PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 18304
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » zo feb 14, 2021 12:35 pm

wimpey schreef:
zo feb 14, 2021 10:49 am
Ajax geeft meer geld uit, maar kijk eens naar hun dure aankopen: Bruma, Doan, Baumi, Guti, Romero, Luckassen.

Max is offensief sterk, defensief zwak. Is Sangare beter dan pak ‘m beet Fer? Zahavi kost miljoenen, pakt Mvogo punten?

Grappig, 2 keer tegen Ajax. 2 keer heeft Schmidt het 2 dagen na die wedstrijd nog over Ajax. 2 keer puntenverlies daarna.
Het verschil zit 'm niet in de transfersommen, maar in de salarissen.

Transfersommen zeggen niet alles. Malen is beter dan Haller en kostte niets.

Ajax betaalt forse salarissen, met alle risico's van dien. Gelukkig heeft het een fors eigen vermogen. PSV heeft dat vermogen niet en kan zich niet veroorloven het salarisplafond omhoog te gooien. Wil het een 'wereldkampioen' halen, dan moeten de 'vrinden' al bijspringen.

Zoals jij al aangeeft, heeft PSV behoorlijk geïnvesteerd de afgelopen jaren. Dat gejammer van Schmidt doet daarom komisch aan.

JDJ zou in de spiegel moeten kijken? Is het geld goed besteed?
Overigens blijven geroemde talenten zoals Obispo en Dante Rigo hangen, hoe komt dat?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » zo feb 14, 2021 12:41 pm

Roger Schmidt: 'Pablo Rosario is van absoluut topniveau'
12 februari 2021 11:58
Foto: Pro Shots
Roger Schmidt: "Pablo Rosario is van absoluut topniveau"; image source: Pro Shots

Roger Schmidt werd op de persconferentie van vrijdag onder meer gevraagd naar de kwaliteiten van Pablo Rosario. De trainer was vol lof over de reserve-aanvoerder van PSV. "Hij is van absoluut topniveau en heeft bovendien nog veel potentie", aldus Schmidt. "Als je bijvoorbeeld zijn bal op Jordan Teze zag tegen FC Twente waar Donyell Malen de kans miste op de 4-0. Als je zoiets doet in de finale van de Champions League wordt iedereen gek. Die bal was echt fantastisch."

Ook over Ibrahim Sangaré was hij zeer te spreken. "De laatste twee wedstrijden was het wel wat minder, maar hij heeft al heel veel gespeeld dit seizoen. Het is voor hem pas de eerste keer dat hij in het buitenland is en moet iedere drie dagen spelen bij een club als PSV met zeer hoge verwachtingen", zo gaf hij aan. "Ik ben heel erg blij met hem en zijn instelling. We zien hem al het hele seizoen op topniveau spelen. De laatste twee wedstrijden was het iets minder, maar over het algemeen ben ik zeer tevreden."

De trainer vindt niet dat beide spelers teveel op elkaar lijken qua spel. "Ze hebben allebei een andere stijl", zei hij daarover. "Maar met allebei ben ik zeer tevreden over hun prestaties. Ik zie twee centrale middenvelders die nog erg jong zijn. Hoe zij spelen ben ik erg blij mee. Als trainer ben ik ook blij dat ik betrokken kan zijn bij hun ontwikkeling. Dat is ook mijn taak om ze beter te maken."

Yopii
Berichten: 18304
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » zo feb 14, 2021 12:52 pm

Hmm. :confused.gif:

Vertessen is ook een toppertje volgens Schmidt. De supporters van PSV denken er anders over.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: PSV

Bericht door WP_Legend » zo feb 14, 2021 1:42 pm

Malen is toch niet beter dan Haller? Zijn totaal andere spelers, onvergelijkbaar. Malen is beter met ruimte voor zich door zijn snelheid en techniek. Maar hij is vrij klein en minder in de punt, met zijn 1.79m ik vraag me af hoeveel hij bij Ajax erin zou schieten...

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » zo feb 14, 2021 3:11 pm

Schmidt is nu wel een heel makkelijk target he? Heeft de rol van pispaal overgenomen van EtH. Niettemin presteert Schmidt veel beter dan die club vorig seizoen deed.

Ten Hag moest eerst opruimen, voordat ie het naar z'n hand kon zetten. Schmidt heeft te maken met miskopen, een Umfeld dat constant met Ajax aan het benchmarken is en met spelers die weg willen.

Yopii
Berichten: 18304
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » zo feb 14, 2021 3:22 pm

Tja, hij vraagt er zelf om, met zijn rare uitspraken en zijn rare wisselbeleid.

Zeurende trainers, zo moe word ik daarvan. :excited.gif:

Schmidt wist waar hij aan begon. Daarbij kreeg hij de spelers om wie hij vroeg, tenminste een aantal van hen.
Niettemin presteert Schmidt veel beter dan die club vorig seizoen deed.
Dat moet nog blijken. PSV heeft het geluk dat de concurrenten om de tweede plaats ook constant punten verspelen.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » zo feb 14, 2021 3:38 pm

Yopii schreef:
zo feb 14, 2021 3:22 pm
Tja, hij vraagt er zelf om, met zijn rare uitspraken en zijn rare wisselbeleid.
Ruin een decennium in Duitsland geleefd, ik ken de Duitser. Schmidt is deels niet voorbereid op wat ie aantrof: een gebrek aan discipline en professionaliteit. Een jong van 18 met overgewicht. Dumfries, die alleen maar aan aanvallen en een transfer denkt. Een selectie zonder ervaren 'Führungsspieler', die dat soort grappen niet corrigeert.

Van een ervaren trainer verwacht je dan weer niet dat ie het lokale gedrag (continu vergelijken met Ajax) overneemt.

Yopii
Berichten: 18304
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » zo feb 14, 2021 3:49 pm

Mwah, in China hadden zijn spelers zijn systeem binnen een maand onder de knie, beweerde hij. Wil je zeggen dat het moeilijker is om in Nederland trainer te zijn dan in China?

Snap ik niet van spelers (Donny) en spelers: je gaat ergens werken en verdiept je niet in de omstandigheden/lokale cultuur/spelersgroep, mentaliteit, enz.

Iedereen die voetbal volgt, zelfs in Duitsland, weet dat Ajax een grotere club is dan PSV. Of: iedereen kán dat weten. Tegelijkertijd weet ook iedereen dat PSV CL nodig heeft.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » zo feb 14, 2021 4:10 pm

Yopii schreef:
zo feb 14, 2021 3:49 pm
Mwah, in China hadden zijn spelers zijn systeem binnen een maand onder de knie, beweerde hij. Wil je zeggen dat het moeilijker is om in Nederland trainer te zijn dan in China?
In China zijn ze goed (ook) gedrild. :smallgrin.gif:

Hij loopt hier tegen zaken aan, die in Duitstalige landen geen thema zijn. Vooral doordat het daar hiërarchischer is. Hetgeen soms een voordeel en vaak een nadeel is. Doe mij de NL-mentaliteit maar, maar daar heb je in topsport soms weinig aan.

Perschef Elfrink schrijft zúlke slechte teksten: https://www.ed.nl/psv/psv-zit-in-een-fa ... ~a4be1f28/ Wekelijks heeft ie enkele 'premium' artikelen toch? Zijn er mensen die voor die humbug betalen? :confused.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » zo feb 14, 2021 4:17 pm

Is het erg als ik denk dat de waarheid ergens tussen jullie twee in ligt? :ajaxsmiley.gif:

Gerbrands heeft heel veel moeite gedaan hem binnen te halen, ze waren erg aanhoudend en hadden een duidelijk plan. Dat is het verhaal althans uit Eindhovense kant, en hoewel deels propaganda geloof ik wel dat er waarheid in zit. Maar wat me in het begin kort na de presentatie opviel was een inteview van Schmidt. Het ging over het zoveel achtereenvolgende jaren meedoen in Europa van PSV. En toen gaf Schmidt aan "ja, ik was verbaasd dat PSV dat jaarlijks bewerkstelligde met dit budget'. M.a.w. ik kreeg het idee dat het een kleine slip of the tongue was en dat hij eigenlijk eerder verwacht had dat PSV een stuk kapitaalkrachtiger was. Het zou mij niet verbazen wanneer John De Jong en Gerbands de zaken op financieel gebied iets reuskleuriger hadden voorgesteld bij het sluiten van het contract of in ieder geval een andere indruk gegeven over de mogelijkheden. Dus op dat vlak sta ik aan wimpeys zijde.

Anderzijds laten we niet vergeten dat hij ook dit soort inteviews de wereld in slingerde; https://www.psvfans.nl/nieuws/eerste-el ... de-spelers Zou vreemd zijn als dat nu geheel omdraait. Wat wel mogelijk is is dat de fitheid en mentaliteit van de spelers gedurende het seizoen is tegengevallen. Laten we trouwens niet onderbelicht laten dat deze man ook in Duitsland een reputatie had te zeuren op de arbitrage.

Hoe goed doet Schmidt het nu? Ja beter dan Van Bommel, maar Henk Ten Cate deed het ook beter dan D. Blind als opvolger.
Van Bommel en Blind zijn ook wel the bottom van trainers qua kwaliteiten. Sowieso mag Schmidt zich in zijn handen wrijven dat Jeroen - ik laat elke houdbare bal door - Zoet, en Michal - middelmaat - Sadilek geen linksback is, en alle talenten waaronder bv Teze een jaar verder zijn.Van Bommel had het met deze selectie ook een stuk beter gedaan. Ik vind dat Schmidt het voor zijn materiaal op z'n zachtst gezegd niet bijzonder doet, PSV is enorm kwetsbaar en krijgt tegen vrijwel elke tegenstander tegendoelpunten. Ik zie ook weinig progressie in het spel gedurende het seizoen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

columbus
Berichten: 5337
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: PSV

Bericht door columbus » zo feb 14, 2021 4:30 pm

Ik vroeg me net af, met wat vrienden op de app, wanneer het stadion vol zou zitten de gemoederen echt onrustig zouden zijn.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » zo feb 14, 2021 5:15 pm

Ik vind dat er soms zelfs een mate van lusteloosheid in de groep zit. Worden ze misschien moe van Schmidt en z’n gezever
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18304
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » zo feb 14, 2021 10:30 pm

wimpey schreef:
zo feb 14, 2021 4:10 pm
Yopii schreef:
zo feb 14, 2021 3:49 pm
Mwah, in China hadden zijn spelers zijn systeem binnen een maand onder de knie, beweerde hij. Wil je zeggen dat het moeilijker is om in Nederland trainer te zijn dan in China?
In China zijn ze goed (ook) gedrild. :smallgrin.gif:

Hij loopt hier tegen zaken aan, die in Duitstalige landen geen thema zijn. Vooral doordat het daar hiërarchischer is. Hetgeen soms een voordeel en vaak een nadeel is. Doe mij de NL-mentaliteit maar, maar daar heb je in topsport soms weinig aan.

Perschef Elfrink schrijft zúlke slechte teksten: https://www.ed.nl/psv/psv-zit-in-een-fa ... ~a4be1f28/ Wekelijks heeft ie enkele 'premium' artikelen toch? Zijn er mensen die voor die humbug betalen? :confused.gif:
De perschef wringt zich in alle bochten, dat lees ik er vooral in. :smallgrin.gif:

Als jij het zo beoordeelt, Willem, denk je dan dat Schmidt opstapt?

Wouter
Berichten: 18739
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » zo feb 14, 2021 10:53 pm

Op zich hoef je van PSV toch ook niet meer te verwachten dan een tweede plaats?

Yopii
Berichten: 18304
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » zo feb 14, 2021 10:58 pm

Daar denken ze in Eindhoven anders over.

Ze hebben de verwachtingen te hoog opgeschroefd, denk ik. Die verhalen over hoe ze bij Schmidt voor de deur hadden gelegen... Alsof hij Guardiola was of zo.

Wouter
Berichten: 18739
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » zo feb 14, 2021 11:12 pm

Ik vind wel dat Schmidt een vreemd wisselbeleid voert. Maar op zich is tweede plaats, gezien zowel de financiële verhoudingen als de sportieve, gewoon logisch.

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » ma feb 15, 2021 5:39 am

Wouter schreef:
zo feb 14, 2021 11:12 pm
Ik vind wel dat Schmidt een vreemd wisselbeleid voert. Maar op zich is tweede plaats, gezien zowel de financiële verhoudingen als de sportieve, gewoon logisch.
Scorebordjournalistiek, dit PSV stelt teleur. Ze geven veel te veel doelpunten weg hebben vrijwel elke uitwedstrijd moeite. Het enige geluk dat ze hebben is dat AZ ook underachieved, Feyenoord heel matig is en Vitesse als een plumpudding in elkaar gezakt is. Vorig seizoen deed AZ met vergelijkbaar materiaal het een stuk beter, dan had je doodleuk derde gestaan en was de crisis een stuk groter geweest.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18739
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » ma feb 15, 2021 7:59 am

Volgende week boekt PSV een 100 procent zekere overwinning terwijl AZ Giakoumakis nog maar moet zien te verslaan.

Yopii
Berichten: 18304
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma feb 15, 2021 11:06 am

Vitesse kan niet een keer zijn best doen? :confused.gif:

Jij zegt dat een tweede plaats conform de verhoudingen is, en misschien is dat ook wel zo, maar de achterban van PSV is nog niet zo ver om dat in te zien. Verwachtingen en realiteit zijn vaak niet in balans, bij veel clubs niet. Kijk bij ons, waar de leiding nog steeds droomt van de Europese top. :blush.gif:

https://www.vi.nl/nieuws/afellay-haalt- ... er-schmidt

Oef! :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40886
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » ma feb 15, 2021 11:10 am

Het is natuurlijk wel zo. PSV heeft volgens mij de tweede begroting op ruime achterstand van Ajax. Dat geeft geen garanties maar maakt wel dat Ajax in principe ieder seizoen de club is die de titel zou moeten pakken. Gelukkig werkt dat niet altijd zo want dan kun je de prijzen aan het begin van het seizoen verdelen.

Maar een tweede plaats is voor PSV van daaruit gezien natuurlijk geen schande maar iets wat je zou mogen verwachten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40886
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » ma feb 15, 2021 11:15 am

Yopii schreef:
ma feb 15, 2021 11:06 am
...
https://www.vi.nl/nieuws/afellay-haalt- ... er-schmidt

Oef! :smallgrin.gif:
Heeft die jongen ooit al eens zo uitgesproken zijn commentaar gegeven? Daar lijkt 'ie me niet echt het type voor namelijk. Dat zegt dus wel iets.

Hij zal ongetwijfeld nog de nodige connecties hebben binnen PSV. En jongens als Malen en Ihattaren zijn ook openlijk kritisch. Ik ben benieuwd hoe lang dat goed blijft gaan.

Met de kritiek dat hij continu kiest voor een blok van twee defensieve middenvelders ben ik het eens. Dat is toch idioot als topclub in Nederland? Hij kiest volledig voor de inbreng van zijn snelle aanvallers en opkomende backs. Als Götze fit is moet hij de passing maar verzorgen. Is die er niet bij is het niet eens een zekerheidje dat Ihattaren die rol krijgt.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18304
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma feb 15, 2021 11:29 am

Dat is theorie. AZ had vorig seizoen best kampioen kunnen worden, terwijl het een veel lagere begroting heeft dan PSV.

Het verschil tussen PSV en Ajax is dat PSV zich geen misperen op de transfermarkt kan permitteren, niet dat PSV geen geld heeft om spelers te halen. Zoals Wimpey eerder aangaf, PSV geeft wel degelijk fors geld uit aan spelers. Bruma kostte ongeveer evenveel als Tadic, maar mislukte hopeloos.

Ook Ajax kan geen zekerheidjes kopen, dus het blijft altijd kwetsbaar. In feite geldt dat voor alle teams in Europa behalve voor de in financieel opzicht absolute top. En zelfs dan, wie had gedacht dat Hazard zoveel problemen zou krijgen in Madrid? Maar normaal gesproken koop je wel zekerheid als je in een bepaalde categorie shopt en bizar veel salaris betaalt. De tweede categorie kan zich dat niet permitteren, laat staan de derde categorie, zoals Ajax.

Kijk je naar het elftal van Ajax dat een paar jaar terug furore maakte, dan was dat helemaal niet zo duur. Is het onmogelijk voor PSV om zo'n team bij elkaar te krijgen? Nee, tenzij je het geld in Brumaatjes stopt, natuurlijk. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40886
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » ma feb 15, 2021 11:34 am

Maar Ajax heeft toch gewoon een betere uitgangspositie door de hogere begroting?

Dat verhaal hangen wij tenminste ook op als we in de CL tegenstanders treffen die meer geld te besteden hebben. Natuurlijk geeft dat in individuele situaties geen garanties maar als je meer geld kunt uitgeven zou dat logischerwijs moeten leiden tot betere prestaties over een langere termijn. Juist omdat je dan meer marge hebt.

Je ziet dat ook in verschillende competities gebeuren waar rijke clubs een gat hebben geslagen met de achtervolgers. Dat is niet in beton gegoten maar het is wel duidelijk zichtbaar.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

PSV

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 15, 2021 11:39 am

Je moet het denk ik ook relatief bekijken. Een hogere begroting betekent feitelijk ook meer kans op het uitgeven van veel meer miljoenen aan miskopen. Tel eens op wat Klaiber, Magellan en consorten gekost hebben, en wat ze (gaan) opleveren.

Yopii
Berichten: 18304
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma feb 15, 2021 11:42 am

Natuurlijk heeft Ajax een beter uitgangspunt, maar dat is al twintig jaar zo. Zien we niet noodzakelijkerwijs terug op de ranglijst. In 1995 werd al gezegd dat Ajax de komende twintig jaar kampioen zou worden. Dat liep even iets anders.

Als Ajax alles goed doet, zou het inderdaad bijna altijd kampioen moeten worden. Maar Ajax doet niet altijd alles goed. Zo werkt het niet. Wat gaat er bijvoorbeeld gebeuren als Overmars en Ten Hag hun biezen pakken? Dan bepaalt Danny Blind mede wie de nieuwe trainer wordt.
Ik bedoel maar, zo stevig is de structuur van Ajax niet.

Het probleem van PSV is eerder dat het zijn identiteit ontleende aan twee dingen: het Calimero-fenomeen ('Wij zijn de achtergestelde club uit Brabant, maar worden lekker toch vaker kampioen dan...') en daarmee samenhangend successen op de transfermarkt. Doordat de successen uitblijven en PSV zich niet meer kan veroorloven Ajax af te troeven in de strijd om het nieuwste supertalent, staan beide onder druk.

Ajax is Ajax, een grote club ondanks alles. Voor Feyenoord geldt hetzelfde. PSV heeft dat een stuk minder. Dat heeft de platte kar nodig voor het zelfrespect van de supporters.

Plaats reactie