PEC Zwolle

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door Marillion » za sep 13, 2014 9:31 pm

Wat doen ze het toch knap daar in Zwolle. Moet je eens kijken met welk budget ze zo'n elftal neerzetten. En van vertrekt een belangrijke speler als Mokotjo maar ze ballen vrolijk verder.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door wimpey » za sep 13, 2014 9:34 pm

Marillion schreef:Wat doen ze het toch knap daar in Zwolle. Moet je eens kijken met welk budget ze zo'n elftal neerzetten. En van vertrekt een belangrijke speler als Mokotjo maar ze ballen vrolijk verder.
Echt heel knap. Rienstra was een drama CV, maar speelt vandaag grandioos als VM. Middenveld PEC overklast dat van psv vandaag. Die Necid is trouwens een prima spits.

PEC - Ajax zou vanavond een aframmeling zijn geworden. :blush.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door zeux » za sep 13, 2014 9:34 pm

Marillion schreef:Wat doen ze het toch knap daar in Zwolle. Moet je eens kijken met welk budget ze zo'n elftal neerzetten. En van vertrekt een belangrijke speler als Mokotjo maar ze ballen vrolijk verder.
Wat ik dan nooit zo begrijp is de uitspraak: 'maar de stap naar Ajax is te groot'.
Ze spelen in dezelfde competitie, tegen dezelfde tegenstanders.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door wimpey » za sep 13, 2014 9:40 pm

zeux schreef: Wat ik dan nooit zo begrijp is de uitspraak: 'maar de stap naar Ajax is te groot'.
Ze spelen in dezelfde competitie, tegen dezelfde tegenstanders.
Mentaal is de stap natuurlijk wel groot.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door Arthur » za sep 13, 2014 9:41 pm

zeux schreef:
Marillion schreef:Wat doen ze het toch knap daar in Zwolle. Moet je eens kijken met welk budget ze zo'n elftal neerzetten. En van vertrekt een belangrijke speler als Mokotjo maar ze ballen vrolijk verder.
Wat ik dan nooit zo begrijp is de uitspraak: 'maar de stap naar Ajax is te groot'.
Ze spelen in dezelfde competitie, tegen dezelfde tegenstanders.
Niet dezelfde tegenstanders, want die spelen tegen Ajax heel anders. Daarnaast is, ongeacht de tegenstander, de druk bij Ajax veel groter.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door zeux » za sep 13, 2014 9:53 pm

Arthur schreef: Niet dezelfde tegenstanders, want die spelen tegen Ajax heel anders. Daarnaast is, ongeacht de tegenstander, de druk bij Ajax veel groter.
Heel anders? Het zijn dezelfde spelers. Natuurlijk, sommige teams zullen wel wat verdedigender zijn, maar volgens mij is Ajax al lang niet meer die angst inboezemende ploeg van weleer.

Die druk snap ik op zich wel, maar toch is het vreemd. Eigenlijk doe je dan als club iets niet goed. Het is een wonderlijk fenomeen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Cruijff » za sep 13, 2014 10:58 pm

wimpey schreef:PEC is echt beter dan psv tot dusver. Goed voetballende ploeg. Je mag van geluk spreken dat Ajax daar vandaag niet tegen speelde. Necid, Rienstra, Thomas staan echt lekker te ballen.
wimpey schreef:
Marillion schreef:Wat doen ze het toch knap daar in Zwolle. Moet je eens kijken met welk budget ze zo'n elftal neerzetten. En van vertrekt een belangrijke speler als Mokotjo maar ze ballen vrolijk verder.
Echt heel knap. Rienstra was een drama CV, maar speelt vandaag grandioos als VM. Middenveld PEC overklast dat van psv vandaag. Die Necid is trouwens een prima spits.

PEC - Ajax zou vanavond een aframmeling zijn geworden. :blush.gif:
De eerstvolgende Eredivisie wedstrijd die in de Arena zal worden gespeeld gaat tussen Ajax en PEC. Komt dat allen zien!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door Yopi » za sep 13, 2014 11:16 pm

Arthur schreef: Niet dezelfde tegenstanders, want die spelen tegen Ajax heel anders. Daarnaast is, ongeacht de tegenstander, de druk bij Ajax veel groter.


Precies.

Feit: de meeste spelers die van een Nederlandse middenmoter of subtopper komen mislukken hopeloos bij Ajax. Reactievoetbal spelen is nu eenmaal simpeler dan móeten winnen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door zeux » za sep 13, 2014 11:25 pm

Wat mij betreft past die attitude - 'wij zijn zó'n grote club' - niet bij de realiteit van het niveau dat de club nu heeft. And that bugs me. Ajax stijgt op dit moment niet boven PEC of Heracles uit. En dat is niet het Ajax waar ik ooit fan van ben geworden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door Demosthenes » zo sep 14, 2014 11:58 am

zeux schreef:Wat mij betreft past die attitude - 'wij zijn zó'n grote club' - niet bij de realiteit van het niveau dat de club nu heeft. And that bugs me. Ajax stijgt op dit moment niet boven PEC of Heracles uit. En dat is niet het Ajax waar ik ooit fan van ben geworden.
Het fan worden zal voor velen gekoppeld zijn aan succes, aan het "Wij zijn zo'n grote club-gevoel", voor mij was het de manier van voetballen: aanvallend, gedurfd, het resultaat als gevolg en niet al doelstelling (Al zal dat natuurlijk wel het geval geweest zijn, het kwam anders over) Dat Ajax zie je niet meer.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Cruijff » zo sep 14, 2014 12:07 pm

Als je maar oud genoeg wordt ga je dat voetbal vanzelf weer zien, Demo! Wordt over een aantal jaar weer gespeeld door de spelers die ik persoonlijk zal opleiden!

Het is bekend dat je vrij veel tijd als meelezer op het Feyenoord Netwerk doorbrengt, ga je nu ook topics op PSV fora openen om de noodklok te luiden? Club in de Eredivisie, ook die met de grootste budgetten, verliezen klaarblijkelijk nu eenmaal van PEC Zwolle... :smile-ajax.gif:

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door wimpey » zo sep 14, 2014 1:38 pm

zeux schreef:Wat mij betreft past die attitude - 'wij zijn zó'n grote club' - niet bij de realiteit van het niveau dat de club nu heeft.
Misschien moet je dat 'nu' even nader definieren. Het niveau 'nu' is m.i. niet minder dan in 96/97, 98 t.e.m. 01, 05/06, 07/08, 08/09 of toen FdB het stokje van Jol over nam.

Het niveau in de landen om ons heen is door een ongelooflijke cash flow en het vrij handelsverkeer enorm gestegen. Dat maakt het voor Ajax lastiger. En dat heeft m.i. niets met defaitisme te maken. :smallgrin.gif:

En PEC doet het nationaal heel lekker, ja. Da's knap. Maar ook niets nieuws. FC Twente en NAC zijn in het verleden wel eens boven Ajax geëindigd. Verschil is dat Ajax altijd weer boven komt drijven. De laatste jaren ten minste. De 14 jaar daarvoor was Ajax meestal een drenkeling.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door Demosthenes » zo sep 14, 2014 2:28 pm

Het is bekend dat je vrij veel tijd als meelezer op het Feyenoord Netwerk doorbrengt, ga je nu ook topics op PSV fora openen om de noodklok te luiden? Club in de Eredivisie, ook die met de grootste budgetten, verliezen klaarblijkelijk nu eenmaal van PEC Zwolle...
De eerste zin? Jij brengt er misschien meer tijd op door dan ik. Na een nederlaag is het er altijd genieten.

Topics op PSV-fora openen? Waar haal je die onzin vandaan? Op PN kom ik alleen als Ajax van PSV wint, ben er dus al een tijd niet geweest en topics openen? Ga maar na hoeveel topics ik op AT heb geopend, de meeste topics bezoek ik niet eens.

PSV verliest van PEC? Prima toch? Ik snap dat de tijd dat een Ajacied de uitslagen van PSV alleen interessant vond als PSV tegen Ajax speelde, ver achter ons ligt. Nu zijn de uitslagen van PEC al belangrijk?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Cruijff » zo sep 14, 2014 2:42 pm

Demosthenes schreef:PSV verliest van PEC? Prima toch? Ik snap dat de tijd dat een Ajacied de uitslagen van PSV alleen interessant vond als PSV tegen Ajax speelde, ver achter ons ligt. Nu zijn de uitslagen van PEC al belangrijk?
:excited.gif:

Je begint op Peter Repelsteeltje de Vries te lijken met deze krompraat. Ik vind alle uitslagen in de Eredivisie in principe wel interessant. Daarbij hoop ik in veel gevallen dat clubs met een klein budget met enige regelmaat stunten tegen degenen die met veel geld smijten.

In dat kader kijk ik wel met enig plezier naar PEC-PSV of naar een 'feestwedstrijd' rond de eeuwwisseling tussen PSV en Cambuur. :smallgrin.gif:
Wanneer Ajax van een kleinduimpje verliest vind ik dat niet zo leuk. Met de nederlagen in de bekerfinale en de JC Schaal tegen PEC kan ik echter wel leven. Hun mindset was op beide dagen gewoonweg beter dan die van ons.
Demosthenes schreef:De eerste zin? Jij brengt er misschien meer tijd op door dan ik. Na een nederlaag is het er altijd genieten.
Die kans lijkt me klein. De afgelopen 400 dagen heb ik wellicht 2 maal een aantal minuten op dat forum rondgekeken.
Demosthenes schreef:Topics op PSV-fora openen? Waar haal je die onzin vandaan? Op PN kom ik alleen als Ajax van PSV wint, ben er dus al een tijd niet geweest en topics openen? Ga maar na hoeveel topics ik op AT heb geopend, de meeste topics bezoek ik niet eens.
Topics zie ik je doorgaans inderdaad niet openen. Een betere woordkeuze was geweest om te stellen dat je met enige regelmaat het vuurpeloton opent op de beleidsmakers van Ajax.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door Demosthenes » zo sep 14, 2014 3:16 pm

Ik vind alle uitslagen in de Eredivisie in principe wel interessant. Daarbij hoop ik in veel gevallen dat clubs met een klein budget met enige regelmaat stunten tegen degenen die met veel geld smijten.
Dat is wel een verschil tussen ons; het interesseert mij totaal niet wat de uitslagen van vandaag zijn, zal niet naar de samenvattingen kijken, ik zie morgen wel een ranglijst in de krant, of eerder op AT. Zie ik dan dat Willem II van koploper PEC wint, dan gaat mijn hart niet sneller kloppen, David wint van de nieuwe Goliath, het zal wel. Ik ben geen voetballiefhebber die alles wil zien; zo'n wk, ik heb Nederland gevolgd, maar alles bij elkaar misschien maar 20 minuten van de rest gezien. Het boeit mij niet, zoals ik ook de Africa Cup aan me voorbij laat gaan, de CL, op Ajax na.
Een betere woordkeuze was geweest om te stellen dat je met enige regelmaat het vuurpeloton opent op de beleidsmakers van Ajax.
Oké; die vrijheid permitteer ik me, met alle digitale gevolgen van dien.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Cruijff » zo sep 14, 2014 5:50 pm

Demosthenes schreef:
Cruijff schreef:Een betere woordkeuze was geweest om te stellen dat je met enige regelmaat het vuurpeloton opent op de beleidsmakers van Ajax.
Oké; die vrijheid permitteer ik me, met alle digitale gevolgen van dien.
Welke digitale gevolgen? Ik heb niet het idee dat mensen die posten of meelezen op AT je bedreigingen toezenden naar aanleiding van jouw mening op dit forum.

Vandaag zag ik nog een pluim voorbijkomen van iemand die aangaf dat hij de dingen die jij post graag leest. Dat mensen over een aantal zaken een andere mening neerpennen dan die door jou wordt uiteengezet, betekent niet dat ze dan ook automatisch gepikeerd, boos of verdrietig zullen zijn vanwege jouw standpunten en de daaraan gekoppelde argumenten.
Demosthenes schreef:Dat is wel een verschil tussen ons; het interesseert mij totaal niet wat de uitslagen van vandaag zijn, zal niet naar de samenvattingen kijken, ik zie morgen wel een ranglijst in de krant, of eerder op AT. Zie ik dan dat Willem II van koploper PEC wint, dan gaat mijn hart niet sneller kloppen, David wint van de nieuwe Goliath, het zal wel. Ik ben geen voetballiefhebber die alles wil zien; zo'n wk, ik heb Nederland gevolgd, maar alles bij elkaar misschien maar 20 minuten van de rest gezien. Het boeit mij niet, zoals ik ook de Africa Cup aan me voorbij laat gaan, de CL, op Ajax na.
Als pure voetballiefhebber was het wellicht beter geweest om minimaal 5 van de 7 door Oranje op het gespeelde WK over te slaan en daarvoor in de plaats naar 5 andere wél leuke wedstrijden te kijken. :smile-ajax.gif:

Of Willem II van PEC wint of vice versa zal mij in principe ook jeuken, beide clubs zijn in mijn ogen kleinduimpjes. Dan vind ik het eigenlijk nog leuker als PEC wint zodat ze straks minimaal even punten als PSV en Feyenoord hebben of misschien zelfs nog meer.
Ik heb niet bij alle wedstrijden heel duidelijke voorkeuren, al vind ik het gewoon wel mooier als een club met het budget van PEC Zwolle Europees voetbal haalt en clubs met begrotingen van het formaat van Vitesse en Feyenoord wederom een jaar niet.

Wat de Africa Cup betreft doe ik met je mee, die laat ik over het algemeen ook lekker aan me voorbijgaan.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door zeux » zo sep 14, 2014 5:58 pm

wimpey schreef:
zeux schreef:Wat mij betreft past die attitude - 'wij zijn zó'n grote club' - niet bij de realiteit van het niveau dat de club nu heeft.
Misschien moet je dat 'nu' even nader definieren.
Nu, als in nu. Deze selectie. Als clubs met 'angst' tegenover Ajax staan, dan is dat een beetje hun eigen schuld.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door zeux » zo sep 14, 2014 5:59 pm

Demosthenes schreef:
zeux schreef:Wat mij betreft past die attitude - 'wij zijn zó'n grote club' - niet bij de realiteit van het niveau dat de club nu heeft. And that bugs me. Ajax stijgt op dit moment niet boven PEC of Heracles uit. En dat is niet het Ajax waar ik ooit fan van ben geworden.
Het fan worden zal voor velen gekoppeld zijn aan succes, aan het "Wij zijn zo'n grote club-gevoel", voor mij was het de manier van voetballen: aanvallend, gedurfd, het resultaat als gevolg en niet al doelstelling (Al zal dat natuurlijk wel het geval geweest zijn, het kwam anders over) Dat Ajax zie je niet meer.
Ik was zeven. En Ajax was de grootste.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Cruijff » zo sep 14, 2014 6:10 pm

Toen ik 6, 7, 8 en 9 jaar was, was je er eigenlijk behoorlijk aan gewend dat PSV zo ongeveer elk jaar landskampioen werd.

Op de een of andere manier was Ajax toch gewoon de club die me meer aansprak. Mooier shirt, leukere spelers. Menno Pot heeft in zijn eerste roman mooi omschreven wat voor hem als kleine jongen ogenschijnlijk het verschil was tussen de spelers van Ajax en die van andere clubs.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Le T. » zo sep 14, 2014 6:33 pm

Ik heb altijd meer gehouden van Ajax als David dan als Goliath. Het onverschrokken tegemoettreden van de voetbalreuzen van Europa, en dan met heel weinig middelen zoveel slimmer en eigenzinniger zijn dat je ze de baas bent, en in stijl. Dat ver boven je budget presteren is wat PEC al een tijdje doet. Goeie trainer, goede organisatie, en dan kan dat gewoon. Voor Ajax zou dat dan op dit moment betekenen dat de Europese subtop zeker haalbaar is. Maar we presteren liever onder het niveau van de begroting, zoals PEC illustreert.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Cruijff » zo sep 14, 2014 6:52 pm

Le T. schreef:Ik heb altijd meer gehouden van Ajax als David dan als Goliath. Het onverschrokken tegemoettreden van de voetbalreuzen van Europa, en dan met heel weinig middelen zoveel slimmer en eigenzinniger zijn dat je ze de baas bent, en in stijl. Dat ver boven je budget presteren is wat PEC al een tijdje doet. Goeie trainer, goede organisatie, en dan kan dat gewoon.
Mee eens.
Wanneer Frank de Boer bij Ajax vertrekt dan staat iemand als Ron Jans hoog op mijn lijstje als beoogde opvolger. Die hoeft wat mij betreft niet per definitie uit de eigen gelederen te komen: Jaap Stam doorschuiven of een oud speler met een grote status als Frank Rijkaard of Danny Blind die baan toeschuiven, liever niet.

Dan zie ik liever iemand als Jans die bovenmaats presteert met zijn materiaal en ook nog eens met stijl.

Ook een gek type als Ricardo Moniz zou ik weleens los willen laten op Ajax 1. Hoewel hij een geboren Rotterdammer is, vind ik dat echt een Ajax type. Een eigenzinnige vakidioot die lekker gedurfd aanvallend voetbal wil spelen en spelers aanwijsbaar beter maakt.
Le T. schreef:Ik heb altijd meer gehouden van Ajax als David dan als Goliath. Het onverschrokken tegemoettreden van de voetbalreuzen van Europa, en dan met heel weinig middelen zoveel slimmer en eigenzinniger zijn dat je ze de baas bent,
Dat geldt voor mij ook, om die reden is de UEFA Cup van 1992 absoluut één van mijn favoriete prijzen die ik Ajax met eigen ogen heb zien winnen. Het zal ook meewegen dat ik toen een bepaalde leeftijd had, maar die cup was zo mooi. Met een spits als Stefan Pettersson, lang niet de beste, wel een heel nuttige, de winst pakken na een lelijke 0-0. De drie daaraan voorafgaande Amsterdam/Italië confrontaties waren overigens wel allemaal schitterende wedstrijden, vooral in die uitwedstrijden in Genua en Turijn zag je een Ajax met lef en gogme ten top.

Hoe daarna simpel een spontaan volksfeest werd gevierd, men kon gewoon lopen of fietsen vanaf de Stadionweg / Amstelveenseweg naar het Leidseplein, daar op woensdagnacht een groot feest met precies het aantal mensen die op het plein pasten. Niet te druk/overvol en zeker ook niet te rustig.
Bergkamp die ziek thuis zit en de finale mist, na de wedstrijd wel de spelers op bezoek krijgt met die UEFA Cup. Pettersson met zijn arm in een mitella die die cup dus niet kan tillen, echt schitterend gewoon.
Le T. schreef:Voor Ajax zou dat dan op dit moment betekenen dat de Europese subtop zeker haalbaar is. Maar we presteren liever onder het niveau van de begroting, zoals PEC illustreert.
Natuurlijk is die subtop haalbaar, de top gewoon ook. Wie had in 1993 gedacht dat Ajax 2 jaar later de Champions League zou gaan winnen? Of sterker nog: wie had na de afgetekende Europese uitschakeling tegen Parma in het kalenderjaar 1994 kunnen vermoeden dat we ruim een jaar later de allerbeste van de wereld zouden zijn?

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door wimpey » zo sep 14, 2014 7:27 pm

Jans kan toch gewoon lekker voortborduren op het goede werk van zijn voorgangers?

Bij Groningen, Heerenveen en Standard was het allemaal niet zo bijzonder onder Jans...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Cruijff » zo sep 14, 2014 7:42 pm

wimpey schreef:Jans kan toch gewoon lekker voortborduren op het goede werk van zijn voorgangers?
Mee eens dat hij een goed geoliede machine heeft overgenomen van Art Langeler. Die heeft ontzettend goed werk verricht bij Zwolle. Ik vond het verrassend dat hij blijkbaar liever een kantoorbaantje op De Herdgang heeft dan een carrière als trainer. Als trainer leek hij me erg kundig, een talent met potentie, als Hoofd Opleidingen bij PSV zie ik van zijn kant alleen nog opgebraakte clichés voorbijkomen.

Toch is wat Ron Jans bij PEC heeft geflikt wel historisch. De eerste prijs uit de clubhistorie, de eerste twee prijzen zelfs. Goed, daar moet je zeker ook wat mazzel bij hebben maar we kunnen in ieder geval niet beweren dat de bekerfinale tegen Ajax een gestolen overwinning of zelfs geflatteerd was.
wimpey schreef:Bij Groningen, Heerenveen en Standard was het allemaal niet zo bijzonder onder Jans...
Bij Heerenveen liep het niet zo lekker, nee. Wel kwalificatie voor Europees voetbal in zijn tweede seizoen, maar het oogde als een rommelige periode met een paar onnodige conflicten.

Van zijn werk in Groningen was ik wel onder de indruk. Met selecties die wisselend van kwaliteit waren constant seizoenen met zowel goed voetbal als goede prestaties neergezet. Is ook het type trainer dat spelers beter maakt en op een toffe, inspirerende manier met jonge spelers omgaat.
Een weddenschap om een paar honderd euro met Suárez over het aantal doelpunten / gele kaarten dat hij in een seizoen op zijn naam zet, dat zijn gewoon coole dingen. Zoiets werkt ook echt bij jeugdige boefjes.

Hij heeft lang bij Groningen gezeten, was toen de langst zittende trainer van de hele Eredivisie. Das een goed teken als je geen houdbaarheidsdatum van 0,75 tot 2 seizoenen zoals Ronald Koeman hebt.

Standard was vooraf al een verloren missie, als niet Franstalige en zeker als Hollander / Noord-Nederlander ben je daar gewoonweg kansloos.
Het zou ultiem grappig zijn als een boerenpummel zoals Mario Been trainer van Standard zou worden. :drecul.gif: Dat zal dan nooit langer dan 2 maanden duren, maar dan kunnen we wel lachen! :biggrin.gif: :biggrin.gif:

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Lionel » zo sep 14, 2014 11:10 pm

wimpey schreef:Jans kan toch gewoon lekker voortborduren op het goede werk van zijn voorgangers?

Bij Groningen, Heerenveen en Standard was het allemaal niet zo bijzonder onder Jans...
Doe je hem daar niet tekort mee? Speelt 2x Ajax ondersteboven en nu PSV weer met een elftal met flunk wat andere spelers dan waarmee hij begon.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Duke » ma sep 15, 2014 8:07 am

wimpey schreef:Jans kan toch gewoon lekker voortborduren op het goede werk van zijn voorgangers?
Dat zou voor één seizoen nog wel op kunnen gaan, maar ook nadat een aantal van de betere spelers is vertrokken draait PEC prima. Het kan natuurlijk te maken hebben met de tegenstand in de eredivisie, maar ik vind het erg knap.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie