Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door InnerHarbour » za jul 21, 2012 7:39 am

Raymon schreef:
elliquido schreef:
Raymon schreef:Lelijk, saai, kleurloos en zonder talent.
Ooit in birmingham geweest?
Meer dan me lief is. De hele Midlands mogen ze van mij onder water zetten.
Ligt St. Neots, UK, niet in de Midlands? :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door raymon » za jul 21, 2012 7:49 am

InnerHarbour schreef:
Raymon schreef:
elliquido schreef: Ooit in birmingham geweest?
Meer dan me lief is. De hele Midlands mogen ze van mij onder water zetten.
Ligt St. Neots, UK, niet in de Midlands? :ajaxsmiley.gif:
East Anglia, maar het ligt er niet heel ver vandaan, iets van 1.5 uur rijden. We liggen gelukkig dichterbij Cambridge.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door Banjavi » za jul 21, 2012 4:49 pm

De stichting Vrienden van Feyenoord is er nu al in geslaagd dertig miljoen euro op te halen voor de Rotterdamse club. Doel van de stichting was omdat voor 1 september aanstaande te doen.

"Dat het gestelde doel van dertig miljoen nu een paar maanden eerder dan gehoopt al is gehaald, stimuleert ons om op zoek te gaan naar nog meer geld voor Feyenoord", aldus initiatiefnemer en investeerder Pim Blokland op de clubsite.

Het geld van de stichting is bedoeld voor de gezondmaking van Feyenoord.  "Hoewel het echt ongelooflijk hard is gegaan, is de club ook nu nog niet volledig gezond. We zijn er echter van overtuigd dat er nog meer mensen met enig vermogen te vinden zijn die de club nu graag met dat laatste stapje willen helpen", besluit Blokland.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door Demosthenes » za jul 21, 2012 11:34 pm

Michels zei ooit: "Voetbal is oorlog".

Anno 2012: "Voetbal is geld", het geld zal overwinnen! Als liberaal heb ik er, als het om werken gaat, geen moeite mee, maar als Ajacied wel; Ajax ziet, om de een of andere reden, dat geld niet, denkt anno 1960, de jeugdopleiding zal ons redden! Ik hoop 't, maar denk nu dat dit te naïef is.

Offtopic (of toch niet?)

Ruim 20 jaar geleden had ik 't er op m'n werk over: "Stop geen geld in het (speciaal) onderwijs, de promovendi komen uit Oost-Europa, laat Polen betalen voor het onderwijs tot aan de universiteit/het hbo, daarna neemt Nederland het over: lagere kosten, veel hoger rendement (Was toen vloeken!) Wat doen landen als Engeland in 2012 als het om voetbal gaat? Wat doet PSG? Wat doen Barcelona en RM? Ik heb het gevoel dat ik er toen niet ver naast zat ook al was ik een "roepende in de woestijn."
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door Banjavi » zo jul 22, 2012 12:41 am

Als particulier mag ik toch zelf weten waar ik mijn geld aan uit geef, of begrijp ik je post verkeerd?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door Demosthenes » zo jul 22, 2012 10:19 am

Als particulier mag ik toch zelf weten waar ik mijn geld aan uit geef, of begrijp ik je post verkeerd?
Laten we hopen dat we inderdaad dat zelf mogen blijven bepalen.

Ajax zal, denk ik, ook moeten investeren, het geld zal op het veld moeten staan. (Dat zei MvB ook en kocht vervolgens voor veel te veel geld overbodige spelers) Ajax moet niet alleen aan de jeugdopleiding en daar lijkt het nu wel op. Ik moet er niet aan denken dat we tegen Barcelona/RM/Chelsea/Bayern/PSG/MU/Juventus enz. moeten met een verdediging bestaande uit: Vermeer-Van Rhijn-Denswill/Blind en Dijks. Een reservebank met Van der Wiel en Koppers.

Voetbal draait om geld, Ajax heeft geld en geeft het niet uit? Ajax haalt gratis een speler van NEC, alleen Schöne is toch gekocht, de stand-in voor Eriksen? In Nederland draai je wel mee in de top, maar internationaal kun je de naam Ajax toch niet te grabbel gooien?

Ik zie PSV investeren, Twente verkoop erg goed (Ola John voor veel te veel geld) en zal met een goede spits op de proppen komen, zelfs Feyenoord investeert (via externe geldschieters) alleen AZ en Ajax zijn (nog) niet versterkt, maar hebben wel geld?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door Banjavi » zo jul 22, 2012 7:59 pm

Feyenoord-trainer Ronald Koeman rekent niet bij voorbaat op een terugval van de Rotterdamse club. Ondanks het vertrek van steunpilaren als Karim El Ahmadi, John Guidetti en Otman Bakkal blijft de tacticus optimistisch.

"Als je reëel bent en je kijkt naar de begrotingen is het niet eerlijk te eisen dat we weer tweede worden, laat staan kampioen", reageert Koeman in gesprek met Voetbal International. "Maar aan de andere kant: wat geeft het? Tweede, derde, vierde... Het gaat erom dat we niveau tonen, dat we weer die eenheid zijn."

"Dan sluit ik niet uit dat we het weer gaan flikken, hoor", vervolgt de ambitieuze Koeman. "Dat bouwen aan een elftal is het leukste dat er is. Ajax en Feyenoord werden eerste en tweede in de Eredivisie met zelfopgeleide teams. FC Twente en PSV zijn bij elkaar gekochte elftallen."

Koeman wijst op het feit dat Feyenoord al vaker kansloos werd geacht voor een hoge klassering. "Wat nou vierde? Er zit meer in. Als we dat gevoel weer weten te creëren hoeft ook het nieuwe Feyenoord voor niemand bang te zijn. Voor een technische staf opnieuw een prachtig proces om vorm aan te geven."
En feyenoord heeft nu alleen maar jeugd?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door Cruijff » zo jul 22, 2012 8:30 pm

Ze hebben in vergelijking met PSV en Twente wel veel meer een fundament met jongens die al jaren bij de club spelen of er zelfs zijn opgeleid. Vorig jaar was Guidetti de grote held, maar vergeet niet dat die ook vrij vaak afwezig was door ziektes, blessures, één keer door een schorsing (na RKC thuis :smallgrin.gif:) en ze belangrijke wedstrijden ook zonder die Zweed hebben geklaard.

Veel mensen, ook Feyenoorders, doen nu op voorhand al alsof die wedstrijd tegen Dinamo Kiev al verloren is. Dat is wat overdreven, die gasten uit Oekraïne zijn er bovendien ook niet sterker op geworden. Feyenoord de laatste paar jaren wel.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door Banjavi » zo jul 22, 2012 8:40 pm

Ze hebben immers van den haag, Goossens van NEC , Vormer van Roda, Jan-maat van Heerenveen een Noor en een huurling van man. city das best wel wat ;-) 
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door Cruijff » zo jul 22, 2012 9:05 pm

Ja, dat vind ik best aardig materiaal.

Goossens heeft een ontzettend goede trap en Immers en Vormer zijn meer winnaars dan bijvoorbeeld Toivonen.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door Banjavi » zo jul 22, 2012 9:22 pm

Dan moet koeman niet lullen over 'gekochte' elftallen
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door Cruijff » zo jul 22, 2012 9:31 pm

Koeman is altijd een behoorlijke 'koper' geweest. Wie zadelde Ajax ook alweer op met Tom Soetaers en Victor Sikora?

Maar in dit geval hebben ze gewoon vervangers gehaald voor de posities waar spelers vertrokken zijn, dat lijkt me vrij logisch. De meesten zijn bovendien nog transfervrij ook.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door Banjavi » zo jul 22, 2012 9:46 pm

Precies. Datcdoet psv en twente ook.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door Cruijff » zo jul 22, 2012 9:52 pm

Haha nou PSV vind ik toch wel een ander kopje thee, die spenderen ruim 40 miljoen euro die ze helemaal niet bezitten.

Al heeft Feyenoord natuurlijk ook JAAAAREN achtereen geld weggesmeten om spelers binnen te halen die weinig presteerden en is juist dat de reden dat ze zo diep in de shit zijn gekomen..........
Laatst gewijzigd door Cruijff op zo jul 22, 2012 9:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door Banjavi » zo jul 22, 2012 9:56 pm

Dat gaat er om wie ze kopen en niet wat ze kopen. Feyenoordd heeft net zo veel vreemdelingen als psv en twente.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door jabu » zo jul 22, 2012 9:58 pm

Natuurlijk niet.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door Cruijff » zo jul 22, 2012 10:00 pm

banjavi schreef:Dat gaat er om wie ze kopen en niet wat ze kopen. Feyenoordd heeft net zo veel vreemdelingen als psv en twente.
Alleen die huurling is voor de buitenwacht een vreemdeling, maar Guidetti was vorig jaar ook nog een gokje.

Vormer, Goossens en Immers hebben zich al bewezen in de Eredivisie. Vooral Immers is echt een goeie. Niet dat ik hem ooit bij Ajax zou willen zien en vice versa wil hij, zolang hij geen jachtvergunning krijgt, ook niets met ons te maken hebben. Maar dat is wel een bloedfanatieke speler die er ook echt wat van kan.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door Banjavi » zo jul 22, 2012 10:03 pm

Jabu schreef:Natuurlijk niet.

Want?? Bij feyenoord loopt er zoveel jeugd?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door jabu » zo jul 22, 2012 10:11 pm

Veel meer eigen jeugd dan bij PSV en Twente.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door Demosthenes » di jul 24, 2012 10:13 am

Liet Ajax niet een keer een foto maken/zien met het hoofd van Davids en het lichaam van een ander of juist andersom? Een elftalfoto maken in juli!!!!
Ron Vlaar lijkt op weg naar Aston Villa en Feyenoord speelt daar handig op in. Maandag werd er een foto van de selectie gemaakt en de Rotterdammers maakten er één mét en één zónder Vlaar.

Het is een jaarlijks terugkerend probleem: selectiefoto's met daarop spelers die alweer vertrokken zijn. Om dat voor te zijn pakte Feyenoord het slim aan. Aanvoerder Vlaar is een van de 27 spelers op de eerste foto, terwijl op de andere plaat 26 spelers poseren.
http://www.vi.nl/achtergronden/indekant ... -Vlaar.htm
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door elliquido » di jul 24, 2012 4:48 pm

Raymon schreef:
elliquido schreef:
Raymon schreef:Lelijk, saai, kleurloos en zonder talent.
Ooit in birmingham geweest?
Meer dan me lief is. De hele Midlands mogen ze van mij onder water zetten.
nou nou, ik heb me anders meerdere malen prima vermaakt met de birminghamse culturele hoogtepunten aldaar.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door Cruijff » di jul 24, 2012 7:37 pm

Dit seizoen neemt Feyenoord een nieuwe spelersbus in gebruik:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door Marillion » wo jul 25, 2012 11:44 am

:biggrin.gif:

Ondertussen zijn ze er in Birmingham volgens mij ook achter wat Vlaar voor een type speler is. Die blijft dus gewoon lekker in de kuip spelen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door Rooie » vr jul 27, 2012 4:35 pm

Niet dus.

Feyenoord.nl/FN
Definitief: VLAAR NAAR ASTON VILLA

27 juli 2012 Feyenoord.nl

Ron Vlaar maakt alsnog de overstap naar Aston Villa. De verdediger heeft vrijdag een akkoord bereikt met de club uit de Premier League voor een contract voor drie jaar. Hij zal maandag medisch worden gekeurd in Birmingham. Aston Villa is bereid om de gelimiteerde afkoopsom die in het contract van Vlaar stond te betalen. Vlaar reist zondag niet met Feyenoord mee naar Kiev en is niet inzetbaar in de uitwedstrijd in de derde voorronde van de Champions League tegen Dinamo Kiev. Hij traint zaterdag en zondag ook niet meer mee met de selectie.

Het was ons bekend dat Ron na zeven jaar Feyenoord zijn zinnen had gezet op een stap naar het buitenland, in dit geval dus een gerenommeerde club in de Premier League', reageert technisch directeur Martin van Geel. 'Door de wispelturige handelswijze van Aston Villa was algemeen bekend geworden dat Vlaar een gelimiteerde schadeloosstelling in zijn contract had staan. Nu Ron overeenstemming heeft bereikt met Aston Villa, heeft de club ook bevestigd dat zij tegemoet willen komen aan hetgeen wij maximaal voor hem kunnen vragen. Zakelijk gezien hebben wij ons daar dus bij neer te leggen.' Van Geel noemt het vertrek van Vlaar een enorm verlies voor Feyenoord. 'Ron was een boegbeeld van deze club. Hij was de aanvoerder en een echte leider, die een fantastisch seizoen achter de rug heeft. Zijn ervaring en zijn leiderschap zal een gemis zijn voor Feyenoord. Ron heeft zeven jaar lang ziel en zaligheid gegeven voor onze club, daarom gunnen we hem deze stap van harte. Maar zeer jammer blijft het natuurlijk wel.' Van Geel is ook allerminst blij met het tijdstip waarop de transfer rond is gekomen, twee dagen voordat Feyenoord richting Kiev vertrekt voor de belangrijke uitwedstrijd tegen Dinamo Kiev. 'De handelswijze van Aston Villa heeft de afgelopen tijd voor veel onrust gezorgd. Daarnaast is het tijdstip met het oog op onze aanstaande wedstrijd niet gunstig. Wat dat betreft hadden we liever gehad dat deze transfer een week eerder was rondgekomen.' Voor Vlaar gaat er met zijn overstap naar de Premier League een droom in vervulling. 'Het is een raar besef om weg te gaan bij Feyenoord, maar het is voor mij een droom om naar de Premier League te vertrekken. We zijn vandaag weer in gesprek geraakt, waarbij het een en ander is uitgesproken. Het was een pittig gesprek, waarin namens Aston Villa ook excuses zijn gemaakt voor hun handelswijze de afgelopen tijd. Ik kan me voorstellen dat de supporters op dit moment even wat minder blij met me zijn, maar ik hoop ook dat ze mij deze overstap naar de Premier League zullen gunnen.' 'Het zal me zwaar vallen om Feyenoord te verlaten, want mijn hart ligt bij die club', vervolgt Vlaar. 'Ik heb ontzettend veel meegemaakt bij de club, hoogte- en dieptepunten. Het absolute hoogtepunt was voor mij het afgelopen seizoen, waarin we de twee plaats in de competitie bereikten en ik uiteindelijk ook mee mocht naar het EK.' Vlaar wil tot slot alle supporters bedanken voor hun onvoorwaardelijke steun afgelopen jaren. 'Ik heb een fantastische tijd gehad bij Feyenoord en heb in die tijd altijd heel veel steun gehad van het legioen. Mijn band met Feyenoord is voor altijd, ik zal zeker terug blijven komen in De Kuip.'

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Feyenoord 2012-2013

Bericht door beelzebub » vr jul 27, 2012 5:00 pm

Slim om te zeggen dat hijt erug blijft komen in de Kuip. Dat kan ook als supporter na z'n carierre. :ajaxsmiley.gif:
Wel weer een uitholling van de eredivisie.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie