PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » di mei 10, 2022 7:26 am

Deed me een beetje denken aan Veltman Chelsea uit. Dat vonden we geen pingel toch?
I think I lost my fucking headache

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: PSV

Bericht door columbus » di mei 10, 2022 7:28 am

Wat we gelul joh. En vooral achteraf gejank van PSV, intimidatie is het gewoon. En wat moet je met een verklaring van de scheidsrechter, terugdraaien kan toch niet meer. En doen het spelschema bekend werd gemaakt heb ik PSV niet gehoord, topclub onwaardig gejank is het

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PSV

Bericht door Mr. Ajax » di mei 10, 2022 7:29 am

Dubbel schreef:
ma mei 09, 2022 3:57 pm
If you count zie points zen psv is wan en ajakz is toe. :headbang.gif:
Aask also ze fors offischl!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Liberty » di mei 10, 2022 7:52 am

LucaS schreef:
di mei 10, 2022 7:26 am
Deed me een beetje denken aan Veltman Chelsea uit. Dat vonden we geen pingel toch?
Als je hem tegenkrijgt vind je het nooit een penalty.

Maar het was echt geen grote blunder. Je kan hem geven. Maar PSV jankt weer eens keihard in de media en die gaan vervolgens net zo hard mee janken. Heb ze vorige week niet gehoord na het buitenspeldoelpunt, heb ze na de bekerfinale niet gehoord.

Zoals Columbus zegt: dit is PSV ten voeten uit. De grootste jankclub van Nederland.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » di mei 10, 2022 8:48 am

columbus schreef:
di mei 10, 2022 7:28 am
Wat we gelul joh. En vooral achteraf gejank van PSV, intimidatie is het gewoon. En wat moet je met een verklaring van de scheidsrechter, terugdraaien kan toch niet meer. En doen het spelschema bekend werd gemaakt heb ik PSV niet gehoord, topclub onwaardig gejank is het
Vooral de selectieve verontwaardiging. Deze wedstrijd kwam ze dan wel weer goed uit na een loodzwaar avondje van Feyenoord in Marseille. De al dan niet buitenspel goal tegen WillemII versus de al dan niet buitenspelgoal van Ajax tegen PSV kwam ook wel weer aardig uit. Ze zijn overigens wel echt fors benadeeld met die Conference League, want nu komen ze toch wat vaker in actie in Europa.

Maar speciaal voor de PSV fans wil ik wel even aan geven dat ik het ook absoluut geen penalty vond. En dat ik sterk het gevoel heb dat "give zhem de kup today" misschien wel afgesproken werk is tussen Zeist en Ajax.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » di mei 10, 2022 9:10 am

Wouter schreef:
ma mei 09, 2022 6:46 pm
Trab schreef:
ma mei 09, 2022 6:18 pm
Los van het moment gisteren is er continu gezeik over handsballen en de interpretatie ervan. Volgens mij kan je beter als regel afspreken hands is hands. Dan heb je al die discussie niet meer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dan krijg je weer dat aanvallers expres de bal tegen de hand van de verdediger proberen te wippen.
Hands is hands en een indirecte vrije trap. (dus bal opwippen tegen hand is een optie, zie het als strafcorner hockey)
Opzettelijk hands = spelbederf en (in de 16) een penalty.

dat zou alles al een stuk duidelijker kunnen maken.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » di mei 10, 2022 9:14 am

Zeux schreef:
ma mei 09, 2022 11:24 pm
Toch heel curieus dat knvb deze mea culpa doet.

Arm maakt lichaam breder dat in baan schot geworpen wordt.

Hoe helder wil je het hebben?

Als de arm langs het lichaam had gehangen, was er een punt geweest. Deed het niet. Elleboog stak nadrukkelijk uit.

Heel curieus.
Het is in elk geval een mogelijke interpretatie. Daarom begrijp ik niet dat de KNVB zo reageert. Een plusje scoren over de rug van de eigen werknemer, bah.

Als er nou sprake was van een overduidelijk geval... Mauro neemt dit risico toch? Hij kan ook blijven staan met zijn armen langs zijn lichaam.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door Arthur » di mei 10, 2022 9:14 am

Ik weet niet of we hockey als voorbeeld moeten gaan nemen, daar maken al die strafcorners het niet bepaald leuker.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: PSV

Bericht door columbus » di mei 10, 2022 9:28 am

Ik ben inmiddels wel voorstander van bijvoorbeeld 2x 35 minuten zuivere speeltijd. Dan zijn we van dat irritante tijdrekken af. Ook dat irritante weg schieten van een balletje zoals Schmidt deed is verleden tijd, je hebt er namelijk niets aan.

En dan het weglopen van Schmidt bij de pers. Man man man. Dat je enorm teleurgesteld bent snap ik echt wel maar zo’n theater maken is niet oké. Zeg dan tegen de perschef ik kom over een half uurtje

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » di mei 10, 2022 10:28 am

Schmidt is een clown. Verwacht dat hij einde seizoen niet haalt bij Benfica.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » di mei 10, 2022 10:33 am

columbus schreef:
di mei 10, 2022 9:28 am
Ik ben inmiddels wel voorstander van bijvoorbeeld 2x 35 minuten zuivere speeltijd. Dan zijn we van dat irritante tijdrekken af.
Het gaat om miljoenen. Om dan regels te hebben die op tig manieren geïnterpreteerd kunnen worden, is dan heel vervelend.
Buitenspel is eigenlijk opgelost. Buitenspel = buitenspel.

is het niet dat de VAR kijkt of een aanval door gespeeld wordt en vervolgens de scheids weer bepaald of het wel/geen onderdeel van de aanval is.
maar 99 van de 100x moet je kunnen vaststellen: is buitenspel.

Dit kan je ook met Hands doen als je alle Hands, Hands maakt.
alleen dan gaan spelers erop inspelen en continue de arm zoeken om tegenaan te schieten. Je zal de hands regel dan moeten wijzigen.

2x 35min lijkt me ook prima. Ben je direct van al dat tijdrekken af.

Nu nog iets vinden tegen de Schwalbes
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » di mei 10, 2022 11:06 am

Altijd een kaart voor geven, desnoods een rode

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Liberty » di mei 10, 2022 11:11 am

Mano schreef:
di mei 10, 2022 10:33 am
columbus schreef:
di mei 10, 2022 9:28 am
Ik ben inmiddels wel voorstander van bijvoorbeeld 2x 35 minuten zuivere speeltijd. Dan zijn we van dat irritante tijdrekken af.
Het gaat om miljoenen. Om dan regels te hebben die op tig manieren geïnterpreteerd kunnen worden, is dan heel vervelend.
Buitenspel is eigenlijk opgelost. Buitenspel = buitenspel.


is het niet dat de VAR kijkt of een aanval door gespeeld wordt en vervolgens de scheids weer bepaald of het wel/geen onderdeel van de aanval is.
maar 99 van de 100x moet je kunnen vaststellen: is buitenspel.

Dit kan je ook met Hands doen als je alle Hands, Hands maakt.
alleen dan gaan spelers erop inspelen en continue de arm zoeken om tegenaan te schieten. Je zal de hands regel dan moeten wijzigen.

2x 35min lijkt me ook prima. Ben je direct van al dat tijdrekken af.

Nu nog iets vinden tegen de Schwalbes
Dat hebben we gezien vorige week. Toen was het ineens geen buitenspel.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Jinne » di mei 10, 2022 11:18 am

Mano schreef:
di mei 10, 2022 10:28 am
Schmidt is een clown. Verwacht dat hij einde seizoen niet haalt bij Benfica.
Denk het ook niet. In Portugal moet je ook 85+ punten halen om kampioen te worden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 51685
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di mei 10, 2022 11:23 am

Yopii schreef:
di mei 10, 2022 11:06 am
Altijd een kaart voor geven, desnoods een rode
Dan kun je de Primera Division alvast opheffen. :hypocrite.gif:

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » di mei 10, 2022 11:36 am

:smallgrin.gif:

Voetballers en trainers zouden iets van andere sporters kunnen leren. Wat een jankerds.

Bij PSV zit het Calimero-gedrag diep in de cultuur. Schmidt heeft veel ervaring, hij merkte dat meteen. Hij neemt nooit verantwoordelijkheid. Het vervelende van de voetbalwereld is dat velen zo iemand nog gelijk geven ook.

Het is topsport. Zelfreflectie is essentieel.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » di mei 10, 2022 12:19 pm

Jinne schreef:
di mei 10, 2022 11:18 am
Mano schreef:
di mei 10, 2022 10:28 am
Schmidt is een clown. Verwacht dat hij einde seizoen niet haalt bij Benfica.
Denk het ook niet. In Portugal moet je ook 85+ punten halen om kampioen te worden.
72 punten en dit jaar misschien/waarschijnlijk 81 punten. Het houdt inderdaad niet over.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » di mei 10, 2022 9:37 pm

Schmidt in interview

We hadden dit, we hadden dat,


Je hebt niks maar je had van alles kunnen hebben

Clownesk gedrag voor een coach
Zelfreflectie is hem niet bekend


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » wo mei 11, 2022 9:59 am

Yopii schreef:
di mei 10, 2022 11:36 am
:smallgrin.gif:

Voetballers en trainers zouden iets van andere sporters kunnen leren. Wat een jankerds.

Bij PSV zit het Calimero-gedrag diep in de cultuur. Schmidt heeft veel ervaring, hij merkte dat meteen. Hij neemt nooit verantwoordelijkheid. Het vervelende van de voetbalwereld is dat velen zo iemand nog gelijk geven ook.

Het is topsport. Zelfreflectie is essentieel.
Precies. :biggthumpup.gif:

Het is de gemakkelijke weg om continu over twijfelachtige situaties te praten die ook de andere kant op hadden kunnen vallen. En het is ook niet eerlijk. Het recente voorbeeld van de bekerfinale laat bijvoorbeeld zien dat het ook wel eens de andere kant op is gevallen met beslissingen die op het randje liggen.

Je gaat niet beter worden van klagen. Maar de vreemde situatie doet zich natuurlijk voor dat een vertrekkende trainer een ander belang heeft dan de club. De club moet doorevolueren en leren van de gemiste kansen. De trainer kijkt vooral naar zijn publieke imago en probeert de schuld van het niet winnen van prijzen elders te leggen. Dat het met een dun verhaal is moet dan maar.

Hij zou ook kunnen stellen dat PSV bijzonder dichtbij is gekomen en dat het gezien de verhoudingen in budget zo slecht nog niet was. Maar de eerlijkheid gebied wel te zeggen dat de slechte prestaties van PSV in topwedstrijden een duidelijke trend is. Dat heeft ze door het hele seizoen heen opgebroken. In de Eredivisie én in Europa. Zoals Ajax op nationaal niveau bijna is gestruikeld over een paar zogenaamde eenvoudige hordes.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » wo mei 11, 2022 10:39 am

Schmidt blij met excuses KNVB
Serdar Gözübüyük

’Punten zijn weg, maar bond toont wel karakter’
door Wilber Hack

EINDHOVEN Roger Schmidt, de trainer van PSV, waardeert het dat de KNVB excuses heeft aangeboden voor de late penalty die Feyenoord zondag onterecht kreeg. „Dan toon je karakter”, zei hij bij de persconferentie op De Herdgang voor de wedstrijd van vanavond tegen NEC.

Verrassend vond hij het niet. Dat scheidsrechter Serdar Gozübüyük een enorme inschattingsfout maakte en dat de VAR hem verzuimde te corrigeren, lag er volgens Schmidt duimendik bovenop.

„Maar de twee punten zijn wel weg”, zo vervolgde de Duitse trainer. „Dat is jammer. Het was een beslissend moment. Dan volgt er een totaal onnodige fout. We beschikken tegenwoordig over alle mogelijke technieken om dit juist te voorkomen. Na de beslissing waren alle hulpmiddelen aanwezig om alsnog tot de juiste beslissing te komen. Het was mogelijk om het besluit een penalty te geven nog te herzien.”

Schmidt zei dat hij erin moest berusten. „Bij winst was er nog steeds een kans op de titel”, zei Schmidt, die tegen NEC voor het laatst als trainer van PSV in het Philips-stadion op de bank zit. „Het is jammer dat PSV die mogelijkheid ontnomen wordt. In Nederland is er nog nooit een club in geslaagd om de beker te winnen, de Johan Cruijff Schaal te veroveren en de titel te pakken. We waren graag de eerste club geweest die dat zou presteren.”

Schmidt denkt dat er alleen nog een waterkansje op de titel is. „Ajax speelt tegen Heerenveen en wij tegen NEC. Voor die clubs valt er nog een ticket voor de play-offs om Europees voetbal te verdienen. We hebben dus allebei geen makkelijke wedstrijd”, hoopt hij stiekem dat PSV toch nog dichterbij kan sluipen.

Volgens Schmidt hebben zijn spelers de teleurstelling weggeslikt en zijn de frustraties weggevloeid. „De nederlaag in de slotfase thuis tegen Leicester City kwam ook aan als een enorme dreun. Een paar dagen later wonnen we de bekerfinale in een uitstekend gespeelde wedstrijd tegen Ajax. We zijn het inmiddels wel gewend hoe we met teleurstellingen om moeten gaan. We moeten van het eigen publiek afscheid nemen met een wedstrijd op toplevel.”

Die eigen aanhang krijgt André Ramalho niet te zien. De Braziliaanse verdediger, die ook in De Kuip ontbrak, komt wegens enkelklachten niet meer in actie. Joey Veerman is een twijfelgeval. Schmidt heeft vier spelers van het al uitgespeelde Jong PSV aan zijn selectie toegevoegd. Daarbij zit Johan Bakayoko, die het komende seizoen van de nieuwe trainer Ruud van Nistelrooy een kans krijgt. „Maar we gaan er alles aan doen om deze wedstrijd te winnen”, wil Schmidt dat zijn spelers ook voor dat waterkansje gaan. Je weet het nooit, zeker niet met de Nederlandse arbitrage, zal hij denken.
De T.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » wo mei 11, 2022 1:37 pm

Beetje een Hamilton gevoel. De nadruk op 1 incident leggen en de keren dat het mee zat niet benoemen. :excited.gif: sneu!
In Nederland is er nog nooit een club in geslaagd om de beker te winnen, de Johan Cruijff Schaal te veroveren en de titel te pakken. We waren graag de eerste club geweest die dat zou presteren
het stijgt gelukkig niet naar z'n hoofd :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV

Bericht door GangstaRiB » wo mei 11, 2022 3:50 pm

De KNVB had zich nooit moeten uitspreken over dit moment.

Talloze andere voorbeelden waarbij scheids en/of VAR in de fout gaat, maar dan praten we over NEC-Heracles ofzo.... dan vind iedereen het wel best.
Maar nee nu moet iedereeeeen weten dat Herr Schmidt en PSVAU toch recht van spreken had. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Liberty » wo mei 11, 2022 4:04 pm

GangstaRiB schreef:
wo mei 11, 2022 3:50 pm
De KNVB had zich nooit moeten uitspreken over dit moment.

Talloze andere voorbeeld waarbij scheids en/of VAR in de fout gaat, maar dan praten we over NEC-Heracles ofzo.... dan vind iedereen het wel best.
Maar nee nu moet iedereeeeen weten dat Herr Schmidt en PSVAU toch recht van spreken had. :excited.gif:
Precies. Ik zou als Ajax de KNVB hier ook gewoon op aanspreken. Wat de KNVB hier doet kan echt niet.

Ten eerste was het helemaal niet zo discutabel moment. Er zijn ook genoeg mensen die het wel een penalty vonden (Gullit en Van Basten bv.) en het is typisch zo'n moment, je kan hem geven.
Ten tweede zet je nu de scheidsrechters onder druk om maar minder tegen PSV te fluiten en misschien wel meer tegen Ajax (om deze 'fout' goed te maken).

Dit is echt de KNVB ten voeten uit, een instelling waar de meest waardeloze types in het voetbal een baan kunnen krijgen.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » wo mei 11, 2022 4:33 pm

Klopt, als je het een beetje peilt is het 50-50 w.b. de beslissing.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » wo mei 11, 2022 5:01 pm

Dit is echt de KNVB ten voeten uit, een instelling waar de meest waardeloze types in het voetbal een baan kunnen krijgen.
Zeg dat wel! :biggthumpup.gif:

Plaats reactie