PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » zo aug 07, 2022 1:23 pm

Volgens Elfrink is de clausule slechts voor deze zomer uit het nieuwe contract gesloopt. Vanaf 1 juli 2023 is Sangaré dan weer voor 37 miljoen euro op te halen. Zoiets zou Ajax dus nooit gebeuren. De Jong is een pleasende clown. Want Sangaré wordt wél in één klap de bestbetaalde speler van de selectie.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: PSV

Bericht door Gaizka1985 » zo aug 07, 2022 1:27 pm

generaal schreef:
zo aug 07, 2022 1:23 pm
Volgens Elfrink is de clausule slechts voor deze zomer uit het nieuwe contract gesloopt. Vanaf 1 juli 2023 is Sangaré dan weer voor 37 miljoen euro op te halen. Zoiets zou Ajax dus nooit gebeuren. De Jong is een pleasende clown. Want Sangaré wordt wél in één klap de bestbetaalde speler van de selectie.
Vreemde constructie inderdaad, had die clausule dan in ieder geval opgehoogd naar 50 miljoen.

Ik heb het idee dat Gakpo het liefst vertrekt, wel of geen CL is niet doorslaggevend.

Yopii
Berichten: 18298
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » zo aug 07, 2022 1:31 pm

Dat is het werk van de Tovenaar, generaal. Die zet vaak zulke clausules in contracten.

Die zaakwaarnemer zou wel een enorme sukkel zijn als hij die clausule liet vervallen, toch? Het gaat daarbij om veel meer geld dan gemoeid is met de salarisverhoging.

Het betekent dat Sangaré nog een jaar blijft, al kost dat een sloot geld.Zo ging het indertijd met Wijnaldum en Depay ook, toch?

Met Gakpo zal wel iets soortgelijks afgesproken zijn, anders had hij zijn contract niet verlengd.

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » zo aug 07, 2022 2:26 pm

LucaS schreef:
za aug 06, 2022 7:51 pm
Dat 2e doelpunt was wel heel erg, je zou bijna aan belchinezen gaan denken
ik moest hier aan denken;https://www.youtube.com/watch?v=ITiM3KT9aEI
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » zo aug 07, 2022 2:42 pm

Yopii schreef:
zo aug 07, 2022 1:31 pm
Dat is het werk van de Tovenaar, generaal. Die zet vaak zulke clausules in contracten.

Die zaakwaarnemer zou wel een enorme sukkel zijn als hij die clausule liet vervallen, toch? Het gaat daarbij om veel meer geld dan gemoeid is met de salarisverhoging.

Het betekent dat Sangaré nog een jaar blijft, al kost dat een sloot geld.Zo ging het indertijd met Wijnaldum en Depay ook, toch?

Met Gakpo zal wel iets soortgelijks afgesproken zijn, anders had hij zijn contract niet verlengd.
Ach zo ging met Tadic en zijn contractverbetering natuurlijk ook. Maargoed deze verlenging is leuk voor de buhne, en het brengt PSV wat stabiliteit. Inderdaad zal het een interessant gevecht worden, de honger naar en frustratie over het eerder mislopen van het kampioenschap is onverminderd hoog. Denk dat PSV wel eens een aardige dobber kan worden inderdaad, je ziet dat veel potten in de eredivisie op de autopilot kunnen voor Ajax en PSV als de clubs niet compleet uit vorm zijn. Dat maakt dat onderlinge confrontaties en kleine misstappen erg bepalend kunnen zijn. Ajax moet nog groeien na alle mutaties, dat is logisch, het wordt zaak niet te veel punten te verspelen in deze fase
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » zo aug 07, 2022 2:58 pm

LucaS schreef:
za aug 06, 2022 7:51 pm
Dat 2e doelpunt was wel heel erg, je zou bijna aan belchinezen gaan denken
Andriy Demchenko schreef:
zo aug 07, 2022 2:26 pm

ik moest hier aan denken;https://www.youtube.com/watch?v=ITiM3KT9aEI
Ja, wie niet.
Het leek wel alsof er drie Mike van der Hoorns de doellijn probeerden te verdedigen.

Yopii
Berichten: 18298
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » zo aug 07, 2022 4:21 pm

Ach zo ging met Tadic en zijn contractverbetering natuurlijk ook.
Natuurlijk, een speler moet er duidelijk beter van worden. Als ik zaakwaarnemer was, dan liet in in elk contract van een gewilde speler een clausule zetten. Dan heb je het zelf in de hand.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » zo aug 07, 2022 4:37 pm

Toch krijgt Ajax het - tot nu toe - voor elkaar om spelers te laten verlengen zonder spotprijsjes als afkoopsom. Zie Martinez, die naar verluidt door Overmars mondeling was toegezegd dat hij voor 40 miljoen euro mocht verkassen. Die is voor anderhalf keer zoveel verkocht.

PSV heeft er een handje van om zijn veelbelovende spelers met transferclausules en winstdeelnemingen tegemoet te komen. Raar, want dat zie je eigenlijk alleen in Nederland. In andere competities verschillen concurrenten niet zoveel van elkaar op dat vlak. Ook de clubs onder Bayern zijn niet zodanig hun spelers aan het pleasen om ze maar ten koste van de eigen oorlogskas te behouden. Haaland had dan wel een vaste afkoopsom, maar voor zover mij bekend is hij de enige van Dortmund geweest.

Yopii
Berichten: 18298
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » zo aug 07, 2022 4:45 pm

Tja, als een zaakwaarnemer zo stom is om niets vast te laten leggen moet hij niet zeuren.

PSV doet het denk ik zo omdat het moeite heeft hoge salarissen op te hoesten. Spelers worden dan mede betaald door de winst uit een latere transfer. Valt het bedrag dan niet zo hoog uit, dan heeft PSV daar maar gedeeltelijk last van.

Bij Ajax liepen er een paar gratis de deur uit, dat is ook niet ideaal. Daarbij heeft Ajax afspraken met zaakwaarnemers. Van de winst op Antony gaat een aanzienlijk deel naar SP en de zaakwaarnemers van Antony. Dat is ook de reden dat Ajax zo hoog in de boom gaat zitten.

Eerlijk gezegd denk ik niet dat de bedragen die Ajax de afgelopen jaren heeft gevangen op den duur houdbaar zijn. De CL-factor speelt een grote rol (Haller!) en dan is Ten Hag ook nog heel aardig voor Ajax geweest.

Ajax krijgt nu steeds meer te maken met doorverkooppercentages. Clubs zijn niet gek. Antony gaat SP met vertraging een fortuin opleveren. Dat willen andere clubs ook wel.

Maar ja, jullie hebben niets te klagen, toch? PSV krijgt zelfs betaald voor het huren van spelers. :hypocrite.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » zo aug 07, 2022 6:50 pm

generaal schreef:
zo aug 07, 2022 4:37 pm
Toch krijgt Ajax het - tot nu toe - voor elkaar om spelers te laten verlengen zonder spotprijsjes als afkoopsom. Zie Martinez, die naar verluidt door Overmars mondeling was toegezegd dat hij voor 40 miljoen euro mocht verkassen. Die is voor anderhalf keer zoveel verkocht.

PSV heeft er een handje van om zijn veelbelovende spelers met transferclausules en winstdeelnemingen tegemoet te komen. Raar, want dat zie je eigenlijk alleen in Nederland. In andere competities verschillen concurrenten niet zoveel van elkaar op dat vlak. Ook de clubs onder Bayern zijn niet zodanig hun spelers aan het pleasen om ze maar ten koste van de eigen oorlogskas te behouden. Haaland had dan wel een vaste afkoopsom, maar voor zover mij bekend is hij de enige van Dortmund geweest.
Ajax verkoopt bijna elke zomer z'n beste spelers, bij PSV doen ze dat heel anders. Van het duo Gakpo/Sangare was er waarschijnlijk wel eentje verkocht al dat Ajax spelers waren.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Jinne » zo aug 07, 2022 6:52 pm

Voor beide is alleen rechterrijtje PL echt concreet in beeld geweest. Dan snap ik dat je niet gelijk vertrekt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » zo aug 07, 2022 7:04 pm

In de markt zetten is ook een kunst
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » zo aug 07, 2022 7:57 pm

Yopii schreef:
zo aug 07, 2022 4:45 pm


PSV doet het denk ik zo omdat het moeite heeft hoge salarissen op te hoesten.
Het syndicaat helpt daarbij. Mr Jumbo ec. Gotze, Zahavi, d’n Luuk: grootverdieners. Gakpo en Sangare ook.

Sangare is wel echt gegroeid trouwens. Atletisch sterk, maar ook goed z’n lijf gebruikend en steeds beter aan de bal. Die ziet Dest, vd Beek, Gravenberch naar grote clubs gaan en zal zich afvragen waarom ie naar Everton zou gaan. Risico is dat z’n club evtl CL niet haalt en dat z’n land WK heeft gemist.

Yopii
Berichten: 18298
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma aug 08, 2022 4:28 pm

Jinne schreef:
zo aug 07, 2022 6:52 pm
Voor beide is alleen rechterrijtje PL echt concreet in beeld geweest. Dan snap ik dat je niet gelijk vertrekt.
Inderdaad, dat zal het probleem zijn. Sangaré gaf vandaag nog aan dat hij waarschijnlijk nu niet vertrok.

Het is al augustus en de topclub waar hij heen wil, heeft zich nog niet gemeld. Mocht dat alsnog gebeuren, dan zal hij wel vertrekken. Zo niet, dan heeft hij een beter salaris en volgend jaar alsnog die clausule.

De deal geeft dus vooral aan dat hij niet meer rekent op een transfer.

Met die clausule kan hij desnoods volgend jaar naar de subtop. Hij gaf aan dat hij openstond voor een tussenstap, mocht dan de top nog niet voor hem weggelegd zijn.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » ma aug 08, 2022 4:39 pm

Als Sangaré bij Ajax minimaal dezelfde prestaties had laten zien, was hij al door Manchester United, Tottenham Hotspur of Chelsea gekocht. Voor minimaal 70 miljoen euro.

Mocht PSV zich plaatsen voor CL-deelname, dan zie ik het nog best gebeuren dat Manchester United zich meldt met een bod van 40 miljoen euro. En natuurlijk zegt JDJ daar dan ‘ja’ op..

Yopii
Berichten: 18298
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma aug 08, 2022 4:43 pm

Mocht PSV zich niet plaatsen, bedoel je?

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » ma aug 08, 2022 4:51 pm

Yopii schreef:
ma aug 08, 2022 4:43 pm
Mocht PSV zich niet plaatsen, bedoel je?
Bij plaatsing. Heb het idee dat ‘ze’ daar gevoelig voor zijn in Engeland. Zeker als overduidelijk Sangaré de man is die het team overeind houdt tegen Monaco/Rangers/Belgen. Want ik weet wel zeker dat ETH hem allang heeft aangedragen. Die is niet blind.

Daarnaast staan Engelsen erom bekend in de laatste week van de transfermarkt met geld te smijten.

De Dominee
Berichten: 5806
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: PSV

Bericht door De Dominee » ma aug 08, 2022 6:01 pm

Dan zie ik ze eerder komen voor Alvarez. En Antony.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Jinne » ma aug 08, 2022 6:23 pm

De Engelsen smijten nu al veel met geld.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii
Berichten: 18298
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma aug 08, 2022 10:23 pm

generaal schreef:
ma aug 08, 2022 4:51 pm
Want ik weet wel zeker dat ETH hem allang heeft aangedragen. Die is niet blind.
Hmm, hij heeft wel een bril nodig: Labyad, Klaiber, Arnautovic, Rabiot... ETH moet niet overwegen om te gaan scouten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58800
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » di aug 09, 2022 10:21 am

Aanjager PSV jaagt droom na
Belangrijke rol weggelegd voor Ibrahim Sangaré bij kraker tegen AS Monaco
EINDHOVEN Als jonge jongen in Abidjan droomde Ibrahim Sangaré van voetballen in de Champions League. Met PSV kan hij vanavond in de return van de derde voorronde van het kampioenenbal tegen AS Monaco (aanvang 20.30 uur) een belangrijke stap zetten op weg naar dat doel. Met zijn contractverlenging zorgde de Ivoriaan voor een goede start van de PSV-week, die tegen de Monegasken een passend vervolg moet krijgen.

Om de route richting het hoofdtoernooi van de Champions League te vervolgen en de play-off tegen de winnaar van het tweeluik tussen Union Saint-Gilloise en Rangers FC te halen moet Sangaré iets doen wat hem nog nooit is gelukt: winnen van AS Monaco. Zowel met PSV als zijn vorige club Toulouse bleef het tot nu toe bij gelijke spelen en nederlagen in confrontaties met de Monegasken.

Sangaré is erop gebrand om keihard af te rekenen met die reeks. „Het zal een zware, fysieke wedstrijd worden, misschien wel met een verlenging, maar we moeten ervoor zorgen dat we onszelf niks kunnen verwijten.”

Nog voor duidelijk is of PSV het gedroomde doel dit seizoen bereikt, besloot Sangaré zich voor een langere periode aan de club te committeren en bij te tekenen tot medio 2027. „Ik voel me hier goed. Ik kan nog veel verbeteren in Eindhoven, vooral ook met een coach als Ruud van Nistelrooy. Het gaat er mij om dat ik rust in mijn hoofd heb. Dat ik me goed kan concentreren op de belangrijke wedstrijden.”

De interesse van Everton, Nottingham Forest en Crystal Palace legde Sangaré naast zich neer. Het ideale scenario is dat de Ivoriaanse international zich dit seizoen met PSV in de Champions League in de kijker weet te spelen bij een van de grote Engelse clubs, waarna hij komende zomer alsnog voor 37 miljoen euro de oversteek kan maken.

Een uitgaande transfer in het restant van deze maand of januari is nog altijd niet geheel uitgesloten. Het grote verschil is dat PSV in deze twee windows de touwtjes in handen heeft en een veel hoger bedrag kan vragen dan de 37 miljoen euro van de opgeschorte transferclausule. „Garanderen dat ik blijf, kan ik natuurlijk niet, want het hangt ook af van de club. Maar dat ik mijn contract verlengd heb, zegt genoeg”, aldus Sangaré.

Voor PSV-trainer Ruud van Nistelrooy is het signaal dat met de contractverlenging van Sangaré is gegeven erg belangrijk. „Gezien zijn kwaliteiten en de ontwikkelingsmogelijkheden die nog in hem zitten, is het geweldig dat hij langer aan de club verbonden blijft.”

De goedlachse Sangaré gaf aan dat hij het mooi zou vinden als zijn voorbeeld navolging zou krijgen van Cody Gakpo, die andere PSV’er die er goed opstaat bij Engelse clubs. „Voor mij zou het geweldig zijn als hij blijft. Cody is iemand waar ik veel waardering voor heb.”

Gakpo heeft aangegeven dat het bereiken van het hoofdtoernooi van de Champions League voor hem een belangrijke impuls is om er nog een seizoen in zijn geboortestad aan vast te plakken. Wat het belang van de clash met Monaco nog verder vergroot.

De manier waarop Sangaré met zijn lange uitschuifbenen bij het eerste treffen met AS Monaco niet alleen vijandelijke aanvallen onderbrak, maar ook als verdeelpunt in de aanvalsopbouw een belangrijke schakel was, wekte bewondering. Ongewoon was wel dat hij in de Zuid-Franse hitte in de slotfase door zijn hoeven zakte en gewisseld moest worden. Sangaré verwacht dat het eenmalig is geweest. „Ik voel me een stuk frisser in vergelijking met vorige week. Ik heb van de coach de tijd gekregen om goed te kunnen herstellen”, aldus de middenvelder, die tegen FC Emmen aan de kant bleef.

Van Nistelrooy beseft dat Sangaré een uiterst belangrijke schakel is voor het welslagen van de missie tegen AS Monaco. „Ik vraag van hem dat hij zijn karakteristieke kwaliteiten laat zien. De afgelopen twee jaar heeft hij een enorme groei laten zien. In het spel aan de bal maakt hij grote stappen. In de wedstrijd tegen AS Monaco zag je een paar momenten dat hij zich tussen twee, drie man goed vrijspeelde, dat hij vooruit speelde en dat hij veel aan de bal kwam in de opbouw, wat we ook graag willen. Als hij die ontwikkeling kan doorzetten, gaat hij een geweldige toekomst tegemoet.”
KNVB denkt mee met PSV
ZEIST De KNVB houdt rekening met PSV als de club uit Eindhoven zich ten koste van AS Monaco weet te plaatsen voor de play-off in de voorronde van de Champions League. In dat geval hoeft de Eindhovense topclub op zaterdag 20 augustus niet tegen FC Volendam in de Eredivisie te spelen. Dat thuisduel wordt dan verplaatst naar woensdag 31 augustus. PSV verzocht de KNVB eerder tevergeefs om de wedstrijd tegen Ajax om de Johan Cruijff Schaal met een dag te vervroegen. De club dacht zich zo beter te kunnen voorbereiden op het uitduel met Monaco, dat vorige week in een 1-1 gelijkspel eindigde.
De T.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » di aug 09, 2022 1:18 pm

vanavond kunnen ze een stapje maken.

Benieuwd of ze het pakken
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » di aug 09, 2022 2:03 pm

Volgens ESPN gaat Ten Hag nu voor Gakpo. Uitstekende keuze. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PSV

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 09, 2022 2:20 pm

Peter schreef:
di aug 09, 2022 2:03 pm
Volgens ESPN gaat Ten Hag nu voor Gakpo. Uitstekende keuze. :smallgrin.gif:
Altijd geblesseerd of onderweg …. Ook dat is een (gebrek aan) kwaliteit.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

De Dominee
Berichten: 5806
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: PSV

Bericht door De Dominee » di aug 09, 2022 2:54 pm

Mwoah, als hij PSV maar niet de hoofdprijs gunt. Straks halen ze nog wat knaps terug ook. Dan heb ik liever dat Gakpo 10 potjes voor ze speelt dit seizoen. De rest van de tijd is hij toch geblesseerd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie