PEC Zwolle

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PEC Zwolle

Bericht door Jinne » ma jun 24, 2019 10:11 pm

Liverpool wordt nu genoemd. Met zijn rode haar past hij daar wel goed.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door wimpey » di jun 25, 2019 8:04 am

Jinne schreef:Liverpool wordt nu genoemd. Met zijn rode haar past hij daar wel goed.
Ondanks dat ie geen sterke man is. mbesv is nog niet echt slagvaardig op de transfermarkt. :smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Yopii » di jun 25, 2019 12:20 pm

Ook Bayern in de markt, blijkbaar. (VI)

Straks wordt deze jongen de Frenkie van Jaap Stam. :smallgrin.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door Mr. Ajax » di jun 25, 2019 5:18 pm

Yopii schreef:Ook Bayern in de markt, blijkbaar. (VI)

Straks wordt deze jongen de Frenkie van Jaap Stam. :smallgrin.gif:
Of een Philip Sandler...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PEC Zwolle

Bericht door Jinne » zo sep 15, 2019 1:08 pm

Reza scoort er 4 in een invalbeurt van een half uur. Zonder pingels.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door wimpey » zo sep 15, 2019 1:54 pm

Jinne schreef:Reza scoort er 4 in een invalbeurt van een half uur. Zonder pingels.
De ED wordt nog steeds zwakker.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Duke » zo sep 15, 2019 7:13 pm

PEC-coach Stegeman wordt door niemand meer geloofd

Columnist Sjoerd Mossou snapt niets van het gebrek aan verantwoordelijkheid bij PEC Zwolle-trainer John Stegeman, die met een glaasje te veel op in de auto stapte. ,,Hoe kun je het boegbeeld zijn van PEC Zwolle, de trots van een regio, als je de naam van de club zo te grabbel gooit?”


De trainer van PEC Zwolle reed laatst dronken de berm in. Dat hebben we geweten, want John Stegeman dook deze week overal op, in talloze woordgrapjes op internet, in de krant, op televisie.

We zagen hem nederig boete doen in een filmpje, onhandig stotterend op een avondje van de businessclub: ,,Ik heb de grootste fout van mijn leven gemaakt.’’

Razendsnel wisten we dat Stegeman niet zozeer slordig was geweest bij het achteruit inparkeren, of dat alleen zijn zijspiegeltje was geknakt. De foto’s van zijn zilveren lease-Mercedes waren overal te vinden. Scheef in een berm. De voorkant compleet in de kreukels.

Zo gaat dat anno 2019: vrijwel alles wordt openbaar. De televisiepresentator, de voetbaltrainer en het soapsterretje zijn publiek bezit geworden, ook buiten werktijd. We zetten ze gretig tegen een digitale schandpaal van meningen. Gooi maar raak, met die rotte eieren.

Dat lijkt oneerlijk, en dat is het vaak ook, maar in dit geval niet. De voetbaltrainer draagt nu eenmaal de verantwoordelijkheid over een voetbalclub, een hyperemotioneel bedrijfje in het hart van het publieke domein.

Hij is niet alleen het gezicht op het trainingsveld, of alleen de baas van de spelers. Hij is het uithangbord, het gezicht meteen naast het clubembleem.

Daar wordt hij voor betaald, en logisch ook: toen voetbaltrainers nog gewoon voetbaltrainers waren, verdienden ze vele malen minder. Wijlen Fritz Korbach kon er keurig de drankrekening van betalen, maar miljonair is hij nooit geworden.

Een trainer van nu is een burgemeester in trainingspak. Hij hoort niet alleen vanuit puur moreel oogpunt een voorbeeld te zijn, maar ook vanwege zijn publieke functie, bovenop een rots vol gorilla’s. Hoe kun je van spelers eisen dat ze zich als modelprofs moeten gedragen, wanneer je zelf stomdronken in een auto stapt?

Hoe kun je het boegbeeld zijn van PEC Zwolle, de trots van een regio, als je de naam van de club zo te grabbel gooit? Heus, Stegeman is ongetwijfeld een goede trainer, en een mens dat fouten maakt zoals iedereen, maar juist die rol van opperhoofd heeft hij niet begrepen.

Dat bleek afgelopen seizoen al , op een heel andere manier. Toen liet hij Go Ahead Eagles in de steek voor erfvijand PEC Zwolle, midden in de play-offs. Ofwel: van zijn spelers eist hij maximale toewijding en loyaliteit aan het collectief, maar zelf kon hij dat eventjes niet opbrengen.

Hoe staat PEC Zwolle ervoor voor het duel met RKC van morgen


Stegeman liet zich in Deventer vrolijk op het schild hijsen als een jongen van de regio, een man van de club, maar als een hitsige das stortte hij zich prompt op het gras van de buurman, nota bene in een cruciale fase van het seizoen.
Schijt aan de rest, leve mezelf.

Het heeft PEC Zwolle nu in een onmogelijke spagaat gebracht. De club wil menselijk zijn, Stegeman heeft geen moord gepleegd, de publieke tuchtiging is al heftig genoeg, het Openbaar Ministerie moet zijn straf nog bepalen.

Maar tegelijk zullen ze bij PEC Zwolle ook wel snappen dat John Stegeman voorlopig door niemand meer wordt geloofd. Geen voorbode om de kerst te halen.
www.ad.nl

Ik denk dat John heel blij mag zijn met Reza.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PEC Zwolle

Bericht door Jinne » zo feb 21, 2021 12:21 am

Nu dan ontslagen. Deed het met Heracles destijds wel aardig maar bij Zwolle dat nooit terug gezien. Niet dat materiaal nu top is maar toch.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Andriy Demchenko » di nov 16, 2021 10:19 am

''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Duke » di nov 16, 2021 12:42 pm

Even teruggekeken in dit topic, maar ze hebben een weinig gelukkige hand met de trainers de laatste jaren:
Van 't Schip
Stam
Stegeman
En nu Langeler weer
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Duke » do nov 18, 2021 10:08 am

Art Langeler had zichzelf willen wegpromoveren
Door JEROEN KAPTEIJNS


ZWOLLE - PEC Zwolle krijgt als eerste Eredivisieclub een andere trainer voor de groep. Na slechts 168 dagen en vier punten in de eerste twaalf Eredivisieduels is de rentree van Art Langeler bij zijn grote liefde alweer teneinde. Ook Langelers assistent Dwight Lodeweges is opgestapt.

PEC Zwolle-directeur Marcel Boudesteijn spreekt vol lof over de manier waarop Langeler de deur achter zich dicht heeft getrokken. „Normaal kost zo’n trainerswissel een hoop geld, maar omdat Art is opgestapt zonder geld mee te krijgen, hebben we niks te verliezen in financieel opzicht. We zijn er heel netjes uitgekomen. Ik heb respect voor zijn keuze. Hij had ook kunnen blijven zitten en dan was hij er misschien later uitgekegeld, maar daar heeft hij niet voor gekozen.”

Boudesteijn is bepaald niet in een gespreid bedje terechtgekomen bij PEC Zwolle. „Ik ben twee weken in dienst. Leuk is anders om meteen zo’n situatie mee te maken.” Ook technisch directeur Mike Willems ligt zwaar onder vuur. „Ik heb daar geen invloed op. Er is kritiek op de selectie die is samengesteld en dan vinden mensen op social media ook wat van de technisch directeur. Daar heb je dan mee te maken, maar ik probeer daar niet te veel naar te kijken.”

Stoelendans
In klein comité lobbyde Langeler voor een stoelendans bij PEC Zwolle, waarbij hij wel oren had naar de functie van technisch directeur en Jaap Stam en Dwight Lodeweges als trainersduo in de dug-out plaats moest nemen. Maar de trainer slaagde er niet in om zichzelf weg te promoveren en besloot danmaar de eer aan zichzelf te houden.

„Dit had natuurlijk niemand kunnen voorzien. Art zelf als eerste niet, want anders had hij het niet gedaan. Maar zo werkt de voetballerij. Als er geen resultaten worden gehaald komt er vroeg of laat druk op de trainer”, aldus Boudesteijn. „Dan kan er wat vanuit de club gebeuren. Dat is nu niet gebeurd. Hij heef zelf eieren voor zijn geld gekozen omdat hij het niet meer zag zitten. Nu heeft hij ervoor gekozen om door de voordeur naar buiten te gaan.”

Schokeffect
Stam wordt nog steeds veelvuldig genoemd als kandidaat om het over te nemen. Boudesteijn: „We zijn op zoek naar een trainer, die vanuit onze voetbalvisie kan werken, maar die het ook kan vlot trekken. Je hoopt toch op een schokeffect.”
Telegraaf

Stam weer? :aai.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Duke » do nov 18, 2021 2:24 pm

Gelukkig zijn ze wijzer geworden: Dick Schreuder is de nieuwe trainer van PEC Zwolle.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door Marillion » do nov 18, 2021 8:06 pm

De broer van de man die volgens sommige bronnen stiekem verantwoordelijk zou zijn voor het succes van Ajax. Dat moet wel goed zitten dan.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Andriy Demchenko » do dec 30, 2021 9:12 am

Nu willen ze dus De Waal gaan huren van Jong Ajax. Denk dat ze daar stiekem nog best een goede aan hebben, al staan ze te ver achter op de veilige plaatsen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PEC Zwolle

Bericht door Jinne » zo jan 23, 2022 10:11 am

Al net zo veel punten nu in 2022 als in de eerste seizoenshelft. Opeens zijn Sparta en Fortuna weer binnen bereik.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door Dubbel » zo apr 03, 2022 11:27 am

Heute Ijsselderby. Hup PEC! :anim-jjd.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door 999 » za apr 30, 2022 10:28 am

Van heel ver moeten komen
Onder Dick Schreuder is PEC Zwolle opgeleefd, maar degradatie uit de Eredivisie is nog niet volledig afgewend.

FOTO MATTY VAN WIJNBERGEN & ANP/HH

INTERVIEW PEC Zwolle-coach Dick Schreuder: ’Veel mensen zeiden: ’waar begin je aan?’’
Dick Schreuder kan PEC Zwolle en zichzelf in de strijd tegen degradatie een grote dienst bewijzen door vanavond puntjes af te snoepen van koploper Ajax, de club die in broer Alfred de belangrijkste kandidaat ziet om komend seizoen voor de groep te staan. De oudste telg van een Barneveldse voetbalfamilie heeft volop complimenten geoogst voor de manier waarop hij PEC Zwolle heeft weten te revitaliseren, maar hoopt nu ondanks het zware programma met onder meer Ajax-uit en PSV-thuis ook te kunnen oogsten.

door Jeroen Kapteijns

Als de gebroeders Schreuder voetbal kijken, is de mobiele telefoon nooit ver weg. De appgroep die Alfred (trainer Club Brugge), Dick (trainer PEC Zwolle) en Bart (trainer SDVB, zie kader) gezamenlijk hebben, barst op voetbalavonden van de activiteit. „Bart en ik zijn bijvoorbeeld fan van coaches als Marcelo Bielsa en Jorge Sampaoli. Op zo’n voetbalavond met Feyenoord-Olympique Marseille gaan er heel wat berichtjes over en weer”, aldus Dick Schreuder. „Het gaat bijna altijd over voetbal. Heb je dit gezien? Heb je dat gezien?”

Het levert de trainende broers een tweede denktank op. „Mijn jongste broer Bart is tactisch heel sterk, al heeft hij dan geen betaaldvoetbalachtergrond. Hij komt soms met dingen waar je zelf nog niet over hebt nagedacht. Leuke dingen waar je echt wat aan hebt. In een nog intensievere vorm heb ik dat bij PEC Zwolle in onze technische staf met Johan Plat, Etienne Reijnen, Henry van der Vegt, Diederik Boer en Hans van Dijkhuizen. Dan zitten we bij elkaar in de trainerskamer te filosoferen over onze eigen ploeg en de tegenstander. Daar komen vaak heel goede dingen uit.”

De aanstelling van Vitesse-assistent Dick Schreuder in november vorig jaar als hoofdtrainer van PEC Zwolle leverde aan alle kanten gefronste wenkbrauwen op. Wat moest de troosteloze hekkensluiter (met op dat moment vier punten uit twaalf wedstrijden) in zo’n uitzichtloze situatie met een onervaren hoofdtrainer? En in de omgeving van de geboren Barnevelder vroeg men zich af waarom hij uitgerekend bij deze club voor het eerst op eigen benen wilde staan in het betaalde voetbal.

„Veel mensen in mijn omgeving zeiden: ’waar begin je aan?’ Het is je eerste klus, blijf wachten. Maar wat had ik te willen? Ik heb er hard voor moeten werken om op mijn 50e mijn diploma te hebben. Ik wilde de kans niet laten lopen, want je weet niet of er nog één komt. Aan de andere kant waren er ook mensen die zich afvroegen wat PEC Zwolle in deze situatie moest met een trainer met weinig ervaring als hoofdtrainer. Ik dacht bij mezelf: ’Je moet toch een keer beginnen, anders krijg je nooit ervaring. Ik heb het geluk gehad dat PEC Zwolle en dan met name algemeen directeur Marcel Boudesteyn mij die kans durfden te geven.”

Vijf maanden later zijn de twijfels als sneeuw voor de zon verdwenen. Na een moeizame aanloopperiode heeft Schreuder voor nieuw elan gezorgd in Zwolle. Op de ranglijst over dit kalenderjaar neemt PEC Zwolle een knappe zesde plaats in. De afgelopen twee speelronden, tegen AZ en RKC Waalwijk, leverden zes punten op. „Het moeilijke van onze huidige situatie is dat we van ver gekomen zijn, maar dat het ook nog alle kanten op kan. We kunnen er over een paar weken dramatisch voor staan, maar het kan ook nog helemaal goed komen. Het is knap wat we tot nu toe gedaan hebben, maar we willen er wel in blijven.”

Schreuder introduceerde een ander systeem, zette poppetjes op andere plekken en besteedde veel tijd aan het psychologische aspect. „We zijn al een paar keer afgeschreven, maar weten iedere keer terug te vechten. De thuisnederlaag tegen Go Ahead was wel een moeilijk moment. Toen heb ik er alles aan gedaan om positiviteit erin te houden en heeft de spelersgroep zonder trainers bij elkaar gezeten om met elkaar te praten. Daarna zag ik een training zoals ik gewend was van de groep. Scherp, gedreven. Dat heeft zich ook uitbetaald in goede resultaten de afgelopen weken.”

Schreuder komt uit een voetbalgek gezin uit Barneveld. „Ik ben trots op mijn broers die het goed doen als trainer. Toen we voor het eerst alle drie in één speelronde onze wedstrijd hadden gewonnen, heb ik daar een tweet over gestuurd. Afgelopen weekend had het weer gekund, maar ik ga het niet iedere keer doen. We hebben het voetbal van kinds af aan meegekregen van onze vader. Die heeft zelf ook gevoetbald. Bij SDVB, maar ook nog een jaartje profvoetbal bij FC Wageningen met Gerdo Hazelhekke. Onze ouders leven enorm mee. Mijn vader kan heel nerveus zijn rondom de wedstrijden, mijn moeder is wat nuchterder. Die komt dan wel weer kort door de bocht met opmerkingen als ’Die speler was helemaal niks’ of ’Dat had je anders moeten doen.’” Lachend: „Ze bemoeit zich nu ook al met de tactiek.”

Het zijn mooie tijden voor de familie Schreuder met Alfred als grote blikvanger. De middelste zoon speelt met Club Brugge voor de Belgische titel en geldt als topkandidaat om na de zomer bij Ajax aan de slag te gaan. „Alfred heeft een supermooie carrière. Bij FC Twente is hij geslachtofferd, maar als je naar de cijfers kijkt, dan heeft hij het daar helemaal niet zo slecht gedaan in een heel moeilijke periode van de club. Daarna heeft hij zich geweldig terug geknokt. Assistent van Nagelsmann bij Hoffenheim, van Ten Hag bij Ajax en van Koeman bij Barcelona. We hebben samen bij Hoffenheim gezeten. Daar hebben we heel plezierig samengewerkt. We hadden aan één woord genoeg. En nu strijdt Alfred met Club Brugge voor de landstitel in België. En wie weet wat er nog komt.”

Dick en de slechts één jaar jongere Alfred waren in hun jeugd onafscheidelijk. „De band is altijd heel goed geweest. Met Alfred heb ik mijn hele jeugd doorgebracht. Ik ben ook samen met hem naar het internaat van PSV gegaan. Daar woonden we doordeweeks bij Mart en Rita van den Heuvel. Die deden dat zo geweldig. Zij waren echt een tweede vader en moeder voor ons. Het was een toptijd met jongens als Peter Hoekstra, Mitchell van der Gaag, Raymond Beerens en Twan Scheepers. Laatst werd ik nog gebeld door Huub Stevens, mijn trainer van toen, om even bij te praten. Die periode heeft ons echt gevormd.”

Door blessures kwam de spelerscarrière van de oudste Schreuder-broer niet tot volle wasdom. Ik ben in de top begonnen, maar door allerlei blessures – onder meer kraakbeenschade in mijn knie – is het er niet helemaal uitgekomen. Ik hoop met mijn trainerscarrière een omgekeerde route af te kunnen leggen. Ik ben helemaal onderaan begonnen. In mijn tijd als trainer van Katwijk combineerde ik het met werken in het bedrijf van mijn vader als betonvlechter. Ik ben van ver moeten komen.”

Soms dagdromen de broers Schreuder over een mooie klus met zijn drieën. „We hebben het er wel eens over, dat het mooi zou zijn als we een keer ergens met zijn drieën kunnen werken. Zeker nu onze ouders er allebei nog zijn. Maar in het voetbal kun je niks plannen. Over drie weken kun je ontslagen worden. Ik heb bij Hoffenheim meegemaakt, dat je in gesprek bent over opwaardering van een nog twee jaar doorlopend contract, en even later moet je weg. Dat is de voetballerij. Dat geldt ook voor alle complimenten die ik nu krijg voor mijn werk bij PEC Zwolle. Het gaat erom waar we na 34 wedstrijden staan. Ik heb de groep de afgelopen maanden gezegd, dat als we bij beste zeven van de tweede seizoenshelft weten te eindigen, ik ervan overtuigd was, dat we erin zouden blijven. Daar ga ik nog steeds vanuit, maar het wordt wel tricky.”
De T.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Duke » do mei 12, 2022 3:13 pm

Blik op directie na inktzwarte degradatieavond PEC Zwolle: "Intern moeten er heel veel dingen anders"
V
Het was een voetbalavond die nog wel even na zal dreunen in onze provinciehoofdstad. Na tien jaar Eredivisieschap daalde PEC Zwolle woensdagavond af naar de Keuken Kampioen Divisie. Teleurstelling en ontreddering zijn vlak na zo'n debacle begrijpelijke reflexen. De eliminatie vraagt dan ook om een grondige analyse. En dus zal de blik worden gericht op de beleidsbepalers in Zwolle met in de hoofdrol Mike Willems en Marcel Bodesteyn.
De emoties en frustraties voerden de boventoon, logisch ook. Toch voelde technisch manager Mike Willems ook schaamte. Hij voelt zich voor een deel verantwoordelijk voor het echec: "Ik doe dit werk al drie jaar. We doen het met de middelen die we hebben, maar uiteindelijk ben je technisch verantwoordelijk. En zo voel ik dat ook."

Willems openhartig
Op de vraag of er wel voldoende harmonie is op bestuurlijk niveau, was Willems vrij duidelijk: "Het is een slecht moment om mij dat te vragen, maar 'heel veel harmonie', dat valt wel mee. Daar ben ik gewoon heel eerlijk in en daar kan ik nu niet omheen gaan draaien. Alleen hoef je geen vrienden te zijn om met elkaar te werken. Dat zullen we allebei (Boudesteyn, red.) moeten accepteren."

Boudesteyn
Dat de beleidsbepalers niet helemaal op één golflengte zitten werd vervolgens duidelijk bij het interview met Boudesteyn. De algemeen directeur ontkent dat het niet botert tussen de werknemers in het MAC3Park Stadion. "Ik ken die verhalen niet. Waar veel gewerkt wordt en waar onderhoud nodig is, daar hoeft het niet altijd pais en vree te zijn. Het gaat erom dat we vooruit komen en dat we in de dialoog komen. Wat goed is, is goed. Maar wat niet goed is, moet je als algemeen directeur ook benoemen."

Willems, die de selectie samen heeft gesteld, was gisteren dus schuldbewust na de degradatie. Boudesteyn, die pas lopende het seizoen aantrad, is van mening dat hem niets te verwijten valt. "Ik reken mezelf niets aan. Toen ik hier kwam zaten we al in de situatie waarin we zitten. Ik ben 'just the messenger'. Ik weet hoe we er financieel voorstonden en ik heb onlangs nog verteld waarom we Mees de Wit verkocht hebben. Uit pure financiële noodzaak."

Bittere pil
"Daarmee doe ik niemand tekort of geef ik niemand de schuld. Ik spreek gewoon zoals het is, noem ik de feiten. Ik kan mezelf dus niets verwijten", vervolgt Boudesteyn, die vooral weer vooruit wil kijken. "Ik vind dat we met heel veel goede dingen bezig zijn bij de club. Dit is een bittere pil. Het is vandaag even huilen en morgen ook. En daarna weer door naar het nieuwe seizoen, want dat gaat snel weer beginnen. We moeten gewoon zo snel mogelijk weer terugkeren. Mijn voorbeeld is Emmen."
Marcel Boudesteyn duidelijk: "Ik reken mezelf niets aan"

Schreuder vindt veranderingen noodzakelijk
Normaliter is de hoofdtrainer ook de kop van jut als degradatie een feit is. Dat is nu anders. Aan Dick Schreuder heeft het niet gelegen in Zwolle, want de opvolger van Art Langeler stapte gedurende het seizoen in en wist zich met PEC na de winterstop knap op te richten. De wederopstanding ten spijt. Na een belabberde eerste seizoenshelft konden Schreuder en de zijnen de gevreesde klip, genaamd degradatie, niet meer omzeilen.

Schreuder vindt dat er wat moet veranderen binnen de club. "Ik wil blijven, maar wel met een structureel goed beleid. Dat verdient niet alleen PEC Zwolle, maar ook het publiek. Er moeten wel heel veel dingen anders binnen de club en intern. Dat weten ze ook. Een voorbeeld: als voetbalbedrijf moet je goede voetbalvelden hebben. Dus je moet goede voorwaarden hebben om te trainen. Dat betekent niet dat je maar één trainingsveld hebt waar in het weekend ook nog eens de jeugd op speelt."
www.rtvoost.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Andriy Demchenko » do mei 12, 2022 5:06 pm

Eigen schuld als je zo'n kwakzalver als Art Langerer je beleid laat doen.

Wel slim van Zwolle dat ze Mees De Wit al verocht hadden aan AZ voo twee miljoen, dat geld zal de crash iets zachter maken.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PEC Zwolle

Bericht door Jinne » vr mar 03, 2023 9:20 pm

Dubbele cijfers vandaag tegen Den Bosch en er is nog een klein half uur te gaan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PEC Zwolle

Bericht door Jinne » vr mar 03, 2023 9:48 pm

13-0 geworden
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Duke » di jun 27, 2023 8:35 am

Dick Schreuder vertrekt onverwacht naar het buitenland. Ik denk dat hij de bui al zag hangen, met nauwelijks geld om de selectie te versterken. Wat denk jij, Peter?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door peter » di jun 27, 2023 1:05 pm

Ja ik vind dit wel een onbegrijpelijke move, hoor. Zitten allemaal gelden en krachten achter, want anders kan ik niet verklaren dat je dan kiest voor de Segunda Division. Er is een grote trainer tombola gaande in de Eredivisie en dan maak je deze keuze?
De selectie van PEC wordt wel echt uitgekleed inderdaad en daar zal weinig eer te behalen zijn. Gaan het heel lastig krijgen.

Edit: het gaat dus om CD Castellon. DERDE divisie zelfs!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Duke » di jun 27, 2023 2:08 pm

Johnny Jansen moet de opvolger worden, begrijp ik.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie