PEC Zwolle

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door InnerHarbour » vr feb 22, 2019 3:37 pm

PEC Zwolle stuurt ook boze brief naar Ajax en Eredivisie CV

PEC Zwolle heeft niet alleen een officieel schrijven ingediend bij de KNVB, maar ook bij de Eredivisie CV en Ajax. Dat laat PEC-voorzitter Adriaan Visser weten op de website van zijn club. Volgens de preses is er bij het verplaatsen van Ajax-PEC wel erg duidelijk sprake van competitievervalsing.

De KNVB verplaatste het competitieduel tussen Ajax en PEC van 2 maart naar 13 maart, zodat de Amsterdammers meer tijd hebben om zich voor te bereiden op de Champions League-ontmoeting met Real Madrid. Door de verandering moet PEC nu drie wedstrijden in zeven dagen afwerken. De Blauwvingers zijn zeer teleurgesteld en hebben een officiële klacht ingediend bij de KNVB. En ook de Eredivisie CV en Ajax hebben een boze brief uit Overijssel ontvangen.

Visser schetst het scenario hoe de beslissing om de competitiewedstrijd te verplaatsen is genomen. 'Voor de thuiswedstrijd van Ajax tegen Real Madrid heeft de KNVB contact met de club gezocht', schrijft de voorzitter in een column op de PEC-website. 'Op vrijdag 8 februari werd ons gevraagd of wij het een eventuele optie zouden vinden de ontmoeting met Ajax te verplaatsen bij een goed resultaat (lees: winst of gelijkspel) van de Amsterdammers in de Champions League. We hebben toen aangegeven naar de KNVB, dat wij ongeacht het resultaat niet voornemens waren mee te werken aan deze tweede verplaatsing.'

Vorige week woensdag verloor Ajax in eigen huis met 1-2 van Real. Bij PEC dacht men dat de kous daarmee af was en dat werd na contact met de KNVB bevestigd. 'Totdat wij afgelopen maandag te horen kregen, dat Ajax ondanks het uitblijven van een goed resultaat alsnog het verzoek had ingediend bij de KNVB tot verplaatsing van de wedstrijd', vervolgt Visser. 'Dezelfde middag nog ging de UEFA akkoord en woensdag volgde de gemeente Amsterdam. De wijziging werd PEC Zwolle medegedeeld, alsof onze club geen partij is in deze. Alsof wij het ons allemaal maar moesten laten gebeuren.'

'In de nieuwe situatie speelt ons team na de wedstrijd van aankomend weekend twee weken geen competitieduel om vervolgens, en in tegenstelling tot onze concurrenten, drie wedstrijden in acht dagen te moeten voetballen', bromt Visser. 'Voor PEC Zwolle, dat de beschikking heeft over een selectie die aanmerkelijk kleiner is dan die van Ajax, zorgt de wijziging voor een onverantwoorde verzwaring van de competitie ten opzichte van onze concurrenten die hier geen last van hebben. Een duidelijker voorbeeld van competitievervalsing kan ik me niet bedenken.

'Visser benadrukt dat PEC in algemeenheid bereid is om mee te denken: 'Alleen niet als het een eenrichtingsweg is waarop gereden wordt. Er is met ons nooit gesproken over verdere alternatieven, door bijvoorbeeld de wedstrijd van Excelsior die gespeeld wordt in het eerste weekend van maart, ook te verplaatsen naar woensdag 13 maart. Of door de bekerwedstrijd Feyenoord - Ajax te verplaatsen. Samenvattend is PEC Zwolle totaal niet te spreken over deze wijziging en heeft dat inmiddels aan de KNVB duidelijk gemaakt. Concreet heeft de club een officieel schrijven gestuurd naar de voetbalbond, maar ook naar de Eredivisie CV en Ajax, waarin het zeer dringende verzoek is gedaan het besluit op basis van bovenstaande opsomming terug te draaien. Dit mede ook in het licht van de door de KNVB genoemde belangrijkste reden van verplaatsing; de coëfficiënten voor Europees voetbal. Na de uitslagen van donderdagavond lijkt dit argument helaas van de baan.'

VI.nl
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op vr feb 22, 2019 3:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door InnerHarbour » vr feb 22, 2019 3:44 pm

PEC Zwolle vraagt KNVB officieel duel met Ajax terug te zetten

PEC Zwolle heeft donderdagavond een brief gestuurd naar de KNVB met daarin het verzoek het duel tussen Ajax en PEC Zwolle terug te zetten naar 2 maart. De Zwollenaren wachten nu op een antwoord van de voetbalbond.

In de brief vraagt PEC de KNVB het eerder genomen besluit om het duel tussen Ajax en PEC Zwolle te verplaatsen van 2 naar 13 maart, terug te draaien. Volgens de Zwollenaren zijn er fouten gemaakt in de procedure, kan het sportief negatieve gevolgen hebben voor de club én vindt men het onwenselijk richting de eigen fans, die nu op woensdagavond om 18.30 uur in de Johan Cruijff Arena moeten zijn
.
De KNVB besloot tot verbazing van de PEC Zwolle-directie de wedstrijd tussen Ajax en PEC Zwolle te verplaatsen, zodat de Amsterdammers meer tijd zouden hebben om zich voor te bereiden op het Champions League-duel met Real Madrid. Door de verandering moet PEC nu drie wedstrijden in zeven dagen afwerken.

De Zwollenaren hadden op vrijdagmiddag nog geen reactie gekregen van competitieleider Jan Bluyssen of KNVB-directeur Eric Gudde.
Technisch directeur Gerard Nijkamp (foto) ging donderdag in gesprek met VI al uitgebreid in op de situatie.

VI.nl
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door 999 » vr feb 22, 2019 5:16 pm

Ach gut, er wordt een wedstrijd verplaatst en nu is Pec Z. boos ...

Wouter
Berichten: 18626
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PEC Zwolle

Bericht door Wouter » vr feb 22, 2019 9:14 pm

En gelijk hebben ze!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door InnerHarbour » za feb 23, 2019 9:36 am

KNVB wijst verzoek af, PEC Zwolle denkt na over vervolgstappen

De KNVB heeft het verzoek van PEC Zwolle om de uitwedstrijd tegen Ajax terug te zetten naar 2 maart afgewezen. De club uit Overijssel denkt na over mogelijke vervolgstappen.

De wedstrijd Ajax-PEC werd door de KNVB verplaatst naar 13 maart, zodat de Amsterdammers meer tijd hebben om zich voor te bereiden op de Champions League-ontmoeting met Real Madrid. Door die verandering in het speelschema moet PEC nu drie wedstrijden in zeven dagen tijd afwerken. De Blauwvingers zitten daar niet op te wachten en stuurden donderdagavond een brief naar de KNVB, met daarin het verzoek om de wedstrijd terug te zetten naar 2 maart.

De nationale voetbalbond heeft een dag later een reactie gegeven en het verzoek van PEC afgewezen. De nummer dertien van de Eredivisie beraadt zich met de clubadvocaat over hoe nu verder en sluit de stap naar de arbitragecommissie niet uit. PEC richt de aandacht nu volledig op de competitiewedstrijd van zaterdag tegen De Graafschap (thuis) en zal zondag of uiterlijk maandag met een statement naar buiten komen.
Andersom was het natuurlijk al lang teruggedraaid. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door Marillion » za feb 23, 2019 11:38 am

Hele land in rep en roer omdat er een potje voetbal een paar dagen later zal worden gespeeld.

Al moet ik daar wel bij zeggen dat Zwolle wel een punt heeft. Zij zijn belanghebbende en met name voor hun supporters is dit vervelend. Een doordeweekse uitwedstrijd om 18:30 zal voor veel mensen niet te doen zijn. Als ze nou gewoon om 20:30 spelen is er niks aan de hand. Maar dat zal wel weer niet mogen ivm CL voetbal op dezelfde avond. Kijk, dat is nou belachelijk.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Cruijff » za feb 23, 2019 11:59 am

Marillion schreef:Hele land in rep en roer omdat er een potje voetbal een paar dagen later zal worden gespeeld.

Al moet ik daar wel bij zeggen dat Zwolle wel een punt heeft. Zij zijn belanghebbende en met name voor hun supporters is dit vervelend. Een doordeweekse uitwedstrijd om 18:30 zal voor veel mensen niet te doen zijn. Als ze nou gewoon om 20:30 spelen is er niks aan de hand.
Dat is voor supporters die pas na half 11 of na 11 uur het uitvak uit moeten, in de verkeerschaos belanden en terug naar Zwolle moeten rijden, treinen of 'combibussen' nog steeds heel vervelend en vrij vermoeiend ook als op donderdag én op vrijdag je gewoon weer heel vroeg moet werken.

Maar alsnog idd 20.45 boven 18.30 want dat is gewoon echt niet te doen.
Marillion schreef:Maar dat zal wel weer niet mogen ivm CL voetbal op dezelfde avond. Kijk, dat is nou belachelijk.
Belachelijk stukje monopolie maken en een krankzinnige regel idd om een speelverbod in competities op CL tijdstippen in te stellen. En het wordt nog bizarder wanneer blijkt dat voor PSG diezelfde regel simpelweg niet geldt.

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door Javiskamp » zo feb 24, 2019 4:23 pm

PEC Zwolle stapt naar de rechter en eist dat Ajax - PEC wordt teruggezet
Gepubliceerd: Zondag 24 februari 2019 om 16:19
Kopieer link
Deel op WhatsApp
Deel op Facebook
PEC Zwolle stapt naar de rechter. De club eist via een arbitragezaak dat de wedstrijd tussen Ajax en PEC Zwolle terug wordt gezet naar volgende week zaterdag 2 maart. Dat melden meerdere media.

De KNVB besloot de wedstrijd te verplaatsen naar woensdag 13 maart zodat Ajax zich beter voor kan bereiden op de Champions League-return tegen Real Madrid. Dat ging er niet in bij PEC, dat eiste dat de wedstrijd werd teruggezet naar 2 maart. PEC heeft inmiddels deze maatregel genomen.

Snel meer
Laat PECdit winnen gewoon...

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door Toppie » do apr 04, 2019 8:23 am

Terror Jaap kom op met je ploeg :smallgrin.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do apr 04, 2019 1:28 pm

Hebben jullie voor vanavond ook zo’n gekke 1-1 vibe?

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Lionel » do apr 04, 2019 1:33 pm

Toto op PSV gezet. Altijd winst :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15117
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle

Bericht door Mano » vr apr 05, 2019 8:19 am

PEC lag weer heel makkelijk op z'n rug.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Lionel » vr apr 05, 2019 9:00 am

Bij 3 corners Luuk de Jong niet dekken :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PEC Zwolle

Bericht door Jinne » wo mei 29, 2019 2:05 pm

Stegeman naar Zwolle. Verklaard een beetje waarom hij er zo ontspannen bij stond na afloop gister.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door peter » vr mei 31, 2019 9:26 am

Zijn ze wel blij mee in Zwolle, hoorde ik.

Ze hebben daar wel wat langdurige contracten met spelers die volgens mij prima in de Eredivisie mee kunnen, maar het is allemaal wel erg smal. Eens zien hoe ze het vertrek van Namli en Bouy op gaan vangen. Misschien dat Flemming door kan groeien.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 31, 2019 9:42 am

Peter schreef:Zijn ze wel blij mee in Zwolle, hoorde ik.

Ze hebben daar wel wat langdurige contracten met spelers die volgens mij prima in de Eredivisie mee kunnen, maar het is allemaal wel erg smal. Eens zien hoe ze het vertrek van Namli en Bouy op gaan vangen. Misschien dat Flemming door kan groeien.
Bouy heeft toch niet heel vaak meegedaan, of wel?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door peter » vr mei 31, 2019 9:47 am

Verloor zijn plekje na de ontluisterende 0-3 tegen De Graafschap inderdaad. Toen kwam Hamer weer terug in de basis. Vond ik bij Dordt wel goed spelen, maar bij Zwolle komt het er nog niet echt uit.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PEC Zwolle

Bericht door Jinne » ma jun 24, 2019 10:19 am

Sepp vd Berg op het punt om verkocht te worden. Nederlandse topclub of buitenland volgens berichten. Feyenoord zie ik niet gebeuren, want Stam stelde hem niet op bij Zwolle. En ik dacht dat wij recentelijk al waren afgehaakt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Ajaciedjuh » ma jun 24, 2019 10:23 am

Jinne schreef:Sepp vd Berg op het punt om verkocht te worden. Nederlandse topclub of buitenland volgens berichten. Feyenoord zie ik niet gebeuren, want Stam stelde hem niet op bij Zwolle. En ik dacht dat wij recentelijk al waren afgehaakt.
Klopt, of hij wil alsnog!? Wel een Overmars aankoop.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

De Dominee
Berichten: 5745
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: PEC Zwolle

Bericht door De Dominee » ma jun 24, 2019 10:35 am

Jinne schreef:Sepp vd Berg op het punt om verkocht te worden. Nederlandse topclub of buitenland volgens berichten. Feyenoord zie ik niet gebeuren, want Stam stelde hem niet op bij Zwolle. En ik dacht dat wij recentelijk al waren afgehaakt.
PSV dus, want die hebben verdedigers nodig.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Yopii » ma jun 24, 2019 10:47 am

Jinne schreef:Sepp vd Berg op het punt om verkocht te worden. Nederlandse topclub of buitenland volgens berichten. Feyenoord zie ik niet gebeuren, want Stam stelde hem niet op bij Zwolle. En ik dacht dat wij recentelijk al waren afgehaakt.
PSV dus.

Waarom stelde Stam hem niet op? :confused.gif:

Hamer is een van de zogenaamde supertalenten van F, net als Jari Schuurman en Slabbekoorn. Leuk tot de B'tjes, maar daarna hoor je weinig meer van hen.

wimpey
Berichten: 51680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door wimpey » ma jun 24, 2019 1:29 pm

Zou best een vreemde aankoop zijn van mbesv. Ze verhuren Obispo en halen er een linksbenige jonge verdediger voor terug.

Maar goed, 'brainport', daar kan ik met mijn boerenlogica niet tegenop.

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle

Bericht door Lionel » ma jun 24, 2019 1:59 pm

Voor de A1 of Jong PSV?

Toch niet gek? Obispo moet minuten maken in de Eredivisie.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PEC Zwolle

Bericht door Jinne » ma jun 24, 2019 2:37 pm

Ik neem aan dat ie niet komt voor de A1. Zal wel voor Jong PSV zijn en in de voorbereiding nog een beetje mee mogen doen met 1e elftal.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PEC Zwolle

Bericht door Mr. Ajax » ma jun 24, 2019 4:51 pm

Hij heeft volgens mij al aardig wat minuten gemaakt (volle wedstrijden gespeeld) in de eredivisie. Wat dat betreft is Jong psv best een flinke stap terug voor hem.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie