij gaat mee in het stramien van Cor Adriaanse, waar iedereen op Varkenoord bang voor is. Allemaal oude ideeën. Terwijl ik toch denk dat Kuyt zelf trainers heeft gehad die hem op technisch en tactisch vlak beter hebben gemaakt. Als je Adriaanse iets voetbalinhoudelijks vraagt, hoor je: dat had je al lang moeten kunnen.’’

Omdat de noodklok in NRC intern werd weggezet als een rancuneuze natrapbeweging van Grootscholten, vrezen de klokkenluiders op Varkenoord dat ook dit verhaal zal worden betiteld als onzin of een eenmansactie. ,,Maar dat is het zeker niet.’’

Wie kan de noodzakelijke veranderingen doorvoeren? De nieuwe technisch directeur Frank Arnesen, die bij PSV destijds duidelijk was: wie niet mee wil, kan vertrekken? Maar de Deen is nog niet eens officieel begonnen. Sjaak Troost dan, nog even ‘td’ ad interim? Hij stuurde Grootscholten weg, haalde Brard terug en dacht de problemen zo opgelost te hebben. ,,Mensen die eerst positief waren over Brard, zeggen nu dat hij niet meer te vergelijken is met de man die hij was in zijn eerdere ­periode als hoofd opleidingen. Toch moet er iets veranderen. Onze opleiding draait voor geen meter.’’

Reactie Feyenoord
,,Het is jammer dat de journalist het voor dit artikel niet nodig achtte naar de Academy te komen om van ervaren mensen als Stanley Brard, Dirk Kuyt of ­manager Raymond van Meenen te vernemen wat de filosofie van ­Feyenoords jeugdopleiding is. Zeker ook omdat de schrijver er ook niet bij kon zijn, toen we twee maanden geleden sportjournalisten hebben uitgenodigd voor een rondleiding op Varkenoord en daarbij uitgebreid hebben verteld waarom we doen wat we doen, waar we in geloven en ook waar we onszelf nog denken te kunnen verbeteren.

Na toezending van het artikel, met de vraag of Feyenoord er nog op wilde reageren, hebben wij de ­journalist een uitgebreid interview aangeboden met Dirk Kuyt en Stanley Brard, zodat ook hun kant een nette plaats zou kunnen krijgen in het verhaal ten opzichte van de anonieme bronnen. Deze interviews zouden dan volgende week kunnen plaatsvinden, maar het AD wenste de publicatie voor dit wederhoor niet uit te stellen. Dat stelt teleur. Niettemin sluiten we onze ogen niet voor kritische kanttekeningen zoals die in het verhaal staan. Als er tussen de ruim 220 talenten op onze opleiding meerdere rondlopen die kennelijk eerder anoniem klachten in de media uiten dan dat zij dit intern melden, moeten wij ons afvragen waarom dit zo is. En moeten we daarmee aan de slag. Iedereen moet zich op de Academy veilig voelen om kritische kanttekeningen te kunnen maken. En als kritiek ­terecht is, zullen we daar wat mee doen, want zeker in de topsport geldt dat dingen altijd beter kunnen én moeten.’’

Noot van de redactie: Het AD was twee maanden geleden wel degelijk aanwezig op door Feyenoord de genoemde rondleiding op Varkenoord, alleen door omstandigheden niet in de persoon van de schrijver van dit artikel. Eerdere verzoeken om Dirk Kuyt te interviewen over zijn aanpak als trainer hebben vorig seizoen nergens toe geleid.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

columbus
Berichten: 5337
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Feyenoord

Bericht door columbus » za nov 23, 2019 12:02 pm

Aangepast. We posten hetzelfde artikel op bijna hetzelfde moment

Geen idee wat er van waar is maar ik krijg de indruk dat onze lokale amateurclub met meer visie en beleid werkt dan Feijenoord

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Feyenoord

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo nov 24, 2019 2:23 pm

Na een bloedstollende wedstrijd in en tegen Groningen bleken onze goede vrienden uit rotjeknor-zuid, toen de rookwolken waren opgetrokken, erin geslaagd om nog steeds koploper te zijn van het rechterrijtje! Toch moeten ze niet te vroeg juichen, want als Twente vanmiddag met 2 doelpunten verschil wint van VVV springen ze er over heen... Dat wordt nagelbijten in de cafe’s rondom de Coolsingel!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Gaizka1985 » do nov 28, 2019 10:23 pm

Heb vanavond die Geertruida in actie gezien, hoe kan dat voortkomen uit een jeugdopleiding?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58795
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » di jan 14, 2020 1:51 pm

Kenneth Vermeer per direct naar Los Angeles FC

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13334
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Feyenoord

Bericht door Nihad » ma jan 20, 2020 4:42 pm

Dickie heeft het aardig voor elkaar. Zou wat zijn als ie 2e zou worden... :smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Gaizka1985 » vr jan 24, 2020 1:42 pm

Voor de gokkers onder ons, bij Unibet krijgt je 7 keer je inzet als Feyenoord in de top 3 eindigt:

https://www.unibet.eu/betting/sports/fi ... 1005533777

Gezien de huidige vorm van zowel Feyenoord als PSV lijkt mij dit niet onmogelijk, Willem 2 zie ik het niet volhouden het hele seizoen.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10269
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Feyenoord

Bericht door WP_Legend » ma jan 27, 2020 8:58 pm

Na Brozenik zitten ze nu achter Ozyakup... Als ze op deze manier doorgaan dan zit een 2e plek er misschien nog wel in... Dit is wel ff andere koek dan Clasie terug halen.

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord

Bericht door Yopii » ma jan 27, 2020 10:29 pm

Die jongen zit in Turkije toch op de bank? :confused.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10269
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Feyenoord

Bericht door WP_Legend » di jan 28, 2020 6:57 am

Yopii schreef:Die jongen zit in Turkije toch op de bank? :confused.gif:
Nu misschien even, maar was volgens mij altijd basisspeler.

Wat ik van hem herinner was het een hele creatieve speler met een goeie dribbel. Vond het altijd wel een typische Ajax speler in ieder geval.

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » wo jan 29, 2020 3:04 pm

Sowieso een betere speler dan wat ze nu hebben.

Iemand dat feestje van ze gezien voor het uitvak gisteravond? Om je dood te schamen!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » wo jan 29, 2020 4:32 pm

Twee nieuwe spelers. Heeft Dickie op z'n oude dag ineens zelf z'n portemonnee getrokken of zo? :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58795
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » wo jan 29, 2020 5:37 pm

Gehuurd die laatste ...

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10269
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Feyenoord

Bericht door WP_Legend » wo jan 29, 2020 9:00 pm

Met of zonder optie?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58795
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » wo jan 29, 2020 9:28 pm

WP_Legend schreef:
wo jan 29, 2020 9:00 pm
Met of zonder optie?
Het is niet bekend of Feyenoord een optie tot koop heeft bedongen op Özyakup, die bij Besiktas nog vastligt tot medio 2022

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58795
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » do jan 30, 2020 10:05 am

'Feyenoord staat met de rug tegen de muur: Senesi voor 15 miljoen in de etalage'
Gepubliceerd: Donderdag 30 januari 2020 om 06:28


Feyenoord staat min of meer met de rug tegen de muur en moet spoedig transferresultaten boeken. Dat meldt het Algemeen Dagblad. De Rotterdammers moeten eigenlijk in de zomer al een klapper maken. En daarvoor komt Marcos Senesi in aanmerking.

Feyenoord leed over het boekjaar 2018/2019 een verlies van 5,9 miljoen euro. "We zijn financieel gezond", vertelt algemeen directeur Mark Koevermans. "Maar het transferresultaat was teleurstellend. Dat kunnen we niet jaren zo volhouden."

De Rotterdammers nemen meer risico op de transfermarkt en willen meer waarde creëren op het veld. Marcos Senesi is het eerste oogappeltje van dat beleid. Mogelijk wordt hij na dit seizoen voor een fors bedrag verkocht. Getafe, tegenstander van Ajax in de Europa League, informeerde al naar de Argentijnse verdediger, maar wil nog niet verder gaan dan 9 miljoen euro. Feyenoord schat zijn marktwaarde komende zomer juist op 15 miljoen euro.

Dat is 9 miljoen meer dan dat Feyenoord zelf voor Senesi betaalde. Datzelfde scenario moet zich met Róbert Bozeník voltrekken. De Slowaak kostte 4 miljoen. Geld dat Feyenoord nu niet, maar in de zomer wél denkt te hebben. MSK Zilina stemde in met een uitgestelde betalingsregeling. "Mensen moeten zich realiseren dat het binnenhalen van een speler gewoon een investering is", zegt technisch directeur Frank Arnesen. "We hebben het hier niet over het weggooien van geld."

"De toekomst zal uitwijzen of we veel voor Bozeník hebben betaald of juist weinig. Soms is een miljoen achteraf heel duur gebleken. Soms is 10 miljoen neerleggen een koopje", stelt de Deen, die 'bij PSV niet anders werkte'. "We haalden jonge spelers van over de hele wereld, werden er vaak kampioen mee en verkochten ze dan voor veel geld aan andere clubs. Maar we nemen het risico, want het is altijd een risico. Voor ons is een paar miljoen euro gewoon heel veel geld."
VP

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord

Bericht door peter » do jan 30, 2020 10:49 am

Wat is dit nou weer voor kulverhaal? Is dat echt? Zo ja, dan is Feyenoord ten dode opgeschreven.

Ze boeken nu even wat resultaten (met heel veel kunst en vliegwerk), maar de selectie is totaal failliet. Karsdorp? Kan er niets van en zal niet gekocht worden. Ié? Heeft zich niet bewezen en zal niet gekocht worden. Botteghin? Die jongen is klaar na dit seizoen. Haps? Bambi on ice. Geen club die deze chronische blessure gaat kopen. Dan houd je Senesi, Malacia over. Oftewel, je zal weer noodverbandjes moeten aanleggen.

Ik denk dat ze vurig hopen dat ze Berghuis en Jorgensen weten te slijten voor luttele miljoenen en dat ze de gratis Linssen ervoor terughalen. Dat geeft wat lucht om met wat kleinere aankopen de selectie 'aan te vullen'.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10269
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Feyenoord

Bericht door WP_Legend » do jan 30, 2020 2:17 pm

Is het zo slecht met ze gesteld dat 4m veel geld is, daar kopen wij een Orejuela voor of een speler voor jong Ajax, niet een topspits die ons moet verlossen.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Iniesta » do jan 30, 2020 2:29 pm

Ze hebben nog steeds een positief eigen vermogen, dus op zich kun je dan wel een meer risicovolle investering doen.
Ajax heeft hetzelfde gedaan met Blind en Tadic.
Belangrijkste voorwaarde is dat je niet direct omvalt als zo n speler de volgende dag z’n been breekt of nog erger.

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord

Bericht door Yopii » do jan 30, 2020 2:31 pm

999 schreef:
do jan 30, 2020 10:05 am
'Feyenoord staat met de rug tegen de muur: Senesi voor 15 miljoen in de etalage'
Gepubliceerd: Donderdag 30 januari 2020 om 06:28


Feyenoord staat min of meer met de rug tegen de muur en moet spoedig transferresultaten boeken. Dat meldt het Algemeen Dagblad. De Rotterdammers moeten eigenlijk in de zomer al een klapper maken. En daarvoor komt Marcos Senesi in aanmerking.

Feyenoord leed over het boekjaar 2018/2019 een verlies van 5,9 miljoen euro. "We zijn financieel gezond", vertelt algemeen directeur Mark Koevermans. "Maar het transferresultaat was teleurstellend. Dat kunnen we niet jaren zo volhouden."

De Rotterdammers nemen meer risico op de transfermarkt en willen meer waarde creëren op het veld. Marcos Senesi is het eerste oogappeltje van dat beleid. Mogelijk wordt hij na dit seizoen voor een fors bedrag verkocht. Getafe, tegenstander van Ajax in de Europa League, informeerde al naar de Argentijnse verdediger, maar wil nog niet verder gaan dan 9 miljoen euro. Feyenoord schat zijn marktwaarde komende zomer juist op 15 miljoen euro.

Dat is 9 miljoen meer dan dat Feyenoord zelf voor Senesi betaalde. Datzelfde scenario moet zich met Róbert Bozeník voltrekken. De Slowaak kostte 4 miljoen. Geld dat Feyenoord nu niet, maar in de zomer wél denkt te hebben. MSK Zilina stemde in met een uitgestelde betalingsregeling. "Mensen moeten zich realiseren dat het binnenhalen van een speler gewoon een investering is", zegt technisch directeur Frank Arnesen. "We hebben het hier niet over het weggooien van geld."

"De toekomst zal uitwijzen of we veel voor Bozeník hebben betaald of juist weinig. Soms is een miljoen achteraf heel duur gebleken. Soms is 10 miljoen neerleggen een koopje", stelt de Deen, die 'bij PSV niet anders werkte'. "We haalden jonge spelers van over de hele wereld, werden er vaak kampioen mee en verkochten ze dan voor veel geld aan andere clubs. Maar we nemen het risico, want het is altijd een risico. Voor ons is een paar miljoen euro gewoon heel veel geld."
VP
Zooo, Frank Arnesen gaat F. dus naar de kl**** helpen. :smallgrin.gif:

Hij schept nu op over zijn tijd bij PSV, maar daar heeft hij ladingen spelers gekocht die het niveau niet hadden. Daarna heeft hij ook ongeveer niets meer gepresteerd. En dan mag hij nu proberen om van iets niets te maken, met alle risico's van dien?

Er is geen club die meer dan 9 miljoen wil betalen voor Senesi maar F. schat zijn marktwaarde op 15 miljoen? Wat is dat voor gegoochel? Een aankoop is geen investering maar een risico. Wie garandeert dat de speler later meer oplevert? Schei uit, zeg. :excited.gif: Feyenoord heeft Bozenik dus gekocht met geld dat het niet heeft maar in de zomer vast en zeker wel heeft? Poeh...

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Iniesta » do jan 30, 2020 2:36 pm

Hoezo hebben ze het geld niet, waar baseer je dat op?

Plaats reactie