PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2012-2013

Bericht door jabu » wo jan 23, 2013 8:17 am

Gelukkig komt Baseman nog wel tot inhoudelijke bijdragen waar bij jou iedere vorm van niveau compleet ontbreekt.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Lionel » wo jan 23, 2013 10:10 am

InnerHarbour schreef:
Zeux schreef:Wat ik mis in je analyse Baseman, is je opinie over het financiële verhaal. Op randje faillisement staan, gered door gemeente, veel geld aan spelers uitgeven, die renderen niet en nu weer zoveel miljoen aan Maher uit willen geven. Hoe rijm je dat? (en hoe moeten jeugdspelers van psv zich voelen bij deze kooplust?)
Dat is niet zo vreemd hoor, ik heb hem hier met een lulverhaal het financiële wanbeleid zien verdedigen waarop het volgende jaar 50 miljoen subsidie nodig was van de gemeente. Ondangs al die praatjes over het niveau is hij uiteindelijk ook gewoon een bijna kritiekloze alles vergoelijkende Pisvee supporter.
En dan verwachten dat wij wel serieus zijn. Nu ook weer dat VanBommel geweldig heeft gespeeld.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jan 23, 2013 10:47 am

Er is een groot verschil tussen niet serieus nemen en het niet met iemand eens zijn. Baseman geeft uitgebreid antwoord en komt op mij serieus over. Dan kun je het niet met hem eens zijn, maar de inhoud van zijn antwoorden getuigt m.i. wel van een niveau dat past op AT. Ik zie er dus eigenlijk in het geheel de meerwaarde niet van om Baseman af te zeiken.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Bert » wo jan 23, 2013 10:49 am

Behalve dan dat Baseman qua karakter niet pluis is, juist omdat hij een PSV'er is. ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door elliquido » wo jan 23, 2013 10:59 am

ik citeer een mij bekende PSV'er :

"we glijden af naar een bedenkelijk niveau "

En ik denk dat dit het redelijk samenvat.

Financieel in zwaar weer;
Al jaren geen prijzen;
De warme , boeren , gemoedelijke, sympathie factor lijkt verdwenen;
En de tribune lijkt met de week leger.

Een feijenoord scenario ligt op de loer.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door zeux » wo jan 23, 2013 11:07 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Er is een groot verschil tussen niet serieus nemen en het niet met iemand eens zijn. Baseman geeft uitgebreid antwoord en komt op mij serieus over. Dan kun je het niet met hem eens zijn, maar de inhoud van zijn antwoorden getuigt m.i. wel van een niveau dat past op AT. Ik zie er dus eigenlijk in het geheel de meerwaarde niet van om Baseman af te zeiken.
Eens. Ik ben ook blij met zijn gedegen en open antwoord, ook al ben ik het fundamenteel met hem oneens (Van B.).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51832
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » wo jan 23, 2013 11:22 am

Van Bommel is een psv-icoon. Hij heeft krediet o.b.v. zijn verleden. Wat mij betreft speelt Van Bommel nog een paar jaar in het eerste van psv-1. Tegen ons en zelfs tegen PEC kon ie het niet bolwerken. Hij doet onderhand denken aan Aron Winter in diens 2e Ajax-periode.

Van Bommel is wel een geweldig debater en spin doctor. De politiek lijkt me wel iets voor hem. Gemeente Eindhoven anyone? :smallgrin.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Thijs » wo jan 23, 2013 11:25 am

elliquido schreef:En de tribune lijkt met de week leger.
Volgens mij valt dat nog wel mee, PSV heeft een trouwe groep seizoenskaarthouders. Alleen vergrijst het daar geloof ik enorm, daarom is het qua sfeer ook al jaren zo'n dooie boel daar.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Demosthenes » wo jan 23, 2013 1:10 pm

Baseman geeft, als er om wordt gevraagd, een inhoudelijke reactie en natuurlijk is dat geen "gang naar Canossa", ook al zou daar om zijn gevraagd; moet hij spontaan Ajacied worden? Hangt iedere Ajaxposter "de vuile was binnen Ajax buiten" op het PSV-netwerk? Dat doe je niet, iedereen weet dat Baseman draait, wie zou dat niet doen als Ajax in die situatie zat en ... het kan volgende week gewoon weer anders zijn.

Ik zou me kunnen voorstellen Sanders en Brands een mailtje te sturen om vooral niet naar de negatieve geluiden rondom Van Bommel te luisteren, ik gun Van Bommel een contractverlenging, zoals met Marcelo ook is gebeurd, ook Pieters en Bouma moeten hun contract verlengen. Je weet wat je in huis hebt, dat moet je koesteren.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door elliquido » wo jan 23, 2013 1:26 pm

Thijs schreef:
elliquido schreef:En de tribune lijkt met de week leger.
Volgens mij valt dat nog wel mee, PSV heeft een trouwe groep seizoenskaarthouders. Alleen vergrijst het daar geloof ik enorm, daarom is het qua sfeer ook al jaren zo'n dooie boel daar.
vi > 33.000 toeschouwers
capaciteit stadion 35000

werkelijk ? Ik zag toch vele lege plekken op de tribune. 33.000 zaten er echt niet.

PSV heeft net als vorig seizoen opnieuw 27.500 seizoenkaarten verkocht. Ondanks de forse prijsverhoging bleef het aantal seizoenkaarten op peil. Dat meldt VI.nl op basis van een peiling onder de voetbalclubs zelf. Met het aantal van 27.500 staat PSV nu op de vierde plaats in Nederland. Ajax (ruim 41.000), Feyenoord (30.000) en FC Twente (28.800) blijven PSV voor.

Ik geloof dat psv en feijenoord een max op seizoenskaarten hebben
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Demosthenes » wo jan 23, 2013 1:28 pm

elliquido schreef:
Thijs schreef:
elliquido schreef:En de tribune lijkt met de week leger.
Volgens mij valt dat nog wel mee, PSV heeft een trouwe groep seizoenskaarthouders. Alleen vergrijst het daar geloof ik enorm, daarom is het qua sfeer ook al jaren zo'n dooie boel daar.
vi > 33.000 toeschouwers
capaciteit stadion 35000

werkelijk ? Ik zag toch vele lege plekken op de tribune. 33.000 zaten er echt niet.

PSV heeft net als vorig seizoen opnieuw 27.500 seizoenkaarten verkocht. Ondanks de forse prijsverhoging bleef het aantal seizoenkaarten op peil. Dat meldt VI.nl op basis van een peiling onder de voetbalclubs zelf. Met het aantal van 27.500 staat PSV nu op de vierde plaats in Nederland. Ajax (ruim 41.000), Feyenoord (30.000) en FC Twente (28.800) blijven PSV voor.

Ik geloof dat psv en feijenoord een max op seizoenskaarten hebben
Feyenoord heeft voor dit seizoen meer seizoenkaarten verkocht (voorronde CL was gratis???), maar twee jaar lang een lichte daling in de verkoop gezien; het lijkt mij niet dat 30.000 het maximum is in een stadion voor 50.000 toeschouwers.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Frank » wo jan 23, 2013 8:17 pm

elliquido schreef:Een feijenoord scenario ligt op de loer.
Dat denk ik ook. Daarom had ik ook graag gezien dat al die nieuwe aankopen van na de reddingsactie niet gedaan waren, er een pas op de plaats gedaan was en dat ze daadwerkelijk meer met de jeugd waren gaan doen (volgens mij heb ik dat toen ook zo hierneer gezet).

In plaats daarvan smijten ze weer gewoon met miljoenen en (zoals de laatste jaren wel vaker het geval is) op de verkeerde plaatsen in het elftal. Ik dacht eerst dat het lag aan het 'tevreden houden van de supporters', maar het zou inderdaad wel eens het 'tevreden houden van de investeerders' (die meestal alleen met de korte termijn bezig zijn en blind voor de langere termijn) kunnen zijn.

Met andere woorden: het is gewoon structureel. Zolang de huidige beleidsbepalers blijven zitten, zal er helaas weinig veranderen en zal PSV verder af gaan glijden.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Thijs » do jan 24, 2013 9:28 am

Demosthenes schreef:Baseman geeft, als er om wordt gevraagd, een inhoudelijke reactie en natuurlijk is dat geen "gang naar Canossa",
Wow, ik kende deze term niet maar hij is werkelijk schitterend. Heb ook even nagekeken waar het vandaan kwam, cool!

:biggthumpup.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Lionel » do jan 24, 2013 9:48 am

Frank schreef:
elliquido schreef:Een feijenoord scenario ligt op de loer.
Dat denk ik ook. Daarom had ik ook graag gezien dat al die nieuwe aankopen van na de reddingsactie niet gedaan waren, er een pas op de plaats gedaan was en dat ze daadwerkelijk meer met de jeugd waren gaan doen (volgens mij heb ik dat toen ook zo hierneer gezet).

In plaats daarvan smijten ze weer gewoon met miljoenen en (zoals de laatste jaren wel vaker het geval is) op de verkeerde plaatsen in het elftal. Ik dacht eerst dat het lag aan het 'tevreden houden van de supporters', maar het zou inderdaad wel eens het 'tevreden houden van de investeerders' (die meestal alleen met de korte termijn bezig zijn en blind voor de langere termijn) kunnen zijn.

Met andere woorden: het is gewoon structureel. Zolang de huidige beleidsbepalers blijven zitten, zal er helaas weinig veranderen en zal PSV verder af gaan glijden.
:biggthumpup.gif:

Iemand zonder oogkleppen op.

Zonder Baseman te willen aanvallen maar het is natuurlijk logisch dat mensen, ik ook, een beetje cynisch reageren op zijn posts omdat hij alles recht probeert te lullen wat behoorlijk krom is.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Yopi » do jan 24, 2013 10:02 am

Baseman hoeft het niet met ons eens te zijn. :confused.gif:

Baseman, wat vind jij van de situatie van Depay? Zo ontwikkelt hij zich toch niet?

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Lionel » do jan 24, 2013 10:13 am

Hij hoeft het zeker niet met ons mee te zijn. Maar hij is werkelijk totaal niet kritisch.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Yopi » do jan 24, 2013 11:15 am

Misschien is de situatie bij PSV niet zo rooskleurig als Baseman denkt en niet zo dramatisch als wij denken.

Als ik supporter van PSV was zou ik me minder zorgen maken over het gebrek aan geld bij PSV dan over het gebrek aan visie. Tegelijkertijd moet je vaststellen dat de meeste clubs totaal geen visie hebben. PSV is niet de grote uitzondering, het is eerder regel.

Vraag aan Baseman, Frank en Oscarito: volgens Thijs Slegers heeft Brands alle vertrouwen in de verdedigers van PSV en zijn al die tegendoelpunten de schuld van het hele team. Waarom zegt Brands dat? Dat kan hij toch niet menen?

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Baseman » do jan 24, 2013 1:01 pm

Zeux schreef:Op randje faillisement staan, gered door gemeente, veel geld aan spelers uitgeven, die renderen niet en nu weer zoveel miljoen aan Maher uit willen geven. Hoe rijm je dat? (en hoe moeten jeugdspelers van psv zich voelen bij deze kooplust?)
Dat heb ik opzettelijk weggelaten, aangezien deze discussie de reden was dat ik hier niet meer reageerde.
Maar goed, nieuwe ronde nieuwe kansen.

PSV heeft grond verkocht en enkele renteloze leningen afgesloten met grote sponsoren (voornamelijk Philips en VDL).
Met het geld dat is ontvangen van de grondverkoop heeft PSV de hypotheek herfinancierd en enkele leningen versneld afgelost, met het geld dat is ontvangen van de leningen is het eigen vermogen flink verhoogd. Hierdoor is PSV financieel weer gezond.

Het geld voor Maher heeft PSV gewoon op de rekening staan zogezegd, dus financieel is dat geen probleem.
Of hij aangetrokken moet worden en voor hoeveel is weer wat anders.

Wat betreft de jeugdspelers, PSV heeft geen grote talenten rondlopen voor de posities op het middenveld.
De huidige en toekomstige talenten zijn verdedigers en aanvallers. De middenvelders Ritzmeier en Van Ooijen zijn leuk als aanvulling op de selectie, maar meer ook niet. Maher is 19 en al een van de beste middenvelders in Nederland, daar zit een heel groot verschil in.

Ajax is trouwens net zo'n koopclub als PSV, zoals elke club een koopclub is.
Het grootste verschil is de leeftijdscategorie van spelers die aangetrokken worden...Ajax haalt tegenwoordig spelers in de leeftijdscategorie 16-19, PSV haalt ze in de categorie daarna. Ajax loopt meer risico om een miskoop te doen, PSV moet (veel) meer investeren.
Rishi schreef:Nu ook weer dat VanBommel geweldig heeft gespeeld.
Van Bommel heeft dit seizoen inderdaad geweldige wedstrijden gespeeld.
Dat ontkennen is mij prima, maar dan heb je enkele wedstrijden van hem gemist blijkbaar. Of je hebt een enorme blinde vlek.
Thijs schreef:
elliquido schreef:En de tribune lijkt met de week leger.
Volgens mij valt dat nog wel mee, PSV heeft een trouwe groep seizoenskaarthouders. Alleen vergrijst het daar geloof ik enorm, daarom is het qua sfeer ook al jaren zo'n dooie boel daar.
Klopt en klopt.
Geen idee waarom sommigen denken dat de tribune leger wordt...PSV heeft al lang een maximaal aantal seizoenskaarten dat aangeboden wordt (27.500) en dat aantal wordt ieder jaar ook verkocht. Het PSV stadion is bijna iedere thuiswedstrijd uitverkocht, in de competitie dan.
PSV heeft echter nauwelijks kunnen uitbreiden en veel supporters zijn erg trouw, waardoor er een flinke vergrijzing is opgetreden. Dit zorgt ervoor dat de sfeer in het stadion doods/cynisch/negatief kan zijn, wat erg jammer is. Maar hier valt niet zoveel aan te doen, al helpt het natuurlijk als je prijzen wint.
Yopi schreef:Baseman, wat vind jij van de situatie van Depay? Zo ontwikkelt hij zich toch niet?
Depay maakt het Advocaat niet moeilijk genoeg, de belangrijkste reden dat hij zo weinig speelt is namelijk zijn gebrekkige mentaliteit.
Hij is een enorm talent, maar hij twittert constant over geld, bling bling, kleding en muziek (rap) gerelateerde zaken (wat ook duidelijk naar voren komt in de foto´s die hij twittert :excited.gif: ). Hij is veel te veel met zijn eigen ego bezig en zo speelt hij ook, met als dieptepunt de bekerwedstrijd tegen Rijnsburgse Boys. Daarin speelde hij bijna alleen maar voor zichzelf en kreeg hij het ook voor elkaar om 4 100% kansen om zeep te helpen, soms op lachwekkende wijze.

In het begin van het seizoen werd Depay al in de rust ingebracht als Mertens niet goed genoeg functioneerde, dat is nu echter wel anders.
En dat heeft hij voornamelijk aan zichzelf te danken, het is hoog tijd dat hij zich als een prof gaat gedragen en volwassen(er) wordt.

Locadia krijgt minder speeltijd, maar hij is juist heel serieus met zijn vak bezig en investeert in zichzelf. Daarom wordt hij hoog aangeslagen binnen PSV en is men erg positief over hem.
Mocht Locadia het niet gaan redden, dan ligt dit voornamelijk aan PSV. Mocht Depay het niet gaan redden, dan ligt dit voornamelijk aan hem zelf.
volgens Thijs Slegers heeft Brands alle vertrouwen in de verdedigers van PSV en zijn al die tegendoelpunten de schuld van het hele team. Waarom zegt Brands dat? Dat kan hij toch niet menen?
Het is niet te hopen dat hij die uitspraken meent...het lijken me eerder politieke uitspraken, om de huidige verdedigers niet nog meer onder druk te zetten.
Maar het is absoluut opvallend dat PSV de afgelopen jaren heel weinig heeft geinvesteerd in de verdediging.
Nu is dit wel de linie waar over het algemeen minder op wordt verdiend, maar dat mag geen reden zijn.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Lionel » do jan 24, 2013 1:52 pm

Welke geweldige wedstrijden heeft Van Bommel dan gespeeld, Baseman? Tegen Ajax was hij een drama. Benson, Fred Benson, die geeft zelfs aan dat tegenstanders zijn zwakke punten op gaan zoeken. Zegt toch genoeg. En dat Van Bommel goed speelt tegen NAC thuis ofzo en jullie dan 6-0 winnen is niet zo boeiend. Het gaat erom dat hij er vrijdag (weer) niet stond.
IK GELOOF!!!!!!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Feest » do jan 24, 2013 2:07 pm

Tegen AZ was-ie goed.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Baseman » do jan 24, 2013 3:20 pm

Rishi schreef:En dat Van Bommel goed speelt tegen NAC thuis ofzo en jullie dan 6-0 winnen is niet zo boeiend.
Mijn nederige excuses, ik wist niet dat jij bepaalde welke wedstrijden boeiend zijn voor Van Bommel om goed te spelen en dat alleen die wedstrijden tellen!



:excited.gif:

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Lionel » do jan 24, 2013 3:22 pm

Hoeveel verliespunten ook alweer MET Van Bommel?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door elliquido » do jan 24, 2013 3:56 pm

17 (alle)
maar dat is natuurlijk niet alleszeggend
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Lionel » do jan 24, 2013 4:04 pm

Nee, precies. Opstellen die man :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51832
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » do jan 24, 2013 4:09 pm

Feest schreef:Tegen AZ was-ie goed.
Tegen Utrecht ook. Heb 'm ook veel slechte wedstrijden zien spelen. Tegen ons was ie lachwekkend slecht. Niet fit, zogenaamd. Niet fitte spelers hebben echter niets op het veld te zoeken.

Met Hutchinson op zijn plek speelt psv aantoonbaar beter. Maar gelukkig heeft psv Advocaat als coach: iemand die de gevestigde orde per definitie de voorkeur geeft. En na dit seizoen komt schoonvader. Dan mag Bommel dus nog een jaar regelmatig door het ijs zakken.

Plaats reactie