PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » wo okt 04, 2023 8:29 am

Trouwens gezien hoe Ramos zijn verdedigers staat te coachen ..

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » wo okt 04, 2023 8:43 am

generaal schreef:
di okt 03, 2023 9:59 pm
Andriy Demchenko schreef:
di okt 03, 2023 9:53 pm
generaal schreef:
di okt 03, 2023 9:46 pm
1-2. Zeer goede goal. Bella-Kotchap kwam daar tekort. En toch ben ik nu veel trotser op PSV dan vorig jaar.
Voetballend zit PSV een stuk beter in elkaar dan vorig seizoen. Maar de tegenstanders houden nu ook meer rekening met je, en wua resultaat wordt het nu tich op plek drie richten.
Dat klopt. Maar ik zie liever dit dan die laffe potjes onder Ruud tegen degradatiekandidaten en in Europa. Bosz neemt risico en Lang steelt de show. Het voetbal wint. En dat heb ik heel, heel lang niet bij PSV gezien. Trots dus :headbang.gif:
Na jaren onder Cocu, Advocaat Bommeltje en Nistel kan ik me voorstellen dat dit als een oase voelt.

Spaanse ploegen liggen NL niet, zie je ook bij Ajax: we leggen het meestal net af ook al heten ze Getafe. Voor PSV is het met name ongunstig dat Arsenal verloor, anders was de schade ondanks het gelijkspel wel meegevallen.
Bij PSV zie je met Schouten, Dest en Lang nu eem stevige injectie Ajaxachtig voetbal.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » wo okt 04, 2023 10:12 am

Andriy Demchenko schreef:
wo okt 04, 2023 8:43 am
generaal schreef:
di okt 03, 2023 9:59 pm
Andriy Demchenko schreef:
di okt 03, 2023 9:53 pm


Voetballend zit PSV een stuk beter in elkaar dan vorig seizoen. Maar de tegenstanders houden nu ook meer rekening met je, en wua resultaat wordt het nu tich op plek drie richten.
Dat klopt. Maar ik zie liever dit dan die laffe potjes onder Ruud tegen degradatiekandidaten en in Europa. Bosz neemt risico en Lang steelt de show. Het voetbal wint. En dat heb ik heel, heel lang niet bij PSV gezien. Trots dus :headbang.gif:
Na jaren onder Cocu, Advocaat Bommeltje en Nistel kan ik me voorstellen dat dit als een oase voelt.

Spaanse ploegen liggen NL niet, zie je ook bij Ajax: we leggen het meestal net af ook al heten ze Getafe. Voor PSV is het met name ongunstig dat Arsenal verloor, anders was de schade ondanks het gelijkspel wel meegevallen.
Bij PSV zie je met Schouten, Dest en Lang nu eem stevige injectie Ajaxachtig voetbal.
Je kunt alleen van ze winnen als je de wedstrijd start met de intentie om ze op het veld te domineren. AZ - Sporting was ook zo’n naar tweeluik. Benfica - PSV. Gelukkig wil Bosz altijd doordrukken.

Ajax speelde Real Madrid twee keer op een hoopje in de CL. Dan heeft de tegenstander niks meer aan grinta, als je vier keer hun net laat bollen. Hopelijk probeert Bosz dit in Andalusië ook. Niet bang zijn, maar aftrappen alsof het in je eigen stadion is. Enkel de winst voldoet. Een punt is een zure troost.

Mocht PSV volgend jaar zeker zijn van CL, dan hoop ik dat er stevig in centrale verdedigers wordt geïnvesteerd. Teze is op rechtsback een zekerheidje. En de koopoptie op Dest lichten ze hopelijk deze winter al. Enkel centraal achterin moet het echt beter.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » wo okt 04, 2023 10:24 am

Nee, Ramalho is een zekerheid. Zorgt voor de nodige humor in het elftal.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » wo okt 04, 2023 11:04 am

Mocht PSV volgend jaar zeker zijn van CL, dan hoop ik dat er stevig in centrale verdedigers wordt geïnvesteerd.
Dat hoop je elk jaar. Voor Brands heeft dat geen prioriteit, dat zou je onderhand moeten weten.

Wouter
Berichten: 18780
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » za nov 04, 2023 7:04 pm

PSV walst over de hele eredivisie heen.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: PSV

Bericht door Frank » za nov 04, 2023 7:23 pm

We zullen zien of dat zo blijft. Na Pec krijgen ze de op papier moeilijkere wedstrijden

25/11 Twente (u)
3/12 Feyenoord (u)
9/12 Heerenveen (T)
17/12 AZ (u).
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » za nov 04, 2023 10:46 pm

Frank schreef:
za nov 04, 2023 7:23 pm
We zullen zien of dat zo blijft. Na Pec krijgen ze de op papier moeilijkere wedstrijden

25/11 Twente (u)
3/12 Feyenoord (u)
9/12 Heerenveen (T)
17/12 AZ (u).
De babbelboxvraag aan Frank, welke tattoo zette jij al over Ajax?

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/436 ... ekst-stand
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » ma nov 06, 2023 11:21 am

Wouter schreef:
za nov 04, 2023 7:04 pm
PSV walst over de hele eredivisie heen.
Ze hebben een heel makkelijk programma gehad. Denk wel dat ze kampioen worden maar ploegen als Twente en Feyenoord gaan ze het nog wel moeilijk maken. Eerst maar eens zien of ze een einde kunnen maken aan doe 17 wedstrijden serie in de CL zonder overwinning. Tegen Lens geef ik ze een kans maar het is gern uitgemaakte zaak.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma nov 06, 2023 12:03 pm

Wouter schreef:
za nov 04, 2023 7:04 pm
PSV walst over de hele eredivisie heen.
En de eredivisie walst over Vitesse heen! :drecul.gif:

Zegt de Ajacied. :blush.gif:

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » ma nov 06, 2023 3:52 pm

Andriy Demchenko schreef:
ma nov 06, 2023 11:21 am
Wouter schreef:
za nov 04, 2023 7:04 pm
PSV walst over de hele eredivisie heen.
Ze hebben een heel makkelijk programma gehad. Denk wel dat ze kampioen worden maar ploegen als Twente en Feyenoord gaan ze het nog wel moeilijk maken. Eerst maar eens zien of ze een einde kunnen maken aan doe 17 wedstrijden serie in de CL zonder overwinning. Tegen Lens geef ik ze een kans maar het is gern uitgemaakte zaak.
Een tegenvallende Europese campagne zou de titelkansen nog groter maken. Ik zie Feyenoord zich namelijk ‘vrij eenvoudig’ als minimaal tweede plaatsen voor de knock-outfase van de CL.

Bij PSV is het nog maar de vraag of het niet per ongeluk vierde wordt. Lens is een 50/50 duel in Eindhoven. Maar Sevilla uit is maximaal een puntje waard. Dan start je tegen Arsenal met hooguit zes punten in de tas. Zelfs als Arsenal dan al gegarandeerd eerste in de poule is, zie ik Arteta niet met een B-team en nul motivatie naar Eindhoven afreizen.

Vooralsnog denk ik dat Arsenal de groep wint, Sevilla tweede wordt en de strijd om de EL-plek tussen Lens en PSV gaat.

Sleutelduels voor PSV zijn dit seizoen het tweeluik met Heerenveen, Ajax-uit, het tweeluik met Feyenoord en de duels met AZ.

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » ma nov 06, 2023 7:34 pm

generaal schreef:
ma nov 06, 2023 3:52 pm
Andriy Demchenko schreef:
ma nov 06, 2023 11:21 am
Wouter schreef:
za nov 04, 2023 7:04 pm
PSV walst over de hele eredivisie heen.
Ze hebben een heel makkelijk programma gehad. Denk wel dat ze kampioen worden maar ploegen als Twente en Feyenoord gaan ze het nog wel moeilijk maken. Eerst maar eens zien of ze een einde kunnen maken aan doe 17 wedstrijden serie in de CL zonder overwinning. Tegen Lens geef ik ze een kans maar het is gern uitgemaakte zaak.
Een tegenvallende Europese campagne zou de titelkansen nog groter maken. Ik zie Feyenoord zich namelijk ‘vrij eenvoudig’ als minimaal tweede plaatsen voor de knock-outfase van de CL.

Bij PSV is het nog maar de vraag of het niet per ongeluk vierde wordt. Lens is een 50/50 duel in Eindhoven. Maar Sevilla uit is maximaal een puntje waard. Dan start je tegen Arsenal met hooguit zes punten in de tas. Zelfs als Arsenal dan al gegarandeerd eerste in de poule is, zie ik Arteta niet met een B-team en nul motivatie naar Eindhoven afreizen.

Vooralsnog denk ik dat Arsenal de groep wint, Sevilla tweede wordt en de strijd om de EL-plek tussen Lens en PSV gaat.

Sleutelduels voor PSV zijn dit seizoen het tweeluik met Heerenveen, Ajax-uit, het tweeluik met Feyenoord en de duels met AZ.
Ik zou Twente uit als sleutelduel willen noemen.

PSV - Lens kan een van de meest belangrijke potjes van het seizoen worden.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » do nov 09, 2023 10:29 am

Ik vind die Schouten wel echt heel goed hoor. Had deze jongen echt niet overgehaald kunnen worden om even te wachten tot Ajax Alvarez verkocht had? Baal hier echt van.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » do nov 09, 2023 12:10 pm

Die jongen is wel lelijk!
Niveau Ed de Goeij meets Arnold Scholten :smallgrin.gif:

Weet niet of zo'n kop bij Ajax past :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » do nov 09, 2023 1:37 pm

Mano schreef:
do nov 09, 2023 12:10 pm

Weet niet of zo'n kop bij Ajax past :hypocrite.gif:
Jawel, hoor. Kijk maar (liever niet) naar Ávila.

mbesv speelt een goed seizoen. Als ze niet uit deze CL-poule komen zou het wel als vanouds falen zijn.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » do nov 09, 2023 2:07 pm

Ik heb van Schouten, Dest, Teze en Lozano genoten. Bakayoko was met de assist op Luuk uiteraard zeer belangrijk, maar blonk verder uit in verkeerde keuzes. Lozano had die ene bal op Bakayoko moeten afgeven, maar was verder de beste aanvaller van het veld. Haast al het gevaar kwam van hem. En hij hield minstens twee tegenstanders bezig. Topaankoop.

Mede door de scherpe backs kwamen Ramalho en Boscagli goed uit de verf. Veerman viel me erg tegen. Die jongen heeft het niet. Mooie passjes en steekballen: dat wel. Maar verder komt die als moderne middenvelder tekort. PSV is z’n plafond. Zet hem bij Juventus of Atlético Madrid neer en hij zit binnen een maand op de tribune.

Hoe anders is dat bij Schouten. Ik overdrijf niet als ik zeg dat die jongen moeiteloos meekan bij Real Madrid, Arsenal of Paris Saint Germain. Hij heeft z’n voorkomen niet mee en daarom speelt hij op deze leeftijd denk ik in Eindhoven. Als Schouten niet kon voetballen, was die waarschijnlijk commando geworden. Iemand die niet lult of zeurt, maar altijd levert. Alles voor de missie.

Ik ben vooral onder de indruk van z’n inzicht, overzicht en handelingssnelheid. Vrijwel elke bal is voorwaarts en je ziet hem in een split-second drie afspeelmogelijkheden wikken en wegen. Dat heb ik zelfs Pröpper in z’n beste jaren nooit zien doen. Schouten heeft al een veel hoger niveau. Die lijkt me onhoudbaar na dit seizoen.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: PSV

Bericht door Trab » do nov 09, 2023 4:08 pm

Mano schreef:Die jongen is wel lelijk!
Niveau Ed de Goeij meets Arnold Scholten :smallgrin.gif:

Weet niet of zo'n kop bij Ajax past :hypocrite.gif:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding. Ik denk steeds hetzelfde als ik hem zie Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: PSV

Bericht door Toppie » zo nov 12, 2023 12:57 pm

Dat gaat 34 wedstrijden 102 punten opleveren :rules.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » zo nov 12, 2023 10:42 pm

12 potjes gespeeld en het gat is zometeen waarschijnlijk (als we winnen in Waalwijk) 21 punten met Ajax. Ik blijf het echt zo bizar vinden wat er hier gebeurt.

12 wedstrijden. 21 punten verschil. Dat is 7x winnen/verliezen hahaha.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » ma nov 13, 2023 8:44 am

Ja, Bosz heeft zijn zaakjes goed voor elkaar.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » ma nov 13, 2023 4:25 pm

Na de interlandbreak volgt de echte test. Zeven zware wedstrijden op rij: Twente - Sevilla - Feyenoord - Heerenveen - Arsenal - AZ - Twente (beker).

Win je in en van Sevilla, dan krijg je wel een momentum dat de club iets ‘onverslaanbaars’ geeft. Arsenal kan op een goede dag van elke Europese club winnen. Dus die calculeer ik als nederlaag in. Of als gelijkspel als Arsenal al zeker is van de eerste plaats in de poule.

Met een tweede plek in de CL-poulefase is het seizoen sowieso geslaagd. Daarna wacht ongetwijfeld een loodzware tegenstander die PSV uitschakelt. Maar dat zijn dan dus nog maar twee Europese wedstrijden, die financieel meer opleveren dan een halve finale in de EL.

Vervolgens wacht PSV een relatief eenvoudige tweede seizoenshelft, met hopelijk een sportief herstel van Ajax, dat dan hopelijk Feyenoord nog een keer van de mat tikt :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma nov 13, 2023 6:34 pm

Moet maar zien of de brainies kampioen worden. Het Bosz-effect is doorgaans van korte duur. Ik vind de kakkies niet minder. En ze hebben een betere defensie.

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » ma nov 13, 2023 8:23 pm

wimpey schreef:
ma nov 13, 2023 6:34 pm
Moet maar zien of de brainies kampioen worden. Het Bosz-effect is doorgaans van korte duur. Ik vind de kakkies niet minder. En ze hebben een betere defensie.
Ze hebben alles gewonnen, weliswaar makkelijke potjes. Maar ze voetballen gewoon prima. Zou mij verbazen als ze geen kampioen worden. Bosz bewees bij Ajax na een moeizame start dat hij er een goed consistent team van maakte.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » wo nov 15, 2023 1:05 pm

Misschien dat iemand als Ganstarib de duscussies op AN kan herrineren. Tussen Torcida en Teaser en de hele PSV enclave over de dubieuze Chelsea band en Abramovic, Arnesen etc.

https://www.vi.nl/nieuws/straf-dreigt-v ... abramovich
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » di nov 21, 2023 2:07 pm

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/w ... ~a0603344/

Wat een bizar gedrag, opvallend ook hoe zijn teamgenoten hem (zonder resultaat) tot de orde proberen te roepen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie