NEC

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: NEC

Bericht door Yopii » ma aug 08, 2022 12:55 pm

Ramona schreef:
ma aug 08, 2022 12:03 pm
Wouter schreef:Tannane probeerde het weer eens vanaf 50 meter, zag ik. Is zijn hobby. :smallgrin.gif:
Ik heb niks gezien omdat ik in Amsterdam zat, maar ik begreep idd dat hij zich goed heeft laten zien, positief gezien dan.
Goed zo, je gaat vooruit. :hypocrite.gif: :biggthumpup.gif:

Of dat ook voor Tannane geldt, staat nog te bezien. Die jongen is een recidivist.

Goede voetballer wel, was in de jeugd van hetzelfde niveau als Depay. Helaas heeft hij een mentaliteit van niets.

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC

Bericht door Wouter » ma aug 08, 2022 1:19 pm

Bij Vitesse heeft hij een poos lang heel goed gespeeld. Maar er zijn ook periodes geweest waarin ik me alleen maar aan hem heb geërgerd. Speelde hij nooit meer een bal af, liep zich constant vast en schoot dan maar weer eens van vijftig meter afstand. Ik weet niet of ik ooit een speler heb gezien die meer ups en downs had dan Tannane.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC

Bericht door Ramona » za aug 13, 2022 10:16 am

Afbeelding


Tannane hoopt te blijven uitblinken bij NEC en op WK: ‘De ontvangst van de fans motiveert enorm’

NIJMEGEN - Oussama Tannane schitterde bij zijn debuut voor NEC en kreeg een staande ovatie van de supporters. De middenvelder hoopt te blijven uitblinken voor de Nijmeegse club en zo een plek af te dwingen in de Marokkaanse WK-selectie.

Jeroen Bijma 13-08-22, 10:34 Laatste update: 10:38


Oussama Tannane liep vorige week na de thuiswedstrijd tegen FC Twente voorop bij de ereronde en werd overladen met applaus van de NEC-fans. Bij de Nijmeegse aanhang won de bewondering voor het spel van de oud-speler van aartsrivaal Vitesse het van de teleurstelling na de late 0-1-nederlaag. Hij scoorde bijna vanaf eigen helft, slalomde langs tegenstanders en zette ploeggenoten alleen voor de keeper.

,,Het was heel fijn dat ik op zo’n goede manier werd ontvangen door de supporters”, zegt Tannane (28) voorafgaand aan de uitwedstrijd van morgen tegen FC Volendam. ,,Ik had een heel andere ontvangst kunnen krijgen. Geloof me, dat wil je echt niet. Dit was heel mooi en motiveert me alleen maar meer om nog maar te geven voor de club en de supporters.”

,,Ik heb de afgelopen dagen nog wel een paar keer teruggedacht aan dat schot vanaf eigen helft. Het was prachtig geweest als de bal wel in het doel was gevlogen. Ik heb al aardig wat mooie goals in mijn carrière gemaakt, maar deze zou zeker in de top vijf staan. Helaas zat het net niet mee, maar ik ben blij dat ik goed ben begonnen bij NEC.”

Tekst gaat verder onder de foto


Afbeelding


Leren kennen
Tannane neemt NEC meteen bij de hand. En dat terwijl de fijnbesnaarde linkspoot een jaar lang amper speelde. Hij werd vorig seizoen bij Vitesse al snel uit de selectie gezet na een ruzie met trainer Thomas Letsch. In januari vertrok hij naar het Turkse Göztepe, maar ook daar verdween hij na een trainerswissel al rap uit het elftal.

,,Het kwam voor mij zeker niet als een verrassing dat ik direct zo’n hoog niveau haalde. Ik weet wat ik kan. Het belangrijkste voor mij is altijd dat ik een hele voorbereiding kan meedraaien bij een club. Zodat ik ruim de tijd heb om mijn ploeggenoten te leren kennen. Ik wil weten hoe zij lopen en in welke ruimtes ik de ballen moet neerleggen.”

,,Dat werkte vorige week perfect. Het ontbrak ons alleen aan een stukje geluk bij het afmaken van de kansen. Ik heb er alle vertrouwen in dat dat tegen Volendam beter gaat, want we hebben in alle linies echt veel kwaliteit rondlopen. Het is voor mij heerlijk voetballen in dit team.”


Dat de bondscoach is ontslagen, is alleen totaal niet in mijn voordeel. Hij wist wat hij aan me had.


Droom
Mocht Tannane het hoge niveau bij NEC vasthouden, dan gloort wellicht het WK. Hij speelde tot dusver elf interlands voor Marokko. Vorig jaar maart werd Tannane voor de laatste keer opgeroepen door bondscoach Vahid Halihodzic, die donderdag werd ontslagen, mede doordat hij in onmin leefde met sterspeler Hakim Ziyech.

,,Het WK is voor iedereen een droom”, aldus Tannane. ,,Dat is iets wat in mijn achterhoofd zit, maar ik focus me eerst op NEC. Voor het WK van 2018 speelde ik vijf van de zes kwalificatieduels. Uiteindelijk raakte ik geblesseerd en nam iemand die daarvoor nooit werd geselecteerd mijn plek in. Hopelijk overkomt mij dat dit jaar.”

,,Dat de bondscoach is ontslagen, is alleen totaal niet in mijn voordeel. Hij wist wat hij aan me had. Hij vond me altijd te goed voor de eredivisie en zei dat ik naar het buitenland moest gaan. Ik had een goede band met hem, hij is zeker geen slechte man. Maar zijn manier van spelen zien Marokkanen niet graag. Het was te verdedigend, te ouderwets.”

de Gelderlander

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC

Bericht door Wouter » za aug 13, 2022 11:03 am

Hij heeft een goede wedstrijd gespeeld en moet meteen even zeggen dat iemand hem veel te goed voor de eredivisie vindt :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC

Bericht door Ramona » ma aug 15, 2022 7:36 am

Voor de liefhebber:


Afbeelding
1967: NEC-aanvaller Tini van Reeken probeert Dirk de Ruiter (links) en Co Adriaanse van de Volewijckers te passeren. © ANP

NEC-icoon Tini van Reeken overleden: elegante aanvaller met neus voor cruciale goals

1938-2022 NIJMEGEN - Tini van Reeken, een van de beste NEC-voetballers ooit, is vrijdag op 83-jarige leeftijd overleden. De sierlijke aanvaller uit Nijmegen geldt bij de Goffertclub als een icoon en staat op de tweede plek van de NEC-topscorerslijst aller tijden.

Joost de Poel, Bram van Zundert 13-08-22, 13:22 Laatste update: 14-08-22, 15:34

Het was begin jaren zestig dat Johan Derksen als kleine jongen het Nijmeegse warenhuis Peek & Cloppenburg binnenliep en net deed of hij een broek wilde kopen. Maar de huidige voetbalanalist had helemaal geen pantalon nodig. Hij wilde gewoon een glimp opvangen van zijn voetbalheld Tini van Reeken die daar werkte.

Het zegt veel over de grootsheid van Van Reeken in Nijmegen. Het is, zoals Derksen vorig jaar nog zei, ‘bizar dat hij nooit verder is gekomen dan NEC’. In deze tijden was Van Reeken zonder enige twijfel voetbalmiljonair geweest.

Martines Willem (Tini) van Reeken is een NEC-icoon die moeiteloos thuishoort in het rijtje Jan Peters, Sije Visser, Frans Janssen. Anno 2022 staat hij nog altijd op plek 2 op de topscorerslijst aller tijden van de club. Alleen Janssen schoot vaker raak.

We kregen een rondrit in open rijtuigen, het was een ware zegetocht

Eerste keer eredivisie
Tussen 1957 en 1969 speelde ras-Nijmegenaar Van Reeken, opgegroeid bij volksclub SCH, een dikke driehonderd wedstrijden voor NEC en maakte hij 107 doelpunten. Met twee daarvan schoot de sierlijke aanvaller in 1967 NEC voor het eerst in de geschiedenis naar de eredivisie (2-1 tegen RCH). Vijf jaar voor die promotie zorgde Van Reeken er in een duel met Oldenzaal (1-0) eigenhandig voor dat de Goffertclub niet afdaalde naar de amateurs.

Niet alleen door zijn fabelachtige scorende vermogen werd Van Reeken al die jaren door de NEC-fans op handen gedragen. Ook door zijn elegante speelstijl. Mooie loop. Prima schot. Voor verdedigers onberekenbaar.

Na zijn Gofferttijd bewees Van Reeken bij het Nijmeegse Voorwaarts dat hij ook een begenadigd zaalvoetballer was. Hij bleef zijn leven lang in het stadscentrum wonen. Maakte als jochie in 1944 ook het bombardement mee dat van het historische hart een ruïne maakte.

Schuilkelder
In een eerder interview zei hij erover: ,,Ik woonde in de Bloemerstraat. Zaten we in de schuilkelder onder een café. De halve straat lag in de as. Het puin heeft er nog lang gelegen. Daar voetbalden we op, jongens tegen elkaar. Daarom hadden alle knapen in die tijd zo’n goede balcontrole.”

Van Reeken voetbalde na zijn NEC-tijd nog twee seizoenen in de eerste divisie bij HVC. Zijn hoogtepunt? Onmiskenbaar de promotie met NEC naar de eredivisie in 1967. Van Reeken speelde de wedstrijd van zijn leven.

,,Hier had ik tien jaar naartoe gewerkt”, zei hij er later over. ,,Na al die jaren aanmodderen in de tweede en eerste divisie hadden we eindelijk de gelegenheid om door te stoten. Ik dacht: die kans krijg ik misschien nooit meer. Na het laatste fluitsignaal stroomden duizenden mensen het veld op. Daarna begon een rondrit in open rijtuigen, een ware zegetocht. We reden vanaf het stadion via de Willemsweg naar het centrum. Toen we bij het stadhuis aankwamen, zag het zwart van het volk. Onvergetelijk.”

Afbeelding
Tini van Reeken (rechts) en voormalig ploeggenoot Wim Meijers, tijdens een interview, vorig jaar over hun tijd bij NEC. © David van Haren

Afbeelding
Tini van Reeken (achterste rij, in het midden) op een oude elftalfoto van NEC. © David van Haren

Bron: de Gelderlander

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NEC

Bericht door zeux » vr sep 16, 2022 10:45 pm

Zie samenvatting wedstrijd Utrecht-NEC en Cilessen keept zeer behoorlijk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC

Bericht door Ramona » za sep 17, 2022 6:52 am

Zeux schreef:
vr sep 16, 2022 10:45 pm
Zie samenvatting wedstrijd Utrecht-NEC en Cilessen keept zeer behoorlijk.
Zeer zeker en MOTM! :headbang.gif:

Wie-oh-wie wordt de keeper van onze Leeuwen?
Laatst gewijzigd door Ramona op za sep 17, 2022 12:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: NEC

Bericht door De Dominee » za sep 17, 2022 9:11 am

Pasveer.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC

Bericht door Ramona » zo okt 02, 2022 8:27 am

Laat NEC Gelderland wel trots laten worden, ajb!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: NEC

Bericht door Andriy Demchenko » zo okt 02, 2022 10:08 am

iS Gelderland ooit trots op Vitesse geweest dan?
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC

Bericht door Wouter » zo okt 02, 2022 11:23 am

Andriy Demchenko schreef:
zo okt 02, 2022 10:08 am
iS Gelderland ooit trots op Vitesse geweest dan?
Tuurlijk wel. De beker, de Europese campagne. Stiekem stonden ook Nijmegen en de Achterhoek gloeiend van trots te kijken.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: NEC

Bericht door Andriy Demchenko » zo okt 02, 2022 11:49 am

Wouter schreef:
zo okt 02, 2022 11:23 am
Andriy Demchenko schreef:
zo okt 02, 2022 10:08 am
iS Gelderland ooit trots op Vitesse geweest dan?
Tuurlijk wel. De beker, de Europese campagne. Stiekem stonden ook Nijmegen en de Achterhoek gloeiend van trots te kijken.
Ik was het bijna vergeten ja, kan me die juichende Ramona nog herrinneren vorig seizoen met die geel-zwarte shawl om haar nek.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC

Bericht door Wouter » zo okt 02, 2022 8:20 pm

Tot 30 april 2017 kon Ramona er bij elke verjaardag op aangesproken worden dat ze in een provincie woonde waarvan geen der profvoetbalclubs ooit een prijs had gewonnen. En toen kwam die allesbevrijdende voorzet van Rashica die Van Wolfswinkel binnen kopte. Je kunt je wel voorstellen wat voor enorme opluchting dat moet zijn geweest.
Laatst gewijzigd door Wouter op zo okt 02, 2022 10:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: NEC

Bericht door Cruijff » zo okt 02, 2022 10:25 pm

Van der Vaart: "Cillessen is een beetje een naar mannetje"

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC

Bericht door Wouter » zo okt 02, 2022 10:27 pm

Estavana heeft een goede invloed op hem.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC

Bericht door Ramona » ma okt 03, 2022 6:03 am

Wouter schreef:
zo okt 02, 2022 8:20 pm
Tot 30 april 2017 kon Ramona er bij elke verjaardag op aangesproken worden dat ze in een provincie woonde waarvan geen der profvoetbalclubs ooit een prijs had gewonnen. En toen kwam die allesbevrijdende voorzet van Rashica die Van Wolfswinkel binnen kopte. Je kunt je wel voorstellen wat voor enorme opluchting dat moet zijn geweest.

*Pats* en toen werd Wouter wakker uit zijn mooie droom... :aai.gif:



:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: NEC

Bericht door Jinne » ma okt 03, 2022 6:22 am

Cruijff schreef:
zo okt 02, 2022 10:25 pm
Van der Vaart: "Cillessen is een beetje een naar mannetje"
Ze hebben niet (veel) samen gespeeld bij Oranje toch? Vd Vaart was een beetje klaar toen Jasper er bij kwam.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC

Bericht door Ramona » ma okt 03, 2022 7:35 am

Jinne schreef:
ma okt 03, 2022 6:22 am
Cruijff schreef:
zo okt 02, 2022 10:25 pm
Van der Vaart: "Cillessen is een beetje een naar mannetje"
Ze hebben niet (veel) samen gespeeld bij Oranje toch? Vd Vaart was een beetje klaar toen Jasper er bij kwam.
Wellicht voelde Raffie zich in zijn nadagen nog heel wat?


Pi-airrrr had er ook nog iets over te melden: Van der Vaart: 'Cillessen is een naar mannetje, interview was oncollegiaal'

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC

Bericht door Ramona » zo okt 16, 2022 11:14 am

Zooo, frisse neus gehaald in het bos onder genot van vele prachtige paddenstoelen en kastanjes bij en op tijd tuus voor NEC!

Hup, NEC!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: NEC

Bericht door 999 » zo okt 16, 2022 11:32 am

Ze hebben geluisterd :)

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC

Bericht door Ramona » zo okt 16, 2022 12:01 pm

999 schreef:Ze hebben geluisterd :)
Ze zijn denk ook ook nog met hun hoofd in het bos, ofzo! :(

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: NEC

Bericht door 999 » zo okt 16, 2022 12:07 pm

Ramona schreef:
zo okt 16, 2022 12:01 pm
999 schreef:Ze hebben geluisterd :)
Ze zijn denk ook ook nog met hun hoofd in het bos, ofzo! :(
:smallgrin.gif:

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC

Bericht door Wouter » zo okt 16, 2022 9:09 pm

Die scheidsrechter trad wel heel lankmoedig op.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC

Bericht door Ramona » ma jan 16, 2023 6:53 am


Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC

Bericht door Wouter » ma jan 16, 2023 8:22 am

Nou, gefeliciteerd met het gelijkspel en de rode kaart dan! Al uitgefeest na deze grootse prestatie? Het absolute hoogtepunt in de geschiedenis van NEC zo te zien?

Plaats reactie