Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord

Bericht door peter » vr jul 22, 2022 12:43 pm

Ajax Rules schreef:
vr jul 22, 2022 9:03 am
Peter schreef:
do jul 21, 2022 10:22 pm
Je kunt iedereen verkopen, maar je zal straks ook iemand moeten opstellen. Dilrosun, Danilo en Jahanbaksh lijkt mij geen voorhoede waar je derde mee wordt.
Nee?
Nee dat denk ik persoonlijk niet.
Jahanbaksh is bewezen niet goed genoeg en leverde vorig jaar al wanprestatie op wanprestatie. Die Nelson komt niet meer terug toch?
Bij Dilrosun lever je volgens mij ontzettend veel kwaliteit in ten opzichte van de verschrikkelijk goede Sinisterra.
Danilo om Dessers is lood om oud ijzer. Dessers had vorig jaar een seizoen waarin alles lukte. Misschien dat dat bij Danilo ook lukt, maar zijn tweede half jaar bij Twente was ook al niet meer zo goed. Daar kwamen ook al de nodige gebreken uit naar voren.

Het wordt waarschijnlijk een discussie van niks, want Feyenoord gaat hier niet de competitie mee in denk ik. We hebben bij Feyenoord gezien wat er gebeurt als de basis geblesseerd raakt. Dan krijg je jongens als Walemark, Bassett en Hendrix. Nou, dat is echt van het niveau Groningen of minder.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12831
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door Liberty » vr jul 22, 2022 12:49 pm

Dat lijkt me ook niet. De rest van het elftal is ook maar zo/zo. Ze hebben een goede keeper, maar die ligt er vaak uit. Geertruida en Senesi kan er mee door en als Kokcu in vorm is dan heb je nog wat op het middenveld lopen. Maar de rest van het elftal is toch wel een beetje suptop/middenmoot materiaal. En dat wat er achter zit al helemaal.
Tijd voor iets nieuws.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord

Bericht door wimpey » za jul 23, 2022 11:27 am

BZ-mode:

Ik hoef me toch geen zorgen te maken hè?

Rust in vrede.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Feyenoord

Bericht door Duke » za jul 23, 2022 8:16 pm

wimpey schreef:
za jul 23, 2022 11:27 am
BZ-mode:

Ik hoef me toch geen zorgen te maken hè?

Rust in vrede.
:smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » ma jul 25, 2022 1:24 pm

Slot krijgt deze week nog nieuwe spelers
Feyenoord-middenvelder Orkun Kökcü probeert zich te ontdoen van zijn tegenstander tijdens de oefenwedstrijd tegen Olympique Lyon (0-2).

FOTO’S ORANGE PICTURES

Bijtekenen coach belangrijker dan weer een nederlaag
ROTTERDAM Het blije gezicht van Arne Slot na afloop van Feyenoord-Olympique Lyon (0-2) verbaasde velen. Als het nu ging om zijn contractverlenging tot 2025, dan begreep iedereen het wel. Maar nee, de coach van de Rotterdammers legde juist uit dat hij de wereld niet zo somber bekijkt vanwege het optreden van zijn elftal tegen het veel duurdere elftal van Lyon-coach Peter Bosz.

Slot speelt nooit toneel en dat deed hij dit keer ook niet. Ja, het is vervelend dat een oefenpotje opnieuw verloren ging, maar er gaat al veel meer goed dan in de voorbije weken, Feyenoord speelde niet tegen een klein clubje en in de komende dagen komt er wéér versterking bij in de vorm van een spits (de Mexicaan Santiago Giménez).

Afgelopen vrijdag kreeg hij de Pool Sebastian Szymanski al binnen en dat is een speler waar hij ook volledig achterstaat. De huurling van Dinamo Moskou is een international en kan zowel op het middenveld als op de flank uit de voeten. Eigenlijk legde Slot vooral uit waarom het bij zijn club allemaal wat langzamer gaat dan bij de concurrenten Ajax en PSV.

Dat hoeft hij niet te doen, maar de coach staat bij zijn huidige werkgever best realistisch in de financiële materie. Hij wist wat de situatie bij Feyenoord was toen hij in dienst trad, hij weet dat die situatie zelfs na een finaleplek in de Conference League en de verkoop van een paar toppers uit zijn elftal nog niet veel veranderd is. En toch vond hij het goed om zijn contract te verlengen.

Hij staat er in De Kuip geweldig op bij de supporters, hij weet dat hij in heel Nederland wordt geroemd vanwege de speelstijl die hij bij Feyenoord heeft ingevoerd én hij merkt dat het publiek in Rotterdam de afgelopen twaalf maanden heeft genoten van het elftal.

Voor de oud-voetballer was het dus een makkelijke keuze om zijn contract te verlengen. „Het onverwacht snelle succes van afgelopen seizoen sterkt me in de gedachte dat onze aanpak in Rotterdam goed kan werken. Bovendien voel ik dat zowel binnen de club als bij de aanhang veel waardering is voor ons werk, niet alleen vanwege de resultaten maar vooral ook wat betreft de ontwikkeling van spelers en de aantrekkelijke, aanstekelijke manier van spelen waar de supporters zichtbaar van genieten.”

Het neemt niet weg dat er tot het einde van de transfermarkt nog scherp moet worden gezocht naar en onderhandeld over de laatste versterkingen. Slot: „Wij hebben met Feyenoord gewoon wat langer nodig om spelers voor de juiste prijs binnen te halen. Wij zijn niet in staat om een paar miljoen meer te betalen. Kijk, als je met geld gaat strooien, dan wil iedereen naar je toe komen. Wij zijn gedwongen om kritisch te kijken naar elke versterking. Je kan nu wel haastig vier man binnenhalen, maar dan loop je het risico vier miskopen te doen.”

Feyenoord heeft nog hard een linksback nodig. Na het vertrek van Tyrell Malacia naar Manchester United vulde Marcus Pedersen die vacature in. Achterin moest Slot sowieso een beetje schipperen, want Gernot Trauner ontbrak door een blessure en dus moest hij Lutsharel Geertruida in het centrum naast Marcos Senesi posteren. Geertruida kan straks rechts achterin opereren nu Pedersen voorlopig linksback is. De uit de jeugd afkomstige Mimeirhel Benita was nu even rechtsback.

Met z’n viertjes konden ze niet voorkomen dat Alexandre Lacazette en Jeff Reine-Adelaide de ploeg van Bosz al voor rust aan een 2-0 voorsprong hielpen. Na rust gooide Slot zijn hele blik jeugdspelers plus Alireza Jahanbakhsh en ’stagiair’ Jean-Paul Boëtius in het veld. Het bleef 0-2.
De T.

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Alexander » ma jul 25, 2022 2:52 pm

Wat zal die een spijt hebben dat hij niet een jaartje heeft gewacht. Dan was hij nu trainer geweest van Ajax en had hij deze zomer 100 miljoen kunnen stukslaan.

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord

Bericht door Yopii » ma jul 25, 2022 3:30 pm

Welnee, hij wordt daar op handen gedragen.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door Jinne » di jul 26, 2022 11:30 am

Lionel schreef:
ma jul 04, 2022 3:14 pm
Idrissi, Boadu?
De eerste is in ieder geval goed geraden. Komt op huurbasis.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Feyenoord

Bericht door Andriy Demchenko » di jul 26, 2022 12:25 pm

Jinne schreef:
di jul 26, 2022 11:30 am
Lionel schreef:
ma jul 04, 2022 3:14 pm
Idrissi, Boadu?
De eerste is in ieder geval goed geraden. Komt op huurbasis.
maar de nieuwe club van Dessers heb je volgens mij niet geraden.......

























Feyenoord gedumpt voor Cremonese. :smallgrin.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord

Bericht door Yopii » di jul 26, 2022 12:37 pm

Tekengeld? :confused.gif:

F. heeft geen cent.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord

Bericht door wimpey » di jul 26, 2022 3:14 pm

Slot doet het als Ten Hag. Trainer, scout en TD in een persoon.

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Feyenoord

Bericht door Andriy Demchenko » di jul 26, 2022 4:31 pm

Yopii schreef:
di jul 26, 2022 12:37 pm
Tekengeld? :confused.gif:

F. heeft geen cent.
Lijkt toch Kopenhagen te worden.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord

Bericht door peter » wo jul 27, 2022 7:57 am

Feyenoord slaat anders wel miljoenen kapot op Timber. 8+2 mio. Ik vind het een stevige investering voor een club als Feyenoord.

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord

Bericht door Yopii » wo jul 27, 2022 9:14 am

Blijkbaar zien ze het enorm in die jongen zitten. Bij Ajax waren toch wat twijfels.

Deze transfer is wel een trendbreuk.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord

Bericht door wimpey » wo jul 27, 2022 9:52 am

Yopii schreef:
wo jul 27, 2022 9:14 am
Blijkbaar zien ze het enorm in die jongen zitten. Bij Ajax waren toch wat twijfels.
Nog wat dromerig, maar lijkt me een verantwoorde investering. Slim dat hij niet als RB naar Ajax gaat. Hij is een speler die juist anderen aan het loopwerk zet.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord

Bericht door peter » wo jul 27, 2022 10:22 am

Precies. En bij Ajax krijgt hij op het middenveld welgeteld nul kansen.

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Alexander » wo jul 27, 2022 10:29 am

Ik vind hem meer potentie hebben dan Alvarez. Had hem graag voor de hoofdprijs verpatst en Q ervoor teruggehaald.

columbus
Berichten: 5337
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Feyenoord

Bericht door columbus » wo jul 27, 2022 10:38 am

Op basis waarvan zou hij beter zijn? Hij wilde in eerste instantie de concurrentie niet aan gaan en vertrok naar Utrecht. Helemaal prima maar daar kwam hij ook gewoon op de bank. En nu dus naar Feijenoord, leuk voor hem

Het gras bij de buren blijkt maar weer eens groener. Sommige spelers worden de hemel in geprezen en heilig verklaard waar andere niets goeds kunnen doen.

Alvarez zou er niets van kunnen. Maar nadat hij alles heeft gespeeld onder ten Hag staat hij er nu ook gewoon in onder Schreuder. En ook nu gewoon een degelijke prima wedstrijd.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12831
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door Liberty » wo jul 27, 2022 10:43 am

Je kan ze toch sowieso niet met elkaar vergelijken?

Het lijkt mij dat als Ajax hem een aanbod heeft gedaan dit was om van hem de rechtsback van het team te maken. En mogelijk dat hij daar gewoon geen zin in had en dus voor Feyenoord heeft gekozen omdat hij daar op het middenveld komt te spelen.

Wat de betere stap in zijn carrière zou zijn geweest zal waarschijnlijk altijd gissen blijven.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord

Bericht door peter » wo jul 27, 2022 10:45 am

Ik vind het ook allemaal wat voorbarig. Utrecht (en Feyenoord ook) speelt op een niveau dat lichtjaren verwijderd is van dat van Ajax. Labyad was daar een uitstekende basisspeler, maar bij ons was hij veel en veel te slecht. Na Wouters (en de Wit) is er volgens mij nooit iemand meer geweest die het gehaald heeft.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord

Bericht door wimpey » wo jul 27, 2022 11:26 am

Alexander schreef:
wo jul 27, 2022 10:29 am
Ik vind hem meer potentie hebben dan Alvarez. Had hem graag voor de hoofdprijs verpatst en Q ervoor teruggehaald.
Gezeur op Alvarez wordt potsierlijk. Zie hem gister Brobbey bedienen, meermaals goed over afstand het spel openen. Als Berghuis dat doet, dan hebben veel fans iets van: oooh.

columbus
Berichten: 5337
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Feyenoord

Bericht door columbus » wo jul 27, 2022 11:52 am

Alexander schreef:Ik vind hem meer potentie hebben dan Alvarez. Had hem graag voor de hoofdprijs verpatst en Q ervoor teruggehaald.
Ik kijk verre van alles maar wanneer kwam die potentie tot uiting?

Alvarez doet zoals iedere speler lang niet alles goed maar hij verdient inmiddels echt heel veel credits dan dat hij krijgt

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Alexander » wo jul 27, 2022 12:04 pm

Waarom dan? Door z'n traagheid kan hij (van andere) weinig compenseren. En hij kan niet voetballen. Dus waarom is hij onmisbaar bij dit Ajax dan?

columbus
Berichten: 5337
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Feyenoord

Bericht door columbus » wo jul 27, 2022 12:35 pm

Alexander schreef:Waarom dan? Door z'n traagheid kan hij (van andere) weinig compenseren. En hij kan niet voetballen. Dus waarom is hij onmisbaar bij dit Ajax dan?
Volgens mij doet Alvarez niets anders dan fouten van andere compenseren en stofzuigen. Hij zeker niet onmisbaar maar wel een betere speler dan hoe hij vaak wordt neergezet.

Maar je draait de vraag om. Jij beweert in Q. Timber meer potentie te zien. Waaruit blijkt dan dat een wisselspeler van Utrecht het beter zal doen dan een Mexicaans international die nauwelijks een wedstrijd van Ajax in de basis mist.

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » wo jul 27, 2022 2:28 pm

Alexander schreef:
wo jul 27, 2022 12:04 pm
Waarom dan? Door z'n traagheid kan hij (van andere) weinig compenseren. En hij kan niet voetballen. Dus waarom is hij onmisbaar bij dit Ajax dan?
Ik ben niet zijn grootste fan, ik had Alvarez ook zeker verkocht als er minimaal 25 miljoen was geboden maar ik had het te gek gevonden als Ajax dan vervolgens Timber had aangetrokken als zijn vervanger. Lijkt mij dat Alvarez wel ff wat beter is.

Aan de bal is hij overigens niet zo beroerd als hij de tijd en ruimte krijgt. Ik vind hem alleen nog te vaak te dom instappen en onder druk kan hij vrijwel niks.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie