Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » za sep 03, 2022 8:55 pm

Nu al spijt van mijn voorspelling dat Danilo er gewoon 20 gaat maken daar.

Maar voor de zekerheid schenk ik nog een keer bij. Die nederlaag van PSV is al lekker genoeg voor dit weekend.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord

Bericht door peter » zo sep 04, 2022 8:52 am

Nou inderdaad. 5 uit 5 is wel bovengemiddeld goed. Had ik zelf niet verwacht.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord

Bericht door Yopii » zo sep 04, 2022 9:06 am

Het echte werk moet nog beginnen. Dat geldt voor alle drie de topclubs.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Feyenoord

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 04, 2022 9:22 am

Yopii schreef:Het echte werk moet nog beginnen. Dat geldt voor alle drie de topclubs.
Klopt: Ajax moet nu echt aan de bak: CL Rangers en Liverpool. Heerenveen thuis en uit naar AZ.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » zo sep 04, 2022 10:05 am

Yopii schreef:
zo sep 04, 2022 9:06 am
Het echte werk moet nog beginnen. Dat geldt voor alle drie de topclubs.
Neemt niet weg dat hij een prima start heeft. Maakt gisteren ook gewoon twee prima doelpunten.

Feyenoord is wel echt een ontzettend vreemdelingenlegioen zeg. Ik ken maar 2 of 3 spelers van gezicht. Als Slot hier snel een team van weet te maken dan doet 'ie toch echt wel iets goed.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » ma sep 05, 2022 10:43 am

Feyenoord bevestigt vertrek Arnesen: 'Ik snap het heel goed'
11.37 uur

Feyenoord bevestigt vertrek Arnesen: 'Ik snap het heel goed'
© Pro Shots
Feyenoord heeft het vertrek van technisch directeur Frank Arnesen wereldkundig gemaakt. Het contract van de 65-jarige Deen is in goed overleg per direct ontbonden, zo melden de Rotterdammers.

Arnesen moest deze zomer noodgedwongen een stap terug doen vanwege een bacteriële infectie in zijn knie. Onlangs werd duidelijk dat de td niet meer terugkeert in de functie, die hij de afgelopen tweeënhalf jaar bekleedde in De Kuip. Feyenoord heeft het vertrek van de Deen nu bevestigd.

Op de clubsite reageert Arnesen: 'Ik ben trots op wat we de afgelopen periode met elkaar hebben bereikt en we gaan dan ook op een positieve manier uit elkaar’, stelt de Deen. ‘Ik snap heel goed dat ze bij Feyenoord aan de verdere toekomst moeten denken. Niemand is nu eenmaal groter dan de club.'

'De afgelopen maanden, tijdens mijn ziekte, heb ik vanuit de club ontzettend veel steun ervaren. Eigenlijk ben ik iedereen bij en rond Feyenoord dankbaar: de spelers van het eerste elftal, Arne Slot en zijn staf, iedereen van de Feyenoord Academy, de scouting natuurlijk en de rvc en de directie', aldus Arnesen.

Algemeen directeur Dennis te Kloese vertelt dat Feyenoord geen haast maakt in de zoektocht naar een opvolger van Arnesen. 'Die noodzaak is er niet, omdat de transferwindow is afgelopen en we, na het uitvallen van Frank, de afgelopen periode al een werkverdeling hadden opgetuigd die nog wel even kan voortduren. Bovendien staan veel zaken aan de voetbalkant er juist goed voor. Dit zeker ook door Frank zijn inspanningen', benadrukt Te Kloese.
VI.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Feyenoord

Bericht door Andriy Demchenko » ma sep 05, 2022 12:24 pm

Te Kloese wil zelf het aankoopbeleid vorm geven, snap ik wel.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Feyenoord

Bericht door mattie » wo sep 07, 2022 8:11 pm

Geertruida heeft Pfeiffer.. oeps zijn ze ff kwijt..

Morgen Lazio... krijgen ze italiaans voetbal les
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Feyenoord

Bericht door Andriy Demchenko » do sep 08, 2022 8:08 pm

mattie schreef:
wo sep 07, 2022 8:11 pm
Geertruida heeft Pfeiffer.. oeps zijn ze ff kwijt..

Morgen Lazio... krijgen ze italiaans voetbal les
Al meteen achter
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » do sep 08, 2022 8:28 pm

Slot zet het om :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door Jinne » do sep 08, 2022 8:29 pm

Gatenkaas achterin.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Feyenoord

Bericht door Trab » do sep 08, 2022 8:30 pm

Jinne schreef:Gatenkaas achterin.
Worden afgeslacht. Dat roze tenue past ze wel Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord

Bericht door wimpey » do sep 08, 2022 8:31 pm

Praat me niet over 'het Nederlands voetbal'. :excited.gif:

Dure punten laten liggen tegen Dundee, een ploeg van boven de poolcirkel etc.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Feyenoord

Bericht door mattie » do sep 08, 2022 8:42 pm

Voorop gesteld ik kijk niet, maar wat een wereld team en coach :drecul.gif: :headbang.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Feyenoord

Bericht door Ramona » do sep 08, 2022 8:58 pm

Trab schreef:
do sep 08, 2022 8:30 pm
Jinne schreef:Gatenkaas achterin.
Worden afgeslacht. Dat roze tenue past ze wel Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Roze, in de zin van...?


Maar heerlijk idd. Op naar de 10! :neutral.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Feyenoord

Bericht door GangstaRiB » do sep 08, 2022 9:01 pm

Ik snap er niks van. Hancko is vorige week nog de ontdekking van de eeuw en vandaag is ie schuldig aan 2 goals. :smallgrin.gif:

Pi-Air zegt op ESPN dat hij vind dat spelers ruzie moeten maken… typisch.. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord

Bericht door peter » do sep 08, 2022 9:38 pm

Timber in de plaats van Alvarez zou toch echt…..

100x slechter uitpakken.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Feyenoord

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do sep 08, 2022 9:38 pm

Lazio uit altijd lastig.

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord

Bericht door wimpey » do sep 08, 2022 9:51 pm

Peter schreef:
do sep 08, 2022 9:38 pm
Timber in de plaats van Alvarez zou toch echt…..

100x slechter uitpakken.
Tja. Jongetje Veerboot liet z’n man lopen, waarop Brainitez ut puntje moest redden.

Je moet er niet teveel in je team hebben die enkel de eredivisie kennen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » do sep 08, 2022 10:19 pm

Ik heb met enig genoegen met name de beginfase zitten bekijken. :666.gif:

Wat ik even niet snap. Bij die eerste gegeven strafschop van Feyenoord dacht ik dat er in de EL kennelijk geen VAR was. Want dat was zo overduidelijk niets. Gewoon geen contact. Vervolgens zie ik die tweede strafschop die inderdaad óók onterecht was wél gecorrigeerd worden. Waarom doen ze bij die eerste niets? :confused.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » vr sep 09, 2022 10:19 am

Una Grande catastrofe
Conference League-finalist Feyenoord in Rome met huid en haar verslonden: 4-2
AMSTERDAM Una grande catastrofe. Op Italiaanse bodem is dat de enige benaming voor het eerste Europese optreden van Feyenoord na een heroïsch seizoen in de Conference League, dat eindigde met een finale in Tirana. In Rome kreeg het volk brood en spelen en werden de Rotterdammers voor de leeuwen geworpen: 4-2.

Het Stadio Olimpico voelde voor het elftal van Feyenoord negentig minuten lang als het Colosseum, het beroemdste amfitheater van het Romeinse rijk, waar dik 2000 jaar geleden gevangenen in de arena werden gejaagd om te vechten met wilde dieren. In nagenoeg alle gevallen met een dramatische afloop.

De spelers van Feyenoord oogden in de eerste helft van het duel als hulpeloze mannen die nog aan de ketting lagen en van alle kanten blauw gevaar op zich af zagen stormen. De thuisclub verslond de Conference League-finalist met huid en haar en halverwege mocht coach Arne Slot blij zijn dat het niet al 5-0, maar slechts 3-0 stond.

Luis Alberto, de Braziliaanse aanvaller Felipe Anderson en Matias Vecino zagen hun namen alledrie al binnen het half uur op het scorebord. Maar de grootste gladiator die er tussen liep en bijna overal bij betrokken was, heette Ciro Immobile. De viervoudig topscorer van de Serie A en als international Europees kampioen met Italië sneed om de haverklap door de Rotterdamse defensie. Immobile maakte gretig gebruik van de zwakke organisatie en de onwennigheid die veel spelers tegen een grote ploeg uitstraalden.

Optredens in de Eredivisie tegen clubs van het kaliber RKC, FC Emmen en Go Ahead Eagles (negen goals voor, drie tegen tijdens de laatste drie duels voor de partij in Rome) staan in geen verhouding tot het werkelijke Europese geweld als je met een elftal komt opdraven dat verre van ingespeeld en zoveel jonger is.

Tegelijkertijd weet je dat trainers als Arne Slot, die zijn team onder alle omstandigheden mega-aanvallend wil laten spelen, eens in de zoveel tijd het deksel op de neus kunnen krijgen. Wie niet de grip krijgt op de tegenstander, ver vooruit verdedigt en daaraan vasthoudt, kan doelpunten om de oren krijgen. Het is exact wat er gebeurde in Rome, alleen zal de snelheid waarmee alles zich vooral in het eerste half uur voltrok Slot versteld hebben doen staan.

Je kunt je afvragen of Slot tegen zo’n tegenstander, die hoger eindigde in de Serie A dan het AS Roma van José Mourinho afgelopen seizoen, zich niet meer had moeten aanpassen. Maar dat druist dus tegen al zijn principes in en het overboord gooien van zijn eigen voetbalvisie is het laatste wat hij zal doen. Tegen clubs als Olympique Marseille leverde Feyenoord een klein half jaar terug ook topprestaties, maar dat was wel met een volledig ingespeeld elftal.

Het meest teleurstellende was dat een aantal sterkhouders van toen ook aan het zwemmen was tegen Lazio. Bij de eerste tegentreffer na drie minuten al grepen Gernot Trauner en Orkun Kökcü niet stevig in, bij de tweede tegengoal kon Justin Bijlow geen redding brengen en in de toch al gammele defensie beleefde Marcus Pedersen als rechtsback een rampavond.

Lazio was bij de loting al meteen de favoriet. Het heeft een selectie met een waarde van 270 miljoen euro, meer dan het dubbele van Feyenoord (125 miljoen) en daarom hoefde het deze zomer ook geen vermogen uit te geven aan nieuwe spelers. De Romeinen kochten exact voor hetzelfde bedrag in als Feyenoord en alle aankopen waren voor vergelijkbare bedragen (tussen de 6 en 10 miljoen euro). Maar waar Feyenoord zijn nieuwe spelers hard nodig heeft in de basis, zaten die bij de thuisclub op eentje na allemaal op de bank of de tribune. De basis van Lazio is eenvoudig te sterk.

Er stond nog geen uur op de klok toen Vecino ook de 4-0 voor zijn rekening nam. Het gebeurde in een fase dat de Italianen even de voet van het gaspedaal haalden en Feyenoord dacht dat het een heel klein beetje kon meedoen in de strijd. Slot liet Sebastian Szymanski in de rust al in de kleedkamer achter (Alireza Jahanbakhsh verving hem) en na de 4-0 haalde hij ook Javairo Dilrosun en Danilo maar naar de kant.

Met Santiago Gimenez als vervanger van Danilo had Feyenoord meteen een doelpuntenmaker in het veld, want de Mexicaan ramde de bal vanaf de stip halverwege de tweede helft steenhard in de touwen: 4-1. De strafschop had hij zelf verdiend. Een andere invaller, Oussama Idrissi gaf de assist voor een tweede treffer van Gimenez (4-2), maar in die fase wist Lazio dat de buit al lang binnen was.

Lazio Roma (Ita) - Feyenoord 4-2 (3-0). 4. Alberto 1-0, 15. Anderson 2-0, 28. Vecino 3-0, 63. Vecino 4-0, 68. Gimenez 4-1 (strafschop), 88. Gimenez 4-2. Scheidsrechter: De Burgos Bengoetxea (Spa). Gele kaart: Anderson (Lazio Roma), Idrissi (Feyenoord).

Feyenoord: Bijlow; Pedersen, Trauner, Hancko, Hartman; Timber, Kökcü, Szymanski (46. Jahanbakhsh); Walemark (70. Idrissi), Danilo (64. Gimenez), Dilrosun (64. Wieffer).
De T.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Feyenoord

Bericht door Trab » vr sep 09, 2022 1:02 pm

Wel mooi dat ze ruzie maken om wie de penalty moet nemen bij een 4-0 stand onze Turkse vriend voelde geen respect. Hele wedstrijd raakt ie geen knikker en dan zeuren dat ie geen penalty mag nemen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » vr sep 09, 2022 1:07 pm

Wat een swalbe 1e klas was natuurlijk.Hier in Nederland wordt ie 90% zeker terug gedraaid door de VAR.Maten naaier ..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » vr sep 09, 2022 4:31 pm

Die strafschop was echt lachwekkend. Als je VAR bent en je grijpt hier niet in kun je beter stoppen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » vr sep 09, 2022 8:10 pm

Sinds wanneer speelt Feyenoord mega aanvallend?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie