SC Heerenveen

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Marillion » vr feb 15, 2013 2:22 pm

Ik weet natuurlijk niets van de verhoudingen momenteel maar zo als buitenstaander lijkt het me niet verstandig om Van der Velde zo buiten de deur te zetten. Die man heeft natuurlijk nog altijd veel contacten rondom de club. Daarbij is hij ook belangrijk geweest voor Heerenveen.
Nil volentibus arduum

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Baseman » vr feb 15, 2013 3:31 pm

Klopt, al kan ik me ook voorstellen dat hij erg lastig kan zijn...maar deze beslissing verbetert het imago van Heerenveen en de directie natuurlijk niet.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Yopi » vr feb 15, 2013 3:36 pm

Dom van Heerenveen. RVDV heeft er kijk op.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door raymon » vr feb 15, 2013 3:42 pm

Yopi schreef:Dom van Heerenveen. RVDV heeft er kijk op.
Nou, kijk? Hij was er ook eentje die een hoop kocht in de hoop dat er eentje doorbrak.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Demosthenes » vr feb 15, 2013 4:07 pm

Marillion schreef:Ik weet natuurlijk niets van de verhoudingen momenteel maar zo als buitenstaander lijkt het me niet verstandig om Van der Velde zo buiten de deur te zetten. Die man heeft natuurlijk nog altijd veel contacten rondom de club. Daarbij is hij ook belangrijk geweest voor Heerenveen.
Als generatiegenoot(?) van RvdV denk ik dat steeds maar terugvallen op de vorige generatie, de mannen die dankzij allerlei hulpmiddelen kras blijven, niet altijd de oplossing is. Ik ken de situatie bij Heerenveen niet, ken wel de lobby van JC en Johan Derksen, maar kan me niet voorstellen dat er voor Heerenveen maar één man in staat is de juiste spelers te scouten. De missers worden nooit door Derksen genoemd.

Vreemde tijd: slechts één man hoe er moet worden gevoetbald: JC, alleen Riemer kan voor Heerenveen scouten en ik hoop dat Feyenoord nu alles in handen geeft van Willem van Hanegem. Hij heeft tenslotte alles wat een leider nodig heeft: een voetbalverleden. Mogen Willy en Rene PSV gaan doen en Charly Bosveld (Leeft hij nog?) Vitesse.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Duke » vr feb 15, 2013 4:16 pm

Je vergeet Nol Hendriks.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Marillion » vr feb 15, 2013 4:25 pm

Demosthenes schreef:
Marillion schreef:Ik weet natuurlijk niets van de verhoudingen momenteel maar zo als buitenstaander lijkt het me niet verstandig om Van der Velde zo buiten de deur te zetten. Die man heeft natuurlijk nog altijd veel contacten rondom de club. Daarbij is hij ook belangrijk geweest voor Heerenveen.
Als generatiegenoot(?) van RvdV denk ik dat steeds maar terugvallen op de vorige generatie, de mannen die dankzij allerlei hulpmiddelen kras blijven, niet altijd de oplossing is. Ik ken de situatie bij Heerenveen niet, ken wel de lobby van JC en Johan Derksen, maar kan me niet voorstellen dat er voor Heerenveen maar één man in staat is de juiste spelers te scouten. De missers worden nooit door Derksen genoemd.

Vreemde tijd: slechts één man hoe er moet worden gevoetbald: JC, alleen Riemer kan voor Heerenveen scouten en ik hoop dat Feyenoord nu alles in handen geeft van Willem van Hanegem. Hij heeft tenslotte alles wat een leider nodig heeft: een voetbalverleden. Mogen Willy en Rene PSV gaan doen en Charly Bosveld (Leeft hij nog?) Vitesse.
Natuurlijk moet hij daar niet alles bepalen. Maar hem ontslaan gaat wel erg ver voor iemand die jarenlang bepalend is geweest voor de club. Daar krijg je gegarandeerd problemen mee.

Zoals ik al zei, ik weet natuurlijk niet wat er speelt. Maar je moet wel hele sterke argumenten hebben om dit te doen.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Demosthenes » vr feb 15, 2013 4:30 pm

Natuurlijk moet hij daar niet alles bepalen. Maar hem ontslaan gaat wel erg ver voor iemand die jarenlang bepalend is geweest voor de club. Daar krijg je gegarandeerd problemen mee.

Zoals ik al zei, ik weet natuurlijk niet wat er speelt. Maar je moet wel hele sterke argumenten hebben om dit te doen.
Ik weet ook niet wat er is gebeurd, Derksen zal het ook maar van één kant horen, maar je kunt ook niet eindeloos doorgaan met dezelfde mensen (Had Feyenoord Van Hanegem maar "carte blanche" gegeven) en bij Heerenveen zal zeker bekend zijn dat ze iedere keer weer een hele lading "ellende" over zich heen krijgen als er iets gebeurt dat Derksen niet wil.

Ik ben benieuwd of de reden voor het niet betalen van de reiskosten officieel naar buiten komt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Thijs » vr feb 15, 2013 4:58 pm

Statement Heerenveen:
Vandaag heeft Riemer van der Velde in verschillende media aangegeven dat hij door sc Heerenveen zou zijn geloosd. sc Heerenveen wil daar graag op reageren, omdat Riemer van der Velde zelf heeft besloten te stoppen met zijn scoutingswerkzaamheden en het klankborden met de directie:

“Wij hebben met verbazing kennis genomen van de berichtgeving door Riemer van der Velde in verschillende media en willen daarop graag reageren. Om te beginnen kloppen er enkele dingen niet. Riemer van der Velde is niet “geloosd”. Hij is erevoorzitter van sc Heerenveen. Die functie had hij en dat is nog steeds zo. Een andere officiële functie had en heeft Riemer van der Velde de laatste jaren niet gehad. We hadden wel een regelmatig klankbord overleg en hij maakte deel uit van het scoutingsoverleg.

Riemer van der Velde zegt dat er “angst en wantrouwen heersen op de werkvloer.” Gelukkig is daarvan geen sprake. Wij betreuren het dat onze erevoorzitter zich in deze bewoordingen over de club uitlaat.

De vraag van Van der Velde om een “extern onderzoek” hebben wij inderdaad niet ingewilligd. Daarvoor hebben wij een aantal zeer goede argumenten. Zie ook het statement op onze website voor onze redenen om niet in te stemmen met een dergelijk verzoek.

Wat zijn de feiten?
Johan Hansma heeft Riemer van der Velde inderdaad woensdagochtend laten weten dat de scoutingsreis naar La Manga door van der Velde dit jaar niet door gaat.

Riemer heeft bij Johan Hansma en Robert Veenstra gevraagd waarom dit besluit is genomen. Johan heeft hierop aangegeven dat hij op dit moment geen goed gevoel heeft bij de samenwerking. En dat is natuurlijk ook zo. Riemer van der Velde is al geruime tijd bezig door zijn negatieve uitlatingen met het beschadigen van sc Heerenveen. Ook richt hij zijn negatieve kritiek op de beleidsbepalers, toezichthouders, technische staf en overige medewerkers bij de club. In deze context hebben wij dan ook geen behoefte aan zijn aanwezigheid op deze scoutingsreis.

Dat dit alles zo gelopen is, betreuren wij ten zeerste. Het is buitengewoon triest te moeten constateren dat onze erevoorzitter er willens en wetens voor kiest onze club en de mensen die daaraan dagelijks werken in een kwaad daglicht te stellen. Wij constateren hiermee dat de geschiedenis zich, sinds het aftreden van Riemer van der Velde, herhaalt. Voor al het goede dat de afgelopen jaren is bereikt, heeft hij geen enkele waardering.

Onze verantwoordelijkheid is het bouwen aan een gezonde en succesvolle club. Daar zijn we iedere dag mee bezig. Ieder die zich constructief opstelt, is welkom om met ons mee te bouwen. Maar voor mensen die uitsluitend als doel hebben de club af te breken, hebben wij geen sympathie. Niemand is groter dan onze club! We hebben jarenlang geprobeerd de relatie met Riemer van der Velde goed te houden, maar hij heeft er nu zelf voor gekozen om een andere koers te varen. Helaas lijken de tegenstellingen thans blijkbaar voor Riemer van der Velde niet meer te overbruggen. Het is niet sc Heerenveen die Riemer van der Velde de deur heeft gewezen. Riemer zelf heeft afgelopen woensdagochtend besloten te stoppen met zijn scoutingswerkzaamheden en het klankborden met de directie.

Toch willen we Riemer nogmaals oproepen met ons in gesprek te blijven. Maar dan wel op basis van argumenten en feiten, met de huidige mensen en in het belang van sc Heerenveen. Negatieve stemmingmakerij kan nooit tot iets leiden. Juist nu verdient de club de steun van alle betrokkenen en mensen die de club een warm hart toedragen.”

Directie sc Heerenveen
Haha, wat een stukje.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Alexander » vr feb 15, 2013 6:48 pm

Onder van der Velde speelde er tenminste nog wel eens een fatsoenlijke voetballer bij Heerenveen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Arthur » vr feb 15, 2013 8:25 pm

Thijs schreef:Statement Heerenveen:
Vandaag heeft Riemer van der Velde in verschillende media aangegeven dat hij door sc Heerenveen zou zijn geloosd. sc Heerenveen wil daar graag op reageren, omdat Riemer van der Velde zelf heeft besloten te stoppen met zijn scoutingswerkzaamheden en het klankborden met de directie:

“Wij hebben met verbazing kennis genomen van de berichtgeving door Riemer van der Velde in verschillende media en willen daarop graag reageren. Om te beginnen kloppen er enkele dingen niet. Riemer van der Velde is niet “geloosd”. Hij is erevoorzitter van sc Heerenveen. Die functie had hij en dat is nog steeds zo. Een andere officiële functie had en heeft Riemer van der Velde de laatste jaren niet gehad. We hadden wel een regelmatig klankbord overleg en hij maakte deel uit van het scoutingsoverleg.

Riemer van der Velde zegt dat er “angst en wantrouwen heersen op de werkvloer.” Gelukkig is daarvan geen sprake. Wij betreuren het dat onze erevoorzitter zich in deze bewoordingen over de club uitlaat.

De vraag van Van der Velde om een “extern onderzoek” hebben wij inderdaad niet ingewilligd. Daarvoor hebben wij een aantal zeer goede argumenten. Zie ook het statement op onze website voor onze redenen om niet in te stemmen met een dergelijk verzoek.

Wat zijn de feiten?
Johan Hansma heeft Riemer van der Velde inderdaad woensdagochtend laten weten dat de scoutingsreis naar La Manga door van der Velde dit jaar niet door gaat.

Riemer heeft bij Johan Hansma en Robert Veenstra gevraagd waarom dit besluit is genomen. Johan heeft hierop aangegeven dat hij op dit moment geen goed gevoel heeft bij de samenwerking. En dat is natuurlijk ook zo. Riemer van der Velde is al geruime tijd bezig door zijn negatieve uitlatingen met het beschadigen van sc Heerenveen. Ook richt hij zijn negatieve kritiek op de beleidsbepalers, toezichthouders, technische staf en overige medewerkers bij de club. In deze context hebben wij dan ook geen behoefte aan zijn aanwezigheid op deze scoutingsreis.

Dat dit alles zo gelopen is, betreuren wij ten zeerste. Het is buitengewoon triest te moeten constateren dat onze erevoorzitter er willens en wetens voor kiest onze club en de mensen die daaraan dagelijks werken in een kwaad daglicht te stellen. Wij constateren hiermee dat de geschiedenis zich, sinds het aftreden van Riemer van der Velde, herhaalt. Voor al het goede dat de afgelopen jaren is bereikt, heeft hij geen enkele waardering.

Onze verantwoordelijkheid is het bouwen aan een gezonde en succesvolle club. Daar zijn we iedere dag mee bezig. Ieder die zich constructief opstelt, is welkom om met ons mee te bouwen. Maar voor mensen die uitsluitend als doel hebben de club af te breken, hebben wij geen sympathie. Niemand is groter dan onze club! We hebben jarenlang geprobeerd de relatie met Riemer van der Velde goed te houden, maar hij heeft er nu zelf voor gekozen om een andere koers te varen. Helaas lijken de tegenstellingen thans blijkbaar voor Riemer van der Velde niet meer te overbruggen. Het is niet sc Heerenveen die Riemer van der Velde de deur heeft gewezen. Riemer zelf heeft afgelopen woensdagochtend besloten te stoppen met zijn scoutingswerkzaamheden en het klankborden met de directie.

Toch willen we Riemer nogmaals oproepen met ons in gesprek te blijven. Maar dan wel op basis van argumenten en feiten, met de huidige mensen en in het belang van sc Heerenveen. Negatieve stemmingmakerij kan nooit tot iets leiden. Juist nu verdient de club de steun van alle betrokkenen en mensen die de club een warm hart toedragen.”

Directie sc Heerenveen
Haha, wat een stukje.
Inderdaad. Zo'n bericht laat je toch niet door je stagiair schrijven?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door jabu » za feb 16, 2013 12:45 am

Of het komt door Google translate vanuit het Fries of Rob Witschge heeft het geschreven.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Demosthenes » za feb 16, 2013 1:10 am

Rob Witschge heeft het geschreven.
Wat doet die tegenwoordig? Al trainer?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Cruijff » za feb 16, 2013 2:03 pm

Nee. Rob Witschge is nog steeds verbonden aan Ajax en verzorgt o.a. de Camps & Clinics.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door GangstaRiB » za feb 16, 2013 2:06 pm

Als ze nou een goede trainer hadden aangetrokken, hadden zit dit hele geziek niet gehad..... :smallgrin.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Demosthenes » za feb 16, 2013 7:34 pm

Cruijff schreef:Nee. Rob Witschge is nog steeds verbonden aan Ajax en verzorgt o.a. de Camps & Clinics.
"Mooi" baantje, geen afbreukrisico.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Yopi » zo feb 17, 2013 4:23 pm

De visionair MVB op weg naar de Jupiler League.

Ach, dan kan hij altijd nog trainer van Barcelona worden. :hypocrite.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Demosthenes » zo feb 17, 2013 4:45 pm

Yopi schreef:De visionair MVB op weg naar de Jupiler League.

Ach, dan kan hij altijd nog trainer van Barcelona worden. :hypocrite.gif:
zie Rijkaard
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Yopi » zo feb 17, 2013 5:05 pm

No shit, Sherlock. :666.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Jinne » zo feb 17, 2013 5:19 pm

Als je maar de juiste mensen kent.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Yopi » zo feb 17, 2013 5:21 pm

Emiel Schelvis beweert dat Van Basten binnen enkele jaren trainer wordt van Milan. Daar kan ik me niets bij voorstellen, hoor. :confused.gif:

wimpey
Berichten: 51835
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door wimpey » zo feb 17, 2013 5:33 pm

Yopi schreef:De visionair MVB op weg naar de Jupiler League.
Ik maak me zorgen om Marco. Zag je die emotie, dat is niet gezond. Hij moet er gewoon mee kappen. Sterker nog, hij had nooit trainer moeten worden.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Yopi » zo feb 17, 2013 5:38 pm

Hij is Gullit 2, ik kan me niet voorstellen dat het nog wat wordt met zijn trainersloopbaan. Hij kan niet eeuwig teren op zijn reputatie als speler.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Oscarito » zo feb 17, 2013 5:48 pm

Yopi schreef:Emiel Schelvis beweert dat Van Basten binnen enkele jaren trainer wordt van Milan. Daar kan ik me niets bij voorstellen, hoor. :confused.gif:
Ach, toen ie bondscoach werd heb ik nog hele discussies gevoerd met medestanders van hem... Nadien precies hetzelfde bij Ajax. Wat een geweldige trainer/coach zou ie gaan worden en dat soort verhalen terwijl het nagenoeg meteen duidelijk werd dat hij zijn elftallen zonder bezieling laat spelen en niet bepaald een tactisch wonder is. Schelvis behoort tot die groep alleen loopt ie een beetje achter want zelfs die medestanders vinden hem nu niks meer.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Yopi » zo feb 17, 2013 5:52 pm

Tactisch wonder hoeft nog niet eens. De Boer is ook geen tactisch wonder en hij doet het toch vrij aardig.

Van Basten kan waarschijnlijk best een training geven, hij hoeft alleen maar in de praktijk te brengen wat hij van Cruijff, Michels en Sacchi heeft gezien. Zijn probleem ligt eerder op het menselijke vlak, denk ik. Van Basten is een loner, alles draait bij hem om Van Basten. Voor het trainersvak is hij niet empathisch genoeg.

Plaats reactie