Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Arthur » ma okt 17, 2022 10:02 am

Tadic weigert hem ook te dragen, toch? Net zoals die pro-Oekraïne band een tijdje geleden.
Tja, het is een lastige kwestie. Die spelers worden betaald om goed te voetballen en niet om politieke boodschappen uit te dragen, maar het blijft wel pijnlijk als geliefde spelers er privé wat minder fijne denkbeelden op na houden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord

Bericht door Jöhnk » ma okt 17, 2022 10:14 am

Dit lijkt me eigenlijk een onderdeel van het werk.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33444
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Feyenoord

Bericht door zeux » ma okt 17, 2022 10:37 am

Arthur schreef:
ma okt 17, 2022 10:02 am
Tadic weigert hem ook te dragen, toch? Net zoals die pro-Oekraïne band een tijdje geleden.
Tja, het is een lastige kwestie. Die spelers worden betaald om goed te voetballen en niet om politieke boodschappen uit te dragen, maar het blijft wel pijnlijk als geliefde spelers er privé wat minder fijne denkbeelden op na houden.
Als aanvoerder representeer je team/club, niet jezelf. Het is geen privéfeestje.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13341
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Feyenoord

Bericht door Nihad » ma okt 17, 2022 11:02 am

Precies.

Ik vind het gewoon zeer pijnlijk. Het toont dat LBGT+ acceptatie geen vanzelfsprekendheid is en zeker niet bij religieuze minderheden.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door Mano » ma okt 17, 2022 11:58 am

Wat een storm in een glas water.
Hij wil hem niet dragen, oplossing: iemand anders aanvoerder.
Klaar.

en maar doorzagen.....
Het is niet zo dat als je ergens niet aan meedoet, dat je daardoor meteen tegen bent.


Zo'n LBT-Alfabet-vriendelijk armbandje zet niemand aan het denken. Er is echt geen homofoob bekeert na het zien van de aanvoerdersband.
Ik denk dat we positief moeten gaan discrimineren. Met Quota werken.
elk team moet minimaal één openlijke Queer en 2 openlijke Homo's in het team opnemen. Dan komen die ander 8 vanzelf uit de kast
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14478
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Mr. Ajax » ma okt 17, 2022 12:05 pm

Arthur schreef:
ma okt 17, 2022 10:02 am
Tadic weigert hem ook te dragen, toch? Net zoals die pro-Oekraïne band een tijdje geleden.
Tja, het is een lastige kwestie. Die spelers worden betaald om goed te voetballen en niet om politieke boodschappen uit te dragen, maar het blijft wel pijnlijk als geliefde spelers er privé wat minder fijne denkbeelden op na houden.
Tadic weigert wat te dragen? Hij had hem gisteren gewoon om.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Arthur » ma okt 17, 2022 12:06 pm

Zeux schreef:
ma okt 17, 2022 10:37 am
Arthur schreef:
ma okt 17, 2022 10:02 am
Tadic weigert hem ook te dragen, toch? Net zoals die pro-Oekraïne band een tijdje geleden.
Tja, het is een lastige kwestie. Die spelers worden betaald om goed te voetballen en niet om politieke boodschappen uit te dragen, maar het blijft wel pijnlijk als geliefde spelers er privé wat minder fijne denkbeelden op na houden.
Als aanvoerder representeer je team/club, niet jezelf. Het is geen privéfeestje.
Ik snap wat je bedoelt, maar stel dat jij nu in Rusland voetbalt en opgedragen krijgt om een pro-Putin armband te dragen.
Accepteer je dat dan ook onder het mom dat je de club representeert en niet jezelf?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Arthur » ma okt 17, 2022 12:07 pm

Mr. Ajax schreef:
ma okt 17, 2022 12:05 pm
Arthur schreef:
ma okt 17, 2022 10:02 am
Tadic weigert hem ook te dragen, toch? Net zoals die pro-Oekraïne band een tijdje geleden.
Tja, het is een lastige kwestie. Die spelers worden betaald om goed te voetballen en niet om politieke boodschappen uit te dragen, maar het blijft wel pijnlijk als geliefde spelers er privé wat minder fijne denkbeelden op na houden.
Tadic weigert wat te dragen? Hij had hem gisteren gewoon om.
Nee, Tadic draagt de gewone band met 3 kruizen.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13753
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door Jinne » ma okt 17, 2022 12:28 pm

One Love band hoor. Kijk de foto's maar.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Feyenoord

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma okt 17, 2022 12:28 pm

Nihad schreef:Precies.

Ik vind het gewoon zeer pijnlijk. Het toont dat LBGT+ acceptatie geen vanzelfsprekendheid is en zeker niet bij religieuze minderheden.
Hier heb je de kern te pakken; iedereen mag denken geloven en voelen wat ie wil, maar soms heb je botsingen, zoals tussen vrijheid van religie en vrijheid van seksuele geaardheid. Alleen op basis van je persoonlijke opvattingen laat je er een prevaleren, maar dat is objectief gezien niet te doen; er is immers geen gradatie in deze vrijheden.

Mr. Ajax
Berichten: 14478
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Mr. Ajax » ma okt 17, 2022 12:32 pm

Arthur schreef:
ma okt 17, 2022 12:07 pm
Mr. Ajax schreef:
ma okt 17, 2022 12:05 pm
Arthur schreef:
ma okt 17, 2022 10:02 am
Tadic weigert hem ook te dragen, toch? Net zoals die pro-Oekraïne band een tijdje geleden.
Tja, het is een lastige kwestie. Die spelers worden betaald om goed te voetballen en niet om politieke boodschappen uit te dragen, maar het blijft wel pijnlijk als geliefde spelers er privé wat minder fijne denkbeelden op na houden.
Tadic weigert wat te dragen? Hij had hem gisteren gewoon om.
Nee, Tadic draagt de gewone band met 3 kruizen.
Nee, Tadic had gisteren wel degelijk het one love bandje om.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Arthur » ma okt 17, 2022 12:34 pm

Jinne schreef:
ma okt 17, 2022 12:28 pm
One Love band hoor. Kijk de foto's maar.
Je hebt helemaal gelijk. Ik zou zweren dat ik gisteren de band met drie kruizen zag.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door Mano » ma okt 17, 2022 12:35 pm

het is een regenboog band, dus als het niet regent, zie je hem niet :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Feyenoord

Bericht door ferry » ma okt 17, 2022 12:50 pm

Al met al heeft de weigering om die band te dragen wel voor de nodige discussie gezorgd die laat zien dat het allemaal nog niet zo vanzelfsprekend is, die LGBTQ+ acceptatie. Daarmee heeft Kokcu meer zichtbaarheid aan het thema gegeven dan wanneer iedereen die band gewoon omgedaan zou hebben.
Ik vind overigens wel dat Slot dat netjes opgelost heeft door iemand anders de band dan te geven. Da's beter dan dat gelul van die aanvoerder van Excelsior, die een witte band met 3x het woord "Respect" erop om had omdat je "iedereen moet respecteren". Ja duh.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Feyenoord

Bericht door generaal » ma okt 17, 2022 12:53 pm

Mooi dat er nog lieden met principes zijn. Ik zou die band ook niet dragen. Niet omdat ik iets tegen homo’s heb. Maar omdat mijn bovenarm geen reclamezuil is voor hun belangenvereniging.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord

Bericht door Jöhnk » ma okt 17, 2022 1:08 pm

generaal schreef:
ma okt 17, 2022 12:53 pm
Mooi dat er nog lieden met principes zijn. Ik zou die band ook niet dragen. Niet omdat ik iets tegen homo’s heb. Maar omdat mijn bovenarm geen reclamezuil is voor hun belangenvereniging.
Zou jij ook een racisme-band weigeren?

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Feyenoord

Bericht door WP_Legend » ma okt 17, 2022 1:13 pm

Als ik een racist was wel ja..

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Feyenoord

Bericht door generaal » ma okt 17, 2022 1:17 pm

Jöhnk schreef:
ma okt 17, 2022 1:08 pm
generaal schreef:
ma okt 17, 2022 12:53 pm
Mooi dat er nog lieden met principes zijn. Ik zou die band ook niet dragen. Niet omdat ik iets tegen homo’s heb. Maar omdat mijn bovenarm geen reclamezuil is voor hun belangenvereniging.
Zou jij ook een racisme-band weigeren?
Ik zou een band tegen homofobie niet weigeren. Maar een band voor de homobeweging wel. Zoals ik een BLM-band ook niet zou dragen, maar een band die ‘tegen racisme’ is wel.

Lionel
Berichten: 47266
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » ma okt 17, 2022 1:33 pm

Maar Kokcu weigerde vanwege zijn geloof. Dat vind ik wel echt een ding hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13341
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Feyenoord

Bericht door Nihad » ma okt 17, 2022 1:38 pm

En dan gaan moslims huilen als er iets negatiefs over hun geloof wordt gezegd. :excited.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Feyenoord

Bericht door generaal » ma okt 17, 2022 1:48 pm

Lionel schreef:
ma okt 17, 2022 1:33 pm
Maar Kokcu weigerde vanwege zijn geloof. Dat vind ik wel echt een ding hoor.
Maar dat recht is ook gewoon in de grondwet verankerd. Ik zou niet weten waarom de homobelangen meer waard zijn dan religieuze belangen. Als A graag met z’n man twee kiddo’s wil adopteren, dan kan dat tegenwoordig vrij eenvoudig. Tegelijkertijd voelt B hier vanwege z’n levensbeschouwelijke overtuigingen een zekere weerzin tegen. Zolang B A niet aanvalt, hoeft A B ook niet te dwingen tot het symbolisch uitdragen van zijn verkregen rechten.

Als wij ons verzetten tegen een moslim die de coming out van z’n zoon met bruut geweld dreigt te bestraffen, dan moeten wij ons ook verzetten tegen de homolobby die andersdenkenden tot de regenboogvlag wil bekeren. Anders vervang je de kerk door de gayclub.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33444
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Feyenoord

Bericht door zeux » ma okt 17, 2022 2:32 pm

Arthur schreef:
ma okt 17, 2022 12:06 pm
Zeux schreef:
ma okt 17, 2022 10:37 am
Arthur schreef:
ma okt 17, 2022 10:02 am
Tadic weigert hem ook te dragen, toch? Net zoals die pro-Oekraïne band een tijdje geleden.
Tja, het is een lastige kwestie. Die spelers worden betaald om goed te voetballen en niet om politieke boodschappen uit te dragen, maar het blijft wel pijnlijk als geliefde spelers er privé wat minder fijne denkbeelden op na houden.
Als aanvoerder representeer je team/club, niet jezelf. Het is geen privéfeestje.
Ik snap wat je bedoelt, maar stel dat jij nu in Rusland voetbalt en opgedragen krijgt om een pro-Putin armband te dragen.
Accepteer je dat dan ook onder het mom dat je de club representeert en niet jezelf?
Goed punt. Ik zou dat niet doen en mezelf dus ook 'ontheffen' van het aanvoerderschap. De vraag is of je überhaupt voor een club moet spelen die dictators of een fascistisch regime actief steunt/propageert. Dat lijkt mij niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord

Bericht door Yopii » ma okt 17, 2022 2:58 pm

Tegelijkertijd ben je voetballer omdat je goed kunt voetballen. In hoeverre moet je het willen: sportmensen inzetten voor activisme? :confused.gif:

Als die voetballers iets aan homohaat willen doen, laat die band dan maar zitten. Zorg eerst eens dat een homo die voetbalt niet het slachtoffer wordt van (weg)pesterijen.
Maar dat recht is ook gewoon in de grondwet verankerd. Ik zou niet weten waarom de homobelangen meer waard zijn dan religieuze belangen. Als A graag met z’n man twee kiddo’s wil adopteren, dan kan dat tegenwoordig vrij eenvoudig. Tegelijkertijd voelt B hier vanwege z’n levensbeschouwelijke overtuigingen een zekere weerzin tegen. Zolang B A niet aanvalt, hoeft A B ook niet te dwingen tot het symbolisch uitdragen van zijn verkregen rechten.
In grote lijnen mee eens.

Gelukkig mogen we vinden wat we willen. We moeten mensen niet dwingen tot conformisme, dat werkt averechts. Zolang mensen de ander met rust laten, mogen ze best diens levensstijl verkeerd vinden. Tenslotte zijn er ook veel homo's die de riebel krijgen van een vrouw met een hoofddoek.

Een groot deel van de voetballers denkt er niet anders over dan Kökcu, op religieuze en/of culturele gronden of gewoon uit machismo. Ging het om vrouwenrechten, dan was het 'woke'. Ik heb dan ook de indruk dat al die kritiek niet uit solidariteit met homo's wordt uitgesproken, maar uit weerzin tegen moslims (met name) maar ook andere gelovigen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord

Bericht door Jöhnk » ma okt 17, 2022 3:02 pm

generaal schreef:
ma okt 17, 2022 1:48 pm
Lionel schreef:
ma okt 17, 2022 1:33 pm
Maar Kokcu weigerde vanwege zijn geloof. Dat vind ik wel echt een ding hoor.
Maar dat recht is ook gewoon in de grondwet verankerd. Ik zou niet weten waarom de homobelangen meer waard zijn dan religieuze belangen. Als A graag met z’n man twee kiddo’s wil adopteren, dan kan dat tegenwoordig vrij eenvoudig. Tegelijkertijd voelt B hier vanwege z’n levensbeschouwelijke overtuigingen een zekere weerzin tegen. Zolang B A niet aanvalt, hoeft A B ook niet te dwingen tot het symbolisch uitdragen van zijn verkregen rechten.

Als wij ons verzetten tegen een moslim die de coming out van z’n zoon met bruut geweld dreigt te bestraffen, dan moeten wij ons ook verzetten tegen de homolobby die andersdenkenden tot de regenboogvlag wil bekeren. Anders vervang je de kerk door de gayclub.
Wat een vergelijking…

Een beetje raar ook om als eerste reflex naar het wetboek te wijzen. Iedereen mag dit weigeren, om welke reden dan ook. Je mag ook een respect-band of “no to racism”-band weigeren. Het mag allemaal, daar gaat het niet om. De vervolgvraag is echter wel of diegene dan een goede aanvoerder en vertegenwoordiger is van de club, en of een club dan ook mag of zou moeten afzien van samenwerking met die speler.

Homofobie is een groot probleem in de voetballerij, op de tribunes. Daar hebben clubs een verantwoordelijkheid in. Excelsior en Feyenoord hebben die verantwoordelijkheid wat mij betreft niet genomen.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door Mano » ma okt 17, 2022 3:20 pm

Volgens mij is het Feyenoord vooral te doen of zij kampioen kunnen worden, en welke aanvoerder zij denken daarvoor nodig te hebben.
En niet of ze Kampioen deugen kunnen worden.

Wat Yopi zegt. Voetballers moeten voetballen en laat activisme uit voetbal.
Want voetballen in Argentinie (78), Brazilië, Rusland en nu Qatar. Daar hebben buitenstaanders allemaal een mening over maar ze gaan allemaal naar het WK.
En wij, wij gaan allemaal kijken.

ik vind dat Feyenoord het respectvol heeft opgelost.
Hij had er moeite mee, iemand anders niet. Probleem opgelost.
Respectvol richting hem en richting de beweging.

en nu weer voetballen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie