PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: PSV

Bericht door Laudrup » zo dec 15, 2013 5:50 pm

Utrecht doet er geen bal aan. Maar zodra Ajax op bezoek komt staan ze weer te schuimbekken.
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PSV

Bericht door Zuidema » zo dec 15, 2013 6:04 pm

1-4. Het wordt toch nog spannend. :666.gif:

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » zo dec 15, 2013 6:17 pm

Huiskamervraag: laatste uitpot in eredivisie waarin psv de nul hield?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PSV

Bericht door Zuidema » zo dec 15, 2013 6:29 pm

wimpey schreef:Huiskamervraag: laatste uitpot in eredivisie waarin psv de nul hield?
Op 30-09-2012, 0-6 tegen Vvv uit (als ik goed gespiekt heb). Tijdje terug, inderdaad.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33808
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » zo dec 15, 2013 6:36 pm

Goede speler, die Maher.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Jesse » zo dec 15, 2013 7:55 pm

:icon_biggrin.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV

Bericht door Demosthenes » zo dec 15, 2013 8:07 pm

:icon_biggrin.gif: :icon_biggrin.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » zo dec 15, 2013 11:37 pm

De goals van Depay heb ik niet gezien maar wat juichten zowel Maher als Locadia weer ontzettend naar. Van vooral Locadia verwacht je die nare maniertjes wat minder, maar volgens mij steken ze elkaar daar allemaal aan met naar gedrag.

Wat een verademing is iemand als Davey Klaassen als je het daarmee vergelijkt.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PSV

Bericht door InnerHarbour » ma dec 16, 2013 7:11 am

Zijn ze nu weer "fris en fruitig"? :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33808
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » ma dec 16, 2013 8:49 am

Cruijff schreef:De goals van Depay heb ik niet gezien maar wat juichten zowel Maher als Locadia weer ontzettend naar. Van vooral Locadia verwacht je die nare maniertjes wat minder, maar volgens mij steken ze elkaar daar allemaal aan met naar gedrag.

Wat een verademing is iemand als Davey Klaassen als je het daarmee vergelijkt.
Ben ik met je eens (net als Willem van Hanegem trouwens). Iets teveel ego's daar, volgens mij.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PSV

Bericht door InnerHarbour » ma dec 16, 2013 9:02 am

Cruijff schreef:De goals van Depay heb ik niet gezien maar wat juichten zowel Maher als Locadia weer ontzettend naar. Van vooral Locadia verwacht je die nare maniertjes wat minder, maar volgens mij steken ze elkaar daar allemaal aan met naar gedrag.

Wat een verademing is iemand als Davey Klaassen als je het daarmee vergelijkt.
Zomaar vanuit mijn nieuwsgierigheid, waarom verwacht je dat van Locadia minder dan van Maher? In zijn AZ tijd vond ik Maher rustige en vriendelijk overkomen, niet arrogant of vol met nare gebaartjes. Sinds hij in Eindhoven zit volg ik hem wat minder, kijk niet zoveel clubs uit het rechterrijtje. :smallgrin.gif:
YNWA

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » ma dec 16, 2013 10:14 am

SylvievdVaart schreef:Drie punten vandaag, Base! DRIE! :biggthumpup.gif:
:onfire.gif: :headbang.gif: :biggthumpup.gif:
Eitje...

Wel typisch, die ene keer dat ik niet kan kijken zit het eindelijk eens mee en wordt ook ineens iedere kans benut.
Dat wordt dus geen wedstrijd van PSV meer kijken voor mij :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » ma dec 16, 2013 10:18 am

Baseman schreef:
SylvievdVaart schreef:Drie punten vandaag, Base! DRIE! :biggthumpup.gif:
:onfire.gif: :headbang.gif: :biggthumpup.gif:
Eitje...

Wel typisch, die ene keer dat ik niet kan kijken zit het eindelijk eens mee en wordt ook ineens iedere kans benut.
Dat wordt dus geen wedstrijd van PSV meer kijken voor mij :smallgrin.gif:
Nooit meer? :confused.gif: :hypocrite.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » ma dec 16, 2013 10:31 am

Totdat ze verliezen terwijl ik niet kijk :wink.gif:

Edit: Zal jullie voor zijn, dat wordt dus weer snel kijken :blush.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40913
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » ma dec 16, 2013 10:32 am

Oh, dan ben je er na 19 januari gewoon weer bij. :biggthumpup.gif: :666.gif:
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » ma dec 16, 2013 11:19 am

Zullen we Baseman op kosten van AT even in vak 112 of 413 uitnodigen? :smile-ajax.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » ma dec 16, 2013 11:51 am

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:De goals van Depay heb ik niet gezien maar wat juichten zowel Maher als Locadia weer ontzettend naar. Van vooral Locadia verwacht je die nare maniertjes wat minder, maar volgens mij steken ze elkaar daar allemaal aan met naar gedrag.

Wat een verademing is iemand als Davey Klaassen als je het daarmee vergelijkt.
Zomaar vanuit mijn nieuwsgierigheid, waarom verwacht je dat van Locadia minder dan van Maher? In zijn AZ tijd vond ik Maher rustige en vriendelijk overkomen, niet arrogant of vol met nare gebaartjes. Sinds hij in Eindhoven zit volg ik hem wat minder, kijk niet zoveel clubs uit het rechterrijtje. :smallgrin.gif:
Begrijpelijke vraag! :biggthumpup.gif: Bij AZ was ik, op basis van nauwelijks meer dan 1 volwaardig seizoen, ook ontzettend positief over dat ventje. A'dam leek een net ventje, een harde werker, leefde extreem gezond voor zijn sport, vroeg naar bed, heel erg met voeding bezig etc.

Kreeg ruzie met de technische staf van AZ. Als de selectie een vrije dag had, regelde Maher met de terreinbeheerder dat hij op eigen gelegenheid het veld op kon om met de bal te gaan trainen. Gertjan Verbeek riep hem daarvoor op het matje, ik moest er vooral om glimlachen en vond het juist pleiten voor dit jonge gedreven ventje. :smallgrin.gif:


Maar ook in Alkmaar maakte hij al behoorlijk vaak verongelijkte gebaren naar medespelers, vond hij dat hij elke bal moest hebben, telkens acties moest maken tot hij ballen weer inleverde en was hij regelmatig meer dan onzichtbaar. Gewoon niet de topper die Maher zelf denkt dat hij is, en vooral, belangrijker nog, eentje die als eerste afhaakt wanneer het een beetje tegenzit. Degene die het hardste naar zijn moeder rent wanneer er geknokt moet worden.

Door velen langs de zijlijn niet opgemerkt, door de technische staf van Ajax blijkbaar wel. :biggthumpup.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » ma dec 16, 2013 11:58 am

Toch is het lastig oordelen hoe het zou zijn gegaan als hij bij Ajax was binnengekomen, dat zullen we simpelweg nooit weten. Vanaf het begin van de voorbereiding in een selectie met jongens als Siem, Klaassen, Fischer, Veltman, Schöne, Poulsen en tot eind augustus ook nog Toby en Christian Eriksen.

Dat Frank de Boer iets scherpere eisen aan spelers stelt dan Cocu is een flink understatement. De omgeving, de mensen met wie je omgaat zijn erg belangrijk. Bij PSV met Toivonen, Bakkali, Depay, Hiljemark, Bakkali, Bruma, Willems en vorig jaar ook nog Strootman, Pieters, Mertens en Van Bommel stikt het van de engnekken.


Stel dat Viktor Fischer daar zou spelen, kansen zou missen en ten onrechte een kaart zou krijgen, dan zou hij wellicht ook allemaal verongelijkte teksten gaan uitslaan. Terwijl een nieuwkomer bij het huidige Ajax zich redelijk zal inhouden. Infantiel gedrag door Ajax spelers... anno 2013 weten ze allemaal dat het niet wordt getolereerd. De normen en waarden zijn zo duidelijk dat spelers zich al bedenken voordat ze dingen doen die De Boer, Bergkamp, Spijkerman en Overmars absoluut niet zullen waarderen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40913
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » ma dec 16, 2013 12:07 pm

'Faber in beeld bij Roda JC als opvolger ontslagen Brood'

Assistent-trainer Ernest Faber van PSV is in beeld bij Roda JC om de opvolger te worden van de ontslagen trainer Ruud Brood.Dat meldt het ED maandag. De 42-jarige Faber treedt bij een akkoord in de winterstop in dienst van de Limburgse club waar Brood zondag vanwege teleurstellende resultaten de wacht werd aangezet. Roda JC zal in de laatste twee wedstrijden voor de winterstop gecoacht worden door Rick Plum en Regilio Vrede.

Cocu
Faber was in het verleden trainer van FC Eindhoven en assistent van bondscoach Bert van Marwijk tijdens het EK 2012.
Vorig jaar assisteerde Faber Dick Advocaat bij PSV. Dit jaar vormt hij met Chris van der Weerden en Phillip Cocu de technische staf van de Eindhovenaren.

Bron: nusport.nl
Is dit de kans voor PSV om de technische staf opnieuw in te richten? Faber, die waarschijnlijk liever zelf hoofdtrainer was geworden, richting Kerkrade. En dan een meer ervaren trainer naast Cocu. Zou een mooie gelegenheid zijn om die wijziging door te voeren zonder Cocu al te veel te degraderen. Het is dan gewoon op te hangen aan het vertrek van Faber in plaats van de gebreken van Cocu.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » ma dec 16, 2013 12:20 pm

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:De goals van Depay heb ik niet gezien maar wat juichten zowel Maher als Locadia weer ontzettend naar. Van vooral Locadia verwacht je die nare maniertjes wat minder, maar volgens mij steken ze elkaar daar allemaal aan met naar gedrag.

Wat een verademing is iemand als Davey Klaassen als je het daarmee vergelijkt.
Zomaar vanuit mijn nieuwsgierigheid, waarom verwacht je dat van Locadia minder dan van Maher? In zijn AZ tijd vond ik Maher rustige en vriendelijk overkomen, niet arrogant of vol met nare gebaartjes. Sinds hij in Eindhoven zit volg ik hem wat minder, kijk niet zoveel clubs uit het rechterrijtje. :smallgrin.gif:

Anyway, je vraag ging over Locadia. Zijn debuut in de Eredivisie was verbluffend, onvertoond zelfs:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=173835

Valt in in de tweede helft, scoort in twintig minuten tijd een zuivere hattrick. Aan Advocaat werd direct na afloop gevraagd wat hij moest doen om deze jongen met beide beentjes op de grond te houden. De volgende wedstrijd gewoon weer op de bank zetten antwoordde Dickie.

Een aardige misser in mijn ogen. Arrogant zijn die jonge profvoetballertjes toch wel, natuurlijk krijgt zo'n gastje niet standaard een basisplaats, maar hij heeft Locadia een jaar lang volstrekt genegeerd. Hem volledig uit zijn flow gehaald, in de dop gebroken en dat terwijl hij verder alleen maar flut spitsen had.

Echt een misser, want stel Locadia trekt de lijn van zijn spectaculaire debuut (deels) door, dan ben je als PSV zijnde echt spekkoper.

Locadia accepteerde dit heel gelaten, daardoor en door interviews had ik de indruk dat het een bescheiden jongen was. Net als bij Maher te snel geoordeeld, ik woon ongeveer 126 van Eindhoven dus ik bekijk die verzameling irritante ventjes doorgaans van enige afstand.

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma dec 16, 2013 12:36 pm

Marillion schreef: Faber, die waarschijnlijk liever zelf hoofdtrainer was geworden, richting Kerkrade.
Dat zou Cocu ook graag zien. :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » ma dec 16, 2013 12:46 pm

Misschien zetten ze dan Adrie Koster erbij of zo. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: PSV

Bericht door beelzebub » ma dec 16, 2013 12:58 pm

Yopi schreef:Misschien zetten ze dan Adrie Koster erbij of zo. :smallgrin.gif:
Hoho er loopt nog genoeg senior potentie rond daar in de buurt. Denk aan Sef Vergoossen, Aad de Mos of Kees Rijvers. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: PSV

Bericht door Oscarito » ma dec 16, 2013 3:02 pm

Marillion schreef:
'Faber in beeld bij Roda JC als opvolger ontslagen Brood'

Assistent-trainer Ernest Faber van PSV is in beeld bij Roda JC om de opvolger te worden van de ontslagen trainer Ruud Brood.Dat meldt het ED maandag. De 42-jarige Faber treedt bij een akkoord in de winterstop in dienst van de Limburgse club waar Brood zondag vanwege teleurstellende resultaten de wacht werd aangezet. Roda JC zal in de laatste twee wedstrijden voor de winterstop gecoacht worden door Rick Plum en Regilio Vrede.

Cocu
Faber was in het verleden trainer van FC Eindhoven en assistent van bondscoach Bert van Marwijk tijdens het EK 2012.
Vorig jaar assisteerde Faber Dick Advocaat bij PSV. Dit jaar vormt hij met Chris van der Weerden en Phillip Cocu de technische staf van de Eindhovenaren.

Bron: nusport.nl
Is dit de kans voor PSV om de technische staf opnieuw in te richten? Faber, die waarschijnlijk liever zelf hoofdtrainer was geworden, richting Kerkrade. En dan een meer ervaren trainer naast Cocu. Zou een mooie gelegenheid zijn om die wijziging door te voeren zonder Cocu al te veel te degraderen. Het is dan gewoon op te hangen aan het vertrek van Faber in plaats van de gebreken van Cocu.
Ik zou ik het wel een forse aderlating vinden, ik zie meer in Faber dan in Cocu. Cocu heeft 1 ding goed gedaan en dat is de jeugd de kans gegeven echter tactisch heeft hij me nog nooit kunnen overtuigen laat staan dat hij een team kan smeden. Faber heeft bij Eindhoven met een abominabel team hele goede resultaten behaald. Nu goed, Brands kan natuurlijk niet weer zijn hele visie omgooien (alhoewel uitsluiten doe ik dat nooit) en dit is een mooie kans om een paar wijzigingen door te voeren.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » ma dec 16, 2013 3:11 pm

Brands wil overleven. Als hij daarvoor zijn beleid moet omgooien zie ik hem dat wel doen.

Faber, mis je echt iets aan hem?

Plaats reactie