PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13753
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Jinne » vr okt 07, 2022 9:09 am

Vorig seizoen nog kampioen, dus flink afgegleden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » vr okt 07, 2022 11:16 am

Trab schreef:
vr okt 07, 2022 8:30 am
Wouter schreef:PSV houdt Neerlands eer in Europa hoog.
Tegen de nummer 10 van Zwitserland. Mag het?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kom op jongens gun het Wouter nou gewoon, hij kan eindelijk eens zo'n opmerking maken. Dat was al heel erg lang geleden.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » vr okt 07, 2022 11:19 am

Jinne schreef:
vr okt 07, 2022 9:09 am
Vorig seizoen nog kampioen, dus flink afgegleden.
Das het understatement van de dag. Ze staan tiende van de tien clubs in Zwitserland. Negen wedstrijden 3 punten. Twintig goals in eigen competitie. Nog geen enkele keer gewonnen met wereldteams alsFC Winterhur en Lugano in de competitie.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13753
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Jinne » vr okt 07, 2022 11:36 am

Ik dacht nog middenmoot met plek 10. :blush.gif: Ook in andere competities wat (sub)topclubs die onderaan bungelen. Bij Leverkusen en Sevilla was dat einde coach.

En bij Zürich ook zie ik. Maar was al niet meer de succes coach van vorig seizoen. Die ging naar Hoffenheim.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wouter
Berichten: 18764
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » vr okt 07, 2022 6:29 pm

Andriy Demchenko schreef:
vr okt 07, 2022 11:16 am
Trab schreef:
vr okt 07, 2022 8:30 am
Wouter schreef:PSV houdt Neerlands eer in Europa hoog.
Tegen de nummer 10 van Zwitserland. Mag het?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kom op jongens gun het Wouter nou gewoon, hij kan eindelijk eens zo'n opmerking maken. Dat was al heel erg lang geleden.
Het was gewoon ietwat opmerkelijk dat opeens niemand in doorgaans het drukste topic van dit forum schreef. Toen dacht ik: "Dan doe ik het maar."

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » vr okt 07, 2022 7:20 pm

Wouter schreef:
vr okt 07, 2022 6:29 pm
Andriy Demchenko schreef:
vr okt 07, 2022 11:16 am
Trab schreef:
vr okt 07, 2022 8:30 am

Tegen de nummer 10 van Zwitserland. Mag het?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kom op jongens gun het Wouter nou gewoon, hij kan eindelijk eens zo'n opmerking maken. Dat was al heel erg lang geleden.
Het was gewoon ietwat opmerkelijk dat opeens niemand in doorgaans het drukste topic van dit forum schreef. Toen dacht ik: "Dan doe ik het maar."
Ach om in de termen van Van der Gijp te blijven, als je dat soort wedstrijden voluit gaat kijken (PSV tegen een ondermaatste tegenstander in Europa) dan moet je wel een heel slecht huwelijk hebben. Nu snap ik het vanuit Vitesse perspectief wat beter, Zurich is net zoals de Arnhemmers van de hoogste naar de laagste regionen gegaan, dat wekt altijd sympathie natuurlijk. :biggthumpup.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58847
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » vr okt 07, 2022 9:08 pm

:smallgrin.gif:

Wouter
Berichten: 18764
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » vr okt 07, 2022 9:13 pm

Toonde ik sympathie voor Zürich dan? En was Vitesse ooit in de hoogste regionen? :confused.gif:

Yopii
Berichten: 18385
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma okt 10, 2022 1:23 pm

Met betrekking tot Xavi Simons:

Rik Elfrink
@RikElfrink
Voor PSG geldt een gelimiteerde transfersom van naar schatting zo'n 10 à 12 miljoen euro om Simons komende zomer terug te kopen. Voor de goede orde: voor geen enkele andere club is die clausule er. Alleen voor PSG. PSV heeft ook goede hoop dat hij langer dan een seizoen blijft.
Dit staat dus gewoon in de jaarcijfers. Waarom liegen ze altijd bij PSV? :confused.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58847
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » di okt 11, 2022 7:53 am

PSV wil financieel meer vet op botten
Simons heeft bij komst mogelijke terugkeer naar PSG bedongen
EINDHOVEN PSV zet voor de komende jaren in op een strakker financieel beleid. De Eindhovense topclub, in 2011 door de gemeente en het regionale bedrijfsleven gered van de financiële ondergang, heeft de afgelopen jaren scherp aan de wind gevaren om sportief zoveel mogelijk gelijke tred te houden met Ajax, waar het geld door de successen op de transfermarkt en de Champions League-inkomsten tegen de plinten klotste, maar heeft de teugels nu aangetrokken.

Om te voorkomen dat het fundament van de club verslechtert, wordt een bestendiger financieel beleid gevoerd, dat moet leiden tot een stapsgewijze ophoging van het eigen vermogen, dat nu op 17,8 miljoen euro ligt richting 30 à 40 miljoen euro. „We willen meer vet op de botten. Als financieel directeur wil je daar heel snel naar toe, maar uiteindelijk hebben we als club geen winstoogmerk en is succes onze doelstelling. Daarnaast willen we ook stappen maken in een gezond financieel beleid”, aldus financieel directeur Jaap van Baar.

Om het eigen vermogen op te hogen zal er meer winst moeten worden gemaakt dan over het seizoen 2020/2021 is gebeurd. Mede door nieuwe tegenvallers ten gevolge van coronamaatregelen viel de winst met een positief resultaat van 1,2 miljoen euro bescheiden uit, zeker als je in ogenschouw neemt dat het op transfergebied een succesrijk jaar was met de verkoop van Donyell Malen, Denzel Dumfries, Pablo Rosario, Ritsu Doan en Mario Götze. „Met de transfers die we hebben gedaan, hadden we op meer gerekend en gehoopt, maar corona heeft het resultaat beïnvloed”, aldus Van Baar.

De raad van commissarissen en directie van PSV zijn van mening dat het bedrag dat jaarlijks opgehaald moet worden op de transfermarkt om de post afschrijvingen op transfersommen (rond 30 miljoen) en het exploitatietekort (rond 10 miljoen) goed te maken te fors is geworden. PSV streeft ernaar het jaarlijks goed te maken bedrag terug te brengen van 40 miljoen naar zo’n 25 à 30 miljoen, waarbij al hard wordt gewerkt aan het terugdringen van de post afschrijvingen. Daarin hebben de afgelopen jaren dure missers op de transfermarkt als Bruma, Timo Baumgartl en Maxi Romero zwaar doorgewogen. „Als je geen Champions League-voetbal haalt en je loonkosten en afschrijvingen zijn zo hoog als ze nu zijn, maak je het jezelf lastig en is de druk op het maken van transfers heel groot”, aldus algemeen directeur Marcel Brands.

De afgelopen transferzomer, waarbij klappers op de transfermarkt uitbleven en de cashcows Cody Gakpo en Ibrahim Sangaré in Eindhoven bleven, heeft ervoor gezorgd dat de financiële druk op het huidige boekjaar groot is. Uit onvrede over het uitblijven van zo’n klapper zegde de raad van commissarissen het vertrouwen in directeur voetbalzaken John de Jong op. „Er ligt een uitdaging om zwarte cijfers te schrijven”, erkent Van Baar. „De kickstart in de zomer is uitgebleven, dus er moet nog veel gebeuren om het exploitatietekort en de post afschrijvingen af te dekken.” De continuïteit van de club komt sowieso niet in gevaar, benadrukt Van Baar. „Het is niet zo dat de club omvalt, als het niet lukt om voor 1 juli transfers te doen. Ook dan blijven we in de gezonde categorie van het FRS (Financial Rating System).”

Eén van de nieuwe blikvangers van PSV is Xavi Simons, die een goede indruk heeft gemaakt de afgelopen maanden en een van de hoogst aangeschreven Nederlandse talenten is. Het was nogal een stunt, toen bleek dat Simons niet werd gehuurd van Paris Saint-Germain, maar transfervrij de overstap maakte en voor vijf jaar tekende. In Frankrijk werd direct gemeld dat PSG controle zou behouden over het talent en hem terug zou kunnen halen. Dat blijkt iets genuanceerder te liggen, maar het blijkt wel zo te zijn dat Simons middels een clausule in zijn contract heeft bedongen dat hij kan terugkeren naar zijn oude club. Als hij daarvoor komende zomer kiest, zou dat sportief een grote aderlating zijn voor PSV, maar daar zou wel een substantiële financiële vergoeding van 10 à 12 miljoen euro tegenover staan.

Simons heeft daarbij zelf de sleutel in handen. De middenvelder heeft juist de overstap van PSG naar PSV gemaakt, omdat hij bij het Parijse sterrenensemble weinig aan spelen toekwam. De exit die Simons heeft bedongen, heeft in het verleden ook Donyell Malen gehad richting Arsenal. De aanvaller besloot daarvan uiteindelijk toch geen gebruik te maken en werd vorig seizoen voor 30 miljoen euro verkocht aan Borussia Dortmund. PSV hoopt nu dat het met Simons op een vergelijkbare wijze zal gaan.
De T.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: PSV

Bericht door Frank » wo okt 12, 2022 10:46 am

Nu Saibari en Vertessen weer met spierblessures (langdurig) aan de kant.

Is nu al minimaal 1,5 seizoen raak met die spierblessures, wat doen ze bij PSV op de training?
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » zo okt 16, 2022 2:56 pm

Dat Utrecht is toch puur bagger. PSV wederom met een walk over maar puur vanwege fouten tegenstander

Tis wat het is
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB
Berichten: 16842
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV

Bericht door GangstaRiB » zo okt 16, 2022 4:11 pm

Fraser.. wat zien clubs in die vent? Sparta speelt beter zonder hem. Utrecht speelt bagger onder hem.

Wouter
Berichten: 18764
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » zo okt 16, 2022 5:07 pm

GangstaRiB schreef:
zo okt 16, 2022 4:11 pm
Fraser.. wat zien clubs in die vent? Sparta speelt beter zonder hem. Utrecht speelt bagger onder hem.
Hij heeft het onmogelijke gepresteerd.

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » zo okt 16, 2022 7:04 pm

En dat is?
I think I lost my fucking headache

Wouter
Berichten: 18764
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » zo okt 16, 2022 7:18 pm

LucaS schreef:
zo okt 16, 2022 7:04 pm
En dat is?
30 april 2017.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: PSV

Bericht door Frank » zo okt 16, 2022 8:28 pm

Mano schreef:
zo okt 16, 2022 2:56 pm
Dat Utrecht is toch puur bagger. PSV wederom met een walk over maar puur vanwege fouten tegenstander

Tis wat het is
Gelukkig laat Excelsior niet over zich heen lopen :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10427
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: PSV

Bericht door mattie » zo okt 16, 2022 8:31 pm

Eens kijken of Arsenal donderdag serieus neemt
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » ma okt 17, 2022 5:33 pm

Wouter schreef:
zo okt 16, 2022 7:18 pm
LucaS schreef:
zo okt 16, 2022 7:04 pm
En dat is?
30 april 2017.
Heeft hij 30 april 2017 gepresteerd?
I think I lost my fucking headache

Wouter
Berichten: 18764
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » ma okt 17, 2022 6:59 pm

Ja.

Dat is waarom Henk Fraser ooit geboren werd.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10427
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: PSV

Bericht door mattie » wo okt 19, 2022 1:29 pm

Ze worden wel sterker daar in 040. Luuk en Madueke gaan ook mee..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58847
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » do okt 20, 2022 11:36 am

’Ik verwacht een warm onthaal’
Ruud van Nistelrooy volgt in het Emirates Stadium de verrichtingen van PSV tijdens de aflsuitende training voor het Europa League-duel met Arsenal. „Dit is de grootste test van het seizoen tot nu toe.”

FOTO’S GETTY IMAGES & ANP/HH

Europa League Ruud van Nistelrooy met PSV terug op Engelse bodem voor duel met Arsenal
LONDEN Ruud van Nistelrooy was er ooit mede aanstichter van dat er met pizza werd gesmeten en het jasje van Sir Alex Ferguson werd besmeurd bij een confrontatie tussen Manchester United en Arsenal. Bij zijn terugkeer bij The Gunners na achttien jaar werd de PSV-trainer fijntjes herinnerd aan The Battle of the Buffet en ook aan zijn gemiste penalty tegen Arsenal, waardoor de Londense club in het seizoen 2003/2004 de ongeslagen status behield. „Het is allemaal zo lang geleden. Jarrad was in die tijd net 1”, verwees de PSV-trainer naar de naast hem gezeten Jarrad Branthwaite. „Maar het is ook wel mooi dat dit soort momenten in het geheugen zijn blijven hangen.”

Voetbal is cultuur en traditie in Engeland. Het Emirates Stadium verving in 2006 het historische Highbury, gedurende een eeuwigheid de karakteristieke thuisbasis van Arsenal, maar The Gunners hebben veel traditie meegenomen. Rondom het stadion in Noord-Londen staan standbeelden van de coryfeeën Dennis Bergkamp, Thierry Henry en Tony Adams, terwijl binnen de wanden zijn behangen met historische foto’s en krantenpagina’s.

Ook Van Nistelrooy heeft historie geschreven in Engeland. De oud-spits wordt niet alleen herinnerd om de 150 goals die hij voor United maakte en de vier prijzen die hij met de club uit Manchester won, maar juist ook momenten met een kartelig randje zijn blijven hangen. De „epische wedstrijden” van Van Nistelrooy tegen Arsenal werden uitgebreid gememoreerd. „Ik snap wel dat de herinneringen omhoog komen nu ik terug kom bij Arsenal. En dan speciaal de herinneringen aan die beroemde, beter gezegd beruchte, wedstrijden. Voor mij is het onderdeel van een geweldige periode van vijf jaar in Engeland, waaraan ik ook heel andere herinneringen heb. Toen waren de spanningen groot, maar als je nu spelers uit die tijd tegenkomt, dan kun je er samen op terugkijken en er over lachen”, aldus de PSV-trainer, die daar grappend aan toevoegde. „Ik verwacht dat ik bij de wedstrijd warm word onthaald, want ik heb ze dat seizoen door het missen van die penalty onoverwinnelijk gehouden.”

Ook PSV als club schreef al eens geschiedenis tegen Arsenal door in het seizoen 2006/2007 dankzij Alex door te stoten naar de kwartfinale van de Champions League. Het was een pijnlijke avond voor de Gunners, die in Eindhoven met 1-0 hadden verloren door een goal van Edison Mendez, in eigen huis op voorsprong kwamen door een ongelukkige eigen goal van Alex en vervolgens ondanks een enorm overwicht verzuimden om door te drukken. Een dure fout, want vlak voor tijd sloeg Alex de Tank met een machtige kopbal uit een corner genadeloos toe (1-1), waardoor het door Ronald Koeman getrainde team doorstootte naar de laatste acht in de Champions League.

De verhoudingen, die toen al scheef waren, zijn in de afgelopen zestien jaar nog verder uiteen gegroeid. The Gunners haalden afgelopen zomer voor 132 miljoen euro aan nieuwe spelers met Gabriel Jesus, oud-PSV’er Oleksandr Zinchenko (beiden Manchester City) en Fabio Vieira (FC Porto) als grote blikvangers. Daar valt de 8,5 miljoen euro die PSV uittrok voor transfersommen compleet bij in het niet. En dan is Arsenal in Engeland al lang niet meer een van de echte powerhouses. In eigen land wordt de traditieclub al jarenlang overvleugeld door Manchester City, Liverpool en Chelsea.

Mede door de nieuwe impulsen van afgelopen zomer beleeft Arsenal, dat in 2004 voor het laatst kampioen van Engeland is geweest, dit seizoen wel een droomstart. De Gunners zijn zowel in de Premier League als in Groep A van de Europa League koploper. „Arsenal heeft een geweldige start. Ze zijn in een ongelofelijke vorm”, weet Van Nistelrooy. „Je ziet de eigen stijl van spelen met een heel beloftevol team. Dat is heel goed gedaan door Mikel Arteta. Ik bewonder zijn speelstijl en doorzettingsvermogen na een moeilijke start. Daarin is hij voor mij een voorbeeld.”

PSV is bezig aan een goede serie, maar een confrontatie met de koploper van de Premier League is andere koek, beseft Van Nistelrooy. „Het is voor ons een ongelofelijke uitdaging en ik ben wel benieuwd waar mijn ploeg staat. Eerder dit seizoen hebben we op Champions League-niveau een sterke wedstrijd gespeeld op Ibrox tegen Rangers, maar een week later waren we niet goed. Nu krijgen we een nieuwe kans om te laten zien hoever we zijn, want dit is absoluut een wedstrijd op Champions League-niveau. We hebben een goede serie achter de rug van vier overwinningen op rij, maar Arsenal is natuurlijk wel echt een tegenstander van een ander niveau. Dat is top Premier League en ze zijn in een geweldige vorm, dus dit is absoluut de grootste test van het seizoen tot nu toe. We zijn nu vier maanden onderweg dit seizoen en willen laten zien wat we waard zijn tegen misschien wel het beste team in Europa van dit moment.”
De Jong, Madueke en Mauro beginnen nog op bank
Noni Madueke (r.) is van de partij in Londen.

LONDEN PSV-trainer Ruud van Nistelrooy komt ruimer in zijn keuzes te zitten. Voor het uitduel met Arsenal in de Europa League heeft hij weer de beschikking over Luuk de Jong. Noni Madueke en Mauro Junior, die voor het eerst in maanden weer inzetbaar zijn. De Jong staat sinds eind augustus aan de kant, toen hij een kuitblessure opliep in de verloren return tegen Rangers FC. Madueke en Mauro Junior kwamen dit seizoen nog helemaal niet in actie.

„Het is geweldig dat ze hier zijn. Alle spelers die ik heb meegenomen, kunnen in actie komen en minuten maken. Als dat niet zo was, waren ze in Eindhoven gebleven”, aldus Van Nistelrooy. „Het is voor hen de eerste keer sinds lange tijd dat ze weer bij de groep zitten. Het is nu belangrijk om minuten te maken en op te bouwen. Maar het is ook duidelijk dat we geen risico met hen gaan nemen. Het is logisch dat ze op de bank zullen beginnen, want ze keren terug van een langdurige blessure en het seizoen is nog lang.”

De ruimere keuzemogelijkheden zijn goed nieuws voor Van Nistelrooy, want hij heeft met PSV nog een intensieve periode voor de boeg tot het WK. In de Europa League volgt volgende week het thuisduel met Arsenal en een week later het bezoek aan het Noorse FK Bodø/Glimt. In de competitie treft PSV de komende weken nog FC Groningen (uit), NEC (thuis), Ajax (uit) en AZ (thuis). PSV staat zowel in de Eredivisie als in de Europa League op de tweede plaats.
De T.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7310
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: PSV

Bericht door Trab » zo okt 23, 2022 3:23 pm

BOEM!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7310
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: PSV

Bericht door Trab » zo okt 23, 2022 3:23 pm

4-2! Lekker voor die boeren!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7310
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: PSV

Bericht door Trab » zo okt 23, 2022 3:23 pm

Heerlijk weekendje zo


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie