PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40937
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » di sep 08, 2020 6:18 pm

Zoet is alvast wel naar de Serie A. Spezia is zijn nieuwe club. Gepromoveerd als nummer drie uit de Serie B (nog achter Crotone) dus hij zal genoeg te doen krijgen.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » di sep 08, 2020 7:31 pm

https://www.vi.nl/nieuws/afellay-wil-no ... -van-alles
De club uit zijn geboortestad is in ieder geval geen optie meer. 'Utrecht is natuurlijk een fantastische club, ik kom er vandaan. Maar ik ben in het verleden vaak zat Jordy Zuidam (technisch directeur, red.) tegengekomen en ik houd niet zo van mensen die zeggen: "Ik bel je wel", en dan niet bellen. Dan hoeft het niet van mij', zegt de middenvelder, die de clubs nog niet voor het uitkiezen heeft.


Ik stel voor dat Ibi na zijn carrière acteur wordt en het dan in Hollywood probeert. :biggrin.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40937
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » di sep 08, 2020 7:46 pm

Tja, het zou netter zijn als Zuidam het gewoon rechtstreeks zou vertellen. Maar er gaat toch geen club meer beginnen aan een avontuur met iemand die nooit wedstrijdfit is? Wat verwacht die jongen precies?

Sneijder en Afellay op het middenveld bij de FC. Tien jaar geleden was het prachtig geweest maar nu ga je het er in de hoofdklasse niet mee redden.

Is er ook zoiets als Lucky PSV? Misschien lekker ballen met de gebroeders Van de Kerkhof. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: PSV

Bericht door Gezond verstand » wo sep 09, 2020 7:18 am

Jinne schreef:
zo sep 06, 2020 11:12 am
En hij is Engels. Dan kan je verdubbelaar gelijk inzetten
Nee. Alleen als hij minimaal 3 jaar bij een Engelse club heeft gespeeld voor z'n 23ste is dat interessant.
Acht spelers in de selectie van de 25 spelers mogen niet ouder dan 21 jaar zijn, maar moeten ze wel minimaal drie jaar bij een profclub uit Engeland of Wales hebben getraind. De nieuwe regel wordt samengevat als de home grown-rege
Lees meer: https://en.wikipedia.org/wiki/Homegrown ... _(England)

Dus deze Engelsman zal nooit onder de 'homegrown' regel vallen omdat hij in Nederland is opgeleid. Hetzelfde geldt voor de Engelse jeugdkeeper van Ajax.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » wo sep 09, 2020 8:45 am

Gezond verstand schreef:
wo sep 09, 2020 7:18 am
Jinne schreef:
zo sep 06, 2020 11:12 am
En hij is Engels. Dan kan je verdubbelaar gelijk inzetten
Nee. Alleen als hij minimaal 3 jaar bij een Engelse club heeft gespeeld voor z'n 23ste is dat interessant.
Acht spelers in de selectie van de 25 spelers mogen niet ouder dan 21 jaar zijn, maar moeten ze wel minimaal drie jaar bij een profclub uit Engeland of Wales hebben getraind. De nieuwe regel wordt samengevat als de home grown-rege
Lees meer: https://en.wikipedia.org/wiki/Homegrown ... _(England)

Dus deze Engelsman zal nooit onder de 'homegrown' regel vallen omdat hij in Nederland is opgeleid. Hetzelfde geldt voor de Engelse jeugdkeeper van Ajax.
Nouja Madueke heeft gewoon in de jeugd bij Crystal Palace en Tottenham gezeten, zeker als hij voor z'n 23ste wordt aangetrokken (hij is nu 18) dan kan dat ene jaar makkelijk onder die regel vallen. Daarnaast ook gewoon Engels jeugdinternational, als hij full international wordt maakt hem dat helemaal intetessant.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58858
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » do sep 10, 2020 11:21 am

’Papa’ Dumfries volgt zijn gevoel
PSV wil Memphis/Wijnaldum-constructie met captain: ’Ik moet goed kijken hoe alles zich ontwikkelt’

EINDHOVEN Denzel Dumfries (24) is de nieuwe ’papa’ binnen de spelersgroep van PSV. „Natuurlijk noemen ze me nu zo, maar we hebben al wat meer papa’s”, lacht de captain van de Eindhovenaren, die afgelopen week de trotse vader werd van zoontje Jesiah. Maar daar moet het volgens de op en top prof zo kort mogelijk over gaan. De focus moet liggen op de competitiestart en FC Groningen. Waartegen hij op 8 maart tijdens het voorlopig laatste competitieduel ook de voorlopig laatste Eredivisie-goal (0-1) maakte.

Dumfries ontbrak wegens het lonkende vaderschap in het beste oefenduel van PSV deze voorbereiding, bij Hertha BSC (0-4). En een kleine week later tijdens het Nations League-duel van Oranje tegen Polen. Maandag kwam hij tegen Italië (0-1 verlies) twintig minuten in actie. Daar kan de beste speler van PSV, sinds hij in november de aanvoerdersband omgeschoven kreeg, mee leven na een bewogen week. De 10-voudig international ondervindt nu dat kersverse vaders op een roze wolk spelen. „Ik merk ook dat het een positieve werking heeft in m’n hoofd, ben hartstikke trots en blij”, aldus Dumfries.

Verlenging of vertrek

Hoe lang men denderende Denzel nog in actie ziet in het shirt van de Eindhovenaren, is de meest prangende vraag onder de aanhang van PSV. Bij zaakwaarnemer Mino Raiola wordt vanuit de grotere Europese competities doorlopend naar Dumfries geïnformeerd. Technisch manager John de Jong wil het contract van de rechtsback dolgraag opwaarderen en verlengen. Een constructie die eerder ook bij Georginio Wijnaldum en Memphis Depay werd toegepast. Zij vertrokken vervolgens met de landstitel uit Eindhoven. De Jong gaf aan na de geboorte van Dumfries junior om tafel te willen en zijn contract, als stevig signaal, nog voor de transferdeadline op 6 oktober middernacht te willen verlengen. Aan de andere kant: wil of moet Dumfries zich al verbinden aan PSV, juist in de fase dat de panelen in de Europese top op de transfermarkt aan het schuiven zijn?

„Ik sta open voor een transfer, wanneer ik het gevoel heb dat het de juiste club op het juiste moment betreft”, zegt Dumfries, ook met het EK van 2021 in het achterhoofd. „Dat hoeft dus niet deze zomer, het gaat mij om het totaalplaatje. Dat heb ik voortdurend mijn keuzes laten bepalen. Ik heb het geweldig naar mijn zin bij PSV en heb een goede, open verstandhouding met John de Jong. Dat koester ik ook echt, die eerlijkheid naar elkaar toe. We hebben vanaf dag één afgesproken dat ik ga kijken wat mijn gevoel zegt. Er is eerder gesproken en een vervolg gaat er zeker komen. Ik moet goed kijken hoe alles zich ontwikkelt. Een constructie als Memphis of Wijnaldum? Als ik besluit te blijven, zou dat een logisch gevolg kunnen zijn. Dan zou ik PSV ook meer kunnen opleveren in de toekomst. Of ik er ineens niet meer bij ben in Groningen? Dat zal zeker niet het geval zijn.”

Impact Schmidt

„Iedereen begint het idee van de trainer steeds beter onder de knie te krijgen, al vergt het tijd”, zegt Dumfries. „Ik denk dat het qua speelstijl een heel mooie Duits-Nederlandse mix zal worden. We voelen veel vertrouwen richting de eerste competitiewedstrijd. Het verschil? Dat zit echt in de manier van druk zetten, de manier van denken daarbij. Hoe je een balverliessituatie benadert. Als team zijn we niet meer georiënteerd op de man, maar op de bal.”

Want: bij een onderschepping van de bal ben je ’vrij’, wanneer je in duel komt niet. „Precies, het gaat om anticiperen, vooruitdenken”, legt Dumfries uit. „Bewust zijn van wat er gebeurt en gaat gebeuren. Daarvoor moet je als team heel gefocust zijn en kan niemand verzaken. Dat vergt veel inhoud, merk ik zelf ook. Maar dat is voor mij geen probleem. De arbeid die we moeten leveren, ligt mij wel.”

Robben

Bij tegenstander FC Groningen is alles gericht op één man: Arjen Robben. „Wat er rond hem gebeurt, geeft aan wat voor een grote speler Robben is en het is natuurlijk fantastisch dat hij daar nu speelt en Groningen in deze moeilijke tijd is komen versterken”, zegt Dumfries, die in de spelersgroep van PSV niet merkt dat de focus op de voormalige wereldster ligt. „Als wij ónze taken maximaal uitvoeren, is de kans om te winnen altijd het grootst. De focus zal altijd voornamelijk op onszelf liggen.”
De T.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: PSV

Bericht door Gezond verstand » vr sep 11, 2020 1:02 pm

Andriy Demchenko schreef:
wo sep 09, 2020 8:45 am
Gezond verstand schreef:
wo sep 09, 2020 7:18 am
Jinne schreef:
zo sep 06, 2020 11:12 am
En hij is Engels. Dan kan je verdubbelaar gelijk inzetten
Nee. Alleen als hij minimaal 3 jaar bij een Engelse club heeft gespeeld voor z'n 23ste is dat interessant.
Acht spelers in de selectie van de 25 spelers mogen niet ouder dan 21 jaar zijn, maar moeten ze wel minimaal drie jaar bij een profclub uit Engeland of Wales hebben getraind. De nieuwe regel wordt samengevat als de home grown-rege
Lees meer: https://en.wikipedia.org/wiki/Homegrown ... _(England)

Dus deze Engelsman zal nooit onder de 'homegrown' regel vallen omdat hij in Nederland is opgeleid. Hetzelfde geldt voor de Engelse jeugdkeeper van Ajax.
Nouja Madueke heeft gewoon in de jeugd bij Crystal Palace en Tottenham gezeten, zeker als hij voor z'n 23ste wordt aangetrokken (hij is nu 18) dan kan dat ene jaar makkelijk onder die regel vallen. Daarnaast ook gewoon Engels jeugdinternational, als hij full international wordt maakt hem dat helemaal intetessant.
Dat hij bij CP en TH had gezeten wist ik niet. Dat verander de zaak.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

wimpey
Berichten: 51808
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » zo sep 13, 2020 4:59 pm

Keep wil foebelle... :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58858
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » zo sep 13, 2020 4:59 pm

Doet anders nooit.

wimpey
Berichten: 51808
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » zo sep 13, 2020 5:01 pm

Spits Groningen levert dom in. 1-2, Malen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58858
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » zo sep 13, 2020 5:11 pm

Die bakt er niet veel van die spits.

wimpey
Berichten: 51808
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » zo sep 13, 2020 5:39 pm

Madueke daarentegen. :biggthumpup.gif:

Met nog een goede CV en VM winnen ze de eredivisie.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58858
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » zo sep 13, 2020 5:48 pm

Of niet. :excited.gif:

Volgens mij roep jij dat elk jaar :ajaxsmiley.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » zo sep 13, 2020 5:50 pm

Ze zijn Ajax voorbij, denk ik. Meer kwaliteit, betere balans.

wimpey
Berichten: 51808
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » zo sep 13, 2020 5:58 pm

Jöhnk schreef:
zo sep 13, 2020 5:50 pm
Ze zijn Ajax voorbij, denk ik. Meer kwaliteit, betere balans.
Logische opstelling vooral. Aanvallend hebben ze zeer veel potentieel. As wat weerbaarder maken en dan staat daar een sterk team. Neem aan dat die keeper beter kan dan dit.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40937
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » zo sep 13, 2020 6:01 pm

Jullie hebben niet de indruk een beetje door te slaan? We zijn net één wedstrijd onderweg. Deze aanvallende mogelijkheden hadden ze vorig seizoen ook al.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » zo sep 13, 2020 6:03 pm

Maar vorig seizoen had PSV een charlatan als trainer.

Ajax heeft natuurlijk ook een jasje uit gedaan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40937
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » zo sep 13, 2020 6:06 pm

Oh, ik zie ze ook gewoon als een serieuze concurrent hoor. Maar het lijkt nu een beetje alsof we al verloren zijn. Dat lijkt me wat vroeg.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16842
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV

Bericht door GangstaRiB » zo sep 13, 2020 6:13 pm

Maar goed, op papier lijkt het alsof Ajax met al die megabedragen aan salaris en transferinkomsten niet zoveel voor op PSV en misschien Feyenoord staat. Ajax zou eens serieus moeten gaan shoppen bij de concurrent, net zoals Bayern dat ook doet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » zo sep 13, 2020 6:14 pm

Klopt, er is nog niks verloren. Ik geef PSV aanzienlijk meer kans op de titel dan Ajax. Dat bedoelde ik te zeggen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40937
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » zo sep 13, 2020 6:14 pm

Overigens, Ihattaren was dus gewoon gepasseerd. Dat is wel opmerkelijk.
Nil volentibus arduum

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: PSV

Bericht door Gaizka1985 » zo sep 13, 2020 6:31 pm

Gakpo is wel een goede speler, scoort ook steeds makkelijker (in de voorbereiding ook al)

Maar achterin blijft het behelpen, en die keeper ken ik nog niet goed genoeg.

wimpey
Berichten: 51808
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » zo sep 13, 2020 6:40 pm

Marillion schreef:
zo sep 13, 2020 6:06 pm
Oh, ik zie ze ook gewoon als een serieuze concurrent hoor. Maar het lijkt nu een beetje alsof we al verloren zijn. Dat lijkt me wat vroeg.
Ajax heeft de 2 beste middenvelders in NL naar top PL zien vertrekken. Is er dus zwakker op geworden. De concurrenten sterker.

Ik zag vanmiddag Baumgartl niet als VM spelen, if you catch my drift...

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » zo sep 13, 2020 7:03 pm

999 schreef:
zo sep 13, 2020 5:48 pm
Of niet. :excited.gif:

Volgens mij roep jij dat elk jaar :ajaxsmiley.gif:
Hahahaha die Wimpey he.. altijd lachen in dit topic.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51808
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » zo sep 13, 2020 8:47 pm

Ga jij anders pannenkoeken eten, Rishi! :hypocrite.gif:

Ajax is er flink op achteruit gegaan, anderen er op vooruit. Sinds December 2019 was Ajax prut. Lijn trok men vandaag door. Er moet kwaliteit bij. Zo geen pak schaal.

Plaats reactie