Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Toppie » zo nov 04, 2018 5:25 pm

Moet je nagaan na 1 week tegen Ajax gaat het licht al uit normaal als Ajax in de kuip speelt gaat het licht meestal uit in de wedstrijd na 45 minuten :smallgrin.gif:

Wouter
Berichten: 18836
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord

Bericht door Wouter » zo nov 04, 2018 5:40 pm

Tja, op een windstille dag als vandaag kan Qurrent natuurlijk geen groene energie meer leveren na zonsondergang.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23222
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » zo nov 04, 2018 7:04 pm

En uitgerekend op de dag dat de fans een spandoekenactie houden om de Kuip te behouden krijgen ze de lichtmasten niet meer aan de praat. :smallgrin.gif:

Aangezien een aantal hier er al wat complottheorieën in gooiden over de bekerloting, zou dit misschien een stukje sabotage zijn vanuit het 'Pro Nieuw Stadion kamp' ? :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40990
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » zo nov 04, 2018 8:13 pm

Lijkt me een reglementaire 0-3 dit? De thuisclub blijft overduidelijk in gebreken.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door Thijs » ma nov 05, 2018 11:10 am

Het mooiste was wel dat iedereen in paniek was, maar directeur Jan de Jong druk bezig was om een filmpje te maken met z'n mobiele telefoon. En dan met dat olijke snuitje van 'm, haha.

Kan ook weer alleen bij Feyenoord gebeuren he.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33871
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Feyenoord

Bericht door Duke » di nov 27, 2018 12:02 pm

Jeugdopleiding Feyenoord: van kroonjuweel tot hoofdpijndossier

Een hoofd opleidingen die niet werd gepruimd door de ervaren trainers. Een jeugdinternational die op de vuist gaat. Feyenoord wil de jeugdopleiding weer belangrijk maken, maar dat valt niet mee.

Ze kregen er in de zomer van 2014 op Rotterdam-Zuid tranen van in hun ogen. Het meeslepende WK in Brazilië met die onverwachte hoofdrol voor het Nederlands elftal. Het zo Rotterdams getinte Oranje, omdat Feyenoord hofleverancier van de mondiale nummer 3 was. Liefst 11 spelers uit de selectie van bondscoach Louis van Gaal hadden een verleden bij Feyenoord. De spelers leverden geld op, geld dat zo nodig was in de wederopbouw van de club.

Geen wonder dat algemeen directeur Jan de Jong direct na zijn aanstelling nadrukkelijk wees naar de jeugdopleiding op Varkenoord. ,,Feyenoord leidt al jarenlang goede talenten op’’, zei De Jong met de borst vooruit. ,,De jeugdopleiding is het kroonjuweel van Feyenoord. Wij willen bij Feyenoord dat vijftig procent van de eerste selectie bestaat uit zelfopgeleide spelers. Omdat we geloven in de kwaliteit van de opleiding en omdat we er afhankelijk van zijn vanwege onze budgetten.’’

De club won tussen 2010 en 2014 maar liefst vijf keer op een rij de Rinus Michels Award, omdat het de beste jeugdopleiding van Nederland had. Als er geld werd verdiend aan transfers, was dat omdat zelfopgeleide spelers de deur in de Kuip achter zich dichttrokken. Het klinkt bombastisch, maar eigenlijk heeft de jeugdopleiding de club van het faillissement gered.

Maar ook de Feyenoord-opleiding leerde snel dat roem vergankelijk is. De titel van beste jeugdopleiding verdween naar eerst AZ en later naar rivaal Ajax. De club liet (te) vaak jeugdspelers vertrekken, die later uitgroeiden tot internationals (Vincent Janssen, Anwar El Ghazi, Marten de Roon, Pablo Rosario), zag jeugdinternationals verkassen naar rivaal Ajax (Noa Lang en de tweeling Jurriën en Quinten Timber) of zag de potentie niet van spelers die onder de rook van de Kuip opgroeiden (Denzel Dumfries, bij amateurclub Barendrecht en later Sparta).

Machtsstrijd
Intern woedde er de afgelopen jaren een machtsstrijd die hoofd opleidingen Richard Grootscholten afgelopen week verloor. En er sijpelden verhalen naar buiten die wijzen op een gebrek aan discipline met de rel rond jeugdinternational Crysencio Summerville (17) als meest recente voorbeeld. De aanvaller kreeg het donderdag op het trainingsveld aan de stok met Mats Knoester, verdediger van Jong Feyenoord. Na afloop escaleerde de ruzie na een handgemeen van een familielid van Summerville die het kleedlokaal inkwam.

Wat voor straf de speler krijgt, zou gisteren worden besloten. De leiding van Feyenoord liet echter weten meer tijd nodig te hebben om tot een besluit te komen, opzichtig balancerend tussen een strenge aanpak en zich realiserend dat het talent in de toekomst veel geld kan opleveren.

Bij het ontslag van Grootscholten wijzen ze vanaf Varkenoord naar de lankmoedigheid in de Kuip, waar directeur Martin van Geel zit en die Varkenoord niet bepaald als zijn favoriete werkterrein beschouwt. Daar had Van Geel immers Grootscholten 2,5 jaar geleden neergezet, samen met Eric Gudde die jarenlang goed bevriend was met Grootscholten.

De Naaldwijker was volgens insiders op Varkenoord prima in organiseren, maar op voetbaltechnisch gebied was er geen klik met veel ervaren jeugdtrainers. Grootscholten stond volgens vele criticasters te weinig op het veld en sprak te weinig inhoudelijk over voetbal, was dwingend over zaken waar hij volgens hen best de teugels kon laten vieren. Grootscholten merkte op zijn beurt dat veel jeugdtrainers niet vooruit wilden, hun neus ophaalden voor innovatieve trainingsmethoden en nauwelijks bij te sturen waren, zeker niet door hem.

In april besloot Van Geel, ondanks alle interne kritiek op Grootscholten, het contract van de hoofd opleidingen met twee jaar te verlengen. Een deel van de jeugdtrainers gaf bij Sjaak Troost, voormalig speler van Feyenoord en nu lid van de raad van commissarissen, aan dat Grootscholten niet de juiste man op de juiste plek was. Er ging een brandmail naar de directie waarin het vertrouwen in Grootscholten werd opgezegd. Van Geel en De Jong moesten Grootscholten ruim een half jaar na de met champagne gevierde contractverlenging ontslaan.

Kermiscompetitie
De samenwerking met het eerste elftal en de jeugdopleiding verliep ook stroef, al was het alleen al omdat het tweede elftal in een soort kermiscompetitie wat wedstrijdjes afwerkt, ver weg van de voetbalpiramide waarin clubs als Ajax en PSV hun talenten met echte weerstand klaarstomen voor het grote werk. Trainer Giovanni van Bronckhorst hoopt dat Grootscholten snel wordt vervangen. Stanley Brard wil graag terugkeren, net als Ricardo Moniz die FC Dordrecht recent heeft afgezegd.

,,Het is nooit goed voor een club als er tussentijds een werknemer verdwijnt’’, vindt Van Bronckhorst. ,,Het is voor Feyenoord nu zaak om zo snel mogelijk een vervanger te vinden. De opleiding is een enorm belangrijk onderdeel voor de club. In mijn selectie heb ik veertien door Feyenoord zelfopgeleide spelers. Negen van die spelers zijn jonger dan 21 jaar. Tegen Heracles eindigden we de wedstrijd met acht spelers op het veld die Feyenoord zelf heeft opgeleid. Dat laat zien hoe belangrijk we de opleiding vinden.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Alexander
Berichten: 8559
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Alexander » di nov 27, 2018 12:15 pm

Robin van Persie en heel misschien Vilhena zijn de enige spelers uit de jeugd die de afgelopen 15 jaar iets speciaals hebben. Bitter weinig hoor.

Lionel
Berichten: 47418
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » di nov 27, 2018 12:45 pm

Wijnaldum, De Vrij waren ook niet heel slecht.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord

Bericht door Jöhnk » di nov 27, 2018 4:21 pm

De jeugdopleiding van Feyenoord is net zoals die van AZ: hooggeprezen, de ene award na de andere, maar wat komt er nou eigenlijk uit?

De Dominee
Berichten: 5899
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Feyenoord

Bericht door De Dominee » di nov 27, 2018 4:43 pm

Boadu, Stengs.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mr. Ajax
Berichten: 14532
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Mr. Ajax » di nov 27, 2018 5:13 pm

Ze produceren toch wel degelijke eredivisie-niveau spelers. Niet elk opleiding kan wereldtoppers opleiden he... En als ze bij AZ een keertje wel eentje in de gelederen hebben, staat ie binnen no time weer bij ons te ballen.

Maar ik denk dat gasten als Til, Ouwejan, Koopmeiners, die jonge spits (Druif dacht ik?), Hatzidiakos etc. wel leuke eredivisie spelers zijn. Denk dat er geen andere club is - behalve Ajax dan - die zulke aantallen zelf opgeleide spelers in de selectie heeft.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door brigade zuid » di nov 27, 2018 6:25 pm

Het is wel een enorm nadeel voor Fnoord dat ze met jong Fnoord niet in de Eerste Divisie spelen maar dat is hun eigen schuld.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Gezond verstand » wo nov 28, 2018 6:19 am

waar is die Wijndal van AZ eigenlijk gebleven, debuteerde op z'n 17de, zou een grote worden. Daarna doodse stilte.

Ik hoop overigens dat Feyenoord de jeugdopleiding weer op poten krijgt, goed voor de Nederlandse competitie.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Toppie » zo dec 02, 2018 10:32 am

Vandaag 90 min F Fan ik zou eens met Ayoub beginnen ipv Toornstra maar ja een gevaar Luuk de Jong

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10432
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Feyenoord

Bericht door mattie » zo dec 02, 2018 3:01 pm

Zeg ik niet gauw maar F .... wat een mooie 1-0 was dit
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Toppie » zo dec 09, 2018 3:14 pm

Kut nst gras afschaffen eisen anders boycotten ook bij Emmen een hamstringblessure die kan toch niet op dit nivo kut knvb

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Feyenoord

Bericht door InnerHarbour » zo dec 09, 2018 11:16 pm

Toppie schreef:Kut nst gras afschaffen eisen anders boycotten ook bij Emmen een hamstringblessure die kan toch niet op dit nivo kut knvb
Dat kun je nu wel roepen maar het meerendeel van de clubs wil het niet. O.a. daarom is het een vierderangs competitie.
YNWA

De Dominee
Berichten: 5899
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Feyenoord

Bericht door De Dominee » ma dec 10, 2018 4:30 pm

Kokcu niks voor ons komende zomer...?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Gezond verstand » di dec 11, 2018 7:33 am

Toppie schreef:Kut nst gras afschaffen eisen anders boycotten ook bij Emmen een hamstringblessure die kan toch niet op dit nivo kut knvb
Ik stel nogmaals de vraag: kom eens met cijfers, raken spelers vaker gebleseerd op kunstgras dan op gewoon gras? Zijn de blessure anders? Hamstrings raken namelijk ook op gewoon gras wel eens verrekt.

Ik ben geen voorstander van kunstgras, laat dat duidelijk zijn, maar ik wil wel weten of het "kunstgras zorgt voor blessures" argument op feiten gebaseerd is, of dat het onderbuikgevoelens zijn.

Het meest uitgebreide onderzoek zegt van niet klik. Net als onderzoek van het UMC klik. Uit een peiling van Radar lijkt het van wel, maar ik geloof eerder professionele onderzoekers dan een internetpol van een TV programma.

Over hamstrings, uit het onderzoek van UMC quote ik even
Op kunstgras is de kans namelijk groter op enkelblessures, op natuurgras komen vaker hamstring- en knieblessures voor
aldus een hoogleraar sportgeneeskunde.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

wimpey
Berichten: 51911
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord

Bericht door wimpey » di dec 11, 2018 9:23 am

Mij lijkt dat je op nat plastic meer gevaar loopt dan op nat gras. Zeker wanneer je als speler niet gewend bent op plastic te spelen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59040
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord

Bericht door 999 » di dec 11, 2018 10:33 am

Uit een onderzoek van Radar (2016) zou dit blijken : op een normaal veld lopen amateurvoetballers gemiddeld 27 procent kans op een blessure terwijl dat op kunstgras 44 procent is.

De KNVB gaf daarop als reactie dat er niet meer blessures zijn op natuurgrasvelden dan op kunstgrasvelden en vice versa. Maar dat er wel sprake is van andere blessures.

Zowiezo vindt ik dat kolder, omdat je dus op kunstgras heel anders voetbalt, je past je als speler aan aan die ondergrond.En die ondergrond is zowiezo gevaarlijker, kwa hardheid, kwa schaafwonden, maar ook kwa vast komen te staan, en reactie snelheid ( als het spiegelglad is zoals Pec - AJAX ).En als je als KNVB dan komt met " andere blessures " dan snap je er mijn inziens geen ruk van, hoezo andere blessures.Je ontwikkelt iets nieuws en dan kom je met " ja maar er zijn niet meer maar andere blessures " .Ja bij deze nieuwe auto knal je niet meer met je hoofd door de vooruit, maar door het zijraam.

En dan die ontwikkeling van kunstgras ?.Is die er nog wel, en zoja, gooien de clubs met kunstgras er elk keer na een nieuwe " ontwikkeling " er een nieuw kunstgras veld in ?.

Lijkt me heel simpel: Wil je eredivisie voetbal spelen, of meedoen in de KNVB beker tegen eredivisie clubs dien je te beschikken over een goed onderhouden voetbalveld van normaal gras.Heb je dat niet helaas pindakaas.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord

Bericht door Jöhnk » di dec 11, 2018 3:40 pm


Yopii
Berichten: 18658
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord

Bericht door Yopii » wo dec 12, 2018 10:58 am

In elk geval lijkt F. niet zo fit. Tegen PSV was de pijn na één helft leeg.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Gezond verstand » do dec 13, 2018 7:12 pm

999 schreef:Uit een onderzoek van Radar (2016) zou dit blijken : op een normaal veld lopen amateurvoetballers gemiddeld 27 procent kans op een blessure terwijl dat op kunstgras 44 procent is.

De KNVB gaf daarop als reactie dat er niet meer blessures zijn op natuurgrasvelden dan op kunstgrasvelden en vice versa. Maar dat er wel sprake is van andere blessures.

Zowiezo vindt ik dat kolder, omdat je dus op kunstgras heel anders voetbalt, je past je als speler aan aan die ondergrond.En die ondergrond is zowiezo gevaarlijker, kwa hardheid, kwa schaafwonden, maar ook kwa vast komen te staan, en reactie snelheid ( als het spiegelglad is zoals Pec - AJAX ).En als je als KNVB dan komt met " andere blessures " dan snap je er mijn inziens geen ruk van, hoezo andere blessures.Je ontwikkelt iets nieuws en dan kom je met " ja maar er zijn niet meer maar andere blessures " .Ja bij deze nieuwe auto knal je niet meer met je hoofd door de vooruit, maar door het zijraam.

En dan die ontwikkeling van kunstgras ?.Is die er nog wel, en zoja, gooien de clubs met kunstgras er elk keer na een nieuwe " ontwikkeling " er een nieuw kunstgras veld in ?.

Lijkt me heel simpel: Wil je eredivisie voetbal spelen, of meedoen in de KNVB beker tegen eredivisie clubs dien je te beschikken over een goed onderhouden voetbalveld van normaal gras.Heb je dat niet helaas pindakaas.
Wat ik al zei, ik geloof eerder twee professionele onderzoeken dan een internetpolletje van een TV programma.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23222
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: feyenoord

Bericht door Cruijff » zo dec 16, 2018 6:08 pm

De kakkies zakken weer lekker moerasdiep door de ondergrens. :smallgrin.gif:

Net mijn laatste after Ajax biertje achter de kiezen en ik hoor het uitvak van Fortuna (las dat ze 1.200 man meenamen) de Kuip overstemmen. AJAX PUBLIEK AJAX PUBLIEK AJAX AJAX AJAX PUBLIEK scandeerden ze een aantal minuten geleden. :smallgrin.gif:


Blijkbaar is de Kuip -met die mythische sfeer van ze- voor de zoveelste maal helemaal stilgevallen bij de zeer teleurstellende prestatie van hun cluppie, en keert het publiek zich nu tegen de ploeg. Jongens als Marillion en ik zullen hetl wel minstens 14 maal, of misschien zelfs al 21 of 22 keer hebben gezien en gehoord dat dit gebeurt. :biggrin.gif:

Plaats reactie