PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Re: PSV

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo aug 21, 2013 3:27 pm

InnerHarbour schreef:Ik voel een “niveau” posting van baseman aankomen. :smallgrin.gif:
Kan ik me iets bij voorstellen.
Rekik lijkt me een stuk talentvoller (de Nederlandse Varane) dan Bruma, maar die laatste speelde gisteren erg goed. Dat mag ook gezegd worden lijkt me.


Milan heeft natuurlijk een betere en ervarener ploeg dan PSV, maar die laatste vielen me helemaal niet tegen. Goed partij bieden, terugkomen na een achterstand...dat lijkt me op dit moment genoeg voor de fase waarin PSV verkeert. Behoorlijk aan elkaar gewaagd uiteindelijk, dat milan beter was en het heeft laten liggen lijkt me dan ook overdreven. Als Poli een 'sitter' miste, dan miste Maher die ook (knappe actie overigens na een slechte pass van Matavz). En wat te denken van Rekik. Ik denk niet dat Milan mag klagen over het resultaat.

Leuke wedstrijd. El Shaarawy toonde weer wat van die klasse die hij een tijdje kwijt leek te zijn. Vond de Jong ook inderdaad goed spelen (maar niet beter dan Schaars).

Park leek me niet versleten trouwens.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » wo aug 21, 2013 3:32 pm

RGB heeft er kijk op :biggthumpup.gif: .

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » wo aug 21, 2013 4:16 pm

Hij is dan ook voor PSV. :hypocrite.gif:

Het viel mij niet mee en het viel mij niet tegen. Het was min of meer wat ik had verwacht.

Lionel
Berichten: 47489
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » wo aug 21, 2013 4:50 pm

Schaars stond te slapen op het eind.

En de goal had niks te maken met terugkomen.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » wo aug 21, 2013 4:58 pm

Ach, in Eindhoven lopen de supporters de polonaise. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. De kritische noot komt wel weer een keer.

Vwb media die het over een fris en enthousiast PSV hebben, die hebben gelijk. Het is jaren andersom geweest, Ajax dat lof kreeg voor spel en spelopvatting en PSV dat saai en zakelijk werd gevonden. Dat het nu is omgedraaid komt niet omdat Ajax drie keer kampioen is geworden, maar omdat het zo is. PSV speelt met de spelopvatting die Ajax zou moeten hebben.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47489
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » wo aug 21, 2013 5:05 pm

Ajax speelt misschien saai maar wilt wel voetballen en de bal hebben. Zit toch een verschil tussen. Appels en peren dus.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » wo aug 21, 2013 5:13 pm

LucaS schreef:Ach, in Eindhoven lopen de supporters de polonaise. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. De kritische noot komt wel weer een keer.

Vwb media die het over een fris en enthousiast PSV hebben, die hebben gelijk. Het is jaren andersom geweest, Ajax dat lof kreeg voor spel en spelopvatting en PSV dat saai en zakelijk werd gevonden. Dat het nu is omgedraaid komt niet omdat Ajax drie keer kampioen is geworden, maar omdat het zo is. PSV speelt met de spelopvatting die Ajax zou moeten hebben.
Mwah, vind het voetbal dat PSV nu speelt een iets te hoog ren-je-rot gehalte hebben. Ik denk, in tegenstelling tot anderen, dat Ajax wel degelijk met de juiste opvatting speelt. Alleen hebben we de spelers niet om dit voetbal zo uit te voeren dat het Ajax voetbal genoemd mag worden.

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Re: PSV

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo aug 21, 2013 8:33 pm

Yopi schreef:Hij is dan ook voor PSV. :hypocrite.gif:
Nee. Nooit geweest ook.

Maar ik vind het huidige team een leuke ploeg die naast een hoop aanstekelijk enthousiasme ook weldegelijk staaltjes goed voetbal laat zien. Die constatering mag best gemaakt worden zonder dat er sprake is van ophemeling of het snoepje-van-de-week effect. M.i. sneeuwt dat wel erg onder. Ik vind je wel erg relativerend, om het eufemistisch uit te drukken.

Dat staat m.i. ook los van Ajax, dat veel verder in ontwikkeling is, tegen andere problemen oploopt en op haar eigen manier een (wat mij betreft zeer veelbelovende) ontwikkeling heeft ingezet.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » wo aug 21, 2013 8:55 pm

Rishi schreef:Schaars stond te slapen op het eind.

En de goal had niks te maken met terugkomen.
Wel met een stukje lef en een goede vorm van opportunisme. Het was een Arie Haan achtige pegel. Tuurlijk verwerkt de keeper hem ondermaats, maar het is toch een aardige manier om een keeper onder vuur te nemen. Als Stefan de Vrij het van die positie probeert zullen wij vooral gaan lachen, bij Bruma zat er toch behoorlijk wat kracht achter.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » wo aug 21, 2013 10:14 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:
Yopi schreef:Hij is dan ook voor PSV. :hypocrite.gif:
Nee. Nooit geweest ook.
Laat ik nu altijd gedacht hebben dat jij een zwak voor die ploeg had... :blush.gif:
Maar ik vind het huidige team een leuke ploeg die naast een hoop aanstekelijk enthousiasme ook weldegelijk staaltjes goed voetbal laat zien. Die constatering mag best gemaakt worden zonder dat er sprake is van ophemeling of het snoepje-van-de-week effect. M.i. sneeuwt dat wel erg onder. Ik vind je wel erg relativerend, om het eufemistisch uit te drukken.
Niets mis met relativeren. :hypocrite.gif:
Die constatering wordt constant gemaakt, wat is het fris en fruitig, blabla, het zal wel. Wat mij betreft is die euforie voorbarig. Eens zien hoe spelers als Bruma, Brenet, Willems, Matavz, Bakkali, zich over een langere periode gaan houden.
Dat enthousiasme is (blijkbaar) aanstekelijk, maar zo met zijn krachten smijten houdt geen ploeg vijftig wedstrijden per jaar vol. Kan PSV het ritme van een wedstrijd bepalen of zijn alle versnellingen behalve de hoogste kapot? We zullen het zien.
Dat staat m.i. ook los van Ajax, dat veel verder in ontwikkeling is, tegen andere problemen oploopt en op haar eigen manier een (wat mij betreft zeer veelbelovende) ontwikkeling heeft ingezet.
Bij Ajax wordt de lat veel hoger gelegd. Heb ik geen problemen mee, maar het is wel een feit. Ik ben zeer benieuwd hoe jij tegen de ontwikkelingen bij Ajax aankijkt, trouwens.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Banjavi » wo aug 21, 2013 10:36 pm

Eens zien hoe spelers als Bruma, Brenet, Willems, Matavz, Bakkali, zich over een langere periode gaan houden.
Dat enthousiasme is (blijkbaar) aanstekelijk, maar zo met zijn krachten smijten houdt geen ploeg vijftig wedstrijden per jaar vol. Kan PSV het ritme van een wedstrijd bepalen of zijn alle versnellingen behalve de hoogste kapot? We zullen het zien.
Met deze redenatie kan je over geen enkele Nederlandse club enthousiast worden.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » wo aug 21, 2013 11:02 pm

Het niveau van de Eredivisie is dan ook erg laag.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10301
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: PSV

Bericht door WP_Legend » do aug 22, 2013 1:26 am

banjavi schreef:
Eens zien hoe spelers als Bruma, Brenet, Willems, Matavz, Bakkali, zich over een langere periode gaan houden.
Dat enthousiasme is (blijkbaar) aanstekelijk, maar zo met zijn krachten smijten houdt geen ploeg vijftig wedstrijden per jaar vol. Kan PSV het ritme van een wedstrijd bepalen of zijn alle versnellingen behalve de hoogste kapot? We zullen het zien.
Met deze redenatie kan je over geen enkele Nederlandse club enthousiast worden.
Messi was me toch een partijtje ondermaats tegen Atletico... wordt nooit wat met die Jongen!

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » do aug 22, 2013 11:57 am

LucaS schreef: PSV speelt met de spelopvatting die Ajax zou moeten hebben.
Maar dit psv en Ajax zijn lastig te vergelijken: heel ander materiaal. psv heeft veel explosieve spelers, veel snelheid en akties. Spelletje van Ajax is meer gericht op beweging, positiewisselingen, combinaties.

Ik vind psv op dit moment zijn spelletje beter uitvoeren dan Ajax dat doet. Maar waar hebben we het over, het is nog Augustus. Onder FdB groeit Ajax keer op keer in het seizoen en piekt op de cruciale momenten, terwijl psv een plumpudding imiteert,

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: PSV

Bericht door Dubbel » do aug 22, 2013 3:48 pm

Psv viel me niet mee tegen Milan. Thuis 1-1 tegen een ploeg die nog geen wedstrijd had gespeeld. Win je daar op zo'n moment niet van dan win je dus nooit van die tegenstander. En de 1-1 was nog een kadootje van de keeper ook. Drama jaar voor NL in Europa tot nu toe. Hopelijk doet Feyenoord het vanavond beter.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PSV

Bericht door Zuidema » za aug 24, 2013 6:58 pm

Psv 1-0 achter na 5 minuten. Heracles uit is nationaal kennelijk de eerste serieuze graadmeter.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59092
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » za aug 24, 2013 7:00 pm

Zuidema schreef:Psv 1-0 achter na 5 minuten. Heracles uit is nationaal kennelijk de eerste serieuze graadmeter.
Dan hebben ze nog 85 minuten te gaan :) ...

Tis een echte beuk wedstrijd ...

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PSV

Bericht door Zuidema » za aug 24, 2013 7:03 pm

999 schreef:
Dan hebben ze nog 85 minuten te gaan :) ...
Tijd zat inderdaad om te herstellen. Ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33901
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » za aug 24, 2013 7:15 pm

Zuidema schreef:Psv 1-0 achter na 5 minuten. Heracles uit is nationaal kennelijk de eerste serieuze graadmeter.
Kan ik me niet voorstellen. Al denk ik wel dat Jan de Jonge ervoor gezorgd heeft dat Heracles er strijd in zal gooien, in tegenstelling tot het Heracles van Peter Bosz.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PSV

Bericht door Zuidema » za aug 24, 2013 7:25 pm

Voorlopig is Psv geen schim van de ploeg van de afgelopen wedstrijden. Heel matjes allemaal, amper dynamiek en alles in een veel te laag tempo. Werk aan de winkel voor Cocu.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: PSV

Bericht door Dubbel » za aug 24, 2013 8:20 pm

Heeft Cocu soms last van stress? Als ik hem zo zie coachen dan lijkt hij niet echt gelukkig, net alsof ie het allemaal niet aan kan. Vorige keer moest hij terug naar de A1, zou dat daar ook mee te maken hebben? Misschien verbeeld ik het me wel hoor maar de wallen onder de ogen en lichaamshouding lijken te zeggen dat hij niet echt op z'n plek zit.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » za aug 24, 2013 8:24 pm

Cocu leek in zijn vorige periode als hoofdcoach ook al regelmatig net een hulpeloos vogeltje. Als hij de wedstrijd dreigt te verliezen tekent de onmacht zich af op zijn gezicht. Laffe wissel nu ook, geen aanvaller erbij maar gewoon een spits voor een spits.

Toch is hij wel een verademing in vergelijking met Dick Advocaat, dit voetbal is veel leuker en het elftal veel sympathieker. Het heeft PSV echter niet tegen gezeten qua programma... tegen Ado, NEC, Go Ahead Eagles en met name ook Zulte Waregem openen is wel lekker om even ingespeeld te raken en vertrouwen te tanken. Als PSV de competitie had moeten starten met PEC Zwolle uit, Twente thuis en Ajax uit had ik nog moeten zien of ze niet nu al in een crisis zouden hebben gezeten.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » za aug 24, 2013 8:30 pm

Wel een knappe goal hoor van die Koreaan.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » za aug 24, 2013 8:31 pm

JAAAAAAA

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » za aug 24, 2013 8:38 pm

Nou, dat was ook niet veel. Misschien dat nu een paar mensen terug op aarde zijn vwb psv?

Plaats reactie