PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » vr okt 02, 2020 9:13 am

Lionel schreef:
vr okt 02, 2020 12:45 am
Na het verhaal van Ten Hag over Tadic geloof ik ergens wel dat Ajax die Zahavi wilde hebben.
Goed punt. Dat zet het verhaal wel in een ander perpectief.

Ik heb alleen de doelpunten gezien en een bal op de paal van Zahavi. Op basis van die losse beelden lijkt hij goed positie te kunnen kiezen. Normaal gesproken ga je enkel op basis daarvan je doelpunten wel maken in de Eredivisie. Wat hij kan als aanspeelpunt weet ik niet.

Gakpo is zeker een interessant talent. Wel een beetje wisselvallig maar dat kan natuurlijk nog. PSV heeft aanvallend ook echt wel een aantal hele leuke spelers natuurlijk. Madueke is bijvoorbeeld ook een talent.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » vr okt 02, 2020 11:02 am

Ze kunnen niet allemaal spelen, dat is het voordeel.

Die Zahavi schijnt juist geen aanspeelpunt te zijn.

Ik betwijfel of Malen zo blij is met de komst van deze speler. Hij wil zelf graag de eindpass krijgen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » vr okt 02, 2020 12:21 pm

Zahavi verdient zich nu al terug
Eran Zahavi opent na een puntgave voorzet van Donyell Malen koppend de score.

FOTO GETTY IMAGES

Nieuwe spits loodst PSV direct naar groepsfase Europa League: 0-2

AMSTERDAM Eran Zahavi (33) heeft zijn PSV-salaris in één avondje wel ongeveer terugverdiend. De Israëlische spits was eindelijk speelgerechtigd, startte direct in de basis en loodste zijn nieuwe werkgever met een goal en assist langs Rosenborg: 0-2. De Eindhovenaren zitten vandaag in de koker voor de loting van de groepsfase van de Europa League, waar anders dan voorgaande jaren hooguit zo’n 1,5 tot 2 miljoen euro aan wordt overgehouden. Belangrijker is dat het podium is bereikt waarop spelers als Cody Gakpo (maker van de 0-2) kunnen schitteren.

En daarvoor bewees de ervaren Zahavi tussen de veelal jonge PSV’ers direct zijn waarde. Hij maakte een entree die ervoor zorgt dat de shirtjes met zijn rugnummer 11 al snel gretig aftrek zullen vinden. Maar dat heeft men eerder gezien. Dat één zwaluw nog geen zomer maakt, ondervond de aanhang van PSV een jaar geleden met Kostas Mitroglou. Nog zo’n vermaarde goalgetter, die nog net niet vanuit het vliegtuig op het veld werd gedropt om in te vallen in de Europa League-voorronde tegen Apollon Limassol. Zo kort was zijn aanloop. In een minuut of twintig draaide hij elf moegestreden Cyprioten dol. In het vervolg van het seizoen was er weinig meer te zien van zijn meerwaarde.

Maar Zahavi liet direct zien in alles anders te zijn. Waar Mitroglou zich in het vervolg presenteerde als een veteraan, daar blijkt de 33-jarige Zahavi superfit. De spits werd bij zijn presentatie vaak geconfronteerd met zijn leeftijd en wees op de bijna 39-jarige Zlatan Ibrahimovic. Wanneer jij je lichaam maar goed verzorgt, kun je nog jaren mee, wilde hij ermee zeggen. Het getal 33 lijkt alleen relevant als dat het aantal goals is dat hij nastreeft. Met zijn scoringsdrift zit het de laatste zeven jaar (vaak 27 goals of meer) wel goed.

Het beste voorbeeld van zijn fitheid diende zich aan in de 53e minuut, toen hij op twintig meter van de eigen goal duels aanging, met een sliding de bal veroverde en bij een medespeler kreeg, om vervolgens na een rush van Donyell Malen ook weer voor het vijandelijke doel te komen. Zijn schot miste echter kracht, na terugleggen van Mauro Junior. Het was wel al het zoveelste schot op doel van de Israëliër, die enorm doelgericht blijkt en voor zijn kopgoal na 22 minuten (voorzet Malen) al de paal raakte na een voorzet van Ryan Thomas.

Het was het laatste wapenfeit van Thomas, die met een minuten eerder opgelopen enkelblessure naar de kant moest. Jorrit Hendrix, die zondag tegen Heracles Almelo drie spelers op zijn positie zag spelen behalve zichzelf, viel voor hem in. Michal Sadilek, zondag nog spelend in de basis, zat op de tribune. Roger Schmidt zal hopen dat aankoop Ibrahim Sangaré dit weekeinde tegen Fortuna Sittard al inzetbaar is op zijn probleempositie, al is de tijd mogelijk nog te kort om hem speelgerechtigd te krijgen.

Een op het oog nog veel grotere tegenvaller was het uitvallen van Philipp Max na een uur spelen. De linksback, die sinds zijn komst direct laat zien een aanjager te zijn, greep naar de hamstring. Het is voor PSV te hopen dat de schade meevalt en de Duitser na de komende interlandperiode weer inzetbaar is.

PSV had ondanks die tegenvallers weinig te duchten van Rosenborg, dat aantrad met voormalig AZ-middenvelder Markus Henriksen en FC Groningen-flop Dino Islamovic. De spits toonde in alles de onmacht van de Noren, die alleen op slag voor rust de Eindhovense harten even in de keel kregen. Yvon Mvogo redde bij 0-1 op een schot van Carlo Holse.

En dus schaarde PSV zich met ’gemak’ tussen Feyenoord en AZ als de Nederlandse vertegenwoordiging in de groepsfase van de Europa League dit seizoen. Dat was zeker toen Gakpo, kort na het uitvallen van Max, via de binnenkant van de paal de 0-2 binnenkrulde. Hij staat dit seizoen op zes goals in zes officiële duels en dat moyenne hanteerde hij ook al in de voorbereiding. Gakpo heeft zijn scorend vermogen gevonden en dat maakt nieuwsgierig. Voor PSV en de internationale scouts die de Eindhovense pareltjes op de voet volgen. Voor hun ontwikkeling en de (financiële) toekomst van PSV is het bereiken van de groepsfase een zegen.

Rosenborg BK (Noo) - PSV 0-2 (0-1). 22. Zahavi 0-1, 61. Gakpo 0-2. Scheidsrechter: Massa (Ita). Gele kaart: Adegbenro, Konate (Rosenborg), Rosario, Hendrix, Dumfries (PSV).

Schmidt: ’Zahavi reusachtig eergevoel, statement Hendrix’
PSV-trainer Roger Schmidt is blij met zijn nieuwe spits Eran Zahavi.

FOTO GETTY IMAGES

AMSTERDAM Het zijn niet alleen de goals van Eran Zahavi die PSV beter zullen maken, stelde trainer Roger Schmidt na de zege op Rosenborg. „Natuurlijk maakt hij veel goals, daarom hebben we hem ook gehaald”, aldus de PSV-coach.

„Maar hij is een totale teamspeler, met een reusachtig eergevoel, en alleen maar bezig met winnen en goals maken. Hij geeft heel veel energie en probeert altijd op beslissende momenten voor de goal te zijn. Dat geldt overigens voor beide spitsen, het samenspel met Donyell Malen was ook zeer goed.”

Schmidt was ook lovend over de al vroeg in de wedstrijd ingevallen Jorrit Hendrix, voor de geblesseerd geraakte Ryan Thomas. „Hij heeft het super gedaan, was vanaf de eerste seconde zeer gemotiveerd en heeft zijn klasse en ervaring laten zien. We weten dat de situatie niet eenvoudig is en ik hem buiten het team gelaten heb omdat hij wel of niet gaat vertrekken. Dat hij er dan zo voor het team staat, laat zijn sterke persoonlijkheid zien. Daarmee heeft hij een statement gemaakt”, aldus de Duitse coach.

Over de blessure van Philipp Max en Ryan Thomas kon Schmidt nog weinig zeggen. „Maar ik denk dat ze niet heel lang uitgeschakeld zullen zijn.”
De T.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » vr okt 02, 2020 2:53 pm

Bruma op huurbasis naar Olympiakos. Die gaan ze niet missen, hooguit als kiespijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » za okt 03, 2020 9:03 am

Nog even een verwijzing met Sangaré die me deugd doet, want Toulouse heeft zijn opvolger gestrikt. Niemand minder dan Stijn Spierings. Voorheen zette hij de lijnen uit bij RKC en nu bij Sofia. Ik heb er steeds meer vertrouwen in dat die Sangaré een wereldster is, hoor.

Wel zonde dat Bruma en wellicht ook Baumgartl nog vertrekken. Aan de andere kant, Schmidt zal dan wat lastminute vrienden naar binnen schuiven. Wie oh wie meldt zich bij PSV?

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » za okt 03, 2020 10:25 am

Ajax verkocht Frenkie en haalde daar Marin voor in de plaats. Volgens jouw theorie kan Frenkie er weinig van.

Oh ja, Alvarez moest De Ligt opvolgen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » za okt 03, 2020 10:42 am

Haha dat is waar. Het is alleen een aaneenschakeling van zaken. Toulouse is de slechtste degradant in jaren in Frankrijk en hij is onderdeel van dat elftal. Degradatie maakt dat hij makkelijk(er) weg kan richting andere Franse clubs, maar Sangaré blijft tot oktober 'zitten'. Geen club in Frankrijk hapt toe, hij speelt zijn potjes met oud Ajacied Branco vd Boomen die nota bene aanvoerder is. En nu strikt men bij Toulouse een opvolger voor hem en dat is Stijn Spierings.

Als iets te goed om waar te zijn is, dan is het vaak niet waar. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » za okt 03, 2020 10:56 am

’Ik sloeg door’
Mark van Bommel vertelt voor het eerst uitgebreid over zijn ontslag bij PSV en stelt zich zeer kwetsbaar op.

FOTO MATTY VAN WIJNBERGEN

Mark van Bommel heeft geleerd van roerige periode bij PSV: ’Mezelf te moeilijk gemaakt’

door Erik van Haren & Valentijn Driessen

In een exclusief interview met De Telegraaf gaat Mark van Bommel voor het eerst uitgebreid in op zijn ontslag bij PSV, nu bijna tien maanden geleden. De 79-voudig international van Oranje heeft het vertrek bij ’zijn’ club een plekje gegeven en stelt zich bovendien zeer kwetsbaar op.

MEERSSEN Het gesprek is al een paar uur onderweg als Mark van Bommel (43) plots wat lege koffiemokken, twee telefoons en een sleutelbos heen en weer schuift op de keukentafel. Dan is de voormalig topspeler op zijn best, keuvelend over het spelletje en zijn gesprekspartners meenemend in zijn gedachten. „Als ik zo over voetbal praat, krijg ik steeds meer zin om weer op het veld te staan.”

Je hebt na je ontslag bij PSV lang je mond gehouden, een bewuste keuze?

„Er is zoveel gebeurd, ook na mijn vertrek nog. Er kwamen heel veel leugens naar buiten. Dat leek wel vooropgezet, maar het was voor mij niet verstandig om iets te zeggen. Nu is het een beetje gezakt. Ik ben sindsdien bij heel veel mensen in de voetballerij langs geweest. Naar Ottmar Hitzfeld, Jupp Heynckes, Ruud Gullit, Henk ten Cate, om er een paar te noemen. Bij Hitzfeld heb ik zes uur gezeten. Dan praat je over voetbal, maar ook over alles eromheen. Hoe ga je met de directie om, met de raad van commissarissen, met je staf. Dat heb ik in mijn tijd bij PSV echt fout gedaan.”

Hoe bedoel je dat?

„Ik was veel te fanatiek. Ik wilde het zo goed doen en de club niet veranderen, maar verbeteren. Bij PSV kende ik iedereen. Dat was mijn voordeel en tegelijkertijd mijn nadeel. Ik sloeg door, terwijl ik me als trainer eigenlijk alleen op het voetbal moest concentreren. Dat zeiden al die ervaren mannen in die gesprekken ook. Bij PSV was ik op een gegeven moment de boeman. Ik heb het mezelf te moeilijk gemaakt.”

Je was met alles en iedereen bezig?

„Kijk: ik wilde Taco van den Velde erbij hebben. Met hem heb ik ook gewerkt bij Saoedi-Arabië en bij Australië. Hij zou dan een schild rondom de technische staf zijn. Ik wil als hoofdtrainer niet bezig zijn met allerlei randzaken. Die kreeg ik nu allemaal op mijn bord. Zoveel onnodige energie. Om een voorbeeld te noemen: zaterdag speelden we competitie met Derbystar-ballen en de dinsdag erop Champions League, waar je met Adidas speelt. Met welke bal train je dan op zondag? Juist, de Champions League-variant. Maar er lagen Derbystar-ballen. Iemand als Taco zou dat al gezien hebben. Nu maakte ik me er weer druk om. En dan zei ik het op mijn manier. Daar was ik te fel in. Ik heb de toezegging gekregen dat iemand als Taco er bij zou komen, maar het is niet gebeurd. Ik had een hele lijst met dingen die ik wilde. Dat had ik allemaal in mijn hoofd. Het frustreerde me dat sommige zaken niet werden doorgevoerd. Al zijn veel dingen nu inmiddels overigens wel ingevoerd bij PSV.”

Was je ook te fel richting de medische staf? Je werd door sommigen dokter Van Bommel genoemd.

„Soms snapte ik het gewoon niet. Dan kreeg ik te horen: misschien maken we morgen een mri-scan van die en die speler. Dan dacht ik: misschien, morgen? Nee, vandaag! En dan vloog ik er volle bak in. Maar ik ben zo: als ik met jullie ruzie maak, dan ben ik het dadelijk buiten vergeten. Er zijn natuurlijk mensen die er anders mee omgaan. Dat heb ik niet goed gedaan. Op het veld, hoe ik met spelers omging, dát zijn de mooiste momenten. Dat is mijn houvast richting de toekomst. Ik heb nergens gelezen dat ik een slechte trainer ben.”

Had je die ontevredenheid over jou niet door?

„Als je er middenin zit niet. Ik dacht alleen maar: we moeten beter, beter en beter. Bert (van Marwijk, red.) zei op een gegeven moment wel: hou je alleen maar bezig met voetbal. Maar Bert was er ook niet elke dag en ik wilde veel dingen zelf oplossen.”

Veel spelers zijn individueel beter geworden, maar een enorm slechte serie kostte je in het tweede seizoen de kop. Kan je dat verklaren?

„Dat heb ik al vaker gezegd en daar sta ik nog steeds achter. We begonnen goed aan het seizoen, maar in Utrecht verloren we met 3-0. Hendrix en Viergever kregen rood en in die periode raakten Bergwijn en Malen geblesseerd. We winnen zes keer op rij niet en missen onze twee beste spelers. Dat doet iets met een ploeg. Heb je later ook met Ajax en AZ gezien. Ik probeerde dat niet uit te stralen naar de jongens toe. We hebben ook nog wel goede dingen laten zien. In De Kuip tegen Feyenoord heb ik zelden zo goed gespeeld, maar we verloren wel.”

En je werd daarna ontslagen. Toch kwam dat voor jou als een grote verrassing?

„Ja, ik had het niet in de gaten. Ik was enorm teleurgesteld. Niet in de spelers, maar in de directie. En indirect ook in de raad van commissarissen. Ik denk dat ik niet ontslagen ben door de resultaten, maar meer door de situatie daaromheen. De relatie met de spelers was nog goed. Ook met de Latino’s. De jongens die niet speelden waren natuurlijk niet tevreden. Maar dat lijkt me heel normaal. Maar die jongens voelen en weten dat ik weet hoe zij zich voelen. Dat klinkt wat cryptisch, maar voor mij is het herkenbaar, omdat ik ook in die kleedkamer heb gezeten. Daarom zeg ik: de band met de spelers is altijd goed geweest. Er is er geen één die heeft gezegd: ik ben blij dat hij weg is. Daar gaat het om. En alles wat erbij komt kijken, buiten het veld, kan je aanleren.”

Algemeen directeur Toon Gerbrands is eerder nog voor je ontslag gaan liggen.

„Helaas heeft hij dat een tweede keer niet gedaan. Toen ik ben weggestuurd, snapte ik dat op dat moment niet. Inmiddels heb ik het geaccepteerd. Uiteindelijk denkt iedereen aan zichzelf in de voetballerij. Ik besef ook dat ik als trainer-coach altijd eindverantwoordelijk ben voor de resultaten.”

Waar is het dan misgegaan? Jullie wonnen zestien van de zeventien wedstrijden in het eerste half jaar, maar in die tweede seizoenshelft verspeelden jullie ook veel punten buitenshuis.

„Lange tijd zat alles mee en presteerden we boven ons kunnen. Ik vond dat we na de winter nog beter speelden. Dat had ik alleen niet moeten zeggen. Ik had moeten zeggen: we spelen slecht, want we verspelen punten. Maar ik geloof dat er acht van de veertien schoten op ons doel invlogen.”

Spelers die de fout ingingen, de soap rond Jeroen Zoet en keeperstrainer Ruud Hesp, maar jij bleef iedereen maar beschermen.

„Dat zal ik altijd doen. Een trainer moet voor zijn groep staan.”

Desondanks konden veel mensen in de club je wel schieten.

„Klopt, dat heb ik zelf veroorzaakt. Ik draafde door.”

Het boterde ook niet tussen jou en technisch manager John de Jong?

„Het paste niet. Een jonge trainer én een jonge technische man, dat was misschien te veel van het goede.”

Werd je ook kwalijk genomen dat dure aankopen op de bank zaten?

„Ik ben trainer, dus ik bepaal de opstelling. Natuurlijk, de club betaalt een hoop geld. Maar wanneer andere spelers het beter doen, ben ik ongeloofwaardig als ik ze niet opstel. Zo denkt elke trainer erover, want die aankopen van toen spelen nog steeds niet.”

Een maand na je ontslag kwamen er opeens verhalen naar buiten. Je zou obsessief zijn, mensen schofferen en manipulerend te werk gaan.

„Het vervelende was dat daarbij alleen maar anonieme bronnen werden opgevoerd. Er is zoveel onzin verteld en ik kon me daar niet eens tegen verweren. Dat heeft me pijn gedaan. PSV blijft toch mijn club. Tegelijkertijd moet je ook kritisch naar jezelf kijken en durven toegeven dat sommige kritiek terecht was. Ik had de lat heel erg hoog gelegd, terwijl de organisatie daar blijkbaar niet aan toe was. Het ging me te langzaam. En dan gaan mensen je zien als obsessief.”

Voelt het alsof je bent beschadigd?

„Nou, prettig was het niet. Nu pas sta ik erboven. Wat dat betreft helpt de tijd. Het is heel jammer dat het zo is gelopen. Ik heb niet meer met de directie of rvc gesproken. Maar ik loop er niet voor weg. Vergeven is makkelijker dan vergeten.”

Wat zou je anders doen bij een volgende club?

„Ik wil sowieso iemand meenemen. Het schild, zoals ik het eerder noemde. Iemand moet al die dingen van buitenaf filteren richting een trainer. Om de simpele reden dat je als hoofdcoach dan alle energie kan gebruiken om het elftal beter te maken. Door al die randzaken was ik bijna twaalf uur per dag op de club en zat ik thuis nog analyses te maken. Ik joeg mezelf over de kop. Ik stond altijd aan. En ik ben heel dominant, denk dat ik vaak gelijk heb. Maar ik moet niet doorslaan. En dat was bij PSV wel het geval.”
De T.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » za okt 03, 2020 10:59 am

Peter schreef:
za okt 03, 2020 10:42 am
....

Als iets te goed om waar te zijn is, dan is het vaak niet waar. :smallgrin.gif:
Geen direct bewijs maar wel veel ondersteunend materiaal inderdaad. Ik ben benieuwd. Zou leuk zijn als het echt zo'n slager is die de dozen nog om zijn schoenen heeft. :smallgrin.gif:

Gaat dit nu ten koste van Rosario of gaan die naast elkaar spelen? Ik heb nog niet zo'n beeld bij het elftal van PSV.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » za okt 03, 2020 1:55 pm

Volgens mij naast elkaar.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » ma okt 05, 2020 9:50 am

Deadlinestress De Jong
Donyell Malen schiet de 1-0 tegen de touwen. PSV boekt een moeizame overwinning op Fortuna Sittard (2-0).

FOTO ANP/HH

Technisch manager PSV aast op trio versterkingen in laatste uren

EINDHOVEN Technisch manager John de Jong wacht intense laatste uren op de transfermarkt. Van hem wordt verwacht dat hij nog minimaal twee en het liefst drie spelers binnenhaalt voor PSV. Voor morgenavond twaalf uur. De club zit tegen de deadline nog vol in het herstel na de mislukte transferzomer een jaar geleden. Trainer Roger Schmidt zag tegen Fortuna Sittard (2-0), door blessures en aanstaande transfers, maar vier veldspelers op de reservebank. Dat is te weinig en maakt het ook te broos.

Armindo Bruma (Olympiakos) en Timo Baumgartl (Fulham) ontbraken, omdat zij hun huurtransfers zullen afronden. Daarin is een optie tot koop opgenomen door de respectievelijk Champions League-deelnemer en Premier League-club, wat betekent dat PSV bereid is zijn verlies te pakken voor de twee grote aankopen van een jaar geleden. Dergelijke koopopties zijn altijd (fors) lager dan de aanschafwaarde. Zo niet, dan heeft De Jong een kunststukje afgeleverd. Ook Schmidt heeft het tweetal, nadat zij voor een nieuwe kans gingen, niet nodig. Met de tevens verhuurde Ritsu Doan (Arminia Bielefeld, zonder koopoptie) erbij staat de teller in totaal op zo’n 30 miljoen euro aan aankopen die binnen een jaar hun heil elders hebben moeten zoeken.

Daarnaast vertrok Toni Lato al binnen een half jaar, voldeed Kostas Mitroglou niet, is de door Mark van Bommel teruggehaalde Daniel Schwaab vertrokken en kreeg het project Ibrahim Afellay geen vervolg. De naar Willem II vertrokken Robbin Ruiter voldeed als reservegoalie en de in de winter gehuurde Ricardo Rodriguez bleek een voltreffer. De enige die nog over is? Olivier Boscagli. Binnen PSV is men zeer te spreken over de Fransman, die aan de bal uitstekend past in das Schmidt-Spiel. Maar tegen Fortuna werd hij, niet voor het eerst, verdedigend viermaal verrast omdat hij positioneel niet goed stond of iemand vanuit zijn rug liet opduiken. Lisandro Semedo werd daardoor twee keer levensgevaarlijk, maar hij miste doel en trof de lat. Maar in een team ben je complementair en mogelijk haalt de Ivoriaanse powerhouse Ibrahim Sangaré (gisteren nog niet speelgerechtigd) veel lastige situaties voor hem weg, wanneer de middenvelder voor zijn neus staat.

In Eindhoven kijkt men uit naar de entree van Sangaré, die de volgende échte versterking moet zijn deze transferzomer. Tot op heden lijken alle nieuwelingen PSV echt beter te maken. Doelman Yvon Mvogo was uitblinker tegen Fortuna Sittard, Eran Zahavi was, na zijn goal en assist tegen Rosenborg, nu de aangever voor Donyell Malen (1-0) én maakte één van de vier (!) afgekeurde PSV-goals. En Philipp Max lijkt zich moeiteloos tussen geliefde linksbacks als Jetro Willems en Angeliño te scharen. De Duitser was gisteren door een blessure afwezig en dan blijkt gelijk hoe broos het is bij PSV. Met Nick Viergever moest er een compleet ander type op zijn plek spelen en dat beïnvloedt direct het spel van de Eindhovenaren. Zoals de kleine Ryan Thomas ook geen type Sangaré is. PSV moet in een lang en zwaar seizoen met Europees voetbal hopen dat het zijn kern fit kan houden.

De vervangers van Bruma en Baumgartl lijken in ieder geval in aantocht, anders zou de club nooit zijn toestemming verlenen aan een verhuur van het tweetal. Daarnaast zal de club zijn pijlen richten op een extra vleugelverdediger. Alles om PSV de smoel te geven die past bij de ideeën van Schmidt. De trainer heeft logischerwijs een grote vinger in de pap wat het transferbeleid betreft, om het elftal naar zijn filosofie vorm te geven. Daarvoor is een laatste trio versterkingen broodnodig.

„Succes is het altijd het meest belangrijke”, aldus Schmidt, die een heel pover PSV zag dat in fases in eigen huis werd teruggedrongen door Fortuna. „Europees spelen we onze beste wedstrijden. Tegen Rosenborg was onze beste wedstrijd. Technisch, tactisch en mentaal was dat op topniveau. We zijn alleen nog niet in staat om elke drie dagen op dat niveau te spelen. In competitiewedstrijden blijken we nog moeite te hebben, maar uiteindelijk hebben we daarin drie van de vier duels gewonnen. Dat is oké. We moeten nog een hoop verbeteren, maar succes zal ons helpen.”

Schmidt en De Jong: ze kunnen elkaar maken en breken.

PSV - Fortuna Sittard 2-0 (1-0). 5. Malen 1-0, 85. Madueke 2-0. Scheidsrechter: Manschot. Gele kaart: Seuntjens (Fortuna Sittard).
De T.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » ma okt 05, 2020 2:47 pm

Van Ginkel weer op weg naar PSV...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » ma okt 05, 2020 2:54 pm

Dat duurde lang.

Ik weet niet of hij op niveau terugkomt maar dan is het wel weer een serieuze versterking. Is gewoon een prima middenvelder al is 'ie er natuurlijk wel wéér lang uit geweest.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » ma okt 05, 2020 3:06 pm

Marillion schreef:
ma okt 05, 2020 2:54 pm
Dat duurde lang.

Ik weet niet of hij op niveau terugkomt maar dan is het wel weer een serieuze versterking. Is gewoon een prima middenvelder al is 'ie er natuurlijk wel wéér lang uit geweest.
Krijg ik toch een Siem De Jong gevoel bij, door alle blessures verwacht ik hem niet meer op z'n oude niveau terug.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10269
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: PSV

Bericht door WP_Legend » ma okt 05, 2020 3:15 pm

PSV doet geweldige zaken dit jaar, waar wij ons niet versterken maar alle zeilen moeten bijzetten om op Niveau te blijven daar heeft PSV zich op 5 plekken versterkt!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door raymon » ma okt 05, 2020 4:31 pm

WP_Legend schreef:
ma okt 05, 2020 3:15 pm
PSV doet geweldige zaken dit jaar, waar wij ons niet versterken maar alle zeilen moeten bijzetten om op Niveau te blijven daar heeft PSV zich op 5 plekken versterkt!
'Versterkt' moet nog maar even blijken natuurlijk.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma okt 05, 2020 4:37 pm

Andriy Demchenko schreef:
ma okt 05, 2020 3:06 pm
Krijg ik toch een Siem De Jong gevoel bij, door alle blessures verwacht ik hem niet meer op z'n oude niveau terug.
Die jongen heeft in 2018 voor het laatst gevoetbald, lees ik. Als ze daar pech hebben, hebben ze na Affelay weer een non-playing captain.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » ma okt 05, 2020 6:21 pm

Dat is wel heel lang geleden ja. Het is een gok van een club waar het budget op is maar de trainer nog wensen heeft.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18724
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » ma okt 05, 2020 10:00 pm

Als Van Ginkel bij PSV speelt, wordt Ajax nooit kampioen.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: PSV

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 05, 2020 10:44 pm

Andriy Demchenko schreef:
ma okt 05, 2020 3:06 pm
Marillion schreef:
ma okt 05, 2020 2:54 pm
Dat duurde lang.

Ik weet niet of hij op niveau terugkomt maar dan is het wel weer een serieuze versterking. Is gewoon een prima middenvelder al is 'ie er natuurlijk wel wéér lang uit geweest.
Krijg ik toch een Siem De Jong gevoel bij, door alle blessures verwacht ik hem niet meer op z'n oude niveau terug.
Ik krijg er een Andy van der Meyde gevoel bij.
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » di okt 06, 2020 6:47 am

Ik was eerst nog voorzichtig positief (vanuit PSV perspectief gezien dan). Maar het is wel heel erg lang dat hij niet heeft gespeeld inderdaad. De kans dat hij nog echt terug op niveau komt en fit blijft lijkt me wel heel erg klein.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » di okt 06, 2020 10:03 am

Vuurdoop voor Frank De Boer
Bondscoach Frank de Boer wacht een megadrukke week met het Nederlands elftal, waarin liefst drie interlands op het programma staan.

FOTO’S GETTY IMAGES & ANP/HH

Nieuwe bondscoach krijgt direct drie duels met hoogste moeilijkheidsgraad voor kiezen

door Valentijn Driessen

& Mike Verweij

ZEIST Een rustig aanloopje zit er voor Frank de Boer vanwege de omstandigheden niet in. De nieuwe bondscoach krijgt in zijn eerste interlandperiode tegen Mexico (vriendschappelijk), Bosnië-Herzegovina en Italië (Nations League) drie wedstrijden met de hoogste moeilijkheidsgraad voor zijn kiezen.

En niet alleen, omdat de tegenstanders het predicaat sterk tot zeer sterk hebben. Uitgerekend bij zijn start als keuzeheer speelt het Nederlands elftal voor het eerst sinds mensenheugenis drie interlands in één week: woensdag, zondag, woensdag. „Het was misschien beter geweest als het oefenduel met Mexico niet was gepland en ik een hele week met de selectie had kunnen trainen”, aldus de opvolger van Ronald Koeman.

„De spelers kwamen vanaf maandagochtend vier uur druppelsgewijs, vermoeid binnen en woensdag is de eerste wedstrijd al. Ik heb weleens betere voorbereidingen gehad”, zegt De Boer, die met zijn rechterhand Dwight Lodeweges in de aanloop naar Mexico-thuis al flink aan het puzzelen is geslagen.

„We gaan bekijken welke vier, vijf spelers 45 minuten zullen spelen, wie er een hele wedstrijd in actie komen en welke invloed dat op de tweede wedstrijd (zondag in Bosnië, red.) heeft. Want het tweede en derde duel zijn natuurlijk het belangrijkst. We willen als eerste eindigen in onze Nations League-poule en goede zaken doen voor de ranking, zodat we bij de loting voor de WK-kwalificatie in pot 1 zitten.”

Mocht de nood aan de man komen, dan hoeft De Boer maar een paar meter verderop op de hotelkamerdeur van Erwin van de Looi te bonzen. „Jong Oranje zit in dezelfde bubbel en daar kunnen we ook uit putten, want dat zijn ook jongens met kwaliteit.”

Het drukke schema is slechts een van de complicerende factoren. Voorgangers van De Boer beklaagden zich geregeld over interlands in en rond de transferwindow, omdat een international, zoals nu bijvoorbeeld Memphis Depay, meer met zijn mogelijke nieuwe werkgever bezig kan zijn dan met Oranje.

Maar ook het feit dat meerdere internationals (vooralsnog) reserve bij hun club zijn, maakt het werk van De Boer niet eenvoudig. Al doet hij daar redelijk luchtig over. „We weten wat we aan Jasper Cillessen hebben. Hij zit bij Valencia op dit moment in een mindere situatie, maar we hopen dat hij dat snel kan omkeren door hier een goede prestatie te leveren en te laten zien dat hij de nummer één is”, aldus de 112-voudig international.

„En ik kan me voorstellen dat Memphis de laatste twee keer bij Lyon is ingevallen omdat de trainer keuzes maakt voor spelers van wie hij zeker weet dat ze er na de transferperiode nog zijn. Maar Memphis is de aanvoerder, dus staat hij er niet zomaar naast. Ik verwacht dat hij snel weer elke week speelt als hij in Lyon blijft. En Donny van de Beek moet bijvoorbeeld nog zijn plek vinden bij Manchester United. Dat is ook een kwestie van tijd. Natuurlijk wil ik het liefst dat ze altijd spelen, maar ik denk dat ze ook nu van grote waarde kunnen zijn voor het Nederlands elftal.”

Hetzelfde geldt, denkt De Boer, voor Virgil van Dijk en Georginio Wijnaldum, die zondag met Liverpool een ongekende draai om hun oren kregen en zich weleens met een beter gevoel bij Oranje meldden. Wat ook opgaat voor de AZ-spelers, die bij Sparta een zeker lijkende overwinning verspeelden (van 0-4 naar 4-4).

En dan is er nog die vermaledijde coronacrisis. Nadat de spelers maandag een (verplichte) coronatest ondergingen, horen zij dinsdag hopelijk dat iedereen negatief is. „Deze tijd is moeilijk”, zegt aanvoerder Virgil van Dijk. „Omdat je heel erg op jezelf moet passen. Bij Liverpool hebben we natuurlijk ook coronagevallen gehad en dan komt het heel dichtbij. Dus weet je dat je nóg scherper op je gezondheid moet letten: mondmaskers op, handen wassen, afstand houden en dat doen we hier ook. Het is na elke test altijd weer de vraag of iedereen vol aan de bak kan. Maar dat is de wereld waarin we nu leven.”

Een tijd, waarin De Boer het bondscoachschap aanvaardde. De nuchtere Noord-Hollander kan zich onder deze moeilijke omstandigheden aan één ding vasthouden. Op het moment dat Ajax tijdens de Fluwelen Revolutie in brand stond, was hij op zijn best.
De T.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di okt 06, 2020 7:21 pm

Mario Götze? Knap hoor :biggthumpup.gif:

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » di okt 06, 2020 7:30 pm

Ik zit nu in de eindfase van een individueel programma en verwacht over enkele weken aan te sluiten bij de trainingen van de A-selectie", zegt Van Ginkel.

Dit zegt Gotze... die speelt in maart pas.

Gotze is nog minder fit.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PSV

Bericht door Mr. Ajax » di okt 06, 2020 7:31 pm

wimpey schreef:
di okt 06, 2020 7:21 pm
Mario Götze? Knap hoor :biggthumpup.gif:

Krijg er een Albert Luque gevoel bij...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie